Tekeekö kaste autuaaksi?
Pääseekö kastamaton siis taivaaseen?
Kysyn mielenkiinnosta, en halua ainakaan herjata kysymykselläni.
Kasteesta vielä
81
912
Vastaukset
- lpt444
Ihmisen pitää olla uskossa, uudestisyntynyt, ennen kastetta. Uudestisyntymisessä syntyy se uusi ihminen. Kasteessa haudataan se vanha ihminen kasteen hautaan. Uusi ihminen pääsee näin jatkamaan ilman vanhan ihmisen syntejä ja oikullisuutta omaa elämäänsä Jumalan yhteydessä.
Jos vanhaa ihmistä ei haudata kasteen hautaan, se on niinkuin haiseva ruumis, jota uusi ihminen kantaa selässään koko ajan. Kaste helpottaa huomattavasti uskossa elämistä ja vaeltamista.- Samaatietä
Mutta onko niin, ettei kastamaton peri taivaan valtakuntaa?
- lpt444
Samaatietä kirjoitti:
Se ryövärikin siellä ristillä Jeesuksen vierellä pelastui ilman kastetta. Hänellä ei tosin ollut edessään uskossa vaellusta maan päällä, joten ei hän tarvinnutkaan kastetta.
- Samaatietä
lpt444 kirjoitti:
Se ryövärikin siellä ristillä Jeesuksen vierellä pelastui ilman kastetta. Hänellä ei tosin ollut edessään uskossa vaellusta maan päällä, joten ei hän tarvinnutkaan kastetta.
Mietin samaa. Mitenhän tuo on tuon kasteen suhteen.
- NiinkuinSinulleOnSanottu
Samaatietä kirjoitti:
Niin kuin sinulle jo edellä kerrottiin, kaste helpottaa uskossa vaeltamista.
Kaste ei pelasta ihmistä helvetiltä. Usko Jeesukseen pelastaa.
Kaste vapauttaa uskoon tulleen pelastetun Jumalan lapsen maailman
hengestä, ts. faaraon ja Egyptin orjuudesta. Israelin kansa kulki paljojen
vetten läpi vapauteen. Tämä on esikuva kasteesta ja sen merkityksestä. - Samaatietä
Mitehän ditten täälläkin Jotkut jopa käyttävät lyömäaseenaan tuota kastamattomuutta? Olen lukenut täällä jopa kadotustuomiota annettavan kastamattomuudesta johtuen.
- UskonJaVaellan
Samaatietä kirjoitti:
Mitehän ditten täälläkin Jotkut jopa käyttävät lyömäaseenaan tuota kastamattomuutta? Olen lukenut täällä jopa kadotustuomiota annettavan kastamattomuudesta johtuen.
Kasteen merkitys liittyy uskovan uskonvaellukseen.
Sen pois jättäminen ei kadota sielua.
Pelastus on moniosainen.
Usko Jeesukseen pelastaa sielun taivaaseen.
Kaste pelastaa uskovan maailman orjuudesta. - Samaatietä
UskonJaVaellan kirjoitti:
Kasteen merkitys liittyy uskovan uskonvaellukseen.
Sen pois jättäminen ei kadota sielua.
Pelastus on moniosainen.
Usko Jeesukseen pelastaa sielun taivaaseen.
Kaste pelastaa uskovan maailman orjuudesta.No näin minäkin olen sen käsittänyt, mutta Mietin, kun PyhänHengen kehoittamana täällä joku kirjoitti kastamattomalle kadotus tuomion, niin heräsi kysymys siittä, miten toiset ovat asian ymmärtäneet.
- Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
No näin minäkin olen sen käsittänyt, mutta Mietin, kun PyhänHengen kehoittamana täällä joku kirjoitti kastamattomalle kadotus tuomion, niin heräsi kysymys siittä, miten toiset ovat asian ymmärtäneet.
Jos kaste ei ole autuuskysymys, kastamattomuus ei siinä tapauksessa vie kadotukseen, eikä näin ollen tuollaisen kadotustuomion antaminen ole PyhästäHengestä.
Minua ihmetyttää nyt tämä ja hämmentää.
Mutta meitä on täällä monenlaisia ja eri näkemyksiä, silti paha asia, jos PyhänHengen nimeen kirjoittaa Raamatun eli Jumalsn sanan vastaisesti.
Ihmetyttää.
En tiedä, mitä ajatella lukemastani.
- Kirjakääröt
Mark.16:16 Biblia (1776). Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan. Job.5:17
- lpt444
Kaste pitää suorittaa Jeesuksen Kristuksen nimessä, ei "Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä".
Menestysteologisiin seurakuntiin ei kannata mennä kasteelle. On parempi etsiä jokin tavallinen vanhanaikainen helluntaiseurakunta ja pitää tarkistaa, kastavatko he Jeesuksen nimeen.- Samaatietä
Miten Babtisti seurakunnassa? Kastetaanko helluntaisssa seurakuntaan kuulumattomia?
Jeesus itse opettaa meitä kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Näin sanoo vapahtajamme Jeesus Kristus. Vai oletko sitä mieltä, että Jeesus opettaa kasteesta väärin?
- Samaatietä
Kristitty.net kirjoitti:
Jeesus itse opettaa meitä kastamaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Näin sanoo vapahtajamme Jeesus Kristus. Vai oletko sitä mieltä, että Jeesus opettaa kasteesta väärin?
Onko teillä adventisteilla myös kaste? Sinulle, että tuosta kaste-asiasta huomasin hänen opettavan, ettei Jeesuksen veressä. Koetellaan Henget. Se. Henki, joka puhuu Jeesuksen veren sovitustyössä vastaan on vastaHenki.
Mutta sinun kanssasi keskustelimme kerran täällä hyvistä teoista melko pitkänkin Pätkän :)
Meillä oli aivan eri näkemys ja on edelleenkin. - näinseon-
Jeesus ei käskenyt kastamaan Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, vaan opetti apostolit kastamaan omassa nimessä. Katolinen kirkko on myöhemmin väärentänyt Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyn. Tässä on oikea tapa kastaa.
Ap.t 2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Ap.t 8:16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. 17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
Ap.t 10:48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Samaatietä kirjoitti:
Onko teillä adventisteilla myös kaste? Sinulle, että tuosta kaste-asiasta huomasin hänen opettavan, ettei Jeesuksen veressä. Koetellaan Henget. Se. Henki, joka puhuu Jeesuksen veren sovitustyössä vastaan on vastaHenki.
Mutta sinun kanssasi keskustelimme kerran täällä hyvistä teoista melko pitkänkin Pätkän :)
Meillä oli aivan eri näkemys ja on edelleenkin.Meillä adventisteilla? Minä en ole adventisti.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Mt. 28:19)
Tämä on Jumalan sanaa. Kastekäsky löytyy joka ikisestä Matteuksen kreikankielisestä käsikirjoituksesta. Ei ole olemassa käsikirjoitusta, josta se puuttuisi. Siksi se ei voi olla katolisen kirkon muokkaama. Apostolien tekojen "Jeesuksen nimeen" on lyhyt tapa sanoa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Useat kirkkoisät lainaavat kastekäskyä, joka osoittaa että se tunnettiin jo varhain eikä näin ollen voi olla katolisen kirkon muokkaama.
Didakhee (60-150 jKr) luku 7:1
“Mutta liittyen kasteeseen, kastakaa näin: selostettuanne ensin kaikki nämä säännöt, kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen juoksevassa vedessä.”
Justinos Marttyyrin apologia (155 jKr) luku 61
“Sitten heidät tuodaan veden ääreen ja he syntyvät uudestaan, sillä he saavat pesun vedessä Jumalan, Isämme, kaikkeuden mestarin nimessä ja pelastajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Pyhän Hengen nimessä.”
Irenaeus, harhaoppeja vastaan (180 jKr)
“Ja jälleen, antaen opetuslapsilleen voiman uudistua Jumalaan, hän sanoi heille, ‘Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen’ ”
Tertullianus, kasteesta (198 jKr)
“Sillä laki kasteesta on annettu ja kaava säädetty: ‘Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen’ ”
Hippolytus, Apostolinen traditio (200-235 jKr)
“Ja sitten kun hän joka kastetaan laskeutuu veteen, se joka kastaa hänet laittaen kädet hänen päälleen sanoo: Uskotko Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen? Ja hän joka kastetaan sanoo: Minä uskon. Sitten pitäen kättä hänen päänsä päällä hänet kastettakoon jälleen. Ja sitten hän sanokoon: Uskotko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan, joka syntyi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta, ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kuoli ja haudattiin, nousi ylös kolmantena päivänä kuolleista, nousi taivaisiin ja istuu Isän oikealla puolella ja tulee takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita? Ja kun hän sanoo: Uskon, hänet kastetaan jälleen. Ja jälleen hän sanoo: Uskotko Pyhään Henkeen, pyhään kirkkoon ja lihan ylösnousemiseen? Hän joka kastetaan sanokoon: Minä uskon, ja niin hänet kastetaan kolmannen kerran.”
Cyprianuksen kirje Magnukselle (250 jKr)
“Mutta jos joku vastustaa, sanoen että Novatianus pitää saman lain minkä katolinen kirkkokin, kastaa samalla symbolilla jolla me kastamme, tietää saman Jumalan Isän, saman Kristuksen Pojan, saman Pyhän Hengen, ja tällä perusteella pitää kasteen voiman, niin että hän ei tässä suhteessa eroa meistä kasteen käytännössä;”- näinseon-
Petri Paavola on kirjoittanut, miksi Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky on myöhemmin muuttunut. Kristitty.net on tästä eri mieltä, mutta se mies on osoittautunut olevan eksyttäjä. Älä kuuntele häntä, vaan usko sitä, mitä tutkimus on saanut selville. Tämä on hyvin yleinen käsitys tutkijoiden keskuudessa, että kastekäsky on myöhemmin lisätty lähetyskäskyyn katolisen kirkon toimesta:
"Historian todistuksen mukaan keisari Diocletian vuonna 303 jKr. määräsi useita kristittyjen kirjoja polttoroviolle. Kirjojen joukossa on ollut myös varhaisia UT:n käsikirjoituksia. Matteuksen evankeliumin 28:19 (kastakaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen) varhaisin olemassa oleva muoto on noin 300-luvun lopulta tai 400-luvulta. Kirkkohistorioitsija Eusebius siteeraa kirjoituksissaan monta kertaa Matteuksen evankeliumin 28 lukua ja jaetta 19 näin: "Menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni."
Eusebiuksen kirjoitukset ovat 300-luvulta. Yhdessäkään olemassa olevassa Matt 28:19 UT:n käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa. Koska ei ole olemassa yhtään Matt 28:19 Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa, niin kaste Herran Jeesukseen nimeen ei tule perustua Eusebiuksen varaan, vaan Raamatun oman ilmoituksen varaan.
Kaikki apostolien teoissa mainitut kohdat, joissa suoritetaan kaste johonkin nimeen kertovat meille, että alkuseurakunnassa vesikaste suoritettiin Herran Jeesuksen nimeen. Paavalin todistuksen mukaan kaikki mitä uskovat tekevät sanalla ja työllä tulee tehdä Herran Jeesuksen nimeen. Täten Raamatun oma todistus todistaa sen, että vesikaste suoritetaan Herran Jeesuksen nimeen. "
Kol 2: 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme. - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Meillä oli aivan eri näkemys ja on edelleenkin.Enkä tarkoita sinua kirjoittaessani tuosta. Mutta en selitä, enkä kirjoita asiasta enempää. Tuossakin tein jo väärin.
Mutta koetellaan Henget. - Samaatietä
näinseon- kirjoitti:
Petri Paavola on kirjoittanut, miksi Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky on myöhemmin muuttunut. Kristitty.net on tästä eri mieltä, mutta se mies on osoittautunut olevan eksyttäjä. Älä kuuntele häntä, vaan usko sitä, mitä tutkimus on saanut selville. Tämä on hyvin yleinen käsitys tutkijoiden keskuudessa, että kastekäsky on myöhemmin lisätty lähetyskäskyyn katolisen kirkon toimesta:
"Historian todistuksen mukaan keisari Diocletian vuonna 303 jKr. määräsi useita kristittyjen kirjoja polttoroviolle. Kirjojen joukossa on ollut myös varhaisia UT:n käsikirjoituksia. Matteuksen evankeliumin 28:19 (kastakaa Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen) varhaisin olemassa oleva muoto on noin 300-luvun lopulta tai 400-luvulta. Kirkkohistorioitsija Eusebius siteeraa kirjoituksissaan monta kertaa Matteuksen evankeliumin 28 lukua ja jaetta 19 näin: "Menkää ja tehkää kaikista kansoista opetuslapsia minun nimeeni."
Eusebiuksen kirjoitukset ovat 300-luvulta. Yhdessäkään olemassa olevassa Matt 28:19 UT:n käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa. Koska ei ole olemassa yhtään Matt 28:19 Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa, niin kaste Herran Jeesukseen nimeen ei tule perustua Eusebiuksen varaan, vaan Raamatun oman ilmoituksen varaan.
Kaikki apostolien teoissa mainitut kohdat, joissa suoritetaan kaste johonkin nimeen kertovat meille, että alkuseurakunnassa vesikaste suoritettiin Herran Jeesuksen nimeen. Paavalin todistuksen mukaan kaikki mitä uskovat tekevät sanalla ja työllä tulee tehdä Herran Jeesuksen nimeen. Täten Raamatun oma todistus todistaa sen, että vesikaste suoritetaan Herran Jeesuksen nimeen. "
Kol 2: 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Minä olen huomannut, että täällä on pahempiakin eksyttäjä kuin hän. Sellaisia, jotka ovat pukeutuneet valkeuden vaatteisiin ja kätkeytyneet väärän Hengen turvin. Välttelisin heitä enemmän, kuin näitä avonaisesta Raamattua toisin tulkitsevia!
Niin, miten jos kastetaan Isän pojan ja PyhänHengen nimeen niin onko se vahingollista vai pelkästään vain tehotonta? - Samaatietä
Kristitty.net kirjoitti:
Meillä adventisteilla? Minä en ole adventisti.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" (Mt. 28:19)
Tämä on Jumalan sanaa. Kastekäsky löytyy joka ikisestä Matteuksen kreikankielisestä käsikirjoituksesta. Ei ole olemassa käsikirjoitusta, josta se puuttuisi. Siksi se ei voi olla katolisen kirkon muokkaama. Apostolien tekojen "Jeesuksen nimeen" on lyhyt tapa sanoa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Useat kirkkoisät lainaavat kastekäskyä, joka osoittaa että se tunnettiin jo varhain eikä näin ollen voi olla katolisen kirkon muokkaama.
Didakhee (60-150 jKr) luku 7:1
“Mutta liittyen kasteeseen, kastakaa näin: selostettuanne ensin kaikki nämä säännöt, kastakaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen juoksevassa vedessä.”
Justinos Marttyyrin apologia (155 jKr) luku 61
“Sitten heidät tuodaan veden ääreen ja he syntyvät uudestaan, sillä he saavat pesun vedessä Jumalan, Isämme, kaikkeuden mestarin nimessä ja pelastajamme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Pyhän Hengen nimessä.”
Irenaeus, harhaoppeja vastaan (180 jKr)
“Ja jälleen, antaen opetuslapsilleen voiman uudistua Jumalaan, hän sanoi heille, ‘Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen’ ”
Tertullianus, kasteesta (198 jKr)
“Sillä laki kasteesta on annettu ja kaava säädetty: ‘Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen’ ”
Hippolytus, Apostolinen traditio (200-235 jKr)
“Ja sitten kun hän joka kastetaan laskeutuu veteen, se joka kastaa hänet laittaen kädet hänen päälleen sanoo: Uskotko Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen? Ja hän joka kastetaan sanoo: Minä uskon. Sitten pitäen kättä hänen päänsä päällä hänet kastettakoon jälleen. Ja sitten hän sanokoon: Uskotko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan, joka syntyi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta, ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kuoli ja haudattiin, nousi ylös kolmantena päivänä kuolleista, nousi taivaisiin ja istuu Isän oikealla puolella ja tulee takaisin tuomitsemaan eläviä ja kuolleita? Ja kun hän sanoo: Uskon, hänet kastetaan jälleen. Ja jälleen hän sanoo: Uskotko Pyhään Henkeen, pyhään kirkkoon ja lihan ylösnousemiseen? Hän joka kastetaan sanokoon: Minä uskon, ja niin hänet kastetaan kolmannen kerran.”
Cyprianuksen kirje Magnukselle (250 jKr)
“Mutta jos joku vastustaa, sanoen että Novatianus pitää saman lain minkä katolinen kirkkokin, kastaa samalla symbolilla jolla me kastamme, tietää saman Jumalan Isän, saman Kristuksen Pojan, saman Pyhän Hengen, ja tällä perusteella pitää kasteen voiman, niin että hän ei tässä suhteessa eroa meistä kasteen käytännössä;”Nauran täällä itselleni ääneen! Mistähän olen saanut sen käsityksen, että olet adventisti!
Eiku nyt Muistan, Ethän sinä kuulu mihinkään seurakuntaan, Niinhän se taisikin olla. näinseon- kirjoitti:
Kol 2: 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Petri Paavola on sitä mieltä, että kastekäsky kuuluu Raamattuun. Siteeraat häntä irti kontekstista. Ymmärrä mitä tämä tarkoittaa: " Yhdessäkään olemassa olevassa Matt 28:19 UT:n käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa. Koska ei ole olemassa yhtään Matt 28:19 Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa, niin kaste Herran Jeesukseen nimeen ei tule perustua Eusebiuksen varaan, vaan Raamatun oman ilmoituksen varaan." Yhdessäkään Mt. 28:19 käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen lainausta. Ei yhdessäkään. Joten kasteen ei tule perustua Eusebiuksen, vaan Raamatun ilmoituksen varaan. Petri Paavola ei koskaa ole väittänyt, että kastekäsky ei kuuluisi Raamattuun.
"Olen varmaankin vuosien mittaan joskus jossakin keskusteluissa saattanut vihjata ja epäillä Matt 28:19 olevan lisäys, mutta en ole koskaan uskaltanut sellaista julkisesti puhua ja opettaa tai kirjoittaa siitä täysin varmana asiana. Epäilyksistäni huolimatta en ole koskaan uskaltanut sanoa olevani täysin varma asiasta, niin että sivullani siitä olisin kirjoittanut tai julkisesti puhunut. En ole sitä uskaltanut tehdä, koska kreikankielisissä tekstilaitoksissa on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, enkä ole löytänyt sellaista tekstilaitosta, jossa olisi Jeesuksen nimeen."
http://www.kotipetripaavola.com/kaikkitehkaaherranjeesuksennimessa.html
Jos tutkijat ovat niin yksimielisiä siitä, että kastekäsky on myöhempi lisäys, miksi se löytyy joka ikisestä Raamatun käännöksestämme?- näinseon-
Kristitty.net kirjoitti:
Petri Paavola on sitä mieltä, että kastekäsky kuuluu Raamattuun. Siteeraat häntä irti kontekstista. Ymmärrä mitä tämä tarkoittaa: " Yhdessäkään olemassa olevassa Matt 28:19 UT:n käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa. Koska ei ole olemassa yhtään Matt 28:19 Eusebiuksen siteeraamaa kohtaa, niin kaste Herran Jeesukseen nimeen ei tule perustua Eusebiuksen varaan, vaan Raamatun oman ilmoituksen varaan." Yhdessäkään Mt. 28:19 käsikirjoituksessa ei ole Eusebiuksen lainausta. Ei yhdessäkään. Joten kasteen ei tule perustua Eusebiuksen, vaan Raamatun ilmoituksen varaan. Petri Paavola ei koskaa ole väittänyt, että kastekäsky ei kuuluisi Raamattuun.
"Olen varmaankin vuosien mittaan joskus jossakin keskusteluissa saattanut vihjata ja epäillä Matt 28:19 olevan lisäys, mutta en ole koskaan uskaltanut sellaista julkisesti puhua ja opettaa tai kirjoittaa siitä täysin varmana asiana. Epäilyksistäni huolimatta en ole koskaan uskaltanut sanoa olevani täysin varma asiasta, niin että sivullani siitä olisin kirjoittanut tai julkisesti puhunut. En ole sitä uskaltanut tehdä, koska kreikankielisissä tekstilaitoksissa on Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, enkä ole löytänyt sellaista tekstilaitosta, jossa olisi Jeesuksen nimeen."
http://www.kotipetripaavola.com/kaikkitehkaaherranjeesuksennimessa.html
Jos tutkijat ovat niin yksimielisiä siitä, että kastekäsky on myöhempi lisäys, miksi se löytyy joka ikisestä Raamatun käännöksestämme?Luterilainen kirkko ei ole korjannut kopiointi- eikä käännösvirheitä Raamatusta, vaan lisännyt niitä käännös käännökseltä. Suomalaiset Raamatut ovat pääosin luterilaisen kirkon julkaisuja, jotka perustuvat pitkälti katolisen kirkon "editoimiin" käsikirjoituksiin. Luterilainen kirkko on samanlainen huorakirkko kuin katolinen kirkko. En jatka kanssasi hyödytöntä kiistelyä enempää. Edellä olen kertonut kantani asiaan.
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Kr.net on "kyykäärmeen sikiö", joka "opettaa" kasteesta, mutta ei mene itse kasteelle!
- Samaatietä
Laskuntulos kirjoitti:
Kr.net on "kyykäärmeen sikiö", joka "opettaa" kasteesta, mutta ei mene itse kasteelle!
Entä onko sinusta kaste autuuskysymys? Olenko minäkin kyykäärmeen sikiö, koska minua ei ole kastettu?
- Laskuntulos
Samaatietä kirjoitti:
Entä onko sinusta kaste autuuskysymys? Olenko minäkin kyykäärmeen sikiö, koska minua ei ole kastettu?
Kasteelle meno on uskollisuutta Jumalan Sanalle. Jeesuskin meni kasteelle vaikka ei olisi tarvinnut. Näin täytettiin kaikki vanhurskaus.
Tuo kommenttini oli eksyttäjälle kr.netille. - Samaatietä
Laskuntulos kirjoitti:
Kasteelle meno on uskollisuutta Jumalan Sanalle. Jeesuskin meni kasteelle vaikka ei olisi tarvinnut. Näin täytettiin kaikki vanhurskaus.
Tuo kommenttini oli eksyttäjälle kr.netille.Niin oli, mutta minä tästä välistä kysyn. Kysyn Kr.netiltä, mikset ole käynyt kasteella?
näinseon- kirjoitti:
Luterilainen kirkko ei ole korjannut kopiointi- eikä käännösvirheitä Raamatusta, vaan lisännyt niitä käännös käännökseltä. Suomalaiset Raamatut ovat pääosin luterilaisen kirkon julkaisuja, jotka perustuvat pitkälti katolisen kirkon "editoimiin" käsikirjoituksiin. Luterilainen kirkko on samanlainen huorakirkko kuin katolinen kirkko. En jatka kanssasi hyödytöntä kiistelyä enempää. Edellä olen kertonut kantani asiaan.
Kyse ei ole ainoastaan luterilaisen kirkon käännöksestä, vaan joka ikisessä käännöksessä maailmalla on tuo kastekäsky muodossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, myös vapaiden suuntien käännöksissä. Voit itse katsoa esim. englanninkielisiä käännöksiä tästä: http://biblehub.com/matthew/28-19.htm Niissä jokaisessa on Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Jos kastekäsky olisi kiistatta katolisen kirkon tekemä lisäys, asiantuntijat olisivat tästä tietoisia ja sitä ei löytyisi käännöksistämme.
Kastekäsky löytyy joka ikisestä Matteuksen kreikankielisestä käsikirjoituksesta. Jos se on katolisen kirkon muokkaama, täytyisi uskoa, että katolinen kirkko onnistui muokkaamaan joka ikistä maailman käsikirjoitusta.Samaatietä kirjoitti:
Niin oli, mutta minä tästä välistä kysyn. Kysyn Kr.netiltä, mikset ole käynyt kasteella?
Koska minut on jo lapsena kastettu. Se olisi kasteen halveksimista, jos uudestaan menisin kasteelle.
Samaatietä kirjoitti:
Niin oli, mutta minä tästä välistä kysyn. Kysyn Kr.netiltä, mikset ole käynyt kasteella?
Sitäpaitsi mikä kirkko kastaisi minun kaltaisen harhaoppisen toraistin ja judaistin?
- Samaatietä
Kristitty.net kirjoitti:
Koska minut on jo lapsena kastettu. Se olisi kasteen halveksimista, jos uudestaan menisin kasteelle.
Ok. Tiedän, että on näkemys, tulkintaeroja aikuis ja lapsikasteen välillä ja mihin ne perustuvat.
- Raamatun_mukaan
Kristitty.net kirjoitti:
Sinua ei ole koskaan kastettu, koska vanhempasi ovat pyytäneet sinun puolesta kasteen. Se on kuin kuolleen kastaisi. Kastettaessa sinä et ole tunnustanut syntejäsi etkä kääntynyt. Kaste toimii vain silloin, kun se tehdään synnit tunnustaen ja uskonsa tunnustaen Jeesukseen Kristukseen.
Katolisella ja luterilaisella kirkolla on harhaoppi, että uskovien kaste halveksisi lapsikastetta. Se on todellakin harhaoppi. Ilman kastetta ei täytä Jeesuksen ehtoja pelastumiseen. Ensin pitää kuulla evankeliumi, sitten uskoa se ja lopuksi ottaa kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta voi luottaa pelastumiseen.
Mark 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kol 2: 11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. 12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. - aukenesesam
Kristitty.net kirjoitti:
Jos joku taivaan portilla sitä sinulta tivaa, niin voi aina sanoa että MINÄ olen kastattnut itseni vain kerran, se, mitä muut ovat tehneet ilman lupaani, ei ole minun päänsärkyni!
ja kas, portti aukenee naristen ihan auki asti! - Samaatietä
aukenesesam kirjoitti:
Jos joku taivaan portilla sitä sinulta tivaa, niin voi aina sanoa että MINÄ olen kastattnut itseni vain kerran, se, mitä muut ovat tehneet ilman lupaani, ei ole minun päänsärkyni!
ja kas, portti aukenee naristen ihan auki asti!Mutta kuka sitä tivaisi, jos se ei ole autuuskysymys?
- Laskuntulos
Kristitty.net kirjoitti:
Sitäpaitsi mikä kirkko kastaisi minun kaltaisen harhaoppisen toraistin ja judaistin?
Kaste ei sinua kr.net nyt auta. Sinun on ensin tehtävä parannus kaikesta, myös omasta uskonnostasi, jotta Jumala voi sinut uudestisynnyttää. Tämän jälkeen mennään kasteelle.
- lpt444
En sano, etteikö ilman kastetta voisi pelastua, mutta miksi se pelastus pitää tehdä niin hankalaksi jättämällä käymättä kasteella.
- Samaatietä
Minusta ei ole lähtökohtaisesti oikea sydämmen asenne mennä varmuuden vuoksi kasteelle.
- lpt444
Samaatietä kirjoitti:
Minusta ei ole lähtökohtaisesti oikea sydämmen asenne mennä varmuuden vuoksi kasteelle.
No ei tässä ole mitään kiirettä. Esitä asia Jeesukselle ja pyydä häneltä apua ja johdatusta tässäkin asiassa.
Jotkut helluntaiseurakunnat kastavat uskoontulleita vaikka he eivät liitykään seurakuntaan.
Turussa on seurakunta, joka kastaa Jeesuksen nimeen. Minä en tunne sitä seurakuntaa sen tarkemmin.
http://jeesus-on-herra.com/yhteystiedot/ - näinseon-
Ilman uskovien kastetta ei voi luottaa pelastukseen, koska Jeesus sanoi, että usko ja kaste ovat pelastuksen edellytyksiä. Luterilaisen lapsikasteen saaneet eivät voi luottaa pelastukseen, koska heitä ei ole kastettu ollenkaan. Kaste tulee antaa Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Mark 16:16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kol 2:11 Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. 12 Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista. 13 Te olitte kuolleita rikkomustenne ja ympärileikkaamattomuutenne vuoksi, mutta Jumala teki teidät eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa. Hän antoi meille kaikki rikkomuksemme anteeksi, 14 hän kumosi meitä rasittavan velkakirjan kaikkine määräyksineen ja teki sen mitättömäksi naulitsemalla sen ristiin. 15 Hän riisui aseista vallat ja voimat ja saattoi ne kaikki häpeään, kun hän teki Kristuksesta niiden voittajan.
1 Piet 3:20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
Ap.t 2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. - Samaatietä
lpt444 kirjoitti:
No ei tässä ole mitään kiirettä. Esitä asia Jeesukselle ja pyydä häneltä apua ja johdatusta tässäkin asiassa.
Jotkut helluntaiseurakunnat kastavat uskoontulleita vaikka he eivät liitykään seurakuntaan.
Turussa on seurakunta, joka kastaa Jeesuksen nimeen. Minä en tunne sitä seurakuntaa sen tarkemmin.
http://jeesus-on-herra.com/yhteystiedot/Hyvä Neuvo minulle kärsimättömälle. Ei mitään kiirettä. Totta kysyn Jumalalta neuvoa ja johdatusta.
Pitäisi aina ensin rauhoittua ja pysähtyä kuuntelemaan.
- Tarkkaväännös
Ap.t.10:48 Ja hän käski kastaa Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä. Biblia (1776). Ja hän käski kastaa heitä Herran nimeen. Silloin he rukoilivat häntä siellä muutamia päiviä viipymään.
- Samaatietä
Niin, kuka kasteen suorittaa, pastoriko?
- lpt444
Yleensä kasteen suorittaa pastori, tosin ei ole estettä sille, etteikö sitä voisi suorittaa kuka tahansa Jeesuksen opetuslapsi.
- menoksii
ota rennosti,kaikki sinne pääsee jos haluaa ellei ole sit muuta menoa.elä sinä vaan elämääsi.tämä on totta.
- Samaatietä
Kunhan kyselen. En osaa niin pelätä ainakaan . Mietin vain tuota kaste-asiasta, että miten hän se on.
- sitäsopiimiettiä
Samaatietä kirjoitti:
Kunhan kyselen. En osaa niin pelätä ainakaan . Mietin vain tuota kaste-asiasta, että miten hän se on.
Vastasyntynyt pestään normaalisti vasta syntymänsä jälkeen, niin ainakin minun lapsilleni on tapahtunut!
- Samaatietä
sitäsopiimiettiä kirjoitti:
Vastasyntynyt pestään normaalisti vasta syntymänsä jälkeen, niin ainakin minun lapsilleni on tapahtunut!
Kyllä minä olen uudestisyntynyt. Onko uudestisyntymisen edellytys kaste?
- cvnjcxv
Samaatietä kirjoitti:
Ei ole vaan päinvastoin kasteen edellytys on uudestisyntyminen.
- Laskuntulos
Samaatietä kirjoitti:
1. Parannus
2. Uudestisyntyminen
3. Kaste ja seurakuntaan liittyminen
4. Pyhän Hengen kaste
5. Pyhityselämä - Samaatietä
Laskuntulos kirjoitti:
1. Parannus
2. Uudestisyntyminen
3. Kaste ja seurakuntaan liittyminen
4. Pyhän Hengen kaste
5. PyhityselämäNo niimpä! Kysymyksen oli retorinen.
Mutta tuo seurakuntaan liittyminen ja kaste ei ole siis mielestänne autuuskysymys? - Sepeliittus
Samaatietä kirjoitti:
No niimpä! Kysymyksen oli retorinen.
Mutta tuo seurakuntaan liittyminen ja kaste ei ole siis mielestänne autuuskysymys?Pelastus tulee yksin uskosta, uskosi on sinut pelastanut. Uskova on vanhurskautettu uskosta, syntiä ei syyksensä lueta.
Pelastukseen ei kuulu, ei mahdu, mitään muuta.
Et tarvitse kastetta.
Kaste ja uudestisyntyminen UT:n teksteissä ovat sama asia. - Samaatietä
Sepeliittus kirjoitti:
Pelastus tulee yksin uskosta, uskosi on sinut pelastanut. Uskova on vanhurskautettu uskosta, syntiä ei syyksensä lueta.
Et tarvitse kastetta.
Kaste ja uudestisyntyminen UT:n teksteissä ovat sama asia.Luterilaisuudessa tähdennetään yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
- Laskuntulos
Sepeliittus kirjoitti:
Pelastus tulee yksin uskosta, uskosi on sinut pelastanut. Uskova on vanhurskautettu uskosta, syntiä ei syyksensä lueta.
Et tarvitse kastetta.
Kaste ja uudestisyntyminen UT:n teksteissä ovat sama asia.Ei Raamatun opetusta.
- frtr
Samaatietä kirjoitti:
Luterilaisuudessa tähdennetään yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
Niin tähdennetään mutta mitä sillä tarkoitetaan. Tuollaisen lausahduksen avulla luterilaiset kumoavat koko Raamatun.
Luterilaisuus sinänsä on teologinen lahko. Se ei ole hengellinen lahko. Luterilaisten keskellä on kyllä hengellisiäkin lahkoja kuten körttiläisiä ja lestadiolaisia. - Hyvääyötäkin
frtr kirjoitti:
Niin tähdennetään mutta mitä sillä tarkoitetaan. Tuollaisen lausahduksen avulla luterilaiset kumoavat koko Raamatun.
Luterilaisuus sinänsä on teologinen lahko. Se ei ole hengellinen lahko. Luterilaisten keskellä on kyllä hengellisiäkin lahkoja kuten körttiläisiä ja lestadiolaisia.Eiköhän se ole jokaiselle selvää, että se tarkoittaa pelastumista ilman omia ansioita
- TuomioAlkaaJlanHuoneesta
Mitä Jeesus sanoi pelastumisesta? Usko ensin evankeliumi ja ota sen jälkeen kaste, niin pelastut.
Kristitty.net ei ole ottanut uskovien kastetta. Hän kirjoittaa, että uskovien kaste halveksii lapsen annettua kastetta. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15184382/kasteesta-viela#comment-92838039
Kristitty.net puhuu yhtä ja tekee toista. Hän ei noudata Jumalan tahtoa. Hän rikkoo Kristuksen lakia vastaan harhaopillaan kasteesta. Nyt olen ymmärtänyt, mikä juoni kabbalan hengessä olevalla kristitty.netillä on.
Hän yrittää saada puolelleen messiaaniset juutalaiset. Kun joku kääntyy sellaiseksi, hän estää heidän kastamisen eksyttämällä heitä harhaopillaan, että lapsikaste on oikein ja uskovien kaste halveksii sitä. Näin hän eksyttää kadotukseen ne, jotka erehtyvät uskomaan häntä.
Ne jotka tarvitsevat kasteen, hän yrittää saada heidät ottamaan kasteen väärällä nimellä Isä, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, vaikka se tulee ottaa Jeesuksen Kristuksen nimeen. Hän on puolustanut harhaoppiaan Suomi24lla todella kiivaasti. - kjsahkasnsaui
Myäs luterilainen teologinen lahko on hyvin vaarallinen sillä he ovat tehneet ihmisen omasta ratkaisusta ottaa pelastus vastaan pahan teon, vaikka Jeesus nimenomaan kehoitti ottamaan pelastuksen vastaan.
Saatanalta luterilaiset saavat ottaa vastaan vaikka mitä, siitä' luterilainen kirkko ei valita, mutta jos ihmiset ottavat Jumalalta jotain vastaan, se on suuri synti luterilaisten teologien mielestä.- Raamatun_mukaan
Jos lapsi ei osaa tunnustaa Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi, häntä ei saa kastaa. Sitä Filippus tivasi hoviherralta. Lapsikaste ei ole kaste ollenkaan. Johannes Kastaja ei suostunut kastamaan ketään, kuka ei tunnustanut syntejään. Sellaista ei pysty sylivauva tekemään. Jeesus sanoi, että Johanneksen kaste oli Jumalan määräys, jonka Jeesus itse otti.
Tässä on ne Raamatun kohdat, jotka kertovat riittävät ohjeet kastamista varten. Se on uskovien kaste veteen upottamalla Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Mark 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ap.t 2: 38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Mark 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. 5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes kastoi heidät Jordanissa.
Ap.t 10:46 he kuulivat, kuinka nämä puhuivat kielillä ja ylistivät Jumalan suuruutta. Silloin Pietari sanoi: 47 "Kuka voi estää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niin kuin mekin?" 48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.
Kol 2: 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.
Ap.t 4:10 niin tietäkää tämä, te kaikki ja koko Israelin kansa: se tapahtui Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä. Hänet te ristiinnaulitsitte, mutta Jumala herätti hänet kuolleista. Hänen voimastaan tämä mies seisoo terveenä teidän edessänne. 11 Hän on se kivi, joka ei teille rakentajille kelvannut mutta josta on tullut kulmakivi. 12 Ei kukaan muu voi pelastaa kuin hän. Mitään muuta nimeä, joka meidät pelastaisi, ei ole ihmisille annettu koko taivaankannen alla."
Ap.t 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" 37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." 38 Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. - Samaatietä
Onko sinulla lapsia? Jos on, niin ilmeisesti ette ole pitäneet kastajaisia. Ilmoitetaan ko lapsen nimi esim. Maistraattiin itse vai miten se käytännössä menee nimen antaminen?
- Samaatietä
Eivätkö helluntailaiset kasta lapsiaan siis pidä kastajaisia,/ ristiäisiä? Jos ei, niin tuo on minulle aivan uutta. En ole kuullut tuollaisista.
- Samaatietä
Mitä tarkoittaa Raamatussa " Jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun Hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan pelastui arkissa veden kantamana.
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi, että Te siinä luovuttu saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton.
Sen perustuksen on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. 1 Piet. 3
Näytti olevan -92 käännöksen mukaan netissä. Vanhempi käännös olisi ollut aina parempi.- xzcnjxzcnjxzc78
Kaste pelastaa uskoontulleen ihmisen mutta ei pelasta uudestisyntymättömiä ihmisiä. Noa oli uskossa ennen kastettaan.
- Samaatietä
xzcnjxzcnjxzc78 kirjoitti:
Kaste pelastaa uskoontulleen ihmisen mutta ei pelasta uudestisyntymättömiä ihmisiä. Noa oli uskossa ennen kastettaan.
Ok. Olen kuullut sellaisen tulkinnan tuosta, että kaste ei pese syntejä pois, vaan on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa.
- jgghj
Samaatietä kirjoitti:
Ok. Olen kuullut sellaisen tulkinnan tuosta, että kaste ei pese syntejä pois, vaan on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa.
Mikä ihmeen hyvän omantunnon liitto???? Ei se ole liitto. Onkos tämä jonkun hellaripapin keksimä uusi oppi?
Kaste pesee synnit pois, jos uskoo ja tekee parannuksen. Kasteen jälkeen vasta voi olla hyvä omatunto, koska ei ole syntejä rasittamassa. Jos ei käy kasteella, ei ole anteeksiantamusta, niin ei voi olla hyvää omaatuntoa siitä, ettei ole syntejä.
1 Piet 3:20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut.
Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Ja kenen nimeen huudetaan kasteessa apua.
Kol 2: 17 Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.
Ap.t 10:48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. - Samaatietä
jgghj kirjoitti:
Mikä ihmeen hyvän omantunnon liitto???? Ei se ole liitto. Onkos tämä jonkun hellaripapin keksimä uusi oppi?
Kaste pesee synnit pois, jos uskoo ja tekee parannuksen. Kasteen jälkeen vasta voi olla hyvä omatunto, koska ei ole syntejä rasittamassa. Jos ei käy kasteella, ei ole anteeksiantamusta, niin ei voi olla hyvää omaatuntoa siitä, ettei ole syntejä.
Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Ja kenen nimeen huudetaan kasteessa apua.
Ap.t 10:48 Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen.Ei vaan eräiden tuttujen kertomaa, ei helluntailaisia. Älä laita minun sanomisiani helluntailaisten pahennukseksi. En ole itsekkään helluntailainen. Kerron noin, mitä olen kuullut. Tuo ei tarkoita myöskään, että minä ajattelisin noin.
Mutta tuosta olen samaa mieltä, ettei kaste tee autuaaksi ketään.
- tuijotusten_mestari
Katseesta voi tulla vaikka kuset tai paskat housuun. Saattaa se olla sen verran vaikuttava kokemus.
- Samaatietä
Minua kiinnostaa tämä. Toivottavasti en pahenna kenenkään mieltä suorilla,/ tyhmillä kysymykselläni.
Tuli mieleen, kun Jumalan kansa kulki läpi Punaisen meren Egyptistä lähtiessään ja tuosta on Raamatussa vertauskuvallisesti kirjoitettu, että tulitte kasteen läpi.
Lapsikasteesta ja kunnioittamisesta. Usein olen kuullut, kuinka kastettava lapsi on päästänyt äänekkäät housuihinsa toimituksen aikana Heh. Lapset ovat niin ihania ja aitoja! Ei ihme, että Jeesuskin sanoi, Sallikaa lasten tulla minun tyköni. - Samaatietä
Otetaanko tuijotuskilpailu?
- yasjhashksah
Raamatussa sanotaan, että Israelin kansa kastettiin Moosekseen, siis lakiliittoon. Israelin kansa oli myös kokonaan uskovaisia sillä Aabrahamin jälkeläiset olivat kaikki sisällä pelastuksessa.
Kristillisen kasteen opit on löydyttävä ja ne löytyvät Uudesta Testamentista.- Samaatietä
Niin ympärileikkaus oli aikaisemmin lapsen ja Jumalan Pyhän omantunnon liitto? Eihän Jeesuksen sovitustyössä ja ristiä vielä silloin ollut, eikä sen mukaista kastetta.
Tuosta lapsikasteesta vielä, että eihän se ole synnistä vapauttava luterilaistenkaan mielestä, kun Jotkut puhuvat tuohonkin malliin.
Onko lapsikaste synti? - Samaatietä
Samaatietä kirjoitti:
Niin ympärileikkaus oli aikaisemmin lapsen ja Jumalan Pyhän omantunnon liitto? Eihän Jeesuksen sovitustyössä ja ristiä vielä silloin ollut, eikä sen mukaista kastetta.
Tuosta lapsikasteesta vielä, että eihän se ole synnistä vapauttava luterilaistenkaan mielestä, kun Jotkut puhuvat tuohonkin malliin.
Onko lapsikaste synti?Siis erillisinä ajatuksina tuo ympärileikkaus ja upotuskaste Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Tuli vain lapsikasteesta mieleen tuo ympärileikkaus. - Jabin1.0
Vanhan Liiton aikaan kukaan ei uskossa samalla tavalla kuin Uudessa Liitossa. Vanhan Liiton pyhät eivät olleet uudesti syntyneitä.
- Samaatietä
Jabin1.0 kirjoitti:
Vanhan Liiton aikaan kukaan ei uskossa samalla tavalla kuin Uudessa Liitossa. Vanhan Liiton pyhät eivät olleet uudesti syntyneitä.
Niin Raamattu kirjoittaa sydämmen ympärileikkaamisesta.
- 98sa978asdh
Jabin1.0 kirjoitti:
Joh 3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
Kyllä Jeesus edellytti, että israelilaisten olisi pitänyt tietää, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa. - Samaatietä
98sa978asdh kirjoitti:
Joh 3:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
Kyllä Jeesus edellytti, että israelilaisten olisi pitänyt tietää, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa.Mutta Jeesus ei vielä ollut noussut kuolleista.
- Jabin1.0
98sa978asdh kirjoitti:
Kyllä Jeesus edellytti, että israelilaisten olisi pitänyt tietää, mitä uudestisyntyminen tarkoittaa.Daavid tiesi mitä uudesti syntyminen tarkoitti, mutta Daavid ei ollut uudesti syntynyt. Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
- Kastettu.olen
Pääsin kasteelle tämän linkin kautta,
http://Jeesus-on-Herra.com/ota-yhteytta/
vaikka tein pitkän matkan Turkuun. - invaeukko
Jeesuksella taisi olla uusi käsky seuraajilleen - ei hän kehoittanut ketään huorittelemaan muiden seulakuntain porukoita mm. Aikanaan opetettiin että kaste on hyvän omatunnon pyytämstä luojalta - seurakunnan slloinen paimen myös muistutti että he seurakuntalaiset joilla vakavaa vajausta lakien tuntemisessa - pääsevät lain tuntoon ilmoittautumalla poliisille - eihän sekään homma armon alta ihmisiä mihinkään suista - jos ihmiset haluavat uutta järjestystä elämäänsä
intohimon ja kärsimyksen ohella tai tilalle.- Samaatietä
Entä, jos ei kuulu mihinkään seurakuntaan?
- Samaatietä
Uuden käskyn minä Annan teille, että Te rakastatte toisianne niinkuin minä olen teitä rakastanut.. samassa yhteydessä Jeesus puhui jalkojen pesemisestä. Kun jalat on pesty, on koko ruumis puhdas.
- jooeijeesusta
Ei pääse, kun ei kukaan muukaan pääse paikkaan jota ei ole eikä tule. Eläkää tässä ja nyt.
Ikuisen elämän optiolle ei lunastaja löydy. Sorit siitä huijatuille. - Samaatietä
On minullakin hirteinen huumori. Eräs helluntailainen Ystäväni kysyi, onko minua kastettu. Vastasin , että ei.
Hän kysyi, Enkö haluaisi kasteelle. Vastasin, että nehän hukuttas mut vääräuskosena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 223914
- 901924
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa901319Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681291- 561149
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.551052Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe1941030- 61932
- 42896
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143859