Healing room

Onko teillä kokemusta Healing roomseista?

85

1962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palstanaihe

      Miten liittyy luterilaisuuteen?

      • Läheisemmin kuin aktiivimalli tai maahanmuuttokeskustelu.


      • Sinne voi mennä luterilaisetkin.


      • SinneVaan
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Sinne voi mennä luterilaisetkin.

        Mene sitten, äläkä täällä kysele.


      • SinneVaan kirjoitti:

        Mene sitten, äläkä täällä kysele.

        Halusin kysyä ihmisten kokemuksia aiheesta. Ikävää, jos se sinua noin närästää.


      • samarin_ia
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Halusin kysyä ihmisten kokemuksia aiheesta. Ikävää, jos se sinua noin närästää.

        Kerro ensin omasi!


      • samarin_ia kirjoitti:

        Kerro ensin omasi!

        En ole käynyt, joten ei ole kokemusta kerrottavaksi. Onko sinulla kokemusta asiasta?


      • samarin_ia
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En ole käynyt, joten ei ole kokemusta kerrottavaksi. Onko sinulla kokemusta asiasta?

        Mitä se sulle kuuluu?


      • samarin_ia kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu?

        Oletpa sinä nyt ärhäkkä.


      • samarin_ia kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu?

        Ilmeisesti sinulla ei ole kokemusta. Onko sinulla ollut muuten hyvä päivä tänään?


    • rukoileva

      Tässä pikasella guuglauksella yks linkki: http://www.healingrooms.fi/

      "Healing Rooms -rukousklinikka on paikka, jossa eri seurakunta-
      taustoista tulevat kristityt rukoilevat yhdessä parantumisen puolesta. Se on paikka, johon kuka tahansa voi tulla rukoiltavaksi.
      Healing Rooms toteuttaa Jumalan Sanaa rukoilemalla parantumisen puolesta ja kertomalla evankeliumia."

      Enempää tietämättä sen ainakin voi sanoa, että liian paljoa ei voi rukoilla, eikä se väärin ole myöskään kokoontua useammin muiden kanssa rukoilemaan yhdessä.

      • Kiitos rukoileva linkistä. Rukoilua ei tosiaan voi olla liikaa.


      • avuttomalle
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos rukoileva linkistä. Rukoilua ei tosiaan voi olla liikaa.

        Totahan et millään olisi itse löytänytkään....


      • avuttomalle kirjoitti:

        Totahan et millään olisi itse löytänytkään....

        Rukoilevalla oli halu auttaa ja hän vastasi kysymykseeni. Arvostan sitä.


    • Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta tuosta, mutta sen tiedän, että se jakaa käsityksiä. Jotkut tykkäävät, jotkut pitävät eksytyksenä.

      • Osaatko sanoa, millä tavalla sitä pidetään eksytyksenä?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Osaatko sanoa, millä tavalla sitä pidetään eksytyksenä?

        Oikeastaan en ihan tarkkaan. En ole itse perehtynyt näiden puhujien opetuksiin, joita tuossa yhteydessä mainitaan. Varmasti niitä löytyy juutuupista.
        Tällä hetkellä ja jonkin aikaa , on hengellisessä kentässä ilmiöitä, jotka vaikuttavat melko erikoisilta. En sano, että Healing Room kuuluu niihin, koska minulla ei oikeasti ole kokemusta siitä.
        Jos sinulla on itselläsi mahdollisuus mennä katsomaan, mene ja tunnustele itse miltä siellä tuntuu. Tai katsele ja kuuntele juutuupista noita puhujia, joita tämän liikkeen kohdalla mainitaan.
        Itse ehkä kuuntelisin noita opettajia ja jos se ei tunnu väärältä, menisin vaikka paikan päälle katsomaan.
        Jotenkin ajatuksen tasolla pelkkä sairaiden puolesta rukoilu ilman muuta seurakunnan opetusta tuntuu hiukan vieraalta . Kuten sanoin, en ole tutustunut itse tuohon liikkeeseen.


      • rukousaihe
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oikeastaan en ihan tarkkaan. En ole itse perehtynyt näiden puhujien opetuksiin, joita tuossa yhteydessä mainitaan. Varmasti niitä löytyy juutuupista.
        Tällä hetkellä ja jonkin aikaa , on hengellisessä kentässä ilmiöitä, jotka vaikuttavat melko erikoisilta. En sano, että Healing Room kuuluu niihin, koska minulla ei oikeasti ole kokemusta siitä.
        Jos sinulla on itselläsi mahdollisuus mennä katsomaan, mene ja tunnustele itse miltä siellä tuntuu. Tai katsele ja kuuntele juutuupista noita puhujia, joita tämän liikkeen kohdalla mainitaan.
        Itse ehkä kuuntelisin noita opettajia ja jos se ei tunnu väärältä, menisin vaikka paikan päälle katsomaan.
        Jotenkin ajatuksen tasolla pelkkä sairaiden puolesta rukoilu ilman muuta seurakunnan opetusta tuntuu hiukan vieraalta . Kuten sanoin, en ole tutustunut itse tuohon liikkeeseen.

        Rukoiltko Suomeen lisä homoja ja transuja?


      • rukousaihe kirjoitti:

        Rukoiltko Suomeen lisä homoja ja transuja?

        Olet melko rasittava...


      • vankkaatodistamista
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Oikeastaan en ihan tarkkaan. En ole itse perehtynyt näiden puhujien opetuksiin, joita tuossa yhteydessä mainitaan. Varmasti niitä löytyy juutuupista.
        Tällä hetkellä ja jonkin aikaa , on hengellisessä kentässä ilmiöitä, jotka vaikuttavat melko erikoisilta. En sano, että Healing Room kuuluu niihin, koska minulla ei oikeasti ole kokemusta siitä.
        Jos sinulla on itselläsi mahdollisuus mennä katsomaan, mene ja tunnustele itse miltä siellä tuntuu. Tai katsele ja kuuntele juutuupista noita puhujia, joita tämän liikkeen kohdalla mainitaan.
        Itse ehkä kuuntelisin noita opettajia ja jos se ei tunnu väärältä, menisin vaikka paikan päälle katsomaan.
        Jotenkin ajatuksen tasolla pelkkä sairaiden puolesta rukoilu ilman muuta seurakunnan opetusta tuntuu hiukan vieraalta . Kuten sanoin, en ole tutustunut itse tuohon liikkeeseen.

        "Oikeastaan en ihan tarkkaan. En ole itse perehtynyt näiden puhujien opetuksiin, joita tuossa yhteydessä mainitaan. Varmasti niitä löytyy juutuupista."

        Olipas sinulla vankat lähteet, että kyse on eksytys?


      • vankkaatodistamista kirjoitti:

        "Oikeastaan en ihan tarkkaan. En ole itse perehtynyt näiden puhujien opetuksiin, joita tuossa yhteydessä mainitaan. Varmasti niitä löytyy juutuupista."

        Olipas sinulla vankat lähteet, että kyse on eksytys?

        Ei ole vankat kuten kirjoitinkin, jos tarkemmin luet kommenttini. Kirjoitin niin mutua kuin vain kirjoittaa voi Healing Roomien osalta. Mitä taas tulee keskusteluihin asioiden tiimoilta, olen toki tietoinen siitä, että näistä keskustellaan paljonkin puolesta ja vastaan.


      • länkylle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei ole vankat kuten kirjoitinkin, jos tarkemmin luet kommenttini. Kirjoitin niin mutua kuin vain kirjoittaa voi Healing Roomien osalta. Mitä taas tulee keskusteluihin asioiden tiimoilta, olen toki tietoinen siitä, että näistä keskustellaan paljonkin puolesta ja vastaan.

        Mistä ei keskusteltaisi puolesta ja vastaan?


      • länkylle kirjoitti:

        Mistä ei keskusteltaisi puolesta ja vastaan?

        En osaa sanoa.


      • Jankka

        Räyhiksestä. Kukaan ei ole puolesta, kaikki ovat vastaan.


    • lyhytanalyysi

      Healing room viittaa parantumiseen ja eheytymiseen ja samassa sarjassa painivat sairaalat ja terveyskeskukset ja potilas- ja leikkaushuoneet jne jne. Suurin osa ihmisistä varmaankin hyväksyy nämä, vaikka terveydenhoidosta onkin nyt tulossa vain businesstä, jossa mennään raha edellä kun näihin päiviin saakka on menty hoito ja auttaminen edellä. Ollaan siirtymässä hoitamisesta ansaintaan liittyen ihmisten terveyteen. Potilaasta on tulossa rahaatuova asiakas.

      Hengellisessä mielessä kyse on kaiketi tilaisuus, jossa esirukoillaan sairaiden ja kärsivien puolesta Jumalaa, että Hän Jeesuksen nimessä kohtaisi tervehdyttävällä tai eheyttävällä tavalla tätä kärsivää ja sairastavaa ihmistä. Pirkko Jalovaaran rukoustilaisuudet on tästä paras esimerkki nykySuomesta. Näihin tilaisuuksiin menee yleensä ihmiset, joita papit eivät hengellisesti eivätkä lääkärit fyysisesti voi eivätkä ehkä enää tahdokaan auttaa.

      • Kiitos, lyhytanalyysi. Ovatko ne sinun mielestäsi ok eli kannattaako sellaiseen mennä?


      • lyhytanalyysi
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos, lyhytanalyysi. Ovatko ne sinun mielestäsi ok eli kannattaako sellaiseen mennä?

        Mennä kannattaa ja sitten katsoa mikä on henki siellä! Jos rukoillaan asiallisesti eikä ole ylimääräisiä klumeruureja, niin asia on silloin ok. Jumala voi sitten toimia miten tahtoo. Joskus käy niin , että tällaisissa kuvioissa menee överiksi jossain vaiheessa ja tulee sitä ihmismieltä mukaan, mutta silloinkin Jumala kuitenkin voi toimia. Ei Jumala ole kiinni ihmisen vajasuuksissa.


    • Minä olen kuullut ja eläkkeellä oleva ystäväni lääkärismies on vahvistanut sen, että mielialan paraneminen auttaa monissa sairauksissa ja jos rukoustapahtuma auttaa mielialan kohentumisessa niin onhan siitä määrätyissä vaivoissa apua. Kuitenkin esim. joka paikkaan levinneessä syövässä, dementiassa ja hampaan plakin aiheuttaman tulehduksessa rukoukset eivät kuitenkaan auta.

      • Mieliala on todella tärkeä paranemisessa. Tuolla sivustolla on todistuksia paranemisista, mutta ei niissä tietenkään mitään tieteellistä todistusta ole tehty, joten ne voi kuitata huuhaana niin halutessaan.


      • Minut Jumala on patantanut levinnestä syövästä, vaikka sinä et sitä uskokaa. 🤓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minut Jumala on patantanut levinnestä syövästä, vaikka sinä et sitä uskokaa. 🤓

        Kyllä minä uskon, jos niin sanot. Olisi mukavaa tietää, miten se tapahtui, mutta ymmärrän jos et tällä foorumilla halua sitä kertoa. Tai jos sinulla olisi minulle jotain neuvoa antaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minut Jumala on patantanut levinnestä syövästä, vaikka sinä et sitä uskokaa. 🤓

        Niin. Ja kiitos Jumalalle siitä, että olet parantunut.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyllä minä uskon, jos niin sanot. Olisi mukavaa tietää, miten se tapahtui, mutta ymmärrän jos et tällä foorumilla halua sitä kertoa. Tai jos sinulla olisi minulle jotain neuvoa antaa.

        Niin, se asia on minulle niin arvokas, etten tuo sitä tänne räävittäväksi. Mutta rukousta ja rukousta yksin ja seurakunnissa. Täysin Jumalan käsiin heittäytymistä ja Hänen tahtoonsa luottamista. Jumalan sana lukemista ja Jumalan etsimistä siitä.
        Aamulla 18.10.2006 herätessäni sain mieleni Raamatun kohdan Matteus 8:13 - 15. Luin sen ja tiesin, että olin parantunut. Ja niin olinkin. Kiitos Herralle!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, se asia on minulle niin arvokas, etten tuo sitä tänne räävittäväksi. Mutta rukousta ja rukousta yksin ja seurakunnissa. Täysin Jumalan käsiin heittäytymistä ja Hänen tahtoonsa luottamista. Jumalan sana lukemista ja Jumalan etsimistä siitä.
        Aamulla 18.10.2006 herätessäni sain mieleni Raamatun kohdan Matteus 8:13 - 15. Luin sen ja tiesin, että olin parantunut. Ja niin olinkin. Kiitos Herralle!

        Kiitos todellakin Herralle. Ja kiitos sinulle, että jaoit tuon. Itse sain tänään vähän huonoja uutisia ja siksi kertomuksesi tuo minulle toivoa. Tiedän kyllä, ettei Jumala kaikkia paranna ja siihen on joku hyvä syy ja Jumalan tahdon mukaan mennään. Silti toivoa on niin kauan kuin on elämääkin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos todellakin Herralle. Ja kiitos sinulle, että jaoit tuon. Itse sain tänään vähän huonoja uutisia ja siksi kertomuksesi tuo minulle toivoa. Tiedän kyllä, ettei Jumala kaikkia paranna ja siihen on joku hyvä syy ja Jumalan tahdon mukaan mennään. Silti toivoa on niin kauan kuin on elämääkin.

        Jumala parantaa kyllä sinutkin vaikka se ei tapahtuisikaan tässä ajassa.
        Jumala vasta kolmella tavalla rukouskiin; kyllä, ei, odota.
        Toivoa on niin kauan kuin tässä ajassa olemme. Muistan sinua, Jeesus kanssasi!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jumala parantaa kyllä sinutkin vaikka se ei tapahtuisikaan tässä ajassa.
        Jumala vasta kolmella tavalla rukouskiin; kyllä, ei, odota.
        Toivoa on niin kauan kuin tässä ajassa olemme. Muistan sinua, Jeesus kanssasi!

        Kiitos lohduttavista sanoistasi.


      • korvaamattoman.tärkeää
        usko.vainen kirjoitti:

        Jumala parantaa kyllä sinutkin vaikka se ei tapahtuisikaan tässä ajassa.
        Jumala vasta kolmella tavalla rukouskiin; kyllä, ei, odota.
        Toivoa on niin kauan kuin tässä ajassa olemme. Muistan sinua, Jeesus kanssasi!

        Voisitko usko.vainen kertoa, mihin seurakuntaan kuulut ja miten ihminen voi pelastua?
        Tämä siksi, että sairaudesta paraminen on toki tärkeää ja ihana asia, mutta tärkeämpää on se, että ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään.


      • korvaamattoman.tärkeää kirjoitti:

        Voisitko usko.vainen kertoa, mihin seurakuntaan kuulut ja miten ihminen voi pelastua?
        Tämä siksi, että sairaudesta paraminen on toki tärkeää ja ihana asia, mutta tärkeämpää on se, että ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään.

        En kuulu mihinkään seurakuntaan. Ihminen pelastuu tunnustamalla syntinsä Jeesukselle ja saamalla ne anteeksi Häneltä uskomalla Häneen. Tärkeintä on oma henkilökohtainen suhde Jeesukseen,


      • näinonhyvä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos todellakin Herralle. Ja kiitos sinulle, että jaoit tuon. Itse sain tänään vähän huonoja uutisia ja siksi kertomuksesi tuo minulle toivoa. Tiedän kyllä, ettei Jumala kaikkia paranna ja siihen on joku hyvä syy ja Jumalan tahdon mukaan mennään. Silti toivoa on niin kauan kuin on elämääkin.

        Voit asettautua armollisen Jumalan varaan ja voit myös rukoilla selvin suomenkielisin sanoin parantumista jo tässä ajassa. Kannattaa kuitenkin toimia kuten Jeesus, että "Tapahtukoon Sinun tahtosi, uskon että tahtosi on hyvä. Ja hyvä on tuoda myös selvin suomenkielisin ilmaisuin tuntemuksesi rehellisesti. Jos on tuskaa sydämessä ja vaikka olisi vaikka kapinointia sydämessä, niin tämä kannattaa Jumalalle tuoda ilmi. Näin on hyvä, vaikka Hän kyllä jo tietää sydämesi ajatukset, mutta sekin on selvää, että Hänelle on hyvät ajatukset sinua kohtaan. Amen".

        Olemme täällä kiistelleet paljon, mutta tämä ei ole se tilanne, että kiistellään. Vilpittömyytesi liikuttaa minua ja rukoilen puolestasi. Jumala sinua ja rakkaimpiasi siunatkoon!


      • näinonhyvä kirjoitti:

        Voit asettautua armollisen Jumalan varaan ja voit myös rukoilla selvin suomenkielisin sanoin parantumista jo tässä ajassa. Kannattaa kuitenkin toimia kuten Jeesus, että "Tapahtukoon Sinun tahtosi, uskon että tahtosi on hyvä. Ja hyvä on tuoda myös selvin suomenkielisin ilmaisuin tuntemuksesi rehellisesti. Jos on tuskaa sydämessä ja vaikka olisi vaikka kapinointia sydämessä, niin tämä kannattaa Jumalalle tuoda ilmi. Näin on hyvä, vaikka Hän kyllä jo tietää sydämesi ajatukset, mutta sekin on selvää, että Hänelle on hyvät ajatukset sinua kohtaan. Amen".

        Olemme täällä kiistelleet paljon, mutta tämä ei ole se tilanne, että kiistellään. Vilpittömyytesi liikuttaa minua ja rukoilen puolestasi. Jumala sinua ja rakkaimpiasi siunatkoon!

        Kiitos sanoistasi.


      • evankeliumin.ilosanoma
        usko.vainen kirjoitti:

        En kuulu mihinkään seurakuntaan. Ihminen pelastuu tunnustamalla syntinsä Jeesukselle ja saamalla ne anteeksi Häneltä uskomalla Häneen. Tärkeintä on oma henkilökohtainen suhde Jeesukseen,

        Mihin unohtui parannuksen tekeminen? Apt. 17:30
        Ei ihminen voi pelastua vain tunnustamalla syntinsä ja jatkaa edelleen syntielämäänsä. Synti pitää hyljätä. Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon.
        Ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä herraa.
        Jeesus antoi aviorikoksesta tavatulle naiselle tämän synnit anteeksi, mutta kehotti samalla, että älä enää syntiä tee.
        Emme saa sortua halvan armon evankeliumiin, vaan meidän tulee julistaa Jeesuksen ristin ja veren täyttä evankeliumia, johon kuuluu oleellisena osana parannuksen tekeminen.
        On tärkeää, että Totuuden Sanaa julistetaan oikein Pyhässä Hengessä, jotta syntinsä tunnustava saisi armon syntyä uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi Jeesuksen täydellisen uhrin, Golgatalla vuodattamansa veren ja yläsnousemuksensa kautta.


      • evankeliumin.ilosanoma kirjoitti:

        Mihin unohtui parannuksen tekeminen? Apt. 17:30
        Ei ihminen voi pelastua vain tunnustamalla syntinsä ja jatkaa edelleen syntielämäänsä. Synti pitää hyljätä. Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon.
        Ilman pyhitystä kukaan ei ole näkevä herraa.
        Jeesus antoi aviorikoksesta tavatulle naiselle tämän synnit anteeksi, mutta kehotti samalla, että älä enää syntiä tee.
        Emme saa sortua halvan armon evankeliumiin, vaan meidän tulee julistaa Jeesuksen ristin ja veren täyttä evankeliumia, johon kuuluu oleellisena osana parannuksen tekeminen.
        On tärkeää, että Totuuden Sanaa julistetaan oikein Pyhässä Hengessä, jotta syntinsä tunnustava saisi armon syntyä uudesti ylhäältä Jumalan lapseksi Jeesuksen täydellisen uhrin, Golgatalla vuodattamansa veren ja yläsnousemuksensa kautta.

        Et kai odottanut, että olisin pitänyt sinulle Raamattu-tunnin ❓


      • evankeliumin.ilosanoma
        usko.vainen kirjoitti:

        Et kai odottanut, että olisin pitänyt sinulle Raamattu-tunnin ❓

        Mutta kun esiinnyt täällä palstoilla kaikkitietävänä uskovaisena, olisi suotavaa, että edes evankeliumin koko totuus tulisi myös sinun kauttasi julistettua oikein.
        Toiveissa olisi, ettet harrastaisi puolitotuuksia ja turhaa viisastelua ja itsesi korottamista enemmälti tällä foorumilla ja miettisit, mikä on todella tärkeää.
        Evankeliumin ilosanoman rinnalla kaikki muu kalpenee, sillä vain Ristin ja veren täysi evankeliumi tuo pelastuksen ja rauhan syntiselle ihmiselle.


      • evankeliumin.ilosanoma kirjoitti:

        Mutta kun esiinnyt täällä palstoilla kaikkitietävänä uskovaisena, olisi suotavaa, että edes evankeliumin koko totuus tulisi myös sinun kauttasi julistettua oikein.
        Toiveissa olisi, ettet harrastaisi puolitotuuksia ja turhaa viisastelua ja itsesi korottamista enemmälti tällä foorumilla ja miettisit, mikä on todella tärkeää.
        Evankeliumin ilosanoman rinnalla kaikki muu kalpenee, sillä vain Ristin ja veren täysi evankeliumi tuo pelastuksen ja rauhan syntiselle ihmiselle.

        Etkös sinäkin tiedä, että mitään syntistä ei pääse Jumalan valtakuntaan 😳❓


      • evankeliumin.ilosanoma
        usko.vainen kirjoitti:

        Etkös sinäkin tiedä, että mitään syntistä ei pääse Jumalan valtakuntaan 😳❓

        Tässä ei ole minun tietämisestäni kyse, vaan siitä, miten uskosta osattoman tulisi pelastuksen ilosanoma ymmärtää. Älä nyt enää viitsi jankuttaa. Seuraava kommenttisi olkoon se sinun himoitsema viimeinen sanasi, enkä aio siihen enää vastata.


      • evankeliumin.ilosanoma kirjoitti:

        Tässä ei ole minun tietämisestäni kyse, vaan siitä, miten uskosta osattoman tulisi pelastuksen ilosanoma ymmärtää. Älä nyt enää viitsi jankuttaa. Seuraava kommenttisi olkoon se sinun himoitsema viimeinen sanasi, enkä aio siihen enää vastata.

        Oletko sinä uskovainen 😳❓ Ja nyt sinun p i t ä ä vastata‼️


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kiitos lohduttavista sanoistasi.

        Ja taas on yksi armon päivä kääntynyt iltaan , elämä jatkuu.....


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja taas on yksi armon päivä kääntynyt iltaan , elämä jatkuu.....

        Näinpä. Vielä elämä jatkuu.


      • monikakkupäältäkaunis
        korvaamattoman.tärkeää kirjoitti:

        Voisitko usko.vainen kertoa, mihin seurakuntaan kuulut ja miten ihminen voi pelastua?
        Tämä siksi, että sairaudesta paraminen on toki tärkeää ja ihana asia, mutta tärkeämpää on se, että ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään.

        Usko.vaisen isä on yksi heistä, jotka ovat olleet tuomassa jenkkiläisen karismaattisuuden kolmatta aaltoa ns. uusapostolista liikettä Suomeen. Siksi ei suoraan kerro. Tietää itsekin edustavansa pelkkää kristinuskoon soluttautunutta syöpäpesäkettä, jonka tarkoitus on viedä rahat hyväuskoisilta tuoden menestystä levittäjilleen.


      • monikakkupäältäkaunis kirjoitti:

        Usko.vaisen isä on yksi heistä, jotka ovat olleet tuomassa jenkkiläisen karismaattisuuden kolmatta aaltoa ns. uusapostolista liikettä Suomeen. Siksi ei suoraan kerro. Tietää itsekin edustavansa pelkkää kristinuskoon soluttautunutta syöpäpesäkettä, jonka tarkoitus on viedä rahat hyväuskoisilta tuoden menestystä levittäjilleen.

        Mikä on motiivisi kun valehtelet 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Näinpä. Vielä elämä jatkuu.

        Päivä kerrallaan 😊


      • monikakkupäältäkaunis
        usko.vainen kirjoitti:

        Mikä on motiivisi kun valehtelet 😳❓

        Sinä olet jo valehdellut niin paljon ettei väitteeseesi usko kukaan muu paitsi sinä itse. Olet samaa osastoa Väyrysen, Pihon ja Huhtasaaren kanssa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14276436/petri-makila-kuuluu-uusapostoliseen-liikkeeseen

        Tuolta listalta löytyy myös Timo Tormas

        Suomen Apostolit ry. ja NÄKY magazine. :D :D

        Onhan tuo kyllä toisaalta aika metkaa... ikuisten pikkupoikien touhuja.


      • kyssäri.usko.vaiselle
        monikakkupäältäkaunis kirjoitti:

        Sinä olet jo valehdellut niin paljon ettei väitteeseesi usko kukaan muu paitsi sinä itse. Olet samaa osastoa Väyrysen, Pihon ja Huhtasaaren kanssa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14276436/petri-makila-kuuluu-uusapostoliseen-liikkeeseen

        Tuolta listalta löytyy myös Timo Tormas

        Suomen Apostolit ry. ja NÄKY magazine. :D :D

        Onhan tuo kyllä toisaalta aika metkaa... ikuisten pikkupoikien touhuja.

        Kuka on Timo Tormas?


      • monikakkupäältäkaunis kirjoitti:

        Sinä olet jo valehdellut niin paljon ettei väitteeseesi usko kukaan muu paitsi sinä itse. Olet samaa osastoa Väyrysen, Pihon ja Huhtasaaren kanssa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14276436/petri-makila-kuuluu-uusapostoliseen-liikkeeseen

        Tuolta listalta löytyy myös Timo Tormas

        Suomen Apostolit ry. ja NÄKY magazine. :D :D

        Onhan tuo kyllä toisaalta aika metkaa... ikuisten pikkupoikien touhuja.

        Mutta ylläriyllräri, et taaskaan pysyty sanaomaan mitä muka olen valehdellut mutta solvauksesi ja syytöksesi jatkuvat kymmenillä nikeilläsi 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Päivä kerrallaan 😊

        Päivä vain ja hetki kerrallansa..


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Päivä vain ja hetki kerrallansa..

        1.
        Päivä vain ja hetki kerrallansa,
        siitä lohdutuksen aina saan.
        Mitä päivä tuokin tullessansa,
        Isä hoitaa lasta armollaan.
        Kädessään hän joka päivä kantaa,
        tietää kaiken, mitä tarvitsen,
        päivän kuormat, levon hetket antaa,
        murheen niin kuin ilon seesteisen.

        2.
        Joka hetki hän on lähelläni,
        joka aamu antaa armonsa.
        Herran huomaan uskon elämäni,
        hän suo voimansa ja neuvonsa.
        Surut, huolet eivät liikaa paina,
        ne hän ottaa itse kantaakseen.
        "Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
        Tähän turvaan yhä uudelleen.

        3.
        Kiitos, Herra, lupauksestasi,
        siinä annat minun levätä!
        Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
        annat voimaa sanan lähteestä!
        Suo mun ottaa isänkädestäsi
        päivä vain ja hetki kerrallaan,
        kunnes johdat minut kädelläsi
        riemun maahan, päivään kirkkaimpaan.

        Aamen!


      • usko.vainen kirjoitti:

        1.
        Päivä vain ja hetki kerrallansa,
        siitä lohdutuksen aina saan.
        Mitä päivä tuokin tullessansa,
        Isä hoitaa lasta armollaan.
        Kädessään hän joka päivä kantaa,
        tietää kaiken, mitä tarvitsen,
        päivän kuormat, levon hetket antaa,
        murheen niin kuin ilon seesteisen.

        2.
        Joka hetki hän on lähelläni,
        joka aamu antaa armonsa.
        Herran huomaan uskon elämäni,
        hän suo voimansa ja neuvonsa.
        Surut, huolet eivät liikaa paina,
        ne hän ottaa itse kantaakseen.
        "Niin kuin päiväs, niin on voimas aina."
        Tähän turvaan yhä uudelleen.

        3.
        Kiitos, Herra, lupauksestasi,
        siinä annat minun levätä!
        Kiitos olkoon lohdutuksestasi,
        annat voimaa sanan lähteestä!
        Suo mun ottaa isänkädestäsi
        päivä vain ja hetki kerrallaan,
        kunnes johdat minut kädelläsi
        riemun maahan, päivään kirkkaimpaan.

        Aamen!

        Hieno laulu. Aamen.


      • usko.vainen.ei.tajua
        usko.vainen kirjoitti:

        Mutta ylläriyllräri, et taaskaan pysyty sanaomaan mitä muka olen valehdellut mutta solvauksesi ja syytöksesi jatkuvat kymmenillä nikeilläsi 🤗

        Sinähän elät jatkuvassa valheessa, johon uskot jossain määrin itsekin. Et esim. ole sairastanut syöpää koskaan. Sanot niin ainoastaan edistääksesi harhaoppejasi. Onneksi kaltaisiasi on häviävän pieni vähemmistö. Kaikkea voi yrittää, mutta typeryydelläkin on rajansa, johon itse lankeat. Onneksi elämä on rajallinen ja sinunkin aikasi koittaa vielä. ;)


      • usko.vainen.ei.tajua kirjoitti:

        Sinähän elät jatkuvassa valheessa, johon uskot jossain määrin itsekin. Et esim. ole sairastanut syöpää koskaan. Sanot niin ainoastaan edistääksesi harhaoppejasi. Onneksi kaltaisiasi on häviävän pieni vähemmistö. Kaikkea voi yrittää, mutta typeryydelläkin on rajansa, johon itse lankeat. Onneksi elämä on rajallinen ja sinunkin aikasi koittaa vielä. ;)

        Olet kova valehtelemaan. Onko se joku pakkomielle sinulle vai oletko jo kateellinen syövästänikin. 😳❓


    • yhujk

      Eksytystä se on.Kannattaa pysyä kaukana noista jotka julistavat jotain uutta totuutta.

      • Käsittääkseni se ei ole ihan uutta totuutta.


      • monikakkupäältäkaunis
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Käsittääkseni se ei ole ihan uutta totuutta.

        Kyllä on:

        Bethel -seurakunnalla on tällä hetkellä maailmanlaajuinen vaikutus. Seurakunnan pastorien - Bill Johnsonin, Kris Vallotonin ja Danny Silkin kirjat valottavat Kristuksen seurakunnalle Raamatun totuutta sellaisena kuin se on kirjoitettu. Seurakunnan runsaasta kirjatuotannosta on osa saatavissa nyt suomen- ja ruotsinkielisinä. Voit tilata näitä kirjoja suoraan Suomen Healing Roomista.

        Bill Johnson on vaikuttanut merkittävästi myös koko Healing Room -työn syntymiseen 1990-luvun lopulla. Hänen kauttaan Bethel seurakunnan silloinen ´kuiva´ vanhemmistoveli Cal Pierce koki voimakkaan Pyhän Hengen uudistuksen ja sai kutsun aloittaa Healing Room -palvelutyön.

        Kalifornialainen Bethel Church on yksi seurakunnista, joissa evankeliumi on koskettanut niin nuoria kuin vanhoja elämää mullistavalla tavalla. Parantumiset ja uskoontulot ovat seurakunnan kristityille ’arkea’.


        http://www.healingrooms.fi/?sid=217


    • 1Joh4...1
      • Kiitos linkistä. Tutustun siihen.


    • HR_onharhaoppia

      Healing rooms toiminta on harhaoppista muutamasakin eri mielessä. Ensiksi siinä tehdään yhteistyötä väärin opettavien vapaiden suuntien lahkojen kanssa.

      Vapaissa suunnissa tällainen toiminta on tyypillistä, jossa maallikot puoskaroivat ihmisten sairauksilla selitelleen ettei muka "koskaan voi rukoilla liikaa" ikäänkuin kyse olisi muka vain jostain viattomasta rukoilemisesta, no voihan se tosin joillain ollakin mutta he ovat harhaan johdettuja. Toiminnalla on henkinen yhteys ja oppiperusta karismaattisessa liikkeessä johon on sekoittuneena monenlaisia ihmisen mielenterveydelle ja terveelle yksinkertaiselle uskolle vaarallisia asioita kuten hurmahenkisyys, lääkäreiden hyljeksiminen, menestysteologia, vapaiden suuntien harhaopit sakramenttien halveksiminen jne. Näen että HR toiminnassa on kyse siitä että kirkkoon yritetään ujuttamalla salakuljettaa lahkojen hurmahenkisiä toimintamuotoja.

      Yhteiskristillisyys on myös kysymyksiä herättävää: kenen seurakunnan opin mukaan siellä opetetaan uskonkysymyksistä vai vaietaanko siellä esim. lapsikasteesta? Käsitykseni mukaan vaietaan ,ja vaietaan muustakin luterilaisen kirkon terveestä opista ettei loukattaisi lahkojen edustajia joita samoissa tiloissa pyörii.

      Rukoilla voi kotonakin eikä se ole yhtään vähempitehoista. Healing room klinikka-ja koko sirkus joka pyörii tämän nykyaikaisen "esirukous-tehtailun" ympärillä, perustuu siihen harhakäsitykseen että joidenkin erityisten ihmisten rukoukset kuullaan taivaassa paremmin kuin toisten. Varsinkin lahkoissa uskotaan että kun kiertelevä legendaarinen julkkisjulistaja tulee paikkakunnalle, -parantuminen on jotenkin "mahdollisempaa" koska nämä hurmahenget muka elävät lähempänä Jumalaa. Tällainen on tavallisen arkisen rukouksen halveksimista ja Jumalan sanan väärinkäyttöä.

      Toinen harhaluulo että kun järjestetään esirukoustilanne jossain sekaoppisessa tilaisuudessa jossa on paljon hurmahenkisiä intoilijoita, on rukouksella muka "tehokkaampi" vaikutus. Tämäkin on rukouksen lahjan halventamista. Kuvitellaan että amerikkalaistyylinen melskaaminen ja käsien huitominen on muka jotenkin "hengellisempää" kuin tavallinen luterilainen jumalanpalvelus tai yksittäisen ihmisen tavallinen rukous.

      Kolmas harha on että noissa tilanteissa varsin usein annetaan epäsuorasti tai suorasti täysin katteettomia lupauksia paranemisesta jota ei sitten tapahdukaan. IHminen ladataan odotuksilla mutta kun parantumista ei tapahdukaan, "esirukoilijat" katoavat kuin pieru Saharaan. Ei heistä yksikään tula vastaamaan mitään vaan sairas jää yksin pettymystensä kanssa. Hurmahenkien esirukouskokouksissa joskus moititaan jopa lääkäriin menemistä epäuskoksi. Olen kuullut omin korvin että turha jupista vastaan!

      Neuvoksi kaikille sanoisin että kannattaa kiertää moiset sekaoppiset yhteydet mahdollisimman kaukaa, pysytellä turvallisessa luterilaisessa yhteydessä ja jos haluaa vastuullista esirukousta, kääntyä luterilaisen uskovan papin puoleen tai toimittaa seurakunnan yhteisessä jumalanpalveluksessa luettavaksi tarkoitettu esirukouspyyntö. Nykyään melkein jokaisessa messussa pappi lukee seurakunnalle toimitetut esirukouspyynnöt. Hengellisten puoskareiden käsiin ei kenenkään pidä itseään altistaa!

      Kuitenkin: ei toinen rukoilija ole toista erinomaisempi eikä itsensä "maineikkaiksi esirukoilijoiksi" ylentäneet ole sen parempia rukoilijoita kuin sinä itsekää, joka kaiketi tunnet hätäsi kaikkein parhaiten. Jumala varmasti kuulee pienen huokauksenkin, eikä Suaveella sliipattu valkotakkinen amerikanihme valkaistuine hampaineen ja kultakäätyineen ja karvaisine rintoineen tule yhtään sen paremmin kuulluksi.


      Rukoileminen on hyvä asia ja rukoilla tulee, mutta lääkärin avun ylenkatsominen ei ole varmasti Jumalankaan mieleen. Aivan samaa Jumalan kiusaamista kuin jos edessäsi olisi silta mutta et suostuisi käyttämään sitä vaan rukoilisit hulluudessasi Jumalalta siipiuä lentää joen yli ettei tarvitsisi käyttää siltaa. Silloin sinulle kiittämättömälle lahkolaiselle olisi aivan oikein jos tyhmyytesi tähden hukkuisit yrittäessäsi lentää joen yli uskon avulla.

      • Someonebbi

        Ymmärrän asenteesi, ja olen aikani itsekin tutkinut ja pohdiskellut noita asioita paljon.

        Lopputulos on se, että vaikka joidenkin julistajien saarnat ja opetukset eivät täysin olisi omasta mielestä oikeita, niin en voi mitenkään kieltää hyvää hedelmää mitä heidän ympärillään tapahtuu, esimerkiksi healing roomsit.

        Kotona rukoilu on yhtä tehokasta teoriassa, mutta raamatullinen fakta on, että tarvitsemme toisiamme ja Jumalan antamia armolahjoja eri ihmisille. Jollakin on parantamisen lahja. Jollakin profetian lahja. Joku julistaa niin voimallisesti, että se sytyttää uskon uudelle tasolle. Emme pärjää yksin, tai jos pärjäämmekin, jäämme monesta siunauksesta vaille jos emme ota vastaan Jumalan apua Kristuksen ruumiiseen kuuluvien veljien ja siskojen kautta. Kukaan heistä ei ole täydellinen, mutta se ei ole tekosyy sille etteikö Jumala silti heidän kauttaan toimisi, niinkuin on aina toiminut epätäydellisten ihmisten kautta.

        Healing roomsissa yksinkertaisesti rukoillaan ihmisten puolesta henkilökohtaisesti. Siellä on pieni tiimi joka rukoilee yhden henkilön puolesta kerrallaan, yksityisesti. Näillä henkilöillä on monesti armolahjoja, ja siksi he ovat siellä palvelemassa. Jos ihminen ei paranekaan, hän voi saada henkilökohtaista kosketusta ja sanoja Jumalalta armolahjojen kautta. Hän voi rohkaistua ja saada uutta toivoa. Jo se rakkaus, minkä hän saa osakseen rukoilijoiden kautta, koskettaa.

        Meidän tulee rukoilla aina ja joka tilassa. Ja palvella toisiamme rukoillen. Tätä tekee healing rooms. Eivät he tuputa mitään oppeja, he vain haluavat tuoda toivoa siitä että meillä on Jumala jolle mikään ei ole mahdotonta, ja jolta voi pyytää apua joka tilanteeseen.

        Tässä ei ole mitään epäraamatullista. Usein nuo varoittelijat antavat itse väärän kuvan asioista, eivätkä he ole henkilökohtaisesti olleet missään tekemisissä arvostelemisessa asioiden kanssa.


      • Someonebbi kirjoitti:

        Ymmärrän asenteesi, ja olen aikani itsekin tutkinut ja pohdiskellut noita asioita paljon.

        Lopputulos on se, että vaikka joidenkin julistajien saarnat ja opetukset eivät täysin olisi omasta mielestä oikeita, niin en voi mitenkään kieltää hyvää hedelmää mitä heidän ympärillään tapahtuu, esimerkiksi healing roomsit.

        Kotona rukoilu on yhtä tehokasta teoriassa, mutta raamatullinen fakta on, että tarvitsemme toisiamme ja Jumalan antamia armolahjoja eri ihmisille. Jollakin on parantamisen lahja. Jollakin profetian lahja. Joku julistaa niin voimallisesti, että se sytyttää uskon uudelle tasolle. Emme pärjää yksin, tai jos pärjäämmekin, jäämme monesta siunauksesta vaille jos emme ota vastaan Jumalan apua Kristuksen ruumiiseen kuuluvien veljien ja siskojen kautta. Kukaan heistä ei ole täydellinen, mutta se ei ole tekosyy sille etteikö Jumala silti heidän kauttaan toimisi, niinkuin on aina toiminut epätäydellisten ihmisten kautta.

        Healing roomsissa yksinkertaisesti rukoillaan ihmisten puolesta henkilökohtaisesti. Siellä on pieni tiimi joka rukoilee yhden henkilön puolesta kerrallaan, yksityisesti. Näillä henkilöillä on monesti armolahjoja, ja siksi he ovat siellä palvelemassa. Jos ihminen ei paranekaan, hän voi saada henkilökohtaista kosketusta ja sanoja Jumalalta armolahjojen kautta. Hän voi rohkaistua ja saada uutta toivoa. Jo se rakkaus, minkä hän saa osakseen rukoilijoiden kautta, koskettaa.

        Meidän tulee rukoilla aina ja joka tilassa. Ja palvella toisiamme rukoillen. Tätä tekee healing rooms. Eivät he tuputa mitään oppeja, he vain haluavat tuoda toivoa siitä että meillä on Jumala jolle mikään ei ole mahdotonta, ja jolta voi pyytää apua joka tilanteeseen.

        Tässä ei ole mitään epäraamatullista. Usein nuo varoittelijat antavat itse väärän kuvan asioista, eivätkä he ole henkilökohtaisesti olleet missään tekemisissä arvostelemisessa asioiden kanssa.

        Raamatussahan kehoitetaan rukoilemaan, kehoitetaan sopimusrukouksiin, kehoitetaan voitelemaan öljyllä....
        Olen niin samaa mieltä kanssasi siitä, että ihmisten vajavaisuus ei ole Jumalalle mikään este. Heikoissahan Hän on väkevä. Ei se, että ihmiset ovat vajavaisia estä Jumalaa käyttämästä niitä vajavaisia ihmisiä ja antamasta armolahjojaan niille vajavaisille ihmisille.


      • Someonebbi kirjoitti:

        Ymmärrän asenteesi, ja olen aikani itsekin tutkinut ja pohdiskellut noita asioita paljon.

        Lopputulos on se, että vaikka joidenkin julistajien saarnat ja opetukset eivät täysin olisi omasta mielestä oikeita, niin en voi mitenkään kieltää hyvää hedelmää mitä heidän ympärillään tapahtuu, esimerkiksi healing roomsit.

        Kotona rukoilu on yhtä tehokasta teoriassa, mutta raamatullinen fakta on, että tarvitsemme toisiamme ja Jumalan antamia armolahjoja eri ihmisille. Jollakin on parantamisen lahja. Jollakin profetian lahja. Joku julistaa niin voimallisesti, että se sytyttää uskon uudelle tasolle. Emme pärjää yksin, tai jos pärjäämmekin, jäämme monesta siunauksesta vaille jos emme ota vastaan Jumalan apua Kristuksen ruumiiseen kuuluvien veljien ja siskojen kautta. Kukaan heistä ei ole täydellinen, mutta se ei ole tekosyy sille etteikö Jumala silti heidän kauttaan toimisi, niinkuin on aina toiminut epätäydellisten ihmisten kautta.

        Healing roomsissa yksinkertaisesti rukoillaan ihmisten puolesta henkilökohtaisesti. Siellä on pieni tiimi joka rukoilee yhden henkilön puolesta kerrallaan, yksityisesti. Näillä henkilöillä on monesti armolahjoja, ja siksi he ovat siellä palvelemassa. Jos ihminen ei paranekaan, hän voi saada henkilökohtaista kosketusta ja sanoja Jumalalta armolahjojen kautta. Hän voi rohkaistua ja saada uutta toivoa. Jo se rakkaus, minkä hän saa osakseen rukoilijoiden kautta, koskettaa.

        Meidän tulee rukoilla aina ja joka tilassa. Ja palvella toisiamme rukoillen. Tätä tekee healing rooms. Eivät he tuputa mitään oppeja, he vain haluavat tuoda toivoa siitä että meillä on Jumala jolle mikään ei ole mahdotonta, ja jolta voi pyytää apua joka tilanteeseen.

        Tässä ei ole mitään epäraamatullista. Usein nuo varoittelijat antavat itse väärän kuvan asioista, eivätkä he ole henkilökohtaisesti olleet missään tekemisissä arvostelemisessa asioiden kanssa.

        Kiitos kommentistasi, sain siitä paljon tietoa mieltäni askarruttaneeseen asiaan. Itsekin olin siinä käsityksessä, ettei siellä mitään oppeja anneta vaan rukoillaan, kuten meitä Raamatussa kehotetaan.


      • "...ei toinen rukoilija ole toista erinomaisempi eikä itsensä "maineikkaiksi esirukoilijoiksi" ylentäneet ole sen parempia rukoilijoita kuin sinä itsekää, joka kaiketi tunnet hätäsi kaikkein parhaiten."

        Olen aika tavalla samoilla linjoilla. Ei tosin porukassa rukoileminen ole mitenkään väärin. Mutta jotenkin karsasta tätä "Healing rooms" termiä, miksi ei voi käyttää suomalaista vastinetta rukoushuone?


      • mummomuori kirjoitti:

        "...ei toinen rukoilija ole toista erinomaisempi eikä itsensä "maineikkaiksi esirukoilijoiksi" ylentäneet ole sen parempia rukoilijoita kuin sinä itsekää, joka kaiketi tunnet hätäsi kaikkein parhaiten."

        Olen aika tavalla samoilla linjoilla. Ei tosin porukassa rukoileminen ole mitenkään väärin. Mutta jotenkin karsasta tätä "Healing rooms" termiä, miksi ei voi käyttää suomalaista vastinetta rukoushuone?

        En ihan tunne rukoushuoneiden toimintaa. Onko nekin siis sellaisia, että rukoustilanteessa on vain rukoiltava ja 2-3 rukoilijaa läsnä siinä tilassa vai istuuko siellä seurakunta samassa tilassa? Suomenkielisen termin tuolle Healing roomsille olen nähnyt olevan rukousklinikka.


      • Pitäkää.pää.kylmänä

        Kyllä, olet tehnyt oikeita havaitoja. Suurin osa uskovaisista tämän ymmärtää, mutta takaraivossa monella on ajatus, että jos kumminkin tuon ja tuon julkkisrukoilijan rukous on omaa rukoustani tehokkaampi. Toimitaan ikään kuin varman päälle, ja lähdetään sillä perusteella mukaan kaiken maailman hurlumhei-toimintaan.


      • Pitäkää.pää.kylmänä kirjoitti:

        Kyllä, olet tehnyt oikeita havaitoja. Suurin osa uskovaisista tämän ymmärtää, mutta takaraivossa monella on ajatus, että jos kumminkin tuon ja tuon julkkisrukoilijan rukous on omaa rukoustani tehokkaampi. Toimitaan ikään kuin varman päälle, ja lähdetään sillä perusteella mukaan kaiken maailman hurlumhei-toimintaan.

        Tarkkana pitää olla. En tiedä, onko noissa varsinaisesti julkkisrukoilijoita etupäässä. Mutta onhan totta sekin, että armolahjoja on jaettu eri ihmisille erilaisia. Kaikki rukoukset varmasti ovat Jumalalle otollsia kun ne vilpittömästi rukoillaan. En edes löytänyt henkiöesittelyjä oman alueeni rukoilijoista.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En ihan tunne rukoushuoneiden toimintaa. Onko nekin siis sellaisia, että rukoustilanteessa on vain rukoiltava ja 2-3 rukoilijaa läsnä siinä tilassa vai istuuko siellä seurakunta samassa tilassa? Suomenkielisen termin tuolle Healing roomsille olen nähnyt olevan rukousklinikka.

        No joo, ehkä tuo ”klinikka” olisi parempi suomalainen vaihtoehto. Rukoushuoneet ovat enemmän näitä:

        ”Evankelisluterilaisessa kirkossa rukoushuone on kirkkoa ja myös kappelia vaatimattomampi rakennus, jota ei ole vihitty kirkoksi ja jolla ei ole omaa pappia tai kappalaista.”
        ”Myös herätysliikkeiden kokoontumistiloista käytetään usein nimitystä rukoushuone.”
        ”Ortodoksisesta rukoushuoneesta käytetään nimitystä tsasouna tai kappeli…”

        Mutta en kyllä ymmärrä, miksi pitää olla joku erityinen muoto tai tila?


      • mummomuori kirjoitti:

        No joo, ehkä tuo ”klinikka” olisi parempi suomalainen vaihtoehto. Rukoushuoneet ovat enemmän näitä:

        ”Evankelisluterilaisessa kirkossa rukoushuone on kirkkoa ja myös kappelia vaatimattomampi rakennus, jota ei ole vihitty kirkoksi ja jolla ei ole omaa pappia tai kappalaista.”
        ”Myös herätysliikkeiden kokoontumistiloista käytetään usein nimitystä rukoushuone.”
        ”Ortodoksisesta rukoushuoneesta käytetään nimitystä tsasouna tai kappeli…”

        Mutta en kyllä ymmärrä, miksi pitää olla joku erityinen muoto tai tila?

        Olisiko sellaiseen helpompi mennä kuin esim. kirkkoon? Itse vähän vierastan ajatusta, että menisin rukoiltavaksi yleisön eteen.


    • asvad

      onko se sellainen gloryhole?

      • Mikä on gloryhole?


      • Jos et vielä tiedä, niin et halua tietääkään. Älä googlaa. :-)


      • A10097 kirjoitti:

        Jos et vielä tiedä, niin et halua tietääkään. Älä googlaa. :-)

        Kiitos neuvosta, en googlaa :)


    • GrammaYlipainoa

      Ei ole.Olen kuullut varoiteltavan joskus vuosia sitten ja perustelut vaikuttivat siten etten uskaltanut mennä parannettavaksi vaikkakin sitä työtä tekee Jaakob ja Auli, aviopari.Pelottavat perustelut ovat unohtuneet, mutta netissä luulisi olevan vieläkin samat tiedot.Jaalob ja Auli ovat tuttuja ja ihania TV7 : n ohjelmasarjasta nimeltä " Sanan ja runon tuoksua, jossa keskustellaan rasmattuhengellisesti mm. pakolaisista, suoraan Raamatussa pysyen jakeet lukien, ja lausutaan runoja ja lopuksi pariskunta tekee vaikuttavan polvirukouksen yhdessä käsi kädessä.

    • JärkiKäteen

      Toivottavasti pian saadaan aikaiseksi puoskarilaki, joka kieltää tuollaisen muka-parantamisen ja sen avulla rahastamisen. Linnaan tarvisi toisten hölmöyttä hyväksi käyttävät huijarit laittaa :-(

      • Ei siellä käynti maksa mitään.


      • JustJooJaSilleen
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei siellä käynti maksa mitään.

        Käynti ei maksa mitään, mutta koukku onkin siinä, että asiakas uskotellaan rukouksen vaikutuksen voimistuvan sitä mukaa, kun lahjoitussummat kasvavat. Vanha ja edelleen toimiva keino saada "vapaaehtoisia" siemenkylvöä.


      • JustJooJaSilleen kirjoitti:

        Käynti ei maksa mitään, mutta koukku onkin siinä, että asiakas uskotellaan rukouksen vaikutuksen voimistuvan sitä mukaa, kun lahjoitussummat kasvavat. Vanha ja edelleen toimiva keino saada "vapaaehtoisia" siemenkylvöä.

        Oletko siis käynyt Healing roomissa? Jos siellä rukoillaan asiakkaan lahjoitussummien puolesta, niin sitten se on tosiaan kyseenalaista. Minulla vain on se käsitys, että siellä rukoillaan sen asian puolesta, jonka asiakas on heille ilmoittanut aiheeksi. Mutta en ole tosiaan itse siellä käynyt, niin en voi olla varma.


    • OstakaaUnelmia

      Ostatteko kaupasta useinkin tuotteen tai palvelun, joka ei sisällä takuuta sen toimivuudesta?

    • puoskarointia

      Healing Rooms on yhtä lähellä kristinuskoa kuin skientologia. Malli on kopioitu suoraan Bethel seurakunnasta Kaliforniasta, jonka johtajana on Bill Johnson. Hänen pojan vaimonsa (seurakunnan ylistyksenjohtajan) Jenn Johnsonin mukaan Pyhä Henki on vähän kuin Disneyn Aladdinin Lampun Henki ja sitä rataa... Bethel on harhaoppisena irtisanottu Yhdysvaltojen helluntaikirkosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe