tammikuun kylmä virta purasee suomessa.. onko enää marjoja tuomessa.. pitääkö lähteä ulos loskaan.. en tule ulos nyt.. en koskaan.... kyll näin talvel pakkasta olla saa.. ei tämä muutoin oo pohjoismaa..
inuitit ipanemassa.. seuraa taasen hakemassa.. sulaa etelän auringossa talvella.. kova on meno yläparvella.. mut kyl suomen kesääkin mä kaipailen. .hentoa kesäsadetta haikailen.. en kuumaan tropiikkiin mä enää kaipaa.. ....kuin jatkuva sauna..ei mitään laitaa..
tosin jos kylmään mereen kesäkuus..voi hyvä ihme sitä järkytyksestä huus.. kylmänsietoo kehittää kai pitää.. ajatus talviavannosta alkaa itää..
mut nuo kesämuistelot on mulla omas pääs.... näit muistelen nyt näin talvisääs..kun vielä on varpaat ja järki jääs..
rio de janeiro..tammikuun runovirta..
6
941
Vastaukset
- pro.runot
Huikeeta riimitaidetta! Kopsaan tämän murjuni seinään. Luen sitten aina kun maailma ahistaa.
Kiitos. Ja hienoa ettei aina ahdista. Mua ahdistaa harva se päivä.
- a-_no
Jos ahdistaa, niin käykää meditoimassa narinkkatorin hiljaisuuden kappelissa, niin ette enää ole kaljaisuuden hippelissä!
Pervokki voisi elättää itseään Riossa louhimalla sokeria, Sokeritoppavuoresta,Kristuksen jalkojen alta. Sitten sen sokerin voisi sekoittaa kaupasta ostettuun hiivapakettiin, ottaa Rion puhtaista rantavesistä ämpärillisiä vettä ja laitaa kannen alle muhimaan. Mausteeksi sitten poimia puusta tuoreita appelsiineja ja kiereellä myymässä skootterilla tuota ihmejuomaa faveloissa....Ai niin unohtui, pervokillahan tipaton tammikuu jatkuu vielä pari päivää...vesi kielessä..viina mielessä..maksaan sattuu sitä niellessä.. tipattomani loppuu 14.08.2080..jos oon vielä elossa.
Tammikuun haiku:
Liukas oikotie
Siniset varjot seuraa
Askel kotiin vie
Kaikille hyvää ja reipasta tammikuun tipatonta. Vielä jaksaa, jaksaa, painaa, painaa... ;D..hyvä että jaksaa painaa..minä lopetan tipattoman 100 vuotissyntymäpäivieni myötä jos olen elossa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k814081- 1163597
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah833393Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia392819- 1251683
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361536Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk141191Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191174Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221144Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421130