Aina kun käyn isolla asialla ja alan pyyhkimään alkaa peräaukko vuotaa verta. Todella inhottava ongelma ja tätä kestänyt jo pari vuotta. Itse olen olettanut että se johtuu siitä että peräaukossa olisi jostain syystä haavoja ja ne aukeavat aina ja aina uudestaan kun pyyhin. Koska käyn päivittäin isolla asialla eivät ne koskaan ehdi parantua. En todellakaan kehtaa mennä lääkärille mutta kieltämättä välillä vähän pelottaa kun joskus verta on tullut ihan älyttömästi (tosin harvoin) Verta ei siis tule ensimmäisellä pyyhkäisyllä vaan muutaman pyyhkäisyn jälkeen. En ole itse katsonut mutta aina pyyhkiessä kyllä se takamus tuntuu aika muhkuraiselta. Ulosteessa ei ole verta ja se on muutenkin ihan normaalia. Mistä mahtaisi johtua ja miten voisin itse hoitaa?
Pyyhkiessä verta
4
1029
Vastaukset
- wesrtyuiop
Peräpukamat. Vaihda pehmeämpään vessapaperiin ja toinen vaihtoehto on jättää pyyhkiminen kokonaan, sen sijaan peset alapesusuihkulla. Apteekista saa reseptivapaita voiteita jne niiden hoitamiseen.
- apteekkiauttaa
Peräpukamiin on saatavana apteekista lääkkeitä. Yleinen vaiva, eikä sitä pidä hävetä.
- ncvbv
Olen kärsinyt peräpukamista yli 50 vuotta. Olen nyt lähes 80 v. Minulta on peräpukamat leikattu kaksi kertaa ja aina ne ovat tulleet takaisin. Viimeisin leikkaus oli noin 30 vuotta sitten.
Peräpukamat ovat varsin yleinen vaiva ja sen kanssa kyllä oppii elämään kun löytää itselle sopivan hoitomuodon. Alapesu suihkulla toimii itselläni hyvin ja vaivan aktiivivaiheessa rektaalivoiteista on hyvä apu. Pikkuhousujen suojana voi käyttää sidettä jos pukamat ovat ulkoiset ja vuotavat. - havrebulla
On muitakin syitä, vaikka pukamat on yleisimmät.
Kaksi vuotta vuotanut !!! Mene ihmeessä lääkärille !!! Lääkärin reseptillä saat kunnon lääkkeet.
Apteekin pukamalääkkeet ei kaikkia paljoakaan auta.
Ruokavalio on paras olla sellainen, että uloste on mahdollisimman pehmeää tai jopa löysää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks595623Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si1054529Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut793703Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?
Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää663402Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?1023362Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.103110- 1122878
En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri642317Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1332312Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti
Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit341921