SumppiSanomat Nr 10.001

Kuppikunnan lähes puolueeton puoli-ilmaislehti 12.2.2035

Pääkirjoitus

Paahtimon normaaliin kahviaromiin sekoittuu vahva kukkien tuoksu Sumpparien eilisen juhlapäivän johdosta toimituksen juhliessa 10.000. numeroaan. Monet uskolliset lukijamme poikkesivat juhlimaan kanssamme kahvikupposen ääreen. Saavutettu virstanpylväs on merkittävä sähköisen tiedonvälityksen saralla. Pääpaahtaja Mokkis onkin parhaillaan hakemassa ansioistaan valtion tiedonjulkistamispalkintoa, jonka hänelle ojentaa pääministeri Matti ”Iki” Vanhanen. Tilapäisapupaahtaja normiksi onnittelee.

Yrityskauppa

Tänään julkaistulla yrityskaupalla SumppiSanomat Oy on ostanut osake-enemmistön SanomaWsoy Oy:stä. Uuden mediajätin nimeksi tulee SSW (SumppiSanomaWsoy) Oy. Hallituksen kunniapuheenjohtajaksi on kutsuttu Mokkis.

Juorupalsta

Juhlanumeron juhlinnasta ylijääneet kuohujuomat ovat salaperäiseti kadonneet. Pääpaahtaja vihjaili asiassa ilkeämielishesti apupaahtajan shuuntaan. Mutta voin vakuuttaa, ei pidä paikhaansha ja vaikka pitäishikin, niin tämmöishen lehdykän nyt thoimittaa kuka vaan vaikka pienesshä shievässä.

Keskustelupalstoilla sattuu ja tapahtuu

Seppojuhannus ihmettelee avauksessaan, että miksi kuntopotkija haluaa rollaattorinsa rullaavan hyvin. Paremmin kuulemma pysyisi kunnossa, jos rollaattorin laakerit vähän jumittaisivat. VäärinpäiN kiirehti huomauttamaan, että rollaattorikyyti kevätauringossa on nautintoa eikä kuntoilua.

Sohvi ja Mäksi ovat jatkaneet ikuista toinen toistensa analyysien analysointia. Hohhoijaa… Kukaan ei edes enää muista, mistä aikanaan kaikki lähti liikkeelle.

Anoskan järkkäämä KaffeenVetreinVaari kisan äänestys on päätynyt farssiin, sillä koko kärkikolmikko onkin paljastunut mammoiksi ja kisatanssit peruttu. Nyt eivät valitettavasti sitten taikamummo, merlis, seikku ja muut grandladyt pääsekään nappaamaan tilaisuudesta vaaria.

Ipanas haluaa päästä irti keskustelupalstasta. Turha toivo, ei täältä kukaan muukaan ole irti päässyt kuin laudoissa.

Gloppiukki on laatinut tunteisiin vetoavan pakinan mielikuvituksen siipien merkityksestä dementikoille. Valitettavasti kukaan ei ole ainakaan vielä muistanut käydä kommentoimassa sitä.

Jermux on käynyt vanhasta muistista (kävely)kepittämässä karkkivanhusta ja jutkea sättipalstalla. Voivoi, eivätpä nuokaan sitten koskaan täysin aikuistuneet.

Muutenkin sättipalstan auringon alla jatkuu ikuisuusteemat: Bannauksia, toimimatonta sättiä ja sefuja moititaan.

Miiittiristeily

Kaffepalstan perinteinen sikailuristeily järjestetään tänäkin vuonna. Ilmottautumiset paahtimoon helmikuun loppuun varustetuna lääkärin puoltolausunnolla. Risteilykohde on perinteiseen tapaan Suomenlinna ja perillä meille on varattu bullakaffeet.

Päivän hajatelma

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa

61

2733

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruoka palaa uuniin ja kaikki muukin on kesken. Vieraat tulee joskus iltasella ja minä olen tässä VERKOSSA KIINNI, KUIN HÄMÄHÄKIN SEITISSÄ. Jos näette jossain pitkin lankoja harhautuneen loppuunasti saalistetun hyönteistä muistuttavan olion , niin armahtakaa ja tappakaa se, tai mikäli se on jotenkinkaan hengissä , niin päästäkää se lentoon.
      *Suunnittelee syöttävänsä vieraileen tämä läppärin.*

Siis minkä pistoksen oikein olet saanut laiffissa vai kävitkös jossain salaisessa yökerhossa ja sinut on huumattu? Tuo liika laiffailu ei ole terveellistä, sitä voi pian oppia oikeestikkin olemaan. *henkäisee syvään, eika saa naurultaan sanaa shanotuhkisi*****

----millaisessa seminaarissa tuollaisen huumorin voi tenttiä? ******
      -----kiitos!!!!----nyt muuten nauratti ihan käskemättä****''

• mutta minä en" vapaasti mukaellakseni senaattori Tony Halmeen kirjallisen tuotannon merkkiteoksen otsikkoa. Mutta jos nyt kuitenkin tälläkertaa poikkeuksellisesti heltyisin ja kilauttaisin kaverilleni Hämähäkkimiehelle. Hän voisi sitten tulla vapauttamaan sinut senverran verkosta, että saisit safkat vieraille ja lakanat levitetyiksi :DD

Juu, liika laiffailu ei ole hyväksi, yritän parantaa tapani.

PS Kiitän palautteesta!

• norMix kirjoitti:

mutta minä en" vapaasti mukaellakseni senaattori Tony Halmeen kirjallisen tuotannon merkkiteoksen otsikkoa. Mutta jos nyt kuitenkin tälläkertaa poikkeuksellisesti heltyisin ja kilauttaisin kaverilleni Hämähäkkimiehelle. Hän voisi sitten tulla vapauttamaan sinut senverran verkosta, että saisit safkat vieraille ja lakanat levitetyiksi :DD

PS Kiitän palautteesta!

....tansittuani eilen koko kehon ja sielun nautinnosta, olen varastautunut korsetilla ja tukiliivillä.Jalkoja on lioteltu aamusella merisuolavedessä ja otsaani kiertää kamferilla kylästetty pyyhe.Teepussit ovat silmien päällä ja kasvonaamio levitettynä naamalle.Rullaattori olisi enemmän, kuin tarpeellinen. Näinkin painajaisunta, kuinka vielä vanhainkodissa tämäkin kaffee porukka näpyttelee läppäreitään.Ei uskalla sulkea edes silmiään. Kiitos hämähäkkimiehen pelastuksesta, mutta mihis nyt kilautetaan, että tästä laiffistakin selviäsi jotensakkin tajuihinsa?

-----kirjuutti sopeutumisongelmista kärsivä ja
        välimielentilassa keikkuileva virtuaali-inffulenssaa poteva elämänjanoinen lähimmäinen......

• norMix kirjoitti:

mutta minä en" vapaasti mukaellakseni senaattori Tony Halmeen kirjallisen tuotannon merkkiteoksen otsikkoa. Mutta jos nyt kuitenkin tälläkertaa poikkeuksellisesti heltyisin ja kilauttaisin kaverilleni Hämähäkkimiehelle. Hän voisi sitten tulla vapauttamaan sinut senverran verkosta, että saisit safkat vieraille ja lakanat levitetyiksi :DD

PS Kiitän palautteesta!

...jättää tämä virtuaalinen hämärätila tänne noiden "ämmätappeluiden" varaan ja häippästä kokopäiväksi laiffailemaan.Ei uskalla tuonne mennä ilman miehistä tukea....joten voisitko tulla tänne valaisemaan tietä tulevaisuuteen.

*sätkyttelee verkossa* ja kiskoo itse päälankaa vai olisko se langan päätä, tai ei päätä eikä häntää....

---jo onkinkin taas sotkussa tämä systeemi------

• norMix evk
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

...jättää tämä virtuaalinen hämärätila tänne noiden "ämmätappeluiden" varaan ja häippästä kokopäiväksi laiffailemaan.Ei uskalla tuonne mennä ilman miehistä tukea....joten voisitko tulla tänne valaisemaan tietä tulevaisuuteen.

*sätkyttelee verkossa* ja kiskoo itse päälankaa vai olisko se langan päätä, tai ei päätä eikä häntää....

---jo onkinkin taas sotkussa tämä systeemi------

...jäin taas kiinni laiffailusta. Mutta ymmärtääkseni sinullakin sentään oli jotain netin ulkopuolista elämää, kun verkon pauloista hetkeksi selvisit. Mutta ei tuota laiffailuakaan sentään niin överiksi pitäisi pistää, ettei jalat enää kanna :)) Enemmän tai vähemmän verkon vanki kun olen itsekin, niin eipä tässä nyt muuta tulevaisuuden kuvaa taida olla kuin että vanhainkodin kiikkustuolissakin läppärillä kaffepalstalle kommenttia väännetään :-D

• moccamimmi

työlleni jatkaja nimittäin. Sinähän hulvaton kaveri olet kirjoittamaan, ei tätä nauramatta voinut lukea. :D:D

Kunnioittaen

Moccis
      SSW Oy
      hall. puh.joht.

• ...ilo ja kunnia saada ammattilaiselta noin positiivista palautetta :)) Mutta tarjoat kyllä nyt liian siroja kenkiä raavisiin jalkoihini. Onneksi asia ei ole kuitenkaan ajankohtainen vielä 30 vuoteen!

• moccamimmi
        norMix kirjoitti:

...ilo ja kunnia saada ammattilaiselta noin positiivista palautetta :)) Mutta tarjoat kyllä nyt liian siroja kenkiä raavisiin jalkoihini. Onneksi asia ei ole kuitenkaan ajankohtainen vielä 30 vuoteen!

ei ole ammattilaisuudesta tietoakaan, en nimittäin ole kirjoittanut riviäkään sitten kouluaikojen, tosin niistä ei ole kulunutkaan kuin pari vuotta, hah hah ja varmuuden vuoksi vielä hymiöt perään :D:D. Ainakin lauseen alkuosa oli totta.

Sijaisuus tulee ajankohtaiseksi pian, kun pidän hyvin ansaitun talviloman työpaikasta, jossa harvoin käyn. Voitaisiin tietty sopia, että aina kun minua alkaa ahistamaan, sinä kirjoitat sumpparit? Tämä 10.001 painos päätyi koneelleni samaan kansioon kuin muutkin lehdet. Pitäisiköhän minun pyrkiä pois ilkeilystä jota en harrasta ja ottaa puhdas hjyymörilinja, ei kai sentään?

• norMix evk
        moccamimmi kirjoitti:

ei ole ammattilaisuudesta tietoakaan, en nimittäin ole kirjoittanut riviäkään sitten kouluaikojen, tosin niistä ei ole kulunutkaan kuin pari vuotta, hah hah ja varmuuden vuoksi vielä hymiöt perään :D:D. Ainakin lauseen alkuosa oli totta.

Sijaisuus tulee ajankohtaiseksi pian, kun pidän hyvin ansaitun talviloman työpaikasta, jossa harvoin käyn. Voitaisiin tietty sopia, että aina kun minua alkaa ahistamaan, sinä kirjoitat sumpparit? Tämä 10.001 painos päätyi koneelleni samaan kansioon kuin muutkin lehdet. Pitäisiköhän minun pyrkiä pois ilkeilystä jota en harrasta ja ottaa puhdas hjyymörilinja, ei kai sentään?

...puuttua minun perustulailliseen hölisemisoikeuteeni, valitan muuten asiasta julkisen sanan neuvostoon!

Vai et ole riviäkään sitten kouluaikojen kirjoittanut. Juupa juu. Joulupukki tuo joululahjat, haihara lapset ja hyvä haltiatar kirjoittaa Sumpparit. No voi tietysti olla, ettet ole vielä ehtinyt sitten parinvodentakaisten kouluaikojesi kirjoittamaan palstojen ulkopuolella mitään :D Mutta sitä suuremmalla syyllä nostan (olematonta) hattuani kyvyllesi saada palstaörvellyksistä luettavaa ja hauskaa tekstiä.

Minä en kuule sovi mistään mitään. Tuonkin plagiaattikyhäelmäni tekemiseen meni niin paljon aikaa, ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia normaalisti tuollaiseen. Joten eiköhän anneta Sumppareillekin lomaa kun sinä lomailet. Vai puhuttaisko yhdessä toi nimim. NaarasSkriivaa sijaistoimittajaksi, kun sillä ilmiselvästi on siihen hinku?

PS Kohtuullinen ilkeily on kuin suola leivässä, joten älä nyt siitä suotta pois pyri :))

• taikanainen

mitä varten minusta on tehty mummo, prkl. Voitin sentään miss lepakkokisat!!! VAADIN anteesipyyyntöä, julkista! Olen nainen hehkeimmilläni, ettäs tiedät,sadan vuoden päästäkin, mokomakin tilapäisaputoimittajanketale.

• norMix evk

...niin kirjoitin! Lehdistöllä on kuule sananvapaus, joten vaikene sinä tuleva mummo anteeksipyyntövaatimuksinesi kuppiseurakunnassa! Etkä sitten millään taioilla ala uhkailemaan!

• taikanainen
        norMix evk kirjoitti:

...niin kirjoitin! Lehdistöllä on kuule sananvapaus, joten vaikene sinä tuleva mummo anteeksipyyntövaatimuksinesi kuppiseurakunnassa! Etkä sitten millään taioilla ala uhkailemaan!

siis lehdistöä on ennenkin viety raastupaan kunnianloukkauksista :) Taion sinut sammakoksi jos ei muu auta!!!

• norMix ejk
        taikanainen kirjoitti:

siis lehdistöä on ennenkin viety raastupaan kunnianloukkauksista :) Taion sinut sammakoksi jos ei muu auta!!!

..tulessakaan, vaikka totuudenpuhujalla ei aina olekaan sijaa. Minun puolestani voidaan lakituvassa tavata, joudut vaan maksamaan mun lakimieheni palkkionkin! Ja jos minut sammakoksi muutat, niin eiköhän joku kaunis prinsessa tule minut taas suukolla entiselleen palauttamaan :DD

• taikanainen
        norMix ejk kirjoitti:

..tulessakaan, vaikka totuudenpuhujalla ei aina olekaan sijaa. Minun puolestani voidaan lakituvassa tavata, joudut vaan maksamaan mun lakimieheni palkkionkin! Ja jos minut sammakoksi muutat, niin eiköhän joku kaunis prinsessa tule minut taas suukolla entiselleen palauttamaan :DD

entäs jos taion itseni kauniiksi prinsessaksi ;)

• moccamimmi
        norMix evk kirjoitti:

turha lepakoiden on tulla uhkailemaan. Sama se, onko sijaistoimittaja vai päätoimittaja vai aputoimittaja vai tomuttaja vai mikä. Pää kiinni vaan!

• taikanainen
        moccamimmi kirjoitti:

turha lepakoiden on tulla uhkailemaan. Sama se, onko sijaistoimittaja vai päätoimittaja vai aputoimittaja vai tomuttaja vai mikä. Pää kiinni vaan!

vai ei täällä muka tavallisen lukijan sana paina mitään, johan on kummallista. Onko täällä enään temokratiaa ollenkaan, häh? kysyn vaan. Vai onko sitä koskaan ollutkaan ? pitääkö taikoa sinutkin?

• Moccamisu
        moccamimmi kirjoitti:

muija on vähän kännissä tai jotain.. ;D

• moccamimmi
        taikanainen kirjoitti:

vai ei täällä muka tavallisen lukijan sana paina mitään, johan on kummallista. Onko täällä enään temokratiaa ollenkaan, häh? kysyn vaan. Vai onko sitä koskaan ollutkaan ? pitääkö taikoa sinutkin?

ei ole eikä tule, ihan turha mussuttaa! Päätökset tehdään johtoportaassa, rivilepakot on sen aikaa hiljaa.

• MillaN
        moccamimmi kirjoitti:

ei ole eikä tule, ihan turha mussuttaa! Päätökset tehdään johtoportaassa, rivilepakot on sen aikaa hiljaa.

...rivilepakot joku uusi rotu?...senkin haukka.:D

*pärskii*

• MillaN
        Moccamisu kirjoitti:

muija on vähän kännissä tai jotain.. ;D

...vissiin jäänyt...haukoilla on muuten putkinäkö...tietääkseni.:D

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

entäs jos taion itseni kauniiksi prinsessaksi ;)

jopas olisikin ovela veto ;=D

• norMix evk
        MillaN kirjoitti:

...vissiin jäänyt...haukoilla on muuten putkinäkö...tietääkseni.:D

...kun et sitten poistunutkaan palstalta lopullisesti :))

• grandlady

Paniikki iski...Kahveenpöönit olivat ilmeisesti tukkineet tietokoneen ja örkit vallanneet tiedostot...:(((

Onneksi, kun hätä on suurin, apukin on lähellä...tai kohtalaisen matkan päässä:D

Kiitos...piristi kummasti örkkitaistelun jälkeen:DD

*naurava harmaahapsi...merliNella*

• norMix evk

Juu, kaffetta ei sentään tietsikalle kannata tarjoilla. Itselläkin läikähti...kehtaankohan tunnustaa, hitsi kaiken uhallakin kerron...teetä joskus vuosia sitten näppikselle. Näppis tykkäsi tarjoilusta vähän kyttyrää ja muutama näppäin sanoi sopimuksensa irti. No uusiksi meni sekin näppis.

Noi örkit ovatkin sitten vähän hankalampi pulma. Örkkientorjuntaohjelmat pitää tietysti olla kunnossa eikä sitten kaikenmaailman viihdesivuilla kannata käydä ;=DD

• Moccamisu

sanomien uudeksi nimeksi normixin sanomat.. aika hyvä, vai mitä? :P

• taikanainen

että sanomat jatkuvat Sumppiksina, moccamimmissä on poveria, hitto soikoon. !!!!! kippis.

• norMix evk

...mieluumminkin :))

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

että sanomat jatkuvat Sumppiksina, moccamimmissä on poveria, hitto soikoon. !!!!! kippis.

...edelliseen puhujaan...siis hänen mielipiteeseensä :))

• taikanainen evk
        norMix evk kirjoitti:

...edelliseen puhujaan...siis hänen mielipiteeseensä :))

oliko pakko tuo loppukommenttikin sanoa ;))

• norMix evk
        taikanainen evk kirjoitti:

oliko pakko tuo loppukommenttikin sanoa ;))

...myös ainakin yrittää sanoa viimeinen SANA ;DD

• taikanainen
        norMix evk kirjoitti:

...myös ainakin yrittää sanoa viimeinen SANA ;DD

yhtyminen jo riittänyt kuuluisiksi viimeisiksi sanoiksi ;D

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

yhtyminen jo riittänyt kuuluisiksi viimeisiksi sanoiksi ;D

- Annas kun isä näyttää kuinka sillä mopolla oikein ajetaan.
        - Ompas vekkulin näköinen tarhakäärme.
        - Ainahan minä näitä otan kourallisen.
        - Kyllä tämä silta kestää.
        - Ei tämä ase ole ladattu.
        - Tämä ranta on tosi syvä, voi turvallisin mielin hypätä.
        - Minäkö en muka tiedä sähkötöistä mitään, tämä sininen johto kytketään tuohon punaiseen.
        - Katsokaa osaan ajaa ilman käsiä.
        - Minäpä sanon tuolle kaverille suorat sanat.
        - Katsokaapa miten teen U-käännöksen moottoritiellä
        - Kuka tarvitsee talvella nastarenkaita.
        - Taidampa vaihtaa kattotiilien paikkaa.
        - Nigeria on ihana lomamaa, ei siellä turisteja tapeta.
        - Nämäkö tikkaat lahot ja paskat.
        - Vai ei meikäläinen osaa heittää volttia.
        - Ompas vahvaoksanen puu, taidampa kiivetä latvaan saakka.
        - Lasketaampa koski kumiveneellä.
        - Tuo härkä on ihan kesy.
        - Vai ei pirtua voi juoda raakana.
        - Sydämen rytmihäiriöt eivät ole kuolemaksi
        - Minähän en kortonkia käytä.
        - Sanoit, että miehesi on työmatkalla, apuva.
        - Ompas kätevät keittiörappuset.
        - Ei salpietarin ja suolahapon seos räjähdä.
        - Jarruttomalla autolla on muuten aika ovelaa ajaa.
        - Miksi tähän käsikranaattiin on laitettu tämmönen lenkki.
        - Dynamiitti ei räjähdä nuotiossa.
        - Olen kehittänyt oman seoskaasun sukelluspulloihini.
        - En koskaan käytä verkkojakokeassani pelastusliivejä.
        - Osaan kaataan puun minne minä tahdon.
        - Minua ei häiritse ajaessani puhelimeen puhuminen.
        - Olisikohan nuo naiset ilotyttöjä, kysäisempä hintoja.
        - Vai ei Helsingin keskustassa uskalla kulkea kettuturkki päällä.
        - Ikkunat on kätevää pestä näin ikkunanlaudalla seisten.
        - Oma patteri ampuu...
        - Laivaliikenne on lopetettu ajat sitten, eikä tämä läppäsilta ole avautunut vuosiin.
        - Jos tässä höyryputkessa olisi painetta, olisi eristeidenkin oltava aivan erinäköisiä
        - Kyllä Irinalla on kuulemma joku järkälemäinen mieskin jossain Uralin takana
        - Voisit kyllä mun mielestä kiinnittää pukeutumiseesi enemmän huomiota.
        - Rokottaminen ei ole kato vaikeeta kun vaan tietää kaikki eri sotkut.
        - Jarrunesteiden vaihtamisen osaa jokainen 10 -vuotias.

• Jermu
        norMix evk kirjoitti:

- Minäkö en muka tiedä sähkötöistä mitään, tämä sininen johto kytketään tuohon punaiseen.
        - Oma patteri ampuu...
        - Laivaliikenne on lopetettu ajat sitten, eikä tämä läppäsilta ole avautunut vuosiin.
        - Jos tässä höyryputkessa olisi painetta, olisi eristeidenkin oltava aivan erinäköisiä

-"Kuule poika, mä olen tehnyt näitä hommia jo kakskyt vuotta..."
        Ja palstalta opittua:" En palaa tänne palstalle enää koskaan, paitsi kommentoimaan ja kirjoittamaan avauksia.."

• taikanainen
        norMix evk kirjoitti:

- Oma patteri ampuu...

olen kuullut joitakin noista eräältä edesmenneeltä tuttavaltani..... rauha hänen muistolleen...

Tuota, ON ne ikkunat kätevä pestä ikkunalaudalla seisten.....kokemus puhuu, siitä urheilusta saa helposti pari kuukautta..........saikkua :)

• norMix evk
        Jermu kirjoitti:

-"Kuule poika, mä olen tehnyt näitä hommia jo kakskyt vuotta..."
        Ja palstalta opittua:" En palaa tänne palstalle enää koskaan, paitsi kommentoimaan ja kirjoittamaan avauksia.."

...olen itsekin lukenut toistuvasti jostain. Kukahan sitä nyt onkaan mahtanut viimeaikoina käyttää...hmmmmmmmm :))

• Jermu
        norMix evk kirjoitti:

...olen itsekin lukenut toistuvasti jostain. Kukahan sitä nyt onkaan mahtanut viimeaikoina käyttää...hmmmmmmmm :))

hyh hyh, sanois plonti!

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

olen kuullut joitakin noista eräältä edesmenneeltä tuttavaltani..... rauha hänen muistolleen...

Tuota, ON ne ikkunat kätevä pestä ikkunalaudalla seisten.....kokemus puhuu, siitä urheilusta saa helposti pari kuukautta..........saikkua :)

...minkäsväriset hiukset sinulla taas olikaan :DD

• taikanainen
        norMix evk kirjoitti:

kysymys..johon kuvittelemasi vastaus on väärin ;)

Jermu suositteli vihreätä väriä, sopisi mainiosti kyllä keltaisia silmiä peilaamaan.

• Jermu
        norMix evk kirjoitti:

Se onkin sellaanen Kremlinssi..Sellainen viirupää ja keltaiset silmät..Vettä päälle, niin ne moninkertaistuu ja kaikkea sellaista inhaa..Tervetuloa siis lepakkoluolaan! Kjäh!

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

kysymys..johon kuvittelemasi vastaus on väärin ;)

Jermu suositteli vihreätä väriä, sopisi mainiosti kyllä keltaisia silmiä peilaamaan.

...ainakin erottuisit harmaasta massasta ja tiedä vaikka minkälainen flaxi kävisi ravintelin parketillakin ;DD Sitäpaitsi edustaahan vihreä väri modernia ekologista ajattelua, joten ei kun värjäämään!

• taikanainen
        norMix evk kirjoitti:

...ainakin erottuisit harmaasta massasta ja tiedä vaikka minkälainen flaxi kävisi ravintelin parketillakin ;DD Sitäpaitsi edustaahan vihreä väri modernia ekologista ajattelua, joten ei kun värjäämään!

Kävisitkö sinä hakemassa parketille sievän pienen vihreähiuksisen keltasilmäisen pehmeänlämpöisen iloisen lepakkotytön??

*räps räps*

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

Kävisitkö sinä hakemassa parketille sievän pienen vihreähiuksisen keltasilmäisen pehmeänlämpöisen iloisen lepakkotytön??

*räps räps*

...lupaat pitää kurissa, niin mikä jottei :))

• norMix evk
        Jermu kirjoitti:

Se onkin sellaanen Kremlinssi..Sellainen viirupää ja keltaiset silmät..Vettä päälle, niin ne moninkertaistuu ja kaikkea sellaista inhaa..Tervetuloa siis lepakkoluolaan! Kjäh!

...jopas onkin olio! Tuota, onkos tämän lepakkoluolan kaikki lepakot samanlaisia ja lienevätkö kuinkakin verenhimoisia?

• taikanainen
        norMix evk kirjoitti:

...lupaat pitää kurissa, niin mikä jottei :))

pitää ne kurissa...etkä tahtoisikaan niin hetken päästä...Lumottuani sinut kirkkaankeltaisilla silmilläni oikei toivoisit, että hampaat iskeytyisivät sykkivään kaulasuoneesi ja kynnet tekisivät kuvioitaan pikkutakin selkämykseen... ;DD Että harkitse nyt tarkoin sitä parketille hakemista ;DD

• norMix evk
        taikanainen kirjoitti:

pitää ne kurissa...etkä tahtoisikaan niin hetken päästä...Lumottuani sinut kirkkaankeltaisilla silmilläni oikei toivoisit, että hampaat iskeytyisivät sykkivään kaulasuoneesi ja kynnet tekisivät kuvioitaan pikkutakin selkämykseen... ;DD Että harkitse nyt tarkoin sitä parketille hakemista ;DD

...koira karvoilleen ja taikalepakko luonnolleen mahtaa :)) Taidanpa sittenkin pysytellä baarin puolella!

• Seppojuhani
        norMix evk kirjoitti:

- Oma patteri ampuu...

Täydennetään mainiota listaa tapauksella elävästä elämästä.

Hollannin rannikolta löytyi matalasta vedestä toisen maailmansodan aikana alasammutun kaksimoottorisen Bristol Blenheim pommikoneen raato (samoja oli Suomessakin). Alan harrastajat nostivat koneen ja puunasivat ja hiersivät ja kiillottivat – ja koneesta tuli lentokelpoinen.

Ensiesiintyminen lentonäytöksessä ja ilmassa oli historian siipien havinaa. Koneen ohjaaja lenteli taivaalla kauniisti, aivan suunnitelman mukaan. Mutta aivan lopussa hän päätti tehdä jotain näyttävää. Koneen ollessa matalalla, hän ilmoitti tähystäjälle, että tekee silmukan.

”Älä helvetissä”, kiljaisi tähystäjä (keskustelu taltioitui nauhalle). ”Minä tiedän, mitä olen tekemässä!” vastasi kapteeni jämerästi.

Kone teki kyllä silmukan, mutta maanpinta tuli hitusen verran liian aikaisin vastaan. Lentäjäsankarit selvisivät hengissä, mutta kone nuuskaantui täysin. Se meni huonompaan kuntoon, kuin missä se oli sodan jäljiltä alasammuttuna ollut.

Luulon ja tiedon välinen kuilu katetaan joskus kovilla kokemuksilla.

• norMix evk
        Seppojuhani kirjoitti:

Täydennetään mainiota listaa tapauksella elävästä elämästä.

Hollannin rannikolta löytyi matalasta vedestä toisen maailmansodan aikana alasammutun kaksimoottorisen Bristol Blenheim pommikoneen raato (samoja oli Suomessakin). Alan harrastajat nostivat koneen ja puunasivat ja hiersivät ja kiillottivat – ja koneesta tuli lentokelpoinen.

Ensiesiintyminen lentonäytöksessä ja ilmassa oli historian siipien havinaa. Koneen ohjaaja lenteli taivaalla kauniisti, aivan suunnitelman mukaan. Mutta aivan lopussa hän päätti tehdä jotain näyttävää. Koneen ollessa matalalla, hän ilmoitti tähystäjälle, että tekee silmukan.

”Älä helvetissä”, kiljaisi tähystäjä (keskustelu taltioitui nauhalle). ”Minä tiedän, mitä olen tekemässä!” vastasi kapteeni jämerästi.

Kone teki kyllä silmukan, mutta maanpinta tuli hitusen verran liian aikaisin vastaan. Lentäjäsankarit selvisivät hengissä, mutta kone nuuskaantui täysin. Se meni huonompaan kuntoon, kuin missä se oli sodan jäljiltä alasammuttuna ollut.

Luulon ja tiedon välinen kuilu katetaan joskus kovilla kokemuksilla.

...ole aina tiedon väärtti! No toisaalta nuo rakkaat länsinaapurimme ovat saaneet noita koneitaan putoamaan ilman ohjaajan virheitäkin. Siellä ilmeisesti tuo luulotauti oli paremminkin suunnittelukonttorin puolella. Joskus näin eräässä ristisanatehtävässä vihjeenä kolmikirjaimiseen j-alkuiseen sanaan "kone, joka putosi" Toivonmukaan Nurinperoisen tulevan levitoivan rullatuolin sunnittelijat eivät luulottele!

• Hei NorMix, siis mikä perinteinen miittiristeily tulossa????
      Joku virtuaaliristeily vai oikea risteily????

Olin muuten just viikonloppuna työkavereiden kanssa risteilyllä. Tosi mukavaa oli, ei mikään sikailuristeily, vaikka uudet mustat pitkäthousut mystisesti katosivatkin. Ketään ulkopuolisia vierailijoita hytissä ei käynyt ja työkavereihin luotan täydellisesti. Laivaan olen soittanut mutta ei hyttiemäntä sieltä mitään löytänyt :(.

Heh, tuo sinun hajatelmasi "minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa" on joskus valitettavan totta.

• norMix evk

Mihinkäs ihmeen hajatelmaan sinä mahdoitkaan viitata ;-))

Siis perinteinen ja oikea miittiristeily toteutuu taas vuonna 2035. Perinteen alkamisajankohtaa ei vaan valitettavasti muista kukaan.

Harmin paikka kun housut risteilyllä katoavat :(( Mutta oliko tosiaan ne housut pitkät ;)) Ja missäs asussa sinä sitten senjälkeen kuljit :DD Mitenkäs te sen hauskuuden oikein saitte aikaiSeksi, jos ette edes sikailleet ;=DD

• Äh, luin uudestaan sun sanomat, katsoin päivämäärän. Vastahan me kait tulevaisuudessa otetaan tavaksi tuo miittiristeily.
        Siis unohda tuo kysymykseni.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Äh, luin uudestaan sun sanomat, katsoin päivämäärän. Vastahan me kait tulevaisuudessa otetaan tavaksi tuo miittiristeily.
        Siis unohda tuo kysymykseni.

...mutta älä nyt tuolla yritä kuitata MINUN kysymyksiäni ;-DD

• norMix evk kirjoitti:

Mihinkäs ihmeen hajatelmaan sinä mahdoitkaan viitata ;-))

Siis perinteinen ja oikea miittiristeily toteutuu taas vuonna 2035. Perinteen alkamisajankohtaa ei vaan valitettavasti muista kukaan.

Harmin paikka kun housut risteilyllä katoavat :(( Mutta oliko tosiaan ne housut pitkät ;)) Ja missäs asussa sinä sitten senjälkeen kuljit :DD Mitenkäs te sen hauskuuden oikein saitte aikaiSeksi, jos ette edes sikailleet ;=DD

Kyllä ne oli ihan pitkäthousut jotka katosi. Ne oli kyllä jalassa kun yöllä hyttiin tulin. Hiprakassa taisin olla kun en muista mihin tulin ne laittaneeksi. Pikkarit oli jalassa kun aamulla hytissä heräsin.

Onneksi olin varannut kaikenlaisia vaatteita mukaan. Viisastuin kun kerran baaritiskillä sain siiderit niskaani. Vieressäni olevalla pariskunnalla oli jotain sanaharkkaa ja yhtäkkiä nainen hermostui ja yritti huitasta siiderilasin sisällön miehen kasvoille. Mies aavisti mitä tuleman piti ja väisti. Juomat lensikin mun päälle kun en osannut varoa. Huhuh... kaikenlaista hauskaa sitä sattuukin. Nyt jo naurattaa, silloin ei naurattanut yhtään.

Nyt sukellan peiton alle, hyvää yötä ja mukavia unia sinullekin.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Kyllä ne oli ihan pitkäthousut jotka katosi. Ne oli kyllä jalassa kun yöllä hyttiin tulin. Hiprakassa taisin olla kun en muista mihin tulin ne laittaneeksi. Pikkarit oli jalassa kun aamulla hytissä heräsin.

Onneksi olin varannut kaikenlaisia vaatteita mukaan. Viisastuin kun kerran baaritiskillä sain siiderit niskaani. Vieressäni olevalla pariskunnalla oli jotain sanaharkkaa ja yhtäkkiä nainen hermostui ja yritti huitasta siiderilasin sisällön miehen kasvoille. Mies aavisti mitä tuleman piti ja väisti. Juomat lensikin mun päälle kun en osannut varoa. Huhuh... kaikenlaista hauskaa sitä sattuukin. Nyt jo naurattaa, silloin ei naurattanut yhtään.

Nyt sukellan peiton alle, hyvää yötä ja mukavia unia sinullekin.

...ja tapahtuu, kun housut katoavat ja siiderit lentävät niskaan. Hyvähän se on tietysti, että on varavaatteita tuollaisia tilanteita varten. Itseltäni ei ole reissuissa muistaakseni kadonnut kuin yksi takki, joka varastettiin muinoin liftausmatkalla itävaltalaisessa nuorisomajassa.

PS Hyvää ystävänpäivää sinulle, kun en eilen illalla enää hyvän yön toivotuksiasi nähnyt :))

• ...tuottaakin hankaluuksia tämä virtuaalisoituminen.
      Ehkäpä tähänkin keksitään tulevaisuudessa joku muukin nappi (tai tabletti peräti) kuin tuo sisäänkirjaantuminen. Madame Petruska kävi kylläkin tuonne Sumppareihin horskoopin laatimassa ja mites niin vain oikeaan osuikin. (mainos)
      Kukon vuonna itsekorstuminen ja itsekehunta ovat jo saaneet aikaan uuden "ämmätappelun". Pitäisikkö puhua jo kanapöllyytyksestä". Kuinka alas tämä maailma voikaan vielä lasketua. Ei tuonne jaksa mennä kommentoimaan yhden nikin takia ,joka ei ole saanut viimeistä sanaa sanotuksi.

Täällä miehisesti järjästäytyneen lehdistön puolella on turvallisempaa.Mitään merkittävää ei siis uutisrintamalla ollut viikonlopunaikana oikeastaan tapahtunut. *huokailee* PAITSI tämä tulevaisuuden Kaffeen lehti.

----tarkistaa aikatauluaan ja harkitsee josko viitsisi jossain välissä tehdä kunnon aloituksen---olis edes joitain todella keskustelemisen arvoista-----

---*pöyhistää pehmoista turkkiaan ja kiilloittaa kynsiään raapimalla ovenpieltä-----tassuttelee pehmoisen aistikkaasti omalle konelleen----*
      -----MIAU!*****

• ....NorMixin kiinalainen horoskooppimerkki?

''''utelee*????

• norMix evk

....NorMixin kiinalainen horoskooppimerkki?

''''utelee*????

...tietää, en ole kiinalainen :)

• norMix evk

...se kunnon aloitus, kun muilta kiireiltäsi ehdit. Ei vanhoja aiheita kukaan ainakaan vielä jaksa loputtomiin jauhaa. Tulevaisuudessa 30 vuoden päästä tilannehan on aivan toinen, sillä dementikoiltahan ei tunnetusti jutunaiheet koskaan lopu. *jää miettimään, uskaltaakohan siihen tulossa olevaan avaukseen vastata, kun kerran niitä kynsiäkin jo on teroiteltu*

• norMix evk kirjoitti:

...tietää, en ole kiinalainen :)

...ja siitä paljastuu, mikä elukka olet:-)

---kyllä siitä sitten kiinalaistuu-------

• norMix evk

...ja siitä paljastuu, mikä elukka olet:-)

---kyllä siitä sitten kiinalaistuu-------

ajattelit sitten yrittää selvittää minun syntymäkuukauteni lisäksi minun syntymävuotenikin ;D Mistäs muuten periaatteessa sen oman syntymävuoden ja elukkahahmon välisen yhteyden sitten saisi selville?

• norMix evk kirjoitti:

ajattelit sitten yrittää selvittää minun syntymäkuukauteni lisäksi minun syntymävuotenikin ;D Mistäs muuten periaatteessa sen oman syntymävuoden ja elukkahahmon välisen yhteyden sitten saisi selville?

...kiinalainen horoskooppi----AstroFormum---etkö tiedä merkkiäsi-----sielä aukenee vuositaulukot:-)

...haluan ehdottomasti tietää mikä olitkaan-----

uteliaana jännityksestä-----

• norMix evk

...kiinalainen horoskooppi----AstroFormum---etkö tiedä merkkiäsi-----sielä aukenee vuositaulukot:-)

...haluan ehdottomasti tietää mikä olitkaan-----

uteliaana jännityksestä-----

...sillä en tiennyt merkkiäni. Nyt sitten tiedän ja sehän on...älä unta nää, en minä tässä sitä nyt kaikelle kansalle ala kertomaan!

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1861
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1156
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      920
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe