Avioliiton arvostus noussut ?

Näyttää siltä, että uuden avioliittolain voimaantulon jälkeen on avioliiton arvostus noussut.
Lakia vastustaneen AA-väen päinvastaiset väitteet ovat menneet täysin metsään.

Maaliskuisen lakimuutoksen jälkeen 2017 aikana vihittiin 620 samaa sukupuolta olevaa paria ja 1 189 rekisteröityä parisuhdetta muutettiin avioliitoiksi.

Myös papit on vihkineet yhä enemmän samaa sukupuolta olevia.
Ainakin 36 eri pappia on vihkinyt tai siunannut samaa sukupuolta olevia.

Papit ovat vihkineet 39 samaa sukupuolta olevaa paria ja lisäsi siunanneet 23 avioparia.
Tapauksia on todennäköisesti enemmän, koska kaikki papit ei kerro vihkimisiä.

Ainoastaan viidelle papille on tullut rangaistus tuomiokapitulilta ja osa niistä varmaan etenee hallintooikeuden ratkaistavaksi.

Nuo lukumäärätiedot on pastori Aija Pöyri antanut Kotimaa24:lle.
Hän pitää anonyymiä kirjanpitoa myönteisesti suhtautuvien pappien ryhmässä.

pato on siis täysin murtunut ja rangaistuksia jakamalla kirkko vain kaivaa omaa kuoppaansa.

96

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä juttu avioliitoille

      • USA:sta oli sellaista tutkimustietoa, että samaa sukupuolta olevien mahdollisuus avioliittoon vähentää itsemurhaa hautovien nuorten määrää 7% ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvien jopa puolella.
        Ihmisten hyvinvointiahan se lisää, kun tuntee olevansa samanarvoiden muiden kanssa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        USA:sta oli sellaista tutkimustietoa, että samaa sukupuolta olevien mahdollisuus avioliittoon vähentää itsemurhaa hautovien nuorten määrää 7% ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvien jopa puolella.
        Ihmisten hyvinvointiahan se lisää, kun tuntee olevansa samanarvoiden muiden kanssa.

        >Ihmisten hyvinvointiahan se lisää, kun tuntee olevansa samanarvoiden muiden kanssa.

        Tässä on vain se ongelma, että "uskoville" muut eivät ole samanveroisia ihmisiä kuin he itse, ja homot ovat kaikkein viimeksi. Ei Raamattukaan puhu ihmisten yhdenvertaisuudesta mitään eikä juuri hyvinvoinnistakaan. Taivaassakin yhdet tulevat ensimmäisiksi ja toiset viimeisiksi eli luokkajako jatkuu siinäkin tapauksessa että sieluparka onnistuisi mukavampaan paikkaan livahtavaan.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ihmisten hyvinvointiahan se lisää, kun tuntee olevansa samanarvoiden muiden kanssa.

        Tässä on vain se ongelma, että "uskoville" muut eivät ole samanveroisia ihmisiä kuin he itse, ja homot ovat kaikkein viimeksi. Ei Raamattukaan puhu ihmisten yhdenvertaisuudesta mitään eikä juuri hyvinvoinnistakaan. Taivaassakin yhdet tulevat ensimmäisiksi ja toiset viimeisiksi eli luokkajako jatkuu siinäkin tapauksessa että sieluparka onnistuisi mukavampaan paikkaan livahtavaan.

        livahtavaan po. livahtamaan.


      • niin.sanoo.evoluutio
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ihmisten hyvinvointiahan se lisää, kun tuntee olevansa samanarvoiden muiden kanssa.

        Tässä on vain se ongelma, että "uskoville" muut eivät ole samanveroisia ihmisiä kuin he itse, ja homot ovat kaikkein viimeksi. Ei Raamattukaan puhu ihmisten yhdenvertaisuudesta mitään eikä juuri hyvinvoinnistakaan. Taivaassakin yhdet tulevat ensimmäisiksi ja toiset viimeisiksi eli luokkajako jatkuu siinäkin tapauksessa että sieluparka onnistuisi mukavampaan paikkaan livahtavaan.

        Kaksi miestä tai kaksi naista ei todellakaan ole samanarvoiset miehen ja naisen kanssa. Niin sanoo evoluutio!


      • niin.sanoo.evoluutio kirjoitti:

        Kaksi miestä tai kaksi naista ei todellakaan ole samanarvoiset miehen ja naisen kanssa. Niin sanoo evoluutio!

        Vai olet sä tällä kertaa peräti evoluutio. 😄


      • niin.sanoo.evoluutio kirjoitti:

        Kaksi miestä tai kaksi naista ei todellakaan ole samanarvoiset miehen ja naisen kanssa. Niin sanoo evoluutio!

        Ei kai. Siitä huolimatta miehet viihtyvät omissa porukoissa antaa kuten naiset omissaan. Kuvaako se epätasa-arvoa?


    • Tuntuu mukavalta ihmisten onni. 18.8.18 on hyvä päivä.

      • Aika paljon on pappeja, joilta samaa sukupuolta olevat voi pyytää vihkimistä.
        Pappien listalla lukee myös "Töölön seurakunnan papit", joten siellä kaikki papit ovat valmiita vihkimään.
        ttps://sateenkaaripapit.wordpress.com/


    • ArtoTTTT

      #Näyttää siltä, että uuden avioliittolain voimaantulon jälkeen on avioliiton arvostus noussut.
      Lakia vastustaneen AA-väen päinvastaiset väitteet ovat menneet täysin metsään.#

      Siis miten ihmeessä se miehen ja naisen välisen avioliiton arvostus olisi nyt noussut?, tuossahan puhuit vain jostakin homoliitosta joka ei ole kirkon oppien mukainen avioliitto lainkaan? Taas kerran Peku ....

      • Kirkon oppien mukaan samaa sukupuolta olevien avioliitto on ihan ok esim. Ruotsissa ja Norjassa. Kuten tiedätkin.

        Eikä aloituksessa ollut kyse miehen ja naisen välisestä avioliitosta vaan avioliistosta siten kun Suomen laki sen määrittelee.


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Kirkon oppien mukaan samaa sukupuolta olevien avioliitto on ihan ok esim. Ruotsissa ja Norjassa. Kuten tiedätkin.

        Eikä aloituksessa ollut kyse miehen ja naisen välisestä avioliitosta vaan avioliistosta siten kun Suomen laki sen määrittelee.

        Juu, kyllä yleisväite avioliiton arvostuksen kategorisesta heikkenemisestä on nähty riittävän usein. Miehen ja naisen väliset avioliitothan ovat vähentyneet jo vuosikymmenien ajan, joten sen arvostus on yleisesti kiistatta vähentynyt, mikä taas ei kerro mitään siitä miten sen solmineet sitä arvostavat. Se selviää vain tutkimuksella, mutta mutu on kyllä sellainen, että kun ympäröivä yhteiskunta ei enää edellytä pareilta puolipakollista avioliittoa, sen keskimääräinen arvostus avioparien keskuudessa on entistä suurempi.

        Se että tuhannet homot ovat solmineet avioliiton kertoo tietysti avioliiton huomattavasta arvostuksesta heidän keskuudessaan. Se ei vain ole tullut aiemmin mitenkään ilmi, kun he eivät ole voineet mennä naimisiin.


      • TerkutYrjölle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Juu, kyllä yleisväite avioliiton arvostuksen kategorisesta heikkenemisestä on nähty riittävän usein. Miehen ja naisen väliset avioliitothan ovat vähentyneet jo vuosikymmenien ajan, joten sen arvostus on yleisesti kiistatta vähentynyt, mikä taas ei kerro mitään siitä miten sen solmineet sitä arvostavat. Se selviää vain tutkimuksella, mutta mutu on kyllä sellainen, että kun ympäröivä yhteiskunta ei enää edellytä pareilta puolipakollista avioliittoa, sen keskimääräinen arvostus avioparien keskuudessa on entistä suurempi.

        Se että tuhannet homot ovat solmineet avioliiton kertoo tietysti avioliiton huomattavasta arvostuksesta heidän keskuudessaan. Se ei vain ole tullut aiemmin mitenkään ilmi, kun he eivät ole voineet mennä naimisiin.

        Pienempi prosentti homoita ja lesboista on avioliitossa kuin heteroista.


      • TerkutYrjölle kirjoitti:

        Pienempi prosentti homoita ja lesboista on avioliitossa kuin heteroista.

        Tämä oli luultavasti vale.

        Vuonna 2016 solmittiin 24 464 avioliittoa. Vuonna 2017 maaliskuusta lähtien solmittiin 1809 samaa sukupuolta olevien avioliittoa.

        Saan tulokseksi 7,4%, joka ylittää reilusti homoseksuaalisten arvioidun määrän noin kaksi prosenttia. Alku oli hyvä.


      • torre12 kirjoitti:

        Tämä oli luultavasti vale.

        Vuonna 2016 solmittiin 24 464 avioliittoa. Vuonna 2017 maaliskuusta lähtien solmittiin 1809 samaa sukupuolta olevien avioliittoa.

        Saan tulokseksi 7,4%, joka ylittää reilusti homoseksuaalisten arvioidun määrän noin kaksi prosenttia. Alku oli hyvä.

        Varmasti näin alkuun vihittyjä on enemmän, mutta tasaantunee ajan myötä.-


    • kjhgjghgf

      näyttää ehkä aloittajan harhaisessa mielessä.

      • fgdfgdsf

        no perun tämän. ei aloittaja ole harhainen.


    • Tosi.asiassa

      No onhan se selvää, että uutuuden viehätyksen voimasta homot solmivat avioliittoja, ja se nostaa avioliittojen määrää, mutta tuskinpa heterot heidän takiaan on lisänneet avioitumistaan.

      • Eivät varmaan olekaan heterot lisänneet, se on totta. Mutta avioliiton solmineet kyllä sitä arvostavat ja todennäköisesti entistä enemmänkin, kun avioituminen perustuu vapaaehtoisuuteen de facto -pakon ja suvun painostuksen sijasta.


      • OIekasti pitäisi kysyä, miksi "heterot" eivät arvosta avioliittoa? Miksi mieluummin valitaan se avoliitto?


      • mummomuori kirjoitti:

        OIekasti pitäisi kysyä, miksi "heterot" eivät arvosta avioliittoa? Miksi mieluummin valitaan se avoliitto?

        Olen sama mieltä. Itseäni vähän harmittaa se, että sukulaiset tekevät niin, että asuvat avoliitossa kihlattuina ja tekevät lapsia. Vielä pahampaa on se, että sisko asuu lapsineen ateisti miehen kanssa itse jonkinlaisena agnostikkona. Sellaisia on paljon sukulaisissani, jotka ovat kihloissa ja kuuluvat luterilaiseen kirkkoon tehden lapsia. Suvussani avioliitto on instituutiona romuttunut, vaikka avoparit kastavat vielä lapsiaan. Kohta senkin kohdalla luterilaiset seurakunnat eivät saa enää uusia kastettuja lapsia ja ateistiset vanhemmat yleistyvät?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Olen sama mieltä. Itseäni vähän harmittaa se, että sukulaiset tekevät niin, että asuvat avoliitossa kihlattuina ja tekevät lapsia. Vielä pahampaa on se, että sisko asuu lapsineen ateisti miehen kanssa itse jonkinlaisena agnostikkona. Sellaisia on paljon sukulaisissani, jotka ovat kihloissa ja kuuluvat luterilaiseen kirkkoon tehden lapsia. Suvussani avioliitto on instituutiona romuttunut, vaikka avoparit kastavat vielä lapsiaan. Kohta senkin kohdalla luterilaiset seurakunnat eivät saa enää uusia kastettuja lapsia ja ateistiset vanhemmat yleistyvät?

        Näin ne tavat ja kulttuuri muuttuu aikojen saatossa. Sitä siis kannattaisi miettiä, miksi avioliitto ei enää ole mikään tavoiteltava asia?


      • mummomuori kirjoitti:

        Näin ne tavat ja kulttuuri muuttuu aikojen saatossa. Sitä siis kannattaisi miettiä, miksi avioliitto ei enää ole mikään tavoiteltava asia?

        mummomuori: "Näin ne tavat ja kulttuuri muuttuu aikojen saatossa. Sitä siis kannattaisi miettiä, miksi avioliitto ei enää ole mikään tavoiteltava asia?"

        Tosissaan jouluna tavatuista kolmesta nuoresta sukulaisparista kaikki elävät avoliitossa ja kihloissa. Kaikkein nuorimpien avoparien pienet lapset on kastettu luterilaisen kirkon jäseneksi. Koska se menee näin sukulaisissa, niin minäkin harkitsin viime vuonna avoliittoa nuoren naisen kanssa. En ollut varma mistään avioliitosta ja meidän sopimisesta pitkässä juoksussa yhteen, miksi olisin kihloihin menojen jälkeen mennyt niin sanotusti Jumalan silmissä naimisiin ja muuttanut yhteen. Yhdessäolo, rakkaus ja seksuaalisuus olisi kiinnostanut. Yhteenmeno olisi ollut tunneratkaisu. Sitä paitsi tässä suhteessa oli se ongelma, että meillä oli ikäeroa. Hän lähestyi minua tarjoten puhelinnumeroaan lukion kolmasluokkalaisena abiturienttina. Tarkoitus oli seurustella varsinaisesti valmiin ylioppilaan kanssa, ei lukiolaisen.

        Ehkä nykyään ei tarvitse mennä seurakunnan ja verojärjestelmän edessä naimisiin, sillä avioliiton arvostus instituutiona on laskussa?


    • evita-ei.kirj
      • Ihmiset nyt arvostavat avioliittoa instituutiona enemmän.

        Siitä on jo osoituksena sekin, kun monet heterotkin jukisuudessa pidättäytyivät avioliitosta tai lapsen hankkimisesta niin kaun, että uusi avioliittolaki saatiin.
        Taisipa joukossa olla eräs tunnettu Ex-kansanedustajakin.


      • Sodankylään.terkut
        Pe.ku kirjoitti:

        Ihmiset nyt arvostavat avioliittoa instituutiona enemmän.

        Siitä on jo osoituksena sekin, kun monet heterotkin jukisuudessa pidättäytyivät avioliitosta tai lapsen hankkimisesta niin kaun, että uusi avioliittolaki saatiin.
        Taisipa joukossa olla eräs tunnettu Ex-kansanedustajakin.

        Maailma ei pyri homojen napojen ympärillä vaikka sinulla ei muuta elmää näytä olevan.


      • Sodankylään.terkut kirjoitti:

        Maailma ei pyri homojen napojen ympärillä vaikka sinulla ei muuta elmää näytä olevan.

        Katsoin tilastoa. Vuonna 2016 avioliittoon solmiminen väheni.

        Ei ole enää "uutuuden viehätystä". Onhan niitä ollut jo yli 400 vuotta.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Ihmiset nyt arvostavat avioliittoa instituutiona enemmän.

        Siitä on jo osoituksena sekin, kun monet heterotkin jukisuudessa pidättäytyivät avioliitosta tai lapsen hankkimisesta niin kaun, että uusi avioliittolaki saatiin.
        Taisipa joukossa olla eräs tunnettu Ex-kansanedustajakin.

        Toisten onni saattaa herättää jopa kateutta. Ehkäpä se onkin kateus, mikä naamioidaan avioliiton vastustamisen taustalla?


      • Aku-.Ankka kirjoitti:

        Toisten onni saattaa herättää jopa kateutta. Ehkäpä se onkin kateus, mikä naamioidaan avioliiton vastustamisen taustalla?

        Se toinen vaihtoehto onkin vakavampi ja uhkaa usein lapsen tasapainoista kehitystä ja kasvua. Se on eron jättämä katkeruus ja viha. Kun viimeinenkin kortti on katsottava. Riski lankeaakin ja parisuhteen synergiat on lopullisesti haihtuneet.


      • kateudesta
        Aku-.Ankka kirjoitti:

        Toisten onni saattaa herättää jopa kateutta. Ehkäpä se onkin kateus, mikä naamioidaan avioliiton vastustamisen taustalla?

        Homot ja lesbot ovat kateellisia heteroille kosa eivät pysty keskenään lisääntymään eivätkä sukupuoliyhteyteen. Sitten käytetään kaikenlaisia korvikkeita kun jälitellään miehen ja naIsen avioliittoa ja sukupuoliyhteyttä.


      • kateudesta kirjoitti:

        Homot ja lesbot ovat kateellisia heteroille kosa eivät pysty keskenään lisääntymään eivätkä sukupuoliyhteyteen. Sitten käytetään kaikenlaisia korvikkeita kun jälitellään miehen ja naIsen avioliittoa ja sukupuoliyhteyttä.

        No mutta eikö se homous enää olekaan oma valinta? Päättäisitte jo, kiitos.


      • kateudesta
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No mutta eikö se homous enää olekaan oma valinta? Päättäisitte jo, kiitos.

        Homot ja lesbot ovat itse päättäneet valita osansa. Kuten Marja-Sisko Aaltokin. Kukaan ei pakota heitä homostelemaan, lesboilemaan tai transuilemaan.


      • kateudesta kirjoitti:

        Homot ja lesbot ovat kateellisia heteroille kosa eivät pysty keskenään lisääntymään eivätkä sukupuoliyhteyteen. Sitten käytetään kaikenlaisia korvikkeita kun jälitellään miehen ja naIsen avioliittoa ja sukupuoliyhteyttä.

        Voiko tollompaa olla?

        Sekä naisen että miehen kanssa avioliitossa olleena näen avioliiton olevan samantyyppisen kummankin kanssa.

        Mitään kateutta en ole havainnut enkä jäljittelyä.


      • Tosi.asiassa
        torre12 kirjoitti:

        Katsoin tilastoa. Vuonna 2016 avioliittoon solmiminen väheni.

        Ei ole enää "uutuuden viehätystä". Onhan niitä ollut jo yli 400 vuotta.

        Eihän homot ole voineet avioitua kuin vasta v- 2017 maaliskuusta lähtien. Kyllä se minusta aika uusi asia on.


      • kateudesta kirjoitti:

        Homot ja lesbot ovat itse päättäneet valita osansa. Kuten Marja-Sisko Aaltokin. Kukaan ei pakota heitä homostelemaan, lesboilemaan tai transuilemaan.

        Ei se siis on kuin onkin valinta? Eli kateusväite on vain kateellisten itsensä keksintöä, sillä homohan voisi koska tahansa palata heteroksi.


      • Tosi.asiassa kirjoitti:

        Eihän homot ole voineet avioitua kuin vasta v- 2017 maaliskuusta lähtien. Kyllä se minusta aika uusi asia on.

        Luuletko, että 400 vuoden päästä suosio vähenee homojen keskuudessa?


      • torre12 kirjoitti:

        Luuletko, että 400 vuoden päästä suosio vähenee homojen keskuudessa?

        Ja kuinkahan moni heteropari meni avioon heti ensimmäisenä vuotena silloin yli 400 vuotta sitten?


      • mailman-tavat
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei se siis on kuin onkin valinta? Eli kateusväite on vain kateellisten itsensä keksintöä, sillä homohan voisi koska tahansa palata heteroksi.

        "Ei se siis on kuin onkin valinta? Eli kateusväite on vain kateellisten itsensä keksintöä, sillä homohan voisi koska tahansa palata heteroksi. "

        KAI NIILLÄ SIIHEN ON OIKEUS!!!!!!!

        Moni umpi hetrokin on nykyisin alkanut "julkis homoksi"? Saa paremmin töitä JA on yhteiskunnallisesti jotenkin arvostetumpi henkilö.


      • Tosi.asiassa
        torre12 kirjoitti:

        Luuletko, että 400 vuoden päästä suosio vähenee homojen keskuudessa?

        No 400 vuoden päästä ei tiedä minkälaiseksi koko maaila on muuttunut.
        Onko koko käsitettä avioliitto edes olemassa.


      • mailman-tavat kirjoitti:

        "Ei se siis on kuin onkin valinta? Eli kateusväite on vain kateellisten itsensä keksintöä, sillä homohan voisi koska tahansa palata heteroksi. "

        KAI NIILLÄ SIIHEN ON OIKEUS!!!!!!!

        Moni umpi hetrokin on nykyisin alkanut "julkis homoksi"? Saa paremmin töitä JA on yhteiskunnallisesti jotenkin arvostetumpi henkilö.

        SInä voit siis ihan päättää olevasi homo?

        No kokeile vaikkapa vuoden ajan ihan käytännössä ja kerro onnistuiko "muuttuminen".


      • uughhgjy
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        SInä voit siis ihan päättää olevasi homo?

        No kokeile vaikkapa vuoden ajan ihan käytännössä ja kerro onnistuiko "muuttuminen".

        Sullako on muka oikeus päättää olenko homo.
        Kyllä minulla on oikeus sanoa että olen homo? EIKÄ SIINÄ OLE MITÄÄN HÄVETTÄVÄÄ???
        Pitääkö ihmisen jotenkin todistaa? olevansa hetro taikka homo? julkisestti?
        Olen homo PISTE


      • uughhgjy kirjoitti:

        Sullako on muka oikeus päättää olenko homo.
        Kyllä minulla on oikeus sanoa että olen homo? EIKÄ SIINÄ OLE MITÄÄN HÄVETTÄVÄÄ???
        Pitääkö ihmisen jotenkin todistaa? olevansa hetro taikka homo? julkisestti?
        Olen homo PISTE

        Jokainen saa olla ihan mitä haluaa niin kauan kun ei riko lakia.

        Kyse oli siitä voiko asian valita.

        Jos joku "uskov" kuvittelee että homous on valinta niin suosittelen ihan kokeilemaan itse sitä homoutta siten että valitsee sen vuodeksi.


      • mailman-tavat kirjoitti:

        "Ei se siis on kuin onkin valinta? Eli kateusväite on vain kateellisten itsensä keksintöä, sillä homohan voisi koska tahansa palata heteroksi. "

        KAI NIILLÄ SIIHEN ON OIKEUS!!!!!!!

        Moni umpi hetrokin on nykyisin alkanut "julkis homoksi"? Saa paremmin töitä JA on yhteiskunnallisesti jotenkin arvostetumpi henkilö.

        Etpä mitään tiedä. Tuskin kenenkään uraa auttaa olemalla homo.

        Tunnen monia "umpi heteroita" eikä kukaan ole homoksi muuttunut.


      • ahistelu.loppuu
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jokainen saa olla ihan mitä haluaa niin kauan kun ei riko lakia.

        Kyse oli siitä voiko asian valita.

        Jos joku "uskov" kuvittelee että homous on valinta niin suosittelen ihan kokeilemaan itse sitä homoutta siten että valitsee sen vuodeksi.

        Vaikka olen HOMO niin minun ei ole pakko kokeilla mitään jos en halua?
        (eikä mun paikkoja saa kokeilla jos minä en sitä hyväksy MEEEE TOOOOO!!)


      • jjjjjjjjtrrggggy
        ahistelu.loppuu kirjoitti:

        Vaikka olen HOMO niin minun ei ole pakko kokeilla mitään jos en halua?
        (eikä mun paikkoja saa kokeilla jos minä en sitä hyväksy MEEEE TOOOOO!!)

        Minunko työssäkäyvänä HOMONA muka kuuluisi maksaa työttömän LESPO "muijani" asuinkulut? (asumme "kimppa" kämpässä)


      • ahistelu.loppuu kirjoitti:

        Vaikka olen HOMO niin minun ei ole pakko kokeilla mitään jos en halua?
        (eikä mun paikkoja saa kokeilla jos minä en sitä hyväksy MEEEE TOOOOO!!)

        Minä olen heteromies ja muistan nautinnolla ne ihanat naiset jotka ovat puristaneet minua tanssilattialla "tarpeettomankin" kovasti. Vallankin semmoiset pehmoisen suloiset sinkkunaiset.


      • 111322
        jjjjjjjjtrrggggy kirjoitti:

        Minunko työssäkäyvänä HOMONA muka kuuluisi maksaa työttömän LESPO "muijani" asuinkulut? (asumme "kimppa" kämpässä)

        Äläpäs yritä ei kukaan KEHTAA!! väittää olevansa homo jos ei oikeasti sitä ole
        (on se niin hävettävä asia)


      • mailman-tavat kirjoitti:

        "Ei se siis on kuin onkin valinta? Eli kateusväite on vain kateellisten itsensä keksintöä, sillä homohan voisi koska tahansa palata heteroksi. "

        KAI NIILLÄ SIIHEN ON OIKEUS!!!!!!!

        Moni umpi hetrokin on nykyisin alkanut "julkis homoksi"? Saa paremmin töitä JA on yhteiskunnallisesti jotenkin arvostetumpi henkilö.

        >Moni umpi hetrokin on nykyisin alkanut "julkis homoksi"? Saa paremmin töitä JA on yhteiskunnallisesti jotenkin arvostetumpi henkilö.

        Nimiä sitten kiitos, vai toistatko vain lahkosi saarnaajan huuteluita?


      • Tarkoitatko tuota keskusteluketjua? Niin, niihin nyt ottaa osaa enimmiltää aktiivit. Sieltä ei ehkä kannata tehdä liian isoja johtopäätöksiä.


      • huijareita-vaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Moni umpi hetrokin on nykyisin alkanut "julkis homoksi"? Saa paremmin töitä JA on yhteiskunnallisesti jotenkin arvostetumpi henkilö.

        Nimiä sitten kiitos, vai toistatko vain lahkosi saarnaajan huuteluita?

        Jari Sillanpää?
        Julkisestti en kertaakaan ole nähnyt et ois todistanut olevansa homo?
        Sehän ei heterosta homoo tee et seuralaisena on samansukupuolinen? Eikä se et asuu yhdessä saman sukupuolen kanssa ei se et nukkuu samassa sängyssä Mietitäänpä mikä on homouden ydin?


      • huijareita-vaan kirjoitti:

        Jari Sillanpää?
        Julkisestti en kertaakaan ole nähnyt et ois todistanut olevansa homo?
        Sehän ei heterosta homoo tee et seuralaisena on samansukupuolinen? Eikä se et asuu yhdessä saman sukupuolen kanssa ei se et nukkuu samassa sängyssä Mietitäänpä mikä on homouden ydin?

        Onko Jari Sillanpää ollut "umpihetero"?


      • ei-ole-todistanut
        huijareita-vaan kirjoitti:

        Jari Sillanpää?
        Julkisestti en kertaakaan ole nähnyt et ois todistanut olevansa homo?
        Sehän ei heterosta homoo tee et seuralaisena on samansukupuolinen? Eikä se et asuu yhdessä saman sukupuolen kanssa ei se et nukkuu samassa sängyssä Mietitäänpä mikä on homouden ydin?

        Sitten oli tämä presidentti ehdokas (nimee en muista) Todella halpamainen tapa ääntenkalastelulle.


      • huijareita-vaan kirjoitti:

        Jari Sillanpää?
        Julkisestti en kertaakaan ole nähnyt et ois todistanut olevansa homo?
        Sehän ei heterosta homoo tee et seuralaisena on samansukupuolinen? Eikä se et asuu yhdessä saman sukupuolen kanssa ei se et nukkuu samassa sängyssä Mietitäänpä mikä on homouden ydin?

        No tota joo. Joskus 20 vuotta sitten kaveri kävi työkeikoilla kylpylähotellissa johon Siltsu oli kerran majoittunut miespuolisen ystävänsä kanssa. Parin lähdettyä tuoksu ja näkymät huoneistossa olivat sitä laatua, että harjoitetuista aktiviteeteistä ei voinut mitenkään erehtyä. Tällöin Siltsu oli julkisesti vielä tiukasti kaapissa ja tuhannet naiset näkivät hänestä märkiä unia.

        Että jospa saisi seuraavan esimerkin, tämä lässähti nyt täysin.


      • ei-ole-todistanut kirjoitti:

        Sitten oli tämä presidentti ehdokas (nimee en muista) Todella halpamainen tapa ääntenkalastelulle.

        Ainoa julkihomo presidenttiehdokas kautta aikojen on ollut miehen kanssa avioitunut ja kaksissa viime vaaleissa ehdolla ollut Pekka Haavisto, ja sinä sanot ettet muista hänen nimeään? 😃

        Ja vihjaat myös että hänelle olisi ollut ehdokkaana hyötyä homoudestaan, vaikka kaikki tietävät että siitä oli vain haittaa? 👨‍❤️‍👨


      • hghhhhttttt
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        No tota joo. Joskus 20 vuotta sitten kaveri kävi työkeikoilla kylpylähotellissa johon Siltsu oli kerran majoittunut miespuolisen ystävänsä kanssa. Parin lähdettyä tuoksu ja näkymät huoneistossa olivat sitä laatua, että harjoitetuista aktiviteeteistä ei voinut mitenkään erehtyä. Tällöin Siltsu oli julkisesti vielä tiukasti kaapissa ja tuhannet naiset näkivät hänestä märkiä unia.

        Että jospa saisi seuraavan esimerkin, tämä lässähti nyt täysin.

        Saatto vaan kokeilla miltä se tuntu? ei todista viellä mitään.
        Kyllä jokainen voi kalunsa tunkee vaikka polkupyörän pinnojen väliin?
        Mutta missä todisteet?


      • 6665555
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainoa julkihomo presidenttiehdokas kautta aikojen on ollut miehen kanssa avioitunut ja kaksissa viime vaaleissa ehdolla ollut Pekka Haavisto, ja sinä sanot ettet muista hänen nimeään? 😃

        Ja vihjaat myös että hänelle olisi ollut ehdokkaana hyötyä homoudestaan, vaikka kaikki tietävät että siitä oli vain haittaa? 👨‍❤️‍👨

        Homoja 5%? ääniä 14%? selvästi hyöty.


      • näinkävi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainoa julkihomo presidenttiehdokas kautta aikojen on ollut miehen kanssa avioitunut ja kaksissa viime vaaleissa ehdolla ollut Pekka Haavisto, ja sinä sanot ettet muista hänen nimeään? 😃

        Ja vihjaat myös että hänelle olisi ollut ehdokkaana hyötyä homoudestaan, vaikka kaikki tietävät että siitä oli vain haittaa? 👨‍❤️‍👨

        "Ainoa julkihomo presidenttiehdokas kautta aikojen on ollut miehen kanssa avioitunut ja kaksissa viime vaaleissa ehdolla ollut Pekka Haavisto, ja sinä sanot ettet muista hänen nimeään?"

        Ja Suomen kansa äänesti eka kierroksella Niinistöä torjumaan Haaviston mahdollisuudet!


      • näinkävi kirjoitti:

        "Ainoa julkihomo presidenttiehdokas kautta aikojen on ollut miehen kanssa avioitunut ja kaksissa viime vaaleissa ehdolla ollut Pekka Haavisto, ja sinä sanot ettet muista hänen nimeään?"

        Ja Suomen kansa äänesti eka kierroksella Niinistöä torjumaan Haaviston mahdollisuudet!

        Nyt sulta Korkkiruuvi taisi jäädä kokonaan katsomatta, mistä tässä yritettiin keskustella. 😀


      • hghhhhttttt kirjoitti:

        Saatto vaan kokeilla miltä se tuntu? ei todista viellä mitään.
        Kyllä jokainen voi kalunsa tunkee vaikka polkupyörän pinnojen väliin?
        Mutta missä todisteet?

        Saattehan te neljä uskoa, että Siltsu on oikeasti hetero, kun tässä näyttääkin nyt olevan kyse siitä eikä tosiasioista. Yleiseltä kannalta missionne kyllä kusi. 🍺


      • 6665555 kirjoitti:

        Homoja 5%? ääniä 14%? selvästi hyöty.

        Heteroja 80%, ja Niinistö sai 63,% äänistä, joten heterona ei saa heterojen ääniä.


      • 666-444
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Saattehan te neljä uskoa, että Siltsu on oikeasti hetero, kun tässä näyttääkin nyt olevan kyse siitä eikä tosiasioista. Yleiseltä kannalta missionne kyllä kusi. 🍺

        Sää voit uskoo et Siltsu on homo?


      • heHHHHHee
        torre12 kirjoitti:

        Heteroja 80%, ja Niinistö sai 63,% äänistä, joten heterona ei saa heterojen ääniä.

        Voidaanko siis jopa väittää et on samantekevää? onko hetro vaikko homo?
        (kivitettäs sellaset ihmiset jotka koittaa hyötyy väittämällä olevansa homoja?) (taikka hetroja?)


      • heHHHHHee kirjoitti:

        Voidaanko siis jopa väittää et on samantekevää? onko hetro vaikko homo?
        (kivitettäs sellaset ihmiset jotka koittaa hyötyy väittämällä olevansa homoja?) (taikka hetroja?)

        Kuka hullu nyt alkaisi väittämään olevansa homo. Toki on aika samantekevää mitä me kaikki olemme.


      • häiritseekönoin
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Nyt sulta Korkkiruuvi taisi jäädä kokonaan katsomatta, mistä tässä yritettiin keskustella. 😀

        "Nyt sulta Korkkiruuvi taisi jäädä kokonaan katsomatta, mistä tässä yritettiin keskustella."

        Silti Suomen kansa äänesti Niinistön jo eka kierroksella torjuakseen Haaviston ihan kokonaan pois näyttämöltä.


      • häiritseekönoin kirjoitti:

        "Nyt sulta Korkkiruuvi taisi jäädä kokonaan katsomatta, mistä tässä yritettiin keskustella."

        Silti Suomen kansa äänesti Niinistön jo eka kierroksella torjuakseen Haaviston ihan kokonaan pois näyttämöltä.

        Kuten myös Lauran ja Paavon, jotka torjuttiin paljon selvemmin numeroin ihan kokonaan pois näyttämöltä. Paavo on jo valtavan vanhakin seuraavissa kekkereissä eikä polvissa roikkuva leukaheltta näytä hyvältä teeveessä. Laura taas on poissa pelistä heti jos Jussi haluaa koettaa itse.

        Tosi koetos on siis 2024. Mitä mieltä olet Haaviston mahdollisuuksista silloin? Ehkä vielä numeroina sanoen?


    • homosoija

      Johan tuo friikkiys on mennyt pois muodista aikoja sitten. Soijatuotteita ei enää syö sellaiset henkilöt, jotka ajattelevat terveyttään.

    • "Papit ovat vihkineet 39 samaa sukupuolta olevaa paria ja lisäsi siunanneet 23 avioparia."

      Jos tuo pitää paikkansa, on tuomiokapituli helisemässä pian asian sunteen!

      • Muistui mieleen tositarina Etelä-Savon suunnalta. Pappi piti kerrassaan jyrisevän ja synnintuntoon herättelevän saarnan, jonka päätyttyä hän alkoi raapia itseään hillittömästi. Kun raapiminen ei loppunut, suntio kävi kysymään, että mikä se nyt pastorilla on. Pappi vastasi yhä ankarasti raapien:
        "Tuomiokapi tuli!"


      • "Jos tuo pitää paikkansa, on tuomiokapituli helisemässä pian asian sunteen! "

        Tuo on varma tieto samaa sukupuolta olevia pareja vihkivien pappien ryhmältä.
        He pitävät niistä keskuudessaan kirjaa ja tuskin valehtelisivat.


      • Pe.ku kirjoitti:

        "Jos tuo pitää paikkansa, on tuomiokapituli helisemässä pian asian sunteen! "

        Tuo on varma tieto samaa sukupuolta olevia pareja vihkivien pappien ryhmältä.
        He pitävät niistä keskuudessaan kirjaa ja tuskin valehtelisivat.

        Tuomiokapitulit ovat helisemässä muutoinkin kanteluiden johdosta.

        Toiviaisestakin on kanneltu jo ainakin 40 kertaa, piispaehdokkaista on kanneltu samoin kuin seurakuntien lehdestä.
        Irja Askolasta on 2 kantelua ja homoparien vihkimisistä on kanteluja jokaisessa tuomiokapitulissa.


      • Pe.ku kirjoitti:

        "Jos tuo pitää paikkansa, on tuomiokapituli helisemässä pian asian sunteen! "

        Tuo on varma tieto samaa sukupuolta olevia pareja vihkivien pappien ryhmältä.
        He pitävät niistä keskuudessaan kirjaa ja tuskin valehtelisivat.

        Juu, tuo selvisi tuon kysymyksen esittämisen jälkeen.

        Taitaa nuo kantelut pian menettää merkitystään?


    • petostakonuovihkimiset

      "Papit ovat vihkineet 39 samaa sukupuolta olevaa paria ja lisäsi siunanneet 23 avioparia."


      Mitä väliä?? Hehän ovat vihkineet ilman kirkon ja Jumalan siunausta. Eli ovat toimineet samalla periaatteella kuin maitraatti.

      • Ja on vähän niinkin, että Jumala ei ole tähän mennessä siunannut yhtään avioliittoa. Samaa se on kaikille.


      • voiraukkaa
        torre12 kirjoitti:

        Ja on vähän niinkin, että Jumala ei ole tähän mennessä siunannut yhtään avioliittoa. Samaa se on kaikille.

        Olipas hentoinen oljenkorsi sinulla :))


      • voiraukkaa kirjoitti:

        Olipas hentoinen oljenkorsi sinulla :))

        Ei vaan se miten asiat ovat Raamatussa Jumalan kannalta.


      • JaJumalaSiunaa
        torre12 kirjoitti:

        Ei vaan se miten asiat ovat Raamatussa Jumalan kannalta.

        ...ja homoliittojen kannalta asia on että niitä ei siunaa kirkko eikä Jumala! Mutta ...


        Matt. 19:6
        Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."


        Mark. 10:9
        Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."


      • JaJumalaSiunaa kirjoitti:

        ...ja homoliittojen kannalta asia on että niitä ei siunaa kirkko eikä Jumala! Mutta ...


        Matt. 19:6
        Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."


        Mark. 10:9
        Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

        Että miten se Jumala on yhdistänyt avioparin? Onko käytännön esimerkkejä?

        Laittamasi kohdassa ei ole sitä Jumalan siunausta.


      • Ai jaa. Enpä silti ole sen perään kuten sinä. Voin olla aivan hyvin ilmankin.


      • Sinulla on heikot tiedot ja älyttömän surkea muisti.

        Minulla on varmaan yksi maailman heikoimmista himoista. Ja toisekseen Jarmolla on liian iso. Ja kun kumpikin mieluummin panisi, niin kumpikaan ei saa eikä pane.


    • Niin kaiketi yhä edelleen eroaa eniten heteroita siitä "oikeasta" aviosta , olikokan jotain 15 000 vuosivauhtia. Seksuaalivähemmistöjen avioliittoihin vaikea ottaa sillai tulisesti kantaa kun ei kosketa itseäni mutta toisaalta ei myöskään mitään vastaan sitä jos naimisiin haluavat. Ylipäätänsä noin heteroilla ei luulisi olevan koska tuolla eroamistahdilla joka lienee jo jatkunut noin 80- luvulla niin asia lienee jo laskettavissakin, että on todennäköisempää, että alttarille astelee kertaalleen eronnnut pariskunta kuin ekaa kertaa asialla oleva ja mehän kaikki tiedämme sen, että Raamatun mukaan avioliitto voidaan solmia vain kerran, toisin kuin taas sitten kasteen kanssa on huomattavasti väljempää.

    • Siedätyshoitoon

      Samaa sukupuolta olevat hakeutuvat heterojen tavoille ja tottumuksille ,jotta saisivat häpeää
      vähennettyä.Kukaan järkevä ihminen ei tule kaapista ulos kertomaan kieroutunutta seksiminäänsä.

      • Vai niin. Miksi koet homojen tuntevan häpeää? Ja miksi et halua homoja olemaan kuten muutkin ovat?

        Mistä tiedät mitä kukin homo tekee sängyssä? Minäkään en tiedä.


      • Ai, en tiennytkään. En mielestäni ole kokenut häpeää. Mutta se on aikaa entistä.


      • ihanata.ihanata
        torre12 kirjoitti:

        Ai, en tiennytkään. En mielestäni ole kokenut häpeää. Mutta se on aikaa entistä.

        Edelleen osa elämääsi.


      • Ööhhh - ehkä he ovat ihmisiä ja haluavat elää kuten kaikki muutkin?


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      243
      3552
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1332
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      38
      1084
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1046
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1031
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      990
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      799
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      768
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      755
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      356
      750
    Aihe