Millä logiikalla

Tupakoinnista syntinä puhutaan moninkertaisesi enemmän kuin esim. ylensyönnistä. Kuitenkin Raamatussa ei tupakoinnista puhuta suoranaisesti mitään ylensyömisestä kylläkin.

_Joten onko siinä mitään logiikkaa että tupakoitsijaa kehotetaan lopettamaan ja ylipainoista ottamaan seurakunnan pöydästä lisää syötävää.

9

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä.puolusta.syntiä

Tupakointi on ylensyömistäkin vaarallisempi synti. Olen nähnyt yhden tupakoitsijan kuolevan tukehtumalla keuhkosyöpään. Sen jälkeen olen jopa kadulla varoittanut vieraita ihmisiä tupakoimisen vaarasta.

• Sellaisesta varoittamisesta harvoin on hyötyä, toiseksi en minä puolustanut syntiä kritisoin vain joitakin käytäntöjä. Jos minä taas söisin itseni kipeäksi mitä tekisi seurakunta työntäisi ruokaa naaman eteen.

• ämpärillinensalaattia

Opetushan on älä ole ahne.

• Ex-himoitsija

Ahneet eivät peri Jumalan valtakuntaa. Eivätkä himoitsijat, tupakoijat.
      "Minä en saa antaa minkään vallita itseäni."

• odotakuolemaasi

Älä sitten tee mitään.

• Kuolet.siihen

Tupakan synti loppuu jokaisella aikanaan, toisilla se loppuu lyhyeen elämään.

• uuttaruokaaheti

Ne osaavat vetää oikeasta narusta, sillä eihän sinulla ole testamenttia.
      Testamentattu omaisuus on hyvä saada ajoissa omaan käyttöön, ottaisitko hiukan lisää.
      Tosin ruuat maksaa seurakuntalaiset ja loppuessa hankitaan lisää.

• Ylensyöminen on aivan yhtä vaarallista kuin tupakointikin. Jostain syystä ne jotka itse eivät polta, tykkäävät syyllistää tupakoitsijoita. Onneksi sähkötupakka on keksitty.

• vaihtoehtonen

hei haluan itsetyydytyksen vaihtaa pilleriin onnistuuko se? sanko tehdä niin mitä jumalamme on mieltä pahoitelenko? vai mitä teen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      99
      4900
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      240
      1989
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      83
      1620
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1180
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      332
      1146
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1100
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1089
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      147
      1057
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      111
      1029
    10. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      85
      974
    Aihe