Saako Jeesusta rukoilla?

jeesustelija-

Jehovan todistajat kertovat uskonsa perustuvan Raamattuun.
He eivät kuitenkaan osoita rukouksiaan tai avun pyyntöjään koskaan Pojalle vaan aina ainoastaan vain Isälle, Jehovalle.
Paavali ilmaisee kirjeessään korinttolaisille kuitenkin selvästi että Jeesus-nimi on se jota huudetaan avuksi eikä suinkaan Jehova-nimi jota jehovan todistajat pitävät tärkeimpänä.

"”Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä KAIKILLE JOTKA AVUKSI HUUTAVAT MEIDÄN HERRAMME JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEÄ kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.”
‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭1:2‬ ‭

Miten edellä mainittu on selitettävissä?

16

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manaat

Paas kattoen!
      Todennäköisesti joku Jehovan todistaja yrittää harhauttaa ja sivuuttaa tuon mainitsemasi raamatunkohdan, jollain olemattomalla järjestö-mantralla.

• jeesustelija-

Jos harhauttaa niin tekeekö hän sen pahuuttaan vai hyvyyttään?

• manaat
        jeesustelija- kirjoitti:

Jos harhauttaa niin tekeekö hän sen pahuuttaan vai hyvyyttään?

Ehkä tietämättömyyttään tai välinpitämättömyyttään.

• JeesusPelastaaMeidät

Koska Jehovan todistajat eivät usko että Jeesus on Jumala siksi ei Jeesukselle rukoilla!

• jeesustelija-

"Koska Jehovan todistajat eivät usko että Jeesus on Jumala siksi ei Jeesukselle rukoilla!"

Tuo ei kuitenkaan ole Raamatullista kuten aloituksesta voi lukea.

• LihaksiTullutSana

Jeesus Kristus oli lihaksi tullut Jumalan Sana.

• jeesustelija-

"Jeesus Kristus oli lihaksi tullut Jumalan Sana."

Tuo on mielestäni Raamatullista, jep!

• 243dfwes

Mitä hyötyä on rukoilla kuollutta miestä, jonka historiallisuudesta ei edes ole takeita? Sinällään yhtä hyödyllistä kuin rukoilla mitään muutakaan mielikuvitusolentoa.

• Minun puolesta satuolentoa saa rukoilla. Jos on niin tollo.

• 85888959

Saa rukoilla vaikka ladon ovea. Auttaako, en takaa. Mutta kukin vakaumuksensa mukaan. Jotkut käyvät jopa rukousaamiaisilla ulkomailla.

• manaat

Ketähän Stefanos rukoili Apt.7:59:
      "Kun he kivittivät Stefanosta, tämä rukoili Herraa (ketä Herraa? Jehovaako?) ja sanoi: Herra JEESUS, ota vastaan minun henkeni."
      Jehovan todistajat lopettivat Jeesuksen rukoilemisen joskus 1960-luvulla.
      No, ei siitä nyt sentään eroteta ja joudu mykkäkoulun uhriksi, mutta vähän paheksutaan kuitenkin.

• anokaa

1.Joh.5: 13. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
      14. Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
      15. Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.

Joh.14:13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
      14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.

• silleeviisii

""14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.""

Tämä on yksi esimerkki siitä että ovat tarvinneet oman raamatun oppiansa tukemaan. UMK on jättänyt "minulta" sanan pois.

• jeesustelija-

Raamatussa tuntuu olevan useita kohtia jotka puoltavat ajatusta siitä että Jeesusta voi rukoilla.
      Häneltä selkeästi pyydetään ja anotaan , Jeesuksen nimeä myös huudetaan avuksi.

Mihin siis perustuukaan jehovan todistajien opetus tässä asiassa?

• erilailla

Katsokaapa missä kohden UM-käännös eroaa kirkkoraamatusta!

Hebr.1;1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
      2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
      3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
      4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
      5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
      6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
      9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."

Uuden maailman käännös ei halua korostaa Jeesuksen ja Isän yhteyttä eikä Jeesuksen Jumaluutta!
      Että Jeesusta kumarretaan palvomistarkoituksessa, käy myös tekstistä ilmi.

• kuinkaluet

JT:n on lukiessaan lisättävä tekstiä raamattuunsa kun Jeesus on heille enkeli.

4. tullen (muita) enkeleitä niin paljoa korkeammaksi

5. Sillä kenelle (muista) enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"

6."Ja kumartakoot häntä kaikki (muut) Jumalan enkelit".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5345
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      60
      2042
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1750
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      138
      1723
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1397
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1300
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1087
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1048
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      887
    Aihe