Kirkkoon kuulumattomilla oppilailla on vapaus valita ET:n ja uskonnon välillä, mutta evl. kirkkoon kuuluvien oppilaiden on pakko osallistua uskontotunneille.
Kirkkoon kuuluvien oppilaiden syrjiminen, ja kirkkoon kuulumattomien suosiminen. on lopetettava! Vapaa valinta ET:n ja uskonnon välillä suotava kaikille oppilaille, myös kirkkoon kuuluville, yhdenvartaisuuden ja tasa-arvon nimissä, Amen!
Nykykäytäntö on törkeä loukkaus kirkkoon kuluvien oppilaiden uskonnonvapautta ja vapaata tahtoa kohtaa. Kaikkivaltias ja kaikkitietävä kristittyjen Jumala antoi luomakunnan kruunuksi luomalleen ihmiselle vapaan tahdon.
Se, että Jumala sen päätti meille antaa, kertoo selvää kieltä siitä kuinka tärkeänä Jumala vapaata tahtoa pitää ja kuinka korkealle sen arvostaa. Jumala antoi meille vapaan tahdon vaikka kaikkitietävänä tiesi mitä siitä seuraa - syntiä, pahuutta petosta, sotia, valheita jne. Joten ei ole syytä epäillä kuinka tärkeänä Jumala sitä pitää.
Keitä kansanedustajien enemmistö oikein luulee olevansa, kun asettuvat poikkiteloin Jumalan tahtoa, ihmisten, ja vieläpä kristittyjen, Jumalan lempilapsien, Herran terttujen, vapaata tahtoa, vastaan? Kristityt ymmärtävät vapaan tahdon merkityksen ja tärkeyden, (koska Jumala on sen osoittanut sen ihmiselle antaessaan), ja puolustavat sitä usein väittelyissään jumalattomien kanssa.
Loppu jo kristittyjen sortamiselle- nyt heti! (Eikä vasta 15 päivä)
PS: Evl. kirkko ei pakota jäseniään mihinkään, se kunnioittaa jäsentensä uskonnonvapautta ja vapaata tahtoa, jonka kristinuskon Jumala on heille antanut. Kirkko ei pakota jäseniään osallistumaan pyhäkouluun eikä muuhunkaan uskonnon opetukseen, eikä jumalanpalveluksiin.
Suuri(n) osa kirkon jäsenistä ei käy kertaakaan vuoden aikana jumalanpalveluksessa, ja esim. Helsingissä monissa evl. seurakunnissa ei ole enää lainkaan pyhäkoulua, kun ei ole tulijoita, vain muutama prosentti pyhäkouluikäisistä, yhteensä vain 892 lasta kävi evl. pyhäkoulua muuta vuosi sitten, mutta EVL. KIRKKO KUNNIOITTAA heidän Jumalalta saamaansa VAPAATA TAHTOA. Ei oo pakko, jos ei taho. Kiitos kirkko, Hallelujaa!, Amen! Kiitos Jeesus, Amen!
Millä oikeudella valtio, eduskunta, pakottaa Jumalan tahtoa ihmisten vapaasta tahdosta, ja kirkon käytäntöä, uhmaten, kirkkoon kuuluvat, hyvät, kunnon, moraaliset oppilaat uskontotunneille ja taluttaa aamunavauksiin ja koulujumalanpalveluksiin?
Eikö eduskunnan enemmistön mielestä Jumalan antama vapaa tahto ja uskonnonvapaus kuulukaan uskovaisille, kristityille, kristittyyn kirkkoon kuuluville, ja sen oppia arvostaville ja sitä elämässään tinkimättä noudattaville, vaan ainoastaan jumalattomille kirkosta eronneille tai vielä käsittämättömämmille, jotka eivät koskaan ole edes evl. kirkon jäseniä olleetkaan? - mokomat luopiot!
Mikäli tällä kristittyjen törkeän syrjimisen, heidän vapauksiensa, (jotka pakanoille kyllä tietenkin ja totta kai suodaan!), riistolinjalla jatketaan, niin turmioon ja lopulta maailmanloppuun, (tuomiopäivään, ( pasuunoiden ei niinkään kaukainen ääni jos korvissani soi) , se tulee johtamaan, nopeammin kuin arvaattekaan - sanokaa minun sanoneeni.
Joutukaa sielut. on aikamme kallis!
Kristityjen syrjinnän on loputtava!
18
219
Vastaukset
1. Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
2. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
3. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4. sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
6. Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.
Room.13- rusinatpullastamentality
Miksi te *rusinat pullasta*-tosikritityt sitten vastustatte esivaltaa, kun se säätää spn-avioliittolain, hyväksyy uuden äitiyslain, ja tulevaisuudessa kun se säätää eutanasialain...
Kunnioitatte esivaltaa aina, (mutta vain), silloin, kun se tekee teidän mielenne mukaisia päätöksiä. rusinatpullastamentality kirjoitti:
Miksi te *rusinat pullasta*-tosikritityt sitten vastustatte esivaltaa, kun se säätää spn-avioliittolain, hyväksyy uuden äitiyslain, ja tulevaisuudessa kun se säätää eutanasialain...
Kunnioitatte esivaltaa aina, (mutta vain), silloin, kun se tekee teidän mielenne mukaisia päätöksiä.En ole "rusinat pullasta"-tosikristitty, jos osoitit kommenttisi minulle, en osaa vastata siihen.
Oletko sitä mieltä, ettei kristityn tulisi missään tilanteessa osallistua lainsäädännön kehitystyöhön?
A10097 kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, ettei kristityn tulisi missään tilanteessa osallistua lainsäädännön kehitystyöhön?
Olenoita yhteiskuntamme tarjoaa. Olen sitä mieltä, että kristitty on osa yhteiskuntaa siinä missä joku toinenkin ja aktiivisuus yhteiskunnallisissa asioissa ei ole millään tavalla kristityltä kiellettyä, ei edes meiltä naisilta :)
Eerikatässämoi kirjoitti:
Olenoita yhteiskuntamme tarjoaa. Olen sitä mieltä, että kristitty on osa yhteiskuntaa siinä missä joku toinenkin ja aktiivisuus yhteiskunnallisissa asioissa ei ole millään tavalla kristityltä kiellettyä, ei edes meiltä naisilta :)
Kylläpä tämä kone nyt sensuroi....
"Olen sitä mieltä, että kristitty on osa yhteiskuntaa siinä missä joku toinenkin ja aktiivisuus yhteiskunnallisissa asioissa ei ole millään tavalla kristityltä kiellettyä,"
Tässä valossa näen kummallisena tuon esivallan kunnioittamista hehkuttavan lainauskimarasi tilanteessa, jossa aloittaja toi esille kristittyjä sorsivan yhteiskunnallisen epäkohdan.A10097 kirjoitti:
"Olen sitä mieltä, että kristitty on osa yhteiskuntaa siinä missä joku toinenkin ja aktiivisuus yhteiskunnallisissa asioissa ei ole millään tavalla kristityltä kiellettyä,"
Tässä valossa näen kummallisena tuon esivallan kunnioittamista hehkuttavan lainauskimarasi tilanteessa, jossa aloittaja toi esille kristittyjä sorsivan yhteiskunnallisen epäkohdan.Ok. En oikein osaa muuta sanoa. Sinä näet siinä ehkä jotain mitä minä en näe? Haluatko avata ajatustasi enemmän?
Ok. En oikein osaa muuta sanoa. Sinä näet siinä ehkä jotain mitä minä en näe? Haluatko avata ajatustasi enemmän?
Minusta näyttää tältä:
1. Avauksessa ilmaistaan huoli kristittyihin kohdistuvasta syrjinnästä, joka on esivaltainen epäkohta.
2. Vastaat aloitukseen tekstillä, jossa annetaan ymmärtää, ettei esivaltaa vastaa tule pullikoida.
3. Kun kysyn, eikö kristitty voisi pullikoida, niin vastaat, ettei ole ongelma, jos pullikoi.
Jos et näe tuossa mitään kummallista, niin unohda koko juttu.A10097 kirjoitti:
Minusta näyttää tältä:
1. Avauksessa ilmaistaan huoli kristittyihin kohdistuvasta syrjinnästä, joka on esivaltainen epäkohta.
2. Vastaat aloitukseen tekstillä, jossa annetaan ymmärtää, ettei esivaltaa vastaa tule pullikoida.
3. Kun kysyn, eikö kristitty voisi pullikoida, niin vastaat, ettei ole ongelma, jos pullikoi.
Jos et näe tuossa mitään kummallista, niin unohda koko juttu.Tottahan näen kummallista tuossa ajatuskulussasi.
- kristinuskokunniaan
Kannatan: Jumalamme on suuressa viisaudessaan ja hyvyydessään antanut uskovaisillekin, kristityillekin, kirkkoon kuuluvillekin, uskonnonvapauden ja vapaan tahdon - ja aivot, joilla noita kahta edellä mainittua voi käyttää vastuullisesti, vanhurskaasti.
Ei ole mitään pelkoa, että kristitty, evl. kirkkoon kuuluva, tekisi vääriä valintoja missään asiassa, eikä varsinkaan valitessaan koulussa elämänkatsomustiedon ja uskonnon välillä. Kyllä Jumala ohjaa valinnassa, jos katsoo sen tarpeelliseksi, ja kaikkien uskovaisten rukouksetkin takaavat omalta osaltaan sen, että jokainen kristitty, kirkkoon kuuluva, oppilas tekee oikean valinnan, käyttää uskonnonvapauttaan ja vapaata tahtoaan , tuota Jumalan lahjaa, oikein - omaksi jakoko kansakunnan iloksi ja parhaaksi, ja Jumalan kunniaksi. Kirkkoon kuuluminen on Suomessa täysin vapaaehtoista, alaikäisen kohdalla vanhemmat toki päättävät tästäkin asiasta kuten monista muistakin alaikäisiä koskevista asioista.
12v ylöspäin toki lapsella on jotankinlaista sananvaltaa tähän asiaan itselläänkin.
:-)No olipa siinä [epäuskottavuuteen asti] vekkulisti parodioitu uskovaistyyliä. Muuten hyvä ajatus, että kristitynkin tulisi ajatella asiassa valinnanvapautta koululaisten ja opiskelijoiden (lukiolaisten) osalta. Ja erinomainen pointti on tuo, että nykyinen käytäntö syrjii kristittyjä.
- tasaarvoyhdenvertaisuus
Kannatetaan: Samat oikeudet ja valinnanvapaus ET;n ja ussan välillä kirkkoon kuuluvillekin!
- römpänakka
Kälä o ihan mahottomaks piässy tiä kristityn enemistö syryjintä Suoames sano...
- ei_stana
Ja kun kerta vapaasta tahdosta on puhe, niin samalla sitten pois se saatanallinen velvollisuus käydä koulua! Vapaa valinta pitäis olla, koska tahansa voi jättäytyä pois koulusta ja se on oikein!
No peruskoulutus on sentään kansalaisvelvollisuus ja sen kannalla ovat olleet kaikki oikeistosta vasemmistoon, kristityistä ateisteihin, joten yksin jäit.
:D
- ddffcc43e
Ei ehkä niin.Olen protestanttiselta seudulta ja vaihtoehtoja ei ollut.
On olemassa myös muitakin vaihtoehtoja kansankirkoissamme kuin ev.lut.Ortodoksisuuteen ei paljoa mahdollisuutta edes annettu opetuksessa.
Onneksi uusia näkemyksiään voi jokainen avata.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3215155Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1101511
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191412Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393