Vanhemmat pystyvät tähän itsekkin

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201803082200798601_u0.shtml

En koe nyt totuutena tätä asiaa esikoiseni oli päiväkodilla 2,5 vuotiaasta asti ja on nyt sosiaalisesti heikko ja kuntoutuksessa käy

ja kun taas kaksi seuraavaa lasta kävivät 3 tunnin kerhoissa 3tunia/ 2 kertaan/vko
taas sosiaalinen vahvoja eikä siellä mitään lastentarhan opettajia eikä mitään erityisiä tehdä.

Minun 5 vuotias osaa luistella pyöräillä ja harjoittelee uimista eikä ole mistään erityisopettajasta kiinni. Osaa laskea 20 sekä aakkosia O, A ja I ja kyllä nämä on minusta kiinni että teemme näitä asioita kotona ja minä kotiäitinä, en ole tarvinnut mitään opettaja koulutusta.
17246
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 17

Vanhimmat
Aloittaja

Minusta on turha yrittää antaa kunniaa millekkään lastentarhan opettajalle jos itse kasvatan kotona parhaiten koska saa” yksityisopetusta” minulta.
Sekä on erittäin sosiaalinen.

Voin kertoa sen että lapsia minulla kuusi ja minun vajaa kolmevuotias luistelee ja laskee yksi kaksi ja kolme.

mutta osaaminen loppuu kun aletaan menee koululuokassa ylöspäin ja pitäisi opettaa mitä en osaa mutta tukea minä osaan parhaiten koska lapsi saa minun avustuksella 9-10 numerot jos teen pohjatyön.

Äänestä
  • Aloittaja

Sekä kaikista oudointa on se että kaikki kehuu lapsiani kuinka osaaavat llla ja sekä yhdessä leikkiä ja tämä kuulostaa kivalta mutta toisin ajateltuna eikö muiden lapset sitten osaa.

Kyllä huomaa että lapset kun erityvät vanhemmista eivät sitten taas ole kuin rällästämässä jossain ostoskeskustassa rällästämässä ja mitä olemme vielähuomaneet nyky nuoret eivät osaa ja kunnioita. Oliskohan aika ottaa kunnon vanha opetus kotona hoidetaan kunnolla ja äiti tai isi on kotona hoitamassa kotia ja lapsia.

Ennen vanhaan lapset kunnioittivat vanhempia eivät enää.

Äänestä

Aloittaja

Sekä unohdin kertoa minun lapset eivät ole kertaakaan käynyt päiväkodissa uimassa eikä edes eskarissa ja koulussakin käyvät noin 3-5 kertaa luku kautena että tämä lapsentarhan opettaja ei kyllä totuutta puhu ja mitä isompi ryhmä sitä huonnommat mahdollisuudet edes lapsen kasvuun vaikuttaa.

En tiedä missä haavemaailmasta asuu

Äänestä
  • Aloittaja

Siis henkilökohtaisesti vaikuttaa koska eiväthän ne opi edes lasta tuntemaan kunnolla.😭 sekä kiusaamiset tulevat isossa ryhmässä. Minun lastani kiusattiin tuhmia päiväkotiryhmän opettajat ja hoitajat.

Äänestä

• Aloittaja

Siis uimassa 3-5 kertaa vuoden lukukautena koulussa.

Äänestä

Lapset reagoivat erilailla siihen tilanteeseen jossa äiti ensimmäisen kerran hylkää lapsensa vieraiden hoidettavaksi. Toiset voivat traumatisoitua rankastikin kun eivät tiedä kuinka kauan hylkääminen kestää.
Lapsen 10 tuntinen joka päiväinen hylkääminen voi tuntua ikuisuudelta riippuen herkkyydestä ja sisäsyntyisestä kyvystä sosiaalisuuteen.

Äänestä
  • Aloittaja

Lapset reagoivat on sen tiedän tappeluleikin ne siellä hyväksyivät ja lähettivät kotio lapseni satuttaan nuorempia lapsia ja nyt tämä taisteluleikkiä mikä on koulussa kielletty tulee esiin jatkuvasti koska tämän leikin hyväksyivät lastentarhan opettaja ”kun kuuluu kehitykseen”
    Näillä sanoin minulle perusteltiin ja taas kotona kielsin tämän täysin.

Äänestä

• Aloittaja

Leikki muuttuu todeksi koska vahinkoja sattuu.
    Sekä lapseni oppi vain aikuisen ”seläntakana tekemään”.
    Päiväkodista ei ollut mitään hyötyä jouduin kuitenkin paiskimaan töitä lapseni eteen ettei sitä kiusata ja kuitenkin pisti laittaa takaisin.
    Ja kuitenkaan lapsen sosiaalisuuteen ei puuttuneet..
    Päiväkodin huono kasvatus vaikuttaa vieläkin ja lapsi on neljännellä luokalla smat oireet jatkuvat.
    Leikkitappelu ja selän takana tekeminen.

Äänestä

• Aloittaja

Oon aamulypsyllä kun luovutan äidinmaitoa.
    Mutta närpii tuo kehuskelu varsikin juuri lasten tarhanopettajia jotka eivät pistäisi päiväkotiin ylisuuren ryhmän takia.

Hän ei hyödy taidoistaan vaan päinvastoin oman lapsensa kohdalla hyötyy.

Äänestä

Ymmärsinkö oikein että kolmesta lapsestasi yksi on kieroutunut ja kaksi melkein normaalia?
Ja nyt sinä syytät siitä kieroutumisesta tarhatätiä, mutta ne kaksi melkein normaalia lasta ovat sitä sinun ansiostasi.
Toivottavasti kuitenkin ukoistat suomenkielen kirjoitustaidon opettamisen lapsillesi. Sillä sinun jäljiltäsi suomenkieli on äärimmäisen huonosti ymmärrettävää.

1Äänestä
  • Aloittaja

Lapseni on kiltti selän takatekeminen on sitä että tavan omaisia asioita kuin leikkii kun toinen ei näe tai tilaisuuden näkee ettei katso voi ottaa kesken oppitunnin kirjan luettavaksi tai piirtää tai askartelee, ei kuuntele kun valmentaja kertoo sääntöjä yms. Hakee muista leikkitoveria☝🏻
    Kun tämä ilmeni tajusin kuinka paljon on vaikutusta sillä päiväkodissa ne pahat tavat ovat peritään päiväkodista.

Kehui yhden pojan kertonee pystynyt salaa pelata oppitunnin ajan.
    poikani ei ole ainoa.

Sekä hauskin kuulutus jonka olen kuullut koko kouluun tultaessa, saa jälki-istuntoa jos tulee ilman talvivarusteita kouluun jumppatrikoissa ja kun oli 20 astetta pakkasta ,sekä ilman pipoa ja hanskoja.

Poikani arvosti haalaria ekalla luokalla sen vuoksi että pysyi paremmin lämpimänä.

Ongelman ytimen löysin vasta nyt koska en näe mitä siellä tapahtuu.

Äänestä

• Aloittaja

Mitäköhän virheitä itsekkin teet ”ukoistat”
    Taisi jäädä lukematta mitä kirjoitin ylempänä.
    ”Minusta on turha yrittää antaa kunniaa millekkään lastentarhan opettajalle jos itse kasvatan kotona parhaiten koska saa” yksityisopetusta” minulta.
    Sekä on erittäin sosiaalinen.

Voin kertoa sen että lapsia minulla kuusi ja minun vajaa kolmevuotias luistelee ja laskee yksi kaksi ja kolme.

mutta osaaminen loppuu kun aletaan menee koululuokassa ylöspäin ja pitäisi opettaa mitä en osaa mutta tukea minä osaan parhaiten koska lapsi saa minun avustuksella 9-10 numerot jos teen pohjatyön.”

Äänestä

Ei sitten käynyt mielessä että kakara on vain päästään viallinen? Totuus on vain se että osa ihmisistä on tyhmiä ja osa vähän viisaampia tai ns. normaaleja. Neroja on hyvin vähän. Turha siitä on tarhaa syyttää se on vaan hyväksyttävä tosiasia.

Äänestä
  • Lapset eivät ole "päästään viallisia". Vain aikuiset ovat eli ne tyypit, jotka eivät käsitä että lapsetkin ovat erilaisia ja vaativat eriliaisia tapoja oppiakseen ja opetellakseen. Ammatti-ihmisen pitää hallita ne tavat.

Äänestä

• Aloittaja

Eikämenekään kirjoitti:

Lapset eivät ole "päästään viallisia". Vain aikuiset ovat eli ne tyypit, jotka eivät käsitä että lapsetkin ovat erilaisia ja vaativat eriliaisia tapoja oppiakseen ja opetellakseen. Ammatti-ihmisen pitää hallita ne tavat.

Sehän siinä on ettei lastentarhan opettaja opi lasta tuntemaan vaan omat vanhemmat tuntee parhaiten kun elävät heidän kanssaan.

Muutenkin hain apua lapselleni kun hänen oireita ei tunnistettu minä äitinä hain. Kävelin kouluspykologille heti. Meinasivat taas yrittää pistää normaalille luokalle.
    Sitä ryhmän vaihtoa tapahtu soudettiin edes takaisin ensin aloitti normaalilla meni erityiselle mutta samassa päiväkodissa takaisin normaalille ja taas sit erityiselle kouluun ja taas yritettiin normaaliluokkaan.

Osasivatko asian no ei todellakaan.

Äänestä

• Käykä sun perillinen koulua ja päiväkotia yhtä aikaa?

Äänestä

• On olemassa vanhempia, jotka eivät edes välitä tuntea omia jälkeläisiään ja sitten heitä, jotka eivät vain tunne kun aikaa lapsosille ei jää kaikelta muulta. Lasten kanssa eläminen ei riitä, heihin täytyy tutustua, tehdä 'töitä' aiheen eteen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

valtakunta kirjoitti:

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201803082200798601_u0.shtml

En koe nyt totuutena tätä asiaa esikoiseni oli päiväkodilla 2,5 vuotiaasta asti ja on nyt sosiaalisesti heikko ja kuntoutuksessa käy

ja kun taas kaksi seuraavaa lasta kävivät 3 tunnin kerhoissa 3tunia/ 2 kertaan/vko
taas sosiaalinen vahvoja eikä siellä mitään lastentarhan opettajia eikä mitään erityisiä tehdä.

Minun 5 vuotias osaa luistella pyöräillä ja harjoittelee uimista eikä ole mistään erityisopettajasta kiinni. Osaa laskea 20 sekä aakkosia O, A ja I ja kyllä nämä on minusta kiinni että teemme näitä asioita kotona ja minä kotiäitinä, en ole tarvinnut mitään opettaja koulutusta.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu