Kristinuskoon ei kuulu mitään pahuutta tai vääryyttä. "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä." (Room.12:21). "Karttakaa kaikenlaista pahaa." (1.Tess.5:22), "Älkää kostako pahaa pahalla, älkääkä herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa, sillä siihen te olette kutsuttukin, että siunauksen perisitte." (1.Piet.3:8)
Kaikki rikokset ja pahuus kuuluvat Vapaa-ajattelijain Liiton kannattamaan sekulaariseen humanismiin, jola ei sisällä mitään universaaleja moraalisääntöjä. Siinä ihminen saa itse päättää, mikä on oikein ja mikä väärin.
Toki yhteiskunta on säätänyt lakeja, joilla se määrää, mitä kansalainen saa tehdä ja mitä ei, mutta koska sekulaarinen humanismi ei tunnusta mitään ihmisen yläpuolella olevaa Tuomaria, Jumalaa, jolle yhteiskunta olisi vastuussa, lait voivat yhtä hyvin olla moraalisesti oikeita kuin vääriäkin ja niitä voidaan muutella sen mukaan, mikä ihmisistä milloinkin tuntuu hyvältä ja miellyttävältä hänelle itselleen.
Sekulaarissa humanismissa käsitys oikeasta ja väärästä on hämärtynyt ja korvattu ihmisen tunteilla ja mieltymyksillä.
Vaikka Kirkko tai yksilöuskova tekisinin vastoin kristillistä vakaumusta, se ei todista, että kristinuskoon kuuluisi jotain pahaa, vaikka ateistit yrittävät niin uskotella.
Siksi kristinusko on aina parempi maailmankatsomus ja vakaumus kuin ilman moraalisääntöjä oleva sekulaarinen humanismi, sekulaarinen tiede tai kristinuskon ulkopuolinen järjen käyttö, jotka kuuluvat Vapaa-ajattelijoiden vakaumukseen.
Kaikki pahuus kuuluu sekulaariseen humanismiin
1
<50
Vastaukset
- Japp3rvokk1
Paavi on samaa mieltä kanssasi: https://atheistkiwi.files.wordpress.com/2007/12/321.gif
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618320- 1334674
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.354096- 213368
- 232922
- 292837
- 552713
- 252310
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4052222- 322159