Mitä teette työksenne? Suurin osa on varmaan Kelan tukien varassa tai pienipalkkaisissa hanttihommissa, mutta ainakin Harmaaritari ja Super-ATM ovat käsittääkseni ihan asiallisissa töissä.
ATM:ien ammatit
38
920
Vastaukset
- ätmitkintekeetöitä
Olen duunari. 3000e/kk palkkauksella ja pesun kestävä ätmi. En tarvi tukia vaikka jäisin työttömäksi sillä olen pystynyt säästämään joka kuun palkasta noin 1500-2000e lähes parinkymmenen vuoden ajan.
- Selitä.meille
Et tiennyt että noilla tuloilla ätmikin maksaa tuloveroa.
Käytännössä väität pystyneesi säästämään lähes koko palkkasi parinkymmenen vuoden ajan. Ei kovin uskottavaa... - ätmitkintekeetöitä
Selitä.meille kirjoitti:
Et tiennyt että noilla tuloilla ätmikin maksaa tuloveroa.
Käytännössä väität pystyneesi säästämään lähes koko palkkasi parinkymmenen vuoden ajan. Ei kovin uskottavaa...Niin kuvittelet etten erota netto ja brutto tuloja? Vinkkinä sinulle, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Samanlaisia säästöjä ei sentään 15 vuoden takaisilla palkkatasoilla pystynyt tekemään, mutta säästämään kumminkin. Olenkin tehnyt vuosien mittaan sitten kattavia sijoituksia, joista en tässä kyselyssä puhunut mitään.
Älä usko. Kertoo vain että et hallitse itse talouttasi ja se ei ole minun ongelma. - Selitä.meille
ätmitkintekeetöitä kirjoitti:
Niin kuvittelet etten erota netto ja brutto tuloja? Vinkkinä sinulle, että ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Samanlaisia säästöjä ei sentään 15 vuoden takaisilla palkkatasoilla pystynyt tekemään, mutta säästämään kumminkin. Olenkin tehnyt vuosien mittaan sitten kattavia sijoituksia, joista en tässä kyselyssä puhunut mitään.
Älä usko. Kertoo vain että et hallitse itse talouttasi ja se ei ole minun ongelma.Palkasta puhuttaessa puhutaan yleensä bruttotuloista. 3 tonnin bruttotuloista jää näppiin pari tonnia, siitä ei säästellä 2 tonnia kuukausittain, tuskin edes 1,5 tonniakaan.
Nyt vedit sitten jo mukaan kuvitellut sijoitustuottosikin. Ei kovin uskottavaa.
- Rumahcätmi
En ole päivääkään tehnyt töitä, ja yhteiskunta elättää minut. Olen käynyt monesti ulkomailla ja rahaa jäänyt säästöön tuhansia euroja. Kiitos Kela.
- elämäonelämä
Masennusdiagnoosi vai mikä?
- Rumahcätmi
elämäonelämä kirjoitti:
Masennusdiagnoosi vai mikä?
Kyllä.
- yhden_tiedän
DarkFear sitä kun pyyhkiikin pyllyjä työkseen kalju hiestä kiiltäen.
- Darksasi
Ja se vaan 9e/päivältä, ja asuu pienessä yksiössä.
- Ätmi30
Olen duunari vahtimestari isossa laitoksessa jonka nimi on sairaala. Tyätehtäviäni on avata ovia, aurata parkkipaikat talvella, vaihtaa lamput ja pitää paikat kunnossa.
- 1217
Eli työtön valehtelija, ei edes tiedä mitä vahtimestari tekee.
- Ätmi30
1217 kirjoitti:
Eli työtön valehtelija, ei edes tiedä mitä vahtimestari tekee.
Tunnustan sen :(
- Paljon.liian.wanha.ATM
Teknikkona "tehtaalla" pääosan elämäntyöstäni tein.
Viimeksi työssä ollessani taisin saada luokkaa 6 k€ kuussa kaikkine lisineen josta saan noin 60 % nyt eläkkeenä. Säästöön jää 1,5-2 k€ kuussa vaikka ei tarvitsisi jäädä yhtään mitään. En vain osaa nauttia rahan syytämisestä sellaiseen, mikä ei minua kiinnosta pätkääkään.
Ei kyllä kiinnosta iso pankkitilikään.
Kadehtikaa vapaasti, LUUSERIT!- jlkgdf
Ei kukaan ätmiä kadehdi vaikka olisi kuinka isot tulot.
- olenrobotti
jlkgdf kirjoitti:
Ei kukaan ätmiä kadehdi vaikka olisi kuinka isot tulot.
Näkyy tässäkin ketjussa kadehtivan xD
Mitä sinä selität asiallisista töistä.
Kaikki työt ovat asiallisia töitä joista on hyötyä suoraan tai välillisesti yhteiskunnalle.
Tulotasoko vai koulutusko sinun mielestäsi ratkaisee mikä on asiallista työtä.- Vapaaherras
Kaikki työ ei ole saman arvoista, siksi niistä ei makseta samaa palkkaa. Näin siis kapitalistisessa systeemissä. Kaikkea työtä ei myöskään arvosteta yhtä korkealle muiden ihmisten silmissä. Esim. lääkärin ammatilla on enemmän statusarvoa kuin putkimiehellä.
Vapaaherras kirjoitti:
Kaikki työ ei ole saman arvoista, siksi niistä ei makseta samaa palkkaa. Näin siis kapitalistisessa systeemissä. Kaikkea työtä ei myöskään arvosteta yhtä korkealle muiden ihmisten silmissä. Esim. lääkärin ammatilla on enemmän statusarvoa kuin putkimiehellä.
Minun silmissä tämä asia on vähän toisin.
Vapaaherras kirjoitti:
Sydänkirurgi ja putkimies tekevät käytännössä samaa hommaa. Rassaavat röörejä puhtaaksi. Kirurgin homma on helpompi, koska jos hän mokaa, asiakas ei yleensä valita.
Kuulin tämän jutun jostain.Vapaaherras kirjoitti:
Niin ja minun näkemykseeni nyt ei vaikuta se kuinka suuri statusarvo kullakin työllä yleisön silmissä on.
Kaikki työ edelleenkin hyödyttää jollain tavalla yhteiskuntaa vaikka olisi sitten stand up koomikko jota ei tulisi mieleen ensimmäisenä arvostaa, veronsa koomikkokin kuitenkin maksaa ja ihmisten piristäjänä auttaa muita jaksamaan vaikka siinä työssään mitä ikinä tekevätkin.
Ei minun mielestäni ole mitään aloittajan nimittämiä asiallisa ja jotain vähemmän asiallisia töitä.- Vapaaherras
hullu_ukko kirjoitti:
Niin ja minun näkemykseeni nyt ei vaikuta se kuinka suuri statusarvo kullakin työllä yleisön silmissä on.
Kaikki työ edelleenkin hyödyttää jollain tavalla yhteiskuntaa vaikka olisi sitten stand up koomikko jota ei tulisi mieleen ensimmäisenä arvostaa, veronsa koomikkokin kuitenkin maksaa ja ihmisten piristäjänä auttaa muita jaksamaan vaikka siinä työssään mitä ikinä tekevätkin.
Ei minun mielestäni ole mitään aloittajan nimittämiä asiallisa ja jotain vähemmän asiallisia töitä."Ei minun mielestäni ole mitään aloittajan nimittämiä asiallisa ja jotain vähemmän asiallisia töitä."
Mutta sinä oletkin hullu_ukko etkä kaunis nuori nainen. - golddiggers
hullu_ukko kirjoitti:
Minun silmissä tämä asia on vähän toisin.
Naisten silmissä se mistä hyötyvät eniten.
Vapaaherras kirjoitti:
"Ei minun mielestäni ole mitään aloittajan nimittämiä asiallisa ja jotain vähemmän asiallisia töitä."
Mutta sinä oletkin hullu_ukko etkä kaunis nuori nainen.Me kessutelemme nyt samasta asiasta näköjään hiukan eri leveleillä.
hullu_ukko kirjoitti:
Me kessutelemme nyt samasta asiasta näköjään hiukan eri leveleillä.
Heh, siis keskustelemme...emme tupakoi:)
- mies_86__
Käännöshommia tulee tehtyä sen verran kuin keikkaa riittää.
- Kaisanoasaa
Töitä ei kannata tehdä jollei saa naista.
Metallialalta olen leipäni tienannut. Peruspalkka siinä 15e/h. Välillä jos on kiire niin tehdään vuorossa joka nostaa ansioita ihan kohtuullisesti. Kyllähän sitä tuollakin tulovirralla pärjäilee.
- ammattilaisillekin
Harvassa firmassa on edes tuota luokkaa. 10€ tarjotaan monissa paikoissa ja jopa alle.
ammattilaisillekin kirjoitti:
Harvassa firmassa on edes tuota luokkaa. 10€ tarjotaan monissa paikoissa ja jopa alle.
Totta turiset. Yleensä mitä olen kuullut niin kympin ja kahdentoista vaiheilla liikutaan. Itsellä pitkä työkokemus ja monitaitoisuus jotka nostavat tuon ansion tuolle tasolle.
- PalstaTrolli
Suunnittelen maailmanvalloitusta, tietenkin.
- 12121212121212
Hoidan sukuyhtiön asioita, sitä ennen olin osa erään isomman toimijan salkunhoitotiimiä.
- 12121212121212
...enkä laske itseäni ätmiksi nykyään.
Vastaan kuitenkin koska vakiintunut käytäntö on kutsua palstamiehiä yleisnimellä "ätmi".
- Hämärän_rajoilta
En tee mitään. Kelan tukien varassa olemiseni ratkeaa lähiaikoina. Todennäköisesti en saa niitäkään, sillä kaikkea sanomaani ja tekemääni on tähänkin asti käytetty päätöksissä minua vastaan, enkä usko tähän olevan näköpiirissä muutosta.
Laittelen yhä säännöllisesti työhakemuksia sellaisiin avoimiin työpaikkoihin, joihin ei vaadita mitään, eikä hakemuksiini edes vastata.
En ole kuukausiin käynyt lenkillä tai saanut itseäni muutenkaan liikkeelle. Olen jo käytännössä luovuttanut kaiken suhteen.- mies_86__
Sinä joka joskus kirjoitit laudaturin gradustasi. Tekee pahaa lukea tilastasi.
Kannattaa käydä lääkärillä, saatat saada sairauslomaa masiksen vuoksi jolloin kela ei ahdistele vähään aikaan.
Olet oikeassa. Teen ihan asiallisia töitä. Tässä maassa on helppoa lusmuilla työttömänä ja saada silti ihan ok toimeentulo ja asunto tekemättä yhtään mitään. Lapsetkin saa elätettyä yhteiskunnan, eli toisten ihmisten maksamilla rahoilla. Laiskottelun suhde siitä saatuihin rahoihin ei kuitenkaan ole parempi vaihtoehto sille että teen töitä, saan rahaa ja ostan mitä huvittaa.
- hienoahienoa
Ätminä olen päätynyt oman alani sellaiseen riistofirmaan (no niitä riistäjiä on kyllä monia muitakin), joka maksaa muutaman satkun vähemmän kuin asialliset firmat samasta duunista per kk. Vaihto parempaan vastaavanlaiseen työhön on hankalaa, koska useimmat tämän työalan firmat ovat joko riistofirmoja tai sitten jos on parempi firma, niin voivat palkata vaikkapa pärstäkertoimen tm. hämärän logiikan mukaan henkilöstöä, koska työttömiä työnhakijoita ja työpaikan vaihtajia riittää varmasti ihan tarpeeksi. Olen siis aika pitkälti ylikoulutettu ja alipalkattu, joka on nykyään melko normaalia, kun porukkaa koulutetaan Suomessa ihan liikaa ja se luo ylitarjontaa työmarkkinoille. Se johtaa siihen, että hakemuksia on paljon, jolloin parhaiten pääsevät töihin sisään ne joilla on hyväveli-suhteita ja paras pärstäkerroin/ulkonäkö. Elikä ätmit harvemmin pääsevät. Onneksi osaan pitää elinkustannukseni suht pieninä.
- Ruma-ätmi
Olen ammatiltani paperiprosessin hoitaja mutta enole ollut niissä hommissa enää koska kajaanin paperitehdas lopetettiin. Tienasin 18,51 lisät ennen työttömyyttä. Hain äskettäin töihin tekniseen virastoon kunnan palvelukseen mutta en kai päässyt kun eivät pyytäneet edes haastatteluun.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 13110538
- 525080
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422271Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052088- 281986
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131631Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411442Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291124Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331061Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54987