Ateistit haluan vain kysyä Teiltä minkälainen todiste saisi Teidät vakuuttuneeksi siitä, että Jumala on olemassa?
mikä todistaa Jumalan
39
551
Vastaukset
- VilpitönVastaus
En osaa sanoa, mutta jos on olemassa Jumala niin hän tietää mikä saisi minut vakuuttuneeksi. Mitään ei ole toistaiseksi kuulunut, joten joko Jumalaa ei ole olemassa tai häntä ei kiinnosta uskonko hänen olemassaoloon vai en.
- postiajumalalta
Lähetän sähköpostin jumalalle osoitteeseen [email protected]
jumala vastaa kertomalla tunnussanan jota en ole antanut kenellekään.
jumalan olisi helppo tietää ajatuksissani oleva salasana ja lähettää minulle sähköposti.
Yksinkertaista ja helppoa.
Odotan jumalan yhteydenottoa.
Tai allahin tai jonkun muun.
Mistä minä voisin tietää kuka on se oikea.
- teeEeeKeskus
valokuva ja haastattelu. on vaativia kysymyksiä esim. työllistymisen suhteen
joten cv-mukaan.Jumalien cv on niin täynnä epäonnistumisia ja epäonnistumisten epäonnistuneita korjausyrityksiä, ettei niille löydy muuta tehtävää kuin valtioneuvoston jäsenyys.
- ThinInKingLicence
Tätä omaisuutta ja valtaa palvovaa itsekästä sukupolvela ei kukaan vakuuta =Everybody Wants To Rule The World. Kun tässä maailmassa vallitsee lankeemuksen huvi.
- VilpitönVastaus
Puhu omasta puolestasi.
- paraskinpuhujasiellä
Myönnä vajavaisuutesi ja se, ettet tiedä kaikkea. Jumala-selityksesi puuttuvalle tiedollesi ei kelpaa. Ei ole kaikkitietävää. Ei ole ikuista. Ihminen ei tiedä kaikkea.
Kirkossasi kullattu jumalankuva. Kaulassasi arvometalliristi. Ja muita syytät ahneiksi, sinä totuudenkieltäjä. Sinun narsistista täydellisyyttäsi, kaikkivoipaa itsekkyyttä, ei ole! Länkyti länkyti. Voisit suoraan tunnustaa että emme tule saamaan objektiivista todistetta Jumalasta, koska sellaista ei ole.
Tämä on niin nähty, että kun teillä ei ole mitään, sälytätte syyn epäonnistumisestanne muille. Niinhän jumalannekin raamatussa teki.
Jumalan pitäisi esiintyä itse minulle. Ei riitä, että jokin palsta-profeetta väittää jumalan olevan olemassa. Eli henkilökohtainen todistus. Ja senkin jälkeen etsisin ammittilaisen apua.
- hiihaahuuhaa
Todiste joka on oikea todiste. Kumoamaton fakta jota ei voi selittää mitenkään muuten. Uutinen jonka kaikki maailman tiedotusvälineet ja tieteelliset julkaisut esittelevät etusivullaan jättikokoisin kirjaimin: "JUMALAN OLEMASSAOLO TODISTETTU!!!"
Mutta koska teillä uskovilla ei ole mitään käsitystä siitä mitä sana todiste tarkoittaa, niin asiasta on aivan turha edes yrittää keskustella. Teillehän on aina riittänyt todisteeksi se, että joku kaatumaseuran varajeesus sätkii lattialla ja sönköttää glossolaliaa eli merkityksetöntä siansaksaa.
Ja kuten niin hyvin tiedämme, niin tuollaista edellä mainittua uutista ei ole koskaan missään tiedotusvälineissä näkynyt. Eikä myöskään tule näkymään, sillä eihän olemattomasta koskaan löydy mitään asiallisia, kriittisen tarkastelun kestäviä faktatodisteita.
Eikä teidän lapsellisen typerillä uskonnollisilla luuloillanne ole mitään tekemistä todisteen kanssa, mutta tätä seikkaa on hihhulin aivoilla aina ollut täysin mahdotonta tajuta. Hihhulien höpinät Jeesuksesta ja jumalasta kiinnostavat minua tasan yhtä paljon kuin muslimien höpinät profeetta Muhamedista ja Allahista, koska niillä höpinöillä ei ole yhtään mitään eroa. Eikä yhtään mitään tekemistä todisteen kanssa. - P.T.Barnum
Ei mikään yksittäisen henkilön perusteeton väite, riippumatta siitä kuinka itsevarmasti se sanotaan tai kuinka usein sitä toistetaan.
Ei mikään väite, joka perustuu yllämainitun kaltaiseen perusteettomaan väitteeseen.
Ei mikään päättelyketju, jossa on kehäpäätelmä, non sequitur, tai muu argumentointivirhe.
Ei mikään tapahtuma, jonka todellisuudesta ei ole muuta näyttöä kuin ihmisten tarinat.
Ei mikään löytö, joka osoittaa jonkun raamatussa mainitun kaupungin tai hallitsijan olleen oikeasti olemassa, mutta ei liity jumalan olemassaoloon mitenkään.
Ei mikään tosiasia, joka on ristiriidaton jonkun jumalanäkemyksen kanssa, mutta on samalla ristiriidaton myös satojen muiden hypoteesien kanssa.
Kunnollinen todiste on varmennettavissa oleva tosiasia, joka selkeästi viittaa johtopäätökseen, tai on yhteensopiva vain yhden johtopäätöksen kanssa.
On hankalaa spekuloida, millaiselle faktalle kaikkivoipainen, aineeton entiteetti olisi uskottavampi selitys kuin melkein mikä hyvänsä muu kuviteltavissa oleva asia. Toisaalta kaikkivoivan olennon pitäisi olla kykenevä skrämbläämään aivoni siihen malliin, että mikä hyvänsä 'todiste' näyttää vakuuttavalta. Toisaalta taaas joku riittävän pitkälle kehittynyt teknologia luultavasti pystyisi samaan, joten kyky vakuuttaa ihmisiä ei välttämättä tarkoita jumalisia voimia. - Bveli
No se sun jumalasi voisi vaikka luoda uuden mantereen tuohon keskelle
atlantin valtamerta ja sinne tuhansittain uusia ennennäkemättömiä eläinlajeja.
Tietenkin ilmoitus tästä koko ihmiskunnalle yhtäaikaisesti.- q.v
Ja sitten tappaa ne kaikki lukuunottamatta kahta per laji.
Sama iänikuinen kysymys ja sama vastaus: Lasse Viren ei kaadukaan Munchenin olympialaisissa. Siinä on Jumalalla tekemistä, kun yrittää muuttaa aikaa. Jonka toisaalta pitäisi olla leikkiä hihhulien mukaan, sillä heidän Jumala asustelee kuulemma ikuisuudessa, jossa ei ole aikaa.
- q.v
Kykenisikö Jumala antamaan kaikille Damaskuksen tien kokemusta, jos haluaisi?
Jos se on niin voimakas ja kykenevä kuin palstan uskovaiset luulevat niin ei pitäisi olla kovinkaan kummoinen homma.- uskonyleväkauneus
Kun anonyymi nimimerkki räpeltää nettipalstalle etäisesti suomen kieltä muistuttavalla mongerruksellaan että " toki han se hänen Jumlansa olemasa,on,luonnon tiedekkin sen todistustaa - niin tietenkin minä heti uskon!
Mikä voisikaan olla sen vakuuttavampi todiste? Minähän uskon heti aivan häikäistyneenä noin taivaallisen säkenöivää todistusta, jonka on pakko olla jumalallista alkuperää, sillä eihän kukaan ihminen kykene tuollaiseen ihmisjärjen ylittävään ylimaalliseen viisauteen.
Tämä riippuu täysin siitä, että miten "Jumala" määritellään, mutta yleisesti sanottuna tieteellisen menetelmän mukaisesti osoituksen tulee olla objektiivinen, toistettavissa ja falsifioitava.
- enpystyalkaapelkäämään
Jumala on ihmismielen piilopersoona, joka auttaa itsekästä ihmistä selviämään kuolemanpelosta ja siitä ettei kaikelle löydy selitystä.
Jotta voisin uskoa jumalaasi, minun pitäisi alkaa pelätä tuntematonta, eli kuoleman jälkeistä, ja sitä etten tiedä kaikkea maailmankaikkeudesta. Mutta ei minun tarvitse. Ei tarvitse pelätä sitä, etten tiedä miten kaikki tässä maailmassa toimii, eikä tarvitse pelätä sitä että kuolen joskus. Molemmat ovat vain luonnollisia ilmiöitä minulle, eikä egoni vaadi maailman täydellisyyttä ja selitystä kaikelle.
Jumalasi on vain keksitty tekosyy sille, ettet ole täydellinen ja tiedä kaikkea.- Kaaos24_kuittaa
Erinomaista! Tuossa kyllä kiteytyivät niin hyvin omatkin ajatukseni tästä asiasta, että huomaan, ettei minulla ole tuohon mitään täydennettävää. Nyt huomaan, ettei minun tarvitse täällä viipyillä miettimässä miten esittäisin näkemykseni asiasta ytimekkäästi. Kiitos siitä. Tuomioni täällä on istuttu!
Vaikkapa joku osoitus kaikkivoipaisuudesta. Esimerkkinä Andromedan galaksin siirtäminen toiselle puolelle kotigalaksiamme. Noin vain, ilman aikaviivettä. Silloin uskoisin että on olemassa jumalaattori, joka voi tehdä mitä vain. Se ei tietenkään osoittaisi vielä mitenkään, että olisi entiteetti, joka pystyy valvomaan kaikkia olentoja reaaliajassa.
Raamatun kuvaama jumala on loogisesti mahdoton.- ja_taas_mennään
On kysytty uskottavaa todistetta nimenomaisesti jumalalle. Kysymys sisältää merkittävän ongelman: mitä on jumala?
Kysyjän täytyisi ensin määritellä tuota kysymystään, että päästäisiin eteenpäin keskustelussa. Tämä ei ole saivartelua.
Esim. jos nyt sitten voitaisiin havaita tieteellisesti, että Andromedan galaksi on siirtynyt toiseen paikkaan, niin millä tavalla tämä tapaahtuma todistaisi juuri jumalasta? En ymmärrä asiayhteyttä. Itse ainakin hakisin selitystä jostakin täysin tuntemattomasta ilmiöstä. Voisiko jokin "pimeä" voima siirrellä galakseja maailmankaikkeudessa. Tai olisiko kyse siitä toisesta henkiolennosta, nimittäin itse pirusta.
Raamatun kuvaamaa Julamaa ei tietenkään ole olemassa. Se on täysin ristiriitainen, kuviteltu olento.
- täytyy.olla.totta
Olen tullut vakuuttuneeksi Jumalan olemassaolosta tämän perusteella:
https://www.youtube.com/watch?v=q-OfNwrFy98&t=67s - ei_niin_mikään
Mikään ei voi todistaa mitään jumalaa todelliseksi, koska ne ovat pelkästään ihmisten omaa keksintöä ja "elävät" vain ihmisten mielikuvissa.
Mikäpä se sai aloittajan vakuuttuneeksi jumalansa (ja minkä jumalan) olemassaolosta? - 3444
Mitä varten maailma tarvitsisi edes todistusta Jumalan olemassa olosta, kun sellainen on jo. Se on sanottu jo ,jos ihmiset eivät usko Jeesukseen Kristukseen tee parannusta maailma tuhoutuu,jokainen näkee sen kun maailma pikkuhiljaa hajoaa.
- 5556
Lopeta tuollainen valehtelu ja heti!!! Muutoin Joulupukki tulee ja napauttaa sinua kepakolla pyrstöön!!!
- herää_pahvi
Paimentolainen on kertonut omat uskomuksensa ja sinä pidät niitä todellisina? Herää pahvi!
- 3444
herää_pahvi kirjoitti:
Paimentolainen on kertonut omat uskomuksensa ja sinä pidät niitä todellisina? Herää pahvi!
Siinä on teille täydellinen todistus. Ei muuta todistusta tarvitse, vai eikö ateisitit nää.
- 3444
5556 kirjoitti:
Lopeta tuollainen valehtelu ja heti!!! Muutoin Joulupukki tulee ja napauttaa sinua kepakolla pyrstöön!!!
Totuus on totuus. Tulette senkin itse huomaamaan.
3444: Todistus ei ole sama juttu kuin että joku on kirjoittanut kirjan aiheesta.
Esimerkiksi David Icke on kirjoittanut kirjoja joissa hän väittää todistaneensa että puolet ihmisistä on muotoaan muuttavia liskoja.
Tekeekö hänen väitöksensä siitä totta vaikka osa ihmisiä sen todeksi hyväksyy?
- objektiivinen_todiste
Mikä tahansa objektiivinen todiste. Tarkennetaan vielä; todiste. Todistus ei ole todiste.
Objektiivisuus tarkoittaa tässä yhteydessä sitä, että tämän todisteen nähtyään jokainen on vakuuttunut Jumalan olemassaolosta oli sitten uskovainen tai ei.
Mikä todiste vakuuttaisi sinut siitä, että Thor on olemassa? - uskoa.puuttuu
Jos Jeesukseen uskovat kykenisivät tekemään kävelykyydillä kesäaikaan matkan Helsingistä Tallinnaan, alkaisin vakavissani harkita kristinuskoon tutustumista.
Mielenkiintoni herättämiseen tosin kelpaisi vaikka uima-altaan mitta.
Nyt vaan niitä sinapinsiemeniä etsimään ja jään kuulolle, josko joku tosiuskovainen murtaa ateismini.
Mutta pyydän, älkää aloittako sitä iänikuista "Paavali vakuutti . . .". Siitä jumalastanne ei ole minkäänlaista havaintoa että sellainen olisi jumala olisi olemassa.
Sellainen vois vakuuttaa, että samassa paikassa ja samaan aikaan todistaisitte jumalanne koko maailman ihmisille. Teillä luulisi siihen olevan suhteita ja sellainen järjestäminen käydä käden käänteessä!
Jumalanne ei ole olemassa, joten tuota tekään ette kykenisi järjestämään, joten selityksiä ei oteta vastaan!Jos nyt ensin saisi edes sellaisen todisteen, että jokin yliluonnollinen ilmiö saattaisi olla olemassa, sen jäkeen voidaan palata uudestaan kysymykseen jumalien olemassaolosta. Jos jumala vaikuttaisi jollakin tavalla maailmaan, pitäisi sen näkyä vähintään jonkinlaisena tilastopoikkeamana esim. vakavien sairauksien parantumistilastoissa.
- kokemuksiapilkattu
Olen joskus kertonut tällä palstalla muutamia tapahtumia, jotka osaltaan vahvistivat uskoani...uskoni perustui ennenkaikkea kuitenkin muihin asioihin. Uskoisin, että moni ateisti saatuaan kokea omat kokemukseni, vakuuttuisi yliluonnollisesti toimivan Jumalan olemassaolosta.
- kokemuksiapilkattu
Mikäs ateistin muuttaisi. Minua tosin PH, Pallien Hiki kiinnostaa ja meneekin nettiä kytätessä ikuinen elämäni odotus kokonaan.
- HelppoTodistus
Toki on Jumalasta voisi helpostikin vakuuttua. Jos esimerkiksi saisin jutella yhden uskovan ihmisen kanssa, jolla on oikea yhteys kaikkitietävään Jumalaan kysyisin joukon kysymyksiä ja jos uskova osaisi vastata niihin, niin olisin vakuuttunut.
Tässä esimerkkikysymyksiä:
1. Mikä on pankkitunnuslaitteeni seuraava kertakäyttöinen koodi? Kysy Jumalalta, niin katsotaan onko hänessä potentiaalia kaikkitietäväksi.
2. Miksi Jumala sallii lapsien sieppaukset, raiskaukset, sairaudet ja muun tarpeettoman viattomien kärsimyksen?
3. Miksi Jumala piilottaa itsensä niin hyvin, että suuri osa ihmisistä ei voi mitenkään uskoa hänen olemassa oloon? Ja miksi hän suosii joitakin ihmisä näyttäytymällä heille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862