Melatoniini annos

HaluanSitäUnta

Kuinka paljon melatoniinia voi ottaa kerralla? Tavoitteena on mahdollisimman suuri vaikutus ilman välittömiä haittavaikutuksia. Voinko huoletta käyttää 10mg säännöllisesti?

6

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiTehoa

Rahan hukkaa. Ei mitään vaikutusta.

• johan-on

Melatoniinia ei nuori ihminen tarvitse. Ikääntyessä melatonin luonnollinen saanti ihmisessä heikkenee, joten silloin melatoniini on paikallaa. Se ei ole unilääke, mutta auttaa nukahtamisessa.
      Eri maissa on eri säännökset, joten on vaikea sano mikä on kohtuullista. Suomessa on saatavana 1,0-1,5 ja 1,9 mg pakkauksia lääkärin määräyksellä enemmän. Esimerkiksi kanadassa pakkauksen koot ovat 3 ja 5 mg:aa. Aikaisempina aikoina sieltä ei saanut melatoniinia olenkaan, piti hakea rajan toiselta puolelta.

• arco.xia

Tajuatko ollenkaan mihin melatoniinin mahdollinen vaikutus perustuu ?
      Kun oma melatoniinituotanto vähenee, se tapahtuu iäkkäillä, melatoniinista saattaa olla hiukan hyötyä.
      Nuoremmilla ihmisillä (kuin vanhukset) melatoniinin tuotanto toimii, ei ole mitään hyötyä ottaa sitä purkista.
      10 mg on karmea määrä. Jos ei 3 (kolme) mg:aa auta mitään, ei ole hyötyä enemmästäkään.
      Melatoniinin haitoista ei ole vielä tutkimustietoa.

• Kyllänukkuu

Mulla 6mg ikää 14 ja tyttö olen

• ZaidaK

Kuka sinua on ohjeistanut melatoniinia syömään ?
        Se ei ole lasten "lääke".

• tohtori-tolonen

Max 2-3 mg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe