Tupakoinnista syntinä puhutaan moninkertaisesi enemmän kuin esim. ylensyönnistä. Kuitenkin Raamatussa ei tupakoinnista puhuta suoranaisesti mitään ylensyömisestä kylläkin.
_Joten onko siinä mitään logiikkaa että tupakoitsijaa kehotetaan lopettamaan ja ylipainoista ottamaan seurakunnan pöydästä lisää syötävää.
Millä logiikalla
9
311
Vastaukset
- Älä.puolusta.syntiä
Tupakointi on ylensyömistäkin vaarallisempi synti. Olen nähnyt yhden tupakoitsijan kuolevan tukehtumalla keuhkosyöpään. Sen jälkeen olen jopa kadulla varoittanut vieraita ihmisiä tupakoimisen vaarasta.
Sellaisesta varoittamisesta harvoin on hyötyä, toiseksi en minä puolustanut syntiä kritisoin vain joitakin käytäntöjä. Jos minä taas söisin itseni kipeäksi mitä tekisi seurakunta työntäisi ruokaa naaman eteen.
- ämpärillinensalaattia
Opetushan on älä ole ahne.
- Ex-himoitsija
Ahneet eivät peri Jumalan valtakuntaa. Eivätkä himoitsijat, tupakoijat.
"Minä en saa antaa minkään vallita itseäni."- odotakuolemaasi
Älä sitten tee mitään.
- Kuolet.siihen
Tupakan synti loppuu jokaisella aikanaan, toisilla se loppuu lyhyeen elämään.
- uuttaruokaaheti
Ne osaavat vetää oikeasta narusta, sillä eihän sinulla ole testamenttia.
Testamentattu omaisuus on hyvä saada ajoissa omaan käyttöön, ottaisitko hiukan lisää.
Tosin ruuat maksaa seurakuntalaiset ja loppuessa hankitaan lisää. Ylensyöminen on aivan yhtä vaarallista kuin tupakointikin. Jostain syystä ne jotka itse eivät polta, tykkäävät syyllistää tupakoitsijoita. Onneksi sähkötupakka on keksitty.
- vaihtoehtonen
hei haluan itsetyydytyksen vaihtaa pilleriin onnistuuko se? sanko tehdä niin mitä jumalamme on mieltä pahoitelenko? vai mitä teen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä292322Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri291642Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t241423- 891422
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4171082- 1211054
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624916Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa240891kamera hakokylässä
kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!14757- 10740