gallup: monenko aikaan pillerit?

pohdiskeleva

Kertokaapas mihin aikaan päivästä kukin ottaa e-pillerin? Aamulla, illalla...?!? Onko hyvinkin tarkka kellonlyömä?

Itse aloitan pian e-pillerit ja mietin kovasti mikä olisi paras ajankohta pillerien ottamiselle. Eli kertokaa samalla perusteluita valinnalle.

30

7467

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppuli

      Itse otan pillerin aamulla herättyäni, eli arkisin yleensä samalla kellonlyömällä ja viikonloppuisin hiukka myöhemmin. Huonomuistinen kun olen niin tuo on tuntunut helpoimmalta ajankohdalta ja muodostuikin nopeasti tavaksi, elikkä pilleri suuhun aamun ensimmäisen vesihuikan kanssa.

      • Nova

        Oon napannu pillerin aina about 6 aikaan illalla. Sillon olen (ainaki useimmiten) varmimmin hereillä ;) Joskus ei muista just siihen aikaan ottaa, mut myöhemmin illalla sit muistuu mieleen. Mut yhdistelmäpilsuja ei tarttekaan onneks just tiettyyn samaan aikaan muistaa ottaa, toisin kun kai minipillereitä.


      • mää
        Nova kirjoitti:

        Oon napannu pillerin aina about 6 aikaan illalla. Sillon olen (ainaki useimmiten) varmimmin hereillä ;) Joskus ei muista just siihen aikaan ottaa, mut myöhemmin illalla sit muistuu mieleen. Mut yhdistelmäpilsuja ei tarttekaan onneks just tiettyyn samaan aikaan muistaa ottaa, toisin kun kai minipillereitä.

        Mietin tuossa että jos nuo "skitsokohtaukset" johtuisikin tuosta hormonihuipusta pillerin ottamisen jälkeen niin pillerinhän voisi kokeilla ottaa illalla ja nukkua yöllä sen pahimman pläjäyksen ohi...Olisikohan tässä teoriassa mitään mieltä?


    • neiti X

      Olen ottanu illalla yhdeksän maissa. Syynä on toinen lääkitys, joka pitää ottaa 2 kertaa päivässä eli 12 tunnin välein. Aattelin et aamuyhdeksältä olisin usein jo hereillä ja illalla jo kotona. Varmuudeksi olen laittanu kännyn hälyttämään joka ilta samaan aikaan, ettei varmasti unohdu. Että näin.

    • Lupu

      Hienoa, että huolehdit tarkkaan ajasta!

      Mutta, mulla on sulle helpompi ehdotus - NuvaRingiä ei tarvitse muistaa kun 2 kertaa kuussa. Ja onhan se tietenkin kanssa muistettava laittaa ja ottaa samaan aikaa pois, mutta sitä ei onneksi tarvitse tehdä 21 kertaa kuussa!

      Jos harkitsisitkin renkaan aloittamista, kysy toki lääkäriltäsi, sopiiko se juuri sinulle. Mulle ainakin loistavasti ja musta on mielettömän hienoa, ettei tarvitse joka päivä miettiä ehkäsyä!Kännykkä ja kalenteri vaan muistuttaa sen 2 krt/kk...

      • Tiina

        Ite otan pillerin iltasin siinä viiden maissa.


      • mie
        Tiina kirjoitti:

        Ite otan pillerin iltasin siinä viiden maissa.

        Mulla vaihtelee tarkka aika, mutta pyrin aamulla ottamaan, 8-12 välillä. Ei ole pettänyt, vaikka useinki tulee monen tunnin heittoa.


    • minttuliisa

      No aina kun muistaa..

    • Miina

      Pillerini lempinimi on "arvi", ja nimi tulee tietysti uutisankkurista Arvi Lindistä. Otan pillerini klo 20.30, aika jolloin varmasti olen hereillä ja yleensä kotona. Aika on sopinut hyvin jo 7 vuoden ajan, joskus olen illalla unohtanut ottaa pillerin, mutta koska herään jo seitsemän aikoihin ehdin otaa sen silloin.

    • Hanna

      Otan pillerin aamulla, koska silloin minulla on koko päivä aikaa muistaa se, jos sattuu unohtumaan. Harvemmin tosin unohtuu, siitä on tullut niin rutiini.

    • Oona

      Otan yheksältä illalla, koska aamulla ei aina tiiä monelta herää ja päivät oon koulussa. Mä laitan kännykkään varulta aina yheksäks herätyksen soimaan, niin ei unohdu =)

    • minä taas

      Otan pillerin illalla viiden-kuuden aikoihin. Joskus muistan ottaa vasta ennen nukkumaanmenoa, mutta eipä se niin tarkkaa ole yhdistelmäpillerien kanssa :)

      • minä taas

        Perustelut unohtui... eli tuo on hyvä aika siksi, koska olen ainakin hereillä varmuudella ja pillerin otto on helppo rytmittää päivällisen yhteyteen, jonka syön yleensä tuohon aikaan.

        Ajan valintaan vaikutti sekin, että jos olen sattumalta ollut vähän viihteellä edellisenä iltana ;), minua ei todennäköisesti enää tuohon aikaan okseta. Vastaavasti jos olen lähdössä viihteelle, pilleri ehtii imeytyä ennen kuin minulle mahdollisesti voi tulla paha olo alkoholin takia.


    • ***

      Pilleri naamaan klo 15. Mulla on minit, joten ottoaikaan saa tulla heittoa max 3 tuntia. Viikonloppuisin nukun paljon pidempään kuin viikolla, joten aamu ei sovi ajankohdaksi. Ja viikonloppuisin illalla on menossa kavereiden kanssa ja silloin se ei muistu mieleen..

      Muutenkin pääsen noihin aikoihin koulusta, pilleri naamaan silloin koulun vessassa ja sieltä suunnistan salille ja muihin harrastuksiin, ei tarvitse pilleriä muistaa niissä ollessa..

    • Anonyymi

      Itse aloitin slindat tänään ja otin nyt klo 19 koska aamulla itsellä huono ajankohta ja päivällä sen verran myöhään pääsen koulusta ja on treenejä joten tämä sopii ainakin itselle

    • Anonyymi

      Älä ota milloinkaan. Niistä voi saada pahoja haittavaikutuksia. Minäkin kuusi eri merkkiä kokeilleena, mitkään ei sopineet ja viimeisin aiheutti pesäkkeen maksaan. Jos olisin jatkanut pillereiden napsimista, olisin saanut syövän.

      • Anonyymi

        just. näkyykö tuo maksapesäke verikokeissa


      • Anonyymi

        niin ja se maksapesäke on sitten eka haittavaikutus mikä tulee e-pillereissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        just. näkyykö tuo maksapesäke verikokeissa

        Ei näkynyt, vaan sattumalta löydettiin ultraäänessä. Ja tuota ennen tuli kaikkia muita haittavaikutuksia. Mutta itsepähän tiedätte mitä kroppaanne työnnätte, että älkää sitten ihmetelkö jos jotain vakavampaa ilmenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näkynyt, vaan sattumalta löydettiin ultraäänessä. Ja tuota ennen tuli kaikkia muita haittavaikutuksia. Mutta itsepähän tiedätte mitä kroppaanne työnnätte, että älkää sitten ihmetelkö jos jotain vakavampaa ilmenee.

        olen käyttänyt minipilereitä 12 vuotta ja mitään haittavaikutuksia ei ole tullut. Pitäiskö mun nyt odotella sitä maksapesäkettä ekana haittavaikutuksena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näkynyt, vaan sattumalta löydettiin ultraäänessä. Ja tuota ennen tuli kaikkia muita haittavaikutuksia. Mutta itsepähän tiedätte mitä kroppaanne työnnätte, että älkää sitten ihmetelkö jos jotain vakavampaa ilmenee.

        se ettei sulle sopineet mitkään pillerit ei tarkoita että kaikille tulis sopivista pillereistä maksapesäke. Luin että maksasyöpä näkyy verikokeissa ja mä käy muiden lääkkeiden takai kerran vuodessa maksakokeissa ja arvot on erinomaiset. Ei ole merkkiä että maksa olis huonossa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        se ettei sulle sopineet mitkään pillerit ei tarkoita että kaikille tulis sopivista pillereistä maksapesäke. Luin että maksasyöpä näkyy verikokeissa ja mä käy muiden lääkkeiden takai kerran vuodessa maksakokeissa ja arvot on erinomaiset. Ei ole merkkiä että maksa olis huonossa kunnossa.

        Ei ollut syöpä, vaan pesäke, joka ei näkynyt verikokeissa. Jos olisin jatkanut/aloittanut uudelleen hormonaalisen ehkäisyn, olisi voinut kehittyä syöväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut syöpä, vaan pesäke, joka ei näkynyt verikokeissa. Jos olisin jatkanut/aloittanut uudelleen hormonaalisen ehkäisyn, olisi voinut kehittyä syöväksi.

        Se että sulle ei sopineet mitkään pillerit ei tarkoita että mulle tulis ekana haittavaikutuksena 12 vuoden jälkee maksapesäke. Sun keho ei tykännyt e-pillereistä. mulla sopii ja mulle ei ole tullut yhtään haittavaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että sulle ei sopineet mitkään pillerit ei tarkoita että mulle tulis ekana haittavaikutuksena 12 vuoden jälkee maksapesäke. Sun keho ei tykännyt e-pillereistä. mulla sopii ja mulle ei ole tullut yhtään haittavaikutusta.

        Kuka sanoi, että söin pillereitä 12 vuotta??! Ei kukaan. Kyse oli muutamasta vuodesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sanoi, että söin pillereitä 12 vuotta??! Ei kukaan. Kyse oli muutamasta vuodesta.

        Minä olen syönyt 12 vuotta ja yhtäkään haittavaikutusta ei ole tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen syönyt 12 vuotta ja yhtäkään haittavaikutusta ei ole tullut.

        Otan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa.

        minkä takia.Mä oon syönyt vuosia jo cerazettea koska ne pitää vuodot pois. Musta on ihanaa kun ei tartte pelätä ohivuotoja ja vaatteiden likaantumista vereen.


    • Anonyymi

      No niinku ite lopetin e-pilsut juuri tuon takia ja alettiin käyttää kondomia paljo kivemmalta tuntuu ku mitkään ällöt pillerit

      • Anonyymi

        taidat rakastaa menkkoja todella paljon ja onneks olkoon ei sulla ole ikinä tullut ohovuotoja.


    • Anonyymi

      heittelet vaan naamariin ne ohjeen mukaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe