Kriisipuhelin

saatananpaskiainen

Olipa erikoista käytöstä kriisipuhelimen työntekijältä kun sinne soitin, rupesi valittamaan siitä miten hengitän, muutenkin kuulosti että äijä näytti hermostuvan siitä että tiesin mielenterveydestä paljon enemmän kuin hän itse, meni aina hiljaiseksi kun puhuin vaivoistani ja keinoistas jolla niitä hallitsen. Ei ollu äijällä kaikki kotona, ketä helvettejä ne sinne puhelimeen palkkaa, on kumma jos ei saatana jakseta edes potilaan vaivoja kuunnella !

En tiedä miten kauan näitä mielenterveyshoitajia kestään, vittuun nuo kelan tuet jos pitää aina vaan heidän pilliin mukaan tanssia, Helpompi ois töihin mennä mutta kun on vaivoja ja sinnekin meneminen on vaikeaa !

29

3341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älyä.kehiin

      Ovat vapaaehtoisesti vastaamassa. Ei euron latia tule. Eivät ole ammatiltaan mielenterveystyöntekijöitä

      • saatananpaskiainen

        Joo sen kyl olis voinu arvata, tiesin sen jotenkin joku sanoki mulle. Mut mua hermostuttaa yleensä nykyään moni noista mt-työntekijöistä, semmoset jotka on koulujaki käyneet, vaikkei sitä aina uskoisi


    • saatananpaskiainen

      Anteeksi on hermot kireellä ku nukkunu vähä miten sattuu ja ahdistanu mut saa kai sitä mielipiteensäki joskus sanoa, ku oon aika hiljainen välillä, tai en ainakaan osaa sanoa omaa mielipidettäni kunnolla. Onhan se tääl netis vähä helmpompaa mut tuntuu hankalalta tännekki kirjottaa. Nimimerkki nyt on mitä on täl kertaa :D

      • Vittuntunut

        Mitä v* ttua pyydät anteeksi?! Jos jatkat tuolla linjalla, et ikinä pääse elämään omaa elämääsi. USKO JO ETTÄ OLET AINUTLAATUINEN IHMINEN. Toista samanlaista ei ole!


      • saatananpaskiainen
        Vittuntunut kirjoitti:

        Mitä v* ttua pyydät anteeksi?! Jos jatkat tuolla linjalla, et ikinä pääse elämään omaa elämääsi. USKO JO ETTÄ OLET AINUTLAATUINEN IHMINEN. Toista samanlaista ei ole!

        Ei kai pitäisi pyytää, mutta ei se minun rauhallinen luonne tuskin oikeuta vapaaehtoista vastaajaa käyttäytymään ku kusipää ?


      • saatananpaskiainen
        saatananpaskiainen kirjoitti:

        Ei kai pitäisi pyytää, mutta ei se minun rauhallinen luonne tuskin oikeuta vapaaehtoista vastaajaa käyttäytymään ku kusipää ?

        Ku tääl meidän pitäjäs on kaikki oikeat mielenterveyshoitajatkin tuommosia munapäitä


    • saatananpaskiainen

      Yleensä oon kyl kriisipuhelimesta saanut apua melko hyvin, mutta jostain syystä välillä sattuu minusta huonoja auttajia linjoille,liekö kellonajasta riippuva asia...ja oon itekki välil varmaan aika paskiainen eikä vaan joku muu

      • Älyä.kehiin

        No ihmisiä me vain ollaan. Jos alkaa kuvittelemaan, että on kaikkitietävä ja kaikkien pitää tehdä kuten hän neuvoo, niin metsään menee. Ei kriisipuhelimessa anneta neuvoja, miten pitää elää, vaan paneudutaan ko ihmisen ongelmiin. Toki eri vaihtoehtoja voi antaa. Turha kuvitella että siellä on joku Jeesus joka antaa timantinkirkkaita neuvoja ja ohjeita. Ei kuule tule mitään. Itse on jokaisen ratkaistava ongelmansa. Työkaluja voi ulkopuolinen antaa.


    • Puuhinen

      Muistan kun äitini soitti jonnekin apunumeroon tai jollekin psykologille tai vastaavalle tulipaloista, joita naapurin pyromaani sytytteli ympäri taloa. Että sellaisessa tilanteessa pistäkää ovi takalukkoon. Siis kun on tulipalo. Älyvapaa neuvo. Ei se sitä tulta estä. Samoin tiuskaisi vain, että onhan hän itsekin ollut tulipalossa.

      • Meitä_on_erilaisia

        Eiväthän he ole asiantuntijoita miten toimia tulipalon uhatessa. Silloin pitää soittaa paloturvallisuuteen erikoistuneille ammattilaisille. Äitisi on soittanut väärään numeroon. Jos tilanne on akuutti niin silloin soitetaan poliisille. Poliisi hoitaa tarvittaessa varmuuden vuoksi paikalle myös palokunnan.

        Toki olettaisin, että jokainen viisas ihminen osaa neuvoa soittamaan poliisille, jos joku kysyy mitä tehdä, kun ulkona sytytellään naapurustoa tahallaan tuleen. Mutta ei siihen neuvoa tarvitse erikseen keneltäkään kysyä. Soittaa itse suoraan poliisille.


      • eikannata

        Ei kannata yöaikaan soittaa, ainakaan klo 22-23 aikaan, silloin siel vastaa joku äijä, ei jaksanut puhua mulle niin sanoi että mennä nukkumaan. Sillähän pääsevät eroon soittajasta, vaikka se on soittaja joka maksaa puhelun, kyllä pitäisi jaksaa kuunnella ihmisiä ja antaa neuvoja eikä lopettaa puhelua. Turha on täällä selitellä miksi eivät tiedä jotain tai muuta pökylää, puhukaa ihmisille ja kuunnelkaa heitä tai vaihtakaa hommaa.


      • Muuanukkeli
        eikannata kirjoitti:

        Ei kannata yöaikaan soittaa, ainakaan klo 22-23 aikaan, silloin siel vastaa joku äijä, ei jaksanut puhua mulle niin sanoi että mennä nukkumaan. Sillähän pääsevät eroon soittajasta, vaikka se on soittaja joka maksaa puhelun, kyllä pitäisi jaksaa kuunnella ihmisiä ja antaa neuvoja eikä lopettaa puhelua. Turha on täällä selitellä miksi eivät tiedä jotain tai muuta pökylää, puhukaa ihmisille ja kuunnelkaa heitä tai vaihtakaa hommaa.

        Kannattaa antaa palautetta. Ei kukaan ole täydellinen. Oliko ehkä puheluja linjalla useita jonottamassa? Kannattaa ottaa yhteyttä palveluun. Sitä kautta palvelu parantuu. Ymmärrän kyllä, että olet ottanut yhteyden, jotta voisit kertoa asioistasi. Sitä varten palvelu on. Anna palautetta kriisipuhelinpalveluun.


      • Letkuville
        eikannata kirjoitti:

        Ei kannata yöaikaan soittaa, ainakaan klo 22-23 aikaan, silloin siel vastaa joku äijä, ei jaksanut puhua mulle niin sanoi että mennä nukkumaan. Sillähän pääsevät eroon soittajasta, vaikka se on soittaja joka maksaa puhelun, kyllä pitäisi jaksaa kuunnella ihmisiä ja antaa neuvoja eikä lopettaa puhelua. Turha on täällä selitellä miksi eivät tiedä jotain tai muuta pökylää, puhukaa ihmisille ja kuunnelkaa heitä tai vaihtakaa hommaa.

        Jos vaihtaisitte rooleja, mene sinä sinne vastailemaan niin se k*rpiintynyt äijä pääsee nukkumaan? Kuulostaa hyvältä - eikö?


      • wewe3143
        Letkuville kirjoitti:

        Jos vaihtaisitte rooleja, mene sinä sinne vastailemaan niin se k*rpiintynyt äijä pääsee nukkumaan? Kuulostaa hyvältä - eikö?

        Ei kuulosta


    • Meitä_on_erilaisia

      Vastaajat ovat vapaaehtoisia ilman suurempaa koulutusta aiheeseen. Näin olen ymmärtänyt. Tosin koulutuksen puutetta pidän vahvuutena, en heikkoutena. Siten eivät sorru pseudotieteelliseen mielisairausmytologiaan selityksenä niin usein, kuten viralliset tahot. Kuitenkin joskus paikalle sattuu henkilö, joka ei ihan ymmärrä toista ihmistä siten kuin tuollaisessa tehtävässä pitäisi ymmärtää. Siitä tulee ongelmia. Kannattaa ilmoittaa asiattomasta keskustelusta palautteessa. Sitä kautta toimintaan voi saada muutosta tai sitten ottavat paremman tilalle.

      Kannattaa ilmoittaa myös mahdollisista uskontoon vetoavista henkilöistä palautteeseen. Sellainen peli on ihan vaarallista, ellei soittajalta ole erikseen kysytty, että uskooko ja saako ottaa aiheeseen kantaa uskontonäkökulmasta. En tosin tiedä onko tuokaan sallittua, mutta sanomattakin selvää, että lupa soittajalta pitää kysyä. Soittajien joukossa on paljon uskonnottomia tai muita uskontoja edustavia, jolloin oman uskonnon kautta asioiden käsittely voi olla hyvin loukkaavaa.

    • se_elinikäinen

      Minä soitin aikanaan useasti Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen. Siellä oli joskus vastassa ihan täysjärkisiä ihmisiä, joskus ei.

      Kyllä kriisipuhelimeen vastaajille annetaan koulutus ja työnohjausta. Olen itse hakenut puhelinpäivystyskurssille ja kertonut avoimesti mielenterveystaustastani. Se ei olisi haitannut, oli kuulemma hallinnassa MUTTA olisin joutunut olemaan yhden kerran viidestä illasta pois koulutuksesta ihan pätevästä syystä ja sen menin haastattelussa kertomaan. Minut diskattiin ja sen koommin en ole hakenut. Kysyin kyllä jälkikäteen, että entä jos en olisi kertonut rehellisesti, vaan olisin sitten soittanut ja valehdellut olevani sairaana. No mitäs ne siihen. Ilmeisesti olisi pitänyt valehdella.

      Olen sen jälkeen soittanut kerran kriisipuhelimeen. Sieltä vastasi joku nainen, joka rupesi hokemaan että ai kauheeta, mä en kestäisi olla sun tilanteessa, hyi kauheeta millaisessa tilanteessa olet. En viitsinyt antaa palautetta, mutta mietin että tommosia ne siis haluaa, ihmisiä, jotka eivät osaa kuunnella ja eläytyä soittajan tilanteeseen, vaan se mitä soittaja kertoo, tuo pintaan puhelinpäivystäjän omia tunteita.

      Se joka minua haastatteli olisi minut kyllä ottanut, varsinkin kun olin kiinnostunut kriisipuhelimen lisäksi Tukinetista ja mobiilisovelluksen kautta auttamisesta. Mutta joku ihan muu, joka ei koskaan minua tavannut, päätti toisin.

      Niin että juu, kyllä on niin kuin aloittaja totesi: maallikko voi olla fiksu tai sitten ei. Huolimatta koulutuksesta ja työnohjauksesta, ei kaikki sovi kaikenlaisiin vapaaehtoistehtäviin. Eikä heillä ole riittävästi itsetuntemusta, jotta voisivat arvioida, mihin sopivat, mihin eivät.

      • Älli.tälli

        No ei kriisipuhelinpalveluun oteta mt-ongelmaista. Hei haloo! Mitä v*ttua sinä siellä teet? Itket ja myönnät että just joo oon samanlainen. Ei kuule tule lasta jos paskaa lopeta jo tuo trollaus


      • i78tgg
        Älli.tälli kirjoitti:

        No ei kriisipuhelinpalveluun oteta mt-ongelmaista. Hei haloo! Mitä v*ttua sinä siellä teet? Itket ja myönnät että just joo oon samanlainen. Ei kuule tule lasta jos paskaa lopeta jo tuo trollaus

        Mitä samanlaista? Eihän ihmisreaktio ole ikuisia. Jokainen ihminen on joskus ollut pahalla mielellä.


      • se_elinikäinen

        Minulla on elinikäinen ahdistuneisuushäiriö, mutta kyllä ne olisivat minut siitä huolimatta ottaneet. Ei ilmeisesti ole lukutaito täällä hansakassa. Kerroin avoimesti mielenterveystaustastani ja hoitohistoriastani, jonka todettiin olevan hanskassa. Ei kovinkaan moni esimerkiksi olisi hoitanut niin vaativia työtehtäviä, joita silloin hoidin eikä monellakaan olisi ollut niin vaativaa työhistoriaa. Eikä tietotekniikan osaamista, siitä kiinnostukseni Tukinetiin ja mobiiliauttamiseen.

        Mutta minulla oli tilattu ulkomaanmatka ja olisin joutunut olemaan kerran pois koulutuksesta. Kerroin kyllä, että olen valmis korvaamaan sen kerran ihan millä tahansa heidän haluamallaan tavalla. ja kuten kerroin, niin se joka minua haastatteli, olisi minut ottanut siitä poissaolokerrasta huolimatta. Olin ja olen edelleen sen verran hyvä tyyppi.

        Mielenterveysongelmainen voi olla meistä ihan kuka tahansa eivätkä kaikki parane. Ei kaikilla ole sairaalajaksoja, ei edes sairauslomia, vaan ihan normaali työhistoria. ja ihan normaali elämä muutenkin harrastuksineen kaikkkineen. perhekin niillä, jotka perhe-elämää arvostavat. Toisaalta taas meillä on ns. normaalikansalaisia, jotka eivät koskaan ole hakeutuneet hoitokontakteihin ja se valitettavasti näkyy arjessa.

        Arvelen, että puhelinpäivystäjinä, tukihenkilöinä ym. pitää olla monenlaisia kansalaisia. Ken on itse kokenut, ettei elämä ole aina tanssimista ruusuilla, voi olla inhimillisempi läheisauttaja kuin stereotyyppinen tiukkis, jolla kiiltävä ulkokuori, mutta sisin ontto, täynnä käsittelemättömiä asioita ja pelkoja.


      • Älli.tälli
        se_elinikäinen kirjoitti:

        Minulla on elinikäinen ahdistuneisuushäiriö, mutta kyllä ne olisivat minut siitä huolimatta ottaneet. Ei ilmeisesti ole lukutaito täällä hansakassa. Kerroin avoimesti mielenterveystaustastani ja hoitohistoriastani, jonka todettiin olevan hanskassa. Ei kovinkaan moni esimerkiksi olisi hoitanut niin vaativia työtehtäviä, joita silloin hoidin eikä monellakaan olisi ollut niin vaativaa työhistoriaa. Eikä tietotekniikan osaamista, siitä kiinnostukseni Tukinetiin ja mobiiliauttamiseen.

        Mutta minulla oli tilattu ulkomaanmatka ja olisin joutunut olemaan kerran pois koulutuksesta. Kerroin kyllä, että olen valmis korvaamaan sen kerran ihan millä tahansa heidän haluamallaan tavalla. ja kuten kerroin, niin se joka minua haastatteli, olisi minut ottanut siitä poissaolokerrasta huolimatta. Olin ja olen edelleen sen verran hyvä tyyppi.

        Mielenterveysongelmainen voi olla meistä ihan kuka tahansa eivätkä kaikki parane. Ei kaikilla ole sairaalajaksoja, ei edes sairauslomia, vaan ihan normaali työhistoria. ja ihan normaali elämä muutenkin harrastuksineen kaikkkineen. perhekin niillä, jotka perhe-elämää arvostavat. Toisaalta taas meillä on ns. normaalikansalaisia, jotka eivät koskaan ole hakeutuneet hoitokontakteihin ja se valitettavasti näkyy arjessa.

        Arvelen, että puhelinpäivystäjinä, tukihenkilöinä ym. pitää olla monenlaisia kansalaisia. Ken on itse kokenut, ettei elämä ole aina tanssimista ruusuilla, voi olla inhimillisempi läheisauttaja kuin stereotyyppinen tiukkis, jolla kiiltävä ulkokuori, mutta sisin ontto, täynnä käsittelemättömiä asioita ja pelkoja.

        Joten sinä olet loukkaantunut, kun sinua ei huolittu tehtävään. Ja nyt olet niin marttyyri niin marttyyri. Luojan kiitos ettet ole siellä vastaamassa. Korostat kuinka etevä ja hyvä olet. Jos tulisit sieltä valtaistuimelta alas ja alkaisit ajatella maanläheisesti. Joten ota uusi asenne ja ota yhteyttä keskukseen. Pyri koulutukseen. Mutta muuta asennettasi.


      • Anonyymi

        Ei ole enään palautelomaketta. Soitin eilen ja olin kuin poliisikuulustelussa. Oli niin uteliasta niin uteliasta.


    • Anonyymi

      Jopa oli outoa ja asiatonta.

      Minulta kysyi että olenko työtön kun minulla ei ole autoa. Tämä oli aika pohjanoteeraus mielestäni ja jos kyky auttaa ja empatiakyky olisi tuota tasoa, niin en itse kehtaisi mennä päivystäjäksi.

      En kuitenkaan yleistä ja on sielä varmasti myös asiallisia ja empaattisia auttajia...

      • Anonyymi

        Ihminen joka kysyy tollasta on aika k*sipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen joka kysyy tollasta on aika k*sipää.

        Mitäs sen olisi pitänyt kysyä? Että onko taipumusta luulosairauteen, missä luulotellaan jokaista autoon liittyvää kysymystä?

        Se on tietysti jokaisen oma asia, mitä autoistaan tai töistään kertoo. Mutta työ on tietyntyyppinen itseisarvo ja indigaattori länsimaisessa yhteiskunnassa siitä että miten ihmisellä menee. Enkä tarkoita tässä nyt menoja rahan muodossa, vaan sitä että mikä on ihmisen työkyky, ja sitäkautta vointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sen olisi pitänyt kysyä? Että onko taipumusta luulosairauteen, missä luulotellaan jokaista autoon liittyvää kysymystä?

        Se on tietysti jokaisen oma asia, mitä autoistaan tai töistään kertoo. Mutta työ on tietyntyyppinen itseisarvo ja indigaattori länsimaisessa yhteiskunnassa siitä että miten ihmisellä menee. Enkä tarkoita tässä nyt menoja rahan muodossa, vaan sitä että mikä on ihmisen työkyky, ja sitäkautta vointi.

        Tää ukko kuuluis vanki mielisairaalaan!! Esiintyy usein naisena loukatakseen botain naista!


    • Anonyymi

      Sitä ei kyllä koskaan tiedä, mistä joku loukkaantuu. Mitään ei voi sanoa eikä kysyä, kun ei halua ketään loukata.

    • Anonyymi

      Onneksi suomesta ei saa käsiaseita helpolla. Mihinkää numeroon ei vastata kun kerrankin tarvitsisin apua.

      • Anonyymi

        Akuuteissa tilanteissa pitää ottaa yhteyttä yleiseen hätänumeroon 112.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1486
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe