Kuinka Jeesus tulee takaisin?

KUINKA JEESUS MENI JA KUINKA HÄN TULEE:

1) Näkyvästi. Jeesus meni näkyvästi (Apt. 1:9, 11) hän palaa näkyvästi (Matt. 24:30; Ilm. 1:7). Siksi Jeesuksen paluusta käytetään myös termiä "ilmestyminen", apokalypsis (2 Tess. 1:7).
2) Pilvissä. Pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään taivaaseen (Apt. 1:9), pilvi tuo hänet jälleen takaisin näkyville taivaasta (1 Tess. 4:17).
3) Ruumiillisesti. Jeesus otettiin taivaaseen ruumiillisesti ja hän palaa sieltä ruumiillisesti.
4) Öljymäelle Jerusalemiin. Jeesus nousi taivaaseen Öljymäeltä (Apt. 1:12) ja palaa taivaasta Öljymäelle (Sak. 14:4-5). Jeesuksen paluun maantieteellinen paikka on siis tiedossa.
5) Enkelit kuuluttavat. Enkelit kuuluttivat hänen menostaan taivaaseen (Apt. 1:10-11), hän palaa ylienkelin äänen saattelemana (1 Tess. 4:16).

39

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos Jeesus otettiin taivaaseen ruumiillisesti, kuinka hänen fysiikkansa kesti avaruuden olosuhteet? Miten Jeesuksen "taivaaseen" vienyt pilvi käyttäytyi kun se poistui maan ilmakehästä? Onko Jeesus jo tulossa takaisin vai loittoneeko vielä maasta? Tällä tiedolla voisi tehdä valistuneita arvauksia paluun ajankohdasta, tai sitten ei. Joka tapauksessa vaikka hän olisi singahtanut yläilmoihin valon nopeudella ja jatkanut samalla nykytietämyksemme mukaan kai maksimivauhdilla millä mikään voi liikkua, ei hän ole vielä poistunut kotigalaksistamme.

      • B.O.Linger

        Jeesusta ei sido lunnon lait. Jeesus kykenee tunneloitumaan avaruuden lapi madonreiasta. Jos ei ole madonreikaa niin Jeesus luo sellaisen. Siksi Jeesus voi olla kaikkialla yhta aiikaa. Jeesus tarkastaa alushoususi kun nukut.


      • pnbpifh

        Jeesus meni taivaaseen ylösnousemusruumiissaan. Ja niin menee Hänen seuraajansakin kuten Paavali kuvaa, me muutumme.


      • Patriarkka.Siittäjä
        B.O.Linger kirjoitti:

        Jeesusta ei sido lunnon lait. Jeesus kykenee tunneloitumaan avaruuden lapi madonreiasta. Jos ei ole madonreikaa niin Jeesus luo sellaisen. Siksi Jeesus voi olla kaikkialla yhta aiikaa. Jeesus tarkastaa alushoususi kun nukut.

        Ei oo madonreikiä mun kalsareissa. Se 2,5 cm onkimato kyllä siellä asustellee...!


      • pnbpifh kirjoitti:

        Jeesus meni taivaaseen ylösnousemusruumiissaan. Ja niin menee Hänen seuraajansakin kuten Paavali kuvaa, me muutumme.

        Juuri näin se on.


      • pnbpifh kirjoitti:

        Jeesus meni taivaaseen ylösnousemusruumiissaan. Ja niin menee Hänen seuraajansakin kuten Paavali kuvaa, me muutumme.

        Eli Jeesus ei noussut konkreettisesti haudastaan vaan jonakin ylösnousemusruumina, eräänlaisena aaveenako?


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Eli Jeesus ei noussut konkreettisesti haudastaan vaan jonakin ylösnousemusruumina, eräänlaisena aaveenako?

        Kannattaa lukea mitä Raamattu kertoo ylösnousemusruumista ja siitä miten Jeesus sitä käytti 40pv ennen kuin nousi taivaaseen.


      • pnbpifh kirjoitti:

        Jeesus meni taivaaseen ylösnousemusruumiissaan. Ja niin menee Hänen seuraajansakin kuten Paavali kuvaa, me muutumme.

        Onko tämä pelkästään pelleilyä? Jeesuksesta keksitään mitä omituisimpia juttuja.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kannattaa lukea mitä Raamattu kertoo ylösnousemusruumista ja siitä miten Jeesus sitä käytti 40pv ennen kuin nousi taivaaseen.

        Nousiko haudattu Jeesus siis ylös haudastaan vaiko ei, vai muuttuiko haamuksi?


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Nousiko haudattu Jeesus siis ylös haudastaan vaiko ei, vai muuttuiko haamuksi?

        Tottakai nousi ylös. Ja sai uuden ruumiin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tottakai nousi ylös. Ja sai uuden ruumiin.

        Miksi uuden jos hän kerran nousi haudastaan? Hautahan oli tarinan mukaan tyhjä. Mihin vanha ruumis joutui? Keskity. Jeesuksen kerotaan olleet täysin fyysinen, syöneen ja juoneen ja Tuomas saattoi tunnustella hänen haavojaan. Toisaalta hänen kerrtotaan kulkeneen lukittujen ovien läpi. Liha ei mene oven läpi kuin ryminällä jos voimaa riittää. Joko tai, Jeesus joko nousi haudastaan tai sitte kummitteli.


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Miksi uuden jos hän kerran nousi haudastaan? Hautahan oli tarinan mukaan tyhjä. Mihin vanha ruumis joutui? Keskity. Jeesuksen kerotaan olleet täysin fyysinen, syöneen ja juoneen ja Tuomas saattoi tunnustella hänen haavojaan. Toisaalta hänen kerrtotaan kulkeneen lukittujen ovien läpi. Liha ei mene oven läpi kuin ryminällä jos voimaa riittää. Joko tai, Jeesus joko nousi haudastaan tai sitte kummitteli.

        Koska liha ja veri ekvät peri taivasten valtakuntaa. Lihallinen ruumis on tätä maanpäälistä elämää varten.
        Ylösnousemusruumis on ihan erilainen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Koska liha ja veri ekvät peri taivasten valtakuntaa. Lihallinen ruumis on tätä maanpäälistä elämää varten.
        Ylösnousemusruumis on ihan erilainen.

        Mihin Jeesuksen lihallinen ruumis siis joutui? Haudanhan kerrottiin olevan tyhjä?


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Mihin Jeesuksen lihallinen ruumis siis joutui? Haudanhan kerrottiin olevan tyhjä?

        Se muuttui ylösnousemusruumiiksi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se muuttui ylösnousemusruumiiksi.

        Kuollut liha mätänee. Miten Jeesuksen liha muuttui ylösnousemusruumiiksi?


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Kuollut liha mätänee. Miten Jeesuksen liha muuttui ylösnousemusruumiiksi?

        Vain Jumala tietää. Mutta juuri siksi liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa.


      • ruutana_sädekehänä
        usko.vainen kirjoitti:

        Koska liha ja veri ekvät peri taivasten valtakuntaa. Lihallinen ruumis on tätä maanpäälistä elämää varten.
        Ylösnousemusruumis on ihan erilainen.

        Ja mistähän sinäkään tollukka mitään moisesta tiedät : D


      • ruutana_sädekehänä kirjoitti:

        Ja mistähän sinäkään tollukka mitään moisesta tiedät : D

        Jos et osaa keskustella niin ole hyvä ja ole kommentoimatta.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vain Jumala tietää. Mutta juuri siksi liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa.

        Joka tapauksessa Jeesuksen paluu on pahemmin myöhässä kuin Olkiluoto 3 ja länsimetro yhteensä. Eikö olisi jo aika uskoa että joku on erehtynyt ja pahasti. Jopa Jeesuksen suuhun asetetaan vikaan mennyt ennustus omasta paluustaan. Muutama vuosikymmen myöhemmin Paavali jaksaa vielä olla matkalaukku pakattunan odottamassa pikavuoroa taivaaseen, mutta turhaan.


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Joka tapauksessa Jeesuksen paluu on pahemmin myöhässä kuin Olkiluoto 3 ja länsimetro yhteensä. Eikö olisi jo aika uskoa että joku on erehtynyt ja pahasti. Jopa Jeesuksen suuhun asetetaan vikaan mennyt ennustus omasta paluustaan. Muutama vuosikymmen myöhemmin Paavali jaksaa vielä olla matkalaukku pakattunan odottamassa pikavuoroa taivaaseen, mutta turhaan.

        Ei se ole sekunttiakaan myöhässä. Jeesus tulee juuri silloin kun Jumala on sen suunnitellut tapahtuvaksi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei se ole sekunttiakaan myöhässä. Jeesus tulee juuri silloin kun Jumala on sen suunnitellut tapahtuvaksi.

        Eli Jeesus ja Paavali olivat väärässä, ja Jeesusta joku sentään jumalaksikin tituleeraa.


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Eli Jeesus ja Paavali olivat väärässä, ja Jeesusta joku sentään jumalaksikin tituleeraa.

        Paavali odotti Jeesusta omana elinaikanaan. Mutta ajoitus vain oli väärä.
        Vain Jumala tietää millon lähettää Jeesuksen noutamaan seutakunnan ja maan päälle. Siihen saakka on armon aika ja ihmiset voivat vielä tehdä valintansa Hänen puoleensa.


      • peräsmees
        B.O.Linger kirjoitti:

        Jeesusta ei sido lunnon lait. Jeesus kykenee tunneloitumaan avaruuden lapi madonreiasta. Jos ei ole madonreikaa niin Jeesus luo sellaisen. Siksi Jeesus voi olla kaikkialla yhta aiikaa. Jeesus tarkastaa alushoususi kun nukut.

        Ei teräsmiestäkään sido luonnonlait, kyse onkin taruolennossa.


      • tippavaaran
        aivotko.hoi kirjoitti:

        Kuollut liha mätänee. Miten Jeesuksen liha muuttui ylösnousemusruumiiksi?

        Se oli täynnä spritus fortista.


      • torre12 kirjoitti:

        Onko tämä pelkästään pelleilyä? Jeesuksesta keksitään mitä omituisimpia juttuja.

        <<Onko tämä pelkästään pelleilyä? Jeesuksesta keksitään mitä omituisimpia juttuja. >>

        Ei tässä ole mitään keksittyä, kaikki on kirjoituksissa. Jeesus - Jeshua tosiaan kulki seinien läpi ja ilmestyi opetuslapsille, väillä katosi ja välillä ilmestyi. Ja todellakin, mekin muutumme sitten kun Jeesus - Jeshua tulee Juudan leijonana.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Onko tämä pelkästään pelleilyä? Jeesuksesta keksitään mitä omituisimpia juttuja. >>

        Ei tässä ole mitään keksittyä, kaikki on kirjoituksissa. Jeesus - Jeshua tosiaan kulki seinien läpi ja ilmestyi opetuslapsille, väillä katosi ja välillä ilmestyi. Ja todellakin, mekin muutumme sitten kun Jeesus - Jeshua tulee Juudan leijonana.

        Miksi Jeesus-nimi yksistään ei sinulle riitä?


      • Kyllä Jumala kestää tuon matkan.


      • aivotko.hoi kirjoitti:

        Eli Jeesus ei noussut konkreettisesti haudastaan vaan jonakin ylösnousemusruumina, eräänlaisena aaveenako?

        Ei aavella ole lihaa ja luita. LUUK.24: 38. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vain Jumala tietää. Mutta juuri siksi liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa.

        "Vain Jumala tietää. Mutta juuri siksi liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa."

        Väärin Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle meitä.

        1KOR.15:50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        Tarkoittaa ettei ihmisen teoilla pelastuta vaan JOH.3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Kaste ja Pyhä Henki meidät pelastaa.


      • totuusvoittaaaina kirjoitti:

        Ei aavella ole lihaa ja luita. LUUK.24: 38. Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        39. Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

        No Jeesuksen sanottiin kulkeneen myös suljettujen ovien läpi. Liha kyllä pääsee ovesta läpi mutta melko forcella ja ryminällä. Jeesuksen sanottiin vain olleen äkkiä paikalla suljetussa huoneessa. Liha ei käyttäydy niin.


      • UskisOikeassa
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Vain Jumala tietää. Mutta juuri siksi liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa."

        Väärin Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle meitä.

        1KOR.15:50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        Tarkoittaa ettei ihmisen teoilla pelastuta vaan JOH.3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Kaste ja Pyhä Henki meidät pelastaa.

        Me emme ole vielä Jumalan valtakunnassa vaan maailmassa.
        Jeesus on mennyt Jumalan valtakuntaan valmistamaan meille sijaa .


      • NäinköOn
        totuusvoittaaaina kirjoitti:

        "Vain Jumala tietää. Mutta juuri siksi liha ja veri eivät peri taivasten valtakuntaa."

        Väärin Jumalan valtakuntaa ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle meitä.

        1KOR.15:50. Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

        Tarkoittaa ettei ihmisen teoilla pelastuta vaan JOH.3: 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

        Kaste ja Pyhä Henki meidät pelastaa.

        "Kaste ja Pyhä Henki meidät pelastaa."

        Luterilainen ei siis tarvitse ollenkaan uskoa?


    • Testamentiin kannalta se on ongelmallinen juttu, että testamentin antaja ei ole kuollut, hän voi muuttaa sitä.
      Ja toisaalta, omien sanojensa mukaan hän ei tullut perintöjä edes jakamaan.

      Hallituspaikat voivat mennä uusjakoon.

    • Taas joku onneton, joka ei ole satukirjansa kirjoittamisajankohtaan ja säveltäjiin tutustunut.

      Otsaläpsy.

    • Tuletko sunnuntaina Jerusalem-marssille 🇮🇱❓

      • Tuli tästä mieleen miten me olisimme Jeesuksen olettuna aikana nähneet yhtään mitään siellä.

        Tässä kun ollaan vain Raamatun varassa. Kaikki voi olla bluffia.


      • torre12 kirjoitti:

        Tuli tästä mieleen miten me olisimme Jeesuksen olettuna aikana nähneet yhtään mitään siellä.

        Tässä kun ollaan vain Raamatun varassa. Kaikki voi olla bluffia.

        Siis missä😳❓


      • rastipete

        Onko Jerusaalemissakin gaypride?


    • Pudis55

      Aasilla tietysti ja aasin nimi on Halle. Hallella on vain ollut takareisi kipeänä sekä ilmavaivoja ja se vähän viivyttää Jessen tuloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      45
      1815
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1425
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1122
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      57
      985
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      112
      913
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      69
      859
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      86
      817
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      731
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      713
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      712
    Aihe