töihin, vaikka työttömiä nuorempia ammattitaitoisiakin olisi tarjolla? Kertokaa mulle mitä hyötyä työnantajalla tästä käytännössä on?
Tuli nyt kolmas tapaus tämän vuoden puolelta esiin, nämä miehet ovat olleet eläkkeellä jokainen yli vuoden... ja nyt soitetaan kotiin ja pyydetään keskustelemaan.
Kysymys kuului; millä ehdoilla tulet tekemään tarvittaessa keikkaa?
Ihmeen pitkää keikkaa... jos sieltä tullaan lähes vuoden sopimuksen kanssa ulos ja vielä paremmalla palkalla kuin ennen vanhaan!
Mä en todellakaan tiedä vastausta... mutt joku jippo tässä varmaan on! Mikä on se työnantajan saama hyöty? Kuka jaksaa penkoa asiaa... tai jos joku sen jo tietää; kertokaa mullekin!
Mikä mahtaa olla syynä; 60+ ammattimies palkataan
41
756
Vastaukset
Liittyy palstatotuuksiin. Miehet paranee vanhetessaan.
- m-i-e-z
Melkein, mutta ei ihan. =) (Mies oli nuoruudessaan hyvä ja on vanhetessaan edelleen hyvä.)
Aloittaja; Mikäköhän mahtaa olla syynä, että 60-vuotias ammattimies palkataan, vaikka työttömiä nuorempia ammattitaitoisia olisi tarjolla.
Mitenköhän tämän kertoisi silleen "kauniisti". =P
Ikääntyneemmällä ihmisellä ei ole ollenkaan angstia, asennevammaa, hän suoriutuu työtehtävistään ja panostaa työtehtäviin. Hän tekee juuri sen mistä hänelle maksetaan, eikä notku Facebookin lisäksi Netflixissä. Nuorisolla on edellä mainittujen lisäksi vielä Viaplay, Steam, Spotify, Twitter, Instagram, Hbo, Snapchat, Pinterest, Odnoklassiki, Tumbl, Periscope, Vimeo (ynm. ihan helvetisti, ettei työnteosta tule yhtään mitään. Aivokapasiteetti on kokonaan älylaitteen varassa. =P)
Mitä hyötyä työnantajalle on siitä, että työntekijä tekee työnsä ja käyttää työaikansa työntekoon?
Tietenkin on olemassa poikkeuksia, että nuori on ihanteellinen ja vanha elämäänsä kyllästynyt, mutta melko poikkeuksellisesti kaikki yli 35 alaiset ovat täysin eri luokkaa kuin alle.
Ehkäpä se on tuo ammattimiesmäisyys? Jos vaikkapa on joku kädentaitojen hallitsija on saattanut tuohon ikään jo jotain oppiakin ja tekee ehkä laatutyötä niin siitä kannattaa maksaakin.
Kuusikymppinen voi huoletta ottaa nopealla varoajalla keikkatöitä vastaan kun eläke on pohjana eikä sitä viedä. Työtön joutuu ensin selvittämään asioita Kelan kanssa.
Mansikkakakkuahan tuossa kirjoitti että lähes vuioden sopimuksen kanssa tultu neuvotteluista, ei siinä luulis paljon olevan miettimistä. Voihan se tosin olla kuitenkin vuoden nollatuntisopimus niin ei se sitten ehkä kovin hohodokas olekaan jos/kun ei takaa kuitenkaan mitään.
Harmaaritari kirjoitti:
Mansikkakakkuahan tuossa kirjoitti että lähes vuioden sopimuksen kanssa tultu neuvotteluista, ei siinä luulis paljon olevan miettimistä. Voihan se tosin olla kuitenkin vuoden nollatuntisopimus niin ei se sitten ehkä kovin hohodokas olekaan jos/kun ei takaa kuitenkaan mitään.
Vanhuuseläkeläinenkin saa tehdä töitä mutta ei olla toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa, ainoastaan määräaikaisessa.
Tällaisia seitsemänkymppisiä työskentelee minukin työpaikallani, he ovat olleet eläkkeellä ollessa jo useita vuosia töissä ketjutetuilla määräaikaisuuksilla.hullu_ukko kirjoitti:
Vanhuuseläkeläinenkin saa tehdä töitä mutta ei olla toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa, ainoastaan määräaikaisessa.
Tällaisia seitsemänkymppisiä työskentelee minukin työpaikallani, he ovat olleet eläkkeellä ollessa jo useita vuosia töissä ketjutetuilla määräaikaisuuksilla.Voisikohan siihen määräaikaisuuteen laittaa takarajaksi "kuolema"? Aika hurjaa kyllä että seitsemnäkymppisenä vielä viihtyy työhommissa, ei minua ainakaan kiinnostaisi vaikka siitä miten muka lisätuloa saisi. Itseasiassa tuohon pitäisi kyllä valtionkin tasolla puuttua ja määrätä joku ehdoton yläraja kun se töissä roikkuva eläkeläinen saattaa syrjäytttää työstä pysyvästi jonkun nuoremman joka sitten on yhteiskunnan elättinä sen 70-vuotta, kukaan ei voita.
Harmaaritari kirjoitti:
Voisikohan siihen määräaikaisuuteen laittaa takarajaksi "kuolema"? Aika hurjaa kyllä että seitsemnäkymppisenä vielä viihtyy työhommissa, ei minua ainakaan kiinnostaisi vaikka siitä miten muka lisätuloa saisi. Itseasiassa tuohon pitäisi kyllä valtionkin tasolla puuttua ja määrätä joku ehdoton yläraja kun se töissä roikkuva eläkeläinen saattaa syrjäytttää työstä pysyvästi jonkun nuoremman joka sitten on yhteiskunnan elättinä sen 70-vuotta, kukaan ei voita.
""Itseasiassa tuohon pitäisi kyllä valtionkin tasolla puuttua ja määrätä joku ehdoton yläraja kun se töissä roikkuva eläkeläinen saattaa syrjäytttää työstä pysyvästi jonkun nuoremman joka sitten on yhteiskunnan elättinä sen 70-vuotta, kukaan ei voita.""
Totta toinen puoli. Mutta valitettavan pieniä ovat monen duunarina itsensä elättäneen eläkkeetkin, ei välttämättä jää muuta vaihtoehtoa kuin yrittää käydä töissä nykyisen taitetun indeksin aikana.
Valtiolle plusmiinus nolla tilanne, jotakuta valtio joutuu joka tapauksessa elättämään.hullu_ukko kirjoitti:
""Itseasiassa tuohon pitäisi kyllä valtionkin tasolla puuttua ja määrätä joku ehdoton yläraja kun se töissä roikkuva eläkeläinen saattaa syrjäytttää työstä pysyvästi jonkun nuoremman joka sitten on yhteiskunnan elättinä sen 70-vuotta, kukaan ei voita.""
Totta toinen puoli. Mutta valitettavan pieniä ovat monen duunarina itsensä elättäneen eläkkeetkin, ei välttämättä jää muuta vaihtoehtoa kuin yrittää käydä töissä nykyisen taitetun indeksin aikana.
Valtiolle plusmiinus nolla tilanne, jotakuta valtio joutuu joka tapauksessa elättämään.No joo, onhan se vähän noinkin mutta se olisikin yhteikunnan tehtävä hoitaa asiat niin että eläkkeellä voi elää, minusta tasaeläke kaikille olisi reilu ratkaisu jolloin pieneimmät nousisi ja paljon tienanneilla kyllä olisi kertynyttä omaisuutta josta on aikakin luopua eläkeiän koettaessa.
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, onhan se vähän noinkin mutta se olisikin yhteikunnan tehtävä hoitaa asiat niin että eläkkeellä voi elää, minusta tasaeläke kaikille olisi reilu ratkaisu jolloin pieneimmät nousisi ja paljon tienanneilla kyllä olisi kertynyttä omaisuutta josta on aikakin luopua eläkeiän koettaessa.
En väitä vastaan.
- dkljl
Harmaaritari kirjoitti:
No joo, onhan se vähän noinkin mutta se olisikin yhteikunnan tehtävä hoitaa asiat niin että eläkkeellä voi elää, minusta tasaeläke kaikille olisi reilu ratkaisu jolloin pieneimmät nousisi ja paljon tienanneilla kyllä olisi kertynyttä omaisuutta josta on aikakin luopua eläkeiän koettaessa.
Eläkkeet ei voi olla korkeammalla tasolla kun niitä hiton vanhuksia on niin paljon. ELäkkeet samalle tasolle persuturvan kanssa!
dkljl kirjoitti:
Eläkkeet ei voi olla korkeammalla tasolla kun niitä hiton vanhuksia on niin paljon. ELäkkeet samalle tasolle persuturvan kanssa!
Aikamoinen pudotus olisi monelle..
https://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005559175.html
- Gnuk
Toiset osaa hommansa ja toiset ei. Aika yksinkertainen yhtälö.
- mjh
Tuon ikäisillä on vielä työmoraali jäljellä, toisin kuin alle nelikymppisillä.
Toinen syy tietenkin on tuo outsiderin mainitsema eläkkeen tuoma joustavuus. Eläkeläinen voi helpostikin sopeutua työnantajan tarpeisiin, tehden vaihtelevasti pidempää tai lyhyempää keikkaa. - hienoahienoa
Minun alallani ne vanhat äijät ovat joko sellaisia 80-luvun löysäily-meininkiin tottuneita laiskoja luusereita tai sitten raudanlujia ammattilaisia. Olen huomannut, että monikaan vanha ihminen ei ole tottunut nykyajan multi-tasking -työympäristöön, jossa pitää olla tehokas ja hyvä paineesietokykykin ja pitäisi pystyä tekemään montaa eri asiaa samaan aikaan. Uskoisin, että ne 60 äijät ovat parempia jossain konkreettisessa työssä, johon ei liity niinkään multi-taskaus ja tehokkuus vaan työ jossa käden taito, opittu tieto yms. ovat tärkeämpiä. Sekin muuten on fakta, että ne vanhat äijät saivat silloin ja ehkä vielä nykyäänkin enemmän palkkaa kuin nuoremmat, vaikka nuori tekisi enemmän töitä ja tietäisi enemmän. Ne jotka aloittivat työnsä joskus 70-luvulla, ovatkin usein työpaikkojen pahinta pullamössöä. Paljon saavat rahaa ja vähän tekevät lisäarvoa pääomalle. Nuoret joutuvat tekemään enemmän ja laadukkaammin ja saavat paljon surkeampaa liksaa. Jos haluaa lisää, niin aina löytyy työttömiä jos liksa ei kelpaa...
- mjh
Tuo pätee varmasti sinun alallasi. Valitettavasti vain itsekin tipahdat tuosta multi-tastingista, kun ikäännyt.
Minä taas käytännöntyöntekijänä olen pannut merkille, että näissä hommissa nuorilta sukupolvilta puuttuu työmoraali lähes tyystin. He pyrkivät luistelemaan töistä mahdollisimman paljon ja toimimaan niin, että muut joutuisivat tekemään heidänkin osuutensa. - Kirjoita.edes.suomea
Mikä se tuo multatasku on ja mihin sinä sitä työssäsi tarvitset ja missä työssä?
- totuuskomissioz
jos työsi on multitaskausta....ja nyt en tarkoita lennonjohtajan toimintaa eri koneiden välillä...vaan ihan oikeuta töitä niin oikeasti tuottamasi lisäarvo on sillkaa paskaa tai lähellä sitä. Tätä ei valitettabsti nuoret jantterit tajua kun ei ät ymmärrä liiketoiminnan prosesseista hevon persettä. Eikä niiden pomotkaan ymmärrä, elävät kaikki kusisessa kulississa.
- Normimies38
Minäkin teen keikkaa välillä mutta ilman työsopimusta. Työnantajalle jää enemmän käteen ja minäkin saan hiukan rahaa. Sataisi vaan lunta lisää ainakin metrin verran niin voisi tehdä pitkää päivää ja tienata enemmän.
- jjjjjjjjmmm
Nuorten työnteko on nähty työpaikalla, ei mitään motivaatiota, kännykkä on tärkeämpi kuin työnteko. 2 viikon koeajan voisin tehdä kerrallaan, tottakai löytyy nuoria jotka haluaa tehdä töitä mutta ovat harvassa, yleensä eivät tajua että aika on rahaa.
- mansikkakakkua
Nämä minun tietämäni ukot ovat ammatiltaan; timpuri/asentaja, sähköteknikko/asentaja, ja laatoittaja/mattomies. Kaikki tekevät nyt vähintään 30h/vko ja tarvittaessa viikonloppujakin... raksa hommia siis.
Niin tuon työmoraalin kyllä tiedän... tullut mulle tutuksi; noista sairauslomien syistä ja pituuksista, kun olen niitä tarkastellut.
Mutt ykskään näistä äijistä ei ole minusta mikään huippukuntoinen... jokaisen näistä, minusta tulisi olla jo oman itsensä takia poissa työelämästä... oman terveytensä vuoksi.
On astmaa ja verenpainetta, kulumaa polvessa ym. pikku vikaa...
Asia ei mulle kuulu... kunhan ihmettelin: nuoret kortistossa ja eläkeikäiset TÖISSÄ.
Kuka silloin tekee työt kun nuo vaarit lopulta kaatuu? Uusia osaajia kun ei ole opetettu tekemään työtä... ei ole annettu/jaettu sitä työtä tasapuolisemmin.
Kyllä työnantajakin on hiton urpo/orvokki... sahaa omaa oksaansa tavallaan.
Mun työporukka on 20v.-58v. eli ikäjakaumaa on ja erilaisia käsityksiä miten hommat hoidetaan.
Mutt en minä ole eläkkeellä olevia palkannut... he ovat jo kortensa kekoon kantaneet, jos eläkkeelle ovat päässeet. Meillä on sen verran raskas työsarka fyysisesti että psyykkisesti... ja vastuu muista huonokuntoisista ihmisistä.
Hyvää yötä ja kiitos näkemyksistänne; ihan jokaiselle!- mjh
Keskustelin viikonloppuna palvelutalossa asuvan iäkkään sukulaiseni kanssa. Hän kehui yhtä hoitajaa, jolle kuulemma asiansa kannattaa esittää, kun apua tarvitsee. Muut eivät välitä ja apu tulee joskus aikojen takaa, jos tulee. Tämä hoitaja on virolainen. Ne muut ovat suomalaisia.
"Mutt ykskään näistä äijistä ei ole minusta mikään huippukuntoinen... jokaisen näistä, minusta tulisi olla jo oman itsensä takia poissa työelämästä... oman terveytensä vuoksi.
Asia ei mulle kuulu... kunhan ihmettelin: nuoret kortistossa ja eläkeikäiset TÖISSÄ.
Kuka silloin tekee työt kun nuo vaarit lopulta kaatuu? Uusia osaajia kun ei ole opetettu tekemään työtä... ei ole annettu/jaettu sitä työtä tasapuolisemmin.
Kyllä työnantajakin on hiton urpo/orvokki... sahaa omaa oksaansa tavallaan."
No niinpä, täysin samaa mieltä noista, ukkelit pitäisi oikeastaan pakottaa sinne eläkkeelle jos eivät itse tajua omaa parastaan. Ei kai se olisi edes vaikeaa, kun valtio jättäisi eläkkeet maksamatta niiltä kuukausilta kokonaan joina tekee töitä, oli sitten herra taikka narri, niin tuskin enää roikkuisivat työelämässä kivin innokkaasti.- 765
Harmaaritari kirjoitti:
"Mutt ykskään näistä äijistä ei ole minusta mikään huippukuntoinen... jokaisen näistä, minusta tulisi olla jo oman itsensä takia poissa työelämästä... oman terveytensä vuoksi.
Kyllä työnantajakin on hiton urpo/orvokki... sahaa omaa oksaansa tavallaan."
No niinpä, täysin samaa mieltä noista, ukkelit pitäisi oikeastaan pakottaa sinne eläkkeelle jos eivät itse tajua omaa parastaan. Ei kai se olisi edes vaikeaa, kun valtio jättäisi eläkkeet maksamatta niiltä kuukausilta kokonaan joina tekee töitä, oli sitten herra taikka narri, niin tuskin enää roikkuisivat työelämässä kivin innokkaasti.Valtiohan, päinvastoin, pyrkii koko ajan nostamaan eläkeikää.
765 kirjoitti:
Valtiohan, päinvastoin, pyrkii koko ajan nostamaan eläkeikää.
No niinpä koska meillä on tyhmät päättäjät. Se että jumitetaan senioria vielä kolme vuotta työelämässä saattaa syrjäyttää jonkun nuoremman loppuiäkseen mutta eihän sitä tietenkään osata miettiä, onhan meillä se aktiivimalli.
- dfsklöfdölg
Johtunee palkkaajan nuoria vihaavasta, uhriutuvasta asenteesta.
Syy miksi ne kuusikymppiset vanhat pierut suostuvat tulemaan töihin on se ettei niillä ole muutakaan elämää. Avioliitot päätyneet eroon aikoja sitten. Joisivat vanhukset itsensä vain hengiltä jos saisivat olla toimettomana.- mjh
Ei siinä nyt kovinkaan "uhriutuvaa asennetta" tarvita, jos ei palkkaaja jaksa vuodesta toiseen toimia "tarhatätinä/-setänä" näille nuorille, jotka haluavat hyvää palkkaa tekemättä yhtään mitään. Jos hänelle on kehittynyt nuoria vihaava asenne, niin sen ovat kyllä nuoret ihan itse omalla käytöksellään saaneet aikaan. Valitettavasti.
- Ammattilainen-raksamies
Ammattimies osaa homman eikä tarvii opettaa. Nuori sälli tekee sutta ja sitten joutuu korjaamaan monta kertaa ja se maksaa paljon rahaa.
- Vanha_kääkkä
Kun sen kuuskymppisen tilalle pitää palkata kolme nuorta ja vielä jää hommat tekemättä.
Suurin syy tähän on ammatillisen koulutuksen tason romahtaminen. 1970 luvun ammattikoululainen pesee tämän päivän AMK insinöörin 100-0 myös teoriassa.
AMK koulutus on alasajanut suomalaisen osaamisen ja siksi nämä vanhat ukot pitää kasassa tätä yhteiskuntaa, mutta kuinka kauan.
Palkasta meidän vanhojen ukkojen ei tarvitse tinkiä. Lähtöpalkka asiantuntijatehtäviin on 5000€/kk ja tästä ei tingitä tippaakaan, silti työtarjouksia riittää ja tehtävää on enemmän kuin jaksaa tehdä. Jos firmoissa olisi edes hitunen ymmärrystä, niin meillä vanhoilla ukoilla olisi oppipoika mukana vähintään kaksi vuotta ennen kun jätämme nämä hommat lopullisesti.
Tuo aika saattaa olla liian lyhyt sisäistää se oppi joka on kertynyt 40 vuoden aikana.- lsdkflkfjd
Ja sinä olet niin hyvin pärjännyt elämässäsi että olet kuusikymppisenä täällä palstalla kommentoimassa :D Kerrohan ottaako vanhalla eteen ikäistensä homevittujen kanssa?
- mansikkakakkua
Niin... oikeastaan sä "Vanha_kääkkä" ..taisit vastata tuossa lopussa ...
"Lähtöpalkka asiantuntijatehtäviin on vähintäänkin hyvä ja tästä ei tingitä tippaakaan, silti työtarjouksia riittää ja tehtävää on enemmän kuin jaksaa tehdä.
Jos firmoissa olisi edes hitunen ymmärrystä, niin meillä vanhoilla ukoilla olisi oppipoika mukana vähintään kaksi vuotta ennen kun jätämme nämä hommat lopullisesti."
Ainakin yks näistä vanhoista eläkeläismiehistä menee opettamaan parille nuoremmalle kerralleen... niitä käytännön asioita joita ei nykyisen koulutuksen mukana opeteta/opi.
Ex-työnantaja palkkasi konkarin opettamaan työmaalla oikein käytännössä hankalien asioiden työtavat, ettei niitä tehdä kahteen kertaan ja lopputarkastuksen jälkeen ehkä vielä korjaus. Noin puolen vuoden kuluttua saa uudet kaksi joille opettaa käytännön...
Eikä ole mitenkään sanottua ett... nuoret "mestarit" hyväksyy; ett seniori on heidän mestarinsa, kun kuitenkin "klopit" ovat koulunsa käyneitä.
Kuitenkin näitä saneeraus virheitä on jouduttu korjaileen nykyisten työntekijöiden jäljiltä. Työnantajan mukaan se on syy miks tahtoi palkata seniorin uudelleen.... valvomaan nyt aloitettavia saneeraus kohteita ja neuvomaan miten ne pitäisi tehdä.
Tuollaisen meriselityksen mä tänään kuulin... tiedä sitten, sillä onhan noita homekouluja ja kerrostaloja ainakin Turussa. Yks talo ainakin purettu kun vajosi savimaahan ja toinen siitä vierestä tullaan myös purkamaan... jollei romahda sitä ennen itselleen.
Ne ovat taatusti seniori kansalaisten rakentamia... taidon näytteitä.
Kun en ymmärrä rakentamisesta oikeastaan mitään... en ota siihen kantaa tämän enempää,
MukavaaYstävänpäivää jokaiselle. - Vanha_kääkkä
lsdkflkfjd kirjoitti:
Ja sinä olet niin hyvin pärjännyt elämässäsi että olet kuusikymppisenä täällä palstalla kommentoimassa :D Kerrohan ottaako vanhalla eteen ikäistensä homevittujen kanssa?
Mulla on kierroksessa viisi 30-38 vuotiasta muijaa ja panen niitä kaikkia vähintään kerran viikossa. Asiantuntijaa kaivataan vielä enemmän sängyssä kun töissä. Mitä nämä velttoperseet osaa sängyssä kun eivät osaa mitään töissäkään.
Millään ei jaksaisi käydä panemassa enää näiden mitään osaamattomien muijia, mutta hyvästä sydämestä kärsii koko lantio. - mansikkakakkua
Vanha_kääkkä kirjoitti:
Mulla on kierroksessa viisi 30-38 vuotiasta muijaa ja panen niitä kaikkia vähintään kerran viikossa. Asiantuntijaa kaivataan vielä enemmän sängyssä kun töissä. Mitä nämä velttoperseet osaa sängyssä kun eivät osaa mitään töissäkään.
Millään ei jaksaisi käydä panemassa enää näiden mitään osaamattomien muijia, mutta hyvästä sydämestä kärsii koko lantio.Päätit sitt höyryissäs trollailla, onnekseni ett tällä kertaa mun nikkelläni suoraan.
Onko nyt hyvä mieli, kun asian sait väännettyä... asiattomuudeksi. - njhb
mansikkakakkua kirjoitti:
Päätit sitt höyryissäs trollailla, onnekseni ett tällä kertaa mun nikkelläni suoraan.
Onko nyt hyvä mieli, kun asian sait väännettyä... asiattomuudeksi.Eiköhän se asiattomuuksien aloittaja ollut tuo henkilö jolle Vanha_kääkkä vastasi. Ei tuollaisille tarvitsekaan asiallisesti vastailla.
njhb kirjoitti:
Eiköhän se asiattomuuksien aloittaja ollut tuo henkilö jolle Vanha_kääkkä vastasi. Ei tuollaisille tarvitsekaan asiallisesti vastailla.
Mansikka on muuten ok, mutta sillä on kuuskymppisen vanhanpiian moraali ja huumorintaju.
- mansikkakakkua
A.Palstamäki kirjoitti:
Mansikka on muuten ok, mutta sillä on kuuskymppisen vanhanpiian moraali ja huumorintaju.
No, olen mä sitten jossain super hyväkin... ikäni olen näköjään pystynyt jo tuplaamaan!
Kyllä mä haistoin mielestäni Trollin vastaukseksi tuon... "Naapurin nikke" vaan käytössä.
Kattos kun se epeli varastelee toisten nikkejä... mansikkakakkua... kin, on sillä ollut muutaman kerran käytössä... ja kirjoittelee mitä kirjoittelee.
Hiukan ihmetyttää miten väärentää mun nikkeni... mun käsityksen mukaan sen pitää päästä ihan... niin no, jos on töissä modena... mansikkakakkua kirjoitti:
No, olen mä sitten jossain super hyväkin... ikäni olen näköjään pystynyt jo tuplaamaan!
Kyllä mä haistoin mielestäni Trollin vastaukseksi tuon... "Naapurin nikke" vaan käytössä.
Kattos kun se epeli varastelee toisten nikkejä... mansikkakakkua... kin, on sillä ollut muutaman kerran käytössä... ja kirjoittelee mitä kirjoittelee.
Hiukan ihmetyttää miten väärentää mun nikkeni... mun käsityksen mukaan sen pitää päästä ihan... niin no, jos on töissä modena...En ole ihan kärryillä noista käänteistäsi kun kirjoittelen muihin ketjuihin. Sullahan on musta nikki? Sillähän voi kirjoittaa kuka vain...ei tarvi olla modena.
Vieläkö sulta lähtee kommentteja ketjuista?- mansikkakakkua
A.Palstamäki kirjoitti:
En ole ihan kärryillä noista käänteistäsi kun kirjoittelen muihin ketjuihin. Sullahan on musta nikki? Sillähän voi kirjoittaa kuka vain...ei tarvi olla modena.
Vieläkö sulta lähtee kommentteja ketjuista?Huomenta!
"Vieläkö sulta lähtee kommentteja ketjuista?"
-??? Suoraan sanottuna.. en ymmärtänyt... taitaa olla vikana tuo huumorintaju puutteeni.
Puute on silloin suuremmillaan, jos ei ole minkäänlaista luottamusta vieraaseen ihmiseen.
Kommentteja multa voi irrota kyllä jatkossakin muutamista k e t k u i sta... ilman täyttä luottamusta... tai edes pientä luottamusta. Bonjasitko?
Iltapäivällä... jos luoja sen suo, (...vai miten se sanonta taas menikään noilla ikäneidoilla?)
mä lähden hetkekksi vapaalle, kiväärin kanssa metsälle kytikselle, pupujahtiin.(nelijalkaisten)
Kolmijalkaisten on siis ihan turha tulla pomppimaan mun eteeni metsäpoluille, sen verran varma ikäneidon moraali mulla on.
Osui ja uppos! mansikkakakkua kirjoitti:
Huomenta!
"Vieläkö sulta lähtee kommentteja ketjuista?"
-??? Suoraan sanottuna.. en ymmärtänyt... taitaa olla vikana tuo huumorintaju puutteeni.
Puute on silloin suuremmillaan, jos ei ole minkäänlaista luottamusta vieraaseen ihmiseen.
Kommentteja multa voi irrota kyllä jatkossakin muutamista k e t k u i sta... ilman täyttä luottamusta... tai edes pientä luottamusta. Bonjasitko?
Iltapäivällä... jos luoja sen suo, (...vai miten se sanonta taas menikään noilla ikäneidoilla?)
mä lähden hetkekksi vapaalle, kiväärin kanssa metsälle kytikselle, pupujahtiin.(nelijalkaisten)
Kolmijalkaisten on siis ihan turha tulla pomppimaan mun eteeni metsäpoluille, sen verran varma ikäneidon moraali mulla on.
Osui ja uppos!Sorry, en onnistunut näköjään kysymään edes simppeliä asiaa.
Viittasit epäileväsi modea jostakin (en kyllä ymmärtänyt mistä).
Tuosta mulle tuli mieleeni pari kommenttiasi jotka poistettiin moden toimesta silloin kun viimeksi kirjoiteltiin samoihin ketjuihin.
"Vieläkö sulta lähtee kommentteja ketjuista" tarkoitti tietenkin "vieläkö moderointi poistelee kommenttejasi syyttä"?
"Puute on silloin suuremmillaan, jos ei ole minkäänlaista luottamusta vieraaseen ihmiseen."
Puutteen korjaaminen alkaa luottamuksen palauttamisesta. Siitä sitten askel askeleelta eteenpäin.
- niinseon-
Nainen kelpuuttaa panomiehen koska se hoitaa homman kovalla itsevarmuudella. Ammattimies hoitaa remontin myös ammattimaisesti.
- Ätminki
Jännämies hoitelee naisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172274Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain2221899Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162071762Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021441Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno481326Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu541159Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1761132- 891041
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.148947Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14891