”Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa siitä, että jonkun kämppä ei mene kaupaksi?”
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005544459.html
Vuokraturvan Timo Metsolan ehdotus asuntojen romutuspalkkioista sai kylmää kyytiä Taloussanomien lukijoilta.
Asun vuokralla ja olen maksanut lähes 800e/kk vuokran työläisenä itse 20 vuotta. Miksi minun pitäisi osallistua omistusasujien asuntojen romuttamispalkkioihin tai hinnan alenemisen kuluihin? Kai me omilla rahoilla asuvat vuokra-asujat saamme myös takautuvaa kompensaatiota jos omistusasujatkin?
Asunnoille romutuspalkkio
1
<50
Vastaukset
- Pääomienmaailma
Ei se oikeusvaltiossa mene aivan noin,se on ollut sun oma valintasi jakaa rahasi vuokranantajalle vaikka noin suuresta vuokrasta olisit voinut ostaa jo oman asunnon ja 20 vuodessa maksaa lainan jo pois ja nyt elelisit tosi halvalla,ja jos myisit tekisit hyvät rahat sillä,se on tämä nykykapitalisti maailman tarkoitus että jokainen yrittää ja rikastuurikastuu,muiten eläisimme kommunismissa missä rahalla ei olisi mitään arvoa ja kukaan ei sitä tarvitsisi,mutta nyt on toisin eli tilanteesi vähän oma tyhmyytesi.
Ja koska yhteiskunta ei voi kuin tarjota työtä ja toimeentuloa vain siellä missä pystyy,on oikeus ja kohtuus että on kompensointijärjestelmä,mikä kompensoi joillekin työttömyys tilanteesta syntyneet kohtuuttomat velkariskit.
Vuokralla ollaan yleensä vain tietty aika elämästä,aivan alussa kun ei ole vielä rahaa omaan tai lainaan,työpaikkakunnan muuttuessa,erotilanteessa,puolison/lasten kuoltua, ja aina elämän muutostilanteissa mutta ei koko elämää ja jos vuokra ei sitten ole naurettavan pieni,jota nykymaailmassa ei enää paljoa ole,kukaan ei halua että toiset asuvat asunnoissaanasunnoissaan ja kuluttavat sitä ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1325381Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313862No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv382044- 241753
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241704- 411640
- 501608
- 291463
- 381424