Hienoa että mut vauvana kastettiin

VauvanaKastettu

Jos mua ei olisi vauvana kastettu ja jos mä sitten olisin sattunut kuolemaan, niin mä olisin joutunut helvettiin. Se oli tosi hieno juttu, että mun äiti vei mut papin luokse, niin että mä sain anteeksi perisynnin syyllisyyden. Se ei ollut mikään turha juttu.

Tosi kurjaa, että kaikki ei tota tajuu. Kuinkahan monta hellarivauvaa on nyt siellä ikävässä paikassa, kun niitä ei ole kastettu ja ne on kuollut vauvana? Varmaan tosi monta.

Jotkut yrittää selittää, että Raamatussa se kaste pelasti muka sen takia, että henkilö itte halusi ottaa se kasteen. Niin kuin että se ratkaisisi homman, että hemmot vastas siihen kutsuun, minkä ne kuuli, menemällä kasteelle. Että se kaste olisi joku tunnustus tai silleen. Mutta eihän se niin mene. Vaan se vaan on niin, että kun vauva kastetaan, niin se saa siinä uskon ja se usko, jonka se saa, pelastaa sen, kun se on kastettu. Eli vauva pelastuu kasteessa. Kyllä Luther tiesi. Ei se voinut erehtyä. Miten se ois voinut? On pakko saada kaste, muuten ei pelastu. Siksi pitää kaikki vauvat kastaa ja heti.

Jotkut yrittää vielä selittää, ettei alussa vauvoja kastettu. Mistä ne niinku senkin voisi tietää. Vaikkei siitä kerrotakaan, niin varmasti ne kastettiin. Miten se vauvakaste olisi muka voinu jälkikäteen syntyä? Kyllä ne keisaritkin tiesi, mitä teki, kun ne käski, että kaikki vauvat pitää kastaa. Ja paavit. Ne tiesi, että kadotukseen menöö kastamattomat. Ja näin on. Vai eikö muka? Häh?

185

6375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipoloista

No nyt on jollakin uudestikastajalla palanu päreet...

• HyväHyväHyvä

Oikein, poikani - tai tyttäreni. Juuri noin se on! Olet oivaltanut asian täydellisesti. Kaikki vauvat tulisi mahdollisimman pian kastaa kirkon veronmaks- siis jäseniksi, että he pelastuisivat jo ihan pieninä. Teet aivan oikein, että julistat näitä totuuksia tällä tärkeällä foorumilla. Kadotkoot kaikki vauvakasteen kieltäjät maan päältä. Ja varmasti katoavatkin! Mutta me pelastamme vauvamme kasteella!

• alkulimaa

Onhan se hyvä muistutus siitä elementistä josta olemme lähteneet.

• jakelesaasaalista

Eikä sovi väheksyä sitä työllistävää vaikutusta tässä tärkeässä pelastustoimessa.

papit saavat palkkansa piparkakkunsa ja kaffinsa ja vauva pelastuksensa!

oi mikä onni ja suuri suunnitelma, ai niin meinaa ushtua tärkeimmät seikat eli kirkko saa veronsa, sepä ei olekkaan ihan mitätön juttu.

• VerollePantu

Totta haastat, joo. Ja jos kirkko ei sais veroja, ei voitas palkata pappeja kastamaan vauvoja ja sitten ne vauvat pysys perkeleen omina. Eihän tavallisten ihmisten kastamiset mitään vaikuta. Sen pitää olla pappi, joka kastaa ja eihän kukaan voi olla pappi, ellei saa kirkolta palkkaa. Eli vauvat pitää kastaa, että voidaan kerätä myöhemmin heiltä veroja, että voitaisiin palkata pappeja kastamaan vauvoja, joista tulee sitten veronmaksajia, joiden varoilla palkataan taas pappeja kastamaan uusia vauvoja veronmaksajiksi, että voidaan palkata lisää pappeja kastamaan vauvoja tulevaisuuden veronmaksajiksi ja nillä veroilla voidaan palkata lisää pappeja kastamaan ... jne. Näinhän se menee hienosti.

• Tajusitteko
        VerollePantu kirjoitti:

Totta haastat, joo. Ja jos kirkko ei sais veroja, ei voitas palkata pappeja kastamaan vauvoja ja sitten ne vauvat pysys perkeleen omina. Eihän tavallisten ihmisten kastamiset mitään vaikuta. Sen pitää olla pappi, joka kastaa ja eihän kukaan voi olla pappi, ellei saa kirkolta palkkaa. Eli vauvat pitää kastaa, että voidaan kerätä myöhemmin heiltä veroja, että voitaisiin palkata pappeja kastamaan vauvoja, joista tulee sitten veronmaksajia, joiden varoilla palkataan taas pappeja kastamaan uusia vauvoja veronmaksajiksi, että voidaan palkata lisää pappeja kastamaan vauvoja tulevaisuuden veronmaksajiksi ja nillä veroilla voidaan palkata lisää pappeja kastamaan ... jne. Näinhän se menee hienosti.

Kyllä tavallistenkin ihmisten kastamiset vaikuttaa ihan samoin. Kyse on järjestyksestä. Ei uudestikastajillakaan kaikki kasta vaan seurakunnan vanhin taitaa sielläkin kastaa. Kaste ei perustu kastajan arvoon eikä mikään seurakunta kasta vain vauvoja

• Voinoitaukastajia
        Tajusitteko kirjoitti:

Kyllä tavallistenkin ihmisten kastamiset vaikuttaa ihan samoin. Kyse on järjestyksestä. Ei uudestikastajillakaan kaikki kasta vaan seurakunnan vanhin taitaa sielläkin kastaa. Kaste ei perustu kastajan arvoon eikä mikään seurakunta kasta vain vauvoja

Ei vauvat maksa veroja

• Onsesurullista
        Voinoitaukastajia kirjoitti:

Ei vauvat maksa veroja

Ei niin mut ei ukastajat sitä ymmärrä. Kuten nähtyä, raha on heillä ensimmäisenä mielessä. Ovat hyvin katkeria siitä että kirkolla on verotusoikeus.

• muttakuneipysy
        Onsesurullista kirjoitti:

Ei niin mut ei ukastajat sitä ymmärrä. Kuten nähtyä, raha on heillä ensimmäisenä mielessä. Ovat hyvin katkeria siitä että kirkolla on verotusoikeus.

mutta olis se hyvä kun se kirkkokin pysyisi edes jossain asiassa Raamatun linjalla!

• Onsesurullista
        muttakuneipysy kirjoitti:

mutta olis se hyvä kun se kirkkokin pysyisi edes jossain asiassa Raamatun linjalla!

Siinä se just pysyy kun kastaa vain kerran. Yksi kaste riitää. Harmi jos ukastajia noin pännii kirkon verotusoikeus

• Horizontdawn
        Onsesurullista kirjoitti:

Siinä se just pysyy kun kastaa vain kerran. Yksi kaste riitää. Harmi jos ukastajia noin pännii kirkon verotusoikeus

Kirkkohan joko ajan loittonee Raamatusta mutta ei sitä voi edes verrata ukastajien harhoihin joissa jopa Jeesuksen jumaluus kielletään.

• Jepsjoojeps

On se hienoa, että tässä ketjussa viimeinkin kunnolla selitetään, että vauvat tulee kastaa, että ne pelastuisi. Nyt menee kyllä suut tukkoon kaikilta vauvakasteen kieltäjiltä. Ei niillä ole mitään millä puolustaisi harhojaan. Vauvat pitää kastaa, koska jos niitä ei kasteta ja ne kuolee, niin ne joutuu helvettiin. Se on selvä. Hyvä me! Kaikki vauvat kasteelle, niin niistä tulee kristittyjä eikä ne oo pakanoita.

• kuuroteikuule

ja kun ne vielä saavat sen ripityksen ja rokotuksen niin kas, ne varsin monet voivatkin jo siirtyä kinnaamaan kaljaa virosta, hpiipimaan ja leikkimään piip pitkin öitä ja katuja, ja vaikka maan ääristä niin paljon heitä janottaa kaikki muu kuin se mihin he ovat kastetut.

kiliseekö mikään tiuku kuuntele tarkasti.

• paarit.pystyssä

# On se hienoa, että tässä ketjussa viimeinkin kunnolla selitetään, että vauvat tulee kastaa, että ne pelastuisi. Nyt menee kyllä suut tukkoon kaikilta vauvakasteen kieltäjiltä. Ei niillä ole mitään millä puolustaisi harhojaan. Vauvat pitää kastaa, koska jos niitä ei kasteta ja ne kuolee, niin ne joutuu helvettiin. Se on selvä. Hyvä me! Kaikki vauvat kasteelle, niin niistä tulee kristittyjä eikä ne oo pakanoita. #

- ei ensimmäistäkään totuuden sanaa tuossa älyttömyydessä ole.

Huomaan sen, ettet ole lukenut Raamattua todennäköisesti ollenkaan, vaan perustat käsityksesi kyläsi pystybaarin keskikaljahöyryisten juttuihin.

:(

• 12____13

"Jos mua ei olisi vauvana kastettu ja jos mä sitten olisin sattunut kuolemaan, niin mä olisin joutunut helvettiin."

Raamattu ei opeta kasteen pelastavan helvetiltä.

• 14___15

No miltä se sitten pelastaa, 12____13?

• llkgkjfgbkjfgvjhgdjhdlkj

Usko, tunnustuksesta kiinni pitäminen eli uskovaisuuden säilyttäminen, siinä pelastuu.

niin, miten sen kasteen osuus vaikuttaa ja milloin, kun ei tuossa mainittu siitä mitään ...?
        - se on jo tuossa

• 14___15
        llkgkjfgbkjfgvjhgdjhdlkj kirjoitti:

Usko, tunnustuksesta kiinni pitäminen eli uskovaisuuden säilyttäminen, siinä pelastuu.

niin, miten sen kasteen osuus vaikuttaa ja milloin, kun ei tuossa mainittu siitä mitään ...?
        - se on jo tuossa

"niin, miten sen kasteen osuus vaikuttaa ja milloin, kun ei tuossa mainittu siitä mitään ...?
        - se on jo tuossa"

Mitähän tuo tarkoittaa? Että kasteella ei koskaan missään tapauksessa voi olla eikä ole (ollut) mitään merkitystä pelastuksen kannalta? Sitäkö?

• llkgkjfgbkjfgvjhgdjhdlkj
        14___15 kirjoitti:

"niin, miten sen kasteen osuus vaikuttaa ja milloin, kun ei tuossa mainittu siitä mitään ...?
        - se on jo tuossa"

Mitähän tuo tarkoittaa? Että kasteella ei koskaan missään tapauksessa voi olla eikä ole (ollut) mitään merkitystä pelastuksen kannalta? Sitäkö?

ne on sama asia
        kastettu on uudestisyntynyt (UT:n teologiassa on näin)

silloin täytyy olla että

uudestisyntynyt on kastettu, kasteen tarkoitus on toteutunut (vaikka vettä ei olisi käytetty)

• 12____13
        14___15 kirjoitti:

No miltä se sitten pelastaa, 12____13?

"No miltä se sitten pelastaa, 12____13? "

Raamatun mukaan vesikasteella ihminen kastetaan Jeesuksen opetuslapseksi. Ja myös lapset saavat olla Jeesuksen opetuslapsia. Kaste ei kuitenkaan pelasta, vaan Jeesuksen sanat, koska:

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
        Joh. 6:63

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
        Joh. 8:51

• 17___18
        12____13 kirjoitti:

"No miltä se sitten pelastaa, 12____13? "

Raamatun mukaan vesikasteella ihminen kastetaan Jeesuksen opetuslapseksi. Ja myös lapset saavat olla Jeesuksen opetuslapsia. Kaste ei kuitenkaan pelasta, vaan Jeesuksen sanat, koska:

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
        Joh. 6:63

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa."
        Joh. 8:51

Miten perustelet Raamatulla, että "kastettu" vauva on Jeesuksen opetuslapsi?

• 12____13
        17___18 kirjoitti:

Miten perustelet Raamatulla, että "kastettu" vauva on Jeesuksen opetuslapsi?

"Miten perustelet Raamatulla, että "kastettu" vauva on Jeesuksen opetuslapsi? "

Tällä:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
        Mat.28:19-20

• 21___23
        12____13 kirjoitti:

"Miten perustelet Raamatulla, että "kastettu" vauva on Jeesuksen opetuslapsi? "

Tällä:
        "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
        Mat.28:19-20

Uudempi käännös ei sano "kastamalla" ja "opettamalla". Ja täällä on ollut sangen vakuuttavaa selvitystä, että niin ei voikaan kääntää.

Mutta sinun mielestäsi siis sellainen vastasyntynyt vauva, joka on saanut kasteen, on Jeesuksen opetuslapsi, mutta hellareitten tai baptistien tms. vauvat eivät sellaisia ole. Eli papin tekemä toimenpide vauvasta opetuslapsen? Mieeeelenkiintoista.

Kuitenkin Joh. 4:1 sanoo, että yhtäältä "Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi". Eli ne on vähän niin kuin eri jutut.

• HorizontDawn
        21___23 kirjoitti:

Uudempi käännös ei sano "kastamalla" ja "opettamalla". Ja täällä on ollut sangen vakuuttavaa selvitystä, että niin ei voikaan kääntää.

Mutta sinun mielestäsi siis sellainen vastasyntynyt vauva, joka on saanut kasteen, on Jeesuksen opetuslapsi, mutta hellareitten tai baptistien tms. vauvat eivät sellaisia ole. Eli papin tekemä toimenpide vauvasta opetuslapsen? Mieeeelenkiintoista.

Kuitenkin Joh. 4:1 sanoo, että yhtäältä "Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi". Eli ne on vähän niin kuin eri jutut.

Uudempi käänös on uudestikastajien mielestä kirkon vääristelemä joten pysytään sitten vanhemmassa joka sanoo "kastamalla ja opettamalla"

Kaste ei ole vain papin tekemä toimenpide vaan Jeesus itse tekee siinä opetuslapsekseen. Joh. 4:1 ei puhu mitään kristillisestä kasteesta; ei sellaista ollutkaan vielä tuohon aikaan.

• 12____13
        21___23 kirjoitti:

"Mutta sinun mielestäsi siis sellainen vastasyntynyt vauva, joka on saanut kasteen, on Jeesuksen opetuslapsi, mutta hellareitten tai baptistien tms. vauvat eivät sellaisia ole. "

Itse uskon, jos henkilö on kastettu Jeesuksen ohjeiden mukaan, hän on Jeesuksen opetuslapseksi kastettu. En väitä helluntailaisten tai baptistien olevan jotain muuta. Mutta olisi toisaalta loogista, jos henkilö on Jeesuksen opetuslapsi, häntä kutsuttaisiin myös Jeesuksen opetuslapseksi. Nykyään tuntuu olevan aika vähän sellaisia.

Mutta kaste on vain ensi askel. Todellinen Jeesuksen opetuslapsi on henkilö joka pysyy Jeesuksen sanassa.

Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        Joh. 8:31-32

Aika harva tuntuu nykyään niin tekevän. Ihmiset rakastavat enemmän omia oppejaan, kuin Jeesusta ja hänen sanojaan.

• esimerkkimeille
        HorizontDawn kirjoitti:

Uudempi käänös on uudestikastajien mielestä kirkon vääristelemä joten pysytään sitten vanhemmassa joka sanoo "kastamalla ja opettamalla"

Kaste ei ole vain papin tekemä toimenpide vaan Jeesus itse tekee siinä opetuslapsekseen. Joh. 4:1 ei puhu mitään kristillisestä kasteesta; ei sellaista ollutkaan vielä tuohon aikaan.

Kastamalla ei tehdä kenestäkään opetuslapsia, vaan Sanaa julistamalla.
        Vesikaste "pelastaa" uskovan maailmasta, kuten kävi Nooalle ja hänen perhekunnalleen. Heti, kun uskoontullut menee kasteelle, niin tapakristityt ja maailmanmieliset karttavat häntä ja aloittavat parjauskampanjan.
        Ei arkki pelastanut Nooa taivaaseen vaan maailman saastutuksesta. "Tämän vertauskuvan mukaan pelastaa teidätkin nyt kaste"!!!
        Siis kaste pelastaa syntisestä maailmasta.

• Pelästynyt.Pete

Olen pelästynyt lapsikatseessa.

• hevoseneitarvitse

Onneksemme kukaan Apostoli ei kasta ainuttakaan vauvaa sen enempää kuin Jeesuskaan, eli kukaan ei totellut Jeesuksen mukakastekäskyä jot a l utterin porukka veivaa joka toisessa lauseessa.

On turvallista pysyä kirjoituksissa.

• hevosellapääsee

Onneksemme apostolit noudattivat Jeesuksen käskyä ja kastoivat niin lapsia kuin aikuisiakin. Aika erikoista että kääkälle Kristuksen arovkas käsky on vain "mukakastekäksy". Hän ei siis usko Jeesusta.

• jokoselvis
        hevosellapääsee kirjoitti:

Onneksemme apostolit noudattivat Jeesuksen käskyä ja kastoivat niin lapsia kuin aikuisiakin. Aika erikoista että kääkälle Kristuksen arovkas käsky on vain "mukakastekäksy". Hän ei siis usko Jeesusta.

Joo lait anyt kohta Raamatusta jossa vauvoja kastetaan Apostolien voimin, se ei ole vaikeaa kun tiedät ne !

Raamatussa ei KETÄÄN kasteta ilman oma uskonilmaisua ja tahtoa, kuinka kauan se kestää siellä sakastissa tajuta näin yksinkertainen asia häh!?

mukakastekäsky on se muka jonka te löydätte Jeesuksen sanomasta, pitää vielä sekin vääntää ratakiskosta.
        Apostolit eivät mukakastekäskyä totelleet ja piste siihen.

• selviskökääkälle
        jokoselvis kirjoitti:

Joo lait anyt kohta Raamatusta jossa vauvoja kastetaan Apostolien voimin, se ei ole vaikeaa kun tiedät ne !

Raamatussa ei KETÄÄN kasteta ilman oma uskonilmaisua ja tahtoa, kuinka kauan se kestää siellä sakastissa tajuta näin yksinkertainen asia häh!?

mukakastekäsky on se muka jonka te löydätte Jeesuksen sanomasta, pitää vielä sekin vääntää ratakiskosta.
        Apostolit eivät mukakastekäskyä totelleet ja piste siihen.

Eikö tuo umpisokea kääkkä ajua että ei tarvita mitään esimerkkejä joka asiasta kun totellaan Jeesuksen käskyä. Raamatun esimerkeissä ei manita erikseen sokeita tai vauvoja, mutta sillä ei ole merkitystä sen takia, että nekin kuuluvat Jeesuksen ksäkyn piiriin. Onko liian vaikeaa tajuta tuo siellä lahkokellarissa häh?

Jeesus käskee tekemään kaikkista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Tätä käskyä noudetetttiin silloin ja noudatetaan yhä ja piste siihen.

Nuo lahkolaiset tekevät rakkaan Jeesuksemme tärkeästi lähetyskäksytä "mukakäskyn" eikä ne tottele sitä. Ehkä sekin kertoo jo missä noissa lahkoissa mennään.

• miksieivalokelpaa
        selviskökääkälle kirjoitti:

Eikö tuo umpisokea kääkkä ajua että ei tarvita mitään esimerkkejä joka asiasta kun totellaan Jeesuksen käskyä. Raamatun esimerkeissä ei manita erikseen sokeita tai vauvoja, mutta sillä ei ole merkitystä sen takia, että nekin kuuluvat Jeesuksen ksäkyn piiriin. Onko liian vaikeaa tajuta tuo siellä lahkokellarissa häh?

Jeesus käskee tekemään kaikkista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Tätä käskyä noudetetttiin silloin ja noudatetaan yhä ja piste siihen.

Nuo lahkolaiset tekevät rakkaan Jeesuksemme tärkeästi lähetyskäksytä "mukakäskyn" eikä ne tottele sitä. Ehkä sekin kertoo jo missä noissa lahkoissa mennään.

Laita nyt vaan niitä Raamatunkohtia jossa Apostolit tottelevat mukakäskyä kastaa vauvoista alkaen kaikkea kansaa, eikö se ole ihan asiaan kuuluva seuraava siirto edelläkirkastetun jatkoksi.
        JOS ei ainuttakaan löydy Jeesuksen Opetuslasten tekeminä niin kerro edes yksi syy miksi nyt suomalaisten pitäisi keksiä omat toimintamallit!?

onko lutterin kirkko suurempi kuin Apostolit ja heidän Oppinsa joka varmasti kulkee Jeesuksen opin kanssa samaa linjaa, onko?

• mikseiSanakelpaa
        miksieivalokelpaa kirjoitti:

Laita nyt vaan niitä Raamatunkohtia jossa Apostolit tottelevat mukakäskyä kastaa vauvoista alkaen kaikkea kansaa, eikö se ole ihan asiaan kuuluva seuraava siirto edelläkirkastetun jatkoksi.
        JOS ei ainuttakaan löydy Jeesuksen Opetuslasten tekeminä niin kerro edes yksi syy miksi nyt suomalaisten pitäisi keksiä omat toimintamallit!?

onko lutterin kirkko suurempi kuin Apostolit ja heidän Oppinsa joka varmasti kulkee Jeesuksen opin kanssa samaa linjaa, onko?

Raamatun kohtia joissa ihmistä kastetaan ja opetetaan on useita. Lue vaikka Apostolien tekoja.

Ketään ei kasteta uudesti, joten onkohan nuo lahkojen kastajaherrat suurempia kuin apostolit? Ilmeisesti ne on suurempia kun Jeesus ku ne koko ajan rakasta Vapahtajaamme korjailee ja tämän käskyä villasella painaa. Miksi pitää keksiä uusia tomintamalleja kun alusta saakka on kastettu perhekunnat vauvasta vaariin?

• voiharmaatasakeaa
        mikseiSanakelpaa kirjoitti:

Raamatun kohtia joissa ihmistä kastetaan ja opetetaan on useita. Lue vaikka Apostolien tekoja.

Ketään ei kasteta uudesti, joten onkohan nuo lahkojen kastajaherrat suurempia kuin apostolit? Ilmeisesti ne on suurempia kun Jeesus ku ne koko ajan rakasta Vapahtajaamme korjailee ja tämän käskyä villasella painaa. Miksi pitää keksiä uusia tomintamalleja kun alusta saakka on kastettu perhekunnat vauvasta vaariin?

Laita nyt vaan niitä useita kohtia esille jossa joku kastetaan vauvana tai ilman omaa suostumusta tai ilman omaa uskoa jne...

se on ainut oikea kastaminen joka suoritetaan uskoontulleelle omasta tahdostaan mitään uudestikasteita ei ole muualal kuin lutterin päänupissa ja seurajiensa vielä enemmän.

lutterikin sanoo vauvan kastamsiesta että "me toivomme että Jumala antaisi hänelle uskon jne" eli ihan pimeä ukko oli ja sellaisena kuoli pois kuolinvuoteellaankin hokee mm " olen kastettu olen pelastuva " ja tuolaista oppia te jaksatte seurata ja puolustaa monin käsin ei käsitä ei-.

• käkätikääk
        voiharmaatasakeaa kirjoitti:

Laita nyt vaan niitä useita kohtia esille jossa joku kastetaan vauvana tai ilman omaa suostumusta tai ilman omaa uskoa jne...

se on ainut oikea kastaminen joka suoritetaan uskoontulleelle omasta tahdostaan mitään uudestikasteita ei ole muualal kuin lutterin päänupissa ja seurajiensa vielä enemmän.

lutterikin sanoo vauvan kastamsiesta että "me toivomme että Jumala antaisi hänelle uskon jne" eli ihan pimeä ukko oli ja sellaisena kuoli pois kuolinvuoteellaankin hokee mm " olen kastettu olen pelastuva " ja tuolaista oppia te jaksatte seurata ja puolustaa monin käsin ei käsitä ei-.

Missä on apostolien esimerkki siitä että kristityn perheen lapset jätetään kastamatta ja heille pidetään siunaustilaisuus?? Antakaapa kohdat!

Sitten antakaa kohdat joissa 10-vuotias lapsi kastetaan!! Onko apostolit kastanut sellaisia. Jos on niin kahtia kehiin.

• voiparhameita
        käkätikääk kirjoitti:

Missä on apostolien esimerkki siitä että kristityn perheen lapset jätetään kastamatta ja heille pidetään siunaustilaisuus?? Antakaapa kohdat!

Sitten antakaa kohdat joissa 10-vuotias lapsi kastetaan!! Onko apostolit kastanut sellaisia. Jos on niin kahtia kehiin.

Eipä ole Raamatussa käsky kastaa uskovia tai uskonsa tunnustaneita, vaan pelkästään käsky tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla.

Uudestikastat kastaa omia jäseniäänkin monesti uudesti, joten se harha on todellinen ja ihan oikein etä Luther taisteli sitä vastaan. Ihan oikein hän myös sanoi tuon "olen kastettu olen pelastnut" koska kasteessa Jumala ottaa tykönsä ja se, joka tuon armon uskoo, pelastuu. Koskaa niin Lutheria kuin paavia kuin kääkkääkin.

• Jghjj

Kyllä aina tarvitaan myös lahjavanhurskaus eli usko ,kaste ei yksinään pelasta .
      Kaste on liitto Jumalan puolelta ja suoja niin pienelle kuin isommallekin ihmiselle.
      Kuten oli vanhan testamentin aikaan myös ympärileikkaus ( esim mooseksen henki pelastui kuin sippora leikkasi kivellä esinahan)
      Jumala ei ole rajannut pois ketään ihmistä liitosta pois ja vain uskosta ihminen pelastuu.
      Se että uudestisyntyykö lapsi aina kasteessa ,niin sitä minä en tiedä ,kun raamatun mukaan on montakin esimerkkiä siitä että on uudestisyntynyt ennen kastetta ,kasteessa ja kasteen jälkeen ja taas kasteessa ei ole aina tullut Pyhä Henki (esim apt 8)
      Ja evankeliumeista ja joistakin muistakin kohdista ainakin minä saan vahvan käsityksen siitä että pienille lapsille Jumala on antanut uskon ,esim luukas kertoo kuinka pieniä lapsia tuotiin Jeesuksen luo ja nämä uskoivat häneen ja olenkin tullut siihen ajatukseen että Jumala lahjoittaa pienelle lapselle uskon ja evankeliumien hengessä heille kuuluu kaste ja opettaminen ,jotka olivat Jeesukselle painotuksen arvoisia asioita että pieni lapsi sais syntisessä maailmassa kaiken suojan ja sais jo pienenä oppia tuntemaan ei ainoastaan oman syntisyytensä vaan Jumalan armon ja anteeksiantamuksen Kristuksen sovitustyön kautta.
      Eli johtopäätöstä ei voida tehdä edes arvailla että kastamaton lapsi joutuisi kadotukseen ja selvähän että ei meillä ole tuomiovaltaa eikä tietoa asiasta .
      Inhimmillisyymme on taipuvainen pelastamaan lapset ,mutta siihen ei inhimmiset syyt riitä perusteeksi vaan kaikki mitä tapahtuu lapselle tapahtuu aikuiselle pelastuksen suhteen ja se pelastus tapahtuu uskosta yksin Kristuksen sovitustyön tähden ei ole mitään varaporttia lapsille pelastukseen.
      Kastekäsityksien erot ovat tietysti historialliset ,mutta siihen vaikuttaa isolta osalta ihmisen syntikäsitys ,joka on eri seurakunnissa erilainen ja tietysti itse kaste ,mikä se on ja mikä sen merkitys .
      Kaste on siinä mielessä samanlainen kuin pelastus ,että se on täysin Jumalan lahja ilman ihmisen tekoja .
      Luterilaisessakin kentässä on erilaisia painotuksia asiasta ,mutta kaste on tärkeä asia ,vaikka se ei ole ilman uskoa mitään ,kun lahja on annettu ja se saadaan uskolla omistaa.

• umpisokeakirkko

mene kadulle viikonloppuna ja totea itse mitä se vauvakaste on vaikuttanut.

siellä ne hilluvat ja huutavat veetä ja peetä kastetut ja ripitetyt.

ei sellaista tee kukaan todella uudestisyntynyt Jeesuksen seuraaja, eikö sen jo järki kerro että kaikki ei ole kohdallaan!

• olissitävaloakin

Mihin ihminen tarvitsee jotain luterilaista käsitystä !?

Ei Raamatussa ole sanaakaan että seuratkaa luterilaista käsitystä, siellä on oikea jumalallinen oppi jokaiselle odottamassa, joka riittää kaikkeen niin ajass akuin ikuisuudessakin.

Raamatun oppi on se miköä sieltä hyppää silmille, joka uskoo ja kastetaan, ei siihen tarvita mitään luterilaisuutta.

mutta kun suomalaisi aon aivopesty 500 vuotta niin kansa ei ymmärrä enää mitään koko asiasta.
        nyt on muutamille alkanut valjeta kaiken tyhjyys ja ottaneet lopputilin loputtomasta veronmaksustakin jolla ei saa mitään. joko se oli 600 000 jättänyt sen luterilaisen käsityksen viimesen kymmenen vuoden aikana ellen väärin muista.

• aivopestyllekääkälle
        olissitävaloakin kirjoitti:

Mihin ihminen tarvitsee jotain luterilaista käsitystä !?

Ei Raamatussa ole sanaakaan että seuratkaa luterilaista käsitystä, siellä on oikea jumalallinen oppi jokaiselle odottamassa, joka riittää kaikkeen niin ajass akuin ikuisuudessakin.

Raamatun oppi on se miköä sieltä hyppää silmille, joka uskoo ja kastetaan, ei siihen tarvita mitään luterilaisuutta.

mutta kun suomalaisi aon aivopesty 500 vuotta niin kansa ei ymmärrä enää mitään koko asiasta.
        nyt on muutamille alkanut valjeta kaiken tyhjyys ja ottaneet lopputilin loputtomasta veronmaksustakin jolla ei saa mitään. joko se oli 600 000 jättänyt sen luterilaisen käsityksen viimesen kymmenen vuoden aikana ellen väärin muista.

Ei ne kaupungilla veetä ja pettä huutelevat varmaan Jeesuksen seuraajia olekaan. Lieneekö sitten uudestikastajia.

Kristillisissä piireissä on eri käsityksiä. Luterilaisilla on omansa, helluntailaisilla omansa, baptisteilla omansa, katolisilla omansa, vapaakirkolla omansa, ortodokseilla oamnsa jne. Ihan hyvin minä voisisn sanoa että Raamatussa ole helluntailaista käsitystä eikä sellaista tarvita. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, eikä siihen tarvita uudestikastajia ollenkaan.

Suomalaisia on aivopsty yhä enemmän näiden lahkojen toimesta mutta onneksi kirkossa riittää myös niitä Kristuksen seuraajia. Monille on uudestikastajien valheet selvinny, mistä voi lukea esim. uskontojen uhrien tuki ry:n palstilta. Luterilainen kirkko pienenee väkimäärällisesti koko ajan, mutta yhtä lailla se on suurempi kuin mikään uudestikastamistav harjoittava lahko, mikä tuntuu kismitävän kääkkää ihan julmetusti. Lisäksi suurin osa luterilaisen kirkon jättäneistä on sellaisia jotka ei välitä uskosta mitään. Tokihan niitäkin on, jotka on huolestuneita kirkon maallistumiseen ja eronneet sen takia,

• voiparhamii
        aivopestyllekääkälle kirjoitti:

Ei ne kaupungilla veetä ja pettä huutelevat varmaan Jeesuksen seuraajia olekaan. Lieneekö sitten uudestikastajia.

Kristillisissä piireissä on eri käsityksiä. Luterilaisilla on omansa, helluntailaisilla omansa, baptisteilla omansa, katolisilla omansa, vapaakirkolla omansa, ortodokseilla oamnsa jne. Ihan hyvin minä voisisn sanoa että Raamatussa ole helluntailaista käsitystä eikä sellaista tarvita. Joka uskoo ja kastetaan pelastuu, eikä siihen tarvita uudestikastajia ollenkaan.

Suomalaisia on aivopsty yhä enemmän näiden lahkojen toimesta mutta onneksi kirkossa riittää myös niitä Kristuksen seuraajia. Monille on uudestikastajien valheet selvinny, mistä voi lukea esim. uskontojen uhrien tuki ry:n palstilta. Luterilainen kirkko pienenee väkimäärällisesti koko ajan, mutta yhtä lailla se on suurempi kuin mikään uudestikastamistav harjoittava lahko, mikä tuntuu kismitävän kääkkää ihan julmetusti. Lisäksi suurin osa luterilaisen kirkon jättäneistä on sellaisia jotka ei välitä uskosta mitään. Tokihan niitäkin on, jotka on huolestuneita kirkon maallistumiseen ja eronneet sen takia,

Miksihän useampi uudestikastettu istuu nyt vankilassa? Eikö sein sano että hukkaan meni koko aikuisena otettu kaste. Yksikin setä oli oikein seurakunnan johtohommissa ja nyt istuu linnassa eikö se kerro että humpuukia koko uudestikaste, Pitäis järjen sanoa ettei kaikki ole kohdallaan sielläkään!

• kiinnostaasellainen

Mistä tiedät ketä vankilassa istuu, onko sukulaisia, en minä ainakaan tiedä ketään vankilan istujia, en ole käynyt tutkimassa nimilistoja eikä niitä taida ollakkaan tarjolla, en tioedä sitäkään.
        Mutta kerro nyt nimi kuka uskovainen istuu vankilass aniin katsotaan onko heidät kastettu väkisin vaiko omasta tahdostaan ja oamsta tahdostaan tai sen puuteesta siellä vankiloissakin yleensä ollaan.
        siis kuka uskovainen setä se nyt istuukaan linnan sisäpuolella?

• enosaaarvata

Raamatussa on todella paljon sitä vapaitten uskovien käsitystä, tai mieluummin toisinpäin, uskoontulo kaste ehtoollinen seurakunta ja yksityinen kristillinen elämä löytyy mallina Raamatusta ja vapaissa uskovissa on päämäärä pysytellä siinä opissa ja elämässä.

mitähän ne valheet mahtaa olla sekin on ihan outo asia!?

• kääkkäeiosaaargumentoida
        kiinnostaasellainen kirjoitti:

Mistä tiedät ketä vankilassa istuu, onko sukulaisia, en minä ainakaan tiedä ketään vankilan istujia, en ole käynyt tutkimassa nimilistoja eikä niitä taida ollakkaan tarjolla, en tioedä sitäkään.
        Mutta kerro nyt nimi kuka uskovainen istuu vankilass aniin katsotaan onko heidät kastettu väkisin vaiko omasta tahdostaan ja oamsta tahdostaan tai sen puuteesta siellä vankiloissakin yleensä ollaan.
        siis kuka uskovainen setä se nyt istuukaan linnan sisäpuolella?

Olen kuullut ja lehdissäkin kirjoitettiin siitä sedästä, joka oli erään uudestikastajalahkon jotohenkilö. Oli siis kastettu aikuisena ja nyt istuu linnassa.

Joillekin tuntuu olevan ymmärryksen ulkopuolella se asia, että uskovakin ihminen, (mitä tuokin setä todennäköisesti oli) voi langeta ja sitä tapahtuu kaikissa porukoissa riippumatta siitä onko kastettu vauvana vai aikuisena ja uskosta luovutaan koko ajan, joten tuollaisella argumentilla hyökkääminen on niin naurettavaa kuin voi olla ja näköjään tuo räkätikääkkä jaksaa vielä sellaista tehdä.

• valokasvaa

Siis kirkko on suurempi yhä ?

kai nyt tiedät että vapaita uskovia on mailmassa ainakain kymmenen kertaa luterilaisten määrä!

suomi nyt on eriskummallinen poikkeus johtuu sekin historiasta ja suomalaisiin istutetusta taikauskoisesta kirkkopelosta.

luterilaisella kirkolla ei ole mitään annettavaa kansalle. JOS menet synnin hädässä m,elkein sama minkä papin tykö, saat hyssyttelyn ja kaikki onhyvin rauhoituksen eli ei mitään.

koskaan ei kuule radiopalveluksesta kehoitusta todelliseen parannukseen ja kääntymykseen, ei tietenkään koska kirkon opin mukaan kaikki kastetut ovat jo kääntyneitä ja taivasjunassa!

• valoalahkoonne
        valokasvaa kirjoitti:

Siis kirkko on suurempi yhä ?

kai nyt tiedät että vapaita uskovia on mailmassa ainakain kymmenen kertaa luterilaisten määrä!

suomi nyt on eriskummallinen poikkeus johtuu sekin historiasta ja suomalaisiin istutetusta taikauskoisesta kirkkopelosta.

luterilaisella kirkolla ei ole mitään annettavaa kansalle. JOS menet synnin hädässä m,elkein sama minkä papin tykö, saat hyssyttelyn ja kaikki onhyvin rauhoituksen eli ei mitään.

koskaan ei kuule radiopalveluksesta kehoitusta todelliseen parannukseen ja kääntymykseen, ei tietenkään koska kirkon opin mukaan kaikki kastetut ovat jo kääntyneitä ja taivasjunassa!

Suomessa yli 60 prsenttia ihmisitä luuluu kirkkoon ja maailmalla katolinen kirkko on suurin kristillinen yhteisö.

Luterilaisella kirkolla, kuten muillakin kristillisillä yhteisöillä on tarjottavaa kansalle se kaikista suurin: armon evankeliumi ja ilosanoma siitä että synnit on sovitettu. Uudestikastajilla ei sitä annettavaa tunnu aina olevan kun ne luulee että ihminen pelastuu yhtä hyvin ilman uskoakin. Sellainen ei ole raamatullista.

• eipakkoa

Sekoitat nyt pahasti asioita. Ramattu ei missään puhu siitä, että kaste olisi lahja!!! joka pitäisi vastaanottaa.Se on vain kirkon keksintö, kun pitää saada pakolliselle vauvakasteelle jotain hengellistä sisältöä.

Raamattu puhuu lahjavanhurskaudesta ja pelastuksesta Jumalan lahjana, mutta niillä ei ole kasteen kanssa mitään tekemistä.
        Ympärileikkauskaan ei pelastanut ketään Vanhassa liitossa, vaan siellä tarvittiin eläinuhreja ja uskoa. Sekoitat nyt pahasti asioita.
        Mitään automaattista pelastusautomaattia eikä pakkoliittoa Raamattu ei tunne. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja siihen, että ihminen uskoon julistettuun sanaan. Vauva ei sellaiseen kykene.
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:8
        Tämä vastaanottaminen on täysin vapaaehtoista.

• pelkkääarmoa
        eipakkoa kirjoitti:

Sekoitat nyt pahasti asioita. Ramattu ei missään puhu siitä, että kaste olisi lahja!!! joka pitäisi vastaanottaa.Se on vain kirkon keksintö, kun pitää saada pakolliselle vauvakasteelle jotain hengellistä sisältöä.

Raamattu puhuu lahjavanhurskaudesta ja pelastuksesta Jumalan lahjana, mutta niillä ei ole kasteen kanssa mitään tekemistä.
        Ympärileikkauskaan ei pelastanut ketään Vanhassa liitossa, vaan siellä tarvittiin eläinuhreja ja uskoa. Sekoitat nyt pahasti asioita.
        Mitään automaattista pelastusautomaattia eikä pakkoliittoa Raamattu ei tunne. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen ja siihen, että ihminen uskoon julistettuun sanaan. Vauva ei sellaiseen kykene.
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi, niille, jotka uskovat Hänen nimeensä." Joh 1:8
        Tämä vastaanottaminen on täysin vapaaehtoista.

Sytien anteeksianto, Pyhä Henki ja Kristus on lahjaa ja ne saadaan kasteessa uskon kautta omistaa. Tähän myös vauva kykenee. Vanhassa liitossa Jumalan liitoon tultiin ympärileikkauksen kautta, uudessa liitossa kasteen kautta. Estettä pienten lasten liittoon ottamiselle ei ole. Vapaaehtoista on sitten se että kulkeako Jeesuksen kanssa vai ei.

• isollelahkollevaloa

Lutterin kirkko on paavin jälkeen yks suurimpia lahkoja, koska heille ei kelpaa pysyä siinä opissa joka kirkkaasti tulee ilmi Apostolien ja koko uudenliiton opissa ja elämässä.

Apostolit eivät kasta ainuttakaan tapausta Raamatussa jossa ei ENSIN ilmaista evankeliumista saatu omakohtainen usko ja kakkein hulluinta että kastaisivat vauvoja !

Jeesus ei käske kastaa kun ottaa vauvojakin ja lapsia isompia syliinsä vaan siunaa heitä, sekään malli ei kelpaa kirkolle vaan heillä on siihenkin parempi malli.

• valoalahkoille

Tuo baltasaren porttolahko on suurin eksytys ja iljetys jota maa päällään kantaa. Ne ei pysy apostolien opissa, vaan korjailee Jeesusta ja apostoleja ja keksii uusia kasteita ja uudestikasteita.

Apostolit ai kastanut ainuttakaan lasta, joten miksi uudestikastajat ei noudata tätä vaan kastaa myös lapsia? Apostolit ei kastanueet yhtään ainoaa uskovaa suomalaista joten eihän sellaisia saa tuolla periaatteella kastaa? Sama sokeiden kohdalla.

Jeesus halusi lapset luokseen ja koska kaste on Kristuksen yhteyteen ja Hänen sovitustönsä osalliseksi pääsemisen tapahtuma, niin kaste kuuluu myös heille, mistä on todistus sekä Kristuksen käskyssä että alkuseurakunnan toiminnasta. Mutta tämä ei kelpaa uudestikastajille, heillä on omat mallinsa jossa ihminen pelastuu ilman uskoa. Voi vaan kysyä missä Raamattu opettaa niin!

Jos argumentoinnin lähtökohtana on että "Raamatussa ei ole yhtään sellaista tapausta" niin metsään mennään. Kristitty lukee Raamatusta sitä, mitä siellä sanotaan, eikä sitä mitä siellä ei sanota.

• hyiolkoon
        valoalahkoille kirjoitti:

Tuo baltasaren porttolahko on suurin eksytys ja iljetys jota maa päällään kantaa. Ne ei pysy apostolien opissa, vaan korjailee Jeesusta ja apostoleja ja keksii uusia kasteita ja uudestikasteita.

Apostolit ai kastanut ainuttakaan lasta, joten miksi uudestikastajat ei noudata tätä vaan kastaa myös lapsia? Apostolit ei kastanueet yhtään ainoaa uskovaa suomalaista joten eihän sellaisia saa tuolla periaatteella kastaa? Sama sokeiden kohdalla.

Jeesus halusi lapset luokseen ja koska kaste on Kristuksen yhteyteen ja Hänen sovitustönsä osalliseksi pääsemisen tapahtuma, niin kaste kuuluu myös heille, mistä on todistus sekä Kristuksen käskyssä että alkuseurakunnan toiminnasta. Mutta tämä ei kelpaa uudestikastajille, heillä on omat mallinsa jossa ihminen pelastuu ilman uskoa. Voi vaan kysyä missä Raamattu opettaa niin!

Jos argumentoinnin lähtökohtana on että "Raamatussa ei ole yhtään sellaista tapausta" niin metsään mennään. Kristitty lukee Raamatusta sitä, mitä siellä sanotaan, eikä sitä mitä siellä ei sanota.

No siinä on nyt itse pimeys läsnä kaikella valheen voimalla !

• käkätikääk
        hyiolkoon kirjoitti:

No siinä on nyt itse pimeys läsnä kaikella valheen voimalla !

Kyllä ja tuo pimeys on kääkkä itse kaljoineen ja tappamisjuttuineen.

• Ihmetystä

Kadulta tai ihmisistä ei löydy raamatun opetusta useinkaan ja syntiä on näkyvissä kaikissa seurakunnissa ,jos luterilaisen kirkon pappi saarnaa raamatun sanaa vastaan ja elää synnissä ja sivettömyydessä niin toisaalla vanhemmistoveli tai saarnamies käyttää pieniä lapsia seksuaalisesti hyväksi ja asia peitetään seurakunnan johtoa myöten ja syyllistetään vielä uhri siinä sivussa .
      Ei kukaan voi pullistella että meidän seurakunnassa on ihmiset niitä jotka tekevät Jumalan tahdon .
      Ei näin vanhalle ukolle kannata yrittää syöttää sitä ,sillä tietoa on uhreista ja käyttäjistä ihan tarpeeksi tai liiaksikin.
      Vastuu tekemisestä on aina Jumalan edessä ja totuus yksin tekee vapaaksi.
      Puhuttu täällä alkuseurakunnan kastetilanteista ,kun kristillinen seurakunta syntyi,ne argumentit että lapsia siunattiin eikä kastettu johtui tottakai siitä ettei Jeesus ketään kastanut ja hän antoi selvä käskyn siitä ,että en ymmärrä miten se on niin vaikea tajuta .
      Alkuseurakunnassa oli paljon perhekuntakasteita ,kun perhe tuli kristityiksi,raamattukin kertoo ainakin 4-5 perhekuntakasteesta .
      Se että perheeseen ei olisi kuulunut pieniä lapsia on aivan hullu ajatus ,tutkikaa sen ajan kultuuria miten perhe ilmaistiin tai mitä argeologia todistaa haudoista löydetyistä teksteistä on selvä että pieniä lapsia on kastettu alusta asti ja kastetaan lähetystyössä tänä päivänäkin.
      Kaikki on Jumalan puolelta tehty ,kaikki synnit on sovitettu,kasteenliitto on annettu ihmiselle ja nämä me saadaan ottaa vastaan.
      Siinä virityksessä että määrätään askeleet ihmismielen mukaan on vahvasti uskonnon ominaispiirteitä ,kun usko Jeesukseen taas ei ole uskonto .
      Ei kukaan määrittele ihmisistä toisen ihmisen taivaskelpoisuutta ,sitä ei tee edes seurakunta vaan Jumalan sana yksin on totuus ja Jumala pelastaa kenet pelastaa ja tuomitsee kenet tuomitsee.
      Kun olemme ottaneet Jeesuksen vastaan niin olemme armossa ja hänen anteeksiantamuksensa on meillä ja siitä kyllä minun nähdäkseni seuraa se että toivoisin mahdollisimman monen pääsevän lapseuteen.
      Miten jos palstan kirjoittajat olisivat naamatusten ,muuttuisiko teksti?
      Onko nämä kirjoittelut oman pahanolon ulostuomista vai mistä se jopa vihamielisyys kumpuaa?

• samaihmetystäälläkin

Itsekin ihmettelen sitä, miten uudestikastajat hyökkäävät kiljuvien jalopeurojen lailla kristityjen kimmppun periaatteella"meidän lailla uskovia on enemmän kuin teidän lailla" ja sitten joidenkin ihmisten synneillä pönkitetään omia oppeja. Tämä "kääkkä" joka purkaa pahaa oloaan täällä, on taas tullut päivystämään tänne, eikä hän pysty keskustelemaan asiasta. Hän voivottelee kirkon tilaa mutta silti ei koskaan siteeraa Jumalan Sanaa, johon ainakin luterilaisena kristittynä koko huomioni laitan.

• Lkouf

"Mene kadulle mitä vauvakaste on vaikuttanut" kirjoitti eräs.
      Jotenkin asian lähestymiskulma on outo ,jos sinä retkahdat syntiin oikein kunnolla ,saatko sinä siitä katumuksessa tai synnintunnustuksessa hyvän olon ei välttämättä monenkaan syntiinlankeemuksen seurauksena ,mutta silti jos olet Jumalan lapsi olet saanut sen lupauksen mukaan anteeksi eli kun Jeesus on tullut sinuun hän on tuonut mukanaan anteeksiantamuksen
      Tai lapselle on annettu kaste lahjana ,mutta jos hän ei ota niitä vastaan niin lupaus jää tyhjäksi .
      Ei Jumala toimi niin että täytämme jotkut askeleet ja sitten kaikki on pyhää.
      Vaan jos me pysymme Kristuksessa ja turvaamme häneen päivittäen ja hänen lupauksiinsa niin saamme olla hänen armonsa ja anteeksiantamuksensa suojassa .
      Ei uskovaisella ole meriittejä,että kuulun siihen ja siihen seurakuntaan ja olen mennyt itse kasteelle .
      Jos joku on varma asiasta esim. Kasteasiasta ei se kyllä kiihkona esiinny ainakaan muissa asioissa se ei mene niin.

• Noinseon

Edelliseen ymmärsin logiikan ei jumala toimi automaattisesti ja meijän ajatusten mukaan

• valoaihantulvahtaa

Laitetaanpas sitetn Raamattua kun sitä kaivataan ylempänä niin kovasti.

" 41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua "

" 32. Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      33. Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
      34. Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi "

" 8. Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin "

" 3. Ja hän sanoi: "Millä kasteella te sitten olette kastetut?" He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      4. Niin Paavali sanoi: "Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen."
      5. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.
      6. Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat. "

" 36. Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      38. Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
      39. Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten. "

tuosta pari huomautusta, eli mihin on kadonnut jae 37, onko sakastissa siitä ollut puhetta ?

ja vielä miten usein paeille tapahtuu että kun on vauva saatu kostutettua pappi temmmataan pappilaan ilmojen halki, onko paljonkin tapauksia?

*sitten asiaa lisää, siis kertokaapas nyt mikä on syy siihen että noita edellä olevia Raamatun tapahtumia pitää kirkon vastustaa ihan henkeen ja vereen asti ja ottaa tilalle vauvan kastaminen jollaisesta ei Raamattu puhu sanan sanaa ?
      näkeehän tuossa nyt sokean reetan kuuro velikin ettei siinä ole tilaa millekkään spekulaatiolle, vaan aina on ensin evankeliumi ja sen vastaaiottaminen ja sitten kaste omasta tahdosta !
      Ymäärrättekö, ei tämä asia lakkaa olemasta vaikak kuinka haukutte pappaa monilla nimillä, se pysyy loppuun asti ja aamen !

*onko mitään hullumpaa nyt olemassa, minun mieleeni ei ainakaan tule, entäs siellä päässä?

• valoatarvisit

Siinä tuli hienoja kastekohtia, joissa käy hyvin esille se, että kasteeseen liittyy Pyhä Henki ja Kristukseen liittäminen ja että kaste ja usko kuuluvat yhteen. Nuo kohdat käyvät oikein hyvin kaikille kristityille. Mikään kohta ei myöskään kumoa Kristuksen käskyä joka kattaa vuavatkin; päinvastoin perhekunta tuossa mainitaan ihan erikseen. Sekä vauvat, tytöt, pojat, miehet, naiset ja vanukset ovat kaikki samalla tavalla kaste- ja läehtyskäskyn piirissä. Tämä saa kelvata papallekin.

• valoaolisitarjolla
        valoatarvisit kirjoitti:

Siinä tuli hienoja kastekohtia, joissa käy hyvin esille se, että kasteeseen liittyy Pyhä Henki ja Kristukseen liittäminen ja että kaste ja usko kuuluvat yhteen. Nuo kohdat käyvät oikein hyvin kaikille kristityille. Mikään kohta ei myöskään kumoa Kristuksen käskyä joka kattaa vuavatkin; päinvastoin perhekunta tuossa mainitaan ihan erikseen. Sekä vauvat, tytöt, pojat, miehet, naiset ja vanukset ovat kaikki samalla tavalla kaste- ja läehtyskäskyn piirissä. Tämä saa kelvata papallekin.

Miksi kirkkonne ei tee mitään noiden mallien mukaan ?

leikitte ja vääntelette sinne tänne mutat ette kuitenkaan tee mallin mukaan, omia malleja teillä on yllin kyllin ja niistä käytte vaikka sotaa, mutta Raaamtun mallia ei kirkossanne esiinny, miksi ei?

vapaalla puolella kaikki nuo kohdat ovat jokapäiväisessä käytössä ja tulokset näkyy ympäri maailmaa.

• voisynkeää
        valoaolisitarjolla kirjoitti:

Miksi kirkkonne ei tee mitään noiden mallien mukaan ?

leikitte ja vääntelette sinne tänne mutat ette kuitenkaan tee mallin mukaan, omia malleja teillä on yllin kyllin ja niistä käytte vaikka sotaa, mutta Raaamtun mallia ei kirkossanne esiinny, miksi ei?

vapaalla puolella kaikki nuo kohdat ovat jokapäiväisessä käytössä ja tulokset näkyy ympäri maailmaa.

Kirkosanne oli aikanaan Ericsonin veljet ja muitakin jotka osasivat lukea nuo kohdat Raamatustaan ihan itse eivätkä antaneet vauvaansa kastettavaksi kirkon veivauksen mukaan,.

Palkaksi saivat karkotustuomion ja monta kymmentä ihmistä ajettiin ennenaikaiseen hautaan kenenkään välittämättä siitä pennin vertaa.

miski suomen kansaa onkin kohdannut tuolainen onnettomuus että Raamatunmukainen evankeliumi on ihmisiltä pimitetty satoja vuosia ja hyssytetty kasteen armoon ilman mitään muutostarvetta.

ja sama jatkuu eri muodoissa tänäänkin.

• armoakorostan
        voisynkeää kirjoitti:

Kirkosanne oli aikanaan Ericsonin veljet ja muitakin jotka osasivat lukea nuo kohdat Raamatustaan ihan itse eivätkä antaneet vauvaansa kastettavaksi kirkon veivauksen mukaan,.

Palkaksi saivat karkotustuomion ja monta kymmentä ihmistä ajettiin ennenaikaiseen hautaan kenenkään välittämättä siitä pennin vertaa.

miski suomen kansaa onkin kohdannut tuolainen onnettomuus että Raamatunmukainen evankeliumi on ihmisiltä pimitetty satoja vuosia ja hyssytetty kasteen armoon ilman mitään muutostarvetta.

ja sama jatkuu eri muodoissa tänäänkin.

Kirkko toimii juurin tuon malilin mukaan. Uskovat aikuiset ja joita ei ole kastettu ja näiden perhekunant kastetaan.

Kirkossa on myös paljon ihmisiä jotka osaaavat lukea nuo kohdat ja Jeesuksen käskyn ja juuri siksi vievät lapsensa kasteelle. Eikä evankeliumia ole pimitetty vaan minä näen sen hyvin kirkkaana kirkon tunnustuksessakin.

• valoa.pimeään
        valoatarvisit kirjoitti:

# Siinä tuli hienoja kastekohtia, joissa käy hyvin esille se, että kasteeseen liittyy Pyhä Henki ja Kristukseen liittäminen ja että kaste ja usko kuuluvat yhteen. Nuo kohdat käyvät oikein hyvin kaikille kristityille. Mikään kohta ei myöskään kumoa Kristuksen käskyä joka kattaa vuavatkin; päinvastoin perhekunta tuossa mainitaan ihan erikseen. Sekä vauvat, tytöt, pojat, miehet, naiset ja vanukset ovat kaikki samalla tavalla kaste- ja läehtyskäskyn piirissä. Tämä saa kelvata papallekin. #

- jossiis valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys.

Mene lukemaan Raamattu, saat valoa pimeyteesi.

• totuus.Raamatussa
        valoa.pimeään kirjoitti:

# Siinä tuli hienoja kastekohtia, joissa käy hyvin esille se, että kasteeseen liittyy Pyhä Henki ja Kristukseen liittäminen ja että kaste ja usko kuuluvat yhteen. Nuo kohdat käyvät oikein hyvin kaikille kristityille. Mikään kohta ei myöskään kumoa Kristuksen käskyä joka kattaa vuavatkin; päinvastoin perhekunta tuossa mainitaan ihan erikseen. Sekä vauvat, tytöt, pojat, miehet, naiset ja vanukset ovat kaikki samalla tavalla kaste- ja läehtyskäskyn piirissä. Tämä saa kelvata papallekin. #

- jossiis valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys.

Mene lukemaan Raamattu, saat valoa pimeyteesi.

Kehoitan sua tekemään samaa. Kaikkien on syytä lukea Raamattua. Jumalan Sanassa on totuus! Aamen!

• voisokeuttavoi
        armoakorostan kirjoitti:

Kirkko toimii juurin tuon malilin mukaan. Uskovat aikuiset ja joita ei ole kastettu ja näiden perhekunant kastetaan.

Kirkossa on myös paljon ihmisiä jotka osaaavat lukea nuo kohdat ja Jeesuksen käskyn ja juuri siksi vievät lapsensa kasteelle. Eikä evankeliumia ole pimitetty vaan minä näen sen hyvin kirkkaana kirkon tunnustuksessakin.

vai armoa sinäkin tauno korostat tuon ericsonin jälkeen, mitä ihmeen armoa siinä kirkko osoitti, pelkkää jumalatonta julmuutta, aivan kuin jesuiittojen touhua ja sitähän se olikin!

• totuus.Raamatussa
        voisokeuttavoi kirjoitti:

vai armoa sinäkin tauno korostat tuon ericsonin jälkeen, mitä ihmeen armoa siinä kirkko osoitti, pelkkää jumalatonta julmuutta, aivan kuin jesuiittojen touhua ja sitähän se olikin!

Armoa minä korostan ja kaikki krisitityt korostavat, koska Raamatun sanoma on armo Kristuksessa. En tunne ketään ericsoneja.

• sidebath
        totuus.Raamatussa kirjoitti:

Armoa minä korostan ja kaikki krisitityt korostavat, koska Raamatun sanoma on armo Kristuksessa. En tunne ketään ericsoneja.

Niin, uudestikastajat puhuvat paljon mieluummin armon sijaan karkotuksesta, kidutuksesta, miekoista, keihäistä, rovioista, jne. Ehkä sekin kertoo sen, mitä heidän sydämellään on ja samalla näemme mitä armoa korostavien kristittyjen sydämellä on.

"Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu." Luuk. 6:45

Aamen ja ylistys Jeesukselle!

• oikeatotuus
        sidebath kirjoitti:

Niin, uudestikastajat puhuvat paljon mieluummin armon sijaan karkotuksesta, kidutuksesta, miekoista, keihäistä, rovioista, jne. Ehkä sekin kertoo sen, mitä heidän sydämellään on ja samalla näemme mitä armoa korostavien kristittyjen sydämellä on.

"Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu." Luuk. 6:45

Aamen ja ylistys Jeesukselle!

Mutta juuri nuo vauvakasteen kannattajathan harrastivat tuota kidutusta, karkoittamista, miekkalähetystä jne.
        Se juuri kertoo mitä heidän sydämessään oli. Siitä on Jumalan armo kaukana.

Eivät uskovien kasteen kannalla olleet harjoittaneet tuollaista julmuutta. He joutuivat vainottavaksi.

• armoasuurta
        oikeatotuus kirjoitti:

Mutta juuri nuo vauvakasteen kannattajathan harrastivat tuota kidutusta, karkoittamista, miekkalähetystä jne.
        Se juuri kertoo mitä heidän sydämessään oli. Siitä on Jumalan armo kaukana.

Eivät uskovien kasteen kannalla olleet harjoittaneet tuollaista julmuutta. He joutuivat vainottavaksi.

Tuollaisista teoista on Jumalan armo kyllä kaukana. Tosin kyllä uskovien kasteen kannattajatkin julmuuksia harjoittivat.

• missäpäin
        armoasuurta kirjoitti:

Tuollaisista teoista on Jumalan armo kyllä kaukana. Tosin kyllä uskovien kasteen kannattajatkin julmuuksia harjoittivat.

"Tosin kyllä uskovien kasteen kannattajatkin julmuuksia harjoittivat. "

Missähän tuollaista on tapahtunt???

• voihyvänenaika
        totuus.Raamatussa kirjoitti:

Niin etpä tietenkään tunne kuten ei kirkossanne juuri kukaan tiedä historiastanne yhtään mitään!

Ota nyt kerrtan elossasi aikaa yksi tunti edes ja lue mitä hirveyksiä kuuluu kirkonne historiaan mukamas Jumalan nimissä !!

• Eli kaikki jotka saivat vauvana kasteen pääsevät taivaaseen. Eli minäkin pääsen taivaaseen vaikka olen ateisti enkä usko koko shittiin.

• Puhdasta.kasteoppia

Raamatun o pettaja Paavo Järvinen opettaa kastetta, että lapsetkin voidaan kastaa, muttta vasta siinä iässä kun he itse pystyvät tekemään ratkaisun ja ottamaan vastaan Jeesuksen.
      Tässä Paavon kasteopetus:
      https://www.youtube.com/watch?v=qTSNK3pPgws

• helppotapa

Historiakin todistaa, että ensimmäisillä vuosisadoilla ei kastettu vauvoja. Kun kristittyjen vainot alkoivat, oli tärkeää tietää, kuka on kristitty ja se selvisi helposti.
        Plinius nuorempi kertoo, miten hän sai selville sen, oliko joku kristitty tai ei.

"Ensiksi, minä kysyin heiltä, ovatko he kristittyjä. Jos he tunnustivat, että he olivat, toistin kysymykseni toisen ja kolmannen kerran ja täydensin sitä uhkaavilla rangaistuksilla. Jos he pysyivät edelleen lausunnoissaan, joten käskin viemään heidät pois. "

Tuskin vauvat tunnustivat olevansa kristittyjä.

• tebal
        helppotapa kirjoitti:

Historiakin todistaa, että ensimmäisillä vuosisadoilla ei kastettu vauvoja. Kun kristittyjen vainot alkoivat, oli tärkeää tietää, kuka on kristitty ja se selvisi helposti.
        Plinius nuorempi kertoo, miten hän sai selville sen, oliko joku kristitty tai ei.

"Ensiksi, minä kysyin heiltä, ovatko he kristittyjä. Jos he tunnustivat, että he olivat, toistin kysymykseni toisen ja kolmannen kerran ja täydensin sitä uhkaavilla rangaistuksilla. Jos he pysyivät edelleen lausunnoissaan, joten käskin viemään heidät pois. "

Tuskin vauvat tunnustivat olevansa kristittyjä.

Apostolinen todistus on että pienet lapset kastettiin jo ensimmäisillä vuosisadoilla.

• apostolinentodistus
        tebal kirjoitti:

Apostolinen todistus on että pienet lapset kastettiin jo ensimmäisillä vuosisadoilla.

Tässä hieman sitä apostolista todistusta:
        Apt 8:12 Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset"!!

Vauvoista ei ole mitään todistusta.

• mietivähän
        tebal kirjoitti:

miksi viitsit valehdella, mitään sellaist a todistusta ei ole olemassakaan.

koko tarinasi on suurta mutua ja humpuukia.

• Sanan.todistus
        mietivähän kirjoitti:

miksi viitsit valehdella, mitään sellaist a todistusta ei ole olemassakaan.

koko tarinasi on suurta mutua ja humpuukia.

Apostolinen todistus:

"Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen..."

Raamatussa ei ole mitään viitettä siihen, että uskovan perheen lapset jätettiin seurakunnan ulkopuolella. Ajatuskin olisi niin epäsopiva juutalaiseen kulttuuriin, että asiasta olisi vähintään maininta, kuten siitäkin, minkä ikäisenä lapset saatiin seurakunnan jäseniksi ottaa. Tällaisia ohjeita ei Raamatussa ole syytä että laspet kastettiin usein jo pieninä.

• painovirhe.lipsahti
        Sanan.todistus kirjoitti:

Apostolinen todistus:

Raamatussa ei ole mitään viitettä siihen, että uskovan perheen lapset jätettiin seurakunnan ulkopuolella. Ajatuskin olisi niin epäsopiva juutalaiseen kulttuuriin, että asiasta olisi vähintään maininta, kuten siitäkin, minkä ikäisenä lapset saatiin seurakunnan jäseniksi ottaa. Tällaisia ohjeita ei Raamatussa ole syytä että laspet kastettiin usein jo pieninä.

Piti sanoa "syystä että" :)

• SelvääSanaa
        Sanan.todistus kirjoitti:

Apostolinen todistus:

Nimim Sanan-todistus käyttää taas omaa mielikuvitustaan ja vääristää Jumalan Sanaa:
        ""Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen..."

Tuossahan ei kerrota mitään vauvojen kastamisesta, vaan siitä, että purppuranmyyjä Lyydian perhekuntalaiset kastettiin sen jälkeen, kun Herra oli avannut heidän sydämensä ottamaan Sanan vastaan Ap 16:14
        Vauvoista siinä ei ole mitään mainintaa!

Teidän vauvakasteselityksenne perustuvat kaikki olettamuksiin ja Sanan väärentämiseen.

Taas typerä olettamus:
        "Raamatussa ei ole mitään viitettä siihen, että uskovan perheen lapset jätettiin seurakunnan ulkopuolella"?????
        Mutta siitä on selviä viitteitä, että seurakuntaan liittyi vain ne, jotka olivat kuulleet julistusta, uskoneet siihen ja antoivat kastaa itsensä!!!Ketään ei kastettu väkisin.
        Ap 2:41-42
        "Ja he (kastetut)pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."

Tuskin tuo onnistuu vauvoilta!

• kukinmeistä
        SelvääSanaa kirjoitti:

Nimim Sanan-todistus käyttää taas omaa mielikuvitustaan ja vääristää Jumalan Sanaa:
        ""Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen..."

Tuossahan ei kerrota mitään vauvojen kastamisesta, vaan siitä, että purppuranmyyjä Lyydian perhekuntalaiset kastettiin sen jälkeen, kun Herra oli avannut heidän sydämensä ottamaan Sanan vastaan Ap 16:14
        Vauvoista siinä ei ole mitään mainintaa!

Teidän vauvakasteselityksenne perustuvat kaikki olettamuksiin ja Sanan väärentämiseen.

Taas typerä olettamus:
        "Raamatussa ei ole mitään viitettä siihen, että uskovan perheen lapset jätettiin seurakunnan ulkopuolella"?????
        Mutta siitä on selviä viitteitä, että seurakuntaan liittyi vain ne, jotka olivat kuulleet julistusta, uskoneet siihen ja antoivat kastaa itsensä!!!Ketään ei kastettu väkisin.
        Ap 2:41-42
        "Ja he (kastetut)pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."

Tuskin tuo onnistuu vauvoilta!

Ei tuossa kerrotakaan mitää nvaouvista, vaan perhekunnasta. Ja kun kok pehrekunta kastetaan, niin silloin siihen kuuluvat lapsetkin. Tosiaan selvä ohje pitää lapset pois seurakunnasta putäisi olla, jos he ilman kasteta jäivät. Jo vanhan testamentin kasteen esikuvat puoltavat lasten ottamista seurakuntaan, kuten Jeesuksen käskykin jne. Koko sinun oppisi perustuu Jeesuksen käskyn väärentämiseen. Koska Jeesus käski kastaman ja opettamaan kaikkia kansoja, on selvvää, että pienetkin lapset ovat oikeutettuja kasteelle, koska Jumalan valtakunnan kaltaisia ovat.

• vapaaehtoisesti
        kukinmeistä kirjoitti:

Ei tuossa kerrotakaan mitää nvaouvista, vaan perhekunnasta. Ja kun kok pehrekunta kastetaan, niin silloin siihen kuuluvat lapsetkin. Tosiaan selvä ohje pitää lapset pois seurakunnasta putäisi olla, jos he ilman kasteta jäivät. Jo vanhan testamentin kasteen esikuvat puoltavat lasten ottamista seurakuntaan, kuten Jeesuksen käskykin jne. Koko sinun oppisi perustuu Jeesuksen käskyn väärentämiseen. Koska Jeesus käski kastaman ja opettamaan kaikkia kansoja, on selvvää, että pienetkin lapset ovat oikeutettuja kasteelle, koska Jumalan valtakunnan kaltaisia ovat.

Taas meni pieleen.
        Sinä OLETAT, että perhekuntaan kuuluu aina vauvoja. Eihän Nooan perhekuntaankaan kuulunut vauvoja. Kyllä lapset saavat olla seurakunnassa, jossa heitä opetaan Jeesuksen tuntemiseen, mutta tuskin tekään opetatte vauvoja.
        Sitten kun he haluavat ottaa kasteen VAPAAEHTOISESTI, se heille suotakoon. Raamattuhan velvoittaa vanhempia:
        Ef 63.
        4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa. "

Vauvojen kastamisesta ei tuossakaan puhuta mitään.

• kukinmeistä
        vapaaehtoisesti kirjoitti:

Taas meni pieleen.
        Sinä OLETAT, että perhekuntaan kuuluu aina vauvoja. Eihän Nooan perhekuntaankaan kuulunut vauvoja. Kyllä lapset saavat olla seurakunnassa, jossa heitä opetaan Jeesuksen tuntemiseen, mutta tuskin tekään opetatte vauvoja.
        Sitten kun he haluavat ottaa kasteen VAPAAEHTOISESTI, se heille suotakoon. Raamattuhan velvoittaa vanhempia:
        Ef 63.
        4. Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa. "

Vauvojen kastamisesta ei tuossakaan puhuta mitään.

Perhekuntaan kuuluu myös pienet lapset. Ei sellaista tarvitse olettaa kun sen tietävät kaikki. mutta perhekuntaan ei tietenkään aina kuulu vuvoja, Mutta silloin kun kuuluu heidät kastetaan mukana. Hyvä jos lapsi ottaa kasten vapahetoisesti, mutta meillä lapset kastetaan jo pienenä Jeesuksen ohjetta noudattaen.

Raamatussa ei ole sellaista kohtaa kuin Ef. 63. Eikä antamasi jakeessa puhuta mitään vauvojen siunaamksestakaan. Pitääkö heidät nyt jättää siunaamatta kun uo jae ei sitä mainitse?

Jeesus käski tekemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja me pysymme siinä, emmekä muuttele tuota käskyä.

• onnellistauppoamista
        kukinmeistä kirjoitti:

Perhekuntaan kuuluu myös pienet lapset. Ei sellaista tarvitse olettaa kun sen tietävät kaikki. mutta perhekuntaan ei tietenkään aina kuulu vuvoja, Mutta silloin kun kuuluu heidät kastetaan mukana. Hyvä jos lapsi ottaa kasten vapahetoisesti, mutta meillä lapset kastetaan jo pienenä Jeesuksen ohjetta noudattaen.

Raamatussa ei ole sellaista kohtaa kuin Ef. 63. Eikä antamasi jakeessa puhuta mitään vauvojen siunaamksestakaan. Pitääkö heidät nyt jättää siunaamatta kun uo jae ei sitä mainitse?

Jeesus käski tekemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla ja me pysymme siinä, emmekä muuttele tuota käskyä.

Niin ette varmasti muuta mitään kurssia, ajatte suoraan jäävuoreen titanicin lailla ja uppoatte hölmöläisen oppinne mukana tietenkin onnellinen kastehymy korviin saakka.

luulis lukutauitoista ihmetyttävän kun kukaan Apostoli ei kasta ei puhu ei vihjaa ei mitään vauvojen kosteuttamisesta.

vain uskoontulleet kastetaan.

mutta tehän ette lue ettekä muuta kurssia tietenkään.

• eikehoitusta
        kukinmeistä kirjoitti:

Ef 6

Miksihän ei edes tuossa kohdassa kehoiteta kastamaan vauvoja vaikka väkisin, kun siinä annetaan ohjeita lasten kasvattamiseen?

Miksi te siunaatte lapsianne, jos Raamatussa ei ole kehoitusta sellaiseen? Eikö teilläpäin Jumala voisi myös siunata ne vauvat, kun kuulemma Hän kastaakin?

• selväkehoitus
        eikehoitusta kirjoitti:

Ef 6

Miksihän ei edes tuossa kohdassa kehoiteta kastamaan vauvoja vaikka väkisin, kun siinä annetaan ohjeita lasten kasvattamiseen?

Miksi te siunaatte lapsianne, jos Raamatussa ei ole kehoitusta sellaiseen? Eikö teilläpäin Jumala voisi myös siunata ne vauvat, kun kuulemma Hän kastaakin?

Miksei tuo kohta anna ohjetta siunata väkisin vauvoja? Pitääkö vauvat nyt jättää siunaamatta ku kohta ei anna siihen ohjetta?

Siunaamme lapsia koska Raamatussa on YLEINEN ihje siunata. Kastamme lapsia koska Raamatussa on YLEINEN ohje kastaa. Sen sijaan R aamatussa ei ole ohjetta siunata vauvoja tai kastaakaan heitä, vaan yleinen ohje riittää kummassakin tapauksessa.

• missälokiikka
        selväkehoitus kirjoitti:

Miksei tuo kohta anna ohjetta siunata väkisin vauvoja? Pitääkö vauvat nyt jättää siunaamatta ku kohta ei anna siihen ohjetta?

Siunaamme lapsia koska Raamatussa on YLEINEN ihje siunata. Kastamme lapsia koska Raamatussa on YLEINEN ohje kastaa. Sen sijaan R aamatussa ei ole ohjetta siunata vauvoja tai kastaakaan heitä, vaan yleinen ohje riittää kummassakin tapauksessa.

Miksi uudestikastjat kastavat vauovja vaikkei siihen ole käskyä, mutta jättävät kastamatta koska siihen ei ole erikseen käskyä? Eihän tuossa ole mitään logiikkaa!

• mitessenyton
        missälokiikka kirjoitti:

Miksi uudestikastjat kastavat vauovja vaikkei siihen ole käskyä, mutta jättävät kastamatta koska siihen ei ole erikseen käskyä? Eihän tuossa ole mitään logiikkaa!

Mites se on, eikö Jumala voi siunata uudestikastajien vauvoja ilman että he pitävät niitä siunaustilaisuusia? Miksi vuavoja tuodaan niihin jos Jumala siunaa? Tarvitaanko siinä ihminenkin? Onko siunaus siunaajasta kiinni?

• eilogiikkaa
        missälokiikka kirjoitti:

Onkohan nimim. "missälokiikka" alkanut jo viikonloppuryyppäämisen, kun sekoilee noin pahasti:
        "Miksi uudestikastjat kastavat vauovja vaikkei siihen ole käskyä, mutta jättävät kastamatta koska siihen ei ole erikseen käskyä"

• eitosiaanolelokiikkaa
        eilogiikkaa kirjoitti:

Onkohan nimim. "missälokiikka" alkanut jo viikonloppuryyppäämisen, kun sekoilee noin pahasti:
        "Miksi uudestikastjat kastavat vauovja vaikkei siihen ole käskyä, mutta jättävät kastamatta koska siihen ei ole erikseen käskyä"

Miksi uudestikastajat siunaavat vauvoja vaikkei siihien ole käskyä mutta jättävät kastamatta siksi että siihen ei ole käskyä??? Ei mitään lokiikkaa!

• noeiole
        eitosiaanolelokiikkaa kirjoitti:

Miksi uudestikastajat siunaavat vauvoja vaikkei siihien ole käskyä mutta jättävät kastamatta siksi että siihen ei ole käskyä??? Ei mitään lokiikkaa!

No ei ole logiikkaa ei! Ja sitten kun Jeesus sanoo että "joka ei usko se tuomitaan kadotukseen" niin sehän tarkoittaa sitä että vaikka ei usko, niin voi pelastua omana itsenään, vaikka semmoaistakaan ei Raamattu opeta. On ne aikamoisia selittelijjöitä nuo uudestikastajat. Jeesuksesta tehdään valehtelija.

• tosijulmaa

Minä ymmärrän hyvin, että tuon sadistisen vauvakaste-opin kannattajat eivät hyväksy vauvojen siunaamista, kun heidän mukaansa lapset ovat perkeleen omia.
        He siunaavat vain vainajia ja hautausmaita. Missähän kohtaa Raamatussa käsketään tekemään niin?

• eitosiaanolelokiikkaa
        tosijulmaa kirjoitti:

Minä ymmärrän hyvin, että tuon sadistisen vauvakaste-opin kannattajat eivät hyväksy vauvojen siunaamista, kun heidän mukaansa lapset ovat perkeleen omia.
        He siunaavat vain vainajia ja hautausmaita. Missähän kohtaa Raamatussa käsketään tekemään niin?

Mitä se sadistisen uudestikasteopin fani oikein horisee??? Luterilset SIUNAAVAT vauvoja kuten muunkin ikäisiä, koska yleinen käsky siunata on annettu. Samoin lapsia kastetaan koska yleinen kastekäsky on annettu. Ei tarvita erikseen ohjetta siunata vauvoja tai kastaa vauvoja kun yleiset siunaamis- ja kastekäskyt on annettu.

Jos sinusta ihmisen syntisyys on julmaa ja Jeesus ainoana pelastutienä on julmaa, niin se on sinun asiasi.

Miksi uudestikastajt siunaavt vauvoja vaikkei siitä ole käskyä??

• noeiole

Mitä se sadistisen uudestikasteopin fani oikein horisee??? Luterilset SIUNAAVAT vauvoja kuten muunkin ikäisiä, koska yleinen käsky siunata on annettu. Samoin lapsia kastetaan koska yleinen kastekäsky on annettu. Ei tarvita erikseen ohjetta siunata vauvoja tai kastaa vauvoja kun yleiset siunaamis- ja kastekäskyt on annettu.

Jos sinusta ihmisen syntisyys on julmaa ja Jeesus ainoana pelastutienä on julmaa, niin se on sinun asiasi.

Miksi uudestikastajt siunaavt vauvoja vaikkei siitä ole käskyä??

"Miksi uudestikastajt siunaavt vauvoja vaikkei siitä ole käskyä?? "

No kun niillä ei ole sitä lokiikkaa. Eikä ne tiiä sen vertaa että pienten lasten siunaaminen kuuluu luterilaisuuteen. Ne vain tykkää hokea "julmaa" ja "sadistista" ja "perkeleen oma". Sen sijaan että tehtäis niin kuin Jeesus käskee niin sitä vain voivotellaan asioita.

• outoakäytöstä
        noeiole kirjoitti:

"Miksi uudestikastajt siunaavt vauvoja vaikkei siitä ole käskyä?? "

No kun niillä ei ole sitä lokiikkaa. Eikä ne tiiä sen vertaa että pienten lasten siunaaminen kuuluu luterilaisuuteen. Ne vain tykkää hokea "julmaa" ja "sadistista" ja "perkeleen oma". Sen sijaan että tehtäis niin kuin Jeesus käskee niin sitä vain voivotellaan asioita.

No hienoa, että vauvanvalelijatkin siunaavat vauvoja. Miksi te sitten pilkkaatte sitä, kun meidänkin seurakunnassa siunataan vauvoja ja lapsia???Johtuuko se siitä, että puuttuu liperit`?

• outoalokiikkaa
        outoakäytöstä kirjoitti:

No hienoa, että vauvanvalelijatkin siunaavat vauvoja. Miksi te sitten pilkkaatte sitä, kun meidänkin seurakunnassa siunataan vauvoja ja lapsia???Johtuuko se siitä, että puuttuu liperit`?

Kukaan ei pilkkaa vauvojen siunaamista.Miksihän uudestikastajat siunaavat vauvoja vaikkei siitä ole käskyä?? Jos yleinen siunauskäsky kelpaa niin miksei kastekäsky kelpaa?

• Sana.on.armoa
        outoalokiikkaa kirjoitti:

Kukaan ei pilkkaa vauvojen siunaamista.Miksihän uudestikastajat siunaavat vauvoja vaikkei siitä ole käskyä?? Jos yleinen siunauskäsky kelpaa niin miksei kastekäsky kelpaa?

Siunasiko apostolit vauvoja? Jos siunasi niin missä kohdassa?

• Sanatonta.armoa
        Sana.on.armoa kirjoitti:

Siunasiko apostolit vauvoja? Jos siunasi niin missä kohdassa?

Siunasivatko apostolit vainajia? Jos siunasi, niin missä kohdassa?

• mitessenyton
        Sanatonta.armoa kirjoitti:

Siunasivatko apostolit vainajia? Jos siunasi, niin missä kohdassa?

Tekikö apostolti virheen kun eivät siunanneen vauvoja tai vainajia?

• hyväkyssäri
        mitessenyton kirjoitti:

Tekikö apostolti virheen kun eivät siunanneen vauvoja tai vainajia?

Ei ole Raamatussa kohtaa jossa apostolit siunasivat vauvoja tai vainajia. Toimivatko siis pieniä lapsia siunaavat vastoin apostolien mallia?

• missälokiikka
        hyväkyssäri kirjoitti:

Ei ole Raamatussa kohtaa jossa apostolit siunasivat vauvoja tai vainajia. Toimivatko siis pieniä lapsia siunaavat vastoin apostolien mallia?

Niin jos vauvoja ei kasteta iksi että "apostolit ei kastaneet ainuttakaan vauvaa" niin saman logiikan mukaan on väärin siunata vauvoja kun kerta "apostolit ei siunanneen ainuttakaan vauvaa". Ehkä tuostakin nähdään ettei heidän logiikkansa pelaa.

• tässälogiikka
        missälokiikka kirjoitti:

Niin jos vauvoja ei kasteta iksi että "apostolit ei kastaneet ainuttakaan vauvaa" niin saman logiikan mukaan on väärin siunata vauvoja kun kerta "apostolit ei siunanneen ainuttakaan vauvaa". Ehkä tuostakin nähdään ettei heidän logiikkansa pelaa.

Huvittavaa seurata noiden vauvakastefanaatikkojen selityksiä, joilla he yrittävät löytää perusteet pakolliselle vauvakasteelle, kytkemällä kasteen ja siunauksen.
        "Siunataanko vai eikö siunata?? Kas siinä pulma.

Sinaamiselle on annettu ohjeet, mutta vauvojen kastamiselle ei:
        1. Piet 3
        "9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. "

Mutta eihän tuo siunaaminenkaan ole mikään saramentti, jota on pakko noudattaa. Jos nuo fanaatikot eivät halua periä siunausta, niin se on heidän ratkaisunsa. Heille pitää ilmeisesti olla Katekismuksessa tai Lutherin kirjoituksissa tarkat ohjeet, ennekuin haluavat tehdä mitään.

• logiikkauupuu
        tässälogiikka kirjoitti:

Huvittavaa seurata noiden vauvakastefanaatikkojen selityksiä, joilla he yrittävät löytää perusteet pakolliselle vauvakasteelle, kytkemällä kasteen ja siunauksen.
        "Siunataanko vai eikö siunata?? Kas siinä pulma.

Sinaamiselle on annettu ohjeet, mutta vauvojen kastamiselle ei:
        1. Piet 3
        "9. Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. "

Mutta eihän tuo siunaaminenkaan ole mikään saramentti, jota on pakko noudattaa. Jos nuo fanaatikot eivät halua periä siunausta, niin se on heidän ratkaisunsa. Heille pitää ilmeisesti olla Katekismuksessa tai Lutherin kirjoituksissa tarkat ohjeet, ennekuin haluavat tehdä mitään.

Huvittavaa seurata kun tuo uudestikastefanaatikko yrittää epätoivoisesti löytää peusteita uudestikasteelle ja pienten lasten kasteen hylkäämiselle, tuloksetta. Sekä siunaamiselle että kastamiselle on yleinen ohje, joten miksi jättää siunaamatta tai kastamatta?

Apostolit sen sijaan eivät missään kohtaa Raamatussa pidä vauvoille siuanustilaisuuksia, se vain tuntuu olevan hankala myöntää. Siunaamiselle on annettu ohje mutta vauvojen siunaamsielle ei.

Me siunaamme lapsiamme ja myös kastamme heidät. Jos te ette kasta, niin se on teidän ratkaisunne. Emme tarvitse Lutherin ohjetta kun meillä on Jeesuksen ohje.

• oikeinmeni
        logiikkauupuu kirjoitti:

Huvittavaa seurata kun tuo uudestikastefanaatikko yrittää epätoivoisesti löytää peusteita uudestikasteelle ja pienten lasten kasteen hylkäämiselle, tuloksetta. Sekä siunaamiselle että kastamiselle on yleinen ohje, joten miksi jättää siunaamatta tai kastamatta?

Apostolit sen sijaan eivät missään kohtaa Raamatussa pidä vauvoille siuanustilaisuuksia, se vain tuntuu olevan hankala myöntää. Siunaamiselle on annettu ohje mutta vauvojen siunaamsielle ei.

Me siunaamme lapsiamme ja myös kastamme heidät. Jos te ette kasta, niin se on teidän ratkaisunne. Emme tarvitse Lutherin ohjetta kun meillä on Jeesuksen ohje.

"Sinaamiselle on annettu ohjeet, mutta vauvojen kastamiselle ei"

Totta puhut. Yhtä totta kuin se, että kastamiselle on annettu ohjeet, mutta vauvojen siunaamiselle ei. Molemmat väiitteet ovat puhdasta faktaa.

• oikealinja
        logiikkauupuu kirjoitti:

No miksi ette noudata Jeesuksen ohjetta:
        "Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille kansoille"

Ei tuo veden roiskiminen vauvan otsalle ole sitä.

Mutta hienoa, että olette tulleet meidän linjallemme lasten siunaamisessa:
        "Me siunaamme lapsiamme".

• oikeapahyvinkin
        oikealinja kirjoitti:

No miksi ette noudata Jeesuksen ohjetta:
        "Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava kaikille kansoille"

Ei tuo veden roiskiminen vauvan otsalle ole sitä.

Mutta hienoa, että olette tulleet meidän linjallemme lasten siunaamisessa:
        "Me siunaamme lapsiamme".

Juuri parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava ja myös kastettava syntien anteeksisaamiseksi. Me todella siunaamme lapsemme ja kastamme myös, koska molemmista on yleinen käsky annettu. Lasten siunaaminen ei teilläkään siis perustu apostolien esimerkkiin.

• miksieikelpaamalli
        oikeapahyvinkin kirjoitti:

Juuri parannusta syntien anteeksiantamiseksi on saarnattava ja myös kastettava syntien anteeksisaamiseksi. Me todella siunaamme lapsemme ja kastamme myös, koska molemmista on yleinen käsky annettu. Lasten siunaaminen ei teilläkään siis perustu apostolien esimerkkiin.

Jeesus siunasi lapsia, se on hyvin kelvollinen malli uskoville.

milloin muuten kirkko alkaa saarnata parannusta, en ole koskaan vielä kuullut missään yhteydessä?!

• oikealinja

Varmaan se vauva tekee parannuksen, kun oikein liperit kaulassa siihen kehoitetaan.
        Lasten siunaaminen perustuu Jeesuksen esimerkkiin.
        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään"!

Kas kun teille nyt kelpaa lasten siunaaminen?

• oikeapahyvinkin
        oikealinja kirjoitti:

Varmaan se vauva tekee parannuksen, kun oikein liperit kaulassa siihen kehoitetaan.
        Lasten siunaaminen perustuu Jeesuksen esimerkkiin.
        "Hän antoi teille esikuvan, että seuraisitte Hänen jälkiään"!

Kas kun teille nyt kelpaa lasten siunaaminen?

No mutta, eikö uudestikastajat ole hokenut että Jeesus siunasi ymmärrysikäisiä lapsia, joka on eri asia kuin ymmärtämätön vauva? Missä on apostolien esimerkki vauvojen siunaamiseen tai siunaustilaisuuksien pitämiseen? Antakaa kohta jos sellainen on.

Kirkossa saarnataan pearannusta ainakin siellä missä itse olen ollut kuuntelemassa. Varmaan siellä sitä lööperiäkin puhutaan, se juuri on kansankirkon ongelma. Kaste ja parannus molemmat tarvitaan taivaaseen pääsyyn. Lasten siunaaminen kelpaa hyvin ja kastaminen myös

• totuutta.rakastan

No mutta, eikö uudestikastajat ole hokenut että Jeesus siunasi ymmärrysikäisiä lapsia, joka on eri asia kuin ymmärtämätön vauva? Missä on apostolien esimerkki vauvojen siunaamiseen tai siunaustilaisuuksien pitämiseen? Antakaa kohta jos sellainen on.

Kirkossa saarnataan pearannusta ainakin siellä missä itse olen ollut kuuntelemassa. Varmaan siellä sitä lööperiäkin puhutaan, se juuri on kansankirkon ongelma. Kaste ja parannus molemmat tarvitaan taivaaseen pääsyyn. Lasten siunaaminen kelpaa hyvin ja kastaminen myös

Minäkin muistan että ainakin pappa muistaa aina erottaa lapset vauvoista. Nyt ei ilmeisesti tarvikaan erottaa? Apostolien opetusta tai esimerkkejä vauvojen siunaamisesta en löydä, mutta kuten "tässälogiikka" sanoi, Raamatussa on ohje siunata yleisesti ja jo pelkästään sen nojalla vauvoja voidaan siunata. Sama periaate pätee kasteeseenkin.

• Jeesuksenesimerkki
        totuutta.rakastan kirjoitti:

Minäkin muistan että ainakin pappa muistaa aina erottaa lapset vauvoista. Nyt ei ilmeisesti tarvikaan erottaa? Apostolien opetusta tai esimerkkejä vauvojen siunaamisesta en löydä, mutta kuten "tässälogiikka" sanoi, Raamatussa on ohje siunata yleisesti ja jo pelkästään sen nojalla vauvoja voidaan siunata. Sama periaate pätee kasteeseenkin.

Miksihän teille ei kelpaa Jeesuksen antama esimerkki lasten siunaamisesta? Mutta Jeesuksen esimerkki ehtoollisesta kyllä kelpaa.
        Miksihän teillä ei kelpaa Jeesuksen esimerkki kasteesta?

Kastamisestahan ei ole annettu mitään yleistä käskyä, vaan se koskee vain niitä, jotka ottavat sanan vastaan. Eihän kirkkokaan kasta lähetysmaissa kaikkia, vaan ensin ihmisiä opetetaan ja vasta sitten kastetaan ne, jotka uskovat opetuksen. Suomessa kastetaan vaikka väkisin kaikki kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvat.
        Miksei samoin voi toimia Suomessa?
        No, ehkä kirkosta loppuisivat jäsenet.

• oikeapahyvinkin
        Jeesuksenesimerkki kirjoitti:

Miksihän teille ei kelpaa Jeesuksen antama esimerkki lasten siunaamisesta? Mutta Jeesuksen esimerkki ehtoollisesta kyllä kelpaa.
        Miksihän teillä ei kelpaa Jeesuksen esimerkki kasteesta?

Kastamisestahan ei ole annettu mitään yleistä käskyä, vaan se koskee vain niitä, jotka ottavat sanan vastaan. Eihän kirkkokaan kasta lähetysmaissa kaikkia, vaan ensin ihmisiä opetetaan ja vasta sitten kastetaan ne, jotka uskovat opetuksen. Suomessa kastetaan vaikka väkisin kaikki kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvat.
        Miksei samoin voi toimia Suomessa?
        No, ehkä kirkosta loppuisivat jäsenet.

Juurihan tuossa sanottiin että Jeesuksen esimerkki kelpaa. Tosin teidän mukaanne Jeesus ei siunannut vauvoja vaan lapsia. Siunasivatko apostolit vauvoja?

Kastamisesta on annettu yleinen käsky, Matt. 28:19. Sanan vastaanottajista ei ole mainintaa tuossa käskyssä. Eikä käsky tarkoita sitä että kaikki kastetaan, vaan kaikki ihmiset ovat lähetyskäskyn piirissä. Myös lähetyskentällä kastetaan pieniä lapsia, jos heidän vanhempansa kristityksi kääntyvät. Eihän kaikkia ihmisiäkään siunata, vaikka yleinen siunaamiskehoitus on annettu.

Suomessa ei voi toimia samoin kuin Suomessa? Aika sekava kysymys...

• Sanassa.on.totuus

Juurihan tuossa sanottiin että Jeesuksen esimerkki kelpaa. Tosin teidän mukaanne Jeesus ei siunannut vauvoja vaan lapsia. Siunasivatko apostolit vauvoja?

Kastamisesta on annettu yleinen käsky, Matt. 28:19. Sanan vastaanottajista ei ole mainintaa tuossa käskyssä. Eikä käsky tarkoita sitä että kaikki kastetaan, vaan kaikki ihmiset ovat lähetyskäskyn piirissä. Myös lähetyskentällä kastetaan pieniä lapsia, jos heidän vanhempansa kristityksi kääntyvät. Eihän kaikkia ihmisiäkään siunata, vaikka yleinen siunaamiskehoitus on annettu.

Suomessa ei voi toimia samoin kuin Suomessa? Aika sekava kysymys...

Jeesuksen esimerkki sinänsä kelpaa silloin kuin se on esimerkiksi tarkoitettu, mutta Johannekselta saamansa kaste ei ollut kristillinen kaste, vaan Johanneksen kaste, joten siitä ei kannata suoraa esimerkkiä uuden liiton kasteeseen ottaa. Johannes ei tuntenut kastetta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Eihän uudestikastajatkaan ota tuosta esimerkkiä, sillä Jeesushan ei ottanut Johanneksen kastetta ”heti uskoon tultuaan”, kuten uudestikastajissa kristillisen kasteen kohdalla puhutaan. Sanan vastaanottajia ei Jeesus käske missään kastamaan. Yleinen käsky kastaa ja opettaa löytyy, mikä tietysti tarkoittaa sitä että kastamattomat Sanan vastaanottajat kastetaan.

• kauanuskossa

Onneksi ei Jumala ole niin julma että sallisi keskosen tai kätkytkuoleman kokeneen päätyä helvettiin, jos ei joku inhimillinen taho olisi ehtinyt valelemaan vedellä. Ei vauva päädy helvettiin. Tuon kyllä käsittää jo jokainen. Jumala on oikeudenmukainen.

• Teoolooki

Meidän kirkon Augsburgin tunnustus kyllä sanoo tällä tavalla:

"Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.

Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta."

Väitätkö sinä oikeasti vauvojen pelastuvan ilman kastetta vastoin meidän kirkon tunnustusta???

• näilläkesääkohti
        Teoolooki kirjoitti:

Meidän kirkon Augsburgin tunnustus kyllä sanoo tällä tavalla:

"Kasteesta seurakuntamme opettavat, että se on välttämätön pelastukseen ja että Jumalan armo annetaan kasteen välityksellä. Lapset tulee kastaa, jotta heidät kasteen kautta annettaisiin Jumalan huomaan ja näin otettaisiin Jumalan armoon.

Ne tuomitsevat kasteenuusijat, jotka hylkäävät lapsikasteen ja väittävät lasten pelastuvan ilman kastetta."

Väitätkö sinä oikeasti vauvojen pelastuvan ilman kastetta vastoin meidän kirkon tunnustusta???

viidakon poppamiehe vauveli on justiinsa yhtä kelvollinen Jeesukselle kuin teidän pappien ja piispojen naskalit !

näin on näppylät.

• Aikas_anaalista

Analbaptistit eivät kasta lapsia. Dippaavat vaan lasta hanuriin.

• jooeisitäjeesustataas

Joo, vähän myöhemmin kun alkaa itsekin ymmärtää maailman menoa niin olisi kyllä jäänyt kastamatta ilman lievää vahvempaa väkivaltaa. Mutta aika yhdentekevä tapahtuma lopulta mutta pappi sai taas kahvia juodakseen.

• drftuu

On se kristittyjen jumala sitten julma, kun lähettää vastasyntyneen, ja synnytyksessä tai pian sen jälkeen kuolleen, helvettiin, jos ei ehditä kastaa elävänä.

• eijulma

Luterilaisten jumala on noin julma mutta meidän kristittyjen Jumala on armollinen ja rakastaa lapsia.

• eitodellakaanjulma
        eijulma kirjoitti:

Luterilaisten jumala on noin julma mutta meidän kristittyjen Jumala on armollinen ja rakastaa lapsia.

Luterilaiset ovat kristittyjä ja heidän Jumalansa on ankara mutta armollinen ja rakastaa lapsia ja haluaa heidätkin omakseen. Uudestikastajien jumalahan on kykenemätön ja vajavainen ja kuulemma joidenkin ukastajien mukaan Jeesus ei ole jumala ollenkaan, vaan pelkkä enkeli. Se on sitten se toinen jumala kuin luterilaisten krisittyjen kolmiyheinen Jumala.

• lisäävaleita
        eitodellakaanjulma kirjoitti:

Luterilaiset ovat kristittyjä ja heidän Jumalansa on ankara mutta armollinen ja rakastaa lapsia ja haluaa heidätkin omakseen. Uudestikastajien jumalahan on kykenemätön ja vajavainen ja kuulemma joidenkin ukastajien mukaan Jeesus ei ole jumala ollenkaan, vaan pelkkä enkeli. Se on sitten se toinen jumala kuin luterilaisten krisittyjen kolmiyheinen Jumala.

Ja valehtelu jatkuu:
        "kuulemma joidenkin ukastajien mukaan Jeesus ei ole jumala ollenkaan, vaan pelkkä enkeli. "

• No hyvä juttu. Nyt voinkin sitten mennä vaikka tappamaan kymmenen tyyppiä koska pääsen taivaaseen pelkällä kasteella.

• näilläkesääkohti

Täälläpäin suomea vauvoja sanotaan vauvoiksi ja ne tunnistaa tutista ja vaunuissa makaamisesta.
      lapset taas ovat heittäneet tuttinsa jo hiiren lapsille ja ajelevat pyörillään sinne tänne ja ovat jopa koulussa!

Raamatussa ei ole mitään kastekäskyjä, vaan lähetyskäsky, joka on satasella toinen case, tämä tieto ei ole vielä ehtinyt sakastiin eikä ankkalinnaan, mutta ehkä ajallaan sekin toteutuu.

• käkätikääk

No jos laspet ja vauvat pitää erottaa, niin kerropas missä apostolit siunaa niitä vauvoja tai missä annetaan ohje siunata vauvoja? Siunasiko apostolit vauvoja ollenkaan?

Raamatussa on selvä kaste- ja lähetyskäsky mutta näköjään sinne lahkokellariin se ei ole vielä kerenny.

• siunatkaamme
        käkätikääk kirjoitti:

No jos laspet ja vauvat pitää erottaa, niin kerropas missä apostolit siunaa niitä vauvoja tai missä annetaan ohje siunata vauvoja? Siunasiko apostolit vauvoja ollenkaan?

Raamatussa on selvä kaste- ja lähetyskäsky mutta näköjään sinne lahkokellariin se ei ole vielä kerenny.

Tässä yksi ohje
        "1. Piet 3

Miksihän tuo vauvojen siunaaminen närästää niin kovasti noita vauvakastefanaatikkoja? Eikö Jeesuksenkaan esimerkki kelpaa heille.
        Johtuisikohan se siitä, että kun heidän oppinsa mukaan vauvat ovat perkeleen omia, niin niitä ei voi siunata?

Lasten kasvattamisesta on hyvät ohjeet:
        "Ef 6

Lasten kastamisesta ei ole minkäänlaisia ohjeita.

Israelissa koko kansa siunattiin:
        "Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä...."

• Jumalan.Sanan.totuus
        siunatkaamme kirjoitti:

Tässä yksi ohje
        "1. Piet 3

Miksihän tuo vauvojen siunaaminen närästää niin kovasti noita vauvakastefanaatikkoja? Eikö Jeesuksenkaan esimerkki kelpaa heille.
        Johtuisikohan se siitä, että kun heidän oppinsa mukaan vauvat ovat perkeleen omia, niin niitä ei voi siunata?

Lasten kasvattamisesta on hyvät ohjeet:
        "Ef 6

Lasten kastamisesta ei ole minkäänlaisia ohjeita.

Israelissa koko kansa siunattiin:
        "Herra siunatkoon teitä ja varjelkoon teitä...."

Hyvä huomio, "siunatkaamme"! Siinä on käsky siunata. Mutta kun te uudestikastajat etsitte aina sitä erillsitä ohjetta kastaa vauvoja, niin saman logiikan mukaan pitäisi olla myös ohje siunata vauvoja jos sitä harrastatte. Me luterilaiset siunaamme lapsia ja myös kastamme lapsia.

Kuten todettua, vauvojen siunaamiselle ei ole ohjetta. Eikä Lasten kastamiselle ei ole ohjetta, mutta yleinen kaste- ja lähetyskäsky on annettu, ihan kuten yleinen kaste- ja lähetyskäksy on annettu.

Luulisi noin selvä asia jo menvän perille. Mikä sinua oikein närästää lasten kastamisessa?

• Jumalan.Sanan.totuus
        Jumalan.Sanan.totuus kirjoitti:

Hyvä huomio, "siunatkaamme"! Siinä on käsky siunata. Mutta kun te uudestikastajat etsitte aina sitä erillsitä ohjetta kastaa vauvoja, niin saman logiikan mukaan pitäisi olla myös ohje siunata vauvoja jos sitä harrastatte. Me luterilaiset siunaamme lapsia ja myös kastamme lapsia.

Kuten todettua, vauvojen siunaamiselle ei ole ohjetta. Eikä Lasten kastamiselle ei ole ohjetta, mutta yleinen kaste- ja lähetyskäsky on annettu, ihan kuten yleinen kaste- ja lähetyskäksy on annettu.

Luulisi noin selvä asia jo menvän perille. Mikä sinua oikein närästää lasten kastamisessa?

No nyt tuli kirjoitettua erikoinen lause :D

Piti kirjoittaa: "Eikä Lasten kastamiselle ei ole ohjetta, mutta yleinen kaste- ja lähetyskäsky on annettu, ihan kuten yleinen siunaamiskäsky on annettu. "

• eivoikäsittää
        Jumalan.Sanan.totuus kirjoitti:

No nyt tuli kirjoitettua erikoinen lause :D

Piti kirjoittaa: "Eikä Lasten kastamiselle ei ole ohjetta, mutta yleinen kaste- ja lähetyskäsky on annettu, ihan kuten yleinen siunaamiskäsky on annettu. "

"Mikä sinua oikein närästää lasten kastamisessa? "

Tuo on hyvä kysymys!!! Tuo uudestikastefanaatikko kun on pitkään täällä ruikuttanut pienten lasten kastamista vastaan. En ymmärrä mikä siinä niin häntä niin risoo. Vaikkei hän pidä sitä oikeana tapana, niin miten muiden toiminta voi häritä häntä niin paljon? Ei hän itse kuulu porukkaan joka vauvoja kastaa. Onkohan hän yhtä näreissään esim. katolilaisten pyhimysten rukoilusta? Erikoista että ateismi tai muslimitkaan eivät häntä harmita niin paljoa kuin pienten lasten kastaminen.

Ja sitten se väittää virheellisesti vielä että kristittyjä närästää lasten siunaaminen. Häntä itseään närästää lasten kastaminen. Kristitythän siunaavat lapsia ihan joka seurakunnassa. Ja vielä tuosta perkeleestäkin se jaksaa koko ajan jankuttaa. Ihme tyyppi...

• kyllävoi
        eivoikäsittää kirjoitti:

"Mikä sinua oikein närästää lasten kastamisessa? "

Tuo on hyvä kysymys!!! Tuo uudestikastefanaatikko kun on pitkään täällä ruikuttanut pienten lasten kastamista vastaan. En ymmärrä mikä siinä niin häntä niin risoo. Vaikkei hän pidä sitä oikeana tapana, niin miten muiden toiminta voi häritä häntä niin paljon? Ei hän itse kuulu porukkaan joka vauvoja kastaa. Onkohan hän yhtä näreissään esim. katolilaisten pyhimysten rukoilusta? Erikoista että ateismi tai muslimitkaan eivät häntä harmita niin paljoa kuin pienten lasten kastaminen.

Ja sitten se väittää virheellisesti vielä että kristittyjä närästää lasten siunaaminen. Häntä itseään närästää lasten kastaminen. Kristitythän siunaavat lapsia ihan joka seurakunnassa. Ja vielä tuosta perkeleestäkin se jaksaa koko ajan jankuttaa. Ihme tyyppi...

"Ei voi käsittää" ei ilmeisesti käsitä sitä, että tuo vauvojen pakollinen kastaminen on samaa perua kuin nuo muut katolisen kirkon keksimät harha-opit, joita hekin mahduttavat raamatulliseen oppiin, esim hänen mainitsemansa tapa rukoilla pyhimyksiä tai palvoa paavia tai Neitsyt mariaa.
        Katolinen kirkko kehitti monia täysin Raamatun vastaisia tapoja pönkittääkseen omaa valtaansa ja sitoakseen lukutaidottoman kansan valtansa alle.
        Miksihän lut kirkko ei ole ottanut niitäkin käyttöönsä, sillä ovathan nekin "pitkän kristillisen perineen mukaisia" harha-oppeja.
        Minun puolestani te saatte toimittaa noita pakanallisia tapoja, mutta siitä minä protestoin , että teidän kirkkonne on keksinyt niille mitä mielikuvituksellisempia merkityksiä ja uskottelemalla, että kun on läpikäynyt määrätyt seremoniat, se riittäisi pelastukseen. Tuollainen liukuhihnakristillisyys on täysin vierasta UT:n opetukselle.
        Tällä petätte ihmisiä ja sehän näkyy suomalaisten välinpitämättömyydessä todellista uskonelämää kohtaan. Alle 50 % uskoo enää Jeesuksen sovitustyöhön.
        Mutta siitä huolimatta te jankutatte noita samoja kirkko-isien keksimiä fraaseja kasteen pelastavasta merkityksestä.

Miten tuo perkeleestä mainitseminen raivostuttaa teitä noin kovasti, vaikka se on eräs luterilaisen opin perusrakenteita. Lutherhan opettaa, että kasteessa karkoitetaan vauvasta perkelettä.
        Hävettääkö teitä noin sairas opinkäsitys?

• eivoikäsittää
        kyllävoi kirjoitti:

"Ei voi käsittää" ei ilmeisesti käsitä sitä, että tuo vauvojen pakollinen kastaminen on samaa perua kuin nuo muut katolisen kirkon keksimät harha-opit, joita hekin mahduttavat raamatulliseen oppiin, esim hänen mainitsemansa tapa rukoilla pyhimyksiä tai palvoa paavia tai Neitsyt mariaa.
        Katolinen kirkko kehitti monia täysin Raamatun vastaisia tapoja pönkittääkseen omaa valtaansa ja sitoakseen lukutaidottoman kansan valtansa alle.
        Miksihän lut kirkko ei ole ottanut niitäkin käyttöönsä, sillä ovathan nekin "pitkän kristillisen perineen mukaisia" harha-oppeja.
        Minun puolestani te saatte toimittaa noita pakanallisia tapoja, mutta siitä minä protestoin , että teidän kirkkonne on keksinyt niille mitä mielikuvituksellisempia merkityksiä ja uskottelemalla, että kun on läpikäynyt määrätyt seremoniat, se riittäisi pelastukseen. Tuollainen liukuhihnakristillisyys on täysin vierasta UT:n opetukselle.
        Tällä petätte ihmisiä ja sehän näkyy suomalaisten välinpitämättömyydessä todellista uskonelämää kohtaan. Alle 50 % uskoo enää Jeesuksen sovitustyöhön.
        Mutta siitä huolimatta te jankutatte noita samoja kirkko-isien keksimiä fraaseja kasteen pelastavasta merkityksestä.

Miten tuo perkeleestä mainitseminen raivostuttaa teitä noin kovasti, vaikka se on eräs luterilaisen opin perusrakenteita. Lutherhan opettaa, että kasteessa karkoitetaan vauvasta perkelettä.
        Hävettääkö teitä noin sairas opinkäsitys?

Kuten Raamatulla on perusteltu, vauvojen kastaminen perustuu Raamattuun. Lapsia kastettiin jo ennen kuin katolista kirkkoa oli olemassa. Kasteen merkitys pelastavana ja Kristukseen liittävänä välineenä on myös kirkkaasti Raamatun sivuilta löydettävissä, eikä kirkko ole siihen mitään lisännyt. Sen sijaan kirkko ei opeta että seremoniat läpikäynyt pelastuu, vaan se opettaa, että joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Näin opetti myös muuan Jeesus. Ne. kirkon jäsenet, jotka eivät usko Jeesukseen, eivät pelastu, oli kastettu tai ei. Sama pätee tietysti kaikkiin. Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa, joten se siitä ”kirkkoisien keksinnöstä”. Minusta suuta välinpitämättömyyttä on se uudestikastajien opetus, että ilman uskoakin pelastutaan omana itsenään: Ilman parannusta, kastetta ja uskoa ollaan kelvollisia Jumalalle, hävettääkö tuollainen sairas oppi? Tuo on ihmisten pettämistä ja Jeesuksen opetusta täydellistä sivuuttamista. Tuollainen johtaa välinpitämättömyyteen todellista uskonelämää kohtaan. Tuota voisi jo nimittää liukuhihnapelastukseksi.

Hyvä että sait purkaa itseäsi ja vihaasi. Se ei muuta sitä, että tulemme kastamaan vauvoja tulevaisuudessakin. Ikävää jos se harmittaa sinua noin paljon.

• kyllävoi
        eivoikäsittää kirjoitti:

Kuten Raamatulla on perusteltu, vauvojen kastaminen perustuu Raamattuun. Lapsia kastettiin jo ennen kuin katolista kirkkoa oli olemassa. Kasteen merkitys pelastavana ja Kristukseen liittävänä välineenä on myös kirkkaasti Raamatun sivuilta löydettävissä, eikä kirkko ole siihen mitään lisännyt. Sen sijaan kirkko ei opeta että seremoniat läpikäynyt pelastuu, vaan se opettaa, että joka uskoo ja kastetaan, pelastuu. Näin opetti myös muuan Jeesus. Ne. kirkon jäsenet, jotka eivät usko Jeesukseen, eivät pelastu, oli kastettu tai ei. Sama pätee tietysti kaikkiin. Raamattu sanoo suoraan että kaste pelastaa, joten se siitä ”kirkkoisien keksinnöstä”. Minusta suuta välinpitämättömyyttä on se uudestikastajien opetus, että ilman uskoakin pelastutaan omana itsenään: Ilman parannusta, kastetta ja uskoa ollaan kelvollisia Jumalalle, hävettääkö tuollainen sairas oppi? Tuo on ihmisten pettämistä ja Jeesuksen opetusta täydellistä sivuuttamista. Tuollainen johtaa välinpitämättömyyteen todellista uskonelämää kohtaan. Tuota voisi jo nimittää liukuhihnapelastukseksi.

Hyvä että sait purkaa itseäsi ja vihaasi. Se ei muuta sitä, että tulemme kastamaan vauvoja tulevaisuudessakin. Ikävää jos se harmittaa sinua noin paljon.

Joko taas:
        " Minusta suuta välinpitämättömyyttä on se uudestikastajien opetus, että ilman uskoakin pelastutaan omana itsenään"?????

Miksihän noita vauvakastefanaatikkoja risoo myös Jeesuksen opetus lapsista, että "sen kaltaisten on taivasten valtakunta", IHAN ITSENÄÄN, ilman mitään vesiseremonioita!!!

"Eivoikäsittää" ei uskalla tunnustaa kirkkonsa julmaa oppia, että kastamaton vauva joutuu kadotukseen, ihan itsenään!!!!!!!
        Ilmeiseti häntä hävettää noin sairas ja julma oppi ja hän yrittää kääntää asian päälaelleen.

Muuan Jeesus ei opettanut kasteen pelastavan, vaan Hän sanoi katuvalle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut, mene rauhaan."!!!

Mutta epäuskoinen ja kirkon perinnäistapoihin ihastunut tarvitsee näkyvää materiaa, kun ei halua totella UT:n selvää ohjetta:
        "Nouse, enna kastaa ITSESI"!!!!

• eivoikäsittää
        kyllävoi kirjoitti:

Joko taas:
        " Minusta suuta välinpitämättömyyttä on se uudestikastajien opetus, että ilman uskoakin pelastutaan omana itsenään"?????

Miksihän noita vauvakastefanaatikkoja risoo myös Jeesuksen opetus lapsista, että "sen kaltaisten on taivasten valtakunta", IHAN ITSENÄÄN, ilman mitään vesiseremonioita!!!

"Eivoikäsittää" ei uskalla tunnustaa kirkkonsa julmaa oppia, että kastamaton vauva joutuu kadotukseen, ihan itsenään!!!!!!!
        Ilmeiseti häntä hävettää noin sairas ja julma oppi ja hän yrittää kääntää asian päälaelleen.

Muuan Jeesus ei opettanut kasteen pelastavan, vaan Hän sanoi katuvalle: "Sinun uskosi on sinut pelastanut, mene rauhaan."!!!

Mutta epäuskoinen ja kirkon perinnäistapoihin ihastunut tarvitsee näkyvää materiaa, kun ei halua totella UT:n selvää ohjetta:
        "Nouse, enna kastaa ITSESI"!!!!

Niin, lasten ei ole Jumalan valtakunta, vaan lasten KALTAISTEN on Jumalan valtakunta ja se koskee aikuisiakin. Lapset siis eivät ole automaattisesti Jumalan valtakunnassa vaan siellä ovat lapsen kaltaiset, siis ihmisen jotka ottavat Jeesuksen vastaan. Itsenään kukaan ei ole Jumalan valtakunnassa..

Luterilainen kirkko ei opeta, että kastamaton vauva manee kadoukst, mutta kun tuo uudestikastefani yrittää omaa oppiaan täällä julistaa, niin ainoa keino on valehdella. Jos ihmisen syntisyys on "sairasta julmaa oppia" niin oma on asiasi.

Jeesus ja apostolit opettivat että kaste pelastaa uskovan. Hän sanoi: "joka uskoo ja kastetaan pelastuu". Siitä voi jokainen lukea. Sitä vastaan on turha taistella.

Sinua näköjään hävettää lahkosi opetus, jonka mukaan ilman uskoakin voi pelastua omana itsenään ilman parannusta. Se täysin Raamatun vastaista opetusta. Se miellyttää nykyihmistä mutta Raamatusta et opillesi tukea saa.

Ikävä jos lasten kastaminen harmittaa sinua noin paljon. Et voi asialle kuitenkaan tehdä mitään.

• Jumalan.Sana.puhuu
        eivoikäsittää kirjoitti:

Niin, lasten ei ole Jumalan valtakunta, vaan lasten KALTAISTEN on Jumalan valtakunta ja se koskee aikuisiakin. Lapset siis eivät ole automaattisesti Jumalan valtakunnassa vaan siellä ovat lapsen kaltaiset, siis ihmisen jotka ottavat Jeesuksen vastaan. Itsenään kukaan ei ole Jumalan valtakunnassa..

Luterilainen kirkko ei opeta, että kastamaton vauva manee kadoukst, mutta kun tuo uudestikastefani yrittää omaa oppiaan täällä julistaa, niin ainoa keino on valehdella. Jos ihmisen syntisyys on "sairasta julmaa oppia" niin oma on asiasi.

Jeesus ja apostolit opettivat että kaste pelastaa uskovan. Hän sanoi: "joka uskoo ja kastetaan pelastuu". Siitä voi jokainen lukea. Sitä vastaan on turha taistella.

Sinua näköjään hävettää lahkosi opetus, jonka mukaan ilman uskoakin voi pelastua omana itsenään ilman parannusta. Se täysin Raamatun vastaista opetusta. Se miellyttää nykyihmistä mutta Raamatusta et opillesi tukea saa.

Ikävä jos lasten kastaminen harmittaa sinua noin paljon. Et voi asialle kuitenkaan tehdä mitään.

Niinpä. Jos tuo ”kyllävoi” on oikeasti huolestunut suomalaisten välinpitämättömyydestä uskonelämää kohtaan, niin ihan väärä tapa korjata asiaa on väitellä keskustelupalstoilla opillisista asioista ihmisten kanssa, jotka jo Jeesukseen tuntevan ja jotka Häneen turvaavat ja Hänen omiaan ovat. Eikä tilannetta muuta sekään että esittää väitöksiä jotka Raamatun tekstit kumoavat ihan suoralta kädeltä. Mitään hän ei tule saavuttamaan tuolla menettelyllä ja väärillä syytöksillä. Ehdotan evankeliointia, jos hänen todellinen huolenaiheensa on se, minkä väittää olevan.

• MurtunutSydän

Mitä tapahtuu vauvalle, joka kuolee ennen, kun häntä on ehditty kastaa? Pikkuisella ei ollut edes mahdollista tutustua Jumalaan... Tuomitaanko hänet kadotukseen perisynnin ja uskon puutteen tähden.

• MasterChef

Kukaan ei kuole Jumalan tahtomatta. Jos Jumala on päättänyt kutsua pienokaisen tästä ajasta pois ennen kastetta ja uskoon tuloa, niin Hän pitää kyllä pienestä huolen parhaaksi katsomallaan tavalla. Sanassaan Herra ei anna ymmärtää että kadotustuomio kutsuu mainitsemassasi tapauksessa.

• nyttämäonselvä

Vauvan kastamisella ei ole pienintäkään hengellistä merkitystä.

Kukaan ei voi toista ihmistä pelastaa millään tempuilla ei kä rituaaleilla eikä kukaan kanna eikä ole syyllinen kenenkään toisen synteihin, tämän kaiken luulis tajuavan jokainen joka ei ole kaulaa myöten mystisen taikauskon sokaisema.

vauva on kaikkeen syytön, myös aatamin ja eevan synteihin samoin kuin vauvan vanhempoien synteihin, hän on syyllinen vain OMIIN synteihinsä kunhan niitä tulee ajallaan.

Niistä on tehtävä parannus kääntymällä Jeesuksen puoleen ja huutamalla avuksi Herran Nimeä, näin opettaa Raamattu.

Se on ihan yks lysti mitä lutteri tai jotkut uskonnolliset ryhmät opettavat!

• kesääkohtimennään

Jokanen voi lukea kasteen merkityksen Raamatusta, joten vauvan kastamisella on sama merkitys juin muidenkin kasteella. Se on totte, ettei kukaan voi toista ihmistä pelastaa. Vain Jumala pelastaa kasteen ja uskon kautta. Jokainen tuomitaan omista synneistään. Pitää kuitenkin muistaa, että syntinen luonto on kaikilla, kuten Paavali kirjoittaa. Kukaan ei omana itsenään marssi taivaaseen. Syntiinlankeemukseen vauva on syytön, mutta sen vaikutus koskee kaikkia. Kaikkien on tehtävä parannus jotta voivat pelastua. Näin opettaa Raamattu. Se on ihan sama mitä jotkut viime vuosituhannella syntyneet lahkot baltasaareineen opettaa. Raamattu ratkaisee.

• niinmennään
        kesääkohtimennään kirjoitti:

Jokanen voi lukea kasteen merkityksen Raamatusta, joten vauvan kastamisella on sama merkitys juin muidenkin kasteella. Se on totte, ettei kukaan voi toista ihmistä pelastaa. Vain Jumala pelastaa kasteen ja uskon kautta. Jokainen tuomitaan omista synneistään. Pitää kuitenkin muistaa, että syntinen luonto on kaikilla, kuten Paavali kirjoittaa. Kukaan ei omana itsenään marssi taivaaseen. Syntiinlankeemukseen vauva on syytön, mutta sen vaikutus koskee kaikkia. Kaikkien on tehtävä parannus jotta voivat pelastua. Näin opettaa Raamattu. Se on ihan sama mitä jotkut viime vuosituhannella syntyneet lahkot baltasaareineen opettaa. Raamattu ratkaisee.

Tuota samaa sadistista oppia tuo sama trolli kelaa täällä päivästä toiseen. Miksihän hänelle ei kelpaa edes Jeesuksen sana: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta-ilman mitään kastetta tai muuta seremoniaa.

Vauvat ovat tukevasti Jumalan sylissä ja ovat taivaaseen menossa, jos sattuvat kuolemaan.
        Jeesus voitti ristinkuolemallaan syntiinlankeemuksen vaikutuksen, joten turhaan tuo trolli lietsoo täällä paniikkia ja purkaa omia pelkojaan.

• kesääkohtimennään
        niinmennään kirjoitti:

Tuota samaa sadistista oppia tuo sama trolli kelaa täällä päivästä toiseen. Miksihän hänelle ei kelpaa edes Jeesuksen sana: Sen kaltaisten on taivasten valtakunta-ilman mitään kastetta tai muuta seremoniaa.

Vauvat ovat tukevasti Jumalan sylissä ja ovat taivaaseen menossa, jos sattuvat kuolemaan.
        Jeesus voitti ristinkuolemallaan syntiinlankeemuksen vaikutuksen, joten turhaan tuo trolli lietsoo täällä paniikkia ja purkaa omia pelkojaan.

Tuota samaa raamatullista faktaa ihmisen syntisyydestä kristityt täällä vain toistavat. Näin se menee. Nimenomaan lasten KALTAISTEN on taivasten valtakunta, ei siis lasten automaattisesti vaan sen kaltaisten. Tämä koskee myös aikuisia. Ja lapsen kaltaisuushan tarkoittaa uskoa. Ilman uskoa ei taivastan valtakunnassa olla. Jeesus voitti kuolemallaan synnin ja tähän syntien anteeksiantamiseen päästään osalliseksi kasteen ja uskon kautta.

• Jumalan.Sanassa.totuus

Tuota samaa raamatullista faktaa ihmisen syntisyydestä kristityt täällä vain toistavat. Näin se menee. Nimenomaan lasten KALTAISTEN on taivasten valtakunta, ei siis lasten automaattisesti vaan sen kaltaisten. Tämä koskee myös aikuisia. Ja lapsen kaltaisuushan tarkoittaa uskoa. Ilman uskoa ei taivastan valtakunnassa olla. Jeesus voitti kuolemallaan synnin ja tähän syntien anteeksiantamiseen päästään osalliseksi kasteen ja uskon kautta.

Asiaa kirjoitat. Monet uudestikastajat tuntuvat unohtavan tuon "kaltainen" sanan pois tuosta. Ehkä tuo tyyppi voisi mennä tosiaan evankelioimaan jos sitä kautta saisi paniikkiaan ja pelkojaan vähennettyä. Raamatun Sanaa vastaan inttäminen ei sitä tee.

• lastenkaltaisille
        Jumalan.Sanassa.totuus kirjoitti:

Asiaa kirjoitat. Monet uudestikastajat tuntuvat unohtavan tuon "kaltainen" sanan pois tuosta. Ehkä tuo tyyppi voisi mennä tosiaan evankelioimaan jos sitä kautta saisi paniikkiaan ja pelkojaan vähennettyä. Raamatun Sanaa vastaan inttäminen ei sitä tee.

Miksihän Jeesus ei sanonut: Kastettujen lasten kaltaisten..."???

Miksihän Jeesus ei kastanut noita pieniä? Heille riitti siunaus.
        Ymmärrän hyvin, että nimim Jumalan.Sanassa.totuus puhuu paljon pelostaan , sillä kyllä noin julma oppi pelottaa.
        Tuollainen ristinkuoleman väheksyminen on jumalan pilkkaa.

• NytSelkisi

Ahaa. Kastamattomina kuolleet vauvat siis joutuvat kadotukseen, kun kerran taivasten valtakunta ei automaattisesti ole lasten.

• kesääkohtimennään
        NytSelkisi kirjoitti:

Ahaa. Kastamattomina kuolleet vauvat siis joutuvat kadotukseen, kun kerran taivasten valtakunta ei automaattisesti ole lasten.

"Miksihän Jeesus ei sanonut: Kastettujen lasten kaltaisten"

Koska Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten. Olisi se ollut hassua sanoa noin kun Johanneksen kaste, joka tuolloin tunnettiin, ei ollut lapsille.

"Miksihän Jeesus ei kastanut noita pieniä?"

Koska kristillistä kasteta ei ollut vielä olemassakaan tuolloin. Kukaan ei tuntenut kastetta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Jeesuken ristinkuolema hyödyttää vain niitä, joka ottavat uskolla evankeliumin vastaan.

Hyvä että kyslet viisaammiltasi eli kristityiltä. Ja hyvä että avoimesti myönnnät pelkosi! Mutta Jeesus on kuollut sinunkin puolestasi, joten pelko pois!!

• ylistysjeesukelle

"Miksihän Jeesus ei sanonut: Kastettujen lasten kaltaisten"

Koska Jumalan valtakunta on lasten kaltaisten. Olisi se ollut hassua sanoa noin kun Johanneksen kaste, joka tuolloin tunnettiin, ei ollut lapsille.

"Miksihän Jeesus ei kastanut noita pieniä?"

Koska kristillistä kasteta ei ollut vielä olemassakaan tuolloin. Kukaan ei tuntenut kastetta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Jeesuken ristinkuolema hyödyttää vain niitä, joka ottavat uskolla evankeliumin vastaan.

Hyvä että kyslet viisaammiltasi eli kristityiltä. Ja hyvä että avoimesti myönnnät pelkosi! Mutta Jeesus on kuollut sinunkin puolestasi, joten pelko pois!!

Vois kysyä yhtä hyvin että miksi Jeesus ei sanonut: "lasten on taivasten valtakunta automaattisesti"?

Siinä on kyllä meille kristityillä yhteinen riemunnaihe ja turva; Jeesuksen Kristuksen suvereeni ja täydellinen sovitustyö! Ylistys Hänelle!

• VähänHämärää
        ylistysjeesukelle kirjoitti:

Vois kysyä yhtä hyvin että miksi Jeesus ei sanonut: "lasten on taivasten valtakunta automaattisesti"?

Siinä on kyllä meille kristityillä yhteinen riemunnaihe ja turva; Jeesuksen Kristuksen suvereeni ja täydellinen sovitustyö! Ylistys Hänelle!

Ovatkohan lapset Raamatun mukaan lastenkaltaisia? Jos eivät, niin sitten he joutuvat kadotukseen kastamattomina kuollessaan. Ja varmasti.

• SelevääKuinPläkki
        VähänHämärää kirjoitti:

Ovatkohan lapset Raamatun mukaan lastenkaltaisia? Jos eivät, niin sitten he joutuvat kadotukseen kastamattomina kuollessaan. Ja varmasti.

Eivät tietenkään ole. Jos lapset olisivat lastenkaltaisia niin silloinhan heidän osansa olisi taivasten valtakunta. Ihan sellaisinaan. Mutta kun lapset kerran pitää kastaa, niin sehän tietysti merkitsee, että he eivät voi olla sellaisia lastenkaltaisia, joiden osa on taivasten valtakunta. Eihän anteeksiantamusta välittävällä kasteella tarvitse kastaa sellaisia, jotka menevät taivaaseen muutenkin. Kastamattomien lasten osa on helevetin tuli. Vai eikö? Onko logiikassani aukkoja?

• JuupaJuu
        SelevääKuinPläkki kirjoitti:

Eivät tietenkään ole. Jos lapset olisivat lastenkaltaisia niin silloinhan heidän osansa olisi taivasten valtakunta. Ihan sellaisinaan. Mutta kun lapset kerran pitää kastaa, niin sehän tietysti merkitsee, että he eivät voi olla sellaisia lastenkaltaisia, joiden osa on taivasten valtakunta. Eihän anteeksiantamusta välittävällä kasteella tarvitse kastaa sellaisia, jotka menevät taivaaseen muutenkin. Kastamattomien lasten osa on helevetin tuli. Vai eikö? Onko logiikassani aukkoja?

Noin se menee. Koska vauvat pitää kastaa, niin silloin heidän pitää kadotettuja. Ja piste. Ei heitä muuten pitäisi kastaa.

• MasterChef

Oleellista on se, mitä on lasten kaltaisuus. Se on täydellistä turvautumista Kristukseen. Meitä aikuisiakin kehotettiin tulemaan lasten kaltaiseksi. Lapsi voi olla lapsen kaltainen ja aikuinen voi olla lapsen kaltainen. Koska lasten kaltaisten on taivasten valtakunta, ei automaattisesti, vaan siis kaltaisuuden nojalla, niin he ovat oikeutettuja Jumalan valtakuntaan ja siksi heidät kastetaan. Uudelle testamentille on on vieras oppi sellainen että joku olisi Jumalan valtakunnassa ilman kastetta ja uskoa Kristukseen. Kastamattomana kuolleet lapset ovat sellaisia joista Jumala pitää huolen parhaaksi katsomallaan tavalla. Jumala on määrännyt meille kasteen ja evankeliumin Sanan sitä varten että niiden avulla ihmisiä tuodaan Hänen tykönsä. Jos joku ei pysty tässä elämässä näitä saavuttamaan, on tilanne Jumalan kädessä.

• Olenkotajunnut

Jos lapset ovat lasten kaltaisia eli uskovia niin heidäthän pitää kastaa koska uskovat kastetaan

• pläkkiselvää
        MasterChef kirjoitti:

Oleellista on se, mitä on lasten kaltaisuus. Se on täydellistä turvautumista Kristukseen. Meitä aikuisiakin kehotettiin tulemaan lasten kaltaiseksi. Lapsi voi olla lapsen kaltainen ja aikuinen voi olla lapsen kaltainen. Koska lasten kaltaisten on taivasten valtakunta, ei automaattisesti, vaan siis kaltaisuuden nojalla, niin he ovat oikeutettuja Jumalan valtakuntaan ja siksi heidät kastetaan. Uudelle testamentille on on vieras oppi sellainen että joku olisi Jumalan valtakunnassa ilman kastetta ja uskoa Kristukseen. Kastamattomana kuolleet lapset ovat sellaisia joista Jumala pitää huolen parhaaksi katsomallaan tavalla. Jumala on määrännyt meille kasteen ja evankeliumin Sanan sitä varten että niiden avulla ihmisiä tuodaan Hänen tykönsä. Jos joku ei pysty tässä elämässä näitä saavuttamaan, on tilanne Jumalan kädessä.

Yritätkö kumota lut kirkon opetusta:
        ". Kastamattomana kuolleet lapset ovat sellaisia joista Jumala pitää huolen parhaaksi katsomallaan tavalla"

Kirkkohan opettaa, että ilman kastetta ei voi pelastua.

• eipakkoa
        Olenkotajunnut kirjoitti:

Jos lapset ovat lasten kaltaisia eli uskovia niin heidäthän pitää kastaa koska uskovat kastetaan

Kyllä, heti kun he itse haluavat ottaa kasteen!!!

Mitään kastepakkoa ei Raamattu tunne.

• selväätämä
        eipakkoa kirjoitti:

Ei tunne kastepakkoa eikä siunauspakkoa. Jos vanhemmat haluavat lapsensa kasteelle viedä niin mikään ei estä. Kastamattomuus ei kadota, vaan epäusko.

• Pöööööööh
        eipakkoa kirjoitti:

"Mitään kastepakkoa ei Raamattu tunne."

No, miksi luterilainenkin kirkko sitten otti sellaisen käyttöön? Jos ei kastattanut vauvaansa, saattoi reformaation aikaan joutua karkotetuksi ja menettämään omaisuutensa ja pahimmassa tapauksessa roviolla poltetuksi. Nykyäänkin sanotaan, että "kaste on välttämätön pelastukseen". Ihan Tunnustuskirjoissa lukee niin. Aika pakolliselta se kaste luterilaisille kuulostaa.

• selväätämä
        Pöööööööh kirjoitti:

"Mitään kastepakkoa ei Raamattu tunne."

No, miksi luterilainenkin kirkko sitten otti sellaisen käyttöön? Jos ei kastattanut vauvaansa, saattoi reformaation aikaan joutua karkotetuksi ja menettämään omaisuutensa ja pahimmassa tapauksessa roviolla poltetuksi. Nykyäänkin sanotaan, että "kaste on välttämätön pelastukseen". Ihan Tunnustuskirjoissa lukee niin. Aika pakolliselta se kaste luterilaisille kuulostaa.

Kaste on välttämätön pelastukseen kuten uskokin mutta ne on tarkoitettu eläville. Jos joku kuolee ilman että saa kuulla evankeliumia ja mahdollisuutta kasteelle, niin sitten Jumala tietääm miten tuomita.

• jatämä
        selväätämä kirjoitti:

Ei tunne kastepakkoa eikä siunauspakkoa. Jos vanhemmat haluavat lapsensa kasteelle viedä niin mikään ei estä. Kastamattomuus ei kadota, vaan epäusko.

Mutta hautauspakko on ja jos aikoo saada ilmaisen hautapaikan, on se vauveli kastettava. On siitä kasteesta jotain hyötyä.

• jatämäkin
        jatämä kirjoitti:

Mutta hautauspakko on ja jos aikoo saada ilmaisen hautapaikan, on se vauveli kastettava. On siitä kasteesta jotain hyötyä.

Ja kuolemanpakko on. Hautapaikka ei ole ilmainen, oli kastettu tai ei.

• PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH
        selväätämä kirjoitti:

Kaste on välttämätön pelastukseen kuten uskokin mutta ne on tarkoitettu eläville. Jos joku kuolee ilman että saa kuulla evankeliumia ja mahdollisuutta kasteelle, niin sitten Jumala tietääm miten tuomita.

"Kaste on välttämätön pelastukseen kuten uskokin mutta ne on tarkoitettu eläville."

Kyllä Augsburgin tunnustuksessa selvästi kohdistetaan sanat tarkoittamaan kastamattomina kuolleita vauvoja, koska siinä heti perään annetaan tuomio niille, jotka sanovat lasten pelastuvan ilman kastetta. Oletko edes lukenut Augsburg IX?

• selväätämä
        PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH kirjoitti:

"Kaste on välttämätön pelastukseen kuten uskokin mutta ne on tarkoitettu eläville."

Kyllä Augsburgin tunnustuksessa selvästi kohdistetaan sanat tarkoittamaan kastamattomina kuolleita vauvoja, koska siinä heti perään annetaan tuomio niille, jotka sanovat lasten pelastuvan ilman kastetta. Oletko edes lukenut Augsburg IX?

Olen lukenut Ausburgin tunnustuksen eikä se ota kantaa kastamattomina kuolleisiin. Sen se sanoo ihan oikein että on väärin väittää kenenkään pelastuvan ilman uskoa ja kastetta, se lähtökohtahan Raamatussa on. Ei tunnustus myöskään ota kantaa niistä jotka kuolevat ilman että kuulevat evankeliumia.

• selväätämä
        selväätämä kirjoitti:

Olen lukenut Ausburgin tunnustuksen eikä se ota kantaa kastamattomina kuolleisiin. Sen se sanoo ihan oikein että on väärin väittää kenenkään pelastuvan ilman uskoa ja kastetta, se lähtökohtahan Raamatussa on. Ei tunnustus myöskään ota kantaa niistä jotka kuolevat ilman että kuulevat evankeliumia.

Ihan sama asia kun vapaat suunatkin opettavat ettei ilman uskoa pelastuta, mutta ei se ole sama asia kuin soraan pelastuksen kieltäminen niiltä joita ilosanoma ei tavoita.

• kallishautapaikka
        jatämäkin kirjoitti:

Ja kuolemanpakko on. Hautapaikka ei ole ilmainen, oli kastettu tai ei.

jatämäkin:
        "Ja kuolemanpakko on. Hautapaikka ei ole ilmainen, oli kastettu tai ei. "

Totta. Kalliksi tulee, kun pitää koko ikänsä maksaa kirkollis- veroja, jotta saisi sen ilmaisen hautapaikan!!

• selväätämä
        kallishautapaikka kirjoitti:

jatämäkin:
        "Ja kuolemanpakko on. Hautapaikka ei ole ilmainen, oli kastettu tai ei. "

Totta. Kalliksi tulee, kun pitää koko ikänsä maksaa kirkollis- veroja, jotta saisi sen ilmaisen hautapaikan!!

Kalliiksi tulee tosiaan, joten eihän se sitten ihan ilmainen ole ;)

• onkelpomaata
        selväätämä kirjoitti:

Kalliiksi tulee tosiaan, joten eihän se sitten ihan ilmainen ole ;)

Mailman kallein tontti se on. joku laski että se maksaa noin 20 000 euroa.

• Ainiinkö
        selväätämä kirjoitti:

Augsburgin tunnustus: "perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät KASTEEN ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

Voiko tuota selvemmin sanoa.

• Uuuuuuh
        selväätämä kirjoitti:

"eikä se ota kantaa kastamattomina kuolleisiin. Sen se sanoo ihan oikein että on väärin väittää kenenkään pelastuvan ilman uskoa ja kastetta".

Eli ajattelet, että Jumala voi hyvinkin päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, mutta sitä ei saa sanoa. Sellainen saa Augsburgin tunnustuksessa luterilaisten seurakuntien tuomion, joka niin väittää. Mikä järki tuollaisessa ajattelussa on?

• voihyvänenaika
        Uuuuuuh kirjoitti:

"eikä se ota kantaa kastamattomina kuolleisiin. Sen se sanoo ihan oikein että on väärin väittää kenenkään pelastuvan ilman uskoa ja kastetta".

Eli ajattelet, että Jumala voi hyvinkin päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, mutta sitä ei saa sanoa. Sellainen saa Augsburgin tunnustuksessa luterilaisten seurakuntien tuomion, joka niin väittää. Mikä järki tuollaisessa ajattelussa on?

Se on sitä samaa järkeä joka uskottelee että kunhan papinkoulun käynyt ateistipappi ripostaa muutaman vesihanatipan vauvan otsalle on Jumalan ja vastasyntyneen kuviteltu välirikko ratkaistu.

vain täysin ulalla olevien uskonnollisten vallankäyttäjien mielikuvituksessa voi syntyä moisia päätelmiä.

• eivoikäsittää
        Uuuuuuh kirjoitti:

"Eli ajattelet, että Jumala voi hyvinkin päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, mutta sitä ei saa sanoa. "

Juuri noin. Ettehän tekään usko että sellainen joka ei evankeliumia kuule, menee automaattisesti kadotuksee. Jumala voi pelastaa sellaisenkin. Onko tuollasiessa ajattelussa järkeä?

Miten jaksat inttää koko ajan tuota samaa asiaa vuodesta toiseen???

• hyvänenaikaukastajia
        eivoikäsittää kirjoitti:

"Eli ajattelet, että Jumala voi hyvinkin päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, mutta sitä ei saa sanoa. "

Juuri noin. Ettehän tekään usko että sellainen joka ei evankeliumia kuule, menee automaattisesti kadotuksee. Jumala voi pelastaa sellaisenkin. Onko tuollasiessa ajattelussa järkeä?

Huomaa kyllä tuon kääkän järjen kun kasteessa se näkee vain vesitipan ja atesitipapin ilman Jeesusta ja sitten vielä kumotaan ihmisen ja Jumaln välirikko eli syntiinlankeemus. Sekä UT:n että VT:n keskeisimmät kohdat siis sivuutetaan.

Vain lahkojen uskonnolliset johtajat voivat vääntää noin väärään Kristuksen evankeliumia, riisua kasteesta sen sisällön eli Kristuksen ja tehdä siitä merkityksettömän kuuliaisuuden teon., jolloin koko raamatullinen pelastusoppi vääristyy. Ja vielä samalla kehitellä evankeliumi, jossa Jeesus ei ole ainoa pelastaja ja usko häneen ja uudestisyntyminen eivät ole välttämättömiä.

Siinä sitä uudestikastajien "evankeliumia"

• hyvänenaika
        hyvänenaikaukastajia kirjoitti:

Huomaa kyllä tuon kääkän järjen kun kasteessa se näkee vain vesitipan ja atesitipapin ilman Jeesusta ja sitten vielä kumotaan ihmisen ja Jumaln välirikko eli syntiinlankeemus. Sekä UT:n että VT:n keskeisimmät kohdat siis sivuutetaan.

Vain lahkojen uskonnolliset johtajat voivat vääntää noin väärään Kristuksen evankeliumia, riisua kasteesta sen sisällön eli Kristuksen ja tehdä siitä merkityksettömän kuuliaisuuden teon., jolloin koko raamatullinen pelastusoppi vääristyy. Ja vielä samalla kehitellä evankeliumi, jossa Jeesus ei ole ainoa pelastaja ja usko häneen ja uudestisyntyminen eivät ole välttämättömiä.

Siinä sitä uudestikastajien "evankeliumia"

Tuskin täällä kukaan kumoaa syntiinlankeemusta, mutta eräät kumoavat Jeesuksen uhrikuoleman maailman synnin vuoksi. "Synti on sovitettu"!!!
        Siinä meni perisyntikin. Room 3
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit "

Mutta nuo vesitippa-uskovat haluavat vielä kantaa Aatamin ja Eevan "ennen tehtyjä syntejä", ja koettavat vanhempiensa teoilla sovittaa vauvaa. kun eivät luota siihen, että maailman synti on sovitettu.

• kyllämeneesekavaks
        hyvänenaika kirjoitti:

Tuskin täällä kukaan kumoaa syntiinlankeemusta, mutta eräät kumoavat Jeesuksen uhrikuoleman maailman synnin vuoksi. "Synti on sovitettu"!!!
        Siinä meni perisyntikin. Room 3
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit "

Mutta nuo vesitippa-uskovat haluavat vielä kantaa Aatamin ja Eevan "ennen tehtyjä syntejä", ja koettavat vanhempiensa teoilla sovittaa vauvaa. kun eivät luota siihen, että maailman synti on sovitettu.

Näin on veli-hyvänenaikaukastajia! Se kato menee nykyihmisiin paremmin tuollainen evankeliumi, jossa synti jätetään pois ja uskotellaan että ihminen on sellaisenaan kelpaava Jumalalle. Ihmisen erinomaisuutta ja ratkaisua korostetaan. Ja sitä omaa eriomaisuuttaan voi sitten näytellä uudestikastamalla itsensä. Ukastajat kuvittelevat itse sovittavan itsensä. He eivät käsitä sitä että vaikka synnit on jo täydellisesti sovitettu, niin sovitus pitä ä ottaa uskolla vastaan että se hyödyttää. No, he eivät uskoa siihen näköjään tarvitse vaan pärjäävät omillaan.

• omatteot
        kyllämeneesekavaks kirjoitti:

Näin on veli-hyvänenaikaukastajia! Se kato menee nykyihmisiin paremmin tuollainen evankeliumi, jossa synti jätetään pois ja uskotellaan että ihminen on sellaisenaan kelpaava Jumalalle. Ihmisen erinomaisuutta ja ratkaisua korostetaan. Ja sitä omaa eriomaisuuttaan voi sitten näytellä uudestikastamalla itsensä. Ukastajat kuvittelevat itse sovittavan itsensä. He eivät käsitä sitä että vaikka synnit on jo täydellisesti sovitettu, niin sovitus pitä ä ottaa uskolla vastaan että se hyödyttää. No, he eivät uskoa siihen näköjään tarvitse vaan pärjäävät omillaan.

"kyllämeneesekavaks" sekoittaa taas pahasti omat teot ja uskonratkaisut!!!
        Vauvalla ei ole mitään omia tekoja eikä syntejä tai ratkaisuja, vaan hän on tukevasti Jumalan hoidossa:
        Ps 22
        "10. Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        11. sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta".

Miksihän he eivät halua olla Jumalan huomassa?

Mutta kirkon arvovaltaa korostavat haluavat omilla ratkaisuillaan osoittaa, että ovat kuuliaisia kirkkonsa opetukselle ja perinnäistavoille. Heidän julma oppinsa ei mitenkään hyväsy Jumalan oikeudenmukaisuutta ja armollisuutta vauvoja kohtaan. Vanhempien omat teot riittäävät heidän mielestään vauvalle eikä siihen Jeesuksen sovintotyötä tarvita tarvita.

• hihhahhoh
        omatteot kirjoitti:

"kyllämeneesekavaks" sekoittaa taas pahasti omat teot ja uskonratkaisut!!!
        Vauvalla ei ole mitään omia tekoja eikä syntejä tai ratkaisuja, vaan hän on tukevasti Jumalan hoidossa:
        Ps 22
        "10. Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
        11. sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta".

Miksihän he eivät halua olla Jumalan huomassa?

Mutta kirkon arvovaltaa korostavat haluavat omilla ratkaisuillaan osoittaa, että ovat kuuliaisia kirkkonsa opetukselle ja perinnäistavoille. Heidän julma oppinsa ei mitenkään hyväsy Jumalan oikeudenmukaisuutta ja armollisuutta vauvoja kohtaan. Vanhempien omat teot riittäävät heidän mielestään vauvalle eikä siihen Jeesuksen sovintotyötä tarvita tarvita.

Eipä sano tuo Psalmin kohta että vauva on synnistä vapaa. Sitä paitsi kohta käsittelee synnitöntä Jeesusta!! :DDDDD Mutta hyvä yritys kuitenkn! Tehtyjä syntejä ei tietenkään vauvalla ole.

Mahtaako ukastajat tehdä lähetystyötäkään kun ilman uskoa ja Jeeustakin pelastuu, hih! On ne sedät aika opin keksiny! Pelkkää perinnäistapaa tuomonen synnin kiertely. Heidän oppinsa ei hyväksy sitä että Jeesus on ainoa tie. Vanhemmat sen paremmin kuin nuoremmatkaan ei Jeesukeen liitä tai uudestisynnytä vaan Jumala tekee sen. Paitsi ukastajilla kun ihminen uudestisynnyttää itsensä, hihhahhoh!!

• tarvitatarvita
        hihhahhoh kirjoitti:

Eipä sano tuo Psalmin kohta että vauva on synnistä vapaa. Sitä paitsi kohta käsittelee synnitöntä Jeesusta!! :DDDDD Mutta hyvä yritys kuitenkn! Tehtyjä syntejä ei tietenkään vauvalla ole.

Mahtaako ukastajat tehdä lähetystyötäkään kun ilman uskoa ja Jeeustakin pelastuu, hih! On ne sedät aika opin keksiny! Pelkkää perinnäistapaa tuomonen synnin kiertely. Heidän oppinsa ei hyväksy sitä että Jeesus on ainoa tie. Vanhemmat sen paremmin kuin nuoremmatkaan ei Jeesukeen liitä tai uudestisynnytä vaan Jumala tekee sen. Paitsi ukastajilla kun ihminen uudestisynnyttää itsensä, hihhahhoh!!

" eikä siihen Jeesuksen sovintotyötä tarvita tarvita. "

Näin juuri uudestikastajilla on. Ei ne Jeesusta tarvi.

• hihhah
        tarvitatarvita kirjoitti:

" eikä siihen Jeesuksen sovintotyötä tarvita tarvita. "

Näin juuri uudestikastajilla on. Ei ne Jeesusta tarvi.

Tai siis tarvi tarvi :DDDDDDD

• Ahhaaaaa
        eivoikäsittää kirjoitti:

Kysyin: ""Eli ajattelet, että Jumala voi hyvinkin päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, mutta sitä ei saa sanoa. "

Vastasit; "Juuri noin."

Jos Jumala kerran päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, niin miksi sitä totuutta ei muka saisi sanoa? Senkö takia, että sitten ihmiset eivät kastattaisi vauvojaan, vai? Ja sitten veroeurot katoaisivat, ja papeilta turvalliset tulot? Vai onko muuta syytä? Mitä?

• Nohhhaaaaaaa
        Ahhaaaaa kirjoitti:

Kysyin: ""Eli ajattelet, että Jumala voi hyvinkin päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, mutta sitä ei saa sanoa. "

Vastasit; "Juuri noin."

Jos Jumala kerran päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, niin miksi sitä totuutta ei muka saisi sanoa? Senkö takia, että sitten ihmiset eivät kastattaisi vauvojaan, vai? Ja sitten veroeurot katoaisivat, ja papeilta turvalliset tulot? Vai onko muuta syytä? Mitä?

"Jos Jumala kerran päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, niin miksi sitä totuutta ei muka saisi sanoa?"

Ei Jumala ole sellaista yleistä lupausta antanut. Jumalahan VOI pelastaa kastamattoman vauvan jos haluaa. Mutta se ei ole lupa jättää vauvaa kastamatta.

Ihan samoin: Jos Jumala pelastaa jonkun, joka ei ole evankeliumia koskaan kuullut, eikä näin ollen usko, niin se ei ole syy jättää evankeliumia levittämättä ajetellen että "kyllä se Jumala voi pelastaa suoraan ne jotka ei ole Jeesuksesta kuullut", koska meillä on käsky sitä levittää

• Juuuuuuh
        Nohhhaaaaaaa kirjoitti:

"Jos Jumala kerran päästää kastamattomina kuolleet vauvat taivaaseen, niin miksi sitä totuutta ei muka saisi sanoa?"

Ei Jumala ole sellaista yleistä lupausta antanut. Jumalahan VOI pelastaa kastamattoman vauvan jos haluaa. Mutta se ei ole lupa jättää vauvaa kastamatta.

Ihan samoin: Jos Jumala pelastaa jonkun, joka ei ole evankeliumia koskaan kuullut, eikä näin ollen usko, niin se ei ole syy jättää evankeliumia levittämättä ajetellen että "kyllä se Jumala voi pelastaa suoraan ne jotka ei ole Jeesuksesta kuullut", koska meillä on käsky sitä levittää

" ei ole lupa jättää vauvaa kastamatta."

Vauvat on siis pakko kastaa, mutta Jumala voi pelastaa kastamattomatkin vauvat. Mutta sitä ei saa sanoa, että hän niin tekisi. Meidät siis pidetään vähän niin kuin jännityksessä tai jopa pihdeissä. "Mitenhän niiden kastamattomina kuolleiden oikein käy? Yritetään nyt kastaa kaikki, jotka lain puitteissa voimme. Ja toivotaan parasta muiden osalta. Enää kun ei saa uhkailla polttoroviollakaan niin kuin ennen."

Entäpä jos minä sanon, että "lastenkaltaisten on taivasten valtakunta" ja että vauvat siis pääsevät taivaaseen, vaikka kuolisivat kastamattomina. "Kukin saa tekojensa mukaan", eikä Aadamin tekojen mukaan.

Saanko minä mielestäsi rangaistuksen siitä, että sanon sellaista, mitä sinun mukaasi ei pitäisi.
        Vai sanotko taas ettet tiedä tai et saa sanoa?

• Nohhaaaaa
        Juuuuuuh kirjoitti:

" ei ole lupa jättää vauvaa kastamatta."

Vauvat on siis pakko kastaa, mutta Jumala voi pelastaa kastamattomatkin vauvat. Mutta sitä ei saa sanoa, että hän niin tekisi. Meidät siis pidetään vähän niin kuin jännityksessä tai jopa pihdeissä. "Mitenhän niiden kastamattomina kuolleiden oikein käy? Yritetään nyt kastaa kaikki, jotka lain puitteissa voimme. Ja toivotaan parasta muiden osalta. Enää kun ei saa uhkailla polttoroviollakaan niin kuin ennen."

Entäpä jos minä sanon, että "lastenkaltaisten on taivasten valtakunta" ja että vauvat siis pääsevät taivaaseen, vaikka kuolisivat kastamattomina. "Kukin saa tekojensa mukaan", eikä Aadamin tekojen mukaan.

Saanko minä mielestäsi rangaistuksen siitä, että sanon sellaista, mitä sinun mukaasi ei pitäisi.
        Vai sanotko taas ettet tiedä tai et saa sanoa?

Mistä olet saanut päähäsi että jotakin ei saa sanoa??? Totuuden saa aina sanoa. Meille on annettu ohje kastaa, niin en näe miksi asiaa pitää vängätä ja pohtia mitä käy kastamattomille kun meille on annettu ohje ja lupaus että uskova kastettu pelastuu.

Jeesus sanoi että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta ja siksi juuri laspetkin on oikeutettuja Jumalan valtakuntaan, jonne kasteen kautta päästään. Tuokin kohta nimenomaan korostaa että kaste kuuluu lapsille. Lasten kaltainenhan on henkilö joka ottaa Jeesuksen vadstaan ja mysö aikuinen voi olla sellainen. Jos vauva kuolee kastamattomana niin sitten kuolee ja Jumala voi pelastaa jos tahtoo, mutta kun käsky on annetu niin miksi sitä ei toteltaisi?

Entä jos minä sanon että on turha julistaa evankeliumia kun Jumala voi pelastaa suoraan ne, jotka ei koskaan ole Jeesuksesta kuulleet. Jos evankeliumia julistetaan ja ne jotka ei ota sitä vastaan menee kadotukseen, niin eikö olisi parempaa olla julistamatta niin useampi pääsisi taivaaseen? Saako rangaistuksen os noudataa Jeesuksen ohjetta ja kastaa lapset ja opettaa heitä tuntemaan Jeesuksen?

• kysynpänytvaan
        Nohhaaaaa kirjoitti:

Mistä olet saanut päähäsi että jotakin ei saa sanoa??? Totuuden saa aina sanoa. Meille on annettu ohje kastaa, niin en näe miksi asiaa pitää vängätä ja pohtia mitä käy kastamattomille kun meille on annettu ohje ja lupaus että uskova kastettu pelastuu.

Jeesus sanoi että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta ja siksi juuri laspetkin on oikeutettuja Jumalan valtakuntaan, jonne kasteen kautta päästään. Tuokin kohta nimenomaan korostaa että kaste kuuluu lapsille. Lasten kaltainenhan on henkilö joka ottaa Jeesuksen vadstaan ja mysö aikuinen voi olla sellainen. Jos vauva kuolee kastamattomana niin sitten kuolee ja Jumala voi pelastaa jos tahtoo, mutta kun käsky on annetu niin miksi sitä ei toteltaisi?

Entä jos minä sanon että on turha julistaa evankeliumia kun Jumala voi pelastaa suoraan ne, jotka ei koskaan ole Jeesuksesta kuulleet. Jos evankeliumia julistetaan ja ne jotka ei ota sitä vastaan menee kadotukseen, niin eikö olisi parempaa olla julistamatta niin useampi pääsisi taivaaseen? Saako rangaistuksen os noudataa Jeesuksen ohjetta ja kastaa lapset ja opettaa heitä tuntemaan Jeesuksen?

Onko nyt niin että ne jotka ei tiedä Jeesuksesta mitään niin pelastuu suoraan, mutta sitä ei saa sanoa ääneen, ettei lähetystyö olisi turhaa? Voidaanko Jeesuksen käskyt noin vain sivuuttaa jos ne ei kiinnosta?

• Häh
        Nohhaaaaa kirjoitti:

Kysyit: "Mistä olet saanut päähäsi että jotakin ei saa sanoa???"

Sinulta. Kysyin aiemmin:

Sinä vastasit; "Juuri noin."

Eikä siinä kohdassa, jossa Jeesus sanoi taivasten valtakunnan olevan lastenkaltaisten, ole sanaakaan kasteesta.

• tyhmyyttäkö
        Nohhaaaaa kirjoitti:

´Miten joku voi vetää noin väärän johtopäätöksen:
        "eesus sanoi että lasten kaltaisten on taivasten valtakunta ja siksi juuri laspetkin on oikeutettuja Jumalan valtakuntaan, jonne kasteen kautta päästään. Tuokin kohta nimenomaan korostaa että kaste kuuluu lapsille. "

Jeesushan ei puhu tuossa mitään kasteesta, vaan puhuu tuossa kastamattomista lapsista!!!

• Nohhaaaaa
        Häh kirjoitti:

Kysyit: "Mistä olet saanut päähäsi että jotakin ei saa sanoa???"

Sinulta. Kysyin aiemmin:

Sinä vastasit; "Juuri noin."

Eikä siinä kohdassa, jossa Jeesus sanoi taivasten valtakunnan olevan lastenkaltaisten, ole sanaakaan kasteesta.

Älä laita sanoja suuhuni. Sinä saat puhua mitä lystäät ja mielipiteen saa aina sanoa ja kyllähän Raamatun Sana on totuus eikä sitä tarvitse piilotella. Koska käsky kastaa perustuu Raamattuun, niin minusta sitä on turha välitellä tai salailla.

Taivasten valtakuntaan päästään kasteessa, sen löydät muualta Raamatusta, kohdissa joissa kasteesta opetetaan. Etkä vastannut siihen, pitääkö lähetystyö lopettaa jos ihminen joka ei ole kuullut evankeliukia, pelastuu automaattisesti?

• hih
        Nohhaaaaa kirjoitti:

Älä laita sanoja suuhuni. Sinä saat puhua mitä lystäät ja mielipiteen saa aina sanoa ja kyllähän Raamatun Sana on totuus eikä sitä tarvitse piilotella. Koska käsky kastaa perustuu Raamattuun, niin minusta sitä on turha välitellä tai salailla.

Taivasten valtakuntaan päästään kasteessa, sen löydät muualta Raamatusta, kohdissa joissa kasteesta opetetaan. Etkä vastannut siihen, pitääkö lähetystyö lopettaa jos ihminen joka ei ole kuullut evankeliukia, pelastuu automaattisesti?

evankeliukia = evankeliumia :DDDDDDDD

• oliskosiihenlääkettä

On se hassua että vanhemmista suurin osa ei usko eikä elä Sanan mukaan, mutta vauvansa haluavat pelastaa hehe.

sitten kun se vaavi kasvaa ja alkaa elää kenties uskovan elämää niin vanhemmat usein sanoo että emme hyväksy sitä!

mikähän vempulatauti se oikein vaiivaa suomen kansaa.

• puhutasiaa

"On se hassua että vanhemmista suurin osa ei usko eikä elä Sanan mukaan, mutta vauvansa haluavat pelastaa"

Sanopa muuta! Kasteesta on tullut vain perinne ja nimenantojuhla, eikä sen merkityksestä välitetä. Tilanne noissa tapauksissa on tietysti surkea.

• noinkoettuna

eeuusta oli jotain apuakin hautaamisen asiassa.

nimittäin sitä ennen hautapaikka saattoi maksaa tuhansia ellei ollut kirkon jäsen, ja sittenkin haudattiin sinne koilliskulmaan pois pilaamasta hurskaan luterilaisen makuupaikkaa.

nyt on paikan hinta sama oli kirkossa tai sen vieressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      140
      4411
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      90
      2094
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2061
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      72
      1841
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1512
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      142
      1512
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      104
      1375
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      75
      1306
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      99
      1248
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      120
      1099
    Aihe