Miten päin olisin?

Wiwian

Tapasin 2016 tammikuun lopulla miehen, joka vei jalat alta. Mies kuitenkin käyttäytyi ajoittain minua kohtaan kummallisesti. Välillä suurta rakkautta ja välillä latistaen. Olimme on/offilla muutaman kerran, kun tämä mies jäi pettämisestäkin kiinni. Jälkeenpäin ajatellen kohteli minua todella julmasti. Jollain tapaa kuitenkin juutuin tähän ihmiseen. Ehkä perustelin sillä, että en halunnut olla yksin ja nämä hyvät hetket olivat todella hyviä. Ja tämä mies palasi aina luokseni. Suhdetta offineenkin jatkui kaiken kaikkiaan vuoden 17 helmikuun puoleenväliin. Kunnes taas sain silmilleni draamaa. Siihen draamaan riitti, että oli vain olemassa.
Kesti pitkään irtautua henkisesti tästä henkilöstä. Olimme kuitenkin syksyllä yhteyksissä muissa merkeissä. En halunnut suhdeasioita vaan olisin tarvinnut ns. ammatillista kaveruutta vain yhden projektin verran, johon lupautuikin auttamaan. Tällä kaverilla oli tapana usein mainostaa osaamistaan sanoittajana ja runoilijana yms. ja kysyin, että kiitoksena oman innostuksen herättämisestä valokuvaukseen ja luovuuteen, olisiko kiinnostunut näyttelyyni tekstit tekemään. Olisi pitänyt arvata, että hän vesitti asian lupailemalla turhaa. Toisaalta annoin mahdollisuuden sovintoon ja mun puolelta oli ok sekin, ettei sanoja sitten ollutkaan. Jossain vaiheessa tätä projektia varten pyysin katsomaan kuvia ihan käsissään ja ideoimaan siitä. En halunnut lähettää niitä sähköpostilla, sillä oli aiemminkin käyttänyt kuviani omiin tarkoituksiinsa. Tapasimme, otimme parit juomat. Höpistiin kuulumiset ja palasin kotiin. Seuraavana päivänä tämä tuli käymään. Lämmitin saunan ja katsottiin jokin ohjelma ja nukahdettiin. Tää tyyppi olis siis yötä vaikkei mitään tapahtunutkaan. Oli hyvä nähdä. Huomasin, ettei minulla ole mitään tunteita enää tätä ihmistä kohtaan ja pääsin siinä mielessä lopullisesti irti......

Mutta! Tätä saunomista edelsi tämän miehen laittamat flirttiviestit ja antoi ymmärtää olevansa vapaa. Totesin kuitenkin, että eiköhän ihan kaveripohjalla olla. En halunnut asettaa itseäni enää mihinkään pyöritykseen vaan tehdä yhteistyössä projektiani valmiiksi. Noh, seuraavana päivänä tämän lähdettyä totesin, että voimme toki kavereita olla, koska suuret tunteet ovat jo niin hyvin hyytyneet. Eli FB-kavereiksi. Huomasinkin siinä sitten, että tämä mies on seurustellut "virallisemmin" kuukausi (maaliskuusta 17) siitä, kun meillä meni poikki. Ja vain kymmenen päivää aiemmin tätä virallista fbtiedotetta oli ehdottanut seksuaalista seikkailua kanssani sähköpostitse, josta kieltäydyin. Veikkaisin, että ovat silloin jo tapailleet ahkerammin, kun olimme vielä yhdessä ja ainakin tämän ehdotuksen esittäessään.

Sitä nyt pähkäilenkin, että syksystä lähtien on mielessäni pyörinyt, että pitäisikö tätä naista informoida. Tästä sähköpostista ja syksyisestä viestistä, jossa mies totesi ehdotuksiinsa näin: " Eihän se keltään ole pois, jos jotain tapahtuu".

Olen miettinyt, ettei heidän suhde minulle kuulu., mutta olen myös miettinyt sitäkin, että tämä mies tuolla asenteella loukkasi minua todella paljon ja selän takana tekee tälle toiselle samaa. Minusta tuntuu pahalta tämän naisen takia. Tuntui pahalta kun itse olin hänen asemassaan. Olen pohtinut pääni puhki, että miksi suojelisin olemalla hiljaa tätä miestä antaen oikeuden "onneen", kun itse olen menettänyt luottamuksen ja on ollut todella vaikeaa päästää ketään lähelle. Enkä ole päästänyt vieläkään. Kärsinkö siis itse rangaistuksen olemalla loppuikäni yksin vain siksi, että joku toinen käyttäytyy näin?
Olen pohtinut sitäkin, että hakiko tämä mies minusta sitä henkilöä, joka päättäisi heidän suhteensa, koska hän itse ei päätä mitään vaan aloittaa selän takana uusia ja alkaa käyttäytyä törkeästi.
Suurin veikkaus on, että nykyinen suhde on kuitenkin vain pätevä järjestely oman lapsensa tapaamiseen, mikä on helpottunut saadessaan käyttää naisen autoa ja asuntoa lapsen esikoulun lähellä. Hän ei melko todennäköisesti kykene rakastamaan aidosti ketään... Ainakaan niin kuin minä itse rakkauden olen oppinut käsittämään. Todellista rakkautta ei petetä ja nujerreta tai käytetä vain hyödyksi.
Minä luulin meidän seurustelleen ja minua petetyn, mutta nyt hän yrittikin käyttää minua pettämiseen. Olenkohan ollut aiemminkin vain pettämiskumppani tietämättäni lullen muuta?

Mitä siis tekisin? Viestit ovat kaikki tallella. Myös ne missä itse olen välttelevä ja asiallinen. Motkotin jopa sitä, että älä nyt j...lauta mokaa jos olet onnes löytänyt. Mutta tämä paha olo tätä naista kohtaan on kasvanut sitä mukaa kun olen noita jeesusteluita ja hehkutuksia miehen seinällä lukenut ja varsinkin tuon viestittelyn jälkeen. Kertoakko tämän miehen ajatuksista tälle naiselle vaiko eikö? Mullon välillä asiasta niin hirvee olo, että on ollut tosi lähellä, että valaisen, millainen mies hänellä on. Se ei ainakaan menetys olisi vaikka yhden fb-kaverin menettäisiin... siis tämän miehen.

Olis se voinut olla rikkomattakin... vaan ei.

29

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En usko että maailmasta löytyisi yhtään parempaa foorumia käsitellä asiaasi.

      • kjhgjhgkjhgk

        Älä.. :D

        No, on täällä naisiakin..

        Ap kuvaili hyvin sen hässäkän, mitä pariutuminen nykyään on -vaikka ottaisi sen tavismiehen. Kaikilla on liikaa valinnanvaraa. Niin miehillä, kuin naisilla. Itse lähden heti jos joku pettää. Muuten tuo kaikki on niin tuttua..

        Face on kaikin tavoin yks prkl, jos haluaa olla parisuhteessa.


      • Case-Closed
        kjhgjhgkjhgk kirjoitti:

        Älä.. :D

        No, on täällä naisiakin..

        Ap kuvaili hyvin sen hässäkän, mitä pariutuminen nykyään on -vaikka ottaisi sen tavismiehen. Kaikilla on liikaa valinnanvaraa. Niin miehillä, kuin naisilla. Itse lähden heti jos joku pettää. Muuten tuo kaikki on niin tuttua..

        Face on kaikin tavoin yks prkl, jos haluaa olla parisuhteessa.

        Kyllä toi on joku pelimies. Kannattais pysyä kaukana.


      • kjhgjhgjhgjh
        Case-Closed kirjoitti:

        Kyllä toi on joku pelimies. Kannattais pysyä kaukana.

        Niin sitä luulis! Ikävä kyllä myös ujon ja kiltin oloiset miehet saattavat käyttäytyä noin. On ihan omakohtaista kokemusta.


      • kjhgjhgkjhgk kirjoitti:

        Älä.. :D

        No, on täällä naisiakin..

        Ap kuvaili hyvin sen hässäkän, mitä pariutuminen nykyään on -vaikka ottaisi sen tavismiehen. Kaikilla on liikaa valinnanvaraa. Niin miehillä, kuin naisilla. Itse lähden heti jos joku pettää. Muuten tuo kaikki on niin tuttua..

        Face on kaikin tavoin yks prkl, jos haluaa olla parisuhteessa.

        Harva jää suhteeseen missä pettäminen paljastuu jo aluvaiheessa, enempi tarina tuntuu provolta.


      • Buhahaha
        kjhgjhgjhgjh kirjoitti:

        Niin sitä luulis! Ikävä kyllä myös ujon ja kiltin oloiset miehet saattavat käyttäytyä noin. On ihan omakohtaista kokemusta.

        Tavismies ei vie jalkoja alta keneltäkään naiselta, eikä yleensä myöskään esittele itseään "sanoittajana ja runoilijana". Jos tavismies sanoittaa tai runoilee hän yleensä vähättelee aikaansaannoksiaan eikä halua esitellä niitä.


      • Runoilijatyttö
        Buhahaha kirjoitti:

        Tavismies ei vie jalkoja alta keneltäkään naiselta, eikä yleensä myöskään esittele itseään "sanoittajana ja runoilijana". Jos tavismies sanoittaa tai runoilee hän yleensä vähättelee aikaansaannoksiaan eikä halua esitellä niitä.

        Minun tuntemat pöytälaatikkokirjailijat ja -runoilijat kyllä mainitsisivat asiasta kiinnostavalle naishenkilölle. On se sen verran tärkeä osa omaa identiteettiä. Itsekin olen aina kirjoittanut, ja olen kertonut sen jo senkin vuoksi, että olen halunnut kumppanin, joka ymmärtää kirjoittamistani (vaikkei itse kirjoittaisikaan).


      • Buhahaha
        Runoilijatyttö kirjoitti:

        Minun tuntemat pöytälaatikkokirjailijat ja -runoilijat kyllä mainitsisivat asiasta kiinnostavalle naishenkilölle. On se sen verran tärkeä osa omaa identiteettiä. Itsekin olen aina kirjoittanut, ja olen kertonut sen jo senkin vuoksi, että olen halunnut kumppanin, joka ymmärtää kirjoittamistani (vaikkei itse kirjoittaisikaan).

        On vähän eri asia mainita asiasta kuin "usein mainostaa osaamistaan" kuten AP asian ilmaisi.


    • Wiwian

      A.Palstamäki ... Tämä postaukseni oli ehkä enemmän pahan olon purkuakin. Mutta toisaalta voisin herättää keskustelua siitäkin, että jos seurustelee sellaisen ihmisen kanssa, joka pettää ja tietoisesti jättää kertomatta muille seurustelevansa vain saadakseen itselleen pönkitettyä egoa... niin haluaisitko tietää itse millainen se henkilö todellisuudessa on?

      Mä itse haluaisin, jos joku tietäisi kumppanini seikkailevan selkäni takana. Varsinkin jos se tapahtuu kivan jälkeen eikä esim. riidan. Siis jos seurustelisin. taatusti loukkaa, mutta miksi haluaisn tällaisen ihmisen kanssa enempää aikaani jakaa, jos häneen ei voi luottaa?

      Mutta mitä muut ajattelevat asiasta?

      • "Mutta mitä muut ajattelevat asiasta?"

        Ajattelen että toki olisi oikein kertoa mutta saat siitä vain pahiksen viitan palkkioksi. Se nainen todennäköisesti ei usko, ainakaan aluksi, ja syyttää sinua kateelliseksi ja että yrität vain saada sen jänniksen itsellesi ja se jänniskin sitten vihaa sua. Se mietintäsi ettei kuulu sulle taitaa mennä osimoilleen oikein, poistat vaan tyypit face-kamuistasi ja koko elämästäsi kokonaan etkä murehdi siitä sen enempiä, unohdat. Eköhän se sille sen uudelle jossain vaiheessa ilman sinuakin selviä mikä tyyppi on miehiään.


      • ewrewwwww
        Harmaaritari kirjoitti:

        "Mutta mitä muut ajattelevat asiasta?"

        Ajattelen että toki olisi oikein kertoa mutta saat siitä vain pahiksen viitan palkkioksi. Se nainen todennäköisesti ei usko, ainakaan aluksi, ja syyttää sinua kateelliseksi ja että yrität vain saada sen jänniksen itsellesi ja se jänniskin sitten vihaa sua. Se mietintäsi ettei kuulu sulle taitaa mennä osimoilleen oikein, poistat vaan tyypit face-kamuistasi ja koko elämästäsi kokonaan etkä murehdi siitä sen enempiä, unohdat. Eköhän se sille sen uudelle jossain vaiheessa ilman sinuakin selviä mikä tyyppi on miehiään.

        Samaa mieltä. Mies sanoo sua "hulluksi exäksi" tms. Ei kannata puuttua.


    • vaihdajoskuspalstaa

      Taas tätä samaa valitusta. Et sinä kenestäkään kiinnostunut ole kuin narsistisesti itsestäsi. Ja mikähän sai tänään tällaisen postauksen vieläpä sinkut palstalle, kun tällaiset kuuluvat ihan jonnekin muualle? Hmmm....

      • jännämies.pani

        Tämä on sinkkuelämää.

        Ätmien ruikutusta täällä on ihan tarpeeksi, 9/ 10 viestiketjuista.


    • Kiltti-ja-Kunnollinen

      Nainen antaa aina jännämiehelle pillua vaikka pettää ja valehtelee.

      • jännähaju

        Tottakai. Minäkin meinasin jättää jännäni mutta en kuitenkaan. Ei se minun jännä ehkä valehtele vaikka käy kavereiden kanssa kaljalla. Piereskely on pahinta.


      • aaaaaaaaaaaasssss

        Tuollaista se on, kun ei päässä liiku niin sitte yhtään mitään.


    • crux

      Kaikki tämä tuskailu vain sen takia että mies "vei jalat alta" eli oli komea tai muuten miellytti pinnallisella tavalla. Ottaisit kunnon miehen ja opettelisit tuntemaan aivoilla tai sydämellä - ei jaloilla.

      • Tvixer

        Oho.. jaksoit lukea oikein ensimmäisen lauseen pisteeseen asti ja kommentoit älyllisen nerouden niillä rajamäärillä niin, että nobelistit ja ydinfyysikotkin kalpenis, ettei heilläkään riitä kapasiteetti analysoimaan tajunnan virtaa muutaman sanan perusteella. Olemme siis löytäneet ihmisneroujen jumalan. Hallelujaa!


      • realismmmmm

        Ei se auta nykyään.

        Kunnollisillakin miehillä on niin laajat verkostot. Ei tarvitse olla kovinkaan ihmeellinen, niin valinnanvaraa löytyy pilvin pimein.

        Ei normaali mies ajattele, että naisen on oltava välttämättä hoikka, nuori ja lapseton. Hyvin moni kelpaa. Sulla on vaan tuo pipo liian kireällä -yksinäisyys täysin oma syy.


    • Lopetamiettiminen

      Kuka laittaa fb. Statukseen jos seurustelee. Aika keskenkasvuista oman egonsa pönkittämistä. Sanoisit sille jätkälle että haluat munaa, haluat seurustella sen kans. Tyhmää jaaritella asian kans. Jos ei halua niin etsit jonkun toisen.

    • Tilanteesi on joltain osin tuttu, siltä osin että tekisi mieli narauttaa katala ukko jonka tietää kusevan toistakin naista silmään. Mutta...se mutta. Joudut itsekin arvelluttavaan asemaan ja keskelle riitaa tuossa tiimellyksessä.

      Niin kivaa kun olisi pelastaa toinen, voikin toimia päinvastoin tajuamattaan...toinen voi kokea sinun asiaan sekaantumisen juuri toisin, kun luultavasti tahtoisit. Siis tämä nainen...

      Jotenkin tuosta ketkusta on viisasta koittaa päästä yli, voittajana. Ottaa aikansa, kun haavat arpeutuu. Mutta kyllä ne voi parantua, et vaan pyörittele huonoja miehiä mielessä. Keskity niihin hyviin mielummin ja huonot unohtuu.

      • Wiwian

        Kiitos sinulle. Jotenkin kannustabinta mitä täällä lukee. Ongelma vain on, etten vuoteen ole uskaltanut enää lähteä kenenkään kanssa edes kahville. Olis niin paljon helpompi unohtaa koko juttu, jos jotain mukavaa tosiaan tulis eteen. Kai ehkä joskus. Se viha tota tyyppiä kohtaan on välillä kova. Ne kysymykset, että miksi tämänkin piti luottamusta romuttaa ja miks hänellä pitäisi mennä hyvin jos ei salli muillekkaan. Mutta ehkä vaatii vielä paljon aikaa toipua. Toivoisin, että ei enää näitä ikinä. Elämä on liian lyhyt myös jatkuvaan toipumiseenkin tällasista. Toisaalta tänne kirjoittaminen auttoi vähän. Noita kaikkia mä en viitsinyt edes kunnolla lukee. Antaa heidän mesoo.


      • KatsoPeiliin
        Wiwian kirjoitti:

        Kiitos sinulle. Jotenkin kannustabinta mitä täällä lukee. Ongelma vain on, etten vuoteen ole uskaltanut enää lähteä kenenkään kanssa edes kahville. Olis niin paljon helpompi unohtaa koko juttu, jos jotain mukavaa tosiaan tulis eteen. Kai ehkä joskus. Se viha tota tyyppiä kohtaan on välillä kova. Ne kysymykset, että miksi tämänkin piti luottamusta romuttaa ja miks hänellä pitäisi mennä hyvin jos ei salli muillekkaan. Mutta ehkä vaatii vielä paljon aikaa toipua. Toivoisin, että ei enää näitä ikinä. Elämä on liian lyhyt myös jatkuvaan toipumiseenkin tällasista. Toisaalta tänne kirjoittaminen auttoi vähän. Noita kaikkia mä en viitsinyt edes kunnolla lukee. Antaa heidän mesoo.

        Kirjoitat mielipide kysymyksen johon odotat vain tietynlaisia vastauksia kertoo sen, että et edes tosissaan kysy mitään, vaan haet pönkitystä omaan narsistiseen ajatusmaailmaasi. Meinaan jos asia olisi toisin, et kirjoittaisi "Noita kaikkia mä en viitsinyt edes kunnolla lukee. Antaa heidän mesoo."
        Tuo on katkeran narsistin marinaa. Vastauksen vuodatuseesi löydät silloin, kun menet seisomaan sen peilisi eteen.
        Ainiin, ohitat tämänkin vastauksen, koska tässä ei myötäeletty ja nuoleskeltu sinun mielipiteesi "oikeamielisyyttä" tyyliin (voi voi nyt sentään, kun pikku liisin mieli on pahoittunut kyllä ne miehet on pahoja ja ilkeitä, sinä teet oikein miehet tekee väärin)
        Ei muuta kun alat rekisteröidyllä nimimerkilläsi plussaamaan "oikeat" mielipiteet a miinustaan väärät.


      • Wiwian kirjoitti:

        Kiitos sinulle. Jotenkin kannustabinta mitä täällä lukee. Ongelma vain on, etten vuoteen ole uskaltanut enää lähteä kenenkään kanssa edes kahville. Olis niin paljon helpompi unohtaa koko juttu, jos jotain mukavaa tosiaan tulis eteen. Kai ehkä joskus. Se viha tota tyyppiä kohtaan on välillä kova. Ne kysymykset, että miksi tämänkin piti luottamusta romuttaa ja miks hänellä pitäisi mennä hyvin jos ei salli muillekkaan. Mutta ehkä vaatii vielä paljon aikaa toipua. Toivoisin, että ei enää näitä ikinä. Elämä on liian lyhyt myös jatkuvaan toipumiseenkin tällasista. Toisaalta tänne kirjoittaminen auttoi vähän. Noita kaikkia mä en viitsinyt edes kunnolla lukee. Antaa heidän mesoo.

        No ei nuo muutkaan minusta huonoja kommentteja olleet, siellä on jokatoisella rivillä ihan asiaa. Tittaa....

        https://www.youtube.com/watch?v=WQI1JIZnz7Q

        Nykyään löytyy biisejä joka tarkoitukseen ja kaikista aiheista...


      • EdesUnissa

        Olen samaa mieltä. Ei aloittaja selviäisi tästä voittajana ja auttajana. Hänhän itse kutsui henkilön kotiinsa, jne tuon toisen naisen silmissä. Se voi tuo toinen nainen yhtä hyvin ajatella että yritit viedä häneltä miehen, ja kun se ei sitten onnistunut niin pyrit rikkomaan miehen suhteen.
        Ja niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin sillä toisella naisella olisi oikeus ajatella noin. Aloittajahan sanoi että kutsui miehen kotiinsa yöksi ja varmistui sillä tavoin ettei suuria tunteita enää ole. Jos et ajatellut toista naista ENNEN tätä yötä, niin tekee hiukan tekopyhäksi ajatella sitä nyt kun huomasit ettei sinulla ole enää mitään voitettavaa. Jos sinulla olisi ollut suuria tunteita, niin olisi OK kutsua toisen naisen mies yöksi ?
        Melkein 100%lla varmuudella se näyttäisi ulospäin huonolta.


    • .. Jos se toinen ei ole itse Saman- tai VastaavanKaltainen NarsuMarsu, niin olisihan hänen "pelastuminen" tälläiseltä TodToivottavaa.. Mutta monesti helpommin sanottu, kuin tehty.. Jopa silloin, vaikka toinen olisi tuttu/kaveri/ystävä.. ;P

      .. Ja nämä(kään) jutut ei ole SukuPuoliSidonnaisia.. ;P

    • Juuri tällaisista jännämiehistä naisilla on täällä aina tapana avautua hyvin laveasti.

      Kerro tai et, aika sama. Ei sillä juuri mitään merkitystä ole. Jollain tavalla teidän pitää draamanne saada kuitenkin.

    • flowersreally

      Kuka jaksaa miettiä noin paskaa tyyppiä ”viime syksystä lähtien” vaikka on päästänyt jo aikaa sitten irti? Move on, sis.

    • Pillujen--asiantuntija

      Nainen ei halua jännämiehestä eroon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    6. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3035
    7. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3035
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3029
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3026
    Aihe