Kuinka paljon melatoniinia voi ottaa kerralla? Tavoitteena on mahdollisimman suuri vaikutus ilman välittömiä haittavaikutuksia. Voinko huoletta käyttää 10mg säännöllisesti?
Melatoniini annos
6
224
Vastaukset
- EiTehoa
Rahan hukkaa. Ei mitään vaikutusta.
- johan-on
Melatoniinia ei nuori ihminen tarvitse. Ikääntyessä melatonin luonnollinen saanti ihmisessä heikkenee, joten silloin melatoniini on paikallaa. Se ei ole unilääke, mutta auttaa nukahtamisessa.
Eri maissa on eri säännökset, joten on vaikea sano mikä on kohtuullista. Suomessa on saatavana 1,0-1,5 ja 1,9 mg pakkauksia lääkärin määräyksellä enemmän. Esimerkiksi kanadassa pakkauksen koot ovat 3 ja 5 mg:aa. Aikaisempina aikoina sieltä ei saanut melatoniinia olenkaan, piti hakea rajan toiselta puolelta. - arco.xia
Tajuatko ollenkaan mihin melatoniinin mahdollinen vaikutus perustuu ?
Kun oma melatoniinituotanto vähenee, se tapahtuu iäkkäillä, melatoniinista saattaa olla hiukan hyötyä.
Nuoremmilla ihmisillä (kuin vanhukset) melatoniinin tuotanto toimii, ei ole mitään hyötyä ottaa sitä purkista.
10 mg on karmea määrä. Jos ei 3 (kolme) mg:aa auta mitään, ei ole hyötyä enemmästäkään.
Melatoniinin haitoista ei ole vielä tutkimustietoa. - Kyllänukkuu
Mulla 6mg ikää 14 ja tyttö olen
- ZaidaK
Kuka sinua on ohjeistanut melatoniinia syömään ?
Se ei ole lasten "lääke".
- tohtori-tolonen
Max 2-3 mg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781