Aloita uusi keskustelu

Tajunnan virtaa tältä yöltä

siirrä maalia
missä olen sanonut että olet sanonut
että olen sanonut että olet sanonut
siirrä maalia
valkoisesta punaiseen
missä olen sanonut punaiseen
heitä olkiukolla punaiseen
missä olen sanonut että olet sanonut
että olen sanonut mitään
siirrä maalia
kuka on sanonut että olen sanonut
olenko sanonut oletko sinä sanonut
kuka siirtää maalia argumenttien tieltä
me olemme yhtä suurta perhettä
mutta siirrä nyt sitä maalia
että pääsen sanomaan

103

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yön_lukija

      Osuvasti sanailit. En ole ennen lukenutkaan runoa keskustelemisesta Internetissä, mutta nyt olen lukenut yhden hyvän.

      • Samaa mieltä.


    • Missä olen sanonut, kerro toki,
      mikset vastaa, sinulta kysyttiin,
      älä kiemurtele,
      miksi et vastaa suoraan kysymykseen, kerro toki, älä ala länkyttää.
      Mikset vastaa, kun sinulta kysytään asiallinen kysymys, siirrät maalia, älä kiemurtele.
      Sinulle esitettiin kysymys, mikset vastaa?
      Miten vaikea voi olla vastata asialliseen kysymykseen, kerro toki.
      Miksi et vastaa, älä kiumurtele, vastaa kun sinulta kysytään.
      Älä tule häiritsemään toisten keskustelua, voitko poistua.
      Miksi et vastaa, loppuiko äly?

      • kiemurtelijalle

        Onko homostelu ja lesboilu syntiä?


      • kiemurtelijalle kirjoitti:

        Onko homostelu ja lesboilu syntiä?

        Onko tomaatti vihannes vai marja?


      • vastaatkojo
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Onko tomaatti vihannes vai marja?

        Ei vaan kysymys oli mitä Jumalan sanoo homoseksin harjoittamisen synnistä?

        Ei tarvita kaltaisiasi aloituksia, jos vain vastaat kysymyksiin, joita esitetään. On tärkeää tehdä selväksi uskon perusteet.


      • tällekö_pohjalle
        vastaatkojo kirjoitti:

        Ei vaan kysymys oli mitä Jumalan sanoo homoseksin harjoittamisen synnistä?

        Ei tarvita kaltaisiasi aloituksia, jos vain vastaat kysymyksiin, joita esitetään. On tärkeää tehdä selväksi uskon perusteet.

        Sulle eräs uskon perusteista löytyy vastauksesta kysymykseen "Onko homostelu ja lesboilu syntiä?"


      • vastaatkojo kirjoitti:

        Ei vaan kysymys oli mitä Jumalan sanoo homoseksin harjoittamisen synnistä?

        Ei tarvita kaltaisiasi aloituksia, jos vain vastaat kysymyksiin, joita esitetään. On tärkeää tehdä selväksi uskon perusteet.

        Ei, vaan minun kysymykseni oli tomaatti. Minullehan tuota sinun tarkoittamaasi kysymystä ei ollut tällä kertaa osoitettu. Tämän ketjun tarkoitus ei ollut kysellä kenenkään uskon perusteista, mutta tehdään nyt poikkeus. Onko kysymys homoseksistä sinun uskosi peruste?


      • kyllä.vaan
        tällekö_pohjalle kirjoitti:

        Sulle eräs uskon perusteista löytyy vastauksesta kysymykseen "Onko homostelu ja lesboilu syntiä?"

        Kyllä, se kertoo miten ihminen suhtautuu Jumalan sanaan.


      • jhgjhgjjgg
        kyllä.vaan kirjoitti:

        Kyllä, se kertoo miten ihminen suhtautuu Jumalan sanaan.

        Ei se oikeastaan kerro muuta kuin sen, että mitä tuo ihminen ajattelee tuosta kyseisesta asiasta. Ne perusteet sille ajattelulle eivät vielä aukea yksinkertaisesta kyllä-ei-vastauksesta.

        Rakkaus, tuomitsemattomuus ja anteeksiantaminen voivat olla merkittävämpiä uskon painopisteitä kuin ne ovat joillekin toiselle. Tai sitten joku voi vaikka ottaa ja uskoa nämä Jeesuksen sanat: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Johannes 20:23)


      • notta.mikä.lahko
        vastaatkojo kirjoitti:

        Ei vaan kysymys oli mitä Jumalan sanoo homoseksin harjoittamisen synnistä?

        Ei tarvita kaltaisiasi aloituksia, jos vain vastaat kysymyksiin, joita esitetään. On tärkeää tehdä selväksi uskon perusteet.

        Mihin lahkoon sää kuulut? Meinaan on toi syntilista takana melekonen, oon kumminkin ymmärtäny sun jutuista miten teidän lahkos taivaspaikka aukee sillä kun ei oo homo. Taitaa tällä kuormalla olla ainoo keino saada sitä paikkaa.
        Meitä vois olla tulos useempiaki.


      • äläeksytä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei, vaan minun kysymykseni oli tomaatti. Minullehan tuota sinun tarkoittamaasi kysymystä ei ollut tällä kertaa osoitettu. Tämän ketjun tarkoitus ei ollut kysellä kenenkään uskon perusteista, mutta tehdään nyt poikkeus. Onko kysymys homoseksistä sinun uskosi peruste?

        "Onko kysymys homoseksistä sinun uskosi peruste?"

        Ratkaiseva perusta on, sillä jos ei parannusta niin ei mikään usko auta. Ei syntiä mene taivaaseen! Eikä sinunkaan tulisi johdattaa ihmisiä kadotukseen antamalla heille väärää kuvaa Jumalan tahdosta.


      • sanonnyjo
        äläeksytä kirjoitti:

        "Onko kysymys homoseksistä sinun uskosi peruste?"

        Ratkaiseva perusta on, sillä jos ei parannusta niin ei mikään usko auta. Ei syntiä mene taivaaseen! Eikä sinunkaan tulisi johdattaa ihmisiä kadotukseen antamalla heille väärää kuvaa Jumalan tahdosta.

        Sanonny, mikä tommonen lahko on misä ei muita syntei oo ku homous?
        Teillä mäkin olisin hetivalmis synnitön ja kaverit kans.


      • eitarttekaasanoo
        sanonnyjo kirjoitti:

        Sanonny, mikä tommonen lahko on misä ei muita syntei oo ku homous?
        Teillä mäkin olisin hetivalmis synnitön ja kaverit kans.

        Ton sun lahkokaveris kirjotuksosta tulkittin ettei mun tartte sun lahkooskaa liittyy kun mä oon synnitön ku en oo homo.
        Kannatti poiketa kattoon teitä uskovaisiaki, heti tuli kevyempi olo ku selevis ettemmää oo syntii tehnykkää.


      • äläeksytä kirjoitti:

        "Onko kysymys homoseksistä sinun uskosi peruste?"

        Ratkaiseva perusta on, sillä jos ei parannusta niin ei mikään usko auta. Ei syntiä mene taivaaseen! Eikä sinunkaan tulisi johdattaa ihmisiä kadotukseen antamalla heille väärää kuvaa Jumalan tahdosta.

        Oletko sitä mieltä, että olen jossain antanut väärää kuvaa Jumalan tahdosta?


      • vastaatkojo kirjoitti:

        Ei vaan kysymys oli mitä Jumalan sanoo homoseksin harjoittamisen synnistä?

        Ei tarvita kaltaisiasi aloituksia, jos vain vastaat kysymyksiin, joita esitetään. On tärkeää tehdä selväksi uskon perusteet.

        On tärkeää tehdä selväksi, että homous ja lesbous ovat ihan OK ja homot sekä lesbot ihmisiä siinä missä muutkin, jopa "uskovat".


      • Peukutin runoasi ja vielä mietin sen tarkoitusta ja merkitystä.


      • sage8 kirjoitti:

        Peukutin runoasi ja vielä mietin sen tarkoitusta ja merkitystä.

        Tajunnan virtaa, minulle heiteityjä tai muille täällä heiteltyjä lauseen pätkiä. Joskuns päällimmäiseksi tunnelmaksi jää se, että ei täytä jonkun mittoja. Jollakin on valtava tarve latistaa, mitätöidä, keljuilla, osoittaa kaikilla tavoilla , että on parempi, viisaampi, ...enemmän jotain kuin keskustelukumppaninsa.
        Vuorovaikutus voi olla iloa tuottavaa, esim.sinun kanssasi jutustelu tai sitten se voi imeä kaiken ilon ja kauneuden ja antaa tilalle tunteen pahuuden läsnäolosta.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tajunnan virtaa, minulle heiteityjä tai muille täällä heiteltyjä lauseen pätkiä. Joskuns päällimmäiseksi tunnelmaksi jää se, että ei täytä jonkun mittoja. Jollakin on valtava tarve latistaa, mitätöidä, keljuilla, osoittaa kaikilla tavoilla , että on parempi, viisaampi, ...enemmän jotain kuin keskustelukumppaninsa.
        Vuorovaikutus voi olla iloa tuottavaa, esim.sinun kanssasi jutustelu tai sitten se voi imeä kaiken ilon ja kauneuden ja antaa tilalle tunteen pahuuden läsnäolosta.

        Sitä vähän aavistelin, aika inhottavaa kun huomaa, että jotkut tyypit kyttäilee ja käy kimppuun ainoana motiivinaan ilkeily ja toisen lyttäämisyritys.

        Sinä olet hyvä tyyppi ja se tuot iloa minulle.


      • sage8 kirjoitti:

        Sitä vähän aavistelin, aika inhottavaa kun huomaa, että jotkut tyypit kyttäilee ja käy kimppuun ainoana motiivinaan ilkeily ja toisen lyttäämisyritys.

        Sinä olet hyvä tyyppi ja se tuot iloa minulle.

        Sinäkin olet hyvä tyyppi ja tuot minulle iloa :)


    • Uusi aamu, toivon säteet,
      Yhdessä kulkien kaarisiltaa.
      Mistä ne löytyvät
      Osaatko kertoa
      Kuljetko kanssani valoa päin?

      Pimeä ei niin pimeää
      Keralla sinun
      Käteeni tartutko lämmittäen
      Kohmeiset kourat
      Kuurainen sydän
      Lämmössäsi jälleen heräävät eloon.

      • römpsärailille

        Tämänkin päivän vietät tällä palstalla joten on ihan sama mikä päivä sinulle on.


      • aurinkoajapakkasta
        römpsärailille kirjoitti:

        Tämänkin päivän vietät tällä palstalla joten on ihan sama mikä päivä sinulle on.

        Ohjaako kirjoitteluasi Eerikaa, Kuusejuuria ja Mummomuoria kohtaan peräkammarista opittu naisviha?
        Tai lähes yhtä perinteinen: "Elleivät kateus, katkeruus ja viha kannustaisi, tuskin jaksaisit elää".
        Eerikalla on hyviä tekstejä, voisitko ottaa hänestä mallia kasvumatkallasi aikuisuuteen.


      • Sinullahan lähti runosuoni pulppuamaan. Hienoa.


      • homottajia
        aurinkoajapakkasta kirjoitti:

        Ohjaako kirjoitteluasi Eerikaa, Kuusejuuria ja Mummomuoria kohtaan peräkammarista opittu naisviha?
        Tai lähes yhtä perinteinen: "Elleivät kateus, katkeruus ja viha kannustaisi, tuskin jaksaisit elää".
        Eerikalla on hyviä tekstejä, voisitko ottaa hänestä mallia kasvumatkallasi aikuisuuteen.

        Homottajia kaikki tyynni!


      • Viidenminsanmuna
        homottajia kirjoitti:

        Homottajia kaikki tyynni!

        Täs ketjus muita homottajii oo ku toi usko.vaiseks itteensä tituleeraava.
        Palstallaki on monesti sanottu vaan homot syntisiks ja ny se väittää muittenki olevan syntisii.
        Varmaan väittää kohta kaikkii homoiks, vaik mä on puhas hetero ollu ja tuun oleen vastaki.


    • Tätä on tämän palstan todellisuus.

      Muutama runo, joista varsinkin avaus kyllä kuvaa hyvin näiden keskustelujen todellisuutta. Kiitos.

      Siitä huolimatta jonkun on tarve sivusta huudella.

      • setodellisuus

        Myös tämän palstan todellisuus on vainota Jeesukseen uskovia ihmisiä!


      • setodellisuus kirjoitti:

        Myös tämän palstan todellisuus on vainota Jeesukseen uskovia ihmisiä!

        Niin. Ja avaushan sitä varmaankin mitä hirveimmällä tavalla tekee.


      • törkyturvalle
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin. Ja avaushan sitä varmaankin mitä hirveimmällä tavalla tekee.

        Sinä sitä teet!


    • Sananmiekka

      Ei tässä runot auta kun evankeliumia raittiista uskosta Jeesukseen julistetaan. Sana on se voima mikä jyllää - - Jumalan Sana. Amen

      • Niinpä. Sitähän se on jokainen pottuilu, nimittely ja emoji!


      • Ei runoista mitään haittaakaan ole. Maailmaan mahtuu monenlaista.


      • Sanaantaakasvun
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei runoista mitään haittaakaan ole. Maailmaan mahtuu monenlaista.

        Mutta ...

        Ef. 3:8

        Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta


      • Sanaantaakasvun kirjoitti:

        Mutta ...

        Ef. 3:8

        Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta

        Evankeliumin julistaminen on se, mitä Jeesus meidän käski tehdä. Hienoa, jos niin teet.


    • Hzxeaui

      Ei ole aamua ei ole iltaa
      On vain hetken elämän virtaa
      Se syntyy
      Se kasvaa
      Se yhtenä aamuna hiipuu

      Mitä mitä siitä jää
      Jää vain tilaa
      Seuraavaan aamuun

      aaTaaT

    • sydämeltä

      Minä olen Eerka tyttö Tampereen tehtaiden varjosta
      keittäjänä elämäni kulutin ja
      homotuksen elämäntyökseni kehitin

      Leikki uskovaisena rankkaa on
      siksi länkkäys ja jankkaus loputon

      Oi jospa vielä peniksen saisi
      ja tisuistani eroon pääsisin

      • Parahin Eerka. Kiitos kun avauduit elämästäsi. Voisit kehittää elämäntyöksesi vaikka runoilun. Sitä varten kannattaa lähteä kirjoituskurssille, sieltä saat paljon uusia ystäviä ja sisältöä elämääsi.


      • sydämeltä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Parahin Eerka. Kiitos kun avauduit elämästäsi. Voisit kehittää elämäntyöksesi vaikka runoilun. Sitä varten kannattaa lähteä kirjoituskurssille, sieltä saat paljon uusia ystäviä ja sisältöä elämääsi.

        Elämäni täyttää homotus
        palsta tämä siihen kiihotus

        Elämäsi näin kulunee
        kun kikulia ei mistään kuulune

        Kuvanikin laiton treffipalstalle
        mut ei se ketään saanut liikkeelle

        T. Eerka


      • sydämeltä kirjoitti:

        Elämäni täyttää homotus
        palsta tämä siihen kiihotus

        Elämäsi näin kulunee
        kun kikulia ei mistään kuulune

        Kuvanikin laiton treffipalstalle
        mut ei se ketään saanut liikkeelle

        T. Eerka

        Hyvää harjoitusta, Eerka. Kannattaa kiinnittää huomiota runon minään, se näyttäisi tässä nyt vaihtuvan. Kannattaa myös kokeilla muita aiheita välillä, se jotenkin avartaa. Toki jos se homotus täyttää elämän, niin on vaikea keksiä muuta aihetta.

        Aikaa itsellesi kun annat
        ja sanasi nöyränä kannat
        jonain päivänä saatat niin
        kohota uusiin ulottovuuksiin.


      • sydämeltä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hyvää harjoitusta, Eerka. Kannattaa kiinnittää huomiota runon minään, se näyttäisi tässä nyt vaihtuvan. Kannattaa myös kokeilla muita aiheita välillä, se jotenkin avartaa. Toki jos se homotus täyttää elämän, niin on vaikea keksiä muuta aihetta.

        Aikaa itsellesi kun annat
        ja sanasi nöyränä kannat
        jonain päivänä saatat niin
        kohota uusiin ulottovuuksiin.

        Mä itsestäin vain kirjoitan
        ja samall kikulia odotan

        Ankea on elämä yksin
        kun kukaan ei huoli sylityksin

        Paljon ei keittäjän käteen jää
        kun eläke ohi kiitää

        Elämäin ankea ja iloton
        mut homotus ainut iloin on


        T.Eerka


      • sydämeltä kirjoitti:

        Mä itsestäin vain kirjoitan
        ja samall kikulia odotan

        Ankea on elämä yksin
        kun kukaan ei huoli sylityksin

        Paljon ei keittäjän käteen jää
        kun eläke ohi kiitää

        Elämäin ankea ja iloton
        mut homotus ainut iloin on


        T.Eerka

        Voi Eerka sinua. Rytmissä pientä horjumista.

        Katsotko kenties väärään suuntaan?
        Väärään sisältöön keskityt?
        Avarra mielesi, näe kauneus
        joka sinua pakenee nyt.

        Koitappa muuten haikua tai tankaa seuraavaksi.


      • sydämeltä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Voi Eerka sinua. Rytmissä pientä horjumista.

        Katsotko kenties väärään suuntaan?
        Väärään sisältöön keskityt?
        Avarra mielesi, näe kauneus
        joka sinua pakenee nyt.

        Koitappa muuten haikua tai tankaa seuraavaksi.

        Sä kurja oot, tuomitset
        kun minut huonoksi sanelet

        Mä länkkä länkkään
        sä änkkä änkkäät

        Mut yhteist meil kuitenkin on
        homotus verraton

        T. Eerka


      • sydämeltä kirjoitti:

        Sä kurja oot, tuomitset
        kun minut huonoksi sanelet

        Mä länkkä länkkään
        sä änkkä änkkäät

        Mut yhteist meil kuitenkin on
        homotus verraton

        T. Eerka

        En sinua huonoksi ole sanonut enkä tuominnut. Yritin auttaa runojesi kanssa, mutta ilmeisesti et kaipaa minulta palautetta niihin. Pyydän anteeksi.

        ps. En usko, että homotus on meille yhteistä.


      • sydämeltä
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En sinua huonoksi ole sanonut enkä tuominnut. Yritin auttaa runojesi kanssa, mutta ilmeisesti et kaipaa minulta palautetta niihin. Pyydän anteeksi.

        ps. En usko, että homotus on meille yhteistä.

        Mä homotan
        sä homotat
        se meil yhteist on

        T.Eerka


      • jotain.tuttua
        sydämeltä kirjoitti:

        Mä homotan
        sä homotat
        se meil yhteist on

        T.Eerka

        Sä oot loistava, Eerka!!!


      • sydämestä
        jotain.tuttua kirjoitti:

        Sä oot loistava, Eerka!!!

        Niin taidan olla mä


      • sydämeltä kirjoitti:

        Mä homotan
        sä homotat
        se meil yhteist on

        T.Eerka

        Sä runoilet
        mä runoilen
        se meillä yhteistä on.

        Kokeile sitä tankaa.


      • Tervetuloa palstalle Eerka. On mukava saada uuseia kirjoittajia mukaan. Runo näyttää olevan lajisi. Se on vaikea laji, minulle se ei ole luontaista. Kun pitää kovin pieneen tiivistää sanottavansa, se vaatii taitoa, jota minulla ei ole.
        Nimimerkki Kuusenjuuret näyttää myös olevan runoratsu ja olipa tuolla joku muukin runoilija. Aika mukava välillä kommunikoida runomitassa.


    • vastaatkojo kirjoitti: "Ei vaan kysymys oli mitä Jumalan sanoo homoseksin harjoittamisen synnistä? Ei tarvita kaltaisiasi aloituksia, jos vain vastaat kysymyksiin, joita esitetään. On tärkeää tehdä selväksi uskon perusteet."<

      Ihminen, jonka mielestä homoseksuaalisuus-kysymys on keskeinen kristinuskon peruste, on täysin missannut kristinuskon perustan ja perusteet. Tällaisen henkilön pitäisi joko yrittää löytää ne, tai sitten luovuttaa kokonaan. Oma tulkintani on, että tuskin kannattaa enää yrittää, sillä ilmeisesti käsityskyky ei riitä. Mooseksen teksteissä vellomalla niitä ei ainakaan löydä.

      • hyvin.kertoo.uskon

        Suhtautuminen homouteen kertoo mitä ihminen ajattelele Raamatun sanasta.


      • jhgjghjhgj
        hyvin.kertoo.uskon kirjoitti:

        Suhtautuminen homouteen kertoo mitä ihminen ajattelele Raamatun sanasta.

        Ei se oikeastaan kerro muuta kuin sen, että mitä tuo ihminen ajattelee tuosta kyseisesta asiasta. Ne perusteet sille ajattelulle eivät vielä aukea yksinkertaisesta kyllä-ei-vastauksesta.

        Rakkaus, tuomitsemattomuus ja anteeksiantaminen voivat olla merkittävämpiä uskon painopisteitä kuin ne ovat joillekin toiselle. Tai sitten joku voi vaikka ottaa ja uskoa nämä Jeesuksen sanat: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Johannes 20:23)


      • hyvin.kertoo.uskon
        jhgjghjhgj kirjoitti:

        Ei se oikeastaan kerro muuta kuin sen, että mitä tuo ihminen ajattelee tuosta kyseisesta asiasta. Ne perusteet sille ajattelulle eivät vielä aukea yksinkertaisesta kyllä-ei-vastauksesta.

        Rakkaus, tuomitsemattomuus ja anteeksiantaminen voivat olla merkittävämpiä uskon painopisteitä kuin ne ovat joillekin toiselle. Tai sitten joku voi vaikka ottaa ja uskoa nämä Jeesuksen sanat: "Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Johannes 20:23)

        Ei vaan se kertoo, uskooko ihminen ennen Jumalaa vai ihmistä.

        Mikä sinun mielestäsi Raamattu ilmoittaa seuraukseksi homostelusta ja lesboilusta?


      • ItseVanhaKehno
        hyvin.kertoo.uskon kirjoitti:

        Ei vaan se kertoo, uskooko ihminen ennen Jumalaa vai ihmistä.

        Mikä sinun mielestäsi Raamattu ilmoittaa seuraukseksi homostelusta ja lesboilusta?

        Oletkohan sinä uskis jotenkin tyhmä kun et käsitä mitään siitä mitä toinen sanoo? Siis tyhmäkö olet vai teeskenteletkö sitä?😁😁😁


      • bgfbfgbfg
        hyvin.kertoo.uskon kirjoitti:

        Ei vaan se kertoo, uskooko ihminen ennen Jumalaa vai ihmistä.

        Mikä sinun mielestäsi Raamattu ilmoittaa seuraukseksi homostelusta ja lesboilusta?

        Jumalan sana on, että älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Kiistätkö tämän? Jumalan sana on, että joiden synnit annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksiannetut. Kiistätkö tämän? Jumalan sana on, että rakastakaamme toisiamme, kuin rakastamme itseämme. Kiistätkö tämän? Jumala on ainoa tuomarimme. Kiistätkö tämän?

        Raamattu ilmoittaa noiden tekojen olevan syntiä, mutta sitä ei kukaan tiedä, kenen synnit todellakin ovat anteeksiannetut. Et sinäkään, etkä voi väittää toisin. Koetatkin ja ajaudut vain kauemmas Jumalastamme.


      • kertoo.hyvin.uskon
        bgfbfgbfg kirjoitti:

        Jumalan sana on, että älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Kiistätkö tämän? Jumalan sana on, että joiden synnit annatte anteeksi, niille ne ovat anteeksiannetut. Kiistätkö tämän? Jumalan sana on, että rakastakaamme toisiamme, kuin rakastamme itseämme. Kiistätkö tämän? Jumala on ainoa tuomarimme. Kiistätkö tämän?

        Raamattu ilmoittaa noiden tekojen olevan syntiä, mutta sitä ei kukaan tiedä, kenen synnit todellakin ovat anteeksiannetut. Et sinäkään, etkä voi väittää toisin. Koetatkin ja ajaudut vain kauemmas Jumalastamme.

        Yritätkö vaientaa Raamatun sana sillä, että syytät sen ilmouttajia tuomitsijoiksi?

        Mikä sinun mielestäsi Raamattu ilmoittaa seuraukseksi homostelusta ja lesboilusta?


      • mnbmbnmbm
        kertoo.hyvin.uskon kirjoitti:

        Yritätkö vaientaa Raamatun sana sillä, että syytät sen ilmouttajia tuomitsijoiksi?

        Mikä sinun mielestäsi Raamattu ilmoittaa seuraukseksi homostelusta ja lesboilusta?

        Raamattu kertoo niiden tekojen olevan syntiä; lain mukaan heidät on surmattava, armon alla meidän on annettava anteeksi. "Anna meille anteeksi velkamme, niinkuin me annamme anteeksi velallisillemme", kuuluu kristikunnan pyytävä rukous jokaisena päivän hetkenä.

        Oletko sinä näitä ihmisiä, jotka väittävät tekojen tekevän meidät vanhurskaaksi? Armo on se, joka vie meidät taivaaseen, ei syntilistan lyhykäinen mitta.


      • kertoo.hyvin.uskon
        mnbmbnmbm kirjoitti:

        Raamattu kertoo niiden tekojen olevan syntiä; lain mukaan heidät on surmattava, armon alla meidän on annettava anteeksi. "Anna meille anteeksi velkamme, niinkuin me annamme anteeksi velallisillemme", kuuluu kristikunnan pyytävä rukous jokaisena päivän hetkenä.

        Oletko sinä näitä ihmisiä, jotka väittävät tekojen tekevän meidät vanhurskaaksi? Armo on se, joka vie meidät taivaaseen, ei syntilistan lyhykäinen mitta.

        Homoseksuaalisuuden harjoittaminen sulkee ovet taivasten valtakuntaan ja Jumala hylkää heidät.
        Niin sanoo Raamattu.


      • gfbgfbbgfgf
        kertoo.hyvin.uskon kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden harjoittaminen sulkee ovet taivasten valtakuntaan ja Jumala hylkää heidät.
        Niin sanoo Raamattu.

        Mikä sellainen luku ja jae tekee siitä sellaisen teon, että Jumala ei voi antaa armoa? Olet hyvin vaarallisilla vesillä, kun tuolla tavalla vähättelet Jumalan valtaa. Käytännössä sanelet, mitä Jumala tekee. Laita luku ja jae jota ilmeisesti suoraan siteraat, kun sanot että Raamatussa noin sanotaan.


      • kertoo.hyvin.uskon
        gfbgfbbgfgf kirjoitti:

        Mikä sellainen luku ja jae tekee siitä sellaisen teon, että Jumala ei voi antaa armoa? Olet hyvin vaarallisilla vesillä, kun tuolla tavalla vähättelet Jumalan valtaa. Käytännössä sanelet, mitä Jumala tekee. Laita luku ja jae jota ilmeisesti suoraan siteraat, kun sanot että Raamatussa noin sanotaan.

        Armoa pitää pyytää ja synnit hylätä.
        Room. 1:26 ->


      • hgfhfghf
        kertoo.hyvin.uskon kirjoitti:

        Armoa pitää pyytää ja synnit hylätä.
        Room. 1:26 ->

        1. Johanneksen kirje, 1:9, 2:1-2

        Tai tarkemmin ajateltuna, koko tuo kirje.


      • kertoo.hyvin.uskosta
        hgfhfghf kirjoitti:

        1. Johanneksen kirje, 1:9, 2:1-2

        Tai tarkemmin ajateltuna, koko tuo kirje.

        Niin, homojen ja lesbojen tulee tunnustaa tuo syntinsä ja tehdä siitä parannus.

        Miten liberaalipapit voivat selittää, että ei tarvitsis?


      • hghfghfghf
        kertoo.hyvin.uskosta kirjoitti:

        Niin, homojen ja lesbojen tulee tunnustaa tuo syntinsä ja tehdä siitä parannus.

        Miten liberaalipapit voivat selittää, että ei tarvitsis?

        "Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman."

        Miten fundamentalisti ei tuo jälkeen ymmärrä, että Jeesus Kristus on syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman?


      • Enoleropotti
        kertoo.hyvin.uskosta kirjoitti:

        Niin, homojen ja lesbojen tulee tunnustaa tuo syntinsä ja tehdä siitä parannus.

        Miten liberaalipapit voivat selittää, että ei tarvitsis?

        Asiaa, sä dentään tiät asioista selekeesti tosi palio. mun mielestä kans homojen ja lespojen pitää vähintäänki tunnustaa tekonsa ja lopettaa syntiset hommansa.
        Yks liperaalipappi kirkos ja joku homottaja uskovainen kans väitti kaikkii syntisiks kun ei oo lukenu tätä palstaa kunnolla nii ei tajunnu et homot on syntisii ja heterot luonnollisina ihmisinä synnittömii.
        Mihkä tää mailma menis jos kaikki olis syntisii siis homoja, ihmisethän loppus ilman meitä synnittömii heteroita.


      • hyvin.kertoo.uskon kirjoitti:

        Suhtautuminen homouteen kertoo mitä ihminen ajattelele Raamatun sanasta.

        Sen verran minäkin Raamatun sanasta ymmärrän, että homokysymys ei ole siinä lähimainkaan pääpointti.

        Lauseesi kertoo siis sinusta itsestäsi paljon enemmän kuin mistään muusta, "ystäväni". 💩


      • terkut.setaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sen verran minäkin Raamatun sanasta ymmärrän, että homokysymys ei ole siinä lähimainkaan pääpointti.

        Lauseesi kertoo siis sinusta itsestäsi paljon enemmän kuin mistään muusta, "ystäväni". 💩

        Homoille se on yksi pääkysymys 💩 koska jos ihminen ei tee parannusta homostelustaan niin hän ei peri Jumalan valtakuntaa.


      • muikunpäälle
        terkut.setaan kirjoitti:

        Homoille se on yksi pääkysymys 💩 koska jos ihminen ei tee parannusta homostelustaan niin hän ei peri Jumalan valtakuntaa.

        Minkäs takia se valtakunta pitäisi "periä". Onko jumala kuollut?


      • miten.on
        mnbmbnmbm kirjoitti:

        Raamattu kertoo niiden tekojen olevan syntiä; lain mukaan heidät on surmattava, armon alla meidän on annettava anteeksi. "Anna meille anteeksi velkamme, niinkuin me annamme anteeksi velallisillemme", kuuluu kristikunnan pyytävä rukous jokaisena päivän hetkenä.

        Oletko sinä näitä ihmisiä, jotka väittävät tekojen tekevän meidät vanhurskaaksi? Armo on se, joka vie meidät taivaaseen, ei syntilistan lyhykäinen mitta.

        Jumala antaa armon, jos ihminen itse tekee parannuksen. Tässä tilanteessa toinen ihminen voi julistaa synnit anteeksi annetuksi. Kirjoituksistasi saa sen kuvan, että homo voi jatkaa homosteluaan ja uskovien on vaan annettava se anteeksi jatkuvasti. Ei todellakaan. Kyllä homon on itse tehtävä parannus ja lopetettava synnin teko.

        "Hän on meidän syntiemme sovittaja, eikä vain meidän vaan koko maailman."

        Kyllä mutta ei meidän tietämättämme automaattisesti, tekisimmepä mitä vaan koko elämämme ajan.

        "Mene äläkä enää syntiä tee."


      • väärämerkki
        kertoo.hyvin.uskon kirjoitti:

        Yritätkö vaientaa Raamatun sana sillä, että syytät sen ilmouttajia tuomitsijoiksi?

        Mikä sinun mielestäsi Raamattu ilmoittaa seuraukseksi homostelusta ja lesboilusta?

        Jos kerta oikeen raamatuski sanotaan homot ja lespot syntisiks nii ei kai se meidän synnittömien heterojen vika oo et jokku on homoi ja lespoi jokka ei sitte kelpaa mihinkää.
        Täl palstal on muutama järkijätkä jokka on tosi drlekeesti tuonu esille et homous ja lespous on syntii, heterot on synnittömii ja saa kaik tekonsa anteeks ku vaan pyytää.
        Kumpa se naispappi tulis lukeen tätä palstaa nii ei enää saarnasansa väittäs meitä heteroja pahantekijöiks. Oppis vähä uskonasioita seki.


      • Väärämrrkki
        kertoo.hyvin.uskon kirjoitti:

        Homoseksuaalisuuden harjoittaminen sulkee ovet taivasten valtakuntaan ja Jumala hylkää heidät.
        Niin sanoo Raamattu.

        Siinähä se on kans selekeesti sanottu, kaverille just postasin et pysyy homojutuista eros vaik onki istumas.
        Viä ku ei menmä kirkkoin josa naispappeja osottelemas meitä heterojaki tietämättömyyttäs pahantekijöiks nii hyvähä täs on olles.


      • ItseVanhaKehno kirjoitti:

        Oletkohan sinä uskis jotenkin tyhmä kun et käsitä mitään siitä mitä toinen sanoo? Siis tyhmäkö olet vai teeskenteletkö sitä?😁😁😁

        Kyllä lipsautti nickkivaihtojen lisäksi nettiin mitatun äo:n joka oli <80...


    • Täysin riippumatta siitä, mitä mieltä laitalahkolaiset ovat homoseksuaalisuuden synnillisyydestä, niin se asia ei ole kristinuskon peruste, ei edes sinne päin. Vaikka täällä on annettu niin ymmärtää.

      • hyvinymmärsit

        Olet oikeassa - homoseksin synnillisyydestä päättää Jumala, joka on luonut taivaan ja maan.


      • setaan.terkut
        hyvinymmärsit kirjoitti:

        Olet oikeassa - homoseksin synnillisyydestä päättää Jumala, joka on luonut taivaan ja maan.

        Jumala on jo päättänyt sen ja ilmoittanut sen Raamatussa.


      • Kylonheleppoo
        setaan.terkut kirjoitti:

        Jumala on jo päättänyt sen ja ilmoittanut sen Raamatussa.

        Sun kirjotuksien perusteella mäkin olen synnitön, kun en oo homo.
        Kyllä uskovaisuus on sitte heleppoo.
        Ihme ettei oo kuultu noin viisasta miestä ihan telkkaris.
        Miks jotku on homoja eikä kelpaa mihinkän, me heterot voidaan tehä mitä vaan eikä silti olla syntisii ku ei olla homoi.


      • Kylonheleppoo kirjoitti:

        Sun kirjotuksien perusteella mäkin olen synnitön, kun en oo homo.
        Kyllä uskovaisuus on sitte heleppoo.
        Ihme ettei oo kuultu noin viisasta miestä ihan telkkaris.
        Miks jotku on homoja eikä kelpaa mihinkän, me heterot voidaan tehä mitä vaan eikä silti olla syntisii ku ei olla homoi.

        Ei kukan ole sanonut sinua synnittömäksi. Mutta se, että,sinä et ole homo ei tarkoita sitä, että sinun eintarvitsis tehdä parannusta omista synneistäsi eikä homon homoseksuaalisesta käytöksestään.

        Eiks oo ihan selvä juttu 😳❓


      • Yritänytajuta
        usko.vainen kirjoitti:

        Ei kukan ole sanonut sinua synnittömäksi. Mutta se, että,sinä et ole homo ei tarkoita sitä, että sinun eintarvitsis tehdä parannusta omista synneistäsi eikä homon homoseksuaalisesta käytöksestään.

        Eiks oo ihan selvä juttu 😳❓

        Sä et ymmärrä ny, palstan ydinajatus on auennu mulle silleen teidän tosiviisaitten ansiosta et pelkästään homot on syntisii ja homous pelkästään syntii.
        Älä tuu pilaan mun uskonnollista herkkää hetkeeni mitään tietämättömillä luuloillas.
        Yritä ny hyvä ihminen tajuu, palstan tosiuskiksien mukaan synti=homous ja syntinen=homo.
        Me heterot saadaan tehdä mitä vaan kun se on luonnollista.
        Mikä ihmeen homottaja susta on tullu.


      • Yritänytajuta kirjoitti:

        Sä et ymmärrä ny, palstan ydinajatus on auennu mulle silleen teidän tosiviisaitten ansiosta et pelkästään homot on syntisii ja homous pelkästään syntii.
        Älä tuu pilaan mun uskonnollista herkkää hetkeeni mitään tietämättömillä luuloillas.
        Yritä ny hyvä ihminen tajuu, palstan tosiuskiksien mukaan synti=homous ja syntinen=homo.
        Me heterot saadaan tehdä mitä vaan kun se on luonnollista.
        Mikä ihmeen homottaja susta on tullu.

        Lue h i t a a s t i ja ymmärrä.
        Mutta se, että,sinä et ole homo ei tarkoita sitä, että sinun ei tarvitsisi tehdä parannusta omista synneistäsi eikä homon homoseksuaalisesta käytöksestään.


      • Lueiteoikkehitaast
        usko.vainen kirjoitti:

        Lue h i t a a s t i ja ymmärrä.
        Mutta se, että,sinä et ole homo ei tarkoita sitä, että sinun ei tarvitsisi tehdä parannusta omista synneistäsi eikä homon homoseksuaalisesta käytöksestään.

        Kirkoski pappi väitti mua syntiseks jonka pitää tehä parannus. Palstalla kirkon on moneenki kettaan sanottu olevan vääräs ja samoista kirjotuksista tuli esiin ettei heterot luonnollisina ihmisinä oo syntisii niinku homot taas on. Tajuut sä, kyllä noi palstN viksut enempi tietää ku sä.
        Mä oon hetero enkä homo ja vaan homot on syntisii, pidä vaan naamas kii ja lakkaa syyttelemästä normaaleja ihmisiä syntisiks.
        Ootsä ite homo kun homotat ja syyttelet muita? Tee parannus ja anna meidän synnittömien olla rauhas.


      • Lueiteoikkehitaast kirjoitti:

        Kirkoski pappi väitti mua syntiseks jonka pitää tehä parannus. Palstalla kirkon on moneenki kettaan sanottu olevan vääräs ja samoista kirjotuksista tuli esiin ettei heterot luonnollisina ihmisinä oo syntisii niinku homot taas on. Tajuut sä, kyllä noi palstN viksut enempi tietää ku sä.
        Mä oon hetero enkä homo ja vaan homot on syntisii, pidä vaan naamas kii ja lakkaa syyttelemästä normaaleja ihmisiä syntisiks.
        Ootsä ite homo kun homotat ja syyttelet muita? Tee parannus ja anna meidän synnittömien olla rauhas.

        Menes takas sen papin pakeille ja pura kiukkus häneen 🤗


      • vainusko
        usko.vainen kirjoitti:

        Menes takas sen papin pakeille ja pura kiukkus häneen 🤗

        Tua vähästä aikaa joku laitto oikeen raamatusta kohan miten homoja pitää käsitellä, ei siinä meistä muista mitää kirjotettu.
        Mee sä sen pappis kans lukeen niin tiätte kekkä niitä syntisii on.
        Tollanen homojen puolustaja mistää mitää tiä.


      • Hitaadtijahitaasti
        usko.vainen kirjoitti:

        Lue h i t a a s t i ja ymmärrä.
        Mutta se, että,sinä et ole homo ei tarkoita sitä, että sinun ei tarvitsisi tehdä parannusta omista synneistäsi eikä homon homoseksuaalisesta käytöksestään.

        Mitä sä sekotat jokku syntiset homot muhun, synnittömään heteroon.
        Vaihda ny jo toi nikkis homottajaks sehän sä olet.


    • Hyvästä alusta sitten kehkeytyi jälleen riitely ketju :(

      • Ja aika nopeasti päästiin elämän tärkeimpään kysymykseen....miten suhtaudut homoseksiin....


      • jokovastaat
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja aika nopeasti päästiin elämän tärkeimpään kysymykseen....miten suhtaudut homoseksiin....

        Joko vastaat?


      • Riitaan tarvitaan perinteisesti kaksi osallistujaa.
        Jos riitelijä jää yksin, hän ei voi riidellä, ainoastaan haistatella sivusta.

        => johtopäätös, ei kannata vastata riitaisiin kommentteihin!


      • törkyturvalle
        qwertyilija kirjoitti:

        Riitaan tarvitaan perinteisesti kaksi osallistujaa.
        Jos riitelijä jää yksin, hän ei voi riidellä, ainoastaan haistatella sivusta.

        => johtopäätös, ei kannata vastata riitaisiin kommentteihin!

        Sinulta riitely ja raivoaminen käy ihan keskenäsikin oikein hyvin.


      • moi_moi_vaan
        törkyturvalle kirjoitti:

        Sinulta riitely ja raivoaminen käy ihan keskenäsikin oikein hyvin.

        Oot sä yks saatana ihmiseks.


      • Näköjään.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Riitaan tarvitaan perinteisesti kaksi osallistujaa.
        Jos riitelijä jää yksin, hän ei voi riidellä, ainoastaan haistatella sivusta.

        => johtopäätös, ei kannata vastata riitaisiin kommentteihin!

        Mutta näin nykyaikana siihen tarvitaan vain yksi usko.vainen=Räyhis, hienoa tämä tekniikan riemuvoitto..


      • MrMorden_ kirjoitti:

        Mutta näin nykyaikana siihen tarvitaan vain yksi usko.vainen=Räyhis, hienoa tämä tekniikan riemuvoitto..

        Kauankohan viitsisi sivusta huudella, jos kukaan ei vastaisi. Viikon?


    • sage8.ei.kirj

      Tänä yönä voin kirjoittaa....

      Tänä yönä voin kirjoittaa surillisimmat säkeeni.

      Kirjoittaa vaikkapa: "Yö on tähtikirkas
      ja sinisinä värisevät kaukaiset pleneetat."

      Yötuuli kiertelee taivaalla ja laulaa.

      Tänä yönä voin kirjoittaa surillisemmat säkeeni.
      Minä rakastin häntä, ja toisinaan hänkin rakasti minua.

      Tälläisinä öinä pidin häntä sylissäni.
      Niin monet kerrat suutelin häntä loputtoman taivaan alla.

      Hän rakasti minua, ja toisinaan minäkin rakastin häntä.
      Miten voin olla rakastamatta hänen suuria kiinteitä silmiään.


      Tässä pätkä Pentti Saaritsan suomentamaa Pablo Nerudan runoa.

      • muikunpäälle

        Et siis pysty mitään teksitä tuottamaan itse.....


      • sage8
        muikunpäälle kirjoitti:

        Et siis pysty mitään teksitä tuottamaan itse.....

        Sana "teksitä" viittaa määrättyyn nimimerkkiin jolla on vaikea hahmotusongelma. Sekä kirjoituksellinen että älyllinen.


      • Kyllä runoissa on hienoja ajatuksia ja joskus jokin sana jää elämään omaa elämäänsä. Minulle on jäänyt yhdestä rakkausrunosta mieleen sana tuulensuoja. Runon tekijä kuvasi sillä suhdettaan naiseensa ja minua jotenkin jäi puhuttelemaan se kuva miehestä naisensa tuulensuojana.


      • Tuulensuoja on hieno ilmaisu rakkaudessa yleensäkin sillä jokainenhan tarvitsee toista ihmistä ettei "kylmettyisi" liikaa. Taitaa joskus myös menetetyn rakkauden muistelu antaa tuulensuojaa. Ja ehkäpä kytevästä rakkaudesta samoin.


      • Hienoja säkeitä sage. Surumielistä, mutta kaunista. Kyllä runoilla on voimaa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hienoja säkeitä sage. Surumielistä, mutta kaunista. Kyllä runoilla on voimaa.

        Runoilla on todella voimaa.


    • ryti.putki

      Hieno aloitus ajankohtaisesta aiheesta Kj. Sinulla on sydäntä tarjoilla parasta pöytään, laittamalla huippuaterian itsekunkin esiin tuomista antimistaan.
      Pakkanen koettelee kylmällä kauneudellaan, lämpenee odottaessa kevään soliseviksi puroiksi ja luonto valmistautuu verhoilemaan vitivalkoisen juhlapukunsa elämää rakastavaan vihreyteensä.
      Kevään kuvajainen näyttää meille uudelleensyntymisen ihanuuden, täyttää mielen odotuksella jostakin jota voimme ihmisinä vain uneksia, muututaan kevään lapsiksi ja syleillään kylmyys kevään rikkaudeksi ajatuksissamme.

      Siunausta Sinulle Kj

      • Kiitos ryti.putki. Siunausta myös Sinulle.


    • miten.on

      Kirjoituksen laadin
      hion korjaan
      taustoitan tietoa haen
      järkevään kirjoitukseen aikaani käytän
      lukijaa ajatellen
      etten typeryyttä jälkeeni jättäisi

      tuleekin siihen laiska palstatrolli
      yhden lauseen heittäen
      yhteen lauseeseeni liittyen
      yrittämättä edes
      asiakokonaisuutta nähdä
      yhden lauseen “keskusteluaan” jatkaen

      vängäten jankaten
      lopulta solmuun mennen
      sekaisin omissa ajatuksissaan
      ketjuun haisevan vanan jättäen
      turhaa mielen tuotostaan
      joka ei ketään muita ravitse
      kuin kompiseeraavia kaltaisiaan

      iskee laiska ateisti seuraavaksi
      pelkoa täynnä uskovia kirjoittajia kohtaan
      perustelematta heittää perusteeksi
      kirjoitukseni lytäten
      väärä nimi
      ei ole uskottava
      vaikka tekstin sisältö
      on totta ja faktaa
      silti nimi pilasi kaiken
      tajuamatta että uskottavuutensa
      itse pilasi

      vaan ei riitä laiskuuden esittely
      iskee vielä laiska liberaali
      jolla valhe ja totuus häränpyllyä heittää
      ja omat sekavat sotkunsa keittää

      vielä piipittää yksi
      kas pilkun viilaaja kolostaan ryömi
      senoja sakasin joskus littunäppis heittää
      joskus pelkän yhden virhekirjaimen
      vaan ymmärrys iso sen
      anteeksi antaa
      mutta pilkkupiipertäjälle
      se maailmansa sekoittaa
      ylemmyyttänsä havitellen
      keinoin arveluttavin

      nousee kiukku henkisen laiskuuden esittelyistä
      tallotuksi tulleeni tunnen
      petetyksi
      rosvotuksi
      lytätyksi
      väsyneeksi
      luovuttaneeksi
      ei taaskaan mitään
      ei niin yhtään mitään
      rakentavaa
      kannustavaa
      kehittävää
      kohottavaa
      jalostavaa
      puhdistavaa
      liikauttavaa

      rientää tallojat seuraavaan ketjuun
      samaa “ilosanomaansa” jälkipolville tarjoomaan
      haluttomana kehittymään
      kypsymään
      laajentamaan mielenmaisemaansa
      kehuja kyllä jakelee
      mutta vain itselleen
      ryökäleet palstan pilaajat
      suunsoittajat

      päätäni pidellen vannon
      pois täältä tallon
      viikko, kuukausi, puoli vuotta muilla laitumilla
      vilkaisu tänne
      saman puistatuksen tuottaa
      ei muutu palsta Lutheruksen
      ei ja ei

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe