Paras tukipohjallisten valmistaja T:reen seudulla?

lattajalat

Kärsin jalkavaivoista, syynä lattajalat. Pitäisi hankkia uudet tukipohjalliset kenkiin ja haluaisin nyt kuulla suosituksia/kokemuksia Tampereen tukipohjallisten valmistajista.

Te, jotka olette teettäneet pohjalliset Tampereella, kertokaa missä teetitte ja oletteko olleet tyytyväisiä?

68

7594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuspuhuujes

      Aktiivi-fysioterapia se on tullinaukiolla, sieltä löytyy osaavia ja tulee jalat kuntoon.

      • 32727372372

        Onko tietoa pohjallisten hinnasta?


      • nytkaikkihyvin

        Minulle tuli noin 200 euroo maksaan, tukipohjallinen tuli jalkojenpituuseron vuoksi.


      • vinkkiäkystään
        nytkaikkihyvin kirjoitti:

        Minulle tuli noin 200 euroo maksaan, tukipohjallinen tuli jalkojenpituuseron vuoksi.

        Missä voi Pirkanmaalla tutkituttaa / mitata jalkojen pituuserot? Tämä voisi olla fiksua, jos vähänkin epäilee.


      • älyhoi

        Vaikka yleislääkäri tekee tuon mittauksen. Samoin esim. kiropraktikko tai naprapaatti. Tuki- ja liikuntaelinsairauksiin erikoistunut lääkäri, jne.


      • Anonyymi
        vinkkiäkystään kirjoitti:

        Missä voi Pirkanmaalla tutkituttaa / mitata jalkojen pituuserot? Tämä voisi olla fiksua, jos vähänkin epäilee.

        katto kuuklesta


    • Jxjrkerireo

      Ite oon käynyt vuosia Jukka Tolosella, nykyisin vastaanotto Pihlajalinnassa Kehräsaaressa. Ekat 165 sit 105.

    • aasi527

      Tammelassa mittatilauskenkien tekijä tekee tukipohjallisia muistaakseni 150 euron hintaan kun asiasta kysyin

    • VoxBox

      Omiin lättäjalkoihini olen teettänyt jalkatuet Mika Antilalla Nirvassa. Asiallista palvelua. Vaikka ei se miehelle niin mukavaa ole noita läsähtäneitä jalkoja esitellä.

      • diabeetikkoko

        Sain Antilalta tehdyt tukipohjalliset ja ovat kestäneet vuosia. Kiitos!


    • Itsetäältä

      Erikoissuutarit Tapio Mannerheimo Yliopistonkatu 56

      • Anonyymi

        Samoin. Sieltä saanut vuosia hyvät. Parissa paikassa tuli aiemmin kivikovat ja rahat meni Kankkulan kaivoon.


    • RSOOI

      Turhaan noita osoitteita kyselette. Tukipohjalliset ovat vain bisestä. Lättäjalkojen vaivoihin auttaa jalkajumppa, mutta se pitääkin tehdä itse!

      • Väitämitäväität

        Jos sattuu oleen esim eripari jalat eli mikä on yleistä,eli toinenjalka on lyhyenpi niin se joilkakin voi aiheuttaa nivelkipuja, näihin vaivoihin in isoapu tukipohjallisista.


      • Empatiavammaiset

        "Lättäjalkojen vaivoihin auttaa jalkajumppa, mutta se pitääkin tehdä itse! "

        Tyypillinen kommentti äärioikeistolaiselta "kukin on oman onnensa seppä" -tyypiltä. Meinasin ensin laittaa "-ihmiseltä", mutta eiväthän nuo ole ihmisiä kun niiltä puuttuu ihmislajille ominainen empatia heikompia kohtaan.


      • RSOOI

        Nyt meni vähän kommentti pieleen. Saanen sanoa, että minulla tuon kommentin kirjoittajana on vuosikymmenien kokemus isoista (47) ja leveistä lättäjakoista, jotka sopisivat suoraan lääkärikirjan kuvitukseen. Elämän varrella vain olen - oikeasti - kantapään kautta oppinut, että tukipohjalliset eivät kipua vie tai suorituskykyä lisää. Koko jalan lihaksiston säännöllinen treenaaminen ei mitään kaunista holvia tuo tilalle, mutta auttaa kummasti jalan suorituskykyyn. Vaikka tietenkin sitä mieluummin joka mies mieluummin haluaisi kapeat ja holvikkaat, kuin leveät lättäjalat omistaisi. Mutta mitäs tällä nyt oli politiikan kanssa tekemistä?


      • Empatiavammaiset
        RSOOI kirjoitti:

        Nyt meni vähän kommentti pieleen. Saanen sanoa, että minulla tuon kommentin kirjoittajana on vuosikymmenien kokemus isoista (47) ja leveistä lättäjakoista, jotka sopisivat suoraan lääkärikirjan kuvitukseen. Elämän varrella vain olen - oikeasti - kantapään kautta oppinut, että tukipohjalliset eivät kipua vie tai suorituskykyä lisää. Koko jalan lihaksiston säännöllinen treenaaminen ei mitään kaunista holvia tuo tilalle, mutta auttaa kummasti jalan suorituskykyyn. Vaikka tietenkin sitä mieluummin joka mies mieluummin haluaisi kapeat ja holvikkaat, kuin leveät lättäjalat omistaisi. Mutta mitäs tällä nyt oli politiikan kanssa tekemistä?

        Tukipohjallisia teetetään muunkin kuin lättäjalkojen vuoksi kuten muissakin kommenteissa on todettu. Kuitenkin leimaat kaikki tukipohjallisten teettäjät laiskoiksi vätyksiksi!


      • KoikkarinLättä
        Empatiavammaiset kirjoitti:

        Tukipohjallisia teetetään muunkin kuin lättäjalkojen vuoksi kuten muissakin kommenteissa on todettu. Kuitenkin leimaat kaikki tukipohjallisten teettäjät laiskoiksi vätyksiksi!

        Mutta onko tämä ymmärrettävä niin, että lättäjalkainen demari luottaa (jalka)tukiin, mutta kokoomuslainen vain jumppaa ja yrittää, että vaiva korjaantuisi.


      • sinussakotulevaisuus

        Oletpas vitsikäs,


      • HiivaKynnet
        Empatiavammaiset kirjoitti:

        "Lättäjalkojen vaivoihin auttaa jalkajumppa, mutta se pitääkin tehdä itse! "

        Tyypillinen kommentti äärioikeistolaiselta "kukin on oman onnensa seppä" -tyypiltä. Meinasin ensin laittaa "-ihmiseltä", mutta eiväthän nuo ole ihmisiä kun niiltä puuttuu ihmislajille ominainen empatia heikompia kohtaan.

        Ei ketään halua hieroa enää toisten paskalle haisevia jalkoja vaan se on oikeasti tehtävä itse...


      • Anonyymi

        Höpö höpö


      • Anonyymi

        No just joo, ihminen ilman aivoja...


      • Anonyymi
        RSOOI kirjoitti:

        Nyt meni vähän kommentti pieleen. Saanen sanoa, että minulla tuon kommentin kirjoittajana on vuosikymmenien kokemus isoista (47) ja leveistä lättäjakoista, jotka sopisivat suoraan lääkärikirjan kuvitukseen. Elämän varrella vain olen - oikeasti - kantapään kautta oppinut, että tukipohjalliset eivät kipua vie tai suorituskykyä lisää. Koko jalan lihaksiston säännöllinen treenaaminen ei mitään kaunista holvia tuo tilalle, mutta auttaa kummasti jalan suorituskykyyn. Vaikka tietenkin sitä mieluummin joka mies mieluummin haluaisi kapeat ja holvikkaat, kuin leveät lättäjalat omistaisi. Mutta mitäs tällä nyt oli politiikan kanssa tekemistä?

        Voi että kun saisi vaikkapa linkin TOIMIVAN jalkajumpan ohjeisiin.


      • Anonyymi
        HiivaKynnet kirjoitti:

        Ei ketään halua hieroa enää toisten paskalle haisevia jalkoja vaan se on oikeasti tehtävä itse...

        Rahasta ne hieroo, senkin kokoomuslainen.


      • Anonyymi
        Empatiavammaiset kirjoitti:

        Tukipohjallisia teetetään muunkin kuin lättäjalkojen vuoksi kuten muissakin kommenteissa on todettu. Kuitenkin leimaat kaikki tukipohjallisten teettäjät laiskoiksi vätyksiksi!

        Niinpä. Puhuu vaikka ei tiedä muiden asioista. Olisipa jo hiljaa


      • Anonyymi
        HiivaKynnet kirjoitti:

        Ei ketään halua hieroa enää toisten paskalle haisevia jalkoja vaan se on oikeasti tehtävä itse...

        Haluaa.


    • Kuulin.tuon

      Nirvan Mika Antila on lopettanut.

      • MuijanenZ

        No mikäs sen on tullut? Menikö liike nurin vai jäikö eläkkeelle. Meidän mies on siellä käynyt jalkatukensa teettämässä.


    • fragile-x

      Lättäjalka saattaa viitata perinnölliseen vaurioon.

    • Alottaja

      Onko kokemuksia Ortto-kengästä?

    • Potkupallo93

      Itse urheilijana käytän tukipohjallia nilkojen virheasentojen vuoksi jotka johtivatkin aikoinaan polvioperaatioon. Nyt pitäisi hankkia uudet ja juuri jalkapallokenkään sopivat. Onkohan kellään kokemusta Erikoissuutarien tekemistä tuotteista. Voisiko sopia urheiluun?

      • PenaCC

        Eikköhän ne siellä osaa moneen käyttöön tehdä. Jos tuo nilkkojen pronaatio on vienyt polvioperaatioon asti, niin edottomasti kannattaa oikealla asiantuntijalla käydä teettämässä. Ei siis noilla urheiluliikkeiden tyypeillä. Itse olen teettänyt Erikoisuutareilla tukipohjalliset sekä tuollaisiin työssä käytettäviin pukukenkiin, että lenkkareihin. Täällä myös nilkat taipuu sisään päin ja lättäjalka.


      • Uimariksi

        Jalkapallo kyllä rasittaa jalkaterää niin paljon, että onko sitä pakko harrastaa, jos perustukissa on ongelmaa??


      • Lielahti

        Uinti on paras laji lättäjaloille. Räpylät omasta takaa.


    • TRETRExv

      Eikös tuo Respecta tuolla keskussairaalan mäellä tee myös noita jalkatukia.

      • Anonyymi

        Sain sieltä kivikovat pohjalliset, ei voinut käyttää


      • Anonyymi

        Sain kivikovat ja meni roskiin. Muualta sain hyvät.


    • komurajalka

      Ortopeditekniikka H Haapalainen Erkkilänkatu 11 B, Todella alansa expertti. Tehnyt myös NHL suomalais pelaajien orto työt. Asiantunteva ja vuosikymmenten kokemuksella ja se asiakaspalvelu, täysi 10 . Ei voi kun tyytyväisenä suositella. Puh 032231474.

      • Anonyymi

        Taitaa Haapalainen mainostaa itse itseään. Google-arvostelut kertovat ihan muuta. Harvoin Google-arvosteluiden keskiarvo on näin alhainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa Haapalainen mainostaa itse itseään. Google-arvostelut kertovat ihan muuta. Harvoin Google-arvosteluiden keskiarvo on näin alhainen.

        Juuri näin. Ihan Pelle yritys tämä Haapalaisen ns. Orttopeditekniikka Oy Haapalainen.


    • Ellll

      Kaikista lättäjaloista ei saa holvillisia jumpallaakaan. Niitä kun on kahdenlaisia, synnynäisiä/anatomisia ja toiminnallisia. Toiminallisen lättäjalan saa jumpalla vahvistettua, mutta tuota anatomista ei.

    • hyväostos

      Tampereella Kauppa-aukiolla on joku pulju, jossa tehdään todella hyviä tukipohjallisia. Fysios Kauppa-Aukio. Hinta kohtuullinen ja olen ollut todella tyytyväinen pohjallisiin.

    • HippoisHippos

      Ja hutut. Kunnon lättäjalat on äijää. Minä ainakin ylypeesti tallustan suurilla (46) ja leveillä lättäjaloillani enkä niihin mitään tukipohjallisia kaipaa.

    • ballerinat

      Lättäjalkaiset ovat synnynnäisiä balettitanssijoita.

    • Uuttrrr

      Lättäjalkaisrt ovat synnynnäisiä parkettien partaveitsiä.

      • ÄitiÄläViiti

        Äiti neuvoi minua, rumaa poikaa: "Opettele tanssimaan", saat naisen kun naisen. Kun aikoinaan katselin tv:n lavatanssiohjelmia , niin ajattelin äidin olleen oikeassa.


      • Pummi

        No sujuiko se tanssi lättäjaloilla?


    • Pohtola

      Onhan noita tukipohjalisten tekijöitä Tampereella. Mutta kannattaako sitä lähteä ihan jollekin proteesipajalle lähteä? Kuinka suuri ero laadussa on verrattuna noihin urhieluliikkeissä myytäviin? Meinään hinnassa on aikalailla eroa, mutta nyt nämä meikäläisen lättäjalat on siinä kunnossa, että jotakin kiilaa tuonne jallaan alle pitäisi saada.

      • Anonyymi

        Ne yksilölliset tehdään niin että laitetaan jalat pehmeään massaan johon jää jalanjäljet ja niistä tekevät juuri sinulle sopivat.

        Hyvä jos kaupan valmiit sopii, mutta kaikille ei sovi sitten pitää tehdä yksilölliset.


    • Juuliac

      Hämeenkadulla on Prima niminen firma. Tekevät myös jalkatukia. Ainakin minun mieheni oli sieltä saamaansa palveluun ja tukiin tyytyväinen. Siis juuri lättäjalat ongelmana.

    • JokuMies-

      Voisiko nuo lättäjalat tai jalkojen pituusero selittää sen että ensin oli polvi kipeänä pari kuukautta ja nyt on nivunen vaivannut jo 3 viikkoa?

    • keijo.sepponen

      Sorsapuistosta löytyy tukipohjalliset edullisesti

      • PePlanus

        Missä tämä Sorsapuiston tukipohjallisten tekijä on??


    • meikäläine

      Teuvo Uusitalo, vaihtoehtoja tukipohjamateriaaliin ja yksityisille hiukan halvemmat hinnat.

    • Joniz

      Pitäisi mennä - lääkärinkin sanoo - teettämään tukipohjalliset. Mutta nolottaa sen verran nuo lättäjalat jo muutenkin, että en vain oikein kehtaa. Tuntuu, että se on vähän miehelle niin kuin nolompi asia.

    • ZenOne

      Ortto-Kenkä Vuohentaipaleella. On asinatuntevaa palvelua ja lättäjalat kiittää.

    • Anonyymi

      Hatanpään pienteollisuus talossa on tuollainen ICF Group Oy. Ainakin minun lättäjaloille sieltä apu löytyi. Ihan asiallisesti suhtautuivat, kun raavas mies tuli jalkavaivojaan esittelemään.

    • Anonyymi

      jalka..fi Sieltä sain toimivat pohjalliset. Vielä 7 vuoden jälkeen käytössä. . Entiset olivat paksut ja kehnot.

    • Anonyymi

      Metässähän se, ruuvit on oltava omasta takaa lattajalkasille. Veistellään.

      • Anonyymi

        Nyt meni kyllä yli. Mutta lättäjaloistahan saa aina vinoilla. Kyllä tukipohjalliset on ihan asialinen ja vakavakin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni kyllä yli. Mutta lättäjaloistahan saa aina vinoilla. Kyllä tukipohjalliset on ihan asialinen ja vakavakin asia.

        Kyllä totuus on, että noista tukipohjallisista hyötyvät vain niinden tekijät. Lättäjaloilta rahat pois, mutta jalat ovat yhtä kömpelöt ja rumat, vaikka mitä tukia käyttäisi.


    • Anonyymi

      Kokemuksesta voin kertoa... parasta laatua tekee Teuvo Uusitalo, vastaanotto nykyisin Kangasalan keskustassa.Myös käytettyjen entraus onnistuu!

    • Anonyymi

      Itselläni on ollut kolmekymmentä vuotta monenlaiset tukipohjalliset. Ortopeditekniikka pohjalliset ovat olleet käytössä kuusi vuotta ja nämä toimivat oikein hyvin. Suosittelen

    • Anonyymi

      OrttoKenkä tuossa Vuohenojalla tekee pohjallisia, jotka ainakin minulla toimivat. Systeemi on siitä hyvä, ettei tarvitse kuunnella saarnaa siitä, että pitää noita lättäjalkoja jatkuvasti voimisteluttaa. Kun ei ne siitä kummene. Aina olleet täysin holvittomat ja edestä levinneet. Kun vielä kokoa niillä on 46/47 niin ei siinä auta muu kun vain rehvakkaasti niillä mennä. Ja jos ei noita tukia ole, niin heti sen kipuna tuntee. Mikäs siinä, kiilataan onnettomat perustukset kuntoon tuollaisilla ortoperi suutarin pohjallisilla.

    • Anonyymi

      En ole varma onko tukipohjalisista apua. Mutta mieheni on tavannut käydä teettämässä lättäjalkoihinsa jalkatuet tuossa Tullin alueella Erikoissuutarit- nimisessä paikassa.

    • Anonyymi

      Jumppa tai pohjalliset hommataan oireisiin. Itsellä kipuili kantapää pahasti teininä ylipronaation takia ja pohjalliset veivät kuukausia kestäneen kivun muutamassa päivässä. Sen lisäksi toki jumppaa tueksi, mutta sen hyötyjä olisi pitänyt odotella paljon kauemmin. Käytin pohjallisia pari vuotta ja sen jälkeen elänyt toiset 15 vuotta ilman oireita.
      Ei tietysti tarkoita sitä, että kaikilla muilla näin kävisi, mutta esimerkki siitä, että ne voivat olla iso apu kivunhoidossa.

      • Anonyymi

        Mulle lääkäri sanoi ihan suoraan, että turha raivolla yrittää jalkateriä jumpata. Lättäajalat on niin tiukasti asemissa, ettei se holvi sieltä millään tavalla nouse. Komenti tuonne Vuohenojalle Orttokenkään. Tukipohjalliset tuo helpotuksen, mutta totta vieköön rumathan nuo levinneet lättäjalat on.


    • Anonyymi

      Just. Tukipohjallisten tekeminen on varmaan tosi hyvä bisnees Tampereelle. Nuorista mihehistäkin liki kaikki lättäjalkoja. Jos olisi vanha meno niin kyllä jäisi reservi pieneksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe