Pekka Reinikainenko luterilainen?

Evolutionismista.päässyt

Kuulin ettei Pekka reinikainen olekaan helluntailainen, vaan luterilainen. Eikä hän sitten taida olla edes kasteella käynyt?
Kertokaa, jos on kastamaton luterilainen? En sitten enää lue hänen evoluutiotaan.

55

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaatietä

      Juu no, eihän helluntailaiset ajattele, että kaste tekee autuaaksi. Näin helluntailaiset Ystäväni ovat minua valistaneet!

      • Samaatietä

        Ei aikuiskastekkaan, vaan se on uskon vahvistukseksi.


      • Samaatietä
        Samaatietä kirjoitti:

        Ei aikuiskastekkaan, vaan se on uskon vahvistukseksi.

        Jatkan vielä, kun tulee mieleen lisää..
        Helluntailaiset eivät ole kysyneet minulta kertaakaan, onko sinua kastettu tai Oletko käynyt kasteella.
        Mutta melko usein on kysytty, Olenko uudestisyntynyt?


    • Ei.hyväksytä

      Sain selville, että Reinikainen todellakin on luterilainen ja kannattaa lapsikastetta.

      • Laita linkki asiaan. Luterilaisissa on paljon niitä, joille kasteen suoritustapa ei ole tärkeä vaan se, että on kastettu 🤓


    • Rentttttu

      Hyvä Reinikainen. Pisteesi nousee

    • lällääälll

      Mikä ihmeen pakkomielle helluntalaisilla on kasteesta? Ja siitä, onko muut käyneet vai ei. No joo, tiedän mitä vastaatte - ei kannata. Ja jos Reinikainen ei ole kadtettu, en lue hänen kirjojaan enää, kirjoitti joku. Siis, lapsellista. Mä en leiki sun kanssasi kun sä et ole niinkuin minä.

    • Jabin1.0

      Ne luterilaiset siitä omasta veden liruttelusta meuhkaavat. Hyvin vähän hellarit enää nykyään jaksavat kiinnostua kasteesta. Mutta luttereilla jatkuu taseisesti hokeminen "kasteen armosta".

    • Nettitieto

      Reinikainen on myös Viron kristillisen lääkäriseuran kunniajäsen. Reinikainen on toiminut 10 vuotta sosiaalilautakunnan jäsenenä, 14 vuotta Helsingin kaupunginvaltuustossa jäsenenä, kirkolliskokouksen jäsenenä.

      • puistattavaacvtä

        Kai sinä sen ymmärrät, että valtuustoihin, palleille ja titteleille pyrkivät ovat aivan muuta sakkia, kuin Jeesuksen todelliset seuraajat?! Jos et sitä vielä tiennyt, olisi ehkä aika alkaa ymmärtää. Taivaassa ei ole kuuluva kysymys: "monessako toimikunnassa ja valiokunnassa ja seurapiirinkerhokokouksessa tai kissanristiäisessä olet ollut äänessä" vaan kysymys on kuuluva:" Ruokitko sinä nälkäisiä? Vaatetitko alastomia? teitkö laupeutta sorretuille? Annoitko omastasi sille, jolla ei mitään ollut? Oletko kertonut Jeesuksesta, joka on Tie Totuus ja Elämä? Siellä saatetaan kysyä myös: Olitko itsekäs? Ahne? Ihmiskunnian kipeä? Vaalitko omaa lihaasi niin, että unohdit toisten tarpeet? Minulle tuo, että joku on lääkäriseuran kunniajäsen, sosiaalilautakunnan jäsen ja Helsingin kaupunginvaltuustossa ovat kaikki merkkejä ihmisestä, joka rakastaa tätä maailmaa ja sen ihmiskunniaa, ei Jumalaa.


    • mikäratkaiseesen

      Reinikaisella on mielenkiintoista ja oikeaa sanottavaa. Johtuneeko sitten siitä, että kaste muoto on oikea, vai onko uudestistynyt ja saa tiedot Jumalalta. Joka tapauksessa Reinikainen kykenee murtamaan valheenseiniä.

      • järkeä_peliin

        Mitähän "mielenkiintoista ja oikeaa sanottavaa" Reinikaisella mahtaa olla?

        Häntähän pidetään yleisesti pellenä ja huijarina.


    • Jabin1.0

      Eihän se veden liruttelu ole edes kaste. Eikä kaste ja uudesti syntyminen ole sama asia. Ihminen voi olla uskossa ja puhua Jumalan ilmoitusta, vaikkei ole ottanut kastetta.
      Mutta Sanassa on kirjoitettu: Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

      • oletulkona

        Vai liruttelu. Pilkkaaminen on syntiä. Luterilaiset kastavat lapsensa Jeesuksen opetuslapseuden vuoksi, eivät siksi, että luulisivat lapsen uudestisyntyvän kasteessa.


      • kyseleväihminen

        Mitä seurakuntaa sinä Jabin1.0 edustat?


      • markku.lievonen
        oletulkona kirjoitti:

        Vai liruttelu. Pilkkaaminen on syntiä. Luterilaiset kastavat lapsensa Jeesuksen opetuslapseuden vuoksi, eivät siksi, että luulisivat lapsen uudestisyntyvän kasteessa.

        Tutkippa sinäkin Luterilaisen kirkon oppi ja erikoisesti havainnoi se myös vauvan kastamishetkessä. He todella tekevät kastamalla pelastuneita / JUMALAN lapsia eli todistavat teoillaan kasteenarmo oppinsa ja liittävät ihmisteon kautta ihmisen puolueensa jäsenyyteen. Kysymättä edes lupaa eli sama tilanne kuin muslimimaissa. Muistanet mitä Jeesus opetti seuraamisestaan? Siis omata tahtotila seuraamiseen,- jota tietenkään vauvalla ei ole.

        Tämä ei ole pilkaamista tms,- vaan harhaisuuden tiedottamista. Tiedätkö, miten aniharva pappi on uudestisyntynyt.


      • Lirularuloru

        Liruttele kuset housuun lahkolainen.


    • Teeparannusjotänään

      Katso, kun sinulta otetaan itsetunto pois viime kädessä, niin mitä jää?

    • Jabin1.0

      Mistä pitää tehdä parannus? No, mitä lutterin kaste on muuta kuin veden liruttelua? Kai sen nyt voi sanoa? Miten te kysytte siltä vauvalta, haluaako hän tulla kastetuksi ja kirkon jäseneksi? Suomessa pitäisi olla uskonnonvapaus, mutta uskonnonpavaus laki ei koske kirkkoa.
      Kirkko on harhaopeillaan pelottanut pienten lasten vanhemmät kastattamaan vauvansa. Jumalan armosta, vauva kelpaa ihan sinällään, ilman taikamenoja, Taivaaseen.
      Minun tuomitsija on Jeesus, Elävä Jumal, etttekä voi Häntä minulta riistää.

      • hyväoistietää

        Oletko sama, joka kirjoittaa toisessa ketjussa hahahaha-nimimerkillä? Tyyliarvioijat ovat arvioinneet tyylin samaksi. Oletko sinä myös hahahaha-nimimerkillä kirjoittava?


      • Lapsikaste.Oikein

        Et ole Jeesuksen oma vaan Saatanan sikiö.


    • kuuntelevain

      Reinikainen tutkii asioita ja tietää paljon. Kannattaa kuunnella. Hän on uskovainen lääkäri, jolla on tietoa ja taitoa.
      Jabin1.0 ei taida kehdata vastata koska tieää ylläpidon näkevän vastaako rehellisesti. Ja varsinkin Jumala näkee. Ihminen, jonka pääasiana näyttäisi olevan hajoittaminen on suureksi haitaksi tälläkin palstalla. Itse tuollaiset teoistaan vastaavat.

      • Jabin1.0

        Tietenkin voi vastata, en siis ole Jabin1.0 enkä myöskään joku hahahahaa. Lisäksi mitä olen hajoittanut? Kuuluuko vauvojen lirutus Raamatun Sanaan vai onko vauvojen lirutus hellarioppi?Oletteko lainkaan huomanneet, että täällä on tarkoitus keskustella hellutailaisuudesta?Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"Mutta hän (Jeesus)vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        Täällähän niitä fariseuksia löytyy ja löytyy istutuksia myös.


      • Jabin1.0 kirjoitti:

        Tietenkin voi vastata, en siis ole Jabin1.0 enkä myöskään joku hahahahaa. Lisäksi mitä olen hajoittanut? Kuuluuko vauvojen lirutus Raamatun Sanaan vai onko vauvojen lirutus hellarioppi?Oletteko lainkaan huomanneet, että täällä on tarkoitus keskustella hellutailaisuudesta?Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"Mutta hän (Jeesus)vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        Täällähän niitä fariseuksia löytyy ja löytyy istutuksia myös.

        Erämaassa jopa vedellä pirskottelu käy kasteesta joten älä jankuta, ethän sinä ole edes uskovainen 🤗


      • Jabin1.0
        usko.vainen kirjoitti:

        Erämaassa jopa vedellä pirskottelu käy kasteesta joten älä jankuta, ethän sinä ole edes uskovainen 🤗

        usko.vainen, selitä missä erämaassa sinä asut? Onko Sanassa tuollaista oppia? Ei varmasti ole!! Kuule se kalajumalan pappi, dragon-jumalan, joka pirkottelee vettä. Onhan siellä piispoilla jo kalanpäähattukin, sopii ihan työnkuvaan myös veden pirskottelu.

        Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.


      • Jabin1.0 kirjoitti:

        usko.vainen, selitä missä erämaassa sinä asut? Onko Sanassa tuollaista oppia? Ei varmasti ole!! Kuule se kalajumalan pappi, dragon-jumalan, joka pirkottelee vettä. Onhan siellä piispoilla jo kalanpäähattukin, sopii ihan työnkuvaan myös veden pirskottelu.

        Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

        Missä sanoin, että asun erämaassa 😳❓

        Eikä tuo hoviherran kastaminen vaikuta mitenkään siihen, että myös pirskottamalla voidaan kastaa jos vettä on vähän 😂


      • nomiksi
        Jabin1.0 kirjoitti:

        Tietenkin voi vastata, en siis ole Jabin1.0 enkä myöskään joku hahahahaa. Lisäksi mitä olen hajoittanut? Kuuluuko vauvojen lirutus Raamatun Sanaan vai onko vauvojen lirutus hellarioppi?Oletteko lainkaan huomanneet, että täällä on tarkoitus keskustella hellutailaisuudesta?Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"Mutta hän (Jeesus)vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.
        Täällähän niitä fariseuksia löytyy ja löytyy istutuksia myös.

        No miksi sitten kirjoitat Jabin1.0, jos et ole sen nimmarin omistaja?


      • Kalahattumies
        Jabin1.0 kirjoitti:

        usko.vainen, selitä missä erämaassa sinä asut? Onko Sanassa tuollaista oppia? Ei varmasti ole!! Kuule se kalajumalan pappi, dragon-jumalan, joka pirkottelee vettä. Onhan siellä piispoilla jo kalanpäähattukin, sopii ihan työnkuvaan myös veden pirskottelu.

        Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

        Oot kuullunna Alexander Hislopin kalahattuvalheita?


      • opetustärkein
        usko.vainen kirjoitti:

        Missä sanoin, että asun erämaassa 😳❓

        Eikä tuo hoviherran kastaminen vaikuta mitenkään siihen, että myös pirskottamalla voidaan kastaa jos vettä on vähän 😂

        Voidaan pirskottamallakin kastaa ja samaten valelemalla, tai upottamalla. Pääasia, että ihminen kastetaan ja hyvä on vanhempien huolehtia lapselleen kaste. Ei kaste pelasta, eikä kadota, mutta se kadottaa, että ei koskaan saa opetusta jonka mukaan voi vaeltaa tämän lyhyen maallisen ajan. Vanhempien tulee huolehtia siitä, että lapsi saa opetusta Jeesuksesta.
        On sellaisia uskontoja, joissa kasteesta ei piitata ja tuollaisilla uskonnoilla on taipumus kulkea sukupolvelta toiselle. Sitä voi kuvata perisynniksi.


      • Jabin1.0
        usko.vainen kirjoitti:

        Missä sanoin, että asun erämaassa 😳❓

        Eikä tuo hoviherran kastaminen vaikuta mitenkään siihen, että myös pirskottamalla voidaan kastaa jos vettä on vähän 😂

        usko.vainen, sinä olet valehtelija ja ilmeisesti kalajumalan palvoja, kun sen symboliakin käytät. Missään kohtaa Raamattua ei kasteta vedella pirskotelemalla tai vettä lirutelemalla. Mutta sinä et usko Jumalan Sanaa, vaan sinulla on oma oppi ja se oppi on sielunviholisen valhe. En omista mitään nimmaria tällä palstalla.


      • opetustärkein kirjoitti:

        Voidaan pirskottamallakin kastaa ja samaten valelemalla, tai upottamalla. Pääasia, että ihminen kastetaan ja hyvä on vanhempien huolehtia lapselleen kaste. Ei kaste pelasta, eikä kadota, mutta se kadottaa, että ei koskaan saa opetusta jonka mukaan voi vaeltaa tämän lyhyen maallisen ajan. Vanhempien tulee huolehtia siitä, että lapsi saa opetusta Jeesuksesta.
        On sellaisia uskontoja, joissa kasteesta ei piitata ja tuollaisilla uskonnoilla on taipumus kulkea sukupolvelta toiselle. Sitä voi kuvata perisynniksi.

        Juuri näin! Kaste on tärkeintä eikä se miten se suoritetaan, ketään ei tule jättää kastamatta vähäisen vesimäärän takia.
        Meillä on vettä riittävästi ja jokainen voi omantuntonsa mukaan ottaa sellaisen kasteen kuin kokee hyväksi.


      • Jabin1.0 kirjoitti:

        usko.vainen, sinä olet valehtelija ja ilmeisesti kalajumalan palvoja, kun sen symboliakin käytät. Missään kohtaa Raamattua ei kasteta vedella pirskotelemalla tai vettä lirutelemalla. Mutta sinä et usko Jumalan Sanaa, vaan sinulla on oma oppi ja se oppi on sielunviholisen valhe. En omista mitään nimmaria tällä palstalla.

        Raamatussa ei kerrota jokaista kastetta. Mutta kerro toki miten autiomaassa olisi kastettu 😂


      • Jabin1.0
        usko.vainen kirjoitti:

        Juuri näin! Kaste on tärkeintä eikä se miten se suoritetaan, ketään ei tule jättää kastamatta vähäisen vesimäärän takia.
        Meillä on vettä riittävästi ja jokainen voi omantuntonsa mukaan ottaa sellaisen kasteen kuin kokee hyväksi.

        usko.vainen, valehtelet ja taidat palvoa kalajumalaa, dragonia. Ei ole mitään kaikllle oma kaste-oppia. Vaan Sanassa on kuvattu, miten kaste suoritetaan. Jos ei juuri siinä paikassa , missä oleilee ole tarpeeksi vettä, niin voi vähäsen liikkua. Sinä valehtelet ja itsekin tiedät valheesi.
        Lisäksi Reinikainen on tosin viisas mies ja osaa selittää monia asioita Jumalan Sanan pohjalta. Kuitenkin hän on myynyt Jumaln Sanaa saadakseen jotain maailmallista tilalle, hyväksyntää, aseman, ystäviä...


      • Jabin1.0 kirjoitti:

        usko.vainen, valehtelet ja taidat palvoa kalajumalaa, dragonia. Ei ole mitään kaikllle oma kaste-oppia. Vaan Sanassa on kuvattu, miten kaste suoritetaan. Jos ei juuri siinä paikassa , missä oleilee ole tarpeeksi vettä, niin voi vähäsen liikkua. Sinä valehtelet ja itsekin tiedät valheesi.
        Lisäksi Reinikainen on tosin viisas mies ja osaa selittää monia asioita Jumalan Sanan pohjalta. Kuitenkin hän on myynyt Jumaln Sanaa saadakseen jotain maailmallista tilalle, hyväksyntää, aseman, ystäviä...

        Niin, mikä se valheeni olikaan 😳❓


      • selventäsitkö
        Jabin1.0 kirjoitti:

        usko.vainen, sinä olet valehtelija ja ilmeisesti kalajumalan palvoja, kun sen symboliakin käytät. Missään kohtaa Raamattua ei kasteta vedella pirskotelemalla tai vettä lirutelemalla. Mutta sinä et usko Jumalan Sanaa, vaan sinulla on oma oppi ja se oppi on sielunviholisen valhe. En omista mitään nimmaria tällä palstalla.

        Tarkoitatko, että et omista Jabin1.0 ja hahaha nimimerkkejä, mutta kuitenkin kirjoitat niillä nimmareilla?


      • surullistaettäheitäon
        selventäsitkö kirjoitti:

        Tarkoitatko, että et omista Jabin1.0 ja hahaha nimimerkkejä, mutta kuitenkin kirjoitat niillä nimmareilla?

        Taisi pötkiä pakoon, kun ei kehtaa kertoa totuutta. Voi jabin-rukkaa. On yksi jäänne vanhan ajan helluntalaisista, joilla oli tapana haukkua kaikki mahdolliset ihmiset missä kulkin. Nykyään noita ei enää kovin paljon ole. Tuollaiset henkiöt saavat helluntailaisuuden näyttämään täydeltä eksytykseltä.


      • xxxxxxxx9
        surullistaettäheitäon kirjoitti:

        Taisi pötkiä pakoon, kun ei kehtaa kertoa totuutta. Voi jabin-rukkaa. On yksi jäänne vanhan ajan helluntalaisista, joilla oli tapana haukkua kaikki mahdolliset ihmiset missä kulkin. Nykyään noita ei enää kovin paljon ole. Tuollaiset henkiöt saavat helluntailaisuuden näyttämään täydeltä eksytykseltä.

        On noita jäänteitä jonkin verran, mutta ehkä vähemmän kuin jokin vuosi sitten. Tuollaiset ihmiset pilkkaavat Jumalaa.


      • Jabin1.0
        selventäsitkö kirjoitti:

        Tarkoitatko, että et omista Jabin1.0 ja hahaha nimimerkkejä, mutta kuitenkin kirjoitat niillä nimmareilla?

        Lutterin palvojat eli epäjumalan palvojat riekkuvat edelleen hellaripalstalla. En tietenkään omista tällä palstalla mitään nimmaria. Onko tuokin asia teidän järjellänne lliian vaikea käsittää????
        Olette juoneet sitä porton viiniä ja järki on lutterin palvojilta kadonnut, sillä "Haureus ja viini ja rypälemehu vievät järjen"


    • Samaatietä

      Koska en ole älykäs, enkä perehtynyt asiaan, niin Ihmettelen miksi ihmisten tyytymättömyys kasvaa hyvinvoinnin myötä?

    • Kirjakääröt

      Hes.36:25 Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Biblia (1776). Ja priiskotan puhdasta vettä....

      • Jabin1.0

        Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        Kummallaisia harhoja teilla valhettelijoille. En lähtenyt pakoon, vaan menin nukkumaan. Teillä valehtelijoila on järki kadonnut.
        Pitäisikö minun uskoa valheitanne???? Ainoa, mitä osaatte tehdä, on valehtelu.


      • raukkamaistatehdänoin
        Jabin1.0 kirjoitti:

        Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
        Kummallaisia harhoja teilla valhettelijoille. En lähtenyt pakoon, vaan menin nukkumaan. Teillä valehtelijoila on järki kadonnut.
        Pitäisikö minun uskoa valheitanne???? Ainoa, mitä osaatte tehdä, on valehtelu.

        Jabin1.0 kiertää kuin kissa kuumaa puuroa kysymystä, että kirjoittaako hahahaha nimmarilla Jabin1.0 lisäksi.
        Onhan se tietenkin suuri häpeä toimia noin, että ottaa toisen nimmarin jolla rienaa ja haukkuu mitä rumimmin muita kirjoittajia.
        Häpeän he päälleen saavat, sanoo viisaus.


      • Jabin1.0
        raukkamaistatehdänoin kirjoitti:

        Jabin1.0 kiertää kuin kissa kuumaa puuroa kysymystä, että kirjoittaako hahahaha nimmarilla Jabin1.0 lisäksi.
        Onhan se tietenkin suuri häpeä toimia noin, että ottaa toisen nimmarin jolla rienaa ja haukkuu mitä rumimmin muita kirjoittajia.
        Häpeän he päälleen saavat, sanoo viisaus.

        En ymmärrä syytöstäsi. Siis minun nikkini ei olen minun omaisuutta, enkä ole sitä mitenkään rekisteröinyt. Jokainen voi ottaaa vapaasti nikkini käyttöönsä. Mutta toivon tietenkin ettei samassa ketjussa olisi kahta samaa nikkiä käyttävään. Lisäksi minulla on ihan sääntöjen mukainen oikeus valita ja käyttää muita nikkejä, eikä minulla ole mitään velvollisuutta paljastaa henkilösyyttäni, vaan täällä on tarkoitus kirjoittaa anonyymisti.
        Tyydyttääkö nyt vastaukseni sinun uteliaisuuttasi???


      • häpeäonsinun
        Jabin1.0 kirjoitti:

        En ymmärrä syytöstäsi. Siis minun nikkini ei olen minun omaisuutta, enkä ole sitä mitenkään rekisteröinyt. Jokainen voi ottaaa vapaasti nikkini käyttöönsä. Mutta toivon tietenkin ettei samassa ketjussa olisi kahta samaa nikkiä käyttävään. Lisäksi minulla on ihan sääntöjen mukainen oikeus valita ja käyttää muita nikkejä, eikä minulla ole mitään velvollisuutta paljastaa henkilösyyttäni, vaan täällä on tarkoitus kirjoittaa anonyymisti.
        Tyydyttääkö nyt vastaukseni sinun uteliaisuuttasi???

        Käytät todella rumaa nimmaria. Hahahaha ei ole sovelias tälläisille palstoille, eikä muuallekaan. Eikö sinua yhtään hävetä kirjoittaa niin riettaallisesti kuin kirjoitat. Tuolla käyttämälläsi hahatuksella pyrit halventamaan muita, mutta et halvenna sillä muita kuin itseäsi.


    • Marionov

      Oletus evoluutiosta sai alkunsa Paratiisista, kun Saatana meni kaarmeeseen ja odotti Adamia ja Evaa Hyvan ja Pahan -tiedon puussa ja kun pariskunta oli ohittaa puun sanoi "Onko Jumala todella sanonut etta kuolisitte" Eva pysahtyi ja sanoi etta he kuolisivat jos he koskisivat ja ottaisivat siita hedelman ja soisivat" Saatana vastasi "ette suinkaan kuole, vaan tulette kuin Jumala tietamaan Hyvan ja Pahan".

      Kuten Jumala oli varoittanut Adamia syomasta siita puusta kaksin kertaisella kuolemalla, niin tapahtui. Ensimmainen kuolema on ero Jumalasta, toinen kuolema on ajattomuus Tulijarvessa eli Helvetissa.

      Usko on Jumalasta, uskonnot ovat Saatanasta ja ihmisista ja niiden tuotekehittely keskittyy inkarnaatioon, karmaan ja evoluutioon jumaliksi ja toisaalta yksijumalaisuuteen, jonka keskeisena jumalana on kuunjumala Allah ja se on suurin Mekan 12 jumalasta, jonka todisteeksi on hoettu "Allah hu akbar", Allah on naimisissa auringonjumalattaren Allatin kanssa, heille on siunaantunut kolme tytarta Al-lat, Al-uzza sekä Manat. Tanaan uskontoja loytyy varmaankin, suurin piirtein joka lahtoon ja joka makuun.

      Yhteista kaikille uskonnoille on niiden suunta kohti Helvettia.

      Uskolla taas on suunta kohti Taivaan Maata. Jeesus Kristus sanoi "Mina Olen, Tie, Totuus ja Elama, ei kukaan tule Isan tyko muutoin kuin Minun kauttani".

    • Reinikainenko.kristitty

      Opettaako raamattu että ihminen on kristitty vaikka ei olisi käynyt kasteella? Itse kun en löydä sellaista opetusta raamatusta.

    • <<Kertokaa, jos on kastamaton luterilainen? En sitten enää lue hänen evoluutiotaan.>>

      Miten se, onko kastettu vai ei, liittyy evoluutioon?

    • yksikaste

      Miten se, onko kastettu vai ei, liittyy evoluutioon? Siis Reinikainen on varmasti viisaana miehenä ja Raamattua tutkineena tullut tietämään Jumalan tahdon kasteesta, siis siitä että kaste kuuluu Jeesuksen seuraajien ensimmäisiiin askeliin uskon tiellä ja että kaste tapahtuu upottamalla. Mutta kuitenkin Reinikainen on hylännyt Jumalan Sanan kasteesta ja ikäänkuin myynyt Jumalan totuuden saadakseen ehkä hyväksyntää, mainetta, kunniaa.
      Jumalan Sana varoittaa: Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.
      Sanssa on myös kirjoitettu:
      Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan Sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme. Tässä ei puhuta hengellisen kirjallisuuden myymisestä, vaan Sanasta luopumisesta.
      Reinikainen on luopunut kasteasiassa puhtaaasta mielestä Sanaa kohtaa. Voimmeko luottaa siihen, että hän olisi muutoin vilpitön Sanaa kohtaan?
      Joka vähimmässä on uskollinen, on paljossakin uskollinen, ja joka vähimmässä on väärä, on paljossakin väärä.

    • En.usko.siihen

      Vaikka Reinikaisen opetus olisi sanoiltaan oikeaakin, on siinä maailmanhengen vaikutus, koska hän ei ole sisällä oikeassa kristinuskossa. "Tämän maailman viisaus. " 1 Kor. 1 ja 2.

    • PasiToivonen

      Teuvo Hakkaraiseen voi luottaa. Hän on oikealla tavalla kastettu.

      • Kaaos24

        Ainakin viinassa kastettu ;D


    • Harhassa.ovat

      Luterilaisiin ei saa luottaa.

    • PasiToivonen

      Minuun saa luottaa. Olen oikeaoppisesti kastettu. 6 000 vuotta vanha Maapallo on p-a-s-k-a-a. Joten Reinikainen ei ole 100 % oikeassa.

    • n67tijhg6

      No , onko tullut selvyyttä siitä mikä Pekka Reinikainen oikein on???

    • VeryHappy

      Omasta kokemuksesta kirjoitan: Olen lapsena kastettu, käynyt aikuiskasteella, kun pakotettiin ja nyt loppujen lopuksi mirhavoideltu. Olen saanut rauhan sydämeeni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      72
      3640
    2. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      147
      2898
    3. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      116
      2432
    4. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      128
      2190
    5. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      86
      2097
    6. Kepun kansanedustaja Aittakumpu loikkasi persuihin!

      Purran hallitus saa lisävahvistuksen! Oppositiota taatusti kismittää! https://www.is.fi/politiikka/art-2000010774118.
      Maailman menoa
      390
      1804
    7. 421
      1639
    8. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      101
      1529
    9. IS Viikonloppu 19.-20.10.2024

      2 ½ -tasoiseksi merkitty Kovis Arto Kuivaselta. Kiva ristikko, jonka vaikeustaso en mielestäni 2+. Pääkuvasta johdetut s
      Sanaristikot
      95
      1426
    10. En halua puolustella valheitani

      jne jne... Olen ollut ihan sekaisin sinusta. Haluan vaan vastauksen haluatko minut vai et??? Vain yksi asia on totta ja
      Ikävä
      42
      1337
    Aihe