Kuinka vietätte ystävänpäivää

utelias

Onko Teillä ystäviä ja kuinka vietätte ystävänpäivää 14.02.

15

1803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppula

      Kierrämme ja teemme uusia ystäviä soittelemalla ovikellojanne. Kun tulemme,saat ystävänpäiväkortiksi uusimman Vartiotornin ja Herätkään. Olen ostanut sen teille "maailmallisille". Ja saatte sen aivan ilmaiseksi.
      Näin kivasti käsittelemme "vihollisiamme"

      • Ehdollinen

        Valentinus oli kristitty piispa, joten ystävänpäivän viettäminen on totta kai kiellettyä.

        Samoin jehovantodistajien "ystävyys" on pelkästään ehdollista, joten se ei ole oikeastaan ystävyyttä ollenkaan. ("Jos lakkaat uskomasta Vartiotornin opetusta, et ole enää ystäväni.")


      • Jeesus samoilla linjoilla
        Ehdollinen kirjoitti:

        Valentinus oli kristitty piispa, joten ystävänpäivän viettäminen on totta kai kiellettyä.

        Samoin jehovantodistajien "ystävyys" on pelkästään ehdollista, joten se ei ole oikeastaan ystävyyttä ollenkaan. ("Jos lakkaat uskomasta Vartiotornin opetusta, et ole enää ystäväni.")

        ...Hän sanoi Joh. 15: 14 "Te olette minun ystäviäni, jos teette, mitä minä käsken teitä tekemään."

        Ei Jeesuksenkaan ystävyys ollut ehdotonta, vaan ehdollista...


      • Jeesus samoilla linjoilla kirjoitti:

        ...Hän sanoi Joh. 15: 14 "Te olette minun ystäviäni, jos teette, mitä minä käsken teitä tekemään."

        Ei Jeesuksenkaan ystävyys ollut ehdotonta, vaan ehdollista...

        jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata. (2Tim.2:13)

        Ihmisten ystävyys on useimmiten ehdollista. Ihmiset lankeavat, he kiukuttelevat ja niskuroivat Jumalan tahtoa vastaan. Jeesus on eri linjalla. Hänen rakkauttaan eivät meidän oikkumme muuta miksikään. Hän on uskollinen ystävä, joka antoi henkensä lunastaakseen meidät synnin orjuudesta. Vaikka me emme tahtoisikaan noudattaa Hänen tahtoaan, ei Hän hylkää, vaan ohjaa kärsivällisesti sillä:

        Olisiko minulle mieleen jumalattoman kuolema, sanoo Herra, Herra (JHVH); eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää? (Hes.18:23)


        Lainaamasi Jeesuksen sana oli siis toteamus: Hänen puoleltaan yhteys on aina auki, meidän päässämme puheyhteys tahtoo joskus pätkiä.


    • päivään!!

      Jt-ystäväni soittaa aina Ystävänpäivää seuraavana päivänä eli 15.2. Taitaa olla huono omatunto siitä, kun ei ole vuoden mittaan missään yhteydessä, mutta Ystävänpäivä ilmeisesti herättää tämän, ei siis kuitenkaa uskalla soittaa "pakanallisena" Ystävänpäivänä vaan seuraavana päivänä. Mutta näinhän hän viettää omaa Ystävänpäivää 15.2.!!!

    • matilda

      on meille ystävänpäivä :)mehän kutsutaankin toisiamme ystäviksi!

      • Kultissa

        Heh, se että kutsut toisia kulttilaisia ystäviksi, ei tee heistä sinun todellisia ystäviäsi. Itsepetoksessa eläminen on aika surkea juttu.


    • Vihtahousu

      Mikä on ystävä, voisitko selittää?

      • Anonyymi

        Minun mielestä ystävä on aina rehellinen, luotettava, ei puhu pahaa ystävästä, ei teeskentele ystävää, no se kuuluu rehellisyyteen ei arvostele, eikä ehdollista jne. On vaikea löytää tälläistä ystävää, melkeinpä mahdotonta. Itse en ole löytänyt, jos on uskonut löytävänsä, aina on pettynyt. Siksipä elämä on yksinäistä. Eihän sekään mukavaa ole, mutta parempi kun uteliaat ja pahansuopaiset höösääjät ympärillä. Hyvää päivää kirvesvartta tyyliin mennään.

        En sano, ettei jotkut löydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun mielestä ystävä on aina rehellinen, luotettava, ei puhu pahaa ystävästä, ei teeskentele ystävää, no se kuuluu rehellisyyteen ei arvostele, eikä ehdollista jne. On vaikea löytää tälläistä ystävää, melkeinpä mahdotonta. Itse en ole löytänyt, jos on uskonut löytävänsä, aina on pettynyt. Siksipä elämä on yksinäistä. Eihän sekään mukavaa ole, mutta parempi kun uteliaat ja pahansuopaiset höösääjät ympärillä. Hyvää päivää kirvesvartta tyyliin mennään.

        En sano, ettei jotkut löydä.

        Ainakaan vartiotornilahkosta ei todellisia ystäviä löydy.
        Vartiotornilahkon jälkeen olen kuitenkin löytänyt.


    • onnetonta!

      Eikö sinulla riitä ajatuksia/ystävyyden osoituksia ystävällesi/ystävillesi kuin kerran vuodessa?
      Ei voi kuin säälitellä!!!!!!!!

      • halkohoooi

        Et edes ymmärtänyt kysymystä.
        Pyydä että joku lukee kysymyksen ja kertoo sitten mitä kysyttiin.


      • huh huh..

        >>Eikö sinulla riitä ajatuksia/ystävyyden osoituksia ystävällesi/ystävillesi kuin kerran vuodessa? >>

        Eikö sinulla liikene ajatustakaan Jeesuksen uhrikuolemalle kuin kerran vuodessa (ns. muistonvietto)????? Väitätkö sinä vielä olevasi kristitty??

        Meillä on ehtoollinen monta, monta kertaa vuodessa.


      • en väitä :)
        huh huh.. kirjoitti:

        >>Eikö sinulla riitä ajatuksia/ystävyyden osoituksia ystävällesi/ystävillesi kuin kerran vuodessa? >>

        Eikö sinulla liikene ajatustakaan Jeesuksen uhrikuolemalle kuin kerran vuodessa (ns. muistonvietto)????? Väitätkö sinä vielä olevasi kristitty??

        Meillä on ehtoollinen monta, monta kertaa vuodessa.

        >> Väitätkö sinä vielä olevasi kristitty??>jt:t ajattelevat kerran vuodessa Jeesusta


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe