Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja.
Totuus kristinuskosta
102
11503
Vastaukset
- ÅkeKara
Jumalallallallallatilaalla on niin hauskaa huijaillaallallallalaaa.
- Jaakob
Totta
- KevyenSarjanAteisteja
No missäs ne muut ateistikommentit ovat. Kristinusko on kuitenkin aika laajalle levinnyt ja kristittyjä on miljoonia. Ateistit kuittaavat sen muutamalla lauseella:
"Totuus kristinuskosta
Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja"
<
"Jumalallallallallatilaalla on niin hauskaa huijaillaallallallalaaa."
<
"Totta"
Ateistit! Jykevämpiä ja laadukkaampia perusteluja kaivataan!No riittääkö se, että Raamatussa on väitteitä, jotka ovat ristiriidassa luonnontieteiden kanssa. Raamattu on osin myös sisäisesti ristiriitainen. Saarnaaja sanoi, ettei ihmisellä ole etua eläimeen nähden, vaan kaikkien loppu on sama. VT:n linja poikkeaa muutenkin vahvasti UT:n kertomuksista. On vaikea uskoa, että kyse olisi samasta Jumalasta.
Kristityt eivät ole 2000 vuodessa päässeet yksimielisyyteen opistaan, vaan päin vastoin, kristittyjen jakautuminen yhä pienempiin oikeauksoisiin lahkoihin näyttäisi vain kiihtyvän.
Jos moraalista puhutaan, niin fundamentalistisella kristinuskolla ei ole enää valistusajan jälkeen ollut mitään rakentavaa annettavaa. Liberaaliteologialla sentään vähän enemmän.
Luonnontieteissä ei ole ainuttakaan havaintoa tai teoriaa, joka vaatisi yliluonnollisen entiteetin asioihin puuttumista.
...tässä aluksi.- ghghhghjj
agnoskepo kirjoitti:
No riittääkö se, että Raamatussa on väitteitä, jotka ovat ristiriidassa luonnontieteiden kanssa. Raamattu on osin myös sisäisesti ristiriitainen. Saarnaaja sanoi, ettei ihmisellä ole etua eläimeen nähden, vaan kaikkien loppu on sama. VT:n linja poikkeaa muutenkin vahvasti UT:n kertomuksista. On vaikea uskoa, että kyse olisi samasta Jumalasta.
Kristityt eivät ole 2000 vuodessa päässeet yksimielisyyteen opistaan, vaan päin vastoin, kristittyjen jakautuminen yhä pienempiin oikeauksoisiin lahkoihin näyttäisi vain kiihtyvän.
Jos moraalista puhutaan, niin fundamentalistisella kristinuskolla ei ole enää valistusajan jälkeen ollut mitään rakentavaa annettavaa. Liberaaliteologialla sentään vähän enemmän.
Luonnontieteissä ei ole ainuttakaan havaintoa tai teoriaa, joka vaatisi yliluonnollisen entiteetin asioihin puuttumista.
...tässä aluksi.Ainoa luonnontieteellinen teoria jonka kanssa Raamattu on ristiriidassa on evoluutio. mutta evoluutiohan ei ole tiedettä vaan historiallista arvailua.
Sellaiset väitteet kuten että ''Ihmisen käsi on kehittynyt kalan evän piikeistä'' ei ole tieteellinen väite, vaan arvaus. ghghhghjj kirjoitti:
Ainoa luonnontieteellinen teoria jonka kanssa Raamattu on ristiriidassa on evoluutio. mutta evoluutiohan ei ole tiedettä vaan historiallista arvailua.
Sellaiset väitteet kuten että ''Ihmisen käsi on kehittynyt kalan evän piikeistä'' ei ole tieteellinen väite, vaan arvaus.Evoluutio on vankasti todennettua tiedettä.
Raamattu on ristiriidassa geologian kanssa. Ei ole mitään todisteita Maan kattavasta tulvasta.
Genesis kuvaa Maan, Auringon, Kuun ja tähtien aseman totaalisesti väärin. Se on ristiriidassa astronomian ja kosmologian kanssa.
Vihreät kasvit eivät voineet olla ennen aurinkoa.
Raamatun sukuluettelot kuvaavat Maan iän väärin. Maa tai sen elämä ei ole tuhansia vuosia vanhaa, vaan miljardeja vuosia. Raamatun virhe on tällä kohtaa miljoonakertainen.
Paleontologia soittaa, että eläin- ja kasvilajeja on ollut paljon ennen ihmistä ja kuviteltua luomistapahtumaa.
Raamattu väittää Auringon pysähtyneen taivaalla. Tieteen mukaan mahdoton väite.
Raamattu väittää, että korkealta vuorelta näkee kaikki maailman valtakunnat. Vain jos Maa olisi litteä, mutta kun ei ole.
Raamattu puhuu maan perustuksista ja neljästä kulmasta.
Raamattu väittää jäniksen märehtivän.
Raamatun mukaan lepakko on lintu ja piin arvo 3.
Raamatun mukaan tähdet putoavat taivaalta.
Raamattu kuvaa esitieteellisen Lähi-Idän kansan käsitystä maailmasta. Se on käsityyksenä väärä.- KeijoParviainen
agnoskepo kirjoitti:
Evoluutio on vankasti todennettua tiedettä.
Raamattu on ristiriidassa geologian kanssa. Ei ole mitään todisteita Maan kattavasta tulvasta.
Genesis kuvaa Maan, Auringon, Kuun ja tähtien aseman totaalisesti väärin. Se on ristiriidassa astronomian ja kosmologian kanssa.
Vihreät kasvit eivät voineet olla ennen aurinkoa.
Raamatun sukuluettelot kuvaavat Maan iän väärin. Maa tai sen elämä ei ole tuhansia vuosia vanhaa, vaan miljardeja vuosia. Raamatun virhe on tällä kohtaa miljoonakertainen.
Paleontologia soittaa, että eläin- ja kasvilajeja on ollut paljon ennen ihmistä ja kuviteltua luomistapahtumaa.
Raamattu väittää Auringon pysähtyneen taivaalla. Tieteen mukaan mahdoton väite.
Raamattu väittää, että korkealta vuorelta näkee kaikki maailman valtakunnat. Vain jos Maa olisi litteä, mutta kun ei ole.
Raamattu puhuu maan perustuksista ja neljästä kulmasta.
Raamattu väittää jäniksen märehtivän.
Raamatun mukaan lepakko on lintu ja piin arvo 3.
Raamatun mukaan tähdet putoavat taivaalta.
Raamattu kuvaa esitieteellisen Lähi-Idän kansan käsitystä maailmasta. Se on käsityyksenä väärä."Raamattu väittää jäniksen märehtivän.
Raamatun mukaan lepakko on lintu ja piin arvo 3. "
---
Lepakko nyt käy linnusta ja tällä palstalla oli/on keskustelu tuosta piin arvosta: 3,0 vs. 3,14
2.Aikakirja:
4:2 ” Hän teki myös meren, valetun, kymmentä kyynärää leveän reunasta reunaan, ympärinsä pyöreän, ja viittä kyynärää korkean; ja kolmenkymmenen kyynärän pituinen mittanuora ulottui sen ympäri. ”
Tuossa saattaa olla kysymys likiarvosta. Pyöreä ei ole myöskään niin tarkka kuvaus kuin ympyrä. Jollakin voi olla pyöreät kasvot, mutta harvemmin matemaattisen tarkasti ympyrän muotoiset.
Mutta kun Raamatun mukaan jänis märehtii – ja jos näin ei tapahdu – niin sitten on vaikea uskoa noita mainitsemisia suurempiakaan juttuja. Tiedekö siis on selvittänyt, että jänis ei märehdi. " Kristinusko on kuitenkin aika laajalle levinnyt ja kristittyjä on miljoonia."
Vaikka olisi kuinka laajalle levinnyt jokainen maailman ihminen ei ole kristinuskoinen. Miten muut uskonnot syntyivät jos jumala loi kaiken? Unohtiko osa kaiken jumalasta ja alkoi palvomaan muita jumalia?agnoskepo kirjoitti:
No riittääkö se, että Raamatussa on väitteitä, jotka ovat ristiriidassa luonnontieteiden kanssa. Raamattu on osin myös sisäisesti ristiriitainen. Saarnaaja sanoi, ettei ihmisellä ole etua eläimeen nähden, vaan kaikkien loppu on sama. VT:n linja poikkeaa muutenkin vahvasti UT:n kertomuksista. On vaikea uskoa, että kyse olisi samasta Jumalasta.
...tässä aluksi."No riittääkö se, että Raamatussa on väitteitä, jotka ovat ristiriidassa luonnontieteiden kanssa. "
Kyllä on ristiriidassa ateistisen luonnontieteen kanssa, mutta ei rehellisen luonnontieteen kanssa.
Raamattu on osin myös sisäisesti ristiriitainen. Saarnaaja sanoi, ettei ihmisellä ole etua eläimeen nähden, vaan kaikkien loppu on sama. VT:n linja poikkeaa muutenkin vahvasti UT:n kertomuksista. On vaikea uskoa, että kyse olisi samasta Jumalasta."
Mitään ristiriitaa ei ole. Sekä ihmiset, että eläimet kuolevat. VT ja UT ovat erilaisia, mutta eivät ristiriidassa keskenään.
"Kristityt eivät ole 2000 vuodessa päässeet yksimielisyyteen opistaan, vaan päin vastoin, kristittyjen jakautuminen yhä pienempiin oikeauksoisiin lahkoihin näyttäisi vain kiihtyvän. "
Kristityt ovat täysin samaa mieltä opistaan, että Jumala on olemassa ja ihmiset tarvitsevat syntien sovitusta Jeesuksen uhrikuoleman kautta. Tähän ateistienkin pitäisi keskittyä.
"Jos moraalista puhutaan, niin fundamentalistisella kristinuskolla ei ole enää valistusajan jälkeen ollut mitään rakentavaa annettavaa. Liberaaliteologialla sentään vähän enemmän."
Kaikki moraali sisältyy jo kristinuskoon, joten mitään uutta ei ole tarpeen antaakaan.
"Luonnontieteissä ei ole ainuttakaan havaintoa tai teoriaa, joka vaatisi yliluonnollisen entiteetin asioihin puuttumista. "
Ilman Jumalan yliluonnollista luomistyötä, ei olisi koko maailmankaikkeutta, luontoa eikä luonnontiedettäkään.- asiantuntemusta
agnoskepo kirjoitti:
...tässä aluksi.Agnoskepo kertoi kristinuskosta samalla mutu-asiantuntemuksella kuin itse kertoisin peruskoulupohjalta kvanttimekaniikasta. Suutarit pysykäämme lesteissämme.
- asiantuntemusta
"asiantuntemusta" lukee paljon tiedejulkaisuja huolimatta vähäisestä koulutuspohjasta.
- ikäviätotuuksia
Uskohan perustuu vain ja ainoastaan oman edun tavoitteluun, eli sen ikioman taivaspaikan ja ikuisen elämän tavoittelemiseen ja varmisteluun. Se on uskon ainoa motiivi ja päämäärä.
Eikä mitään sen super-egoistisempaa ole olemassa koko maailmassa kuin kuvitella, että koko tämä maailma on luotu vain Minua varten ja Minulla on oikea usko ja Minä pelastun ja Minä ansaitsen ikuisen elämän Ja Minua odottaa taivaan paratiisi.
Minä Minä Minä Minä Minä Minulle - siinä uskonnon ydin.
Uskonto on superhyper-egoistisuuden ylin mahdollinen huipentuma. Säälittävät luuserit kuvittelevat ehdottomasti ansaitsevansa ikuisen elämän, vaikka selvästikään eivät osaa elää edes tätä yhtäkään.- RepikääSiitä
Osuvasti sanottu. Juuri tuota tarkoitin uskovaisten omahyväisellä narsismilla.
RepikääSiitä kirjoitti:
Tästä hauska jeesuskulttitarina Ilta-Sanomissa
(h)ttps://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005556944.html- Osuvasti-Sanottu
RepikääSiitä kirjoitti:
"Osuvasti sanottu. Juuri tuota tarkoitin uskovaisten omahyväisellä narsismilla."
En suosittele, että otat kuitenkaan ateismin oppi-isäksesi tuollaista "ikäviätotuuksia" -kirjottelijaa. Hänen pari ensimmäistä puolitotuuksia sisältävää lausetta vielä käy ateistisesta alkulämmittelystä, mutta sitten kun hän alkaa kirjoitella super-egoistisista jutuistaan, niin hihna alkaa luistamaan ja ateismi lähtee lapasesta...... "Uskohan perustuu vain ja ainoastaan oman edun tavoitteluun, eli sen ikioman taivaspaikan ja ikuisen elämän tavoittelemiseen ja varmisteluun. Se on uskon ainoa motiivi ja päämäärä"
Usko perustuu siihen, että uskotaan tosiasioihin Jumalasta ja muista hengellisistä asioista.
Ateisti perustuu Jumalfobiaan. Ateisti ei halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska hän ei halua olla vastuussa Jumalalle elämästään ja teoistaan."Eikä mitään sen super-egoistisempaa ole olemassa koko maailmassa kuin kuvitella, että koko tämä maailma on luotu vain Minua varten ja Minulla on oikea usko ja Minä pelastun ja Minä ansaitsen ikuisen elämän Ja Minua odottaa taivaan paratiisi.
Minä Minä Minä Minä Minä Minulle - siinä uskonnon ydin."
Jos tarkoitat kristinuskoa, niin totuus on juuri päinvastoin. Uudessa testamentissa sanotaan:
"Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itse mielestänne viisaita." (Room.12:16)
"Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä Hän (Jumala) itse on sanonut: En minä sinua hylkää enkä jätä." (Hen´b.13:5)
"Mutta älkää unhottako tehdä hyvää ja jakaa omastanne, sillä sen kaltaisiin uhreihin Jumala mielistyy." (Heb.13:16)- fgyrtuyrytu
Jos kristityt olisivat itsekkäitä, he eivät puhua pukahtaisi uskostaan, vaan nauttisivat taivaspaikkansa osotuksesta hiljaa mielessään. Se, että pilkasta ja vainosta huolimatta kristityt ovat opettaneet Jumalan sanaa, kertoo heidän lähimmäisenrakkaudestaan ja tottelevaisuudestaan Jumalaa kohtaan. Raamattuhan käsmee menemään kaikkeen maailmaan ja opettamaan kansoja. Katolinen kirkko, Babylonin epäjumalauskonnon manttelin perijä, on tappanut jonkun arvion mukaan 58 miljoonaa kristittyä. Aloittajan kommentti on hyvä suunnata katolilaiselle uskonnolle ja siitä poi'ituille muille väärille uskonnoille: islam, luterilaisuus, babtismi, kalvinilaisuus, koptilaisuus jne. Kristitty ei enää voi kuulua mihinkään noista uskonnoista kuin ehkä joillain paikkakunnilla johonkin vielä korruptoimattomaan yhteisöön.
- ikäviätotuuksia
fgyrtuyrytu kirjoitti:
Jos kristityt olisivat itsekkäitä, he eivät puhua pukahtaisi uskostaan, vaan nauttisivat taivaspaikkansa osotuksesta hiljaa mielessään. Se, että pilkasta ja vainosta huolimatta kristityt ovat opettaneet Jumalan sanaa, kertoo heidän lähimmäisenrakkaudestaan ja tottelevaisuudestaan Jumalaa kohtaan. Raamattuhan käsmee menemään kaikkeen maailmaan ja opettamaan kansoja. Katolinen kirkko, Babylonin epäjumalauskonnon manttelin perijä, on tappanut jonkun arvion mukaan 58 miljoonaa kristittyä. Aloittajan kommentti on hyvä suunnata katolilaiselle uskonnolle ja siitä poi'ituille muille väärille uskonnoille: islam, luterilaisuus, babtismi, kalvinilaisuus, koptilaisuus jne. Kristitty ei enää voi kuulua mihinkään noista uskonnoista kuin ehkä joillain paikkakunnilla johonkin vielä korruptoimattomaan yhteisöön.
Tässä esimerkkejä siitä kristinuskon maailmalle levittämisestä:
http://www.badnewsaboutchristianity.com/gi0_vandalism.htm
http://www.truthbeknown.com/victims.htm
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ristiretket
Nuo teot eivät eroa millään lailla teoista joita Isis on tehnyt, ainut ero on se että kristityt tekivät niitä tuhat kertaa enmmän, kaikilla mantereilla ja ainakin 1500 vuotta yhtäjaksoisesti.
Moisilla teoilla ei paljon kannattaisi ylpeillä, etkä sinä voi väittää että niillä ei muka olisi mitään tekemistä sinun uskosi kanssa, koska ilman noita tekoja kristinusko olisi jäänyt vain pieneksi ja merkityksettömäksi paikalliseksi uskonnoksi jonnekin lähi-Itään. Eikä olisi koskaan tullut tänne Suomeen, etkä sinä olisi luultavasti koskaan edes kuullut jostain kristinuskosta. - ikäviätotuuksia
RepikääSiitä kirjoitti:
Lukemattomat uskovat ovat eri tilanteissa kertoneet minulle sen ainoan motiivinsa uskolleen ja se on aina poikkeuksetta ollut oma pelastus, eli oman taivaspaikan ja ikuisen elämän tavoittelu. Tämän mina olen kuullut kerta toisensa jälkeen satoja kertoja, aina uudestaan ja uudestaan kaikialla, kaikilta koskaan tapaamiltani uskovilta.
Uskovat eivät siis usko koska haluaisivat olla parempia ihmisiä tai hyödyllisempiä yhteiskunnan jäseniä. Heidän ainoa motiivinsa on puhdas oman edun eli oman pelastuksen varmistelu. Se on uskon ainoa motiivi ja päämäärä. Aivan kuten esimerkiksi Mark5 on täällä kymmeniä kertoja kirjoittanut eri viesteissään, kuten ketjussa Pascalin vaa'asta, jossa tuo ainoa motiivi näkyy ja tiivistyy niin kristallinkirkkaasti.
Joten aivan turhaa se on yrittää nyt säällittäväen epätoivoisesti kiemurrellen yrittää selittää pois tuo, joka on satoja kertoja sanottu, aina uudestaan ja uudestaan eri tilanteissa. Uskossa on kyse vain ja ainostaan omasta pelastuksesta, ikiomasta taivaspaikasta.
Uskova uskoo koska pelkää kuolemaa ja sen jälkeen koittavaa kadotusta/helvettiä/jumalan vihaa/ ties mitä rangaistusta. Uskova uskoo vain ja ainoastaan oman etunsa vuoksi, eikä sellaisessa ole mitään kunniakasta tai ylevää, koska se on täysin tyylipuhdasta egoismia ja oman edun tavoittelemista, eikä yhtään mitään muuta. - Sinunparhaaksi
Jos on sisäistänyt kristinuskon oikein, on silloin toisten palvelijana ja auttajana. Juuri itsekeskeisyydestä kehoitetaan luopumaan.
- Sinunparhaaksi
Sinunparhaaksi kirjoitti:
Jos on sisäistänyt kristinuskon oikein, on silloin toisten palvelijana ja auttajana. Juuri itsekeskeisyydestä kehoitetaan luopumaan.
Ei tämän pitäisi olla ristiriidassa halussa pelastua itse iankaikkiseen elämään? Sinne toivon pääsevän mahdollisimman monen.
- 3444
Voi ,voi kun ateistit tietäisivät kuinka paljon on Jumalan olemassa olosta näyttöä. Annetaan nyt tämän yhteiskunnan ensinnä laskeutua rauhassa alas ja herrojen tehdä päätöksiä. ateistin raukat kun eivät tiedä edes millaista on,kun Jumalaa ei ole olemassa.
- RepikääSiitä
No sinullapa ei ole Jumalasta muuta näyttöä kuin typerät väitteesi. Tule sen Jumalasi kanssa kommentoimaan niin palataan asiaan uskottavalta pohjalta.
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
No sinullapa ei ole Jumalasta muuta näyttöä kuin typerät väitteesi. Tule sen Jumalasi kanssa kommentoimaan niin palataan asiaan uskottavalta pohjalta.
Tiedätkö mitä ateisti ovat täysin liiba laaba poruhkaa,valehtelette koko ajan Jumalan olemassa olosta. Suomessa ei olisi mitään, vaan täällä olisi sota. Maanpäällinen helvetti on sota ja niinkauan kuin on yksikään joka uskoo Jeesukseen Kristukseen saatamme selvitä, asiat vaan menee huonompaan suuntaan, aina enempi kun uskovaiset vähenee. Tulette huomaamaan sen uskovaiset loppuu, loppuu Suomikin. Valitettavasti.
3444 kirjoitti:
Tiedätkö mitä ateisti ovat täysin liiba laaba poruhkaa,valehtelette koko ajan Jumalan olemassa olosta. Suomessa ei olisi mitään, vaan täällä olisi sota. Maanpäällinen helvetti on sota ja niinkauan kuin on yksikään joka uskoo Jeesukseen Kristukseen saatamme selvitä, asiat vaan menee huonompaan suuntaan, aina enempi kun uskovaiset vähenee. Tulette huomaamaan sen uskovaiset loppuu, loppuu Suomikin. Valitettavasti.
"...asiat vaan menee huonompaan suuntaan,..."
Kyllä te uskovat olette hilpeää porukkaa. Oikein huokuu teistä tuo jumalallinen ilo. Teidän lasi on aika tyhjä.- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
"Tulette huomaamaan sen uskovaiset loppuu"
Sehän tarkoittaa, että mielisairaaloista loppuu potilaat. Ei enää harhoja kenelläkään. - 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
"Tulette huomaamaan sen uskovaiset loppuu"
Sehän tarkoittaa, että mielisairaaloista loppuu potilaat. Ei enää harhoja kenelläkään.Uskovaiset eivät ensinnäkään harhoissa elele vaan,monelle on myöskin elämä opettanut sen, koska he ovat eläneet myöskin jumalattoman elämää. Ihmiset ovat oppineet,mitä on olla selkä seinää vasten ja pelastua siintä. Jumala on heitä armahtanut tavalla tai toisella ja saaneet elämästä kiinni. Siksi jumalattoman on aivan turha sanoa sitä, että Jumalaa ei ole olemassa,Jumala on olemassa.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Uskovaiset eivät ensinnäkään harhoissa elele vaan,monelle on myöskin elämä opettanut sen, koska he ovat eläneet myöskin jumalattoman elämää. Ihmiset ovat oppineet,mitä on olla selkä seinää vasten ja pelastua siintä. Jumala on heitä armahtanut tavalla tai toisella ja saaneet elämästä kiinni. Siksi jumalattoman on aivan turha sanoa sitä, että Jumalaa ei ole olemassa,Jumala on olemassa.
Väitteistäsi huolimatta se sinun Jumalasi puuttuu edelleen. Ihmiset joutuvat tukaliin tilanteisiin, koska mitään Jumalaa ei ole turvaamassa heidän eloaan. Sen sinäkin pystyisit tajuamaan, jos sinulla olisi siihen tarvittavat työkalut, mutta sinä ressuparka seisoit kakkajonossa kun aivoja jaettiin.
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Väitteistäsi huolimatta se sinun Jumalasi puuttuu edelleen. Ihmiset joutuvat tukaliin tilanteisiin, koska mitään Jumalaa ei ole turvaamassa heidän eloaan. Sen sinäkin pystyisit tajuamaan, jos sinulla olisi siihen tarvittavat työkalut, mutta sinä ressuparka seisoit kakkajonossa kun aivoja jaettiin.
Sorry ei minulta Jumalaa puutu,tiedän kyllä milloin se minulta puuttuu. Tiedän myöskin milloin se puuttuu muilta ja milloin Jumala yrittää herätellä ihmistä. Ehkä juuri siksi ne ihmiset joutuvat tukaliin tilanteisiin, kun niiltä puuttuu se Jumalan siunaus ja varjelus samoin huolenpito. Että sen takia ihmisten pitäisi miettiä mihin suohon ovat itseänsä ajamassa,et sillai.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Sorry ei minulta Jumalaa puutu,tiedän kyllä milloin se minulta puuttuu. Tiedän myöskin milloin se puuttuu muilta ja milloin Jumala yrittää herätellä ihmistä. Ehkä juuri siksi ne ihmiset joutuvat tukaliin tilanteisiin, kun niiltä puuttuu se Jumalan siunaus ja varjelus samoin huolenpito. Että sen takia ihmisten pitäisi miettiä mihin suohon ovat itseänsä ajamassa,et sillai.
Sorry, että elämäsi perustuu suuriin harhaluuloihin. Jonakin päivänä havaitset, että olet elänyt typerässä satumaailmassasi ilman siunauksen siunausta ja huolenpitoa. Hyväksi kehuttu Jumala ei moista suohon uppoamista sallisi. Elämän realiteetit tulevat ja vievät sinutkin ja siihen loppuu valehtelusi.
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Sorry, että elämäsi perustuu suuriin harhaluuloihin. Jonakin päivänä havaitset, että olet elänyt typerässä satumaailmassasi ilman siunauksen siunausta ja huolenpitoa. Hyväksi kehuttu Jumala ei moista suohon uppoamista sallisi. Elämän realiteetit tulevat ja vievät sinutkin ja siihen loppuu valehtelusi.
Ensinnäkin Jumala ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan. Olen sanonut kirjoittanut, että se on ateistin luuloa , Jumalan olemassa olo perustuu harhoihin. Jumala on totuus, se ei ole mikään valhe,itse saatte vääristellä ja muutella asioita vaikka kuinka ,mutta totuus ei muutu. Ai että Jumala ei sallisi ihmisen suohon uppoamista,luuletko todellakin että ihmiselle sallitaan vaikka varastaminen,kun ihminen uskoo Jeesukseen Kristukseen. Kokeile mitä siintä seuraa, käyt elämään täysin Jumalan sanaa vastaan ja poltat vaikka Raamatun. Et uskalla. Siinä on hyvä esim.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Ensinnäkin Jumala ei hylkää ketään, vaan ihminen itse hylkää Jumalan. Olen sanonut kirjoittanut, että se on ateistin luuloa , Jumalan olemassa olo perustuu harhoihin. Jumala on totuus, se ei ole mikään valhe,itse saatte vääristellä ja muutella asioita vaikka kuinka ,mutta totuus ei muutu. Ai että Jumala ei sallisi ihmisen suohon uppoamista,luuletko todellakin että ihmiselle sallitaan vaikka varastaminen,kun ihminen uskoo Jeesukseen Kristukseen. Kokeile mitä siintä seuraa, käyt elämään täysin Jumalan sanaa vastaan ja poltat vaikka Raamatun. Et uskalla. Siinä on hyvä esim.
Raamattu palaa yhtä hyvin kuin muukin polttoaine.
Olematon Jumalasi ei kykene ketään hylkäämään, koska on olematon.
Elämä näyttää sinulle vielä, että hyvä tuurisi kyllä sinut hylkää. - 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Raamattu palaa yhtä hyvin kuin muukin polttoaine.
Olematon Jumalasi ei kykene ketään hylkäämään, koska on olematon.
Elämä näyttää sinulle vielä, että hyvä tuurisi kyllä sinut hylkää.Elämä ei ole pelkästään ensinnäkään tuuria,ihminen itse kylvää sitä mitä se niittää. Ihmisen elämässä on kaikella tarkoituksensa,jumalattomillakin on oma tarkoituksensa,jumalaton luottaa siihen omaan tuuriinsa,uskovainen luottaa taas Jumalan huolen pitoon. jumalaton saa elää jumalattoman elämää puolestani aivan rauhassa.
- 3444
Viron kaupparekisterin mukaan Kristinuskoa pyöritti Herra nimeltä Jumala - Ukko on nyt kadonnut kuin pieru Saharaan.
Voi ,voi kun teistit tietäisivät kuinka paljon on Jumalan olemassa olosta näyttöä.. osoittaa oman näyttönsä edes voisivat - Annetaan nyt tämän yhteiskunnan ensinnä laskeutua rauhassa alas ja Herrojen tehdä päätöksiä. Teistin raukat kun eivät tiedä edes millaista on,kun Jumalaa ei ole olemassa.
Jos on niin Taivaassahan Jumala syödään elävältä omien teistien Voimin. Ellei ole syötä tai hypännyt alas kun teistit aikoivat syödä aamupalaksi- 3445
trolli ja ateisti näyttää taas tyhmyytensä.
- RepikääSiitä
"Voi ,voi kun teistit tietäisivät kuinka paljon on Jumalan olemassa olosta näyttöä.."
Voi, voi kun hulluilla riittää harhoja :( - 3445
RepikääSiitä kirjoitti:
"Voi ,voi kun teistit tietäisivät kuinka paljon on Jumalan olemassa olosta näyttöä.."
Voi, voi kun hulluilla riittää harhoja :(Maailman hörhöllä luuloja, että tiedät kaiken tai tiedätte kaiken.
- RepikääSiitä
3445 kirjoitti:
Maailman hörhöllä luuloja, että tiedät kaiken tai tiedätte kaiken.
Kyllä minä sentään silkan satuilun ja valehtelun tajuan. Toisin kuin sinä ylimielinen narsisti.
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Kyllä minä sentään silkan satuilun ja valehtelun tajuan. Toisin kuin sinä ylimielinen narsisti.
Yleensähän narsisti on sellainen ,se syyttää toisia ja on kuitenkin itse narsisti. Miksi et malta odottaa totuutta,hei Rakkaus on kärsivällinen, ateistilta puuttuu sekin. Syytät toisia, sit kuitenkin itse syyllistyt siihen satuiluun ja valehteluun.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Yleensähän narsisti on sellainen ,se syyttää toisia ja on kuitenkin itse narsisti. Miksi et malta odottaa totuutta,hei Rakkaus on kärsivällinen, ateistilta puuttuu sekin. Syytät toisia, sit kuitenkin itse syyllistyt siihen satuiluun ja valehteluun.
Näytä sitten faktoja väitteidesi tueksi. Tuo Jumala esiin!!!!
Lopeta ylimielinen narsismisi!!! - 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Näytä sitten faktoja väitteidesi tueksi. Tuo Jumala esiin!!!!
Lopeta ylimielinen narsismisi!!!Ateisi ei näköjään ymmärrä vai tajua ,että kun ei ole vielä Jumalan tulon aika. Ei ole maailmassa viimeiset ajat vielä käsillä,sanassa sanotaan. Vai eikö ateisti jaksa kärsivällisyydellä odottaa? Jumala näyttää toisille olemassa olonsa ja toisille ei,ehkä siihen on jokin syy.
Taas löysimme ihmisen, joka haluaa levittää omaa hyvää maailmalle, koska niin kuin kaikki ihmiset ovat aina itse oikeassa ja muut väärässä.
"Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja."
- Itse näen pelkästään sinut siinä omahyväisenä narsistina...- RepikääSiitä
"- Itse näen pelkästään sinut siinä omahyväisenä narsistina..."
Taas levität omaa "hyvää" maailmalle narsisti. Ihmiset, jotka luulevat olevansa niin tärkeitä, että heidän pitäisi elää ikuisesti, ovat omahyväisiä narsisteja. Onneksi sinäkin kuolet. Ei tuollaista aina oikeassa olevaa kukaan kaipaa. - njet.jummarra
RepikääSiitä kirjoitti:
Taas levität omaa "hyvää" maailmalle narsisti. Ihmiset, jotka luulevat olevansa niin tärkeitä, että heidän pitäisi elää ikuisesti, ovat omahyväisiä narsisteja. Onneksi sinäkin kuolet. Ei tuollaista aina oikeassa olevaa kukaan kaipaa.Heippa.
Näköjään sinä et edes ymmärrä sanan kuolema -merkitystä.
Sääliksi käyt.
trev. sivusta seuraaja RepikääSiitä kirjoitti:
Taas levität omaa "hyvää" maailmalle narsisti. Ihmiset, jotka luulevat olevansa niin tärkeitä, että heidän pitäisi elää ikuisesti, ovat omahyväisiä narsisteja. Onneksi sinäkin kuolet. Ei tuollaista aina oikeassa olevaa kukaan kaipaa.Juuri tuota minä juuri tarkoitan!
Ymmärsit pointin hyvin!- RepikääSiitä
njet.jummarra kirjoitti:
Heippa.
Näköjään sinä et edes ymmärrä sanan kuolema -merkitystä.
Sääliksi käyt.
trev. sivusta seuraaja"Näköjään sinä et edes ymmärrä sanan kuolema -merkitystä."
Tajuan oikein hyvin. Sillä tarkoitetaan sitä, että kuoltuasi et uhoa enää mitään. Siihen loppuu valehtelusi, eikä käy sinua sääliksi pätkääkään.
- 12____13
"Jumala on suurinta huiputusta "
On varmaan turha odottaa sinulta mitään älykkäitä todisteita väitteillesi?- 12____13
Kukaan palstan Jeesustelijoista kun EI OSAA todistaa juttujaan..
- RepikääSiitä
12____13 kirjoitti:
Kukaan palstan Jeesustelijoista kun EI OSAA todistaa juttujaan..
Uskovaisilla ei ole realistista pohjaa väitteilleen. Siksi Jumala pysyy edelleen suurimpana huiputuksena.
- 3445
RepikääSiitä kirjoitti:
Uskovaisilla ei ole realistista pohjaa väitteilleen. Siksi Jumala pysyy edelleen suurimpana huiputuksena.
Ettehän te tee sellaisella väitteellä mitään, koska teillähän on turhaksi käyvä tiede ja sen vääristelyt. Eikä todisteita kannata antaa,Jumala pysyy salassa todisteet tulee sit kun sen aika tulee. Eli viimeisinä aikoina, annetaan ihmisille viimeinen mahdollisuus,kääntyä.Kaikki on turhaa ennen sitä.Turha kuuroille korville ja silmille mitään on sanoa tai puhua.
- RepikääSiitä
3445 kirjoitti:
Ettehän te tee sellaisella väitteellä mitään, koska teillähän on turhaksi käyvä tiede ja sen vääristelyt. Eikä todisteita kannata antaa,Jumala pysyy salassa todisteet tulee sit kun sen aika tulee. Eli viimeisinä aikoina, annetaan ihmisille viimeinen mahdollisuus,kääntyä.Kaikki on turhaa ennen sitä.Turha kuuroille korville ja silmille mitään on sanoa tai puhua.
Melkoista potaskaa uskovaiset jaksavat tuupata tuutin täydeltä. Sinulla on menossa viimeiset ajat jo nyt, koska aivojesi toiminta on näemmä käymässä loppuun.
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Melkoista potaskaa uskovaiset jaksavat tuupata tuutin täydeltä. Sinulla on menossa viimeiset ajat jo nyt, koska aivojesi toiminta on näemmä käymässä loppuun.
Eläkää elämänne niinkuin tahdotte.Ateisti ei näköjään ole elämästään oppinut edes sitä ,mihin väärät päätökset johtaa. Ennen eu:ta Suomessa oli kaikki hyvin ei velkaa lähestulkoon täystyöllisyys,mentiin eu:hun kaikki muuttui huonompaan päin. Samoin Kristinusko on aina kulkenut ja ihmislle on annettu rauha esim. Venäjä ja Jumalan siunaus ja varjelus. Mites nyt homoliitot tulossa kirkkoihin, samoin armokuolema ja kaiken korkein päätös nato,eli ihmiset lähtevät hakemaan turvaa natosta. Nää päätökset kun tehdään, sit käydään katsomaan kuinka ihmiset vaihtavat Jumalan Rakkauden, jokapäiväiseen pelkoon. Nämä kolme päätöstä tulee ratkaisemaan Suomen jatkon. Siihen asti ennenkuin nämä päätökset Suomi tekee,ateisiti olkoon Jumala olemassa olosta aivan hiljaa.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Eläkää elämänne niinkuin tahdotte.Ateisti ei näköjään ole elämästään oppinut edes sitä ,mihin väärät päätökset johtaa. Ennen eu:ta Suomessa oli kaikki hyvin ei velkaa lähestulkoon täystyöllisyys,mentiin eu:hun kaikki muuttui huonompaan päin. Samoin Kristinusko on aina kulkenut ja ihmislle on annettu rauha esim. Venäjä ja Jumalan siunaus ja varjelus. Mites nyt homoliitot tulossa kirkkoihin, samoin armokuolema ja kaiken korkein päätös nato,eli ihmiset lähtevät hakemaan turvaa natosta. Nää päätökset kun tehdään, sit käydään katsomaan kuinka ihmiset vaihtavat Jumalan Rakkauden, jokapäiväiseen pelkoon. Nämä kolme päätöstä tulee ratkaisemaan Suomen jatkon. Siihen asti ennenkuin nämä päätökset Suomi tekee,ateisiti olkoon Jumala olemassa olosta aivan hiljaa.
Elämä on tosiaan paljon huonommin kuin ennen vanhaan hyvään puutteen ja kurjuuden sota-aikaan :D Eikä ateistejakaan saa enää polttaa noitina roviolla :D Voi kun on surkeasti asiat. Sekös hihhulia vituttaa :D
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Elämä on tosiaan paljon huonommin kuin ennen vanhaan hyvään puutteen ja kurjuuden sota-aikaan :D Eikä ateistejakaan saa enää polttaa noitina roviolla :D Voi kun on surkeasti asiat. Sekös hihhulia vituttaa :D
Ateisti ei tiedä mitä sen suu lonsuttaa. Tiedätkö mitä,näytät juuri mitä ateistin rakkaus oikeasti on,Rakkaus on sellainen, että se ei muistele kärsimäänsä pahaa. Mikä uskovaisia mukamas siinä vituttaa, että saisi ateisteja polttaa,tiedätkö mitä miksi nykypäivän uskovaisen pitäisi sellaiseen sortua ja antaa näin ollen itsensä saatanalle. Tehän oikein kerjäätte sellaista valitettavasti,uskovaisille ei kuulu tuomitseminen sitä varten on Jumala.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Ateisti ei tiedä mitä sen suu lonsuttaa. Tiedätkö mitä,näytät juuri mitä ateistin rakkaus oikeasti on,Rakkaus on sellainen, että se ei muistele kärsimäänsä pahaa. Mikä uskovaisia mukamas siinä vituttaa, että saisi ateisteja polttaa,tiedätkö mitä miksi nykypäivän uskovaisen pitäisi sellaiseen sortua ja antaa näin ollen itsensä saatanalle. Tehän oikein kerjäätte sellaista valitettavasti,uskovaisille ei kuulu tuomitseminen sitä varten on Jumala.
Jumala ei polta ketään noitina kuten hihhulit ovat tehneet. Hihhuleita ottaa pattiin, koska rikoslaki kieltää ihmisten polttamisen noitina. Hihhuleilta ei irtoa muuta kuin tuomitsemista. Jumala ei olemattomana kykene tuomitsemaan ketään.
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Jumala ei polta ketään noitina kuten hihhulit ovat tehneet. Hihhuleita ottaa pattiin, koska rikoslaki kieltää ihmisten polttamisen noitina. Hihhuleilta ei irtoa muuta kuin tuomitsemista. Jumala ei olemattomana kykene tuomitsemaan ketään.
Ootko ihan varma asiasta,Jumalan olemassa olosta ja sen tuomioista. Entäs jos uskovaiset ovatkin oikeassa ja ateistit väärässä? Uskovaiset varoittelee ihmisiä koko ajan ja te ette ota onkeenne yhtään. Jos sana ateistin näkökulmasta.
- fgjhfghfg
Jumala = Korkeimmat Voimat
Korkein Voima ilmaisee itsensä monimuotoisesti ja Korkeimmat Voimat ovat korkein ilmaus ja universaalisti toimivan jumalallisen hallinnon perusta. Monet uskovat eivät pääse puusta pitkään perustellessaan Jumalaa, koska eivät ymmärrä, tai eivät hyväksy, tätä yksinkertaista totuutta.
Aurinkokuntia on galaksissamme noin 200 mrd ja epäilemättä melkoinen osa niistä on tälläkin hetkellä asutettuja...ja aivan jokainen niistä on luotu siihen tarkoitukseen. Meitä tällä planeetalla valvovat kuitenkin oman paikallisen aurinkokuntamme voimat, jotka ovat alisteisia kosmiselle hallinnolle, joka taas on alisteinen vielä korkeammalle ja suuremmalle hallinnolle jne. Lopulta päädytään Taivaalliseen Keskushallintoon, jota korkeampaa ja suurempaa ei enää ole.- RepikääSiitä
"Jumala = Korkeimmat Voimat"
Jumala on siis suihkuturbiini. Niitähän on paljon lentokoneissa voimanlähteenä korkeuksissa.
- velimullahi
Tämä hömppä jostakin ulkopuolisesta jumalasta on todella ihmiskunnan vanhimpia ja suurinmpia huijauksia. Ihminen itsessään on jumala se pystyy rakastamaan,tapamaan,vihamaan ynnä muuta.Raamatussa on teksti, että Jumala loi ihmisen kaltaisekseen (omaksikuvakseen) todennäköisesti käännösvirhe.Pitäisi olla ihminen itse haluaisi olla kuvitteelinen kaikkitietävä Jumala.
- 3444
Ateisteilla kun ei ole kärsivällisyyttä odottaa totuutta. Työ saatte vielä totuuden,sit kun on lopunajat käsillä. Suomessakin on liian hyvin vielä asiat,mut katsotaan kun päättäjät tekevät päätöksiä, kuinka vaakaa kääntyy.
- RepikääSiitä
3444 kirjoitti:
Ateisteilla kun ei ole kärsivällisyyttä odottaa totuutta. Työ saatte vielä totuuden,sit kun on lopunajat käsillä. Suomessakin on liian hyvin vielä asiat,mut katsotaan kun päättäjät tekevät päätöksiä, kuinka vaakaa kääntyy.
Älä siinä uhoa pahan ilman lintu!!! Jos se teikäläisten Jumala on niin hyvä kuin jatkuvasti mainostatte, hyväähän hän vain tahtoo kaikille. Painu sinne helvettiisi kiukuttelemaan!!!
- 3444
RepikääSiitä kirjoitti:
Älä siinä uhoa pahan ilman lintu!!! Jos se teikäläisten Jumala on niin hyvä kuin jatkuvasti mainostatte, hyväähän hän vain tahtoo kaikille. Painu sinne helvettiisi kiukuttelemaan!!!
Täs näkee juuri sen ateistin järjen juoksun ,Jumala tahtoo ihmisille hyvää,mutta kun ihminen itse rikkoo kaiken,niinhän ateistitkin yrittää koko ajan. Aikansa ihmiset rikkoo sääntöjä,käy huonosti. Ateisti ei ole sen vertaa oppinut elämästä,mitä vääristä päätöksistä seuraa. Teillähän ei ole kuin oikeita päätöksiä, seuratkoon siintä toisille ihmisille, sit mitä vaan.
Aloittaja on täysin oikeassa. Kuitenkin huiputtaminen on osa luonnon järjestystä ja raamatun mukaan kaikki elukat ovat huiputtajia. Jumala teki ihmisen kuvakseen ja kaltaisekseen eli antoi ruumiin ja sielun , mutta Jumalan henkeä ihminen ei saanut , vaan elämän henkäyksen.
Tuo Jumalan henki on himokas, irstas, kärsimätön, kova ja paatunut aina. Se annettiin eläimille. Juuri tuo henki on pahin huiputtaja ja kääntää asiat mielellään ylösalaisin. Hyvän huonoksi ja huonon hyväksi.- niinsekääntyy
"Tuo Jumalan henki on himokas, irstas, kärsimätön, kova ja paatunut aina. Se annettiin eläimille. Juuri tuo henki on pahin huiputtaja ja kääntää asiat mielellään ylösalaisin. Hyvän huonoksi ja huonon hyväksi."
Hyvin havaittu tuo käänteinen ilmiö - niinpä kristinuskon Jumala olikin todellisuudessa Saatana, jota miljardit kristityt maailmassa palvovat okkultisin riitein, eivätkä ole tajunneet jutussa edes mitään ongelmaa. Perustelut alla.
Mutta tässä tuskin on vielä koko totuus, jos lukee Raamatun ihan viimeiseen Ilmestyskirjan sivuun asti.
Tällä tavallahan sitä ihmiset sitten seulottiin - eli kypsytettiin vilja - ja nyt on edessä se jyvien ja akanoiden erottelu.
Voi olla, että lopputulemassa ovatkin ateistit uskovaisia paremmassa asemassa.
- tietologiikka
Aika ärsyttäviä kirjoittajien mielipiteet - on ne sitten vastaan tai puolesta. Ihan sama - miksi kirjoituksista puuttuu kaikki tieto, vaikka sitäkin on olemassa? Eikö tieto kiinnosta? Missä vaiheessa argumentointi on muuttunut perustelemattomaksi mututuntumaksi?
Tämä kohta edeltä:
"VT:n linja poikkeaa muutenkin vahvasti UT:n kertomuksista. On vaikea uskoa, että kyse olisi samasta Jumalasta."
No, ei tietenkään olekaan. Juutalaisneuvostossa Jeesuksen kuolemaan tuominnut ja itsensä apostoliksi nimennyt juutalainen fariseus Paavali teki Jeesuksesta oman uskontonsa, jolla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen kristinuskon kanssa. Jeesus tuomittiin harhaoppiseksi vuonna 309, jolloin vaadittiin hävittämään kaikki hänen opetuksensa, ja Rooman keisarin toimesta Jeesus asetettiin arvonimellä kristus, jonka Paavali antoi pakanajumala Baalin - se VT:n jumala - tilalle. Baa-jumalan nimi oli tuolloin Rooman vallanaikana oli Sol Invictus.
Tässä tietoa, jonka jakaa piispa Huovinen:
"Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus."
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kolumni-auringonpalvontaa
Jeesus on Jeesus ja kristus on annettu arvonimi. Baal vaati ihmisuhreja, ja Paavalin idealla Jeesus uhrattiin Baal-jumalalle, jota uskovaiset sanovat uudeksi liitoksi.
Eräs luterilainen siirtolaispappi kutsuu tätä kristinuskontoa veriseksi sijaiskärsimys uskonnoksi ja vampyyriuskonnoksi verenjuonti- ja ruumiinsyöntirituaaleineen, ja mainitsee, että jos se nyt tuli voimaan, niin se luultavasti kiellettäisiin. Rituaalit tulee juuri Baal-jumalan palvonnasta, kuten muutkin kyseisen uskonnon tekemistä teologisista normeista. Tässä ohitetaan sitten tämä Jeesuksen puhuma Isä-jumala.
Se Jumala onkin mielenkiintoinen, jos katsotaan, että mitä Jeesus Isä-Jumalasta sanoo. Tämä kohta on muutettu ratkaisevasti 90-luvun Raamatun käännöksessä, mutta kaikissa edellisissä - aina 1500 luvulle asti se on kuten 30-luvun käännöksessäkin.
Johanneksen evankeliumi, luku 8:
"13. Niin fariseukset sanoivat hänelle: "Sinä todistat itsestäsi; sinun todistuksesi ei ole pätevä".
14. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Vaikka minä todistankin itsestäni, on todistukseni pätevä, sillä minä tiedän, mistä minä olen tullut ja mihin minä menen; mutta te ette tiedä, mistä minä tulen, ettekä, mihin minä menen.
15. Te tuomitsette lihan mukaan; minä en tuomitse ketään.
16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä."
http://raamattu.fi/1933,38/Joh.8.html
Jeesus sanoo hänet lähettäneen isä, Jumalan olevan ihminen. Oliko Jeesus aikamatkaaja?
Uskonnossa olisi paljon mielenkiintoista pohdittavaa sen sijaan, että kinataan typerästi vain siitä, että uskooko vai ei. Minusta toinen mielenkiintoinen kohta on apostoli Paavalin - joka siis on tämän meidänkin luterilaisuuden tekijä (yksin uskosta, yksin armosta jne.) itsensä sanoma:
Kirje galatalaisille, luku 3, Paavali puhuu:
"13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -"
Kun teologian, uskonnon pyhän kolminaisuuden mukaan Jeesus - tai siis Jeesus Kristuksena - on Jumala, niin miten ihmeessä uskovaiset mieltävät tilanteen, että Jumala on kirottu?
Jos Jumala on kirottu ja tapettu, niin eikö Saatana ole silloin vapaana?- saatananpalvojat
Unohtui edeltä mainita, että Baal-jumala siis vaati ihmisuhreja, josta syystä Jeesus uhrattiinkin sille.
Baal vaati Aabrahamin uhraamaan myös oman poikansa. Ja Paavali edellä olevassa Raamatun kohdassa, johon laitoin linkin viittaa jatkojakeessa juuri Aabrahamin uskontoon. Tuosta kohdasta paljastuu juuri se, että Paavalin kristinusko onkin VT:n Baal-jumalan palvontaa.
Todellisuudessa se siis onkin saatananpalvontaa, johon myös okkultiset riitit - verenjuonti ja ruumiin syönti - viittaavat.
Tämä on täysin helppoa todistaa käyttäen Raamatun omaa tekstiä, ja edellä piispa Huovinen täydentää tämän tosiasian Sol Invictus -kannanotollaan, mutta todellisuudessa tällä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa - hänestä tehtiinn vain uhri, jota uhrilammastermiä viljellään lämpi Paavalin tekstien. Ainoa poikkeus taitaa olla Johanneksen ilmestyksessä - Raamatun lopussa - jossa reilusti asia sanotaan kuten se on:
Jeesus oli teurastettu lammas, ja siinä mielessä aivan käsittämätön uskonto ja teologia, että Jeesus itse vastusti juuri tätä pakanallista uhrikulttia, jonka uhriksi hän sitten itse joutui.
Eivätkä seurakuntalaiset huomaa jutussa mitään vikaa?! Hämmästyttävää. Toisaalta, jos joku nyt haluaa olla saatananpalvoja, niin mitä se minulle kuuluu, kunhan toimii annettujen normien ja rikoslain puitteissa ja jättää lapset rauhaan. - kaksi_todistajaa
"Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä."
Laki on niinkuin se luetaan. Kun laissa mainitaan kahden ihmisen todistajanlausunnosta, niin on aivan 100% varmaa, että kyseessä pitää tietysi olla kaksi oikeustoimikelpoista ihmistä, jotka ovat henkilökohtaisesti paikalla, kun asiaa käsitellään. Sen lisäksi näiden henkilöiden pitää olla käsiteltävän asian suhteen jäävejä. Tästä syystä syytetty ei voi todistaa omassa asiassaan.
Jos Kalle on syytettynä tekemisestään Villeä kohtaan, niin kumpikaan, ei Kalle eikä Ville voi olla todistajana. Todistajaksi käyvät Paavo ja Oskari, jos he tietävät jotain asiasta ja ovat asian suhteen jäävejä. Lisäksi kumpikaan ei voi olla mielikuvitushenkilö. Muuten kyseessä on oikeudenkäynnin irvikuva. - isäjumalaihminen
kaksi_todistajaa kirjoitti:
"Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä."
Laki on niinkuin se luetaan. Kun laissa mainitaan kahden ihmisen todistajanlausunnosta, niin on aivan 100% varmaa, että kyseessä pitää tietysi olla kaksi oikeustoimikelpoista ihmistä, jotka ovat henkilökohtaisesti paikalla, kun asiaa käsitellään. Sen lisäksi näiden henkilöiden pitää olla käsiteltävän asian suhteen jäävejä. Tästä syystä syytetty ei voi todistaa omassa asiassaan.
Jos Kalle on syytettynä tekemisestään Villeä kohtaan, niin kumpikaan, ei Kalle eikä Ville voi olla todistajana. Todistajaksi käyvät Paavo ja Oskari, jos he tietävät jotain asiasta ja ovat asian suhteen jäävejä. Lisäksi kumpikaan ei voi olla mielikuvitushenkilö. Muuten kyseessä on oikeudenkäynnin irvikuva.Tais sulta mennä se pointti ohi.
- täsmennystäedelle
Tarkistin tämän vielä alkuperäisestä käännöksestä suoraan kreikan kieleltä - myös alkuperäisen tekstin mukaan Jeesus sanoo, että kahden ihmisen todistus on pätevä, ja luettelee itsensä ja hänet lähettäneen Isänsä todistajiksi.
Tämä kohta, Johanneksen evankeliumi, luku 8, joka on muutettu 90-luvun käännökseen:
16. Ja vaikka minä tuomitsisinkin, niin minun tuomioni olisi oikea, sillä minä en ole yksinäni, vaan minä ja hän, joka on minut lähettänyt.
17. Onhan teidän laissannekin kirjoitettuna, että kahden ihmisen todistus on pätevä."
- RepikääSiitä
Mikään ei ole muuttunut edelleenkään: Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja.
- ainoat.kristityt
# Mikään ei ole muuttunut edelleenkään: Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja. #
- ei todellakaan pidä paikkaansa.
Uskovat tahtovat hyvää kaikille ihmisille ja rukoilevat ateistienkin puolesta, että heillä olisi hyvä elämä ja löytäisivät elämän todellisen elämän perustuksen, jolle rakentaa.
Et näköjään tunne KRISTITTYJÄ ainoatakaan - RepikääSiitä
ainoat.kristityt kirjoitti:
# Mikään ei ole muuttunut edelleenkään: Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja. #
- ei todellakaan pidä paikkaansa.
Uskovat tahtovat hyvää kaikille ihmisille ja rukoilevat ateistienkin puolesta, että heillä olisi hyvä elämä ja löytäisivät elämän todellisen elämän perustuksen, jolle rakentaa.
Et näköjään tunne KRISTITTYJÄ ainoatakaan"Et näköjään tunne KRISTITTYJÄ ainoatakaan"
Tunnen hyvin monia ja he ovat ilkeämielisiä, pahaa toisista puhuvia piruja. Aivan kuin heidän Jumalansakin, joka haluaa vain kostaa, kostaa, vihata ja helvettiin pistää ikuiseen kärsimykseen, ja sellaista pitäisi vielä kehua hyväksi. Kamalia ovat uskovaiset ja heidän Jumalansa.
- PositiivinenAteismi
”Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja.”
Uskovat ovat ihan yhtä hyviä ihmisiä kuin ateistitkin. Ise kannatan positiivista humanistista ateismia.- RepikääSiitä
Uskovat ovat hirviöitä. Tuomitsevat aina. Tukea heiltä on turha odottaa yhtään mihinkään.
- yksilöensin
Tiedoksi, että ryhmäajattelu kuuluu kansallissosialismiin, on siis natsismia, mutta muut aatteet kyllä tunnistavat yksilön.
- typeräihminen
Tuleeko teille missään vaiheessa mieleen, että kina siitä, että onko Jumalaa vai eikö ole, on tosi typerä, tyhmä ja ajattelematon, koska tuolla jumala -nimellä on pyöritetty maailmaa - ja sitä kautta jokaisen yksityisen ihmisen elämää - jo vuosituhannet?
Ja jotta jumala-asiasta voisi edes kinata tai sitä kieltää, niin silloinhan sen on oltava lyötynä meihin jo geenitasolla?!
Vertauksena siihen, että meidän pitäisi kinata siitä, että onko köhpihnähi totta. Jos tästä yrittäisi virittää keskustelua, niin varmasti seuraava kirjoittaja kysyisi hämmästyneenä, että mikä se on?!
Jumala-asiahan on vain syntynyt, oman elämän kokoinen mielikuva itse kunkin kirjoittajan sisälle.
Ei kai sellaisesta voi edes kinata?!- alkukantainenihminen
Paljon mielekkäämpää olisi miettiä asiaa voimana, joka ohjaa maailmaa, vai ohjaako se edes?!
Tiede on keksinyt kvanttifysiikan kautta, että kaiken tietoisuuden ja materian takana olisikin jokin valtavankokoinen äly, joka kattaa kaiken. Ja tuo äly kulkee taustalta materian suuntaan.
Ja jos olemme vain pelihahmoja, jossakin merkillisessä pelissä, koska todellisuutemme tieteen mukaan on vain valtavan suuri hologrammi, niin ei kai ole merkityksetöntä miettiä myös itse peliä tai kuka meillä pelaa ja miksi?!
Ja tällä nyt ei ole mitään tekemistä pakanallisen ja alkukantaisen ihmisen jumalan ja alkeellisen ajattelun kanssa, mutta itse elämän kanssa kyllä. - apinatasolla
Turhauttaa tällainen vuosikausia, vuosikymmeniä ja vuosisatoja jatkuva levynpyöritys jumalasta ääripäissä; onko vai eikö ole? eikä mikään mene eteenpäin eikä edes taaksepäin aivan kuin ihmisen aivotoiminnassa ei tapahtuisi mitään kehitystä?!
Tästä huolimatta tiede kyllä etenee askel askeleelta yhä pienempiin yksiköihin, joka antaisi mahdollisuuden kyllä myös saman levynpyörityksen sijasta erilaisiin tarkastelukulmiin.
Onko nyt kuitenkin niin, että tavalliset taatelintallaajat eivät pysty mihinkään laajempaan tai syvällisempään ajattelun, vaan tyhmistäminen sen kuin jatkuu ja jatkuu?!
Jos näin on, niin sitä on jengi kohta valmis kiipeämään takaisin puihin.
- mitkämietteetteillä
Te uskovaiset, jotka täällä kirjoitatte, niin
- sanooko Jeesus Raamatun mukaan hänet lähettänyttä Isää Jumalaksi, vai onko tämä vain teologien tekemä päätelmä tähän uskontonormistoon?
- mitä ajattelette siitä, että Jeesus itse sanoo alkuperäisestäkin tekstistä (Johanneksen evankeliumi, luku 8) tehdyn käännöksen mukaan Isäänsä (Jumalaa?) ihmiseksi?- tieteennäkökulma
Tässä tieteellistä näkökulmaa ihmisen todellisuuteen ja tietoisuuteen. Kestää noin 8 minuuttia ja on suomen kielinen tekstitys. Minkälaisia ajatuksia tämä herättää?
https://www.youtube.com/watch?v=HUlDiua2BcA - ajattelunaineksia
Ja hyvät uskovaiset - ja ne jotka väittävät tietävänsä/tuntevansa Jumalan toiminnan sisällään, siis te jotka kirjoitatte siellä edellä - teidän on nyt pystyttävä sanallisesti sitomaan/kertomaan Jumalan toiminta tieteen tietämiin toimintamekanismeihin, jotka ovat edellä, jotta voitte selittää toiminnan täällä ateisteille, niin että he ymmärtävät mistä on kyse.
Tehtävä ei ole mahdoton. Viittaan tällä Jeesuksen omiin sanoihin - hänhän sanoi tulleensa todistamaan totuuden puolesta ja olevans tie ja elämä - hän myös tiesi jo 2000 vuotta sitten saman mistä tiedemies videolla puhuu.
Jeesus ei käskenyt uskomaan häneen, vaan häntä - hänen puhettaan ja sanojaan - miksi hän muuten olisi sanonut, että kellä on korvat se kuulkoon?!
Jeesus neuvoi näin:
"Lähtekää liikkeelle siitä, mikä ei näy, ja pyrkikää löytämään näkyvän päämäärä. Silloin ajatus virtaa esiin ja paljastaa teille, kuinka usko näkymättömiin on ollut niissä, jotka ovat näkyviä, mutta kuuluvat syntymättömälle Isälle. Jolla on korvat, se kuulkoon!" - selogiikka
Ja sama vaatimus ateisteille - teidän on tiedettävä mikä Jumala on, jotta voitte sen kieltää. Muussa tapauksessahan kiellätte vain oman mielikuvanne, ja koko kinahan silloin koskee vain teitä itseänne: teillä on mielikuva, jonka kiellätte.
- HömppäänHurahti
tieteennäkökulma kirjoitti:
Tässä tieteellistä näkökulmaa ihmisen todellisuuteen ja tietoisuuteen. Kestää noin 8 minuuttia ja on suomen kielinen tekstitys. Minkälaisia ajatuksia tämä herättää?
https://www.youtube.com/watch?v=HUlDiua2BcAAjatuksia? Fyysikko hyppäsi karsinansa ulkopuolelle ja seuraa Frijof Capran jalanjälkiä. Eipä taida monikaan kognitiotutkija yhtyä kaverin ajatuksiin.
- ALLEBLUFFJEAH
Noilla opinnoilla voit siirtyä saarnaajaksi jenkkeihin.
- klapillapäähän
Tuolla älykkyystasolla voitkin jo ryhtyä valkkaamaan itsellesi sitä sopivaa pesäpuuta. Vaikuttaa nimittäin siltä, että kohdallasi evoluutio on kiihdyttämässä vauhtia. Käännekohtahan tapahtui jo ajat sitten.
Ateismi on mitä suurinta huijausta. He väittävät, että Jumalaa, joka on heidät luonut, ei ole olemassa. Kuitenkin tiedämme, että kaikki todistaa Jumalasta. Jumalan olemattomuudesta ei ole olemassa minkäänlaista havaintoa.
Ateistin väite, että Jumalasta ei ole todistetta, kuuluu samaan kategoriaan kuin jos Atlantin valtameressä uiva kala sanoisi, että vedestä ei ole mitään todistetta. Tai ihmisen vatsassa oleva bakteeri sanoisi, että ihmisestä ei ole mitään todistetta.
Ateisti ei vain halua tunnustaa Jumalan olemassaoloa, koska hän on pelkuri, joka ei halua olla vastuussa Jumalalle omasta elämästään eikä teoistaan. Hän haluaa sulkea Jumalan pois, voidakseen itse asettua jumalan asemaan ja olla itse itselleen jumala ja tuomari. Näin hän saa itse päättää, mikä on oikein ja mikä väärin. Näin hän ainakin kuvittelee.
Ateisti on siis itse itsensä "jumala." Kun ateisti sanoo, että hän ei usko mihinkään jumalaan, hän joutuu ristiriitaan itsensä kanssa. Jos mitään jumalaa ei ole olemassa, silloin häntä itseäänkään ei voi olla olemassa. Kuitenkin, hänen tarvitsee katsoa vain peiliin, niin hän yhden ateistien lukuisista jumalista eli itsensä.
Ateismi edustaa siten itsekkyyden huippua. Hän ei tyydy vähempään kuin siihen, että saa itse olla "jumala."- huohteitä
Samaa paskatasoa, sorry. Perustele itsesi, et voi kiellä muiden mielikuvaa, joka ei edes ole sinun päässäsi. Olet vain omien korviesi välissä.
- apinatasollaollaan
Eikö täällä nyt ole ketään, joka ymmärtäisi edes sen, että toisen kirjoittajan aivot ovat hänen päässään mielikuvineen?! Ja olisi hyvä, jos hän vielä ymmärtäisi senkin, että mikä merkitys sillä on.
Mutta uskovaiset edelleen odotan vastausta tähän:
Te uskovaiset, jotka täällä kirjoitatte, niin
- sanooko Jeesus Raamatun mukaan hänet lähettänyttä Isää Jumalaksi, vai onko tämä vain teologien tekemä päätelmä tähän uskontonormistoon?
- mitä ajattelette siitä, että Jeesus itse sanoo alkuperäisestäkin tekstistä (Johanneksen evankeliumi, luku 8) tehdyn käännöksen mukaan Isäänsä (Jumalaa?) ihmiseksi? - kiitänetukäteen
Edellä kirjoittaa nimimerkki Mark5 osoittaen vahvaa uskovaisuutta, joten olisitko hyvä ja vastaisit kysymyksiini?
- ainoat.kristityt
Mark5 on ujo ja ei osaa vastata sinulle.
- mulkosilmähymiö
Mikä este ujous on osaamiselle?!
- Mark.luuvitonen
Sitä sinun Jumalaasi ei edelleenkään ole muualla kuin väitteissäsi ja mielikuvituksessasi. Jumalan on luonut Mooses konekirjoituskoneellaan.
On olemassa suuri lainalaisuus: VAIN SUURIN MAHDOLLINEN VALHE VOI LYÖDÄ ITSENSÄ LÄVITSE. Viisain kuningas Salomo kirjoittaakin sananlaskuissa: Totuus ei myy, totuus ei käy kaupaksi.
Itse olen täysin omanhyväinen. Kaikki muut pitävät minua täytenä paskakasana, mutta omissa silmissäni olen suuri tiedemies, poliitikko ja teolooooogi.
Aloittaja on siis esittänyt väitteen, joka on epätieteellinen sillä se ei ole millään tasolla falsioitavissa. Se on itsestään selvä tosiasia.- kysymyssinullekin
"On olemassa suuri lainalaisuus: VAIN SUURIN MAHDOLLINEN VALHE VOI LYÖDÄ ITSENSÄ LÄVITSE. Viisain kuningas Salomo kirjoittaakin sananlaskuissa: Totuus ei myy, totuus ei käy kaupaksi."
Tiedätkö, että Raamatussa luku 666 esiintyy ensimmäisen kerran Kuningas Salomonin kohdalla? - palapelisekaisin
Ja mitä tulee aloitusviestiin, niin sehän on suurinta paskaa, koska siinä Jumala ja kristinusko on pistetty samaan pakettiin aivan kuin muissa uskonnoissa ja muinaisina aikoina ei muka olisi ollut erilaisia jumalia. Niitä on ollut koko maailman sivu. Edellä todistan - siis TODISTAN, että kristinusko todella on huijausta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä jumaluskon kanssa juuri edellä mainitusta syystä.
- 3444
palapelisekaisin kirjoitti:
Ja mitä tulee aloitusviestiin, niin sehän on suurinta paskaa, koska siinä Jumala ja kristinusko on pistetty samaan pakettiin aivan kuin muissa uskonnoissa ja muinaisina aikoina ei muka olisi ollut erilaisia jumalia. Niitä on ollut koko maailman sivu. Edellä todistan - siis TODISTAN, että kristinusko todella on huijausta, mutta sillä ei ole mitään tekemistä jumaluskon kanssa juuri edellä mainitusta syystä.
Kristinuskonto on täysin oikea uskonto,ateisiti ja tiede luulee tietävänsä kaikesta,vaikka he luulevat tulleensa viisaaksi, mutta he ovat tulleet tietämättömäksi ja tyhmiksi.
No joo, vielä kymmenisen vuotta sitten en tiennyt paljon mitään islamista ja Hare Krishna liikkeestä. Kun tutustuin niiden kirjoihin niin ymmärrän, että en voi sanoa uskonnoista sitä enkä tätä. Kristinusko vain on itsessään ilman noita muita uskontoja melko tylsä ja vailla tulevaisuuden toivoa, jonka Jeshua lupasi. Vain noiden muiden uskontojen avulla voi saada luvatun tulevaisuuden toivon.
Kristinuskon noudattaminen on jatkuvaa kuoleman kanssa painimista ja epätoivoista rilluttelua kuoleman ja elämän rajamailla. Mutta kun Imaami Mahdi ilmestyi elämääni syyskuun 1. päivänä 2011 niin hän pyyhkäisi pois kuoleman rajoilla hetkuilun. Olen siitä lähtien ollut täynnä tarmoa.
Sanotaan siis näin jotta olisi oikea uskonto pitää tuntea vähän joka uskontoa. Kristinusko itsessään on sangen vajaa ja riittämätön.
- ateismikärsii-itsestään
Tollasia noi ateismin järkikäyrät on. Totuuus kristinuskosta ? Hahhahhahhaaahhaahhaaaa...
- uskovatkärsii-itsestään
Tollasia noi uskovaiset älykääpiöt on. Muka lähimmäisrakkaita.
Hahhahhahhaaahhaahhaaaa...
- Kirkkoon
menkää kirkkoon arvimoimaan älkääkä täällä loksuttako tyhjiä puheita! Ihmiset ei edes käy koko seurakunassa miksi huudella sitten!
- vaivielätotuus
"Jumala on suurinta huiputusta ja uskovaiset omahyväisiä narsisteja."
Tuo ateistinen näkökulma tulee ymmärrettäväksi, kun tajuaa että ateisteille Jumala on saatana ja uskovaiset saatanan palvojia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3925391Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633017- 762651
- 1022339
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4942005MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351506Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281479Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861454"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351433