Jaguarilta upea auto, mutta siinä on ongelma

JaghienoJag

Jaguar teki hienon sähköauton, mutta siinä on yksi ongelma, tai no, useimmille kaksi.

Ensimmäinen on hirveä hinta. Toinen on se, että vaikka pystyisikin maksamaan hirveän hinnan, niin silti toimintamatka on melko vaatimaton.

Vaatimaton toimintamatka taas selittyy auton koolla ja muodolla. Kun akkujen ominaisuudet eivät riitä, niin sitten ne eivät riitä. Sähköautot kelpaavat kakkoskulkineiksi kaupunkeihin, mutta niin kuin tuostakin esimerkistä näkyy, niin ykkösautoiksi niistä ei ole.

https://insideevs.com/jaguar-i-pace-debuts-with-240-miles-of-range-90-kwh-battery/

59

3763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tesla3

      Oikeassa elämässä jos taloudessa on kaksi autoa, on sähköauto se ykkösauto ja polttomoottori- auto kakkosauto. Polttomoottoriauto saattaa olla viikkoja parkissa ajamattomana.

      • adsf1234

        Ei se meillä kyllä noin mene. Käytännössä kaikki mahdolliset ajot ajetaan kaasulla, jonka kiinteä kuukausihinta on 69 euroa. Toisena autona on Ampera.

        Ei tarvitse johdotella ja säätää.


      • A3gtron
        adsf1234 kirjoitti:

        Ei se meillä kyllä noin mene. Käytännössä kaikki mahdolliset ajot ajetaan kaasulla, jonka kiinteä kuukausihinta on 69 euroa. Toisena autona on Ampera.

        Ei tarvitse johdotella ja säätää.

        Meillä myös ajetaan ensisijaisesti kaasulla kaikki mahdolliset ajot. Kakkosautona Toyotan hybrid, mutta korkeiden polttoainekulujen takia sillä ajetaan vain silloin kun tosiaan tarvitaan kaksi autoa samanaikaisesti liikkeelle


      • Anonyymi
        adsf1234 kirjoitti:

        Ei se meillä kyllä noin mene. Käytännössä kaikki mahdolliset ajot ajetaan kaasulla, jonka kiinteä kuukausihinta on 69 euroa. Toisena autona on Ampera.

        Ei tarvitse johdotella ja säätää.

        Amoera joku pikku ritsa johon ei mies mahdu sisään


    • MuillaVoiAjaaHuoletta

      Jaguaar on kyllä hieno nimi autolle, mutta siihen se sitten jääkin!!!

      • Anonyymi

        Katellisuus vie bataosatkin teslakuskin hyllystä


    • lotteryy

      Olisko vähä bähee jagge nyt kipin kapin ostoksille!

    • kehitysVaiheitaEletään

      Aloittajalle voin kertoa, eli sinulle tuossa autossa ei ole muuta ongelmaa kuin sen kallis hinta. Sähköautoilja on Suomessa käytännössä pakotettu omistamaan kaksi autoa jos sitä käyttää laajemmin liikkumiseen.
      Hauskaa seurata näitten sähköautojen ja hybridin alkutaipaleita ja odottaa viisaasti kun innokkaat maksavat keskeneräisistä puutteellisista tuotteista täyttä hintaa joiden arvo romahtaa kun kehitys on saatu järkevälle tasolle.

      • junttilandia

        Olisi mukava tietää mistä kulmalta suomea katselet? Sinulle ei ehkä sähköauto käy mutta isolle osaa ihmisistä käy, silti olet junttimaisesti yleistämässä näkemystäsi ainoaksi oikeaksi.


      • kerrostalotRivaritJne
        junttilandia kirjoitti:

        Olisi mukava tietää mistä kulmalta suomea katselet? Sinulle ei ehkä sähköauto käy mutta isolle osaa ihmisistä käy, silti olet junttimaisesti yleistämässä näkemystäsi ainoaksi oikeaksi.

        Kerropas sitten missä jokainen suomalainen lataa sähköautonsa ja missä lataa nopeasti kun akut loppuu kesken matkan? Hybrid ei ole sähköauto kuin sellaisissa tilastoissa joissa halutaan saada ne näyttämään että onhan sähköautoja jo jonkin verran.


      • junttilandia
        kerrostalotRivaritJne kirjoitti:

        Kerropas sitten missä jokainen suomalainen lataa sähköautonsa ja missä lataa nopeasti kun akut loppuu kesken matkan? Hybrid ei ole sähköauto kuin sellaisissa tilastoissa joissa halutaan saada ne näyttämään että onhan sähköautoja jo jonkin verran.

        Eihän jokaisen suomalaisen tarvitse ladata sähköautoaan, ei jokaisella suomalaisella ole minkäänlaista autoa saati sähköautoa. Ei ne akut lopu kesken jos kuskilla on järki päässä, voi bensakin loppua kesken huolimattomalla. Matkan päällä sähköauto ladataan pikalataus asemalla samalla kun juot kupillisen kahvia niin olet itsekin pirteä jatkamaan matkaasi.
        Sitten joskus kaukana tulevaisuudessa kun kaikki autot ovat sähköautoja on latausongelmatkin varmuudella ratkaistu joten ei Sinun tarvitse siitä olla huolissasi.
        Kerrostaloissa ja rivitaloissa voi ladata sähköautoa kuten nytkin lämmitetään autoja sähköllä, se ei ole kuin tahdosta kiinni.


      • kaha53
        junttilandia kirjoitti:

        Olisi mukava tietää mistä kulmalta suomea katselet? Sinulle ei ehkä sähköauto käy mutta isolle osaa ihmisistä käy, silti olet junttimaisesti yleistämässä näkemystäsi ainoaksi oikeaksi.

        Helmikuussa myytiin kokonaista 37 kpl sähköautoja, pääasiassa uutta Nissan Leafia (23 kpl). Muiden merkkien myynti hiipunut, jopa Teslan.
        Ei ole sähköautosta vielä koko kansan autoksi.


      • junttilandia
        kaha53 kirjoitti:

        Helmikuussa myytiin kokonaista 37 kpl sähköautoja, pääasiassa uutta Nissan Leafia (23 kpl). Muiden merkkien myynti hiipunut, jopa Teslan.
        Ei ole sähköautosta vielä koko kansan autoksi.

        Mistään autosta ei ole koko kansan autoksi, miksi sähköautosta pitäisi olla?
        Jotkut ajelee satasen autolla jotkut taas sadan tonnin autolla, suurella osalla ei ole autoa lainkaan, niin se on aina ollut ja tulee olemaan. Mitä noilla myyntimäärillä edes haet?


      • kaha53
        junttilandia kirjoitti:

        Mistään autosta ei ole koko kansan autoksi, miksi sähköautosta pitäisi olla?
        Jotkut ajelee satasen autolla jotkut taas sadan tonnin autolla, suurella osalla ei ole autoa lainkaan, niin se on aina ollut ja tulee olemaan. Mitä noilla myyntimäärillä edes haet?

        Polttomoottoriauto onkoko kansanauto. Helmikuussa myytiin pelkästään polttomoottoriautoja 8600 kpl ja pelkästään sähköautoja se 37 kpl .
        Tammi- 2018 myytiin saman verran sähköautoja kuin 2017 tammi-helmikuussa, kuitenkin uusia merkkejä on tullut lisää edellisvuoteen verrattuna.
        Maailmallakin sähköautojen myynti hiipuu, jopa Teslan.
        Jos uusia sähköautoja ei osteta, niin ei ole käytettyjä tavan kansalaiselle edullisesti saatavilla.


      • junttilandia
        kaha53 kirjoitti:

        Polttomoottoriauto onkoko kansanauto. Helmikuussa myytiin pelkästään polttomoottoriautoja 8600 kpl ja pelkästään sähköautoja se 37 kpl .
        Tammi- 2018 myytiin saman verran sähköautoja kuin 2017 tammi-helmikuussa, kuitenkin uusia merkkejä on tullut lisää edellisvuoteen verrattuna.
        Maailmallakin sähköautojen myynti hiipuu, jopa Teslan.
        Jos uusia sähköautoja ei osteta, niin ei ole käytettyjä tavan kansalaiselle edullisesti saatavilla.

        Mulla jää nyt kyllä auki mitä haluat noilla myyntimäärilläsi todistaa ja mihin aiheeseen ne liittyvät? Jos haluat kieltää että sähköautot ovat tulevaisuutta, nuo lukusi ei kerro tulevaisuudesta yhtään mitään.
        Tulevasta sähköautoistumisesta kertoo eri autotehtaiden miljardien eurojen panostukset sähköautojen ja akkutehtaiden suunnitteluun.


      • kaha53
        junttilandia kirjoitti:

        Mulla jää nyt kyllä auki mitä haluat noilla myyntimäärilläsi todistaa ja mihin aiheeseen ne liittyvät? Jos haluat kieltää että sähköautot ovat tulevaisuutta, nuo lukusi ei kerro tulevaisuudesta yhtään mitään.
        Tulevasta sähköautoistumisesta kertoo eri autotehtaiden miljardien eurojen panostukset sähköautojen ja akkutehtaiden suunnitteluun.

        Luvut kertovat siitä, että kuluttajat eivät halua ostaa nykyisen kaltaisia sähköautoja.
        Sähköautoa on vaivannut alusta asti sama ongelma; akun kesto = range ja latauksen hitaus.
        Jos sähköautolla pääsisi akullisella saman kuin polttiksella tankillisella ja lataus kestäisi suunnilleen saman kuin tankkaus, kaikki uudet autot olisivat sähköautoja.


        Pienet luvut sähköautojen myynnistä kertovat tulevaisuudesta sen, että menee vielä tosi pitkään, ennenkuin saatavilla on suuressa määrin edullisia käytettyjä sähköautoja.

        Jos tammi-helmikuussa myytiin saman verran sähköautoja kuin vuotta aiemmin, niin luvut osoittavat, että minkäänlaista nousua ei myynnissä ole, vaikka malleja on enemmän kuin vuosi sitten.

        Sähköautoja on kuitenkin hypetetty valtavasti. Ja ihmiset tietävät, että ilmaston muutokselle tulisi tehdä jotain ja suurkaupunkien ilmanlaatu on kamala.


      • Junttilandia
        kaha53 kirjoitti:

        Luvut kertovat siitä, että kuluttajat eivät halua ostaa nykyisen kaltaisia sähköautoja.
        Sähköautoa on vaivannut alusta asti sama ongelma; akun kesto = range ja latauksen hitaus.
        Jos sähköautolla pääsisi akullisella saman kuin polttiksella tankillisella ja lataus kestäisi suunnilleen saman kuin tankkaus, kaikki uudet autot olisivat sähköautoja.


        Pienet luvut sähköautojen myynnistä kertovat tulevaisuudesta sen, että menee vielä tosi pitkään, ennenkuin saatavilla on suuressa määrin edullisia käytettyjä sähköautoja.

        Jos tammi-helmikuussa myytiin saman verran sähköautoja kuin vuotta aiemmin, niin luvut osoittavat, että minkäänlaista nousua ei myynnissä ole, vaikka malleja on enemmän kuin vuosi sitten.

        Sähköautoja on kuitenkin hypetetty valtavasti. Ja ihmiset tietävät, että ilmaston muutokselle tulisi tehdä jotain ja suurkaupunkien ilmanlaatu on kamala.

        Autovalmistajat myyvät eioota, kaikki menee myyntiin mitä tehtaat pystyvät tuottamaan pl. Liian kallis tesla, sähköautojen toimitusajat vuoden paikkeilla. Tulevaisuudessa tilanne tulee paranemaan, täytyy malttaa odottaa.


      • kaha53
        Junttilandia kirjoitti:

        Autovalmistajat myyvät eioota, kaikki menee myyntiin mitä tehtaat pystyvät tuottamaan pl. Liian kallis tesla, sähköautojen toimitusajat vuoden paikkeilla. Tulevaisuudessa tilanne tulee paranemaan, täytyy malttaa odottaa.

        Mitä ei oota myyvät?
        Kaikkia sähköautoja on myynnissä, osaa saa heti, osaa muutaman kuukauden toimitusajalla. Näinhän on myös polttisten kohdalla.

        Jos s-autoja on myyty viime vuonna tammi-helmikuussa sama määrä kuin tänä vuonna, niin sekö kertoo sinusta, että kysyntä on kova ja myyjät myy eioota?
        Teslaa saat vaikka heti ja sen myynti on romahtanut, tammikuussa 17 kpl helmikuussa 4.
        Kia saa heti ja Renua, niiden helmikuun myynti 0.

        Nissani on ainoa joka lisäsi myyntiä, kun tuli uusi malli, eli autokaupat osti esittelyautoja
        Jos myynnit romahtaa, niin eihän se kerro, että myydään ei oota??


      • junttilandia
        kaha53 kirjoitti:

        Mitä ei oota myyvät?
        Kaikkia sähköautoja on myynnissä, osaa saa heti, osaa muutaman kuukauden toimitusajalla. Näinhän on myös polttisten kohdalla.

        Jos s-autoja on myyty viime vuonna tammi-helmikuussa sama määrä kuin tänä vuonna, niin sekö kertoo sinusta, että kysyntä on kova ja myyjät myy eioota?
        Teslaa saat vaikka heti ja sen myynti on romahtanut, tammikuussa 17 kpl helmikuussa 4.
        Kia saa heti ja Renua, niiden helmikuun myynti 0.

        Nissani on ainoa joka lisäsi myyntiä, kun tuli uusi malli, eli autokaupat osti esittelyautoja
        Jos myynnit romahtaa, niin eihän se kerro, että myydään ei oota??

        Zoe.ssa ongelmana pienuus ja pikalatauksen puute, kia soul ei ole monenkaan hittiauto laatikkomaisen ulkonäön takia, myös vanha type1 lataus huono asia. Juuri luin että esim. ionig.ia joutuu odottamaan vuoden maailmanlaajuisesti. Teslan model 3 on varattu jo viime kesänä puoli miljoonaa, mikä on määrä tänään, ei tiedossa mutta kerrottu on että jatkuvasti tulee varauksia lisää. Se on vaan niin ettei tarjontaa ja valinnan vaihtoehtoja paljoa ole ja Teslaan harvalla on varaa. Miksi mielestäsi suuret autovalmistajat satsaavat miljardeja sähköautoihin jos eivät uskoisi niiden tulevaisuuteen? Akut ja toimintamatkat eivät paljon enää tule kasvamaan, 100kWh tullee olemaan maksimi isoissa autoissa 70kWh pienissä, ja se on täysin riittävä.
        On naurettavaa verrata sähköautojen myyntiä perinteisiin autoihin, varsinkaan suomen markkinoilla koska sähköauto suomessa on vieras asia ja suomalaisilla on ennakkoluuloja ja jopa pelkoja sähköautoja kohtaan kuten täälläkin jatkuvasti saa lukea.


      • kaha53
        junttilandia kirjoitti:

        Zoe.ssa ongelmana pienuus ja pikalatauksen puute, kia soul ei ole monenkaan hittiauto laatikkomaisen ulkonäön takia, myös vanha type1 lataus huono asia. Juuri luin että esim. ionig.ia joutuu odottamaan vuoden maailmanlaajuisesti. Teslan model 3 on varattu jo viime kesänä puoli miljoonaa, mikä on määrä tänään, ei tiedossa mutta kerrottu on että jatkuvasti tulee varauksia lisää. Se on vaan niin ettei tarjontaa ja valinnan vaihtoehtoja paljoa ole ja Teslaan harvalla on varaa. Miksi mielestäsi suuret autovalmistajat satsaavat miljardeja sähköautoihin jos eivät uskoisi niiden tulevaisuuteen? Akut ja toimintamatkat eivät paljon enää tule kasvamaan, 100kWh tullee olemaan maksimi isoissa autoissa 70kWh pienissä, ja se on täysin riittävä.
        On naurettavaa verrata sähköautojen myyntiä perinteisiin autoihin, varsinkaan suomen markkinoilla koska sähköauto suomessa on vieras asia ja suomalaisilla on ennakkoluuloja ja jopa pelkoja sähköautoja kohtaan kuten täälläkin jatkuvasti saa lukea.

        2 kpl oli nettiautossa Hyundai Ioniq 2017 mallisia, eli saisi nähtävästi heti.

        USA Tesla myynti 1-2. 2018 S vajaat 2000 kpl, X 1500 kpl, kuitenkin Teslan kotimaa.
        Model 3 kerrot, että varattu kesällä jo puoli miljoonaa, valmistettu kuitenkin vain 4360 kpl 1-2.2018. Noilla model 3 valmistusmäärillä kestää tehdä puoli miljoonaa 20 vuotta.
        Norjassa tuetaan vähäpäästöisiä autoja miljardeilla kruunuilla ja sielläkin hybridejä myydään enemmän kuin pelkkiä sähköautoja.

        Kirjoitit: " sähköauto suomessa on vieras asia ja suomalaisilla on ennakkoluuloja ja jopa pelkoja sähköautoja kohtaan"
        Suomessa kuitenkin hybridien myynti kasvaa, 1-2.2017 312 kpl ja 1-2.2018 837 kpl, mikä todistaa, että väitteesi suomalaisten pelosta ja ennakkoluuloista on väärä.


      • junttilandia
        kaha53 kirjoitti:

        2 kpl oli nettiautossa Hyundai Ioniq 2017 mallisia, eli saisi nähtävästi heti.

        USA Tesla myynti 1-2. 2018 S vajaat 2000 kpl, X 1500 kpl, kuitenkin Teslan kotimaa.
        Model 3 kerrot, että varattu kesällä jo puoli miljoonaa, valmistettu kuitenkin vain 4360 kpl 1-2.2018. Noilla model 3 valmistusmäärillä kestää tehdä puoli miljoonaa 20 vuotta.
        Norjassa tuetaan vähäpäästöisiä autoja miljardeilla kruunuilla ja sielläkin hybridejä myydään enemmän kuin pelkkiä sähköautoja.

        Kirjoitit: " sähköauto suomessa on vieras asia ja suomalaisilla on ennakkoluuloja ja jopa pelkoja sähköautoja kohtaan"
        Suomessa kuitenkin hybridien myynti kasvaa, 1-2.2017 312 kpl ja 1-2.2018 837 kpl, mikä todistaa, että väitteesi suomalaisten pelosta ja ennakkoluuloista on väärä.

        Suomen nettiautossa kaksi kappaletta, no sehän kumoaa maailmanlaajuisen saanto-ongelman.

        Kummallinen ajatustapa päätellä tulevaisuutta historialla!

        Hybridiä ällisteltiin 15 vuotta sitten samalla lailla kuin sähköautoa nyt. Ihmisten mielipiteet muuttuvat ajan kanssa.

        Et vastannut kysymykseeni, miksi melkein kaikki suuret autovalmistajat satsaavat miljardeja sähköautoihin jotka sinun mielestäsi eivät tule menestymään?


      • kaha53
        junttilandia kirjoitti:

        Suomen nettiautossa kaksi kappaletta, no sehän kumoaa maailmanlaajuisen saanto-ongelman.

        Kummallinen ajatustapa päätellä tulevaisuutta historialla!

        Hybridiä ällisteltiin 15 vuotta sitten samalla lailla kuin sähköautoa nyt. Ihmisten mielipiteet muuttuvat ajan kanssa.

        Et vastannut kysymykseeni, miksi melkein kaikki suuret autovalmistajat satsaavat miljardeja sähköautoihin jotka sinun mielestäsi eivät tule menestymään?

        Kumoaa se nyt kuitenkin Suomessa saantiongelman. Käytetyt sähköautot nettiautossa ei mene kaupaksi, vaikka hinta pudonnut jopa alle puoleen uuden hinnasta ja ajokilometrejä tosi vähän.

        Sähköautoja varmastikin tulee lisää, mutta siitä ei ole tällaisena kokonaan polttiksen korvaajaksi. Sähköauton tulevaisuus on varmaankin jotain Norjan tapaista, auto ostetaan kakkosautoksi, jolla pääsee kaupunkien keskustaan ja voi ajella lyhyet työmatkat. Tämäkin vaan vaatii tosi vahvan rahallisen tuen.

        Sulla ei ole kauheasti tietämystä autojen kehityksestä.

        Kirjoitit "Hybridiä ällisteltiin 15 vuotta sitten samalla lailla kuin sähköautoa nyt. Ihmisten mielipiteet muuttuvat ajan kanssa."

        Sähköauto oli ennen polttista, 1830-1900-luvun alku. Nykissäkin oli silloin yli 1000 sähkötaksia, sähköautoa on yritetty markkinoida jo 60- ja 90-luvulla, ei se ole mikään uusi keksintö. Suomessakin tehtiin Elcat-sähköautoa, jota yritettiin postinjakeluun ym, mutta sama ongelma kuin tänäänkin; lataus ja range.

        Toyota esitteli hybridiauton jo 1975 Tokion autonäyttelyssä.

        Kirjoitit "Kummallinen ajatustapa päätellä tulevaisuutta historialla!"
        Kyllä historialla pystyy ennustamaan tulevaisuuttakin. Lankapuhelin hävisi kännykälle, kuvaputki TV hävisi tauluTVlle, VHS hävisi DVlle, filmikamera digikameralle, jne.

        Ei ole historiassa tapauksia, että jo kerran jollekin teknisesti toisenlaiselle tuotteelle havinnyt tuote olisi tullut takaisin voittajana.

        Se on varmaa, että polttomoottorin korvaava teholähde on pakko tulla pikimiten, koska ilmastonmuutos vaatii sen ja suurkaupunkien saasteet.

        Ei sillä ole kellekään merkitystä millä se auto kulkee, kunhan se kulkee mahdollisimman vavattomasti. Tätä ei nykyisenkaltainen sähköauto tee.


      • junttilandia
        kaha53 kirjoitti:

        Kumoaa se nyt kuitenkin Suomessa saantiongelman. Käytetyt sähköautot nettiautossa ei mene kaupaksi, vaikka hinta pudonnut jopa alle puoleen uuden hinnasta ja ajokilometrejä tosi vähän.

        Sähköautoja varmastikin tulee lisää, mutta siitä ei ole tällaisena kokonaan polttiksen korvaajaksi. Sähköauton tulevaisuus on varmaankin jotain Norjan tapaista, auto ostetaan kakkosautoksi, jolla pääsee kaupunkien keskustaan ja voi ajella lyhyet työmatkat. Tämäkin vaan vaatii tosi vahvan rahallisen tuen.

        Sulla ei ole kauheasti tietämystä autojen kehityksestä.

        Kirjoitit "Hybridiä ällisteltiin 15 vuotta sitten samalla lailla kuin sähköautoa nyt. Ihmisten mielipiteet muuttuvat ajan kanssa."

        Sähköauto oli ennen polttista, 1830-1900-luvun alku. Nykissäkin oli silloin yli 1000 sähkötaksia, sähköautoa on yritetty markkinoida jo 60- ja 90-luvulla, ei se ole mikään uusi keksintö. Suomessakin tehtiin Elcat-sähköautoa, jota yritettiin postinjakeluun ym, mutta sama ongelma kuin tänäänkin; lataus ja range.

        Toyota esitteli hybridiauton jo 1975 Tokion autonäyttelyssä.

        Kirjoitit "Kummallinen ajatustapa päätellä tulevaisuutta historialla!"
        Kyllä historialla pystyy ennustamaan tulevaisuuttakin. Lankapuhelin hävisi kännykälle, kuvaputki TV hävisi tauluTVlle, VHS hävisi DVlle, filmikamera digikameralle, jne.

        Ei ole historiassa tapauksia, että jo kerran jollekin teknisesti toisenlaiselle tuotteelle havinnyt tuote olisi tullut takaisin voittajana.

        Se on varmaa, että polttomoottorin korvaava teholähde on pakko tulla pikimiten, koska ilmastonmuutos vaatii sen ja suurkaupunkien saasteet.

        Ei sillä ole kellekään merkitystä millä se auto kulkee, kunhan se kulkee mahdollisimman vavattomasti. Tätä ei nykyisenkaltainen sähköauto tee.

        Pitäisikö suurien autovalmistajien nyt kuunnella Sinua että lopettavat ne miljardien eurojen tuhlaamisen sähköautojen ja latauspisteiden kehittelyyn ?


      • Tesla3
        junttilandia kirjoitti:

        Pitäisikö suurien autovalmistajien nyt kuunnella Sinua että lopettavat ne miljardien eurojen tuhlaamisen sähköautojen ja latauspisteiden kehittelyyn ?

        Joo pitäisi varmaan Teslan, WAG.n, BMW.n Mersun ym. johtoryhmään pistää viestiä että täällä suomessa on eräs kaveri suomi24 sivuilla jonka jutuista kannattaa ottaa oppia. :-)


      • kaha53
        junttilandia kirjoitti:

        Pitäisikö suurien autovalmistajien nyt kuunnella Sinua että lopettavat ne miljardien eurojen tuhlaamisen sähköautojen ja latauspisteiden kehittelyyn ?

        ???
        Kumosin sinun mutujasi ja kommentoin, että sähköautoja tulee (onhan niitä jo nytkin tullut). Polttomoottoriauton KORVAAJAKSi ei sähköautosta ole. Tulossa on lähes kaikilta autonvalmistajilta hybridejä, hybridien myynti on noussut Suomessakin kokoajan. Vetyautoja kehitellään ym.

        Pakko keksiä jotain muuta kuin täyssähköauto polttomoottoriauton korvaajaksi.

        Kun omat argumentit loppuu, niin sitten aletaan kiommentoimaan vastakommentin esittäjää.


      • kaha53 kirjoitti:

        ???
        Kumosin sinun mutujasi ja kommentoin, että sähköautoja tulee (onhan niitä jo nytkin tullut). Polttomoottoriauton KORVAAJAKSi ei sähköautosta ole. Tulossa on lähes kaikilta autonvalmistajilta hybridejä, hybridien myynti on noussut Suomessakin kokoajan. Vetyautoja kehitellään ym.

        Pakko keksiä jotain muuta kuin täyssähköauto polttomoottoriauton korvaajaksi.

        Kun omat argumentit loppuu, niin sitten aletaan kiommentoimaan vastakommentin esittäjää.

        Reilun puolen vuoden tauon jälkeen tulin vilkasemaan, sama vääntäminen jatkuu.

        "niin sitten aletaan kiommentoimaan vastakommentin esittäjää."

        Tuleeko koskaan mieleen katsoa peiliin ja miettiä mistä tuo johtuu?


      • kaha53
        sähköllä kirjoitti:

        Reilun puolen vuoden tauon jälkeen tulin vilkasemaan, sama vääntäminen jatkuu.

        "niin sitten aletaan kiommentoimaan vastakommentin esittäjää."

        Tuleeko koskaan mieleen katsoa peiliin ja miettiä mistä tuo johtuu?

        Jos et oo todellakaan vielä huomannut, niin täällä on tarkoitus kommentoida asioita, ei toisia kommentoijia, vaikka ne olisivatkin eri mieltä, kuin sinä.

        Kannattais varmaan mennä vielä puolen vuoden tauolle, tai yrittää löytää mielipiteelleen argumentteja ja faktoja, eikä suuttua heti, kun joku oikaisee omat mututiedot.


      • Anonyymi
        junttilandia kirjoitti:

        Eihän jokaisen suomalaisen tarvitse ladata sähköautoaan, ei jokaisella suomalaisella ole minkäänlaista autoa saati sähköautoa. Ei ne akut lopu kesken jos kuskilla on järki päässä, voi bensakin loppua kesken huolimattomalla. Matkan päällä sähköauto ladataan pikalataus asemalla samalla kun juot kupillisen kahvia niin olet itsekin pirteä jatkamaan matkaasi.
        Sitten joskus kaukana tulevaisuudessa kun kaikki autot ovat sähköautoja on latausongelmatkin varmuudella ratkaistu joten ei Sinun tarvitse siitä olla huolissasi.
        Kerrostaloissa ja rivitaloissa voi ladata sähköautoa kuten nytkin lämmitetään autoja sähköllä, se ei ole kuin tahdosta kiinni.

        Onko sähköautoilun hintaan laskettu kuluihin lisääntynyt kahviloissa kahbin juonti 9o e kk


      • Anonyymi
        junttilandia kirjoitti:

        Mistään autosta ei ole koko kansan autoksi, miksi sähköautosta pitäisi olla?
        Jotkut ajelee satasen autolla jotkut taas sadan tonnin autolla, suurella osalla ei ole autoa lainkaan, niin se on aina ollut ja tulee olemaan. Mitä noilla myyntimäärillä edes haet?

        Ainakin teslammyyjä tarvii kakai autoo , teslan jolla käy jossain kahdestaan ja toisen johin maktuumperje Mukaan


      • Anonyymi
        Junttilandia kirjoitti:

        Autovalmistajat myyvät eioota, kaikki menee myyntiin mitä tehtaat pystyvät tuottamaan pl. Liian kallis tesla, sähköautojen toimitusajat vuoden paikkeilla. Tulevaisuudessa tilanne tulee paranemaan, täytyy malttaa odottaa.

        Yeslaan ei saa varaosia kun niitä mene heikon laadun vuoksi ja miitä ei tehdä niin paljon kun kysyntää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sähköautoilun hintaan laskettu kuluihin lisääntynyt kahviloissa kahbin juonti 9o e kk

        Tuosta kahvista varmaan voi vähentää säästyneet huoltokulut ja bensat. Vuodessa kohdallani noin 5000€. Verrokkina saman kokoinen ja hintainen auto. Ja kyllä ne kahvit muuten tuli juotua silläkin reissatessa . Kyllä taas joitain ahdistaa...


    • Varojen.mukaan

      "Hauskaa seurata näitten sähköautojen ja hybridin alkutaipaleita ja odottaa viisaasti kun innokkaat maksavat keskeneräisistä puutteellisista tuotteista täyttä hintaa joiden arvo romahtaa kun kehitys on saatu järkevälle tasolle."

      Sähköautoja ovat ostaneet ne joilla on siihen varaa. Se ei ole köyhältä pois.

      • Tesla3

        "Sähköautoja ovat ostaneet ne joilla on siihen varaa. Se ei ole köyhältä pois. "

        Kyllä se on näköjään köyhältä pois. Kateelliset, tietämättömät, oletuksiensa vangit huutelee tälläkin palstalla päivittäin.


      • adfs43134

        Ei se köyhältä ole pois vaan valmistajilta. Ihmiset ostavat sitä, mihin heillä on varaa, ja jos valmistajat pystyvät myymään vain superkalliita sähköautoja, se on huono bisnes, minkä Tesla on osoittanut. Miljardeja takkiin vuodessa. Samaa tappiovaivaa valittelevat muutkin sähköautovalmistajat.


      • voivoiPoikaRukkaa

        Tuo oli aika onneton yritys. Minulla on kallis auto ja olen todennut nykyisellään sähköauton olevat turhamaisen ja hieman typerän auto. Kyllä minäkin voin tulevaisuudessa hankkia sähköauton, mutta sen pitää olla paljon kehittyneempi ja latausmahdollisuus pitää olla muuallakin kuin omassa tallissa tai pihassa. Ei näet ole rahasta kiinni, mutta tyhmäkään en ole.


      • kaha53
        Tesla3 kirjoitti:

        "Sähköautoja ovat ostaneet ne joilla on siihen varaa. Se ei ole köyhältä pois. "

        Kyllä se on näköjään köyhältä pois. Kateelliset, tietämättömät, oletuksiensa vangit huutelee tälläkin palstalla päivittäin.

        Teslan myyntikin romahti helmikuussa, vaivaiset 4 kpl. Käytännössä myytiin vain uutta Nissan Leafia.


      • Kiinnostunutkin
        kaha53 kirjoitti:

        Teslan myyntikin romahti helmikuussa, vaivaiset 4 kpl. Käytännössä myytiin vain uutta Nissan Leafia.

        Kuinkas monta 100 000 euron muun merkkistä autoa myytiin?


      • kaha53
        Kiinnostunutkin kirjoitti:

        Kuinkas monta 100 000 euron muun merkkistä autoa myytiin?

        Kymmeniä kertoja enemmän ja kalliinpiakin kuin Tesla. Mersun E ja S mallia 115 kpl, Land Roveriakin 28 ja BMW ja Audia 30-40 kpl.
        Tarkista itse Trafin sivuilta siellä on automekeittäin kaikki helmikuussa rekisteröidyt


      • Mitensemeni
        kaha53 kirjoitti:

        Kymmeniä kertoja enemmän ja kalliinpiakin kuin Tesla. Mersun E ja S mallia 115 kpl, Land Roveriakin 28 ja BMW ja Audia 30-40 kpl.
        Tarkista itse Trafin sivuilta siellä on automekeittäin kaikki helmikuussa rekisteröidyt

        E-mersu alkaen 50000e bmw alkaen 35000 jne. ???


      • kaha53
        Mitensemeni kirjoitti:

        E-mersu alkaen 50000e bmw alkaen 35000 jne. ???

        Kun olet noin tumpelo, niin pistä nettiautossa haku yli 100 000 hintaisille ja katso niiden myyntimäärät Trafin sivuilta.Esim. BMW 7,8 sarja,X4-X6 yhteensä 28 kpl.
        Mersuja hinnaltaan yli 100 000 € yli 200 kpl
        Teslan myynti on pudonnut kotimaassaankin, vaikka Teslaa on hypetetty tajuttomasti.


      • 1___-Markkinat

        On itsestään selvää, että sähköautot, joita on myynnissä 10 v päästä on paljon parempia.

        Ja ratkaisevasti halvempia.

        Historia---NYKYISYYS-----tulevaisuus. Perspektiiviä !


      • briljanttia
        1___-Markkinat kirjoitti:

        On itsestään selvää, että sähköautot, joita on myynnissä 10 v päästä on paljon parempia.

        Ja ratkaisevasti halvempia.

        Historia---NYKYISYYS-----tulevaisuus. Perspektiiviä !

        No shit, Sherlock?


    • eGolf-rules

      "Ihmiset ostavat sitä, mihin heillä on varaa, ja jos valmistajat pystyvät myymään vain superkalliita sähköautoja, "

      Ei sähköautot ole kalliita, Verotus tekee autoista kalliita. Norjassa valtio on ymmärtänyt verottaa sähköautoja vähemmän kuin polttiksia ja sielläeGolfin kaltaiset kansanautot menevät hyvin kaupaksi. Sähköauto on edullinen tuote jos sitä ei veroteta kuoliaaksi.

      • afd1423

        Minä en jaksaisi tällaisia vertailua.

        Jos itselläni olisi rahaa tuollainen auto ostaa, kiinnittäisin huomiota laadun tuntuun, ajomukavuuteen, toimintamatkaan, kestävyyteen ja huollon nopeuteen.

        Se, miten auto kiihtyy, olisi täysin yhdentekevää, jos se nyt yleensä kiihtyisi.


    • 1___-Markkinat
    • bäheepösö

      Diesel pösö ei kuluta kuin kakslitraa huntilla, jätetään sähkö vatkaimille!

    • 1___-Markkinat

      LG Chem toimittaa akkukennot Magnan tehtaalle Jaguar I-Pace valmistukseen Graziin.

      https://www.viamichelin.de/web/Routenplaner?
      departure=Wrocław (Breslau), Polen&departureId=31NDF6NnQxMGNOVEV1TVRFd05Eaz1jTVRjdU1ESTFPREk9&arrival=Graz, Österreich&arrivalId=31MnBzMTBjTkRjdU1EWTVOVFU9Y01UVXVORE00TVRnPQ==&index=0&vehicle=0&type=0&distance=km&currency=EUR&highway=false&toll=false&vignette=false&orc=false&crossing=true&caravan=false&shouldUseTraffic=false&car=hatchback&fuel=petrol&fuelCost=1.36&allowance=0&corridor=&departureDate=&arrivalDate=&fuelConsumption=

    • 1.__-Markkinat
      • fdsa1432dfsa

        Todellinen ilmanvastus on kuitenkin ilmanvastuskerroin x auton otsapinta-ala. Pelkällä kertoimella ei pidä toimia.


    • 1.__-Markkinat
    • Hybris tai sähkis ei toimi skandinaviassa lainkaan! Tulis kalliiksi.

    • 1___-Markkinat

      Hybridi on kokonaistaloudellisin ja niiden myynti ja suosio kasvanut eniten.

      • kauppaan.jäävät

        Onpa taas sellaista bullshittiä ettei mitään rajaa. Tojon hybridien kokonaistaloudellisuus on erittäin avuttomalla tasolla.
        Tämän ovat ymmärtäneet laskutaitoiset kuluttajat ja sen näkee Priuksen myyntiluvuissa. Niitä myydään vain muutama kappale vuodessa. Ensimmäistäkään uuden mallin Priusta en ole nähnyt liikenteessä.


    • Anonyymi

      Kyllä sillä ihan kivasti pääsee, esim Imatralta Helsinkiin matkaa reilut 250km niin kulutti vain 250km. Se riippuu aivan miten kovaa sillä ajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe