Jokapäiväraha talouden tukijalkana

OikeistoSosDem ja minä ehdotamme kaikille vauvasta vaariin jaettavaa verotonta jokapäivärahaa. Sen suuruus olkoon 1€ tunnissa eli 24€ vuorokaudessa eli 8760€ vuodessa. Tämä on se niin kutsuttu kansalaistili. Jos sitten ihminen väen väkisin haluaa tehdä työtä, maksakoon tuloistaan puolet veroa. Kaikki yritys-, maatalous-, ym. tuet voi samalla lakkauttaa.

Suomen väkiluku on 5,5 miljoonaa, eli jokapäiväraha on 5 500 000 * 8760 = 48 miljardia euroa vuodessa. Siitä valtaosa palautuu kiertoon ja jää suurimmalta osin kotimaiseen käyttöön.

Hupsistakeikkaa, tämän jälkeen on töitä kaikille haluaville ja niitähän riittää. Lisäksi saadaan pois kortistoista kuleksimasta kaltaiseni vajaat (vajaatyöhaluiset ja/tai vajaatyökykyiset tahi muuten vaan vajaat).

Voi että minä olen viisas ihminen.

PS Sukupuolineutraali diskohumppa valtaa alaa. Tule mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=5XyEk-g9rW0

15

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nii.sen.täytyy.olla
    • cannatan.bis

      Cannatan jocapäivärahaa

    • RicuAalto

      Jokapäivärahaan pitää saada korotus 8 tunnin jälkeen 50%, siis 1,50€ aina 12 tuntiin saakka ja sitten 100 % loppuajalle (2€) varallaololisä jos sattuu, että joku höhlä koettaa tarjota työtä.

      Viikonloppuisin jokapäiväraha pitää maksaa kaksinkertaisena lauantaisin, ja sunnuntai 300 % mukaan koko päivä

      Menemme yleislakkoon jos vaatimuksiimme ei suostuta

      Ricu Aalto, ay-fuhrer

      • Ei nyt sentäs viittä oravannahkaa. Joku roti. Rahapajan setelikoneet voivat toimia vain rajallisesti. Tai jos lisäosa maksetaan luonnossa, kuten porkkanana, sepelinä tahi biokaasuna, niin sitten kyllä.


      • pyhä.jysäys

        Kuulostaa kohtuulliselta. Kauan eläköön SAK:n hyvätuloiset satraapit. Mutta se lakko, aloitetaan se silti. Näin saadaan vireyttä kabinetteihin.


      • Joutojätkät.lusmuilee
        pyhä.jysäys kirjoitti:

        Kuulostaa kohtuulliselta. Kauan eläköön SAK:n hyvätuloiset satraapit. Mutta se lakko, aloitetaan se silti. Näin saadaan vireyttä kabinetteihin.

        Hiukan omituista huutoa, kun tyypit makoilee yötä-päivää 24/7 palstalla solvaamassa ay-liikettä. Varsin uskottavaa :)


      • Joutojätkät.lusmuilee kirjoitti:

        Hiukan omituista huutoa, kun tyypit makoilee yötä-päivää 24/7 palstalla solvaamassa ay-liikettä. Varsin uskottavaa :)

        Olen nyt tutkinut jokapäivärahan egososiaalista merkitystä ja tullut siihen tulokseen että ne, joilla on suuri ego, pitävät esitystä joko erinomaisena tai fantastisena.

        Iloiset veronmaksajat ry:stä tiedotettiin, että hyvä, ihan mielettömän hyvä. Kun veltoille mulkeroille maksetaan joka tunnista, aktivoituvat jos ei muuhun niin kauppareissulle. Sitten vielä ehdottivat siellä iloisissa veronmaksajissa, että jokapäivärahaa pitää saada nostaa myös etukäteen aina siihen ikään, mikä on kunkin ikäryhmän elinajanodote.

        Minä nyt sitten kauppareissulle. €/h :ta kaikille.


      • Ricu_Aalto
        Nimimerkix kirjoitti:

        Olen nyt tutkinut jokapäivärahan egososiaalista merkitystä ja tullut siihen tulokseen että ne, joilla on suuri ego, pitävät esitystä joko erinomaisena tai fantastisena.

        Iloiset veronmaksajat ry:stä tiedotettiin, että hyvä, ihan mielettömän hyvä. Kun veltoille mulkeroille maksetaan joka tunnista, aktivoituvat jos ei muuhun niin kauppareissulle. Sitten vielä ehdottivat siellä iloisissa veronmaksajissa, että jokapäivärahaa pitää saada nostaa myös etukäteen aina siihen ikään, mikä on kunkin ikäryhmän elinajanodote.

        Minä nyt sitten kauppareissulle. €/h :ta kaikille.

        Kait minullakin on suuri, kun pidän esitystä liittojen näkökulmasta erinsomaisen fantastisena, tosin vasta sitten kun se on korjattu esittämälläni tavalla, ja tekstikysymyksiäkin täytyy vielä neuvotella, ensi yöksi onkin jo pullot... ei kun siis pullat varattu kabinettii.

        PS. Mikä on ego?

        Ricu Aalto ay-fuhrer


      • Ricu_Aalto kirjoitti:

        Kait minullakin on suuri, kun pidän esitystä liittojen näkökulmasta erinsomaisen fantastisena, tosin vasta sitten kun se on korjattu esittämälläni tavalla, ja tekstikysymyksiäkin täytyy vielä neuvotella, ensi yöksi onkin jo pullot... ei kun siis pullat varattu kabinettii.

        PS. Mikä on ego?

        Ricu Aalto ay-fuhrer

        Ego on sellainen mikä ei näy päälle, mutta saa ihmisen luulemaan itsestään suuria. Sitä voisi luonnehtia sanoin päänsisäinen kyr..ä. Superego on niin suuri, että se menee yli hilseen. Toivottavasti asia selveni.


      • Ricu_Aalto
        Nimimerkix kirjoitti:

        Ego on sellainen mikä ei näy päälle, mutta saa ihmisen luulemaan itsestään suuria. Sitä voisi luonnehtia sanoin päänsisäinen kyr..ä. Superego on niin suuri, että se menee yli hilseen. Toivottavasti asia selveni.

        Ai, no ei mulla sitten ole iso ego, en minä luule itsestäni suuria, minä TIEDÄN olevani suurmies.

        Kilautan vain kaverille, Piiraisen Markolle, ja taas pysähtyy koko maan vienti. Sellaista se on kun on suurmies. Omankin liiton saan lakkoon jos ei neuvottelukabineteissa ole kunnon pullo...siis pullaa.

        Palkkani jos ei tunnu piisaavan, niin laitan viestin parille liittovaltuutetulle, ja sitten saan 50% korotuksen. Vain suurmiehet saavat näin palkkansa sovittua.


      • Ricu_Aalto kirjoitti:

        Ai, no ei mulla sitten ole iso ego, en minä luule itsestäni suuria, minä TIEDÄN olevani suurmies.

        Kilautan vain kaverille, Piiraisen Markolle, ja taas pysähtyy koko maan vienti. Sellaista se on kun on suurmies. Omankin liiton saan lakkoon jos ei neuvottelukabineteissa ole kunnon pullo...siis pullaa.

        Palkkani jos ei tunnu piisaavan, niin laitan viestin parille liittovaltuutetulle, ja sitten saan 50% korotuksen. Vain suurmiehet saavat näin palkkansa sovittua.

        Nyt olen kade. Kyllä minäkin olen mahtava, naisten, lasten ja koirien pelkäämä kylähullutin, mutta että ihan suurmies. Upeetaa ! Minun suuruuteni rajoittuu kuplataiteeseen ja kaikenasteiseen tieteilyyn, missä toimessa ajuskoppani runsas koko ja täyteläinen sisältö ovatkin edukseen.

        Jos vain se 50% korotus riittää sinulle, niin sovitaan niin sitten. Mutta lakkoa kannattaa kuitenkin, viikon pari, on sitten sen jälkeen taas vilkkaampaa satamissa ja maanteillä.


      • Ricu_Aalto
        Nimimerkix kirjoitti:

        Nyt olen kade. Kyllä minäkin olen mahtava, naisten, lasten ja koirien pelkäämä kylähullutin, mutta että ihan suurmies. Upeetaa ! Minun suuruuteni rajoittuu kuplataiteeseen ja kaikenasteiseen tieteilyyn, missä toimessa ajuskoppani runsas koko ja täyteläinen sisältö ovatkin edukseen.

        Jos vain se 50% korotus riittää sinulle, niin sovitaan niin sitten. Mutta lakkoa kannattaa kuitenkin, viikon pari, on sitten sen jälkeen taas vilkkaampaa satamissa ja maanteillä.

        Meillä ay-fuhrereillä ei niinkään tuotaajatuskoppaa tarvita, mitä pienempi sitä parempi, eihän näissä hommissa järki ole tarpeen.

        Ruokakoppa tuossa keskikehossa sen sijaan kehittyy ja kasvaa, neuvotteluhuoneissa kun saa ottaa pullo... siis saa ottaa pullaa. Ja VVO tarjoaa ilmaisia lounaita melkein joka päivä.

        Lounaalla onkin hyvä sopia VVO:n muiden hallituksen jäsenten kanssa hallituspalkkioiden korottamisesta, aiemmin se oli surkeat 20 000 euroa, joten sovimme viime vuodelle näin ay-fuhrerille olemattoman pienestä 30% korotuksesta, nyt siis 26 000 muutama tonni joka kuukausi kokouspalkkioita. Sen 50%:lla nostetun palkan päälle siis nuo pikkukorvaukset lounastamisesta muiden VVO:n hallituskavereiden kanssa.

        Ricu Aalto, ay-fuhrer


      • Lerja_Tuhtonen
        Ricu_Aalto kirjoitti:

        Meillä ay-fuhrereillä ei niinkään tuotaajatuskoppaa tarvita, mitä pienempi sitä parempi, eihän näissä hommissa järki ole tarpeen.

        Ruokakoppa tuossa keskikehossa sen sijaan kehittyy ja kasvaa, neuvotteluhuoneissa kun saa ottaa pullo... siis saa ottaa pullaa. Ja VVO tarjoaa ilmaisia lounaita melkein joka päivä.

        Lounaalla onkin hyvä sopia VVO:n muiden hallituksen jäsenten kanssa hallituspalkkioiden korottamisesta, aiemmin se oli surkeat 20 000 euroa, joten sovimme viime vuodelle näin ay-fuhrerille olemattoman pienestä 30% korotuksesta, nyt siis 26 000 muutama tonni joka kuukausi kokouspalkkioita. Sen 50%:lla nostetun palkan päälle siis nuo pikkukorvaukset lounastamisesta muiden VVO:n hallituskavereiden kanssa.

        Ricu Aalto, ay-fuhrer

        Tuhdiksi tässä ay-fuhrerin hommassa tuppaa tulla, raskasta on, itsekin jo yli 150 kiloa.

        Sitäkin minä kovin ihmettelen, ettei ole enää ay-fuhrerin ho,,a kivaa niinkuin oli ennen. Kikkelikortteja Tupolevin veljekset laittoi Lapin lomahotellista aamuyön tunneille neuvoteltuaan näille tasa-arvovouhkaajille.

        Nyt jos pidempään silmiin katsoo niin jo pääsee #meetoo julkkikseksi.

        http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802142200744790_u0.shtml


    • Cannatan jocapäivärahaa, cannatan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      344
      3591
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      232
      2198
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1722
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1617
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      85
      1444
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      294
      1315
    7. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    8. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      84
      1149
    9. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1141
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      986
    Aihe