Aihe

Muutkin soittoon, kuin Haloo Helsinki!

fnisrock00

Muillekin bändeille pitää saada radiosoittoaikaa, kuin pelkästään Haloo Helsingille!
Suomi on pullollaan, nimenomaan, hyviä bändejä, mutta tämä Hakasen ym. hallitsema mafia näköjään on sen verran päässeet säätämään, että kukaan ei ymmärrä edes pyytää muuta kuin haloota!

Haloo Helsinkiä kyllä voi kerran päivässä kuunnela, mutta nykyään ei enää sitäkään, kun tuutataan ihan solkenaan. Radio Suomi Popilla, aamuun 20.02. 2018 n. klo: 8.50 mennessä, oli koko tämän vuorokauden aikana kerennyt soida popilla jo 7 kertaa! ? Päivän mittaanhan kyseinen bändi soi Radio Suomi Popilla, keskimäärin tunnin välein!?

Vähän oikeudenmukaisuutta ja kohtuutta radiosoitto- listaamisiin sekä uusille ja vähän vanhemmillekin bändeille mahdollisuus

42

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rääkyjä

      En pysty kuuntelemaan tuon akan hirveetä huutoo yhtään kertaa, missä on oikeat laulajat? Radio pysyy kiinni.

      • revivalcreeck

        Niin ja missä ovat ns. isoilta radiokanavilta suomalaiset uudet bändit? Miksi radion musiikkipäälliköt estävät kaikkien bändien radiosoitot, mutta eivät Haloo Helsingin? No, siksi, että Gabi Hakanen on vanha kettu ja tuottajana Ratas Musicilla ja poikansa soittaa kitaraa Haloossa, siksi!


      • lennoosti
        revivalcreeck kirjoitti:

        Niin ja missä ovat ns. isoilta radiokanavilta suomalaiset uudet bändit? Miksi radion musiikkipäälliköt estävät kaikkien bändien radiosoitot, mutta eivät Haloo Helsingin? No, siksi, että Gabi Hakanen on vanha kettu ja tuottajana Ratas Musicilla ja poikansa soittaa kitaraa Haloossa, siksi!

        Tuo musiikki politiikka on muutenkin ihan käsittämätön suomessa. Jos olet yli 40v., niin sulle ei tarjota ns. uutta musikkia ollenkaan, muuta kuin oletetaan, että se riittää kun klassikoita soitetaan Novalta ja Nostalgialta! ?

        Kaija Koota kukaan ei jaksa kuunnella loputtomiin ja se kun on ainut niin kutsuttu popahtavampi "aikuisartisti" nyky julkaisijoista!

        Warner Music Finlandilla ajatellaan ilmeisesti, että 30-vuotiaat löytävät itsensä ja elämänsä Sannin biiseistä esim. ... että mitähän vittua..." jne.

        Levy-yhtiöt hei, muutkin kuluttavat ja tarvitsevat uutta musiikkia, kuin lapset ja teinit!!

        Totta myös tuo aloittajan ajatus, että uusia bändejä ja vaikka ihan aikuisten bändejä kaivataan ja julkaisujaan! Tämä maailma ei ole teinien pelkästään, ei, vaikka kuin olis spotifyt ja tai deezerit!!


      • OhanWarneril

        OransiMatti varttuneempien makuun.


    • layoutth

      Jep, ne on nuo suhteet, joilla mennään pitkälle ja saadaan julkisuutta, niin kuin asiaan kuuluukin!

      Se, että onko se oikein reilun kilpailuttamisen kannalta, niin voi sanoa että EI OLE!

      Uusia, nimenomaan bändejä kaivataan ja pian lisää isoille radiokanaville! Vanhempien artistien ns. uudet bändit olisivat tosi hauska ja mukava piriste yhteen ja samaan Haloo Helsingin pakko toistoon!

    • Paskaakaikki

      Haloo Helsinki on ihan hirveää kuraa. Elli haloo rääkyy ja raiskaa suomen kieltä. Tekstit typeriä. Soitto ihan mukiinmenevää ajoittain. Sanni taas tekobimbon tekemää bimbouikutusta. Ääni kuin perskarva; yhtä ohut ja epäpuhdas. Sanat yleensä perseestä samoin kappaleetkin. Kaija koo kun pääsee ääneen(liian usein),niin kanava vaihtuu. Vanha rampa akka kuulostaakin ihan itseltään. Löysähanuristen ämmien viisuja. Sillanpään Jartsa kuulostaakin jo ihan vanhalta homolta. Kas kun ei purskahda itkuun kesken itkuvirtensä. Huumetokkurainen ihmisraunio.
      Radio suomesta sen verran, että kanavaa kuuntelee jos kuuntelee yli55v ,niin miksi vitussa sen musiikki on suunnattu 20-30vuotiaille?? Mikä vitun teiniradio siitä on tullut?
      Ylex on taas sysipaska. Lässyt viherkommari juontelijat kikattelevat toistensa jutuille ja soittavat perään paskaa teinikusta.
      Suomipop on paska asema myös. Aamulypsy on väsynyttä kokoomussetien ja tädin mukatuhmaa läppää,jossa etenkin Annin ulvominen ja ulina saa hermot nousemaan pintaan. Tosta noille kuitenkin maksetaan ilmeisen hyvin, koska ovat yleensä ulkomailla ja hailaitit vaan pyörii. Musana tietysti soi Kaija koo.

    • iforfe

      Haloo Helsinki on ihan ok bändi mutta rajansa kaikella, tosiaan tuntuu että jatkuvasti soi Haloo Helsinki vaikka vaihtoehtoja riittäisi! Suomen radiokanavat on syvältä, ainoastaan YLE puhetta jaksaa nykyään kuunnella mutta epäilen että pian sielläkin huutaa kaksi teini-iän asteelle jääneitä kolmekymppisiä miehiä ja kolmas on kirkuva nainen.

      • tannilankuusi

        Niin, missä se vika on? Varmaan suurin syy Haloo Helsingin jatkuvaan radiosoittoon on se, yks kun kerran keksitään, niin muita ei edes haluta ja toinen on tietenkin markkinointi!

        Täysin naurettavaahan tämä on ja varsin läpinäkyvääkin. Jonkunlainen älli ja vaihtoehtoisuus pitää löytyä, ettei tarvitsisi yksiä ja samoja kuunnella, esim. juuri Haloota! Uusia bändejä kaivataan jo!

        Miksi niitä ei vain kuulla, johtuu varmaan myös siitä, että radioiden muusiikkipäälliköt aina vain isoille levy-yhtiöille kumartelevat! ?

        Pienten yhtiöiden artistejahan ei isoilla mainoskanavilla edes kuulla, kun radioiden musiikki -vastaavat ajattelevat lapsellisesti, etteivät voi olla hyviä, kun eivät ole Warnerilla, Sonylla tai Universalillla!


    • Forgedit

      Suomipopilla ja Nelosen muilla kanavilla ei onnistu kun muut ovat soittoboikotissa tai ainakin Mikael Gabriel on siellä edelleen ja jostain syystä myös Suvi Teräsniskan uusi musiikki. Ei ihme jos tällaisia boikotteja on kanavilla ja kuulosta nykyään vielä yksitoikkoisemmalta.

      Yksinkertainen neuvo on älä kuuntele sellaisia kanavia mitkä eivät miellytä sinua. Netti on radiokanavia pulollaan, jos FM taajuuksilta ei sopivaa löydy ja Spotifysta yms. voi lyödä soimaan mitä huvittaa. Ei pitäisi enää nykypäivänä kenenkään tarvita kiduttua huonojen radiokanavien takia.

    • niin_mutta

      Usea meistä joutuu maksamaan Yle-veroa, joten kritiikki lienee sallittua. Radio Suomesta tulee kapeaan musiikkilinjaan sopivia vanhempiakin kappaleita, esimerkiksi Eurytmicsiä yli 30 vuoden takaa. Sitä ja vastaavia kuulee kyllä myös Nostalgialta, Novalta ja Helmeltä. Samat konsultit asialla?

      Niin sanottu vanha tanssimusiikki ei istu Radio Suomen nykylinjaan, vaikka sitä yhä levytetään. Kuulijoitakin riittäisi. Entä missä listojen ulkopuolinen musiikki? Kotimaisessa rockissa on paljon mielenkiintoisia nimiä, kuten Circle. Liian vaativaa YleX:lle, liian omituista Radio Suomelle kaupallisista kanavista puhumattakaan?

      • Forgedit

        Nimen omaan kritiikki on sallittua ja perusteltua ja rakentavaa kritiikkiä pitääkin antaa Ylelle, mutta Suomi24 palstan kautta ei taida mennä viesti Ylelle kovin hyvin perille, kun mitään muutoksia kanavilla en ole havainnut. Toki Ylex:ää uudistetiin, mutta hyvin ennalta arvattavalla tavalla. Lisää erikoisohjelmia. Eli sitä Ylex:n musiikkipäällikön lupailemaa monipuolisempaa soittolistaa, jossa soi enemmän eribiisejä ei vieläkään saatu. Ehkä seuraavassa uudistuksessa.

        Radio Suomen linja sentään on parempi kuin Hietamäen aikana, mutta edelleen sitä vaivaavat samat ongelmat. Suurin osa uusista soittoon otetuista kappaleista tulee soittoon, kun biisi on jo soinut monella muulla asemalla useamman viikon. Vanhoista vuoden tai useamman soitetaan vain lähinnä artistien ja bändien isoimpia hittejä. Vaikka aina ei tulekaan sama biisi niin kyllähän se kyllästyttää kun kokoajan kuulee vain kappaleita, joita on kuullut jo aikanaan Loopilla radiosta ja uudet kappaleetkin on ehtinyt kuulla eri kanavilta tai kuunnella streemipalveluista useampia kertoja, niistä vähistä mitkä sattuvat tulemaan myös Radio Suomelle soittoon.

        Radio Suomen soittolistaan pitäisi ottaa mallia kahdesta kanavasta Spirit FM ja Sea FM. Spiritillä, mitä olen netistä kuunnellut ja soittolistatietoja tarkastellut kun oli saatavilla, soi hyvin vähän samat biisit ja bändeiltä ja artisteilta soitetaan myös kappaleita, jotka eivät ole heidän tunnetuimpia saati edes sinkkubiisejä. Spiritillä ei myöskään aina soiteta samasta kappaleesta samaa versiota, jos siitä on äänitetty toisenlainenkin versio. Sea FM soittolista taas on yllättävän monipuolinen ottaen huomioon soitetun musiikin määrän vrt esim Loop. Monipuolisuus Sea FM:llä tulee juurikin uuden musiikin nopeasta vaihtuvuudesta ja siitä että vanhemmat biisit mitä soitetaan ovat harvoin samojen kierrätystä. Lisäksi Sea FM:llä voi soida välillä myös biisejä, jotka eivät ole kanavan päälinjan mukaisia tai soittolistabiisejä.

        En kuuntelisi Radio Suomea lainkaan jos työpaikalla ei olisi pakko.

        Eipä Radio Suomi ainoa pohjanoteeraus ole. Nimittän NRJ keräsi vielä 2009-2013 loppuun asti jopa yli 900 000 viikkokuulijamääriä. Suosikkijuontajien lähteminen kanavalta ja lopulta musiikillisen linjan radikaali muuttuminen söi kuulijamääristä puolet pois. Nykyisellään NRJ:llä on vaikeuksia kerätä edes 400 000 viikkokuulijaa. Aivan satavarmasti jos NRJ:llä olisi edelleen samanlainen musiikillinen linja kuin 2009-2013 olisi kanava vähintäänkin Suomen kolmanneksi kuunneluin kaupallinen.


      • fithcabeone
        Forgedit kirjoitti:

        Nimen omaan kritiikki on sallittua ja perusteltua ja rakentavaa kritiikkiä pitääkin antaa Ylelle, mutta Suomi24 palstan kautta ei taida mennä viesti Ylelle kovin hyvin perille, kun mitään muutoksia kanavilla en ole havainnut. Toki Ylex:ää uudistetiin, mutta hyvin ennalta arvattavalla tavalla. Lisää erikoisohjelmia. Eli sitä Ylex:n musiikkipäällikön lupailemaa monipuolisempaa soittolistaa, jossa soi enemmän eribiisejä ei vieläkään saatu. Ehkä seuraavassa uudistuksessa.

        Radio Suomen linja sentään on parempi kuin Hietamäen aikana, mutta edelleen sitä vaivaavat samat ongelmat. Suurin osa uusista soittoon otetuista kappaleista tulee soittoon, kun biisi on jo soinut monella muulla asemalla useamman viikon. Vanhoista vuoden tai useamman soitetaan vain lähinnä artistien ja bändien isoimpia hittejä. Vaikka aina ei tulekaan sama biisi niin kyllähän se kyllästyttää kun kokoajan kuulee vain kappaleita, joita on kuullut jo aikanaan Loopilla radiosta ja uudet kappaleetkin on ehtinyt kuulla eri kanavilta tai kuunnella streemipalveluista useampia kertoja, niistä vähistä mitkä sattuvat tulemaan myös Radio Suomelle soittoon.

        Radio Suomen soittolistaan pitäisi ottaa mallia kahdesta kanavasta Spirit FM ja Sea FM. Spiritillä, mitä olen netistä kuunnellut ja soittolistatietoja tarkastellut kun oli saatavilla, soi hyvin vähän samat biisit ja bändeiltä ja artisteilta soitetaan myös kappaleita, jotka eivät ole heidän tunnetuimpia saati edes sinkkubiisejä. Spiritillä ei myöskään aina soiteta samasta kappaleesta samaa versiota, jos siitä on äänitetty toisenlainenkin versio. Sea FM soittolista taas on yllättävän monipuolinen ottaen huomioon soitetun musiikin määrän vrt esim Loop. Monipuolisuus Sea FM:llä tulee juurikin uuden musiikin nopeasta vaihtuvuudesta ja siitä että vanhemmat biisit mitä soitetaan ovat harvoin samojen kierrätystä. Lisäksi Sea FM:llä voi soida välillä myös biisejä, jotka eivät ole kanavan päälinjan mukaisia tai soittolistabiisejä.

        En kuuntelisi Radio Suomea lainkaan jos työpaikalla ei olisi pakko.

        Eipä Radio Suomi ainoa pohjanoteeraus ole. Nimittän NRJ keräsi vielä 2009-2013 loppuun asti jopa yli 900 000 viikkokuulijamääriä. Suosikkijuontajien lähteminen kanavalta ja lopulta musiikillisen linjan radikaali muuttuminen söi kuulijamääristä puolet pois. Nykyisellään NRJ:llä on vaikeuksia kerätä edes 400 000 viikkokuulijaa. Aivan satavarmasti jos NRJ:llä olisi edelleen samanlainen musiikillinen linja kuin 2009-2013 olisi kanava vähintäänkin Suomen kolmanneksi kuunneluin kaupallinen.

        Näinhän se on, mutta tarkastelussa nimenomaan Radio Suomi Pop, joka on niin raivostuttava Haloo Helsinkeineen(päivällä n.tunnin välein) , Kaija Koo, Sanni, JVG, Juha Tapio, Anna Puu, Cheek, Lauri Tähkä, Vartiainen, Vesala ja "Muitaki ihmisii"( oksentaa)... !

        Tuolla joku sanoi, että voi vaihtaa kanavaa, no, tietenkin voi, mutta on myös niitä tilanteita, ettei voi, vaan joutuu kuuntelemaan Radio Suomi Popilta, Haloo Helsingin , "Hulluuden highway" ,"Beibi", "Tuntematon", Pulp fiction", "Kuussa tuulee" ja "Rakas" ja sitten taas alusta, huoh!!

        Leevi and the Leawings soi myös aivan liikaa, muillakin kanavilla, vaikka tekstinsä ovat hyviä, ei ne sentään ihan niiin hyviä ole, että oksennus -reaktioon asti pakko soitetaan! Toisaalta edunsaajat Teostolta, leski, lapset jne. ovat hyvillään, mutta siltikin, ei ymmärrä ei!


      • Forgedit

        Onneksi itseni ei tarvitse sentään Suomipoppia missään kuunnella, Joskus sitäkin tuli kuunneltua hieman, mutta ei paljoa. Silti kyseisen kanavan tarjontaan ehti kyllästyä.

        Se että radio Suomipop on ylivoimaisesti toiseksi kuunnelluin kaupallinen kanvan on asia jota ainakaan minun aivoni eivät pysty selittämään saati käsittämään.

        Yhdessä asiassa monet radiokanavan musiikista vastaavat saavat kiittää Suomessa hidasta tekniikan/langattoman tekniikan käyttöön oton hidasta yleistymistä. Yhtälailla ihmisten laiskuuttakin saavat kiittää, niin ei tarvitse kuin antaa minimi panos kanavan musiikkitarjonnalle.

        Siinä vaiheessa kun vielä suuremmassa määrin ihmiset löytävät streemauspalvelut, netin koko radiotarjonnan ja suurimmalla osalla ihmisistä on auto mistä löytynee kaikki nykyaikaiset yhteydet bluethootit yms. uskon sen johtavan väistämättäkin siihen, että yhä useampi ihminen valitsee yhä useammin alueella kuuluvien radiokanavien sijaan, jonkun muun radiokanavan netistä tai kuuntelee omia biisejään puhelimesta tai haluamaansa musiikkia spotifysta.

        Valitettavasti tuon massa yleistymistä jouduttaneen odottamaan ainakin vielä 20 vuotta. Näin radiokanavat voivat rauhassa suoltaa ulos yksitoikkoista musiikkitarjontaa vielä useita vuosia. Toivoa sopii, että nykytekniikan käyttöön otto yleistyisi laajamittaisesti jo aikaisemmin. Näin ollen useat radiokanavat, )mm Suomipop) olisivat hienoisessa kriisissä, kun yhtäkkiä pitäisi alkaakin tarjota monipuolisempaa soittolistaa. Riittääkö siihen yhden musiikkipäällikön aika jos hoidettavana on about 6 tai useammankin kanavan musiikkitarjonta kuten Nelonen Medialla.


      • woodsuncer
        Forgedit kirjoitti:

        Onneksi itseni ei tarvitse sentään Suomipoppia missään kuunnella, Joskus sitäkin tuli kuunneltua hieman, mutta ei paljoa. Silti kyseisen kanavan tarjontaan ehti kyllästyä.

        Se että radio Suomipop on ylivoimaisesti toiseksi kuunnelluin kaupallinen kanvan on asia jota ainakaan minun aivoni eivät pysty selittämään saati käsittämään.

        Yhdessä asiassa monet radiokanavan musiikista vastaavat saavat kiittää Suomessa hidasta tekniikan/langattoman tekniikan käyttöön oton hidasta yleistymistä. Yhtälailla ihmisten laiskuuttakin saavat kiittää, niin ei tarvitse kuin antaa minimi panos kanavan musiikkitarjonnalle.

        Siinä vaiheessa kun vielä suuremmassa määrin ihmiset löytävät streemauspalvelut, netin koko radiotarjonnan ja suurimmalla osalla ihmisistä on auto mistä löytynee kaikki nykyaikaiset yhteydet bluethootit yms. uskon sen johtavan väistämättäkin siihen, että yhä useampi ihminen valitsee yhä useammin alueella kuuluvien radiokanavien sijaan, jonkun muun radiokanavan netistä tai kuuntelee omia biisejään puhelimesta tai haluamaansa musiikkia spotifysta.

        Valitettavasti tuon massa yleistymistä jouduttaneen odottamaan ainakin vielä 20 vuotta. Näin radiokanavat voivat rauhassa suoltaa ulos yksitoikkoista musiikkitarjontaa vielä useita vuosia. Toivoa sopii, että nykytekniikan käyttöön otto yleistyisi laajamittaisesti jo aikaisemmin. Näin ollen useat radiokanavat, )mm Suomipop) olisivat hienoisessa kriisissä, kun yhtäkkiä pitäisi alkaakin tarjota monipuolisempaa soittolistaa. Riittääkö siihen yhden musiikkipäällikön aika jos hoidettavana on about 6 tai useammankin kanavan musiikkitarjonta kuten Nelonen Medialla.

        Syyttävä sormi osoittaa juuri musiikkitoimittajaan, joka kumartelee Warnerin, Sonyn ja Universalin promoille!

        Se, että musiikkitarjonta olisi monipuolisempaa tarkoittaa sitä, että pientenkin levy-yhtiöiden artistit pääsisivät valtakunnan msinosradioihin soittoon.

        Toisin sanoen, milloin musiikkipäälliköt, tominta tapansa ja läpinäkyvät lipomiset isoille levy-yhtiöille saadaan loppumaan!?


      • Forgedit

        Outoa kyllä jos toimintatavat ovat kyseisenlaiset. Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä minkä levy-yhtiön artisti tai bändi on kyseessä jos musiikki on hyvää ja laadukasta. Varsin valitettavaa jos näin on edelleen 2018.

        Ennenhän tuon ymmärsi hyvin kun musiikkia ei ollut näin helposti saatavilla. Soitettiin lähinnä sitä mikä markkinoitiin suoraan radioikanaville ja tutuilla ja isoilla levy-yhtiöillä oli toki helpompi saada uudetkin artistinsa läpi. Tänäpäivänä asian ei pitäisi olla enää näin.

        Luulempa itse, että Muutamilla radiokanavilla ja levy-yhtiöillä on jotkin omat pimeät sopimuksensa, joiden kautta radiokanavat saisivat soittaa musiikkia halvemmalla. Kun luvataan tietylle bändille tai artistille per kanava ne varmat 5-8 soittoa päivässä niin se voidaan sitten jollain tapaa kompensoida ettei lopulta yhdestä soitosta tarvitse maksaa niin paljoa kuin normaalisti.

        Mikä muu voisi selittää sen, että tietyillä kanavilla soi niin ahkerasti tietyt biisit, samat artistit ja bändit. Pakkohan jotain etua on saada, enkä usko että se on pelkästään kuulijoiden toiveiden täyttämistä.


      • ghostmusavip
        Forgedit kirjoitti:

        Outoa kyllä jos toimintatavat ovat kyseisenlaiset. Eihän sillä pitäisi olla mitään väliä minkä levy-yhtiön artisti tai bändi on kyseessä jos musiikki on hyvää ja laadukasta. Varsin valitettavaa jos näin on edelleen 2018.

        Ennenhän tuon ymmärsi hyvin kun musiikkia ei ollut näin helposti saatavilla. Soitettiin lähinnä sitä mikä markkinoitiin suoraan radioikanaville ja tutuilla ja isoilla levy-yhtiöillä oli toki helpompi saada uudetkin artistinsa läpi. Tänäpäivänä asian ei pitäisi olla enää näin.

        Luulempa itse, että Muutamilla radiokanavilla ja levy-yhtiöillä on jotkin omat pimeät sopimuksensa, joiden kautta radiokanavat saisivat soittaa musiikkia halvemmalla. Kun luvataan tietylle bändille tai artistille per kanava ne varmat 5-8 soittoa päivässä niin se voidaan sitten jollain tapaa kompensoida ettei lopulta yhdestä soitosta tarvitse maksaa niin paljoa kuin normaalisti.

        Mikä muu voisi selittää sen, että tietyillä kanavilla soi niin ahkerasti tietyt biisit, samat artistit ja bändit. Pakkohan jotain etua on saada, enkä usko että se on pelkästään kuulijoiden toiveiden täyttämistä.

        Etkö tiedä, etteivät levy-yhtiöt voi marssia Teoston tai Grmamexin sopimusten yli, radioiden kanssa keskenään keplottelemalla sopimuksella, niin, että eivät ottaisi osaansa Teoston tai Gramexin kanssa tehdyistä osuuksista, saatika artistien osuuksista ??
        Se, olisi niin röyhkeä tekijänoikeudellinen rikos ja kiinni jääminen ilmiselvää, että kyse ei tietenkään tuollaisesta asiasta ole. Et kaikesta päätellen alasta tiedä mitään!?

        Radioiden musiikkitoimittajat ovat kaiketi niin yksinkertaista porukkaa, että ovat sitä mieltä, että jos ei ole Warner Music Finlandin, Sony Music Finlandi tai Universal Music Groupin artisti, ei voi olla hyvä ja mielenkiintoinen artisti, kun ei ole kelvannut ed. mainituille yhtiöille.

        Se lahjontahan voi olla esim. yhtiön ulkomaisten artistien euroopan keikoille vapaa lippuja Berliiniin tai Roomaan, U2:en, Coldplayn tai Foo Fightersin keikkoja katsomaan!


      • lainiisworkrec
        ghostmusavip kirjoitti:

        Etkö tiedä, etteivät levy-yhtiöt voi marssia Teoston tai Grmamexin sopimusten yli, radioiden kanssa keskenään keplottelemalla sopimuksella, niin, että eivät ottaisi osaansa Teoston tai Gramexin kanssa tehdyistä osuuksista, saatika artistien osuuksista ??
        Se, olisi niin röyhkeä tekijänoikeudellinen rikos ja kiinni jääminen ilmiselvää, että kyse ei tietenkään tuollaisesta asiasta ole. Et kaikesta päätellen alasta tiedä mitään!?

        Radioiden musiikkitoimittajat ovat kaiketi niin yksinkertaista porukkaa, että ovat sitä mieltä, että jos ei ole Warner Music Finlandin, Sony Music Finlandi tai Universal Music Groupin artisti, ei voi olla hyvä ja mielenkiintoinen artisti, kun ei ole kelvannut ed. mainituille yhtiöille.

        Se lahjontahan voi olla esim. yhtiön ulkomaisten artistien euroopan keikoille vapaa lippuja Berliiniin tai Roomaan, U2:en, Coldplayn tai Foo Fightersin keikkoja katsomaan!

        Tuo on täyttä totta! Kummallista on, ettei kukaan oikeasti puutu siihen, miksi vain suurkansallisten levy-yhtiöiden artistit saavat sitä soitto aikaa, eikä esim. juuri se esim. Liperiläinen pieni ns. indie yhtiö!?


      • Forgedit
        ghostmusavip kirjoitti:

        Etkö tiedä, etteivät levy-yhtiöt voi marssia Teoston tai Grmamexin sopimusten yli, radioiden kanssa keskenään keplottelemalla sopimuksella, niin, että eivät ottaisi osaansa Teoston tai Gramexin kanssa tehdyistä osuuksista, saatika artistien osuuksista ??
        Se, olisi niin röyhkeä tekijänoikeudellinen rikos ja kiinni jääminen ilmiselvää, että kyse ei tietenkään tuollaisesta asiasta ole. Et kaikesta päätellen alasta tiedä mitään!?

        Radioiden musiikkitoimittajat ovat kaiketi niin yksinkertaista porukkaa, että ovat sitä mieltä, että jos ei ole Warner Music Finlandin, Sony Music Finlandi tai Universal Music Groupin artisti, ei voi olla hyvä ja mielenkiintoinen artisti, kun ei ole kelvannut ed. mainituille yhtiöille.

        Se lahjontahan voi olla esim. yhtiön ulkomaisten artistien euroopan keikoille vapaa lippuja Berliiniin tai Roomaan, U2:en, Coldplayn tai Foo Fightersin keikkoja katsomaan!

        Tiedän, mutta tuo nyt oli vain esimerkkinä tarkoitus oli vain osoittaa, että radiokanavilla voi olla sopimuksia joilla sekä he että levy-yhtiö hyötyvät siitä kun soittavat tiettyjä artisteja ja bändejä hyvin useasti. En sitä nyt tuossa hoksannut täsmentää että voi olla muutakin ja todennäköisemmin onkin kuin puhdasta rahaa...

        Puhtaasti raha ei ehkä liiku, mutta kyseinen homma hoidetaan vain toisella tavalla. Kun soitat eniten Sannin musiikkia tai Haloo Helsinkiä. Levy-yhtiö kiittää radiokoanavaa antamalla jakoon kyseisen artistin muutamia keikkalippuja jo loppuunmyydyille keikoille ja kanava saa toimia näkyvästi halvalla sponsorina artistin areenakeikalle. Radiokanavat saavat fanikamaa/levyjä jaettavaksi yms. Näin ollen lopulta se yhden soiton hintalappukin tulee tätä kautta halvemmaksi. Päivän selvää että jos Suomipopilla on esim jokin Haloo Helsinki tempaus tai vaikka Radio Novalla JVG kyseisien yhtyeiden fanit todennäköisesti kuuntelevat silloin kyseisiä kanavia enemmän. Kun kanavalla on paljon kuuntelijoita tai tiedetään että nyt kuulijaluvut todennäköisesti nousevat normaalista hieman hetkellisesti se voi näkyä positiivisesti mainostuloissakin heti tai pienellä viiveellä.

        Aikaisemmassa viestissä oleva oli vain herättelyä siihen, että suurten levy-yhtiöiden bändit ja artistit saavat suhteessa enemmän soittoa, koska heillä on enemmän volyymia vastata radiokanavien tarpeisiin, lähtemällä mukaan erilaisiin tempauksiin. Ei pienellä levy-yhtiöllä ole ehkä samassa mittakaavassa resursseja panostaa antamalla fanikamaa, levyjä, keikkalippuja yms. ilmaiseksi jakoon radiokanvien kilpailuihin...

        Oli kyse tästä tai jostain, muusta niin en itse en keksi muuta selitystä miksi tietyt soi kokoajan. Toinen selistys toki on myös musiikkipäällikköjen laiskuus. Vähemmällä työllä pääsee kun ei tarvitse miettiä niin paljoa mitä laitetaan soittoon ja etsiä sopivia biisejä.


      • Aivanvarmastionnäin
        ghostmusavip kirjoitti:

        Etkö tiedä, etteivät levy-yhtiöt voi marssia Teoston tai Grmamexin sopimusten yli, radioiden kanssa keskenään keplottelemalla sopimuksella, niin, että eivät ottaisi osaansa Teoston tai Gramexin kanssa tehdyistä osuuksista, saatika artistien osuuksista ??
        Se, olisi niin röyhkeä tekijänoikeudellinen rikos ja kiinni jääminen ilmiselvää, että kyse ei tietenkään tuollaisesta asiasta ole. Et kaikesta päätellen alasta tiedä mitään!?

        Radioiden musiikkitoimittajat ovat kaiketi niin yksinkertaista porukkaa, että ovat sitä mieltä, että jos ei ole Warner Music Finlandin, Sony Music Finlandi tai Universal Music Groupin artisti, ei voi olla hyvä ja mielenkiintoinen artisti, kun ei ole kelvannut ed. mainituille yhtiöille.

        Se lahjontahan voi olla esim. yhtiön ulkomaisten artistien euroopan keikoille vapaa lippuja Berliiniin tai Roomaan, U2:en, Coldplayn tai Foo Fightersin keikkoja katsomaan!

        Haluatteko jonkun kanavan näkvästi sponsoriksi artistin isolle keikalle. Kyllä! No siinä tapauksessa soitatte vähintään x määrän kyseisen artistin musiikkia tiettynä ajanjaksona.


      • ghostmusavip
        Aivanvarmastionnäin kirjoitti:

        Haluatteko jonkun kanavan näkvästi sponsoriksi artistin isolle keikalle. Kyllä! No siinä tapauksessa soitatte vähintään x määrän kyseisen artistin musiikkia tiettynä ajanjaksona.

        Niin, mutta pitää muistaa se, että miten menetellään siinä tapuksessa, että jos esim. Warner promoaa ihan uutta artistiaan, niin eipä artistille voida muuta tarjota kuin, juuri soittoa radiokanavalla ja paljon, että saadaa tunnettavuutta!

        Pienen levy-yhtiön artistille, ei anneta näiden paskapää radioiden musiikktoimittajilta edes aikaa promoon, saatika radiosoittoon mahdollisuutta.

        Kun kukaan ei puutu tähän asiaan, jää radioiden musiikkitarjonta kolmen ison, Warnerin, Sonyn, Universalin ja näiden sivu-levymerkkien temmellyskentäksi!


    • hulluuhelsinki

      Yle on valtion omistama yhtiö. Nyt pitäisi tehdä tarkastus ottavatko musiikista vastaavat lahjuksia näiltä suurilta levy-yhtiöiltä?

      • jfjdä

        Hmm..., jotain pientä vain, esim. Alannis Morrisetten euroopan keikka ja 10 VIP-lippua. Ens kesän suomen ZZ Top keikoille, 30 lippua!


      • toivottavasteitotta

        Jos ottaisivat ja valtion yhtiötä rangaistaisiin sanktioilla, me suomalaiset tavalliset kansalaiset joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa joutuisimme lopulta maksamaan sanktiot veroina valtiolle. Sen sijaan että asianomaiset kantaisivat pelkästään vastuun. Toivottavasti tuo ei siis ole totta eikä koskaan osoitetakaan todeksi. En nimittäin halua joutua toisten tekemien vääryyksien maksajaksi.

        Keskustelussa on hyvä, muistaa että suuriosa Suomessakin toimivista pienemmistä levy-yhtiöisä on tytäryhtiönä yms. kytköksessä isompaan levy-yhtiöön. On toki myös ihan yksityisiäkin.

        Suurien levy-yhtiöiden ja heihin kytköksissä olevien pienempien levy-yhtiöiden julkaisukatalogi on sen verran laaja kotimaa ja ulkomaat humoioiden, että tämä ei voi olla pelkästään syy tiettyjen radiokanavien erittäin kapealle musiikkitarjonnalle.


    • halvatunhalvattu

      Voi helvetti mikä ääni tuolla Sannilla !!! Kappale 2080-luvulla. Samanlaista vinkumista on Paula Vesala, Haloo Helsinki, ym muut paskalaulajat. Mitä varten tuollaisi ylipäätään soitetaan joka päivä Radio Suomessa.

      • EMVliianvähänsannii

        Sannia saisi soida paljon enemmän ja laajemmin koko tuotantoa Radio Suomella kuin mitä soi. Hieno artisti, upea ja tunteikas ääni sekä hyviä biisejä. Rajansa kuitenkin kaikella, koska liikasoitto on liikaa oli kyse sitten mistä bändistä tai artistista tahansa.

        Sanni on niin sanotusi ensimmäinen uudenlaisen suomalaisen 2010-luvun naispopin ilmentymä. Sannin menestyksen jälkeen lukuisat naisartistit ova vaihtelevalla menestyksellä yrittäneet matkia Sannin tyyliä ja mukaan on tullut myös muutamia miesartistejakin.

        Jos jotain pitäisi poistaa Radio Suomen soitosta niin ne huonoimmat Sanni kopiot.

        Ja pakkoko sun on halvatunhalvattu kuunnella Radio Suomea jos ei miellytä? Oletko antanut palautetta suoraan Ylelle vai marissut vain täällä? Tiedän omasta kokemuksesta, että joskus on tilanteita/missä vain on pakko kuunnella jotain tiettyä asemaa. Joten käytä sinäkin valitusvoimasi suuntaamalla paleute ensisijaisesti Ylelle ja sen jälkeen vielä tänne jos jaksat.


      • gogowhitt
        EMVliianvähänsannii kirjoitti:

        Sannia saisi soida paljon enemmän ja laajemmin koko tuotantoa Radio Suomella kuin mitä soi. Hieno artisti, upea ja tunteikas ääni sekä hyviä biisejä. Rajansa kuitenkin kaikella, koska liikasoitto on liikaa oli kyse sitten mistä bändistä tai artistista tahansa.

        Sanni on niin sanotusi ensimmäinen uudenlaisen suomalaisen 2010-luvun naispopin ilmentymä. Sannin menestyksen jälkeen lukuisat naisartistit ova vaihtelevalla menestyksellä yrittäneet matkia Sannin tyyliä ja mukaan on tullut myös muutamia miesartistejakin.

        Jos jotain pitäisi poistaa Radio Suomen soitosta niin ne huonoimmat Sanni kopiot.

        Ja pakkoko sun on halvatunhalvattu kuunnella Radio Suomea jos ei miellytä? Oletko antanut palautetta suoraan Ylelle vai marissut vain täällä? Tiedän omasta kokemuksesta, että joskus on tilanteita/missä vain on pakko kuunnella jotain tiettyä asemaa. Joten käytä sinäkin valitusvoimasi suuntaamalla paleute ensisijaisesti Ylelle ja sen jälkeen vielä tänne jos jaksat.

        Kyllä lauluääntä on ja luontaista lahjakkuutta Diandralla, jos ns. hyvistä naislaulajista ja äänestä puhutaan! Sanni sitä ei ole, vaikka tuossa ylhäällä asiasta ymmärtämätön väittää Sännillä olevan, "... tunteikas ääni... " !?

        Miltähän se kuulostaisi , kun Sänni yrittäisi laulaa Whitney Houstonia ? Heh! Taitais jäädä laulamatta, mutta Diandralta se onnistuu ja vieläpä loistavasti!

        Lisäksi Kallonen ja kumppanit olivat täysin vastuuttomia Warnerilla, antaessaan lempipenikkansa julkaista "Että mitähän vittua" ja "Vahinko"-biisit! Miettikää miten pikkutytöt 4-11-v. laulavat noita lauluja.!? Aika pervoja nämä Warnerin tuottajakaarti!!


      • EMVliianvähänsannii
        gogowhitt kirjoitti:

        Kyllä lauluääntä on ja luontaista lahjakkuutta Diandralla, jos ns. hyvistä naislaulajista ja äänestä puhutaan! Sanni sitä ei ole, vaikka tuossa ylhäällä asiasta ymmärtämätön väittää Sännillä olevan, "... tunteikas ääni... " !?

        Miltähän se kuulostaisi , kun Sänni yrittäisi laulaa Whitney Houstonia ? Heh! Taitais jäädä laulamatta, mutta Diandralta se onnistuu ja vieläpä loistavasti!

        Lisäksi Kallonen ja kumppanit olivat täysin vastuuttomia Warnerilla, antaessaan lempipenikkansa julkaista "Että mitähän vittua" ja "Vahinko"-biisit! Miettikää miten pikkutytöt 4-11-v. laulavat noita lauluja.!? Aika pervoja nämä Warnerin tuottajakaarti!!

        Kannattaisi ensitöikseen sisäistää, että teknisesti taitava lauluääni ei ole sama asia kuin tunteikas lauluääni.

        Ja jos ottaisit asioista selvää niin tietäisit, että Sanni ei ole alunperinkään tehnyt musiikkiaan päämäränä "tehdään musiikkia lapsille". Miksi sen takia, että Sannilla sattuu olemaan myös nuoria kuulijoita. pitäisi sensuroida kappaleita tai jättää jotain julkaisematta? Eiköhän artistilla ole vapaus tehdä sellaista musiikkia kuin itse haluaa. Aivan kuin 70-80 90- ja 2000-luvun alussa ei olisi koskaan ollut vieläkin roisimpia kappaleita, joita nämäkin nykyiset ei lapsille tällaista huutelijat ovat itsekin kuunnelleet. Kysykää itseltänne tuliko teistä Viilaten ja höyläten, juoden viinaa, Nygårdin Vitun Suomirokki, Seksi vie ja Taksi tuo tai Sukkulaveenukseen biisien takia jotenkin erilaisia negatiivisella tavalla, kuin jos olisit välttänyt nuo biisit lapsuudessasi.

        Toivottavasti Sannin uutuus Pornoo alkaisi soida pian myös Radio Suomessa.

        HUOM! Jos Sanni olisi jättänyt Että mitähän vittua kappaleen julkaisematta, ei hänellä olisi hallussaan Spotifyn ykkösijaa kategoriassa: Eniten vuorokauden aikana kuunneltu suomalainen kappale . Samalla Sanni rikkoi myös toisen ennätyksen eniten julkaisupäivänä kuunneltu kotimainen biisi spotifyssa.


      • EMVliianvähänsannii
        gogowhitt kirjoitti:

        Kyllä lauluääntä on ja luontaista lahjakkuutta Diandralla, jos ns. hyvistä naislaulajista ja äänestä puhutaan! Sanni sitä ei ole, vaikka tuossa ylhäällä asiasta ymmärtämätön väittää Sännillä olevan, "... tunteikas ääni... " !?

        Miltähän se kuulostaisi , kun Sänni yrittäisi laulaa Whitney Houstonia ? Heh! Taitais jäädä laulamatta, mutta Diandralta se onnistuu ja vieläpä loistavasti!

        Lisäksi Kallonen ja kumppanit olivat täysin vastuuttomia Warnerilla, antaessaan lempipenikkansa julkaista "Että mitähän vittua" ja "Vahinko"-biisit! Miettikää miten pikkutytöt 4-11-v. laulavat noita lauluja.!? Aika pervoja nämä Warnerin tuottajakaarti!!

        Haluaisin vain kysyä juuri sinulta. Kun Diandra on noin mahtava laulaja kuten sanot. Enkä itsekkään kiistä hänen laulutaitoaan. Miksi Diandra sitten tekee musiikkia, missä hänen äänensä ei pääse läheskään oikeuksiinsa vaan käyttää vain niin sanotusti puolet äänensä kapasiteetistaan jokaisessa biisissään.

        Vaikka Diandra on loistava laulaja myös teknisesti, ei sitä voi hehkuttaa että hän haaskaa talenttiaan vääränlaisella musiikilla. Äänensä puolesta Diandra voisi olla maailmanlaajuinen supertähti. Tällähetkellä hän ei ole sitä edes Suomessa.

        Vaikka Alma on lyönyt itsensä läpi melko isosti ulkomaillakin, pysyn edelleen kannassani jonka olen joskus todennut aikaisemminkin. Krista Siegfrids tulee olemaan Suomen menestynein naisartisti Suomen rajojen ulkopuolella, jopa menestyneempi kuin Alma. Tämän uskon tapahtuvan seuraavan 5 vuoden sisällä.

        Saara Aalto valitettavasti floppaa viisuissa. Tämä ei ole toive eikä moite saati haukku vaan oma mututuntuma. Tottakai olisi siistiä, että Saara Aalto voittaisi, mutta Semifinaaliin tulee jäämään.


      • gogowhitt
        EMVliianvähänsannii kirjoitti:

        Kannattaisi ensitöikseen sisäistää, että teknisesti taitava lauluääni ei ole sama asia kuin tunteikas lauluääni.

        Ja jos ottaisit asioista selvää niin tietäisit, että Sanni ei ole alunperinkään tehnyt musiikkiaan päämäränä "tehdään musiikkia lapsille". Miksi sen takia, että Sannilla sattuu olemaan myös nuoria kuulijoita. pitäisi sensuroida kappaleita tai jättää jotain julkaisematta? Eiköhän artistilla ole vapaus tehdä sellaista musiikkia kuin itse haluaa. Aivan kuin 70-80 90- ja 2000-luvun alussa ei olisi koskaan ollut vieläkin roisimpia kappaleita, joita nämäkin nykyiset ei lapsille tällaista huutelijat ovat itsekin kuunnelleet. Kysykää itseltänne tuliko teistä Viilaten ja höyläten, juoden viinaa, Nygårdin Vitun Suomirokki, Seksi vie ja Taksi tuo tai Sukkulaveenukseen biisien takia jotenkin erilaisia negatiivisella tavalla, kuin jos olisit välttänyt nuo biisit lapsuudessasi.

        Toivottavasti Sannin uutuus Pornoo alkaisi soida pian myös Radio Suomessa.

        HUOM! Jos Sanni olisi jättänyt Että mitähän vittua kappaleen julkaisematta, ei hänellä olisi hallussaan Spotifyn ykkösijaa kategoriassa: Eniten vuorokauden aikana kuunneltu suomalainen kappale . Samalla Sanni rikkoi myös toisen ennätyksen eniten julkaisupäivänä kuunneltu kotimainen biisi spotifyssa.

        Nimim. "EMVliianvähänsannii" väittää, että Diandra tekee pakosta sitä musaa, mitä tällä hetkellä tekee, pitää varmaan paikkansa. Siihen nimenomaan on syynä kapeat kotimaan markkinat ja artisitn itsensä ei halukkuus satsata ulkomaille, tai se on merkki huonosta levy-yhtiöstä! Diandran äänessä, niin kuin tiedämme, ei ole mitään vikaa, päin vastoin!

        Se mitä ns. väittämääsi tulkintaan tulee, niin jostain syystä Sannin "tulkinta" "että mitähän vittua" biisistään, ei saa kyyneltä silmänurkkaan, ei se, ei ne muutkaan biisit, koska Sannissa vain ei ole sitä jotain, edes tulkinnoissaan, mikä liikauttaisi jotain sisällä!

        Tiedän, että Sannin kuulijakunta ja ikänsä, ovat ollut täysin tiedossa Warnerilla, kun ..."vittua"-biisin julkaisua ovat miettineet! Ovat olleet täysin tietoisia, että kotona se pikku " maisa" ja "miina" 5v. laulavat kylään tulleelle isoäidilleen Sannin uusinta "Että mitähän vittua"-biisiä!

        Ihan törkeää, kun vielä lisätään "Vahinko"-biisin sanoma, mikä taas suoraan ruokkii mielikuvillaan "lolita" tyyppistä ajattelutapaa nyky pedofiileille, niin eikö se ole vastuutonta Warnerilta!?

        Sannilla ei ole muuta kuin tehokas levy-yhtiö, joka tietää, mitä se media arvio on vrt. kaks kertaa "Vain elämää ohjelmassa",oli ehkä Warnerilta läpinäkyvin buukkaus, kun ottaa huomioon, kuinka huono artisti Sanni on ja yhden tavan tulkitsija!


      • EMVliianvähänsannii

        Faktatkin voisi tarkistaa ennen kuin alkaa kirjoitelemaan.

        Aika törkeää settiä sulta. Kannattaisiko tutustua paremmin artistiin ennen kuin tulet tänne huutelemaan totuuksia ja puhumaan vääryydestä. Sannin Vahinko biisi ei ensinäkään viittaa aktiin ja mitä tulee lapsikuulijoihin. Jos artistin lähtökohtana ei ole koskaan ollut julkaista musiikkia lähtökontana tehdä sitä lapsille, miksi ihmeessä sen takia pitäisi sensuroida julkaisuja tai jäättää kokonaan julkaisematta jotain? Ilmeisesti et ole tietoinen että Sannilla on erittäin paljon täysi-ikäisiä faneja/hänen musiikkinsa kuuntelijoita.

        Seuraava väitteesi "Sannilla ei ole muuta kuin tehokas levy-yhtiö" ei pidä lainkaan paikkaansa.

        Avaan tuota viimeisen väitteesi paikkansa pitämättömyyttä
        - Sanni tekee kaikkien kappaleidensa sanoitukset itse ja säveltää myös kappaleensa itse tai yhteistyössä jonkun muun kanssa.
        - Tietäisit jos olisit ottanut selvää, että Sanni on yksi aktiivisimpia artisteja sosiaalisessa mediassa, jolla ei ole mitään tekemistä Warnerin kanssa. Artisti itse poustaa omia juttujaan hyvin aktiivisesti Someen eikä sitä hoida, joku ulkopuolinen taho hänen puolestaan.

        Ilmeisesti sinulle tarkoittaa automaattisesti että jonkin on huono & lahjaton, jos et itse pidä kyseisen artistin tai bändin musiikista.

        Uskallatko mennä ihan omana itsenäsi esittämään tuon vastuuttomuus huolesi Vahinko biisistä Warnerille ja vaatimaan näin jälkeempäin jotain... Voitko myös väittää pokkana, että Sanni on sitä rajuinta musaa mitä nämä sinun mainitsemasi huolta herättävät Lapsi kuulijat kuulevat tai kuuntelevat vartavasten.

        Oli asia mikä hyvänsä niin on todella naurettavaa varsinkin suu vaahdossa esittää väitteitä, jotka eivät edes pidä lainkaan paikkansa. Miksi myös vaahtoat vain kahdesta Sannin kappaleesta, kun häneltä löytyy useampiakin mistä voisit vaahdota, kuten Pojat tai Kokaani?

        Eiköhän tämä asia tullut selväksi, jos ei niin sitten jääköön sinulle epäselväksi.


      • gogowhitt
        EMVliianvähänsannii kirjoitti:

        Faktatkin voisi tarkistaa ennen kuin alkaa kirjoitelemaan.

        Aika törkeää settiä sulta. Kannattaisiko tutustua paremmin artistiin ennen kuin tulet tänne huutelemaan totuuksia ja puhumaan vääryydestä. Sannin Vahinko biisi ei ensinäkään viittaa aktiin ja mitä tulee lapsikuulijoihin. Jos artistin lähtökohtana ei ole koskaan ollut julkaista musiikkia lähtökontana tehdä sitä lapsille, miksi ihmeessä sen takia pitäisi sensuroida julkaisuja tai jäättää kokonaan julkaisematta jotain? Ilmeisesti et ole tietoinen että Sannilla on erittäin paljon täysi-ikäisiä faneja/hänen musiikkinsa kuuntelijoita.

        Seuraava väitteesi "Sannilla ei ole muuta kuin tehokas levy-yhtiö" ei pidä lainkaan paikkaansa.

        Avaan tuota viimeisen väitteesi paikkansa pitämättömyyttä
        - Sanni tekee kaikkien kappaleidensa sanoitukset itse ja säveltää myös kappaleensa itse tai yhteistyössä jonkun muun kanssa.
        - Tietäisit jos olisit ottanut selvää, että Sanni on yksi aktiivisimpia artisteja sosiaalisessa mediassa, jolla ei ole mitään tekemistä Warnerin kanssa. Artisti itse poustaa omia juttujaan hyvin aktiivisesti Someen eikä sitä hoida, joku ulkopuolinen taho hänen puolestaan.

        Ilmeisesti sinulle tarkoittaa automaattisesti että jonkin on huono & lahjaton, jos et itse pidä kyseisen artistin tai bändin musiikista.

        Uskallatko mennä ihan omana itsenäsi esittämään tuon vastuuttomuus huolesi Vahinko biisistä Warnerille ja vaatimaan näin jälkeempäin jotain... Voitko myös väittää pokkana, että Sanni on sitä rajuinta musaa mitä nämä sinun mainitsemasi huolta herättävät Lapsi kuulijat kuulevat tai kuuntelevat vartavasten.

        Oli asia mikä hyvänsä niin on todella naurettavaa varsinkin suu vaahdossa esittää väitteitä, jotka eivät edes pidä lainkaan paikkansa. Miksi myös vaahtoat vain kahdesta Sannin kappaleesta, kun häneltä löytyy useampiakin mistä voisit vaahdota, kuten Pojat tai Kokaani?

        Eiköhän tämä asia tullut selväksi, jos ei niin sitten jääköön sinulle epäselväksi.

        En ole väittänyt, enkä väitä, että Sanni on "rajuinta" musaa, kun se ei pidä paikkaansa ja itse asiassa, on kaukana "rajusta" musasta.

        Tiedän, että Sanni tekee biisinsä itse! Tuo some-osasto ei kuulu mitenkään tähän asiaan. Jos artisti on somessa ns. tehokas ja jaksaa liirumlaarumeja jakaa alaikäisten pikkutyttöjen kanssa, nin se on Sanni promoa se, sen tiedän. Toisaalta kaikki lisää näkyvyyttä ja pitää huolen, että artisti on esillä, joka taas on tietenkin mieleen Warnerille ja Sanni ei tässä ole mitenkään poikkeus!

        En ole väittänyt, että "Vahinko" -biisi viittaa aktiin, mutta biisin sanoma on, no... vihjaileva, jossa kertoja- minä vihjailee että jos... jne. Mieti, mitä ajatuksiltaan ja maailmankuvaltaan kehittymätön pikku tyttö ajattelee "idolinsa" teksteistä, joista ei aivan kaikkea ymmärrä, tai jos tekstit antavat väärän kuvan asioista!?

        Sanni on tolkuttoman keskinkertainen biisintekijänä, kamaline lauluäänineen ja ei missään tapauksessa saa minkäänlaisia tunteita heräämään ja kaikista vähiten liikutuksen tunteita, ne ovat valovuosien päässä!


    • p.....rrrkle

      Eeppi Ursin on aivan kauhea ja biisit vielä kauheampia. Radio Suomen musiikki on kertakaikkisen ala-arvoista. Niin, ei siellä oikeastaan olekaan musiikkia, on vain vaikerrusta, läähätystä ja hengitysvaikuksia laulajilla.

      • Yhdetsille

        On hänellä ainakin yksi hyvä biisi Jos, mutta ei saa soittoa Radio Suomessa. Pelkästään sen perusteella mitä Radio Suomessa soi en leimaisi kaikkia jonkun bändin tai artisti biisejä huonoiksi. Radio Suomi kun ei soita useinkaan niitä parhaimpia biisejä.

        Onneksi on Sisuradio, jos haluaa samantyyppistä asiapitoista kuunneltavaa vain paljon paremmin toteutettuna kuin Radio Suomi.
        http://sverigesradio.se/sisuradio


    • eiainamollia

      Suomipop on, jos mahdollista vielä pahempi kuin RS mitä tulle piipittävien naissolistien suosimisessa. Tuli kuunneltua hammaslääkärissä. Ja mistähän lähtien se että aikuiset naiset laulaa tai narisee lapsen äänellä on normaalia tai edustaa hyvää laulutaitoa? Mutta kun se toistuu riittävän usein niin ihmiset ilmeisesti rupeaa luulemaan että se on ok tapa laulaa.

      • kusetuskos

        Juuri tuli mtv3 haloo ja en tiedä miksi joku haluaa kuunella tätä honottavaa ääntä?


      • klinnersbad

        Muistutan, aloittajan ajatuksista! Miksi vain Haloo Helsinkiä soitetaan ja erityisesti Radio Suomi Popilla, niiiin paljon!

        Suomessa on hyviä uusia , nimenomaan bändejä, jotka ovat radiosoitoissa pannassa, jostain syystä, tai syythän suurinpiirtein jo tiedetään esim. Gabi Hakasen poika on kitaristina Haloossa, lahjominen ym. , eli, ei päivänvaloa kestävät asiat.


    • Yhdetsille

      Ei Sisuradionkaan soittolista ole erinomainen, mutta paljon paremmalta ja monipuolisemmalta vaikuttaa kuin Radio Suomen. Riippuu myös mihin vertaa. http://sverigesradio.se/sida/latlista.aspx?programid=226

      Iso miinuspuoli Sisuradiollakin on sama mikä niin monella muullakin asemalla, Muutamat vanhat biisit toistuvat tiheämmin (lyhyemmän ajan sisällä toki, ei sentään pitkäkestoisesti), mutta vaihtaisin koska vain Radio Suomen soittolistan Sisuradion soittolistaan. Siellä soi m. suomalaisesta musiikista sellaisiakin kappaleita tunnetuiltakin, joita Radio Suomi eikä muutkaan kotimaiset kanavat juuri koskaan soita.

      Muutama esimerkki tuosta mitä sanoin suomalaisen musiikin osalta Sisuradiosta. (Suomen radiosoittokerrat Biisit sivustolta kirjoitushetkellä.)
      Mikko Kuustonen - Sinun talosi ( Ei ole soinut biisit sivuston mukaan sen olemassa olon aikana kertakaan kotimaisilla asemilla)
      Stig - Don diba (soinut Suomessa vain YLEX ja Kiss)
      Kaarle Viikate & Marko Haavisto - Sydänsurumies ( Ei ole soinut Radiossa )
      Elina Heed - Saavuit Hiljaa (Nolla radiosoittoa Suomessa)
      Egotrippi - Patja (Soinut kerran Ylex:llä. Ei muita soittoja radiossa)
      Sampsa Astala - Lopunajan Merkkejä (Nolla radiosoittoa Suomessa)
      Vastarannan Siili - Keväthitti (Nolla radisoittoa Suomessa)
      Vilma Alina - Ballerina (Soitossa vain Ylex:llä) Eiköhän ensikuussa Radio Suomi jälkijunassa kun biisi ei enää ole uutuus ja osa kaupallisistakin on kerennyt jo soittaa.
      Edu Kettunen - Iltatähti (Nolla radisoittoa Biisit sivuston olemassaolon aikana)
      Kuningasidea - Ootsä Olemassa (Nolla radiosoittoa Suomessa)
      Litku Klemetti - Juna Kainuuseen (Nolla radisoittoa Suomessa)
      Eppu Normaali - Jokainen Hetki Historian (Soinut viimeksi Suomessa 2016 4 kertaa) Tämäkin todistaa sen, että Eppu Normaaliltakin soitetaan vain muutamaa samaa biisiä kotimaisilla radiokanavilla.
      Puhuva Kone - Puhuva Kone (ei radisoittoa vuosiin Suomessa)
      Saara Suvanto - Kissat Ja Koirat Ja Linnutkin (Nolla radiosoittoa Suomessa)

      Ottamatta kantaa biiseihin sen syvemmin, todistavat jo nuo poiminnat kuinka paljon rohkeampi ja monipuolisempi Sisun soittolista on kuin Radio Suomen, Soitetaan muitakin kuin vain artistin tunnetuimpia biisejä ja tuntemattomammatkin nimet saavat radio soittoa. Mikä on se tekijä mikä saa Radio Suomen musiikista päättävät olemaan paljon kapeakatseisempia musiikin suhteen kuin Sisuradiolla.

      Jos Sisuradio laajenisi pysyväksi kanavaksi Suomeen ja ne vain netissä lähetettävätkin lähetykset tulisivat kokoaikaisesti eikä vain osan ajasta kyseisen kanavan lähetyksiä radiossa kuten Ruotsissa P2 kanavalla ja loput netissä, vähentyisi Radio Suomen kuuntelu isosti Suomessa.

    • fnisrock00

      Mikä radiokanava on, Radio Suomi?
      Tuossa mainitsemassasi soittolistassa, oli satunnaisia poimintoja ja ihan ns.isojakin artisteja sekä tuntemattomampiakin, myös biisien oasalta. . Varsinkin artistien osalta, oli semmoisia nimiä, esim. Sampsa Astala tai Vastarannan Siili, joita toden totta ei kuule radioissa, eikä liioin tv:ssä!

      Mutta vertailuun oli turha ottaa esim. Egotrippia, Kuustosta tai Stigiä, jotka saavat muilla biiseillään aika mukavasti soittoaikaa, eivätkä todellakaan ole boikotissa radioissa!

      Nythän oli kyse siis nimenomaan sitä, että miksi Radio Suomi Popilla soi Haloo Helsinki about tunnin välein? Miksi Radio Suomi Pop tai muut isot valtakunnalliset mainosradiokanavat, eivät voi ottaa soittoon uusia, nimenomaan, rock tai pop -bändejä soittolistoille, vaan miksi pitää suosia yhtä samaa Haloo Helsinkiä, ikään kuin, ei muita, uusiakin olisi tarjolla!?

      Voi toki sanoa, että, kyllä alkaa haukottaa, kun Kaija Koo, Vartiainen, Sanni (oksennus), Antti Tuisku( toinen oksennus), Tähkä, Haloo Helsinki(mahatauti), Teräsniska, Anna Puu, Cheek, JVG, ym., soi aina uudestaan ja uudestaan ja jos ei sama biisi, niin joku vuosien takainen ja siis ihan koko ajan!

      • Yhdetsille

        Radio Suomi = Yle Suomi

        Tiedän, että kyse on Radio Suomipopista, mutta koska tässäkin ketjussa on jauhettu myös Radio Suomesta, halusin ottaa enemmälti siihen kantaa, koska en kuuntele Radio Suomipoppia lainkaan ja Radio Suomeakin vain pakosta työpaikalla.

        Tarkoitukseni ei ollut esittää, mitkä artistit/kappaleet olisivat soittoboikotissa.
        Vertailuun on nimen omaan validia ottaa myös nuo Mikko Kuustonen, Egotrippi, Stig ja Eppu Normaali. Koska tuolla osoitan, kuinka kapea-alaisesti suomalaiset radiokanavat soittavat musiikkia. Mainitsemasi Haloo Helsinkikään ei taida tehdä tässä suhteessa poikkeusta. Muutama sama biisi soi tasaisin väliajoin, sen sijaan että heidän tuotantoaan soitettaisiin laajemmin radiossa.

        Kaikista tärkeintä ei ole se kuinka monelta eri yhtyeeltä tai artistilta radiokanavalla soi musiikkia vaan, se kuinka useasti samat biisit erityisesti vanhemmasta tuotannosta toistuvat kanavalla. On ihan ok soittaa tiheämmin aivan tuoretta musiikkia, joka ei ole vielä koskaan soinut isosti kanavalla. Kunhan vain se uusi biisikin hoksataan korvata toisella eikä jää soimaan tehosoittoon kuukausiksi sitten puoleksivuodeksi ja soi vielä seuraavanakin vuonna.

        Eli halusin vain osoittaa, että Suomalaiset radiokanavat eivät halua edes suosituimmilta soittaa hyviä kappaleita, jos ei ole julkaistu "sinkku biisinä" ja noussut artistin isoksi hitiksi.


      • fnisrock00
        Yhdetsille kirjoitti:

        Radio Suomi = Yle Suomi

        Tiedän, että kyse on Radio Suomipopista, mutta koska tässäkin ketjussa on jauhettu myös Radio Suomesta, halusin ottaa enemmälti siihen kantaa, koska en kuuntele Radio Suomipoppia lainkaan ja Radio Suomeakin vain pakosta työpaikalla.

        Tarkoitukseni ei ollut esittää, mitkä artistit/kappaleet olisivat soittoboikotissa.
        Vertailuun on nimen omaan validia ottaa myös nuo Mikko Kuustonen, Egotrippi, Stig ja Eppu Normaali. Koska tuolla osoitan, kuinka kapea-alaisesti suomalaiset radiokanavat soittavat musiikkia. Mainitsemasi Haloo Helsinkikään ei taida tehdä tässä suhteessa poikkeusta. Muutama sama biisi soi tasaisin väliajoin, sen sijaan että heidän tuotantoaan soitettaisiin laajemmin radiossa.

        Kaikista tärkeintä ei ole se kuinka monelta eri yhtyeeltä tai artistilta radiokanavalla soi musiikkia vaan, se kuinka useasti samat biisit erityisesti vanhemmasta tuotannosta toistuvat kanavalla. On ihan ok soittaa tiheämmin aivan tuoretta musiikkia, joka ei ole vielä koskaan soinut isosti kanavalla. Kunhan vain se uusi biisikin hoksataan korvata toisella eikä jää soimaan tehosoittoon kuukausiksi sitten puoleksivuodeksi ja soi vielä seuraavanakin vuonna.

        Eli halusin vain osoittaa, että Suomalaiset radiokanavat eivät halua edes suosituimmilta soittaa hyviä kappaleita, jos ei ole julkaistu "sinkku biisinä" ja noussut artistin isoksi hitiksi.

        Kyllä, juurikin noin, mutta kyllähän Egotripiltä soi esim. "Matkustaja" ja "Mestaripiirros" , jos ei nyt, niin ainakin aika ajoin soi ja on soinut kovastikin.

        Eli, suomeen kaivataan pikaisesti uutta rohkeaa radiokanavaa, jossa voidaan boikotoida muutamaa Warner Music Finlandin ja muutamaa Ratas Musicin, Sonyn ja Universalin artistia!


      • Yhdetsille

        Suomessahan on jo Nelonen Median kanavat, jotka boikotoivat mm. Mikael Gabrielin musiikkia. Itse en kannata kyseisenlaista ideaa ollenkaan. Ei ketään tarvitse boikotoida, kun vain tehdään radiokanavan musiikillinen linja kunnolla ja halutaan panostaa monipuolisuuteen eikä oteta automaattisesti aina soittolistalle tiettyjen artistien ja bändien kappaleita, olivat minkä tasoisia tahansa. En haluaisi että kuuntelemaltani kanavalta en pystyisi kuulemaan jotain hyvää kappaletta, koska artisti/bändi on boikotissa. Oli kyseessä minkä tahansa julkaisijan musiikkia, olisi toivottavaa että uskallettaisiin soittaa uusia ja tuntemattomampiakin paljon rohkeammin.

        Ylex:n sivuilla oli juttua suomalaisesta LCMDF yhtyeestä. Jutussa mainittiin, että Suomessa heistä kiinnostuttiin vasta kun oivat niittäneet mainetta ulkomailla. Ainakin itselleni käsittämätön asia on, miksi Suomessa tarvitsee odottaa että artisti tai bändi on nostettu jossain isosti esille, ennen kuin sitä voidaan soittaa kotimaisilla radiokanavilla saati nostaa soittolistalle asti. Erityisesti tämä näkyy muulla kuin suomenkielellä musiikkia tekevien bändien ja artistien osalta. Vielä 2000-luvun puolella ennen 2010 lukua asia oli aavistuksen paremmin.

        En tiedä mitä meinaat sitten tuolla , että Egotripiltä soi matkustaja? Soitettu jo aikanaan puhki eriasemilla ja soi edelleen vuonna 2018 useasti useilla radiokanavilla. Mitä Mestaripiirros kappaleeseen tulee ,ei sitäkään voi pitää veratailukelpoisena yhteen Patja kappaleeseen, vaikka ei soikaan yhtä useasti kuin Mestaripiirros. Se monipuolisuus että voitaisiin soittaa laaja-alaisesti tuotantoa radiossa, heiltä joilla on muitakin hyviä biisejä kuin vain ne sinkkubiisit. Ja tietysti ilman että hirttäydytään joksikin aikaa tietyn kappaleen soittamiseen. Se ei ole monipuolisuutta ja hyväksytävää mielestäni vain uuden musiikin osalta.


    • tiuditiudi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa Torpan raskausuutisesta...

      Maisa Torppa ilmoitti olevansa raskaana. Yksi asia ihmetyttää ja on ihmetyttänyt aikaisemminkin: Maisa Torpan Instagramissa tykkääjissä/kommentoijiss
      Kotimaiset julkkisjuorut
      625
      30418
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

      Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      308
      22674
    3. Liikenne topissa

      Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      40
      14134
    4. Maisa se jaksaa valehdella

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      356
      11257
    5. Liedenpohja

      Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      95
      8356