Mormonin kirjan viesti

Ygrad

Pyydän asiaa tuntevia listaamaan tähän millä tavalla Mormonin kirja auttaa ihmistä. Voisitko myös avata myös kuinka Mormonin kirjan kertomukset ja neuvot ovat erilaisia/parempia/tarkempia kuinka Raamatun. Pyydän tarkkoja Mormonin kirjan kohtia, en siis yleisiä näkemyksiä. Pysytään aloituksen aiheessa ja Mormonin kirja on totta ja paras tai Mormonin kirja on valhetta ja huono kirjoitukset ovat turhia.

10

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mormonimamma

      En usko, että Mormonin kirjan kertomukset ja neuvot ovat parempia kuin Raamatun. Uskotko sinä?
      Tässä muutama lainaus Mormonin Kirjasta:
      "Ihmiset ovat, jotta heillä voisi olla ilo."
      "Oi, olkaa viisaita; mitä muuta voin sanoa?"
      "Ja katsokaa, että tämä kaikki tehdään viisaasti ja järjestyksessä, sillä ihmistä ei vaadita juoksemaan nopeammin kuin hänellä on voimaa."
      "Ja nyt minä kysyn: Voitteko te sanoa mitään itsestänne? Minä vastaan teille: Ette. Te ette voi sanoa olevanne edes sen veroisia kuin maan tomu; kuitenkin teidät luotiin maan tomusta; mutt akatso, se kuuluu hänelle, joka teidät loi."
      "Tulkaa Kristuksen luo ja tulkaa täydellisiksi hänessä."

    • Pyhät-kirjoitukset

      Oma suosikkini löytyy Alman kirjan luvusta 32, jae 23:

      "Ja nyt, hän julistaa sanansa enkelien kautta ihmisille, eikä vain miehille vaan myös naisille. Eikä tässä kaikki; pienille lapsille annetaan monta kertaa sanoja, jotka saattavat viisaat ja oppineet ymmälle."

      Ja Opista ja Liitoista suosikkini löytyy luvusta 6:

      "34 Älä siis pelkää, pieni lauma; tehkää hyvää; yhdistykööt vaikka maa ja helvetti teitä vastaan, sillä ne eivät voi voittaa, jos teidät on rakennettu minun kalliolleni.

      35 Katso, minä en tuomitse teitä. Menkää, älkääkä enää syntiä tehkö. Tehkää vakaasti työ, jonka minä olen käskenyt teidän tehdä.

      36 Katsokaa minuun jokaisessa ajatuksessa; älkää epäilkö, älkää pelätkö."

    • Kokemustaonpaljon

      Koraanilla ja mormoonien kirjalla ei ole mitään eroa. Molemmat on annettu jonkin näyn perusteella.

      GAL.1:8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

      • mormonimamma

        Koraanilla ja Mormonin kirjalla on paljonkin eroa. Aika iso ero on se, että Koraania pidetään kokonaan, sana sanalta, Jumalan ilmoittamana. Mormonin kirjan taas ovat kirjoittaneet vuosisatojen kuluessa Jumalan innoituksesta eri ihmiset samaan tapaan kuin Raamatunkin.
        Tässä päivän tunnussana Mormonin kirjasta: "Ja me puhumme Kristuksesta, me riemuitsemme Kristuksessa, me saarnaamme Kristuksesta, me profetoimme Kristuksesta ja me kirjoitamme profetioidemme mukaisesti, jotta lapsemme tietäisivät, mistä lähteestä he voivat odottaa syntiensä anteeksiantoa."


      • samar1n
        mormonimamma kirjoitti:

        Koraanilla ja Mormonin kirjalla on paljonkin eroa. Aika iso ero on se, että Koraania pidetään kokonaan, sana sanalta, Jumalan ilmoittamana. Mormonin kirjan taas ovat kirjoittaneet vuosisatojen kuluessa Jumalan innoituksesta eri ihmiset samaan tapaan kuin Raamatunkin.
        Tässä päivän tunnussana Mormonin kirjasta: "Ja me puhumme Kristuksesta, me riemuitsemme Kristuksessa, me saarnaamme Kristuksesta, me profetoimme Kristuksesta ja me kirjoitamme profetioidemme mukaisesti, jotta lapsemme tietäisivät, mistä lähteestä he voivat odottaa syntiensä anteeksiantoa."

        "Josephin vaimo Emma selitti, että hän itse ”kirjoitti usein päivästä päivään” pienen pöydän ääressä heidän kodissaan Harmonyssa Pennsylvanian osavaltiossa. Hän kertoi, että Joseph ”istui suoraan edessäni kasvot hautautuneina hatun sisään, jossa oli se kivi, ja saneli tuntikausia”.
        Emma Smithin, Martin Harrisin ja muiden Smithin toverien mukaan Smith piti päätään hatussa ja saneli tekstiä mikä ilmestyi kiveen. Smith ei siis kääntänyt mitään muinaista tekstiä.


      • Siis.Hatusta

        Hatusta vedettyä tekstiä...


      • Höpölöpsis
        mormonimamma kirjoitti:

        Koraanilla ja Mormonin kirjalla on paljonkin eroa. Aika iso ero on se, että Koraania pidetään kokonaan, sana sanalta, Jumalan ilmoittamana. Mormonin kirjan taas ovat kirjoittaneet vuosisatojen kuluessa Jumalan innoituksesta eri ihmiset samaan tapaan kuin Raamatunkin.
        Tässä päivän tunnussana Mormonin kirjasta: "Ja me puhumme Kristuksesta, me riemuitsemme Kristuksessa, me saarnaamme Kristuksesta, me profetoimme Kristuksesta ja me kirjoitamme profetioidemme mukaisesti, jotta lapsemme tietäisivät, mistä lähteestä he voivat odottaa syntiensä anteeksiantoa."

        VÄÄRIN! Mormonin kirjaa ei ole kirjoitettu vuosisatojen aikana vaan kokonaan 1800-luvulla. Tuon tietäminen kuuluu yleissivistykseen.


    • Pyhät.Kirjat

      Koraani ja Mormonien kirja perustuvat molemmat yhden miehen (profeetta Muhammed sekä Joseph Smith) väitteisiin niiden alkuperästä ja synnystä... Yhteistä niille on, että ne jossain määrin muistuttavat Raamattua, mutta ovat silti ratkaisevasti erilaisia... Ikään kuin Raamatun jäljittelyä ja myös sen muuttamista aivan toisenlaiseksi.

      Islamissa ja mormonismissa on tärkeä sija erilaisilla rituaaleilla (garmentit, päittäinen rukoilu Mekkaan päin ym.) Jumalaa pyritään siis miellyyttämään erilaisila rituaaleilla, jotta tämä olisi suopea ihmistä kohtaan. Raamattu sen sijaan on ainutlaatuinen 66:n kirjan kokoelma, nämä kirjat ovat syntyneet eri aikoina ja eri paikoissa - silti ne liittyvät toisiinsa.

      Koraania ja Mormonien kirjaa ei saa epäillä , Raamattua saa epäillä - Jumala kyllä kestää sen epäilemisenkin...

    • "Minä olen Jeesus Kristus, jonka profeetat todistivat tulevan maailmaan."

      Jeesuksen mahtavat ensimmäiset sanat, kun hän laskeutui taivaasta ylösnousseena valkoisena Jumalana ja levitti kätensä kansanjoukon edessä n. 34 jKr. ja sanoi näin.

      Vai plagiaatti. Mistä? Huijausta? Miksi? Josephin keksintöä. Mahdotonta! Saatanalta. Miksi julistaisi Jeesusta totuutena ja Jumalana?

      Mitkähän sanat hän tulee sanomaan Öljymäellä kun tulemuksessaan polkaisee sen halki? Siitäkin on profetioita.

      Toinen asia: kasteen täsmällinen ja teologisesti oikea tapa. Samat sanat siitä.

      Ei ihme, että ihmiset kääntyvät kun lukevat kirjan. Ja kumma että sitä pitää vastustaa. Se on luonnollista että maailma vastustaa totuutta ja saatana. Vastustusta täytyy olla, sitä aina varmasti tulee. Totuutta vastustetaan aina. Jeesusta vastustetaan aina. Jeesuksen todistajia vastustetaan aina.

      • Höpölöpsis

        Joo, sitäkin totuutta vastustetaan, että Kim Jong-il syntyi Paekdu-vuorella kaksoissateenkaaren ollessa taivaalla ja uuden tähden syttyessä. Valhettako? Huijaustako? Mahdotonta! Miksi totuutta pitää vastustaa?

        Kaiken lisäksi Kim teki pelkästään hyvää. Hänen aikanaan Pohjois-Koreassa oli todellinen demokratia: mies ja ääni. Mies oli Kim ja äänikin oli hänen. Nyt on sama periaate, mutta mies on hänen poikansa: Kim Jong-un.

        Mutta vastustus on kovaa. Muka pakkotyöleirejä, muka nälänhätää. Jälkimmäinen on helppo osoittaa valheeksi. Katsokaa Kim Jong-unin olemusta! Hänhän edustaa koko kansaa. Nälästä ei merkkiäkään! Ja juurihan saimme kuulle, että Pohjois-Koreassa ei ole syntynyt yhtään kehitysvammaista sitten 1950-luvun, koska kansa voi niin hyvin, että se vaikuttaa geeneihinkin. Vauvat syntyvät isokokoisina. Joku länsimainen propagandisti tosin valhteli, että hänelle esitelty vastasyntynyt vauva olisikin ollut jo n. puolivuotias. Kuvottavaa propagandaa. Miksi verrata täydellisen valtion vauvojen kokoa ja kehittyneisyyttä länsimaisessa kurjuudessa syntyneisiin vauvoihin.

        Onneksi me Ollin kanssa olemme niin älykkäitä, että osaamme olla välittämättä ikävästä propagandasta ja uskomme totuuteen niin Smithin kuin Kimien osalta!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2082
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe