Studiossa Jonathan Hessen, Pekka Sartola ja Juhani Huotari.
Suora Islael-teemailta TV7 klo 19 - 21:30
24
5371
Vastaukset
- kerro.usko.vainen
Mitä tarkoittaa Islael? Islamilaista Israeliako?
- jankalle_
Se tarkoittaa samaa kuin pläys.
- kerro.usko.vainen
jankalle_ kirjoitti:
Se tarkoittaa samaa kuin pläys.
Aijaa, no mitä tarkoittaa pläys?
Ei ymmärrä ulkopuolinen tätä israel-kiimaa.
Juutalaisten sukukunnasta nousseeksi väitettyä ihmeidentekijäjeesusta eivät juutalaiset nähneet, huomioineet eivätkä merkinneet muistiin.
Merkillistä väitettyihin ihmetekoihin nähden. Mutta toisaalta tuo jeesusmyyttihän luotiin maantieteellisesti ja ajallisesti aivan eri paikassa eri kieltä käyttäen.
Ihmeenä pitää pitää sitä, etteivät suomalaiset Tarzania jumalana pidä, koska tarina on vaikuttavampi kuin jeesusmyytti.- olen.varoittanut
Oletko ajastellut että kerran sinäkin olet Jumalan edessä tuomiolla. Ei silloin herja lennä. Mieti miten käytät lopun elämäsi, kun et tiedä milloin se on ohi. Minun elämäni oli vähällä mennä ohi tänään liikenteessä, mutta vielä ei ollut aikani ja Jumala varjeli. Ei tuo pilkkasi tee sinua yhtään paremmaksi ihmiseksi, mutta vahingoitat lopulta vain itseäsi.
olen.varoittanut kirjoitti:
Oletko ajastellut että kerran sinäkin olet Jumalan edessä tuomiolla. Ei silloin herja lennä. Mieti miten käytät lopun elämäsi, kun et tiedä milloin se on ohi. Minun elämäni oli vähällä mennä ohi tänään liikenteessä, mutta vielä ei ollut aikani ja Jumala varjeli. Ei tuo pilkkasi tee sinua yhtään paremmaksi ihmiseksi, mutta vahingoitat lopulta vain itseäsi.
Helppoa ja halpaa jauhantaa.
Käännyn oitis vaikka Molokin seuraajaksi, jos todisteet tuon jumalan olemassaolosta esitetään.
Eikun isket vain todisteet pöytään. Lisäbonuksena on takuuvarmasti myös Nobelin palkinto tarjolla.olen.varoittanut kirjoitti:
Ikävä kyllä ei ole pilkkaa todeta, että juutalaiset eivät noteeranneet Jeesusta mitenkään ja nykyään noteeraavat vain turistimagneettina, koska melko lukuisilta Jeesus-matkailijoilta jää runsaasti rahaa "pyhään maahan".
>Oletko ajastellut että kerran sinäkin olet Jumalan edessä tuomiolla. Ei silloin herja lennä.
Oppisi mukaan peli on tuossa kohtaa menetetty täysin, joten kyllä se herja voi hyvinkin lentää. Teloitettavien tiedetään usein naureskelleen teloittajilleen.- nähty.on.ei.kirj
olen.varoittanut kirjoitti:
Israel-kiima hyvä ilmaisu tuolle ihme fanittamiselle jota jotkut uskovaiset harrastaa vaikka tosi asiassa sieltä Raamatustakin löytyisi juttuja , siis jos sen viitsii lukea, eli juutalaiset ja kristityt ovat yhä edelleen erikansaa ja vaikka kuinka niitä joku fanittaa niin pesunkestävä juutalainen ajattelee kristittyjä vähän "väärä oppisina"
No tuon tietäisi jos olisi Raamatun lukenut, haastatellut aiheesta juutalaista tai osaisi lukea Tooraa.
Eläkööt siinä missä mekin mutta ei kait niitä tartte jotkut herätys-putkijakkara-lahkot vielä fanittaa, tuo on meinaan jo ihan niillekkin kiusallista. - JuutalaisetTunnustavat
Kyllä juutalaiset Jeesuksen huomioivat ja olemassaolon tunnustavat! He kirjoittivat Hänestä ja seuraajistaan jopa kokonaisen Talmudin!
JuutalaisetTunnustavat kirjoitti:
Kyllä juutalaiset Jeesuksen huomioivat ja olemassaolon tunnustavat! He kirjoittivat Hänestä ja seuraajistaan jopa kokonaisen Talmudin!
Toki se oli juhlanpäivä kun Jeesus tapettiin, tuonkin tietää, no suurinpiirtein kaikki .
Eli niille jotka vetää jollain google-kääntäjällä niitä "pyhiä Tooran tekstejä" niin herätys ne ei ehkä ihan tarkoita sitä miten ne kääntyy.- äpärä.se.oli
JuutalaisetTunnustavat kirjoitti:
"Kyllä juutalaiset Jeesuksen huomioivat ja olemassaolon tunnustavat! He kirjoittivat Hänestä ja seuraajistaan jopa kokonaisen Talmudin!"
Talmud kertoo Jeesuksen olleen äpäräpentu ja ihan vain maallista lihaa. Ei mikään Jumalan poika vaan väärä messias.
Mariakin on Talmudin mukaan pelkkä lumppu eikä ainakaan neitsyt sillä Talmud kertoo Jeesus-äpärän olleen juutalaisen naisen ja Pantera nimisen Roomalaisen sotilaan himon tulos.
Lähde: Uro, Risto & Lehtipuu, Outi (toim.): Nasaretilaisen historia, s. 33. Helsinki: Kirjapaja, 1997
Jeesuksella ei kummoista asemaa juutalaisuudessa ole.
Asiallinen ohjelma taas 🇮🇱
- pien.kysymys
Oletko nähnyt sen etukäteen?
- pahanakseli
Yksi pahan akselin valtakunnista mielestäni!
- kuulinko-oikein
Oli pettymys, yhtäsamaa tietoa joka Israelin ystävällä jo on. Miksi ei ollut yleisökysymyksiä enempää vai eikö niihin haluttu vastata. Sartola on kyllä asiallinen ukko. Naisjuontaja ei osannut tulkata oikein; jätti myös tärkeitä osia kääntämättä.
- ItkienIkävöinJeedusta
kuulinko-oikein kirjoitti:
Oli pettymys, yhtäsamaa tietoa joka Israelin ystävällä jo on. Miksi ei ollut yleisökysymyksiä enempää vai eikö niihin haluttu vastata. Sartola on kyllä asiallinen ukko. Naisjuontaja ei osannut tulkata oikein; jätti myös tärkeitä osia kääntämättä.
Itse sain paljon uutta tietoa muutamassa minuutissa mm.
1. Hienoja raitiovaunuja Jerusalemissa.
2. Livekamera alkaa toimimaan viikon päästä jonka näyttäessä Israelin jakamattoman pääkaupunginniin kaupunkia katsoessa voi samalla rukoilla Israelin puolesta unelmoiden pitämisestä Jeesusta kädestä kiinni niin ei mikään pelota.
Minua jaksaa aina hämmästyttää tämä käytännössä kritiikitön Israelin toimien fanittaminen. Kaipa se kuitenkin on ilmiö, joka vuosikymmenten vieriessä vähitellen katoaa - varsinkin, kun kaikenmoiset maahan liittyvät orofetiat aina vain jäävät toteutumatta.
Itse kutsuisi tuota suhtautumista jopa fanaattiseksi Israelin fanittamiseksi.
Erilaiset ulkoiset olosuhteet niin fanaattisuudelle ja kritiikittömyydelle alttiit yksilöt voisivat olla niitä ketkä vainoavat Juutalaisia. Samojen yksilöiden suhtautuminen erääseen toiseen uskontoon ja sen edustajiin on samantyyppistä mitä on joskus esiintynyt Juutalaisuutta kohtaan.
- EroaValheenPaimen
Halleluja , Jumala siunaa Israelia! Jumala ei hhyväksy minkäänlaista syntiä.
Liberaalivalheteologia on syntiä. - Obadja151cm
Tässä ihanaan ohjelmaan linkki. Autuasta katselua Israelia siunaten!
http://www.tv7.fi/vod/player/60308/- paljon.asiaa
Kiitos!
- IsraelinFasismi
Ja sitten takaisin todellisuuteen.
"Israel - apartheidia steroideilla"
http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/81139-israel-apartheidia-steroideilla
"Kun arvuuttelut Liebermanin noususta hallitukseen tulivat julki, entinen pääministeri Ehud Barak arvioi, että "Israel on saanut tartunnan fasismista". Väistynyt puolustusministeri Moshe Yaalon sanoi läksiäisiksi, että vaaralliset ääriainekset ovat ottaneet vallan Likudissa ja Israelissa."
https://yle.fi/uutiset/3-8906755 - Obadja151cm
Autuasta katseltavaa ! Innolla katselin eilen illalla ja nyt katson n.10min ja illallisen jälkeen katson loput tänä iltana ja rukoilen Israelin puolestapuhujana tyylikkään vanhurskaasti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1676494Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv1023011Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1021835Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am471566Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko111280Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m81164- 141153
- 541110
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751043- 171040