uskotko tuonpuoleiseen osa2

lannenlukija

19

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hehehehee

Miksi pelottavaa? Miksi "melkein hiuksia nostattava juttu"?

Olen kokenut hyvänä ja lämpimänä tutun ja läheisen ihmisen kohtaamisen.

• Pelkokangistaa

Omiin rajoihinsa ja raameihinsa jämähtäneet tyypit pelkäävät kaikkea mahdollista: pimeää, ufoja, uskontoja, uskovaisia, uusia paikkoja ja tilanteita, muutoksia, kuolemaa, elämää ...

• Kyllä minä jutun luin.
      En senkään jälkeen usko tuonpuoleiseen.
      En omia kokemuksia sotakokemuksiin vertaa.
      Joskus tullut tehtyä ylipitkiä työputkia, niin siinä kun istahtaa, ja sattuu menemään silmät kiinni, se mielikuvitusmaailma ja todellinen elämä voi mennä todentuntuisesti sekaisin.

• Noita sotilaiden kokemuksia on koottu kirjaksi.
      Kerran bongasin sen kirjastosta, en muista sen nimeä.

• pirremiinapas

Lapsena luin jokaisen Kansa taisteli lehden, ne olivat minusta mahdottoman jännittävää luettavaa.
      Isä ei ikänsä puolesta joutunut sotaan, mutta setä sitä vastoin oli mukana alusta alkaen.
      Isä oli nähnyt unen, että että veli jää henkiin mutta eno kaatuu, en muista että kaatuiko heitä useampiakin, mutta kuitenkin unessa oli ollut punainen härkä joka talloi enon, mutta setää ei ja isä tiesi ettei veli kuole.

Olen kertonut täällä joskus kuinka pikkuinen lapsenlapsemme sairastui äkillisesti, ja minulle oli hirveän kova huoli ja hätä hänen selviämisestään, ja mitäs muuta se ihminen äärimmäisessä hädässään tekee kuin kääntyy Jumalan puoleen, ainakin useimmat niin tekevät vaikkeivat välttämättä tunnusta sitä.
      Siinä Luojaltani anoessa, minulle tuli yhtäkkiä sanomattoman hyvä olo, kuin kaikki maailman paha olisi hävinnyt, ja silloin tiesin että pieni poika selviää, ja selvisikin.

• pirremiinapas

p.s. lisään vielä, että kuoleita omaisiani en ole koskaan nähnyt, mutta siskoni kertoi, että hänen edesmennyt miehensä kävi häntä katsomassa, muttei ollut virkkanut mitään.

• Poikamme kävi luonani unessa. Oli niin elävä uni että monesti illalla sanon ääneen, tulisit taas käymään.
      Juteltiin pöydän ääressä kuten teimme hänen eläessäänkin, tiesin että hän oli kuollut mutta se tuntui silti ihan luontevalta. Sitten poika sanoi että pitää lähteä, saatoin eteiseen kuten aina ennekin tein, kosketin olkapäätä, hän kääntyi, oli ihan lähellä. Kysyin, koska taas tulet käymään, hän sanoi, kyllä tulen, en osaa sanoa koska. Uni oli äärettömän lohdullinen. En unohda sitä ikinä.

• Tottahan kuolleista ihmisistä voi unta nähdä siinä kuin elävistäkin, mutta ei se sitä tarkoita, että he oikeasti kävisivät. Unet on unia ja nousevat omasta alitajunnastasi.
        Kuolleet eivät kurki muuten kuin omassa päässä.

• Tellukka kirjoitti:

Tottahan kuolleista ihmisistä voi unta nähdä siinä kuin elävistäkin, mutta ei se sitä tarkoita, että he oikeasti kävisivät. Unet on unia ja nousevat omasta alitajunnastasi.
        Kuolleet eivät kurki muuten kuin omassa päässä.

Näinhän se on, en usko yliluonnolliseen.
        Mitä enemmän ikävöi sen enemmän on myös muistoja alitajunnassa.
        Mies sairasti lähes 20-vuotta, lopussa hän itse ja läheiset toivoivat että kuolema armahtaisi, en ole nähnyt hänestä kertaakaan unta, surutyö tuli tehtyä sairauden aikana. Tämä että toivon näkeväni pojan unessa on enemmän toivomus itselleni.

• lannenlukija

pirre tiedatko etta nuo lehdet on koneella ilmaiseksi luettavissa,,,jos on aikaa ja kiinnostusta

• Kaupassa minua vastaan käveli kaunis, nuori nainen.
      Silmäni puoli-raukeina, hieman viettelevinä katsoin häntä.
      Nainen katsoi minua länpimän veljellisesti.
      Terästin katseeni.
      Luojani, tuon tytön täytyy olla kuollut siskoni!
      Moikkasiko hän minua vain?
      Vai syntyikö hän uudelleen?
      Voiko todellakin kolme kuukautta vanhana kuollut tyttö-lapsi muistaa veljensä.
      Veljensä joka ei ollut vielä edes syntynyt?
      Tunsin länpimän häivähdyksen sisälläni.
      Minä en kuole turhaan.
      Sukumme komeus ja kauneus jatkuu ikuisuuteen...

H.

• Kyllä varmaan siskosi tulee esiintymään sinulle vielä monen muotoisena, kun vanha paappara luot (mielestäsi) vietteleviä katseita nuorille kauniille naisille.
        Tulet saamaan takaisin lämpimän hellyttäviä katseita, ellei sitten joku heistä vedä sinua oikeuteen, kun sehän on niinkuin nykyajan trendi sellainen.

• Tellukka kirjoitti:

Kyllä varmaan siskosi tulee esiintymään sinulle vielä monen muotoisena, kun vanha paappara luot (mielestäsi) vietteleviä katseita nuorille kauniille naisille.
        Tulet saamaan takaisin lämpimän hellyttäviä katseita, ellei sitten joku heistä vedä sinua oikeuteen, kun sehän on niinkuin nykyajan trendi sellainen.

Minuakin hellyttävät suloiset vanhat paapparat, "viettelevä" katse on usein sameiden, kaihisten silmien luoma. Tekisi mieleni kysyä onko leikkausta suunniteltu.
        Hellyttävää vaikutusta tehostaa mikäli papparaisella on tukena keppi tai hän liikkuu rollaattorin avulla.
        Vanhat miehet ovat herttaisia luullessaan itseään hurmureiksi.

• Kerubibileet

``Tuonpuoleisesta`` tulee vain homoilu mieleen.

• vaatimattomuuskaunistaaa

hunkz...ei olekkaan turhan vaatimaton..kukas se kollin hännän nostaa,,jollei vanaha kolli ite?

• eikatoakoskaan

Jos johonkin, niin tuohon asiaan uskon.

• Lewy

On olemassa geriatrinen sairaus nimeltään Lewyn kappale tauti.
      Siihen kuuluu usein harhoja, mm. vainajien näkemistä, istumassa vaikka kotisohvalla ihan todentuntuisena.

• Tutkitarkemmin

Joo-o, mutku niitä "harhoja" näkevät muutkin kuin ko. sairautta sairastavat.

• Per-kel

Uskon Robert Lindiä, Kramforsista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5744
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      1907
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      25
      1349
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1149
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1105
    6. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1057
    7. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      66
      1019
    8. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      142
      1013
    9. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      49
      971
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      965
    Aihe