Pitääkö ihmisen olla täydellisyyttähioova?

Vaiko asettua sille olemasaolon raitelle,että sen huomisen,työn,voin jättä huomennakin
jättää tekemättä?
Jotankin näin

42

631

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bikrstmas

      Jos saat kalupukki jotajan kii maikkarilta, jimiltä tai pikkukakkiselta nii kysy silt. Sil on kiima-aika kylminä keväinä.

      • Jos tuon sais vielä selekokielellä ,niin jopa tulis mukavat ehtoolukemiset?
        Pää asia,että me voidaan keskustella,vaikka murteilla?
        Se ,että olemme osaavia,mukanakukevia ihania lähimmäisiä


      • Toenperrää,kun minulla noi himot herrää vasta ,sen jälkeen kun olisin jonkun miespuolisen ies nähny,suati kopeloimaan,tuas jäe leski lempimätä ja paemnpoeka kokematta


    • uuninpankko-ukki

      "Ei se panennalta pysy ellei olennolta ole", toteaa suomalainen kansansanonta.

    • jjoutava

      Ymmärtänenkö? tiedä sitä en. Täydellinen on ikävä, mutta nyt kerron miten minulle kävi hiihtokilpailussa. Kansakoulussa oli hiihtokilpailut ja latuja oli eripituisia kierroksia. Niimpä eräässä haarauksessa läksin väärälle ladulle, palasin takaisin, mutta aikaa meni niin että viimeseksi jäin sarjassani.
      Toivottavasti Kristan Itävaltalainen kilpakumppani selviää karmiasta mokastaan kun minäkin selvisin aikahyvin kun olin jossakin toisessa lajissa aika haka.

      • hosuhannu

        Kilpailu olympiatasolla on kerrasta poikki kisaa. Ei siinä nykyään sanota, sinun jälkeesi kilpasisar. Krista teki oikein valitsemalla vaan oikean ladun.
        Itävaltalaisten huoltoihmisten moka tuo oli. En kylläkään nähnyt sitäkään hiihtoa kun oli olevinaan hyödyllisempää tekemistä.


      • hosuhannu kirjoitti:

        Kilpailu olympiatasolla on kerrasta poikki kisaa. Ei siinä nykyään sanota, sinun jälkeesi kilpasisar. Krista teki oikein valitsemalla vaan oikean ladun.
        Itävaltalaisten huoltoihmisten moka tuo oli. En kylläkään nähnyt sitäkään hiihtoa kun oli olevinaan hyödyllisempää tekemistä.

        Tietty,olenhan minäkin joskus erehtyny väärälle ladulle ja tyttö on nyt nelikymppinen ?


    • ei-huomenna

      Joku viisas neuvoin taannoin, että älä siirrä huomiseen, minkä voit ylihuomiseen siirtää.

      • Minulla on läpyskä jääkaapinovessa,jossa lukee: turha tehdä sitä tänään,minkä voi huomennakin jättää tekemättä.
        No noita tulipesiä ei todellakaan voi jättää lämmittämättä,vaikka minulla sähkölämmityskin on olemassa.Kyllä se toi lämmin uuninkylki aina kylmän miehenkyljen voittaa??


    • onneksi.on.luukku

      Ei tarvi olla täydellinen, mutta yhteiskuntakelpoiseksi ja sisäsiistiksi pyrkiminen pitemmän päälle näkyy kannattavan. Minusta ei ollut siihen oikeastaan kumpaankaan.

    • Hioenemmän

      Onko aloittaja sunnuntaihiprakassa?

      • Jaa,kuinka niin? samoja viinejä naukkailen,eikä kukaan ole
        tullut sanomaan,että kohta vuorokausi vaihtuu??
        Virosta tuotua,en vain muista milloin?


    • Yritin kirjoittaa poistui---kaikki-- miksi suomi on venäjä??? Rikollinen valtio??? .

    • flegmaatti

      Kaksivaiheinen asia.
      Aina on syytä harkita mihin ryhtyy ja mihin ei.
      Sivuun jätettyjä asioita on turha ennää päätöksen jälkeen pohtia mutta ne mihin ryhtyy, on syytä hoitaa niin hyvin kuin vain pystyy. Ei ole syytä pyrkiä täydellisyyteen. Vain omaan parhaimpaansa.

    • Todella ihanaa iltaa!
      Olenhan tietty sisäsiisti ja sillei?
      Ei tämä yksinäisen ilta niin hääppönen ole,liian selvä laulamaan
      karaokea ja liian vähän rahaa mennäkseen baariin 16,5 kilsan päähän
      Ja mistä löytyis niin paljon lahosuojaa,että taxi edes ottais kyytiin?

      No minä uskon,että huomenna olen tätä päivää viisaampi ja
      minä satsaan siihen??

    • Tavallaan,siis täydellisyys,naisessa työntää kaikki miehet varmaankin seuraavaan syliin?
      No jos ajattelen,että olen,,varullani oleva .kantokykyluokkaa ei ole määritelty ja iso siiva lyö jo
      tyhjää,niin voisinko mennä baariin,siellä omistaja tuntee minut?
      Kymmenentä pistettä ei voi antaa,koska portsari vaatii omansa?

    • sori-ku-marmatin

      alottajalle,,,
      vanhuus tulee vääjäämättä,
      voimat hiipuu vääjäämättää,
      samoja töitä ei enään pysty tekemään kuten ennen
      kaikki jää lopulta maanpäälle
      olen ajatellu,
      antaa olla
      siihen jääköön,
      olen työni tehny en jaksa enään,
      mitään en hautaan saa mukaan,
      kivut on sietämättömiä,
      eikä enään lääkäriin kehtaa enää mennä
      ku ne ei kuitenkaan halua tietääkää mistä kivut johtuu,
      eivätkä haluakkaan kunnolla hoitaa vanhaa ihmistä,
      neki ajattelee että kuolee se kohta kuitenki
      hyvä lääkitys menee vanhassa vaan hukkaan,
      tämmönen ikävä tunne on tullu,
      ku on turhaa käyny lääkäristä apua hakemassa,
      hävettää lääkärein puolesta niitten asenne vanhaan ihmiseen,
      kai ne alkaa olla työhönsä kyllästyneitä.
      ne inhoaa vanhoja sairaista ihmisiä ilmeisesti,

    • ikä-muratti

      Sori kun marmatin.
      Sinulla on rankkaa. Rankkoja nämät tulevat päivät siihen asti kun lempeä noutaja hakeen sut tähtitarhaan. Itse ja murenen tiili tiileltä. Olen yli 80 v. mies.
      Nyt on vuosia sitten ilmennyt että mun toivotaan kuolevan, mitä äkimmin, sen parempi. Siks jaksan. Olen kuitenkin vanha konna. Saan ystäviä kun vaan rahaa saan.

      • lopenväsyny-

        Olet sinnikäs, hyvä niin,
        hatun nosto sinulle vaikkei mulla hattua olekkaan,
        -- muuten minullaki menisi suhtkoht hyvin jos noita kipuja ei olisi,
        jos lääkäri suostuisi hoitamaan kivut pois,
        olen varma ettei reumatismi ole niin vaikea tauti hoitaa
        etteikö siitä voida kivut hoitaa pois,
        on hoidettu ennenki vuosia sitten,
        taudin löysi, siis hoksasi " reumatautien erikoislääkäri "
        kivut häipyi kymmeneksi vuodeksi pois oikealla lääkekuurilla,
        kunnes nyt putkahti jälleen esille polvileikkauksen yhteydessä,
        heti polvileikkauksen jälkeen,
        on ikävä tunne, onko kenties lääkärikunnassa niitä jotka eivät ole lukeneet läksyjään, vai onko terveyskeskuksissa systeemissä vika,
        kun eivät tajua mikä on reumaa,
        vanhukset joutuu heitteille epäpätevien lääkäreitten takia,
        tai epäpätevien sairaanhoitajien takia,
        tai eihän vanhukset edes pääse enään lääkärin vastaanotolle,
        kun sairaanhoitaja haastattelee ensin vanhukset,
        ja sitten konsultoi lääkäriä,
        siinä varmaan on syy kun vanhukset ei enään saakaan sairauteensa o i k e a a hoitoa,
        koska vanhuksen vaivat on pelkästään sairaanhoitajan näkemys asisat,
        huh huh, hirvittää, tämä elämän loppuvaihe,
        -- suomessa on väitetty ettei ketään jätetä hoitamatta,
        mutta se ei pidä paikkaansa,
        nyky systeemillä on selkeästi terveyskeskuksissa negatiivinen asenne vanhusten sairauksia ja hoidon suhteen,
        karmee tunne on tullu,
        ne odottaa että vanhukset kuolisi pois kipuhinsa, huh huh,
        ja kuollaanhan me,
        sydän alkaa pettämään kipujen seurauksena,
        kävely vaikeutuu, nitroja pitää ottaa tiuhaan,
        kohta ei auta enään nitrotkaa, askel käy hitaamaksi,
        on pakko pysähtyä jo haukkomaan henkeä
        että matka jatkuisi siinne mihin oli menossa,
        ja kivut vaan lisääntyy,

        on niin vaikeeta , lääkäriin ei viittis mennä
        kauan olen kärvistelly kipujeni kaa,
        toivon joka yö etten aamulla heäisi,
        eipä tarvis häiritä epäpäteviä sairaanhoitajia
        eikä lääkäriä,

        kyllä vanhuksetki pitäisi hoitaa oikeesti,
        eikä olla ylimielinen, että kuoleehan se kuitenki ,


      • lopenväsyny- kirjoitti:

        Olet sinnikäs, hyvä niin,
        hatun nosto sinulle vaikkei mulla hattua olekkaan,
        -- muuten minullaki menisi suhtkoht hyvin jos noita kipuja ei olisi,
        jos lääkäri suostuisi hoitamaan kivut pois,
        olen varma ettei reumatismi ole niin vaikea tauti hoitaa
        etteikö siitä voida kivut hoitaa pois,
        on hoidettu ennenki vuosia sitten,
        taudin löysi, siis hoksasi " reumatautien erikoislääkäri "
        kivut häipyi kymmeneksi vuodeksi pois oikealla lääkekuurilla,
        kunnes nyt putkahti jälleen esille polvileikkauksen yhteydessä,
        heti polvileikkauksen jälkeen,
        on ikävä tunne, onko kenties lääkärikunnassa niitä jotka eivät ole lukeneet läksyjään, vai onko terveyskeskuksissa systeemissä vika,
        kun eivät tajua mikä on reumaa,
        vanhukset joutuu heitteille epäpätevien lääkäreitten takia,
        tai epäpätevien sairaanhoitajien takia,
        tai eihän vanhukset edes pääse enään lääkärin vastaanotolle,
        kun sairaanhoitaja haastattelee ensin vanhukset,
        ja sitten konsultoi lääkäriä,
        siinä varmaan on syy kun vanhukset ei enään saakaan sairauteensa o i k e a a hoitoa,
        koska vanhuksen vaivat on pelkästään sairaanhoitajan näkemys asisat,
        huh huh, hirvittää, tämä elämän loppuvaihe,
        -- suomessa on väitetty ettei ketään jätetä hoitamatta,
        mutta se ei pidä paikkaansa,
        nyky systeemillä on selkeästi terveyskeskuksissa negatiivinen asenne vanhusten sairauksia ja hoidon suhteen,
        karmee tunne on tullu,
        ne odottaa että vanhukset kuolisi pois kipuhinsa, huh huh,
        ja kuollaanhan me,
        sydän alkaa pettämään kipujen seurauksena,
        kävely vaikeutuu, nitroja pitää ottaa tiuhaan,
        kohta ei auta enään nitrotkaa, askel käy hitaamaksi,
        on pakko pysähtyä jo haukkomaan henkeä
        että matka jatkuisi siinne mihin oli menossa,
        ja kivut vaan lisääntyy,

        on niin vaikeeta , lääkäriin ei viittis mennä
        kauan olen kärvistelly kipujeni kaa,
        toivon joka yö etten aamulla heäisi,
        eipä tarvis häiritä epäpäteviä sairaanhoitajia
        eikä lääkäriä,

        kyllä vanhuksetki pitäisi hoitaa oikeesti,
        eikä olla ylimielinen, että kuoleehan se kuitenki ,

        Sinulle lopenväsyny-!

        Jatkuvan kivun kanssa on todella vaikeaa elää.Minä jouduin aikoinaan odottamaan parisen vuotta polventähystykseen pääsyä.Tulehduskipulääkkeitä popsin ja jopa sellaisiakin lekuri määräsi,jotka olivat Englannissa myyntikiellossa.

        Polvi operoitiin,nivelkierukasta oli pala pois,joka todennäköisesti piti sitä jatkuvaa tulehdustilaa yllä?
        Polvesta tuli todella hyvä ja nyt menen mutkaista tietä näkymättömiin.

        Minua on kyllä terveyskeskuksissa huomioitu hyvin ja aina olen saanut hoidon jota olen tarvinnut.
        Luojalleni kiitos olen saanut olla terve,tai olisiko entisellä urheilutaustallani jotain merkitystä?
        Siis hoidan terveyttäni,liikkumalla paljon ja pidän painoni kurissa,eikä sen viininnaukkailukaan
        epäterveellä pohjalla ole,joten terveeltä pohjalta ama


    • valivalivalisulle

      Muitakin kipuja on kuin reumaa. Mene yksityiselle erikoislääkärille valittamaan , turha täällä haukkua terveyskeskusta. Asennevamma sinulla ainakin on, kun epäpäteväksi haukut sen perusteella, ettet itse ole terve ja kivuton. Suomessa on kovat pätevyysvaatimukset ja korkea työmoraali terveyskeskuksissakin. Jos tiedät mikä sinulle kipua aiheuttaa, et lääkäreitä edes tarvitse.

      • olet-kaheli-

        vaivalivalisulle,,
        heh heh heeee,,,

        sinulla vasta oikea asennevamma on,
        olet kylmä,
        piittaamaton
        vailla kaikkea tervejärkistä sypatiaa jota terveydenhoito vaatii , huh huh,
        toivottvasti et ole edes ENTINEN terveydenhoitaja,
        olet TÄYSIN sopimaton kaikkeen mikä vaatii lääketieetellistä koulutusta,


    • kukahankaheli

      Sypatiallako ihmisille annetaan diagnoosit ja lääkitykset ? Kyllä sinulle on varmaan labrakokeet tehty ja sen perusteella hoidetaan. Olet vaan muka itse tietävämpi kuin yksikään hoitaja ja lääkäri. Tiedät jopa yhdestä kommentista ihmisen alalle sopivuuden.

    • Makriina.ei.kirj

      Eikö nyt ainuttakaan ketjua voi saada päätökseen ilman hyökkäyksiä!
      Tässähän pyritään täydellisyyteen.

      Iän mukana arvostelukyky vaan kasvaa, joten se täydellisyyden kokemus alkaa tulla yhä ohuemmaksi. Onneksi tuo muistikin ohenee. Ei tarvitse ottaa huomiseen mukaan tämän päivän mokia.

    • kat..leija

      Parempi on kun itse itselleen rajat ja vaateet asettaa. En edes koskaan ole yrittänyt olla täydellinen missään. Taitaa sen täydellisyydenkin jokainen omalla tavallaan käsittää.
      Ajattelin kuunnella kuitenkin tänään radio ykköseltä klo 17.10 ohjelman "Valkoista valoa: Onko vanhana pakko olla pirteä?"

      • Puhdaspeli

        Radiossa on vielä toisinaan hyviäkin ohjelmia, varsinkaan Ylen TV- tarjonnasta ei voi samaa sanoa. Kolme kanavaa on enää jäljellä, niistä yksi pukkaa pääosin ruotsinkielistä, kakkonen on kai pari viikkoa ollut yhtä urheilua urheilun perään ja urheilulähetysten uusintoja. Vaikka urheilua ole aina seurannutkin, tätä loputonta paasaamista ei jaksa seurata.
        Täydellisyyteen en pyri, mutta läheltä saa ja saattaakin liipata. Ja reiluus ja rehellisyys, niiden kanssa ei leikitellä, ollaan suoria ja rehellisiä vaikka mikä olisi asiana. Kun tietää olleensa reilu ja rehellinen muita kohtaan, tietää olleensa sitä silloin myös itseään kohtaan ja peli on puhdas kaikin puolin.


      • Puhdaspeli kirjoitti:

        Radiossa on vielä toisinaan hyviäkin ohjelmia, varsinkaan Ylen TV- tarjonnasta ei voi samaa sanoa. Kolme kanavaa on enää jäljellä, niistä yksi pukkaa pääosin ruotsinkielistä, kakkonen on kai pari viikkoa ollut yhtä urheilua urheilun perään ja urheilulähetysten uusintoja. Vaikka urheilua ole aina seurannutkin, tätä loputonta paasaamista ei jaksa seurata.
        Täydellisyyteen en pyri, mutta läheltä saa ja saattaakin liipata. Ja reiluus ja rehellisyys, niiden kanssa ei leikitellä, ollaan suoria ja rehellisiä vaikka mikä olisi asiana. Kun tietää olleensa reilu ja rehellinen muita kohtaan, tietää olleensa sitä silloin myös itseään kohtaan ja peli on puhdas kaikin puolin.

        Nimenomaisesti radiota paljon kuuntelen,varsinkin päivällä.Puheohjelmat ovat todella hyviä,kerran muistan,lämmitin rantasaunaa ja sinne sai laittaa lastensa hauskoja juttuja.
        Eräs isä kertoi poikansa ensimmäisestä koulupäivästä:
        no kuinka se koulupäivä sujui,kysyi isä? No ei ollenkaan hyvin,käskivät mennä huomenna uuvestaan,siis toistamiseen?

        Minä olen kertonut liiankin rehellisesti elämästäni tällä saitilla ja mitä olen saanut,sylikaupalla
        arvostelua,veetuilua ja kateuskin on ollut kantavana tekijänä?
        Minä,mäntti kerran erehdyin kertomaan,että kalastustavikkeeni,verkot,katiskat ja muut rysät,joilla teen roskakalan poistoa maksavat noin pari tonnia.
        Olin mukamas leveilevä mimmi ja en nyt aivan hourulasta kotoisin,mutta melkein?


      • huiihaiiii
        rituliini_38 kirjoitti:

        Nimenomaisesti radiota paljon kuuntelen,varsinkin päivällä.Puheohjelmat ovat todella hyviä,kerran muistan,lämmitin rantasaunaa ja sinne sai laittaa lastensa hauskoja juttuja.
        Eräs isä kertoi poikansa ensimmäisestä koulupäivästä:
        no kuinka se koulupäivä sujui,kysyi isä? No ei ollenkaan hyvin,käskivät mennä huomenna uuvestaan,siis toistamiseen?

        Minä olen kertonut liiankin rehellisesti elämästäni tällä saitilla ja mitä olen saanut,sylikaupalla
        arvostelua,veetuilua ja kateuskin on ollut kantavana tekijänä?
        Minä,mäntti kerran erehdyin kertomaan,että kalastustavikkeeni,verkot,katiskat ja muut rysät,joilla teen roskakalan poistoa maksavat noin pari tonnia.
        Olin mukamas leveilevä mimmi ja en nyt aivan hourulasta kotoisin,mutta melkein?

        Tuo nyt on vielä pientä mitä olet kertonut kalavehkeistä. Täällä kun on taxilla ajelijaa ja joka päivä shoppailijaa ja leipäjonoista filettä rohmuajaa.


      • huiihaiiii kirjoitti:

        Tuo nyt on vielä pientä mitä olet kertonut kalavehkeistä. Täällä kun on taxilla ajelijaa ja joka päivä shoppailijaa ja leipäjonoista filettä rohmuajaa.

        Voi minä menisin leipäjonoon heti,jos minulla olis rahaa siihen taksikyytiin,sanoi lyyti???
        Kirkolle maksaa taksikyyti nelisenkymppiä ja takaisin saman verran,ettei niistä fileistä kannata edes haaveilla??


    • roletaari

      Ei tarvitse olla täydellinen. Riittää kun on parempi kuin kukaan muu!

      • luonnostaan.tuloo

        Justiinsa näin. Vaikka ihan tavallista tarkoottaa, niin huippuhyvää pukkaa.


    • sittenkinvajavainen

      Eikö edes idiootti voi olla täydellinen?

      • Perfektionistinvikaa

        Kukaan ei ole täydellinen eikä varsinkaan "idiootti". Toiset vain tavoittelevat täydellisyyttä ja joku onnistuu paremmin kuin joku toinen, jolla ei ole niin hääppöiset eväät elämälle saadut. Tavoitella saa silti.


      • enkirjautu

        On idiootiksikin sanottu, mutta vaikkei niin hyvätkään eväät olleet niin siihen-nähen aivan hyvin olen pärjännyt, ylleesä ihan keulilla olen tuntenut olevani. Pistäkää paremmaksi jos kykenettä..


      • enkirjautu kirjoitti:

        On idiootiksikin sanottu, mutta vaikkei niin hyvätkään eväät olleet niin siihen-nähen aivan hyvin olen pärjännyt, ylleesä ihan keulilla olen tuntenut olevani. Pistäkää paremmaksi jos kykenettä..

        Sinä enkirjautu!
        Kyllä minäkin keulilla olen ollut,siis mitä se sana nyt sitten tarkoittaakaan? Keulia mopolla,no sitä en ole tehnyt,vaikka pappatunturin aikoinaan omistinkin ja vielä automaattivaihteisen...
        Heinäkuormaa tehdessä,minä suitsissa ja kuormanpäällä,kasvattiisäni sanoi nyt heitän tämän seipään keulille,varo kinttujas?
        Paljaille kintuille kuivat heinät eivät todellakaan tehneet hyvää?
        Hevosella poljetetiin sitä tallia ja minä tietty sen Pulu tamman kanssa temmelsin siellä heinäkasan päällä.
        On se vain niin kumma,vaikka mukkelehdin sen tamman jalkoihin,koskaan se ei minua polkenut.
        Hevonen on todella viisas eläin!

        No aivan uskomaton juttu oli sekin,kun piiutamma synnytti tämän Pulun.
        Olin jotain neljä vuotta ehkä?
        Menin korvattomaan kahvikuppiin lypsämään sitä Piiua ja se varsa tietty oli siellä tallissa.
        olisin tietenkin juottanut sitä varsaa,samoinkuin vasikoita juotettiin.
        Kasvattiisäni tulessa kotiin ja löydettyään minut sieltä hevostallista,niin arvatenkin kyyti oli kylmää.
        Saattoi olla,etten silloin saanut selkääni,mutta useimmiten sain,kun mielenkiintoni kohdistui aina vääriin asioihin??


    • vähänvajaa

      Täydellistä idioottia ei voi olla, koska kukaan ei ole täydellinen.

      • Niin tavallaan toikin ideologia on totta!
        Joskus olen ajatellut meitä sotaajanlapsia,meistä kaikestahuolimatta tuli vastuunkantajia.

        Se puute tietenkin asetti rajansa,mutta sen vähänkin jaoimme kansakuntana.
        Suomi tuskin koskaan on ollut niin lähimmäisenrakas kuin silloin?
        Tehtiin töitä naapurin hyväksi,tehtiin palkatonta työtä kansakunnanhyväksi.

        Jos ja kun minä tarvitsen apua naapurilta nykyisin,tarvitsee olla vinopino seteleitä,että vaivautuvat edes tulemaan katsomaan työnlaatua .
        Keskustalainenkunta,ovat tottuneet saamaan rahaa riittävästi.
        Pimeenä pitäis maksaa,etteivät muut tulot kärsi?


    • oranssipartainen

      Köyhän kansalaisen ei kannata tavoitella täydellisyyttä. Hyvässä nosteessa moni hyvis ihminen on sitä kokeillut. Ka. Hyödyllinen idiootti, sanotaan pian se se putoaa.
      Niin siinä usein käy. Mutta tapahtuu myös sankaritekoja, kuten lapsen tai eläimen onnistunut pelastusoperaatio. Silloin epäilevät tuomaatkin hiljenevät.

    • kuten-mä-olen-heh

      Alotukseen :

      tottakai pitää olla täydellinen,

      • Pashkantärkeä

        Kai se on hyvä että ihminen itse tietää hyvyytensä(kin). Täytyy vain olla tooosi tarkka ettei perfektionismi muutu yhtäkkiä pedanttiudeksi.


    • oikeus-ja-kohtuus

      Joskus pitää vaan sanoa suorat sanat kun sellainen sauma tulee. Se tuntuu hyvältä ja oikealta. Ei sylkykupiksi tarvitse alentua, ellei omasta mielestään siihen syytä ole.

    • tid.itiden

      70 et kai ole orja---- Minä päätän kaikki itse. Elämä on ihmisille lyhyt vaikka eläisivät 110 vuotta. Meille kaikille on elämä meidän arvoja täynnä. Tänäänkin luulen olen 25 vuotias vaikka täyttänyt 71.

      Sanon suoraan sen totuuden ja muisti on hyvä, liian hyvä aivan liian hyvä, tämä on kai paheeni...

      Kiitos Teille monille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe