rio de janeiro..tammikuun runovirta..

tammikuun kylmä virta purasee suomessa.. onko enää marjoja tuomessa.. pitääkö lähteä ulos loskaan.. en tule ulos nyt.. en koskaan.... kyll näin talvel pakkasta olla saa.. ei tämä muutoin oo pohjoismaa..

inuitit ipanemassa.. seuraa taasen hakemassa.. sulaa etelän auringossa talvella.. kova on meno yläparvella.. mut kyl suomen kesääkin mä kaipailen. .hentoa kesäsadetta haikailen.. en kuumaan tropiikkiin mä enää kaipaa.. ....kuin jatkuva sauna..ei mitään laitaa..

tosin jos kylmään mereen kesäkuus..voi hyvä ihme sitä järkytyksestä huus.. kylmänsietoo kehittää kai pitää.. ajatus talviavannosta alkaa itää..

mut nuo kesämuistelot on mulla omas pääs.... näit muistelen nyt näin talvisääs..kun vielä on varpaat ja järki jääs..

6

950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pro.runot

Huikeeta riimitaidetta! Kopsaan tämän murjuni seinään. Luen sitten aina kun maailma ahistaa.

• Kiitos. Ja hienoa ettei aina ahdista. Mua ahdistaa harva se päivä.

• a-_no

Jos ahdistaa, niin käykää meditoimassa narinkkatorin hiljaisuuden kappelissa, niin ette enää ole kaljaisuuden hippelissä!

Pervokki voisi elättää itseään Riossa louhimalla sokeria, Sokeritoppavuoresta,Kristuksen jalkojen alta. Sitten sen sokerin voisi sekoittaa kaupasta ostettuun hiivapakettiin, ottaa Rion puhtaista rantavesistä ämpärillisiä vettä ja laitaa kannen alle muhimaan. Mausteeksi sitten poimia puusta tuoreita appelsiineja ja kiereellä myymässä skootterilla tuota ihmejuomaa faveloissa....Ai niin unohtui, pervokillahan tipaton tammikuu jatkuu vielä pari päivää.

• ..vesi kielessä..viina mielessä..maksaan sattuu sitä niellessä.. tipattomani loppuu 14.08.2080..jos oon vielä elossa.

• Tammikuun haiku:

Liukas oikotie
      Siniset varjot seuraa
      Askel kotiin vie

Kaikille hyvää ja reipasta tammikuun tipatonta. Vielä jaksaa, jaksaa, painaa, painaa... ;D

• ..hyvä että jaksaa painaa..minä lopetan tipattoman 100 vuotissyntymäpäivieni myötä jos olen elossa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2405
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1387
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      74
      1195
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1107
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      845
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      790
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      678
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      83
      672
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      25
      649
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      636
    Aihe