Diesel polttoaineiden tuotetiedoissa on voitelevuus arvo mainittu, mutta miten päin luku on parempi. esim. jos 350 tai 395 niin kumpi luku voitelee paremmin? Pienempi vai suurempi?
Diesel polttoaineen voitelevuus
3
938
Vastaukset
- Dieselillä
Pienempi parempi, viittaa kulumisjäljen kokoon.
- Ville_K
Hei, olen 13-vuotias poika ja ihastunut samalla luokalla olevaan tyttöön. Miten minun kannattaisi edetä? Miten saisin tiedusteltua, onko hänellä tunteita minua kohtaan? Auttakaa mua, pliiiis!
- Pienempiparempi
Joo, se viittaa kulumisjäljen kokoon tietynlaisessa kulutustestissä, ns. HFRR-testissä, joka öljynjalostamon pitää tehdä ennen kuin panee polttoaineen myyntiin. Euroopassa polttoainestandardi sanoo että tuloksen pitää olla alle 460 mikrometriä, USA:ssa että pitää olla alle 520 mikrometriä ja autonvalmistajien toive kunnolliselle polttoaineelle on alle 400.
Jos luku on yli 600, niin silloin on jo selvästi lisääntynyt kulumisriski ja jos on yli 700, niin tuho voi nykyaikaisilla ruiskutuslaitteilla olla lähellä. Historialliset öljyvoidellut rivipumput eivät olleet kovinkaan nuukia tälle asialle.
Tuo kokeessa kuluttaminen ja mikrometrien mittaaminen niistä kuluvista osista ei ole kovinkaan tarkkaa: Jos sama polttoaine mitataan kahdesti, saatetaan saada 310 ja 390. Se tarkoittaa että yksittäisillä tuloksilla 350 ja 395 ei juurikaan ole eroa vaan pitäisi tehdä vaikka 10 koetta ja laskea niistä keskiarvo jos haluaisi tietää kumpi on parempi, jos kumpikaan. Eli jos arvo on alle 400, niin ei mitään syytä huoleen. 459:kin periaatteessa kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684207Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3191745- 1171577
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521366
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi1001277- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341108