Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan

Kun joku alkaa profetoimaan omalla nimellään joka on vaikkapa Kalle Pappinen, niin suomalaiset tyrmäävät heti kilpaa profetian.
Sama koskee vaikkapa lakialoitteita tai kansalaiskirjeitä ym. jos aloittaja on suomalainen Matti Meikäläinen, niin vastaanotto on sitä että "mitähän tuo juntti koittaa päteä".
Mutta kun profeetta on joku Daniel Ezekiel, teologian tohtori ja biologian tutkija Australiasta, niin jopa alkoi tulla kannatusta vaikka sanoma olisi pelkkää plagiaatiota jostain ammoisesta kirjoituksesta, höystettynä nykyaikaan.
Sama koskee laki- ja kansalaisaloitteita. Kannatusta saa heti jos nimi on joku Enzo Cutzione ja syntymäöpaikka Milano.

Mikä meissä suomalaisissa on ettemme kunnioita toisiamme edes sen verran että kuuntelisimme?

Luuk. 4:24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.

9

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitteepätuosta

      Sinuahan tuo ei onneksi koske koska et profetioi tai ole profeetta, vaan teet niitä faktuaalisia skenaarioita vai mitä ne nyt olivat.

    • Jobinpostia
      8.8.2017 21:40

      Ilm.16:11. Biblia (1776). Ja pilkkasivat taivaan Jumalaa kipuinsa ja haavainsa tähden, ja ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi?

      --------------------------------------------------------------------------------------

      "...ei tehneet parannusta töistänsä. Olisi, kiva tietää tämän erään nimi? "

      ........

      Herran rauhaa ja armoa !
      ...................................................

      Johanneksen ilmestys 16

      10. Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa
      11. ja pilkkasivat taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.

      ........

      JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

      ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

      SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

      ........

      JEREMIA 23

      30. Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.
      31. Katso, minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka ottavat sanansa omalta kieleltään, mutta sanovat: 'Se on Herran sana'.
      32. Katso, minä käyn niiden kimppuun, jotka ennustavat valheunia, sanoo Herra, ja kertovat niitä ja eksyttävät minun kansaani valheillansa ja kerskumisellansa, vaikka minä en ole heitä lähettänyt enkä käskenyt ja vaikka heistä ei ole mitään hyötyä tälle kansalle, sanoo Herra.

      • ""Mikä meissä suomalaisissa on ettemme kunnioita toisiamme edes sen verran että

        kuuntelisimme?""
        ----------------------

        JUMALA VAATII PARANNUSTA - SILLÄ - JOS EI PARANNUSTA TAPAHDU - NIIN...

        ONNETTOMUUS KOHTAA - NIITÄ PENSEITÄ - JOTKA ITSE ITSENSÄ KOROTTANEET...

        SAMAT - Raamatun - SÄÄNNÖT KAIKILLE...

        . . .

        KOLMAS MOOSEKSEN KIRJA, LEVITICUS 19

        1. Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

        32. Nouse harmaapään edessä ja kunnioita vanhusta sekä pelkää Jumalaasi. Minä olen Herra.

        33. Kun muukalainen asuu luonasi teidän maassanne, älkää sortako häntä.
        34. Muukalainen, joka asuu teidän luonanne, olkoon niinkuin maassa syntynyt teikäläinen. Rakasta häntä niinkuin itseäsi, sillä tekin olitte muukalaisina Egyptin maassa. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
        35. Älkää tehkö vääryyttä tuomitessanne älkääkä käyttäessänne pituus-, paino- tai astiamittaa.
        36. Olkoon teillä oikea vaaka, oikeat punnukset, oikea eefa-mitta ja oikea hiin-mitta. Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta.

        . . .

        37. Noudattakaa kaikkia minun käskyjäni ja kaikkia minun säädöksiäni ja pitäkää ne. Minä olen Herra."


    • timbuktuntarinat

      Ehkei mitään profetiaa ole olemassa. Paikallinen satuilija on helppo paljastaa.

    • Jarmo__Eklund

      Jaha... täällä ei suhtautuminen muutu, ei vihamielisyys edes lievene missään määrin, joten pysytään poissa edelleen.

      • Hallehirmulujaa

        Eikö Jumala annakaan sinulle sanoja joilla vastata nasevan terävästi ja kumota kaikki vihamielisyydet?


    • Kirjakääröt

      1Kor.13:9 Biblia (1776). Sillä me ymmärrämme puolittain, ja propheteeraamme puolittain.

    • Herran.toimeksianto

      Jarmo ei ole Jumalan profeetta. Jumala ei anna Jarmolle näkyjä. Pelastussanoman internetsivut eivät ole Jumalasta.

      Pelastussanoma sivuston Jarmo väittää saaneensa profetian Inarinjärven rannalla asuvasta profeetasta "Pohjolan valosta", joka olisi toinen säkkipukuisista profeetoista ja samalla Tukholman profetian profeetta. Lueskellessani profetiaa huomasin, ettei tällä ole mitään tekemistä Tukholman profetian kanssa eikä edes sen kanssa, miten Jumala antaa sanomia. Jarmon näky Inarin profeetasta on pelkää ennustamista ja juoruamista.

      Jarmon povauksessa on selvä ristiriita Tukholman profetian kanssa. Hän ei voi olla toinen säkkipukuinen profeetta, koska Tukholman profetian mukaan hän profetoi vain lyhyen aikaa ja Jumala kutsuu hänet luokseen tehtävän päätyttyä Suomessa. Olen ymmärtänyt tämän asian niin, että hän nousee Jumalan luokse vähän samaan tapaan kuin Elia ja Eenok. Säkkipukuiset profeetat profetoivat 3,5 vuotta ja kaatuvat sen jälkeen Jerusalemissa. Tämä kuvaus ei vastaa Tukholman profeetan tehtävän kuvausta.

      Jarmo on nimennyt profeettansa Pohjolan valoksi. Saman niminen yhdistys harjoittaa okkultismia. Jarmolla ja väärillä hengillä on selvä yhteys keskenään: http://www.kolumbus.fi/tuija.robbins/html_suomi/pohjolanvalo.htm

      Pyhä Henki ilmoitti minulle, ettei Jarmon profetia ole Jumalan antama.

      2 Ms 20:7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.

      Mt 12:36,37 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi."

      2 Kr 11:13-15 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun.

      Sen lisäksi Pyhä Henki pyysi minua ilmoittamaan, ettei Jumala anna anteeksi Jarmo Eklundin syntejä. Jarmon tuomio ei ole minun oma päätös vaan Pyhän Hengen päätös, jolla on asiassa valta. Minä toimitan ilmoituksen julki, kuten apostolit toimittivat samanlaisia tehtäviä.

      Jh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

      Mt 16:17-19 Jeesus sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonan poika. Tätä ei sinulle ole ilmoittanut liha eikä veri, vaan minun Isäni, joka on taivaissa. Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."

    • Karihohto

      Onhan meillä profeetta Harri Veijonen
      http://wwnet.fi/users/veijone/

      Katso nyt taas miten lähellä maailmanloppu on. Mitään Inarin rohveettaa ei ehdi tulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe