Mitä Jeesus tarkoittaa?

totuus_voittaa

Mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun"? (Joh 14:1)

Tarkoittaako hän sitä että pitää uskoa Jeesuksen olevan Jumala ja Jumalan olevan kolmiyhteinen?

Opettaako Jeesus kolminaisuutta kuten tekevät helluntailaiset?

Onko Jeesuksen Jumala sama kuin helluntailaisten Jumala?

Onko helluntailaisilla Jumalaa jos heidän Jumalansa ei ole Jeesuksen Jumala?

Mitä Jeesus tarkoittaa ainoan todellisen Jumalan tuntemisella? (Joh 17:3)

Sitäkö että hän itse on ainoa todellinen Jumala?

Kolminaisuuttako?

Onko ihminen uskossa ilman uskoa Jeesuksen ilmoittamaan Jumalaan?

95

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus_voittaa

      Helluntailainen eikä kukaan muukaan kristitty voi vastata kysymykseen mitä Jeesus tarkoittaa kun hän sanoo: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun"

      Jos tälläinen kristitty uskoisi Jumalaan ja uskoisi Jeesukseen niin hänen olisi mahdotonta uskoa Kirkon opin mukaisesti "kolminaisuuteen". Jeesuksen sanoista ei kolminaisuutta saa millään keinolla.

      Tästä syystä ei kysymykseen vastausta saa.

      • vastaus

        No ainakin Jeesus on Jumala. Jumalan Henki on Kristuksen Henki.

        Room. 8:9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.


      • totuus_voittaa
        vastaus kirjoitti:

        No ainakin Jeesus on Jumala. Jumalan Henki on Kristuksen Henki.

        Room. 8:9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        "No ainakin Jeesus on Jumala."

        Näinhän se menee kun ei uskota, aina löytyy joku selitys jolla halutaan kumota Jeesuksen oma todistus itsestään: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) ja Jumalan todistus Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Voi niitä jotka kääntävät Raamatun Jumalaa ja Jeesusta Kristusta vastaan.


      • savolaisetko.selittää

        Niin, kun savolainen lukee savolaisille käännettyä savolaisraamattua, sekä tulkitsee sitä savolaisittain, niin eihän sitä voi ymmärtää ns. kolminaisuutta, kun alkukielen systeemit puuttuu näköalasta.
        Tosin juutalaisuudessa on pieniä tulkintamietteitä, mutta uskova Rabbi kyllä Sanalla selvittää, mitä tarkoittaa Isä - siis yksi ja miksi siihen voi sisällyttää Hengen ja Pojan.
        Eli silti Herra on yksi.
        Mutta, savolaisten on viisasta olla viisailematta, savolaisen käännösopuksen ja syntymäaivoitus- rakenteiden tähden, sekä pyrkiä opettamaan asioita.

        Siis nyt lainataan tähän juutalaisen- Rabbin ajatusta, hehän ovat ns. alkuperäiskielellisiä.
        [laina]
        Raamatulliselta näkökulmalta voi ajatella, että Henki edustaa yhteyden täyteyttä, jota voimme kokea Isän ja Pojan kanssa.
        Raamatussa tämän asian merkityksellisyyden voi nähdä jo luomisen alkusyyssä.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat jo luomisen alkusyyssä sekä ykseys että moninaisuus. Tämän lähtökohdan ansiosta myös ihmisten on mahdollista muodostaa keskinäinen yhteys. Vain siksi, että Hän on yksi, myös me voimme tulla moninaisuudessamme yhteen ja yhdeksi.

        Eräs toinen tapa hahmottaa asiaa on se, että Jumala tekee yhteistyötä luomakunnassa, ilmoituksessa ja pelastuksessa: Isän tahto ja halu on luoda ja rakentaa. Poika taas on arkkitehti. Henki puolestaan tekee työn; Hän liikkuu vetten päällä. Henki oli siis tässä roolissa mukana luomisessa.
        Sama pätee pelastukseen. Isä päättää pelastuksesta ja lunastuksesta. Poika on välittäjä, joka antaa henkensä mahdollistaakseen pelastuksen. Henki taas tulee asumaan meihin, jotta voimme olla pysyvässä yhteydessä Isään ja Poikaan. Kyseessä on siis yksi Jumala, ei kolme.
        On kyse yhdestä Jumalasta, jolla on kolme ilmenemismuotoa.

        laina päättyy... Eli siinäpä savolaisille miettimistä.
        On parempi, ettei lähde opettajaksi. Antaa tavallaan Sanan Hengen kautta opettaa kutakin ja se on siinä. Joka ei ymmärrä, ei tarvitsekaan, sillä tietomme on täällä vajavaista. On turhaa savolaisten painia asiasta, kun savolaisilla on luterilainen käännös käsissä, eikä edes tajua savossa syntyneenä, kuin savolaisittain.
        Juutalaiset ymmärtävät paremmin sen, mitä kirjoitukset sisältävät. Se on heidän äidinkielessään ja mielessään.


      • totuus_voittaa
        savolaisetko.selittää kirjoitti:

        Niin, kun savolainen lukee savolaisille käännettyä savolaisraamattua, sekä tulkitsee sitä savolaisittain, niin eihän sitä voi ymmärtää ns. kolminaisuutta, kun alkukielen systeemit puuttuu näköalasta.
        Tosin juutalaisuudessa on pieniä tulkintamietteitä, mutta uskova Rabbi kyllä Sanalla selvittää, mitä tarkoittaa Isä - siis yksi ja miksi siihen voi sisällyttää Hengen ja Pojan.
        Eli silti Herra on yksi.
        Mutta, savolaisten on viisasta olla viisailematta, savolaisen käännösopuksen ja syntymäaivoitus- rakenteiden tähden, sekä pyrkiä opettamaan asioita.

        Siis nyt lainataan tähän juutalaisen- Rabbin ajatusta, hehän ovat ns. alkuperäiskielellisiä.
        [laina]
        Raamatulliselta näkökulmalta voi ajatella, että Henki edustaa yhteyden täyteyttä, jota voimme kokea Isän ja Pojan kanssa.
        Raamatussa tämän asian merkityksellisyyden voi nähdä jo luomisen alkusyyssä.
        Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat jo luomisen alkusyyssä sekä ykseys että moninaisuus. Tämän lähtökohdan ansiosta myös ihmisten on mahdollista muodostaa keskinäinen yhteys. Vain siksi, että Hän on yksi, myös me voimme tulla moninaisuudessamme yhteen ja yhdeksi.

        Eräs toinen tapa hahmottaa asiaa on se, että Jumala tekee yhteistyötä luomakunnassa, ilmoituksessa ja pelastuksessa: Isän tahto ja halu on luoda ja rakentaa. Poika taas on arkkitehti. Henki puolestaan tekee työn; Hän liikkuu vetten päällä. Henki oli siis tässä roolissa mukana luomisessa.
        Sama pätee pelastukseen. Isä päättää pelastuksesta ja lunastuksesta. Poika on välittäjä, joka antaa henkensä mahdollistaakseen pelastuksen. Henki taas tulee asumaan meihin, jotta voimme olla pysyvässä yhteydessä Isään ja Poikaan. Kyseessä on siis yksi Jumala, ei kolme.
        On kyse yhdestä Jumalasta, jolla on kolme ilmenemismuotoa.

        laina päättyy... Eli siinäpä savolaisille miettimistä.
        On parempi, ettei lähde opettajaksi. Antaa tavallaan Sanan Hengen kautta opettaa kutakin ja se on siinä. Joka ei ymmärrä, ei tarvitsekaan, sillä tietomme on täällä vajavaista. On turhaa savolaisten painia asiasta, kun savolaisilla on luterilainen käännös käsissä, eikä edes tajua savossa syntyneenä, kuin savolaisittain.
        Juutalaiset ymmärtävät paremmin sen, mitä kirjoitukset sisältävät. Se on heidän äidinkielessään ja mielessään.

        "On kyse yhdestä Jumalasta, jolla on kolme ilmenemismuotoa."

        Jos näin olisi miksi Jeesus ei sano että uskokaa kolmeen ilmenemismuotoon, hän sanoo:

        "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" ( Joh 14:1)

        Tuosta ei tule "kolmea ilmenemismuotoa" millään keinolla.

        Semmoinen joka puhuu kolmesta ilmenemismuodosta ei ole uskossa (Jeesukseen)


      • logiikkaateille
        vastaus kirjoitti:

        No ainakin Jeesus on Jumala. Jumalan Henki on Kristuksen Henki.

        Room. 8:9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

        Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika. Erillinen olento siis. Toki hän on jumalallista alkuperää, koska poika on lähtöisin isästä. Mutta emmehän me sano, että Pekan poika on Pekka, vaikka hänkin on Pekasta lähtöisin.


    • lainasanat

      Jolla ei ole Isää, sillä ei ole Poikaakaan.

    • araratti

      Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
      tarkoittaa samaa kuin

      Mark. 11:22 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Pitäkää usko Jumalaan.
      Jeremia 17:7 Siunattu on se mies, joka turvaa Herraan, jonka turvana Herra on.
      Jooel 2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu
      5. Moos. 5:6 'Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
      5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani

      Näillä jo pärjää mitä Raamatun lukemiseen tulee.

      Ai niin, että kun on Jumala ja on Jeesus ja Pyhä Henkiki on.
      Onpa kyllä ja kun joka tapauksessa on, älä sellaisia mietisklele. Et tarvi mitään esityksiä asiassa.

    • Hän.on.kaikkea

      Jeesus ei sanonut alkutekstin mukaan: "Minä ja Isä olemme yksi", vaan "Minä ja Isä olemme yhtä!"

      "yhtä" on neutrimuoto eikä maskuliinimuoto, mikä merkitsee että kyseessä ei ole yksi persoona vaan yksi materiaali.

      Minä ja Isä olemme yhtä (jumaluutta).

      Meidän ei tarvitse täsmälleen tietää millainen Jumala on, eikä meidän tarvitse väitellä siitä onko Jumala yksi olento vai monta yhdessä. Jeesuksessa asui Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
      Jos tunnemme Jeesuksen, tunnemme myös Isän.

      Jos isä olisi ihminen, olisi itsestään selvää että myös poika olisi ihminen. He jopa voisivat olla yhtä: jos tekee kauppaa pojan kanssa, se olisi silloin yhtä pätevä sopimus kuin jos isä olisi sen allekirjoittanut. Jos poika antaa jotakin, isä ei vaadi takaisin, eikä siitä loukkaannu. He tekevät yhteistyötä.

      Ihmiset riitelevät: Isä sanoo yhtä, poika sanoo toista, on erimielisyyksiä, eikä kunnioiteta toisen arvovaltaa. Niin ei ole Jumalan suhteen: Jos puhuu Jeesukselle, se on sama kuin puhuisi Isälle!
      Jos kunnioittaa Poikaa, silloin kunnioittaa Isää.

      Jeesus selittää tätä monta kertaa Johanneksen evankeliumissa.

      Jumaluus on jotain mitä on vaikea käsittää: Jumala on kaikkialla, Jeesus on kaikkien lastensa sydämissä. Kiinassa Jeesus on yhtä lähellä kuin Mikkelissä'. Emme me voi rajoittaa Jumalaa ihmisten mallin mukaan!

      Mikä on Pyhä Henki! Meille on kerrottu, että se on voima joka muistuttaa Jeesuksen opetuksista, mutta myös antaa hengellisiä lahjoja uskoville ja tekee voimallisia tekoja. Tämä voima tuntee murhetta meidän tähtemme, sekä vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen, niin että me vaellamme rakkauden lain mukaan. Henki tuo meihin rakkautta, rauhaa, iloa, ja muita hengen hedelmiä.

      Raamatussa Henkeä verrataan tuuleen. Meille ei ole annettu muuta kuvaa Hengestä. Siksi saamme tyytyä siihen mitä meille on sanottu.

      Onko Jumala kolmiyhteinen? Kaksiyhteinen? Vai tuhatyhteinen?
      Raamattuhan sanoo jumaliksi niitä joille Jumalan sana tuli.
      Joh.10:34. Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
      35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli - ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin -
      36. niin kuinka te sanotte sille, jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: 'Sinä pilkkaat Jumalaa', sentähden että minä sanoin: 'Minä olen Jumalan Poika'?
      37. Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

      Meidän ei tule kiistellä Jumalasta, koska kukaan ei ole Häntä nähnyt. Voimme vain tutkia kaikkia niitä kohtia joissa Hänestä puhutaan.
      Kun opimme rakastamaan , opimme tuntemaan Jumalan paremmin kuin kiistelemällä siitä mitä emme tiedä! Raamattu sanoo että Jumala on rakkaus:
      " Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. 1.Joh.4:7,8

      Miksi se on niin tärkeää että ainoastaan Isä on Jumala? Eikö siksi että siten saadaan Jeesusta alennettua, eikä tarvitse uskoa että Jumala todellisuudessa antoi oman poikansa sinun ja minun tähtemme!
      Toiseksi, kun Jeesuksen uhri saadaan näyttämään pienemmältä, silloin voidaan tehdä itsemme suuremmiksi: Minä pidän tooran käskyt, en usko pelastuvani pelkästään armosta, vaan myös teoista! Pelastun noudattamalla lakia! Olen siis parempi kuin lainrikkojat, enkä pelkästään elä armon alla.
      Jos Jeesus saadaan tehdyksi pelkästään hyväksi opettajaksi, silloin Hän kylläkin on esikuva, mutta ei täysin tarpeellinen meidän pelastumisellemme. Silloin emme ole niin paljon kiitollisuuden velassa, vaan voimme kenties pelastaa itsemme lain noudattamisellamme!

      • totuus_voittaa

        "Miksi se on niin tärkeää että ainoastaan Isä on Jumala?"

        On tärkeää siksi että se on totuus ja muun väittäminen on valehtelemista.

        Apostoli Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        On päivänselvää että sellainen ei kuulu Jumalan seurakuntaan joka sanoo että meilläpä onkin kolme: "Isä ja Poika ja Pyhä Henki".


      • efox

        Entinen hirvas velivapaa lappix on taas vauhdissa. Lievonen on vielä lähtökuopissaan.


      • Johannesko.valehtelee
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Miksi se on niin tärkeää että ainoastaan Isä on Jumala?"

        On tärkeää siksi että se on totuus ja muun väittäminen on valehtelemista.

        Apostoli Paavali kirjoittaa Jumalan seurakunnalle Korintossa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        On päivänselvää että sellainen ei kuulu Jumalan seurakuntaan joka sanoo että meilläpä onkin kolme: "Isä ja Poika ja Pyhä Henki".

        Siis apostoli Johannes valehtelee, ja Raamattu on valhetta ???

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis tämä on valhetta ja Johannes valehtelija ???

        Miten selität tämä Totuuden pois ja valheeksi ?


      • totuus_voittaa
        efox kirjoitti:

        Entinen hirvas velivapaa lappix on taas vauhdissa. Lievonen on vielä lähtökuopissaan.

        Kysymys ei ole henkilöistä vaan totuudesta jota aniharva tänä päivänä tunnustaa. Suuri enemmistö ei uskonut totuuteen vaan valitsi vääryyden. ( 2 Tess 2:11-12)

        Nimimerkin totuus_voittaa käyttäjä ei ole kirjoittanut mitään nimimerkeillä "hirvas, velivapaa tai lappix"


      • totuus_voittaa
        Johannesko.valehtelee kirjoitti:

        Siis apostoli Johannes valehtelee, ja Raamattu on valhetta ???

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis tämä on valhetta ja Johannes valehtelija ???

        Miten selität tämä Totuuden pois ja valheeksi ?

        "Miten selität tämä Totuuden pois ja valheeksi ?"

        Selitä ensin se että valehteleeko Jeesus sanoessaan että Isä yksin on totinen Jumala (Joh 17:3)

        Se lukee samassa evankeliumissa.


      • totuus_voittaa
        Johannesko.valehtelee kirjoitti:

        Siis apostoli Johannes valehtelee, ja Raamattu on valhetta ???

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis tämä on valhetta ja Johannes valehtelija ???

        Miten selität tämä Totuuden pois ja valheeksi ?

        "Siis apostoli Johannes valehtelee, ja Raamattu on valhetta ???"

        Raamattua ei voi kääntää Jeesusta Kristusta vastaan muutoin kuin sitä väärentämällä ja vääristelemällä.

        Kahta eri tietoa Jumalasta ei Raamatussa ole ellei sitä ole sinne väärennetty.

        Jeesus sanoo: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        Jeesus ei sano että uskokaa minun olevan Jumala.


      • Voihanvitalis
        Johannesko.valehtelee kirjoitti:

        Siis apostoli Johannes valehtelee, ja Raamattu on valhetta ???

        Johannes 1
        1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Siis tämä on valhetta ja Johannes valehtelija ???

        Miten selität tämä Totuuden pois ja valheeksi ?

        Siis Raamatun mukaan Sana on Jumala. Ps.33:6. Joh.1:1. Ilm.19:13 "ja nimi jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.


      • capiche

        Olla yhtä tarkoittaa Jeesuksen tapauksessa sekä jumalallista alkuperää että yksimielisyyttä Jumalan kanssa. Jeesuksen ainoa tavoite on Jumalan tahdon toteuttaminen.


    • la_liiga

      Jeesus eli se äännetään HESUS, tarkoittaa hyvin usein taitavaa jalkapallon pelaajaa. Usein etelä-amerikkalainen.

      • capiche

        Minulla oli Nykissä ovimiehenä Jesus. Katolilaiset antavat pojalle usein nimeksi myös Jesus Maria.


    • Kirjakääröt

      Joh.14:1 Biblia (1776). (Ja hän sanoi opetuslapsillensa:) älkäät teidän sydämenne murheellinen olko: jos te uskotte Jumalan päälle, niin uskokaat myös minun päälleni.

      • niinkuinsanotaan

        Kyllä on varmoja mielipiteitä! Luultavasti olette myös luoneet maailman, tai ainakin käyneet taivaassa katsomassa!

        Me toiset uskomme niinkuin on kirjoitettu. Esimerkiksi sen että Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja minunJumalani!" Miksi tuota muuksi muuttaisimme!

        Sitäpaitsi toiset käännökset sanovat: "Te uskotte Jumalaan, uskokaa myös minuun!" (Esim. New International Version)


      • totuus_voittaa
        niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Kyllä on varmoja mielipiteitä! Luultavasti olette myös luoneet maailman, tai ainakin käyneet taivaassa katsomassa!

        Me toiset uskomme niinkuin on kirjoitettu. Esimerkiksi sen että Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja minunJumalani!" Miksi tuota muuksi muuttaisimme!

        Sitäpaitsi toiset käännökset sanovat: "Te uskotte Jumalaan, uskokaa myös minuun!" (Esim. New International Version)

        "Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja minunJumalani!" Miksi tuota muuksi muuttaisimme!"

        Ei tarvitse muuttaa koska Tuomaan Jumala on Isä jonka Jeesus sanoo olevan "Minun Jumalani ja TEIDÄN Jumalanne (Joh 20:17)

        Mikään muu ei ole mahdollista. Jeesuksen opetuslapsena Tuomaalla ei voi olla muuta Jumalaa kuin mitä Jeesus sanoo.

        Tuomas uskoi niinkuin Jeesus oli sanonut: "Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

        "Yksi on Herra" (Ef 4:5)
        "Yksi on Jumala. kaikkien Isä!"(Ef 4:6)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
        "Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus." (1 Kor 8:6)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


    • capiche

      "Onko ihminen uskossa ilman uskoa Jeesuksen ilmoittamaan Jumalaan?"

      Ei ainakaan sellaisessa uskossa, jolla olisi jotain merkitystä iäisyyden kannalta. Sillä Jeesus johtaa Jumalan poikana ihmisiä aina Jumalan luo. Ja pyhän hengen tehtävä on vetää ihmisiä Kristuksen ja Jumalan puoleen. Sekä sen lisäki kirkastaa Jumalaa ja Kristusta uskoville.

      Kolminaisuus tarkoittaa vain sitä, että kolme erillistä entiteettiä, Jumala, Jeesus ja Pyhä henki, toimivat yhteistyössä saman päämäärän eteen. Ja se on ihmisen sielun pelastus.

      Joh. 3: 16
      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

      • totuus_voittaa

        "Kolminaisuus tarkoittaa vain sitä, että kolme erillistä entiteettiä, Jumala, Jeesus ja Pyhä henki, toimivat yhteistyössä saman päämäärän eteen. Ja se on ihmisen sielun pelastus."

        "Kristinopin" mukaan noin on.

        Athanasioken uskontunnustuksessa sanotaan että se pelastuu joka ajattelee kolminaisuudesta oikein:

        "Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus. Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin."

        Jeesus Kristus sanoo: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tämän mukaan kolminaisuuteen uskovilla ei ole ikuista elämää.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Kolminaisuus tarkoittaa vain sitä, että kolme erillistä entiteettiä, Jumala, Jeesus ja Pyhä henki, toimivat yhteistyössä saman päämäärän eteen. Ja se on ihmisen sielun pelastus."

        "Kristinopin" mukaan noin on.

        Athanasioken uskontunnustuksessa sanotaan että se pelastuu joka ajattelee kolminaisuudesta oikein:

        "Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus. Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin."

        Jeesus Kristus sanoo: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Tämän mukaan kolminaisuuteen uskovilla ei ole ikuista elämää.

        korjaus: Athanasioksen


    • ihmesähläämistä

      Ihmeellistä jankutusta on koko aloitus.

      Eikö se ole selvästi sanottu mitä käsketään uskoa, mikä siinä on epäselvää kun huomioidaan mitä Jeesus on sanonut Isästään ja itsestään ennen tuota sanomista.

      lue ja opi!

    • Kirjakääröt

      Joh.20:28 Biblia. Toomas vastasi ja sanoi hänelle: minun Herrani ja minun Jumalani! 1Joh.4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.... Raamattu valehtelee, Toomas on nähnyt.

      • totuus_voittaa

        Hyvä pontsi!

        Noin olisi jos Jeesus olisi ollut Jumala.

        Jeesus sanoo kuka on hänen itsensä ja opetuslasten Jumala (Joh 20:17) joten asiassa ei ole mitään häikkää.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Hyvä pontsi!

        Noin olisi jos Jeesus olisi ollut Jumala.

        Jeesus sanoo kuka on hänen itsensä ja opetuslasten Jumala (Joh 20:17) joten asiassa ei ole mitään häikkää.

        korjaus: Hyvä pointsi!


    • Eikiitosjeesus

      Jeesus tarkoittaa että hän on huomionkipeä narsisti.. niinkuin jumalakin.

    • Kirjakääröt

      Joh.17:3 Biblia (1776). Mutta tämä on ijankaikkinen elämä, että he sinun ainoan totisen Jumalan tuntisivat, ja Jesuksen Kristuksen. Kirjoitetaan: iankaikkinen.

    • JeesusTieTotuusElämä

      Kolmiyhteisen tulee esiin heti raamatun ensi jakeessa.
      Alussa 1.Jumala loi taivaan ja maan
      Ja maailman oli autio ja tyhjä ja pimeys oli syvyyden päällä.
      Ja 2 Jumalan Henki liikkui vetten päällä
      Ja Jumala 3.Sanoi: Tulkoon valkeus ja valkeus tuli Joh.1:1-4

      Eli siinä on esillä kaikki Jumalan persoonaa, ei sen pitemmälle tartte lukea kun ne löytyy.

      Niinkuin vesi, lumi ja höyry on samaa olemusta eli vettä vaikka ne ilmenee eri olomuodossa, on Isä, Poika ja Pyhä Henki yhtä. (Raamatun metafoorissa on vesi )
      Niinkuin kolmiosainen on kolme kärkeä, mutta ne on yksi kolmio, (myös kolmio on Daavidin tähdessä kaksi kolmiota päällekkäin
      Huom. TÄMÄ ON VAIN MINUN AJATUS KUVIO: (näin ajattelen , mut en lyö tästä Oikeaa oppia kuitenkaan, )--->>
      1. Isä taivaassa kolmion kärki ylhäällä ja Jeesus ja Pyhä Henki maan päällä,
      2. Isä ja Jeesus taivaassa ja Pyhä Henki vuodatuksen jälkeen maanpäällä kaikissa uskovissa kolmion kärki alhaalla
      Niin on Jumala kolmiyhteinen mutta yksi Jumala,
      Hän on salattu mutta näin ymmärrän..

      Kolmiyhteys ei ole mikään helluntalaisten, luterilaisten tms.
      Vaan raamatusta nouseva niinkuin nuo alku jakeet osoittaa uskomme Jumalamme olevan Isä, Poika Ja Pyhä Henki,
      Isä lähetti Pojan kuolemaan syntiemme tähden ja Jeesus Lähetti omilleen Pyhän Hengen Totuuden Hengen ylösnostuaan taivaaseen. Pyhä Henki aina kirkastaa Kristusta,
      Ja Hänen kauttaan olemme yhteydessä Jeesukseen, joka on Ovi, jonka kautta ihminen voi päästä yhteyteen Pyhän Isän kanssa.
      Koska Jeesus on ovi Joh.10:7-10, vain Hänen kauttaan tullaan uskoon, uudestisynnytään ylhäältä Joh.3:3 ja kun ihminen on tullut sisälle, niinkuin ovesta tullaan sisälle. Jos jää oven ulkopuolelle, on ulkona, kukaan ei jää kynnykselle vaan on joko sisällä tai ulkona. Joka käy Jeesus-ovesta sisälle, Hänelle annetaan Pyhä Henki uudestisyntymisessä... Ja ja sen Jeesus-ovesta Pyhän Hengen kautta on tie Isän sydämelle ja Hänen yhteyteen ja oppimaan Hänen Jumaluutensa tuntemista
      Isänsä, Pojassa ja Pyhässä Hengessä.
      Sulla ei voi olla Isää, jos et ole Jeesus ovesta käyny sisälle, eikä sinulla silloin ole Pyhää Henkeä sisimmässä, Pyhä Henki voi olla sinua vetämässä Seurakuntiin Jumalan yhteyteen, antaa synnin tuntoa jne. Mutta Hän ei ole vielä sisäisesti sinussa.
      Eli sun täytyy ottaa vastaan koko paketti, koko kolmiyhteinen Jumala, riippumatta siitä miten hyvin tai huonosti tunnet hänen Jumaluutensa, ja sinä et voi tuntea Häntä jos ei Jumala Pyhän Hengen kautta kirkasta sulle Jeesusta Kristusta ja ristin työtä, joka on se ovi joka vie Jumalan yhteyteen ja Hänen tuntemiseen.

      • totuus_voittaa

        "Kolmiyhteys ei ole mikään helluntalaisten, luterilaisten tms.
        Vaan raamatusta nouseva niinkuin nuo alku jakeet osoittaa uskomme Jumalamme olevan Isä, Poika Ja Pyhä Henki,"

        Raamatussa lukee näin: "meillä on VAIN YKSI Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


      • JeesusTieTotuusElämä

        5)Ja nyt Isä kirkasta sinä minut tykönäni sillä kirkkaudessa, joka minulla oli sinun tykönäni, ennenkuin maailma olikaan..............21)että he kaikki olisivat yhtä,

        Niinkuin sinä Isä olet minussa ja" minä olen "sinussa(muista minä olen=Jlan nimi)

        että hekin meissä olisivat.............22).....että he olisivat yhtä
        niinkuin me olemme yhtä--
        23)minä heissä ja sinä minussa.......
        25)Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut ja
        nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt. (Joh.17 ylipapillisesta rukouksesta otettuja kohtia)

        Joh.10:30 Minä ja Isä olemme
        Joh.1:332 Ja Johannes todisti sansanoen"Minä näin Hengen laskeutuvat taivaasta alas niinkuin kyyhkysen ja se jäi hänen päällensä.

        Eli Jeesus vaelsi Pyhässä Hengessä ja Jeesus ja Isä on yhtä eli 3=1 Pyhä Jla


    • Kuplapuhkee

      Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole. Biblia (1776). Ja ei yksikään silmä, joka minut näkee, pidä minua enempi näkevän. Sinun silmäs katsokoon minua, sitte minä hukun. Jos löydätte tämän, hukkuneen Jumalan, voitte palauttaa sen, taivaan pallille.

      • totuus_voittaa

        lukee kuin piru raamattua


    • Hänonsanassaan

      On turhaa etsiä totuutta ellemme halua sitä jöytää.
      Jeesus ilmaisi meille millainen Jumala on luonteeltaan, ei ulkonäöltään tai vallaltaan. Jeesus on samaa jumaluutta kuin Isä. "Minä ja Isä olemme yhtä"

      Jeesus otti vastaan sen kunnioituksen jota piti osoittaa Jumalalle. Opetuslapset lankesivat Häneen eteensä ja kumarsivat Häntä. Jotkut parantuneista kumarsivat häntä. Eräänä päivänä jokainen joutuu Hänen edessään polvistumaan, nekin jotka nyt halveksivat Hänen jumaluuttaan.

      Jos Jeesus olisi näyttänyt jumaluutensa ja voimansa ollessaan täällä, silloin ei ristiinnaulitsemisesta olisi tullut mitään, kaikki olisivat paenneet kauhuissaan. Silloin Hän ei olisi tullut uhriksi meidän edestämme, ja meillä ei olisi ollut uutta mahdollisuutta.

      Eräänä päivänä jumalattomat huutavat kallioille: "Kaatukaa meidän päällemme ja peittäkää meidät", kun Jeesus osoittaa jumaluutensa.

      Täällä voi mahtailla ja määrätä mitä toiset saa uskoa,. Silloin jokainen saa nähdä Jeesuksen sellaisena kuin Hän on taivaassa. Silloin voi yrittää selittää mitä haluaa, tai sitten vaieta varmoista mielipiteistään.

      Ellei Raamattua uskota, silloin ei kannata keskustella niiden kanssa jotka siihen uskovat. Voihan silloin keskustella vaikka ateistien kanssa.

      • totuus_voittaa

        "Ellei Raamattua uskota, silloin ei kannata keskustella niiden kanssa jotka siihen uskovat. Voihan silloin keskustella vaikka ateistien kanssa."

        Tämän sanan uskominen auttaisi:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        Ateistit muuten ovat paljon rehellisempiä jumalankieltämisessä kuin ne kristityt jotka tekevät sitä samaa mutta Raamattu kädessä.


      • totuus_voittaa

        "Jeesus on samaa jumaluutta kuin Isä. "

        Noin on sanottu uskosta luopuneen Kirkon opetuksessa yli tuhat vuotta.

        Raamatussa sensijaan lukee:

        "Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on asettunut korkeuksissa istuimelleen Majesteetin oikealle puolelle." (Hepr 1:3)

        "hänen olemuksesa kuva" vastaan "samaa jumaluutta"

        Jeesus ei ole Jumala vaan Jumalan kuva.

        "Hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen, ennen koko luomakuntaa syntynyt." (Kol 1:15)


      • JeesusTieTotuusElämä

        Lue mm. Joh.1:1-14, 17 luku kokonaan ajatuksen kanssa, Joh 10:30


      • totuus_voittaa
        JeesusTieTotuusElämä kirjoitti:

        Lue mm. Joh.1:1-14, 17 luku kokonaan ajatuksen kanssa, Joh 10:30

        Lue mm. Joh.1:1-14, 17 luku kokonaan ajatuksen kanssa, Joh 10:30

        Lue itse tämä:

        "mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä." (Joh 20:31)

        Aivokuollut helluntailainen luulee että Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala kun evankeliumi selvästi sanoo että pitää uskoa Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika.

        Koko evankeliumi, kaikki mitä siinä lukee tähtää tuohon uskoon eikä mihinkään "Jeesus on Jumala" oppiin.


    • kumpikin

      Jeesus oli sekä jumala että ihminen. Raamattu korostaa kumpaakin puolta!

      • totuus_voittaa

        "Jeesus oli sekä jumala että ihminen. Raamattu korostaa kumpaakin puolta!"

        Kirkon oppi tuo on ollut yli tuhat vuotta.

        Raamattu sanoo näin vaikka sitä ei helluntailainen eikä muu "kristitty" usko:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi." (Room 5:15)

        "Jumala siis antoi ihmisen valtaan kaiken, hän ei jättänyt mitään tälle alistamatta. Vielä tosin emme voi havaita, että kaikki olisi hänen vallassaan." (Hepr 2:8)

        "Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi ihmisessä ihmisten synnin," (Room 8:3)


      • kokolauseet

        Esimerkiksi Room.8:3 puhuu lihasta, ei ihmisestä.
        Hepr.2:8 on varsin huonosti otettu esille. Näin on parempi:
        Hepr.2:7." Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8. asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
        9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. "

        Jeesus oli vähäksi aikaa tehty enkeleitä halvemmaksi, kun Hän tuli lihaksi!

        Raamattu sanoo näin vaikka sitä ei "totuus voittaa" usko!


      • totuus_voittaa
        kokolauseet kirjoitti:

        Esimerkiksi Room.8:3 puhuu lihasta, ei ihmisestä.
        Hepr.2:8 on varsin huonosti otettu esille. Näin on parempi:
        Hepr.2:7." Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
        8. asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
        9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa. "

        Jeesus oli vähäksi aikaa tehty enkeleitä halvemmaksi, kun Hän tuli lihaksi!

        Raamattu sanoo näin vaikka sitä ei "totuus voittaa" usko!

        "Esimerkiksi Room.8:3 puhuu lihasta, ei ihmisestä."

        Niinpä tietenkin.

        Jokainenhan ymmärtää mitä on liha. Sitä saa kaupan lihatiskiltä.

        "Liha" Raamatussa ei tietenkään tarkoita ihmistä vaan lihatiskin lihaa.

        Olet selittänyt asian hyvin vakuuttavalla tavalla.

        Selitä nyt pois vielä se mikä jäi eli Room 5:15.

        Siinä ei lue liha vaan ihminen: …vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi. (Room 5:15)

        Selitä vielä sekin miksi välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä ei ole ihminen Kristus Jeesus vaikka Paavali niin kirjoittaa. ( 1 Tim 2:5) Siinä lukee ihminen, eikä liha.


      • kokolauseet

        Ilmeisesti sinä ostat lihaa lihakaupasta ja henkeä henkilaitokselta! Et ymmärrä että Jeesus tuli ihmiseksi kun Hän tuli lihaan! Jeesus oli ihmisenä vain reilut kolmekymmentä vuotta. Nyt Hän on taivaassa toisessa hahmossa.

        Lue nyt myös Ilmestyskirja, vaikkapa 1:8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. "

        Vertaa sitä Ilm.22:12." Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu." Kenestä tässä puhutaan? Ihmisestäkö?

        Mitä sinä muuten haluat todistaa? Että Jeesus oli vain ihminen? Että Hän oli ihmiseksi tullut Jumalan poika? Vai mihin pyrit?


      • totuus_voittaa
        kokolauseet kirjoitti:

        Ilmeisesti sinä ostat lihaa lihakaupasta ja henkeä henkilaitokselta! Et ymmärrä että Jeesus tuli ihmiseksi kun Hän tuli lihaan! Jeesus oli ihmisenä vain reilut kolmekymmentä vuotta. Nyt Hän on taivaassa toisessa hahmossa.

        Lue nyt myös Ilmestyskirja, vaikkapa 1:8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias. "

        Vertaa sitä Ilm.22:12." Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
        13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu." Kenestä tässä puhutaan? Ihmisestäkö?

        Mitä sinä muuten haluat todistaa? Että Jeesus oli vain ihminen? Että Hän oli ihmiseksi tullut Jumalan poika? Vai mihin pyrit?

        "Mitä sinä muuten haluat todistaa? Että Jeesus oli vain ihminen?"

        Välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on ihminen Kristus Jeesus:

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)


    • ghasghasghty

      Jos te tuntisitte Jeesuksen ja Isän ja Pyhän Hengen niin tällaisesta asiasta ei tarvitsisi väitellä.

      • totuus_voittaa

        Jos te tuntisitte ainoan totisen Jumalan ja hänen maailmaan lähettämänsä Jeesuksen Kristuksen niin teillä olisi ikuinen elämä.

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)


      • koitajosanoaasiasi
        totuus_voittaa kirjoitti:

        Jos te tuntisitte ainoan totisen Jumalan ja hänen maailmaan lähettämänsä Jeesuksen Kristuksen niin teillä olisi ikuinen elämä.

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        mitä sinä oikein jankutat ja mihin pyrit !?!


      • totuus_voittaa
        koitajosanoaasiasi kirjoitti:

        mitä sinä oikein jankutat ja mihin pyrit !?!

        Täällä on jankutettu sitä mikä ei teille kelpaa, uskoa Jumalaan ja uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan.


      • Man.With.No.Name_
        koitajosanoaasiasi kirjoitti:

        mitä sinä oikein jankutat ja mihin pyrit !?!

        Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika! Johan tämän nyt sivullinenkin huomaa. Mutta ei näy menevän kaaliin Jeesus on Jumala - jankuttajille.
        Jeesus sanoi: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36). Ja Jumalan todistus Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä" (Luukas 9:35)


      • mikäontärkeää
        Man.With.No.Name_ kirjoitti:

        Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika! Johan tämän nyt sivullinenkin huomaa. Mutta ei näy menevän kaaliin Jeesus on Jumala - jankuttajille.
        Jeesus sanoi: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36). Ja Jumalan todistus Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani, se valittu; kuulkaa häntä" (Luukas 9:35)

        MIten tuo asia nyt mahtaa vaikuttaa siihen arkielon evankeliointiin, en muista että Apostolit olisivat aiheest a kovin paljon riitaa tehneet, onko teillä muutamilla tylsää kun pitää jauhaa jauhoja moneen kertaan.

        Uskon kyllä että Isä ja Poika saavat välinsä selvitettyä ilman foorumin apua.

        Minkä nimiminen autuus siitä mahtaa syntyä jos saamme Jeesuksen Jumaluuden pois kitkettyä, tuleeko miten paljon ihmisiä uskoon kääntyykä koko suomen kansa uskolle kuulaisiseksi vai mitä tapahtuu kertokaa!?


      • noissajovääntämistä
        mikäontärkeää kirjoitti:

        MIten tuo asia nyt mahtaa vaikuttaa siihen arkielon evankeliointiin, en muista että Apostolit olisivat aiheest a kovin paljon riitaa tehneet, onko teillä muutamilla tylsää kun pitää jauhaa jauhoja moneen kertaan.

        Uskon kyllä että Isä ja Poika saavat välinsä selvitettyä ilman foorumin apua.

        Minkä nimiminen autuus siitä mahtaa syntyä jos saamme Jeesuksen Jumaluuden pois kitkettyä, tuleeko miten paljon ihmisiä uskoon kääntyykä koko suomen kansa uskolle kuulaisiseksi vai mitä tapahtuu kertokaa!?

        Laitetanpas jumaluutta Jeesuksesta kitkeville muutamia Raamatunkohtia aiheesta, saavat lisää jauhettavaa.

        siis " III. Kristuksen persoona.

        A. Tosi Jumala. 1) Iankaikkisista ajoista, Miika 5:2, Joh. 1:1, Kol. 1:17, 1Joh. 1:1. 2) Luomisen välikappale, Joh. 1:3, Kol. 1:16, Hebr. 1:2,10. 3) Jumalana kunnioitettu, Matt. 2:11, 14:33, Luuk. 24:52, Ap. t. 7:59,60, 2Kor. 12:8,9, Gal. 1:5. 4) Jumalalliset ominaisuudet omaava: a. Kaikkitietävä, Mark. 2:8, Luuk. 5:22, 9:47, Joh. 2:24,25, vrt. 1Kun. 8:39, Matt. 11:27. b. Kaikkivaltias: sairauteen nähden, Luuk. 4:39, kuolemaan nähden, 7:14-15, 8:54-55, Joh. 11:43,44, luontoon nähden, Matt. 8:26,27, pahoihin henkiin nähden, Luuk. 4:35, vrt. Ef. 1:20-23, Matt. 28:18. c. Kaikkialla läsnäoleva, Matt. 18:20, Joh. 14:20, vrt. Joh. 3:13. d. Muuttumaton, Hebr. 13:8, 1:12. e. Hänellä on valta antaa syntejä anteeksi, Mark. 2:5-12, Kol. 3:13. f. Hänellä on valta tuomita eläviä ja kuolleita, Joh. 5:22,27, 2Tim. 4:1. 5) Hänellä on jumalallisia nimiä: Jumalan Poika, Matt. 3:17, Room. 1:4. Ainokainen Poika, Joh. 1:18. Ensimmäinen ja viimeinen, Ilm. 1:17, 22:13. Herra, Mal. 3:1, Luuk. 2:11, Ap. t. 9:17. Jumala, Joh. 20:28. "


      • tosiJumala
        noissajovääntämistä kirjoitti:

        Laitetanpas jumaluutta Jeesuksesta kitkeville muutamia Raamatunkohtia aiheesta, saavat lisää jauhettavaa.

        siis " III. Kristuksen persoona.

        A. Tosi Jumala. 1) Iankaikkisista ajoista, Miika 5:2, Joh. 1:1, Kol. 1:17, 1Joh. 1:1. 2) Luomisen välikappale, Joh. 1:3, Kol. 1:16, Hebr. 1:2,10. 3) Jumalana kunnioitettu, Matt. 2:11, 14:33, Luuk. 24:52, Ap. t. 7:59,60, 2Kor. 12:8,9, Gal. 1:5. 4) Jumalalliset ominaisuudet omaava: a. Kaikkitietävä, Mark. 2:8, Luuk. 5:22, 9:47, Joh. 2:24,25, vrt. 1Kun. 8:39, Matt. 11:27. b. Kaikkivaltias: sairauteen nähden, Luuk. 4:39, kuolemaan nähden, 7:14-15, 8:54-55, Joh. 11:43,44, luontoon nähden, Matt. 8:26,27, pahoihin henkiin nähden, Luuk. 4:35, vrt. Ef. 1:20-23, Matt. 28:18. c. Kaikkialla läsnäoleva, Matt. 18:20, Joh. 14:20, vrt. Joh. 3:13. d. Muuttumaton, Hebr. 13:8, 1:12. e. Hänellä on valta antaa syntejä anteeksi, Mark. 2:5-12, Kol. 3:13. f. Hänellä on valta tuomita eläviä ja kuolleita, Joh. 5:22,27, 2Tim. 4:1. 5) Hänellä on jumalallisia nimiä: Jumalan Poika, Matt. 3:17, Room. 1:4. Ainokainen Poika, Joh. 1:18. Ensimmäinen ja viimeinen, Ilm. 1:17, 22:13. Herra, Mal. 3:1, Luuk. 2:11, Ap. t. 9:17. Jumala, Joh. 20:28. "

        Ja vielä' lisää tutkivaa jauhatusta !

        " II. Kristuksen nimityksiä.

        Jaakobin tähti, 4Moos. 24:17. Lunastaja, Job 19:25, Jes. 59:20, Room. 11:26. Hurskas, Ps. 16:10, vrt. Ap. t. 2:29-31. Immanuel, Jes. 7:14, vrt. Matt. 1:23. Ihmeellinen neuvonantaja, Jes. 9:5. Väkevä Jumala, Jes. 9:5. Iankaikkinen isä, Jes. 9:5. Rauhanruhtinas, Jes. 9:5. Iisain Juurivesa, Jes. 11:1. Tuomari, Jes. 33:22. Herran palvelija, Jes. 42:1, 52:13. Herran valittu, Jes. 42:1. Kansojen ruhtinas ja käskijä, Jes. 55:4. Herra on meidän vanhurskautemme, Jer. 23:4 Vesa, Jer. 23:5, Sak. 3:8, 6:12. Kaikkeinpyhin, Dan. 9:24. Voideltu (Messias), Dan. 9:25, Joh. 1:41. Ruhtinas, Dan. 9:25. Israelin tuomari, Miika 5:1. Kuningas, Sak. 9:9, Matt. 21:5, 25:34. Herran paimen, Sak. 13:7. Herra, Mal. 3:1, Matt. 7:21, Ilm. 22:6. Liiton enkeli, Mal. 3:1. Vanhurskauden aurinko, Mal. 4:2, vrt. Luuk. 1:78. Jeesus pelastaja, Matt. 1:21, 1Tess. 1:10. Juutalaisten kuningas, Matt. 2:2, Joh. 19:19. Nasaretilainen, Matt. 2:23. Daavidin poika, Matt. 9:27. Jumalan Pyhä, Mark. 1:24. Ylistetyn Poika, Mark. 14:61. Korkeimman Poika, Luuk. 1:32. Jumalan Poika. Luuk. 1:35. Joh. 1:49. Pelastuksen sarvi, Luuk. 1:69. Israelin lohdutus, Luuk. 2:25. Jumalan Kristus, Luuk. 9:20. Profeetta, Luuk. 24:19, Joh. 7:40. Sana, Joh. 1:1. Totinen valkeus, Joh. 1:9. Ainokainen Poika, Joh. 1:14. Jumalan Karitsa, Joh. 1:29,36. Israelin kuningas, Joh. 1:49. Messias, Kristus, Joh. 4:25. Ihmisen Poika, Joh. 5:27, 6:27. Elämän leipä, Joh. 6:35,48. Maailman valkeus, Joh. 8:12. Ovi, Joh. 10:7. Hyvä paimen, Joh. 10:14. Ylösnousemus ja elämä, Joh. 11:25. Tie, Joh. 14:6. Totuus, Joh. 14:6. Elämä, Joh. 14:6, 1Joh. 1:2. Totinen viinipuu, Joh. 15:1. Elämän ruhtinas, Ap. t. 3:15. Vanhurskas, Ap. t. 7:52. Kaikkien Herra, Ap. t. 10:36. Esikoinen monien veljien joukossa, Room. 8:29. Jumala, yli kaiken, Room. 9:5. Kirkkauden Herra, 1Kor. 2:8. Pääsiäislammas, 1Kor. 5:7. Kallio, 1Kor. 10:4. Viimeinen Aadam, 1Kor. 15:45. Kulmakivi, Ef. 2:20, 1Piet. 2:6. Seurakunnan pää, Ef. 5:23, Kol. 1:18. Esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa, Kol. 1:15. Meidän elämämme, Kol. 3:4. Välimies, 1Tim. 2:5, Hebr. 9:15. Kaiken perillinen, Hebr. 1:2. Pelastuksen päämies, Hebr. 2:10. Apostoli, Hebr. 3:1. Ylimmäinen pappi, Hebr. 3:1, 4:14, 8:1. Edelläjuoksija, Hebr. 6:20. Takaaja, Hebr. 7:22. Uskon alkaja ja täyttäjä, Hebr. 12:2. Ylipaimen, 1Piet. 5:4. Vapahtaja, 2Piet. 2:20, 3:18. Elämän sana, 1Joh. 1:1. Iankaikkinen elämä, 1Joh. 1:2, 5:20. Puolustaja, 1Joh. 2:1. Totinen, 1Joh. 5:20. Totinen Jumala, 1Joh. 5:20. Uskollinen todistaja, Ilm. 1:5, 3:14. Kuolleitten esikoinen, Ilm. 1:5. Maan kuningasten hallitsija, Ilm. 1:5. A ja O, Ilm. 1:8, 22:13. Ensimmäinen ja viimeinen, Ilm. 1:17, 2:8. Pyhä, Ilm. 3:7. Totinen, Ilm. 3:7. Amen, Ilm. 3:14. Uskollinen ja totinen todistaja, Ilm. 3:14. Karitsa, Ilm. 13:8, 21:22, 22:3. Herrain herra, Ilm. 17:14. Kuningasten kuningas, Ilm. 7:14. Jumalan Sana, Ilm. 19:13. Herra, profeettain henkien Jumala, Ilm. 22:6. Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, Ilm. 22:16. Kirkas kointähti, Ilm. 22:16."

        noilla kyllä pääsee lähelle äitienpäivää luulen eli nyt vaan asiaan kiinni kaksin käsin !


      • Man.With.No.Name_

        Siinä mitä Jeesus on sanonut itsestään ja mitä apostolit opettivat, ei ole mitään pois kitkettävää.
        Luulisi että helluntalaisille kuin koko kristikunnalle olisi totuus tärkein? Mutta ei näytä olevan...
        Jeesus sanoi: "minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö" (Joh.20:17)
        Taivaassa ei ole kahta Jumalaa, on Jumala ja Jumalan Poika.


      • tosiaankin

        Jumala sanoi" TEHKÄÄMME ihminen omaksi KUVAKSEMME" .Luomiskertomus.

        Dan.7:13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        "Minä ja Isä olemme yhtä", sanoi Jeesus.

        JEESUKSESSA ASUI JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI!

        Meille riittää mitä meille on ilmoitettu!


      • totuus_voittaa
        tosiaankin kirjoitti:

        Jumala sanoi" TEHKÄÄMME ihminen omaksi KUVAKSEMME" .Luomiskertomus.

        Dan.7:13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        "Minä ja Isä olemme yhtä", sanoi Jeesus.

        JEESUKSESSA ASUI JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI!

        Meille riittää mitä meille on ilmoitettu!

        Meille riittää mitä meille on ilmoitettu!

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • totuus_voittaa
        tosiaankin kirjoitti:

        Jumala sanoi" TEHKÄÄMME ihminen omaksi KUVAKSEMME" .Luomiskertomus.

        Dan.7:13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
        14. Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

        "Minä ja Isä olemme yhtä", sanoi Jeesus.

        JEESUKSESSA ASUI JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI!

        Meille riittää mitä meille on ilmoitettu!

        JEESUKSESSA ASUI JUMALUUDEN KOKO TÄYTEYS RUUMIILLISESTI!

        "Jumala näki hyväksi antaa kaiken täyteyden asua hänessä" (Kol 1:19)


    • totuus_voittaa

      Man.With.No.Name_ kirjoittaa:

      "Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika! Johan tämän nyt sivullinenkin huomaa. Mutta ei näy menevän kaaliin Jeesus on Jumala - jankuttajille."

      Sivullisista on enemmän toivoa kuin niistä joilla on usko mutta väärä sellainen, nämä eivät käänny.

      • miettiiraskaasti

        Ja kun kääntyvät mitä sitten tapahtuu niille kääntyneille ja mihin se vaikuttaa?

        kuuluuko taivaast a jokin huuto tuleeko kansa uskolle kuuliaiseksi vaiko mitä?


      • totuus_voittaa
        miettiiraskaasti kirjoitti:

        Ja kun kääntyvät mitä sitten tapahtuu niille kääntyneille ja mihin se vaikuttaa?

        kuuluuko taivaast a jokin huuto tuleeko kansa uskolle kuuliaiseksi vaiko mitä?

        "Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa." (Room 1:18)

        Totuuden pitämistä vääryyden vallassa on uskosta luopunut kristikunta harjoittanut yli tuhat vuotta.

        Jumala on sanonut kuka hän on.

        Jeesus on sanonut kuka hän on.

        Helluntailainen ja muukaan "kristitty" ei usko ei Jumalaa eikä Jeesusta.


    • Usko.Toivonen

      "t_v" kysyy:

      >> Mitä Jeesus tarkoittaa sanoessaan: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun"? (Joh 14:1) >>

      Eiköhän vastaus löydy parhaiten, kun luet asiayhteyden tuosta Joh. 14. luvusta 1. jakeesta eteenpäin, etkä vain pysähdy ko. jakeeseen.

      1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
      2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
      3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
      4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
      5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
      6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
      7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
      8. Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
      9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
      10. Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
      ....

      Tässä osa jakeista. Isä ja Poika ovat yhtä. Poika Isässsä ja Isä Pojassa.
      Joka tuntee Pojan tuntee myös Isän.

      Minä olen Totuus. Minä olen Elämä ( Minä annan iankaikkisen elämän ).
      Joka on nähnyt Pojan on nähnyt Isän.

      Lupaus siitä ymmärrys asiasta kirkastuu:

      19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
      21. Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      ( Joh. 14. )

      Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut.

      • totuus_voittaa

        "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut."

        Jeesus sanoo:

        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        Uskovatko nämä "kristityt" Jeesuksen Kristuksen Jumalaan, häneen joka yksin on totinen Jumala?

        Eivät usko, heille "Jeesus on Jumala" vastoin Jeesuksen omia sanoja.

        Jumala heille ei ole yksi ja ainoa vaan "kolminaisuus".

        Uskovatko nämä "kristityt" Jumalan maailmaan lähettämään Jeesukseen Kristukseen?

        Eivät usko.

        He sanovat että Jumala itse tuli maailmaan koska heidän mukaan "Jeesus on Jumala".

        Tätä sanaa he eivät usko: "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        He sanovat "ei ole ihminen vaan Jumala"


      • Usko.Toivonen

        Luitko, mitä Jeesus asiayhteydessä puhuu?
        Siinä on vastaus aloituksesi kysymykseen.


    • uskossaeläen

      Jollekin jumala on ammatti, kuten: Minun pappani on pääministeri, minä olen pääministerin poika!
      Minä itse en siis ole pääministeri!

      Toisille Jumala on elävä olento jolla on ihmisistä eriäviä ominaisuuksia, ja joka on siis eri olemusta.

      Se on kuin sanoisi: Minun isäni on ihminen. Siksi on selvää, että koska minä' olen hänen poikansa, minäkin olen tietysti ihminen.

      Onko siis Jumala ammatti vai olomuoto?

      Jeesuksessa asui jumaluuden koko täyteys. Jos Hänessä asui jumaluuden koko täyteys, miksi Hän ei voi olla jumala, tai osa jumaluutta? Sanoohan Jeesus: "Minä ja isä olemme yhtä!"

      Minä ainakin uskon että jumala muodostuu jumaluudesta, niinkuin ihminen muodostuu ihmisyydestä!

      Jumala ei ole ammatti, vaan Jumala on sitä koko olemukseltaan.

      Meidän tehtävämme ei ole analysoida Jumalaa vaan uskoa mitä Raamattu meille ilmoittaa!

      Raamattu kertoo että Jumala antoi ainokaisen poikansa minun tähteni. Uskon sen!

      • totuus_voittaa

        "Meidän tehtävämme ei ole analysoida Jumalaa vaan uskoa mitä Raamattu meille ilmoittaa!"

        Taas yksi tekopyhä turhanpuhuja.

        Ensin itse analysoi "jumaluuden" ja heti perään lisää että ei pidä analysoida.

        "uskoa mitä Raamattu meille ilmoittaa"

        kuten esimerkiksi sen että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Tämä on Raamatusta, uskotko sinä sen vai et?


      • uskossaeläen

        Uskon että Jeesus ja Isä ovat yhtä, niinkuin Jeesus sanoi. Uskonhan minä raamattua!

        Analysoiminen tarkoittaa tarkkaa tutkimusta. Minulle riittää se mitä raamattu ilmoittaa.
        En tee tarkempaa analyysia kuin mitä meille on ilmoitettu.

        Mitä materiaa on nJumala? En tiedä!

        Miten Isä ja Poika voivat olla yhtä? En tiedä, uskon mitä sanotaan.

        Miten Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa? Uskon sen!

        Sinä näytät tietävän enemmän jumalasta kuin mitä meille on ilmoitettu, olet jopa varma asiasta!


      • totuus_voittaa
        uskossaeläen kirjoitti:

        Uskon että Jeesus ja Isä ovat yhtä, niinkuin Jeesus sanoi. Uskonhan minä raamattua!

        Analysoiminen tarkoittaa tarkkaa tutkimusta. Minulle riittää se mitä raamattu ilmoittaa.
        En tee tarkempaa analyysia kuin mitä meille on ilmoitettu.

        Mitä materiaa on nJumala? En tiedä!

        Miten Isä ja Poika voivat olla yhtä? En tiedä, uskon mitä sanotaan.

        Miten Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa? Uskon sen!

        Sinä näytät tietävän enemmän jumalasta kuin mitä meille on ilmoitettu, olet jopa varma asiasta!

        "Sinä näytät tietävän enemmän jumalasta kuin mitä meille on ilmoitettu, olet jopa varma asiasta!"

        Olen ylpeä siitä että tunnen Jumalan siinä missä miljoonat "kristityt" eivät häntä välitä tuntea. Usko Raamatun mukaan voittaa maailman!

        Tämä ei perustu mihinkään omaan tietoon tai omiin järjen päätelmiin mihin "kristityt" aina kompastuvat vaan yksinkertaisesti uskoon siihen mitä Jumala on itsestään sanonut ja siihen mitä Jeesus, profeetat ja apostolit Jumalasta ovat sanoneet.

        Esimerkkejä siitä mitä meille on ilmoitettu:

        "Teidän tulee siis tietää ja painaa mieleenne, että Herra on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole." (5 Moos 4:39)

        "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. (5 Moos 6:4)

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        "Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?" Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra." (Markus 12:28-29)

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef 4:6)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä." (1 Kor 8:6)

        "kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat." (Room 3:30)

        "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)


      • kaikenlaistatyhjänp
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Sinä näytät tietävän enemmän jumalasta kuin mitä meille on ilmoitettu, olet jopa varma asiasta!"

        Olen ylpeä siitä että tunnen Jumalan siinä missä miljoonat "kristityt" eivät häntä välitä tuntea. Usko Raamatun mukaan voittaa maailman!

        Tämä ei perustu mihinkään omaan tietoon tai omiin järjen päätelmiin mihin "kristityt" aina kompastuvat vaan yksinkertaisesti uskoon siihen mitä Jumala on itsestään sanonut ja siihen mitä Jeesus, profeetat ja apostolit Jumalasta ovat sanoneet.

        Esimerkkejä siitä mitä meille on ilmoitettu:

        "Teidän tulee siis tietää ja painaa mieleenne, että Herra on Jumala niin taivaassa kuin maan päällä eikä toista Jumalaa ole." (5 Moos 4:39)

        "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. (5 Moos 6:4)

        "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)

        "Muuan lainopettaja oli seurannut heidän väittelyään ja huomannut, miten hyvän vastauksen Jeesus saddukeuksille antoi. Hän tuli nyt Jeesuksen luo ja kysyi: "Mikä käsky on kaikkein tärkein?" Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra." (Markus 12:28-29)

        "Lainopettaja sanoi hänelle: "Oikein, opettaja! Totta puhuit, kun sanoit, että Herra on ainoa Jumala, ei ole muita kuin hän." (Markus 12:32)

        "Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)

        "Yksi on Jumala, kaikkien Isä! Hän hallitsee kaikkea, vaikuttaa kaikessa ja on kaikessa." (Ef 4:6)

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä." (1 Kor 8:6)

        "kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat." (Room 3:30)

        "Kuinka te voisittekaan uskoa! Te kärkytte kunniaa toisiltanne ettekä etsi sitä kunniaa, joka tulee yhdeltä ja ainoalta Jumalalta." (Joh 5:44)

        "Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

        "ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)

        Onko sinulal jokin saarnatati tai muu vastaava pakkomielle täyttää koko foorumi jankutuksillasi!

        luuletko että helluntaissa kaivataan sinun opetuksiasi, olet kuule ihan väärässä paikassa, mene saarnaamaan missä sille on kysyntää tässä ei ole sitä.

        helluntaissa ei olekoskaan ollut ongelmaa Jeesuksen jumaluudesta eikä tule ymmärär nyt se edes.


      • totuus_voittaa
        kaikenlaistatyhjänp kirjoitti:

        Onko sinulal jokin saarnatati tai muu vastaava pakkomielle täyttää koko foorumi jankutuksillasi!

        luuletko että helluntaissa kaivataan sinun opetuksiasi, olet kuule ihan väärässä paikassa, mene saarnaamaan missä sille on kysyntää tässä ei ole sitä.

        helluntaissa ei olekoskaan ollut ongelmaa Jeesuksen jumaluudesta eikä tule ymmärär nyt se edes.

        "Onko sinulal jokin saarnatati tai muu vastaava pakkomielle täyttää koko foorumi jankutuksillasi!"

        Aivan hirveitä määriä aloituksia en ole tehnyt, enkä ole puuttunut jokaikiseen toisten tekemään aloitukseen joten turha puhua mistään saarnataudista.

        Jumalan sanasta te ette piittaa ettekä te siihen usko, se on teille "jankutusta".

        Kukaan teistä ei sano aamenta yhteenkään niistä raamatunkohdista joita tuohon ylös laitoin.

        Te ette siis usko ette Jumalaa, ette Jeesusta, ettekä apostoleja.

        Helluntailaisuus kulkee tiensä loppuun Jumalasta luopuneena niillä eväillä jotka se on valinnut.

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Helluntailainen sanoo: "mutta meillä on kolme, Isä ja Poika ja Pyhä Henki, yksi iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa".

        Tämä on ongelman ydin. Helluntailaisilla on toinen usko kuin mitä oli alkuseurakunnalla, huolimatta tästä varoituksesta: "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika. (2 Joh 1:9)

        Kolminaisuusoppi on juuri sitä että tuodaan jotain lisää Kristuksen opetukseen.

        Kristus ei opettanut kolminaisuutta. Jeesuksen Jumala, Isä, on yksi ja ainoa (Joh 5:44, Joh 17:3, Joh 20:17)

        Helluntailaisilla on myös toinen Jeesus joka on kaikkivaltias Jumala itse eikä "vain" Jumalan Poika.

        Tätä he jaksavat jankuttaa mitään välittämättä Jeesuksen omista sanoista: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) ja mitään välittämättä Jumalan todistuksesta Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jeesus ei myöskään missään tapauksessa saa olla ihminen vaikka apostoli Paavali kirjoittaa että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)


      • miksi.jankkaat
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Onko sinulal jokin saarnatati tai muu vastaava pakkomielle täyttää koko foorumi jankutuksillasi!"

        Aivan hirveitä määriä aloituksia en ole tehnyt, enkä ole puuttunut jokaikiseen toisten tekemään aloitukseen joten turha puhua mistään saarnataudista.

        Jumalan sanasta te ette piittaa ettekä te siihen usko, se on teille "jankutusta".

        Kukaan teistä ei sano aamenta yhteenkään niistä raamatunkohdista joita tuohon ylös laitoin.

        Te ette siis usko ette Jumalaa, ette Jeesusta, ettekä apostoleja.

        Helluntailaisuus kulkee tiensä loppuun Jumalasta luopuneena niillä eväillä jotka se on valinnut.

        Apostoli Paavali kirjoittaa: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" ja "vain yksi Herra, Jeesus Kristus" (1 Kor 8:6)

        Helluntailainen sanoo: "mutta meillä on kolme, Isä ja Poika ja Pyhä Henki, yksi iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa".

        Tämä on ongelman ydin. Helluntailaisilla on toinen usko kuin mitä oli alkuseurakunnalla, huolimatta tästä varoituksesta: "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika. (2 Joh 1:9)

        Kolminaisuusoppi on juuri sitä että tuodaan jotain lisää Kristuksen opetukseen.

        Kristus ei opettanut kolminaisuutta. Jeesuksen Jumala, Isä, on yksi ja ainoa (Joh 5:44, Joh 17:3, Joh 20:17)

        Helluntailaisilla on myös toinen Jeesus joka on kaikkivaltias Jumala itse eikä "vain" Jumalan Poika.

        Tätä he jaksavat jankuttaa mitään välittämättä Jeesuksen omista sanoista: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) ja mitään välittämättä Jumalan todistuksesta Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

        Jeesus ei myöskään missään tapauksessa saa olla ihminen vaikka apostoli Paavali kirjoittaa että välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä on "ihminen Kristus Jeesus" (1 Tim 2:5)

        Uskovalle Jeesus On niin Jumala, kuin Jumalan Poika ja ihmisen poika, kaikki tämä tarvitaan, jotta evankeliumin Sana voidaan julistaa kokonaan !

        Eli evankeliumin sanoman tulisi sisältää kaikki nuo todistukset Jeesuksesta !

        1) Jeesus eli Sana on lihaksi/lihaan tullut Jumala !

        2) Koska Jeesus syntyi IHMISEN KALTAISEKSI, niinJeesuksen synnytti ihminen, joten Jeesus on ihmisen poika sen kautta, että Maria suostui synnyttämään Hänet !

        3) Jeesus on Jumalan Poika siksi, että Hän on se LIHAKSI TULLUT Jumala.

        4) Jeesus nousi YLÖS TAKAISIN taivaaseen, ja istuu nyt Jumalan valtaistuimella ja tulee toimimaan Tuomarina tuomiten kaikki ihmiset aikanaan, eikä Tuomarin virkaa ole kuin Jumalalla Raamatun mukaan !

        5) Lopulta, kun kaikki on saatettu loppuun eli Jumalan pelastus suunnitelma tulee loppuunsa asetetaan taas kaikki kohdalleen, ja Isä ja Poika ja Pyhä Henki vallitsevat, eli Yksi Jumala vallitsee lopulta.

        Näin ympyrä sulkeutuu, ja pelastus suunnitelman mukainen tehtävä on suoritettu.

        Eli se, että Jeesus tehtiin vähäksi aikaa enkeleitäkin halvemmaksi, kuului olennaisena osana pelastus suunnitelmään ja sekin, että Jeesus eli Jumala toimi ihmisen kaltaisena ja ihmisen asemassa Jumalan Poikana ja samalla ihmisen poikana, on olennainen osa pelastus suunnitelmaa, eli avenkeliumin kokonais sanomaa !

        Jos siis näistä 3:sta, Jumala/Jumalan Poika/ihmisen poika, joku poistetaan niin on kyse toisesta Jeesuksesta ja samalla siis toisesta evankeliumista !

        2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        Mutta siis nuo 3 eivät siis ole toinen toisiaan pois sulkevia, vaan TÄYDENTÄVIÄ, ja vain kaikkien 3:n kautta voimme ymmärtää KOKO evankeliumin eli Ilosanoman !!!

        Mutta sokeat ja ymmärtämättömät siis kiistävät Jeesuksen olevan Jumala, ja siten he siis julistavat TOISTA KRISTUSTA ja TOISTA EVANKELIUMIA !

        Raamatussa ei saa eikä voi olla ristisiitaisuuksia, kaiken pitää sopia yhteen, eli jos uskomme nuo 3 asiaa eli selvää todistusta Jeesuksesta, kaikki loksahtaa kohdalleen, mutta näillä Jeesuksen Jumaluuden kieltäjillä siis Sana siis riitelee itseään vastaan !

        Siis toisin sanoi Sana eli Kristus riitelisi Itse Itseään vastaan !

        Niinhän ei toki ole !


      • totuus_voittaa
        miksi.jankkaat kirjoitti:

        Uskovalle Jeesus On niin Jumala, kuin Jumalan Poika ja ihmisen poika, kaikki tämä tarvitaan, jotta evankeliumin Sana voidaan julistaa kokonaan !

        Eli evankeliumin sanoman tulisi sisältää kaikki nuo todistukset Jeesuksesta !

        1) Jeesus eli Sana on lihaksi/lihaan tullut Jumala !

        2) Koska Jeesus syntyi IHMISEN KALTAISEKSI, niinJeesuksen synnytti ihminen, joten Jeesus on ihmisen poika sen kautta, että Maria suostui synnyttämään Hänet !

        3) Jeesus on Jumalan Poika siksi, että Hän on se LIHAKSI TULLUT Jumala.

        4) Jeesus nousi YLÖS TAKAISIN taivaaseen, ja istuu nyt Jumalan valtaistuimella ja tulee toimimaan Tuomarina tuomiten kaikki ihmiset aikanaan, eikä Tuomarin virkaa ole kuin Jumalalla Raamatun mukaan !

        5) Lopulta, kun kaikki on saatettu loppuun eli Jumalan pelastus suunnitelma tulee loppuunsa asetetaan taas kaikki kohdalleen, ja Isä ja Poika ja Pyhä Henki vallitsevat, eli Yksi Jumala vallitsee lopulta.

        Näin ympyrä sulkeutuu, ja pelastus suunnitelman mukainen tehtävä on suoritettu.

        Eli se, että Jeesus tehtiin vähäksi aikaa enkeleitäkin halvemmaksi, kuului olennaisena osana pelastus suunnitelmään ja sekin, että Jeesus eli Jumala toimi ihmisen kaltaisena ja ihmisen asemassa Jumalan Poikana ja samalla ihmisen poikana, on olennainen osa pelastus suunnitelmaa, eli avenkeliumin kokonais sanomaa !

        Jos siis näistä 3:sta, Jumala/Jumalan Poika/ihmisen poika, joku poistetaan niin on kyse toisesta Jeesuksesta ja samalla siis toisesta evankeliumista !

        2. Kor. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.

        Mutta siis nuo 3 eivät siis ole toinen toisiaan pois sulkevia, vaan TÄYDENTÄVIÄ, ja vain kaikkien 3:n kautta voimme ymmärtää KOKO evankeliumin eli Ilosanoman !!!

        Mutta sokeat ja ymmärtämättömät siis kiistävät Jeesuksen olevan Jumala, ja siten he siis julistavat TOISTA KRISTUSTA ja TOISTA EVANKELIUMIA !

        Raamatussa ei saa eikä voi olla ristisiitaisuuksia, kaiken pitää sopia yhteen, eli jos uskomme nuo 3 asiaa eli selvää todistusta Jeesuksesta, kaikki loksahtaa kohdalleen, mutta näillä Jeesuksen Jumaluuden kieltäjillä siis Sana siis riitelee itseään vastaan !

        Siis toisin sanoi Sana eli Kristus riitelisi Itse Itseään vastaan !

        Niinhän ei toki ole !

        "Mutta sokeat ja ymmärtämättömät siis kiistävät Jeesuksen olevan Jumala, ja siten he siis julistavat TOISTA KRISTUSTA ja TOISTA EVANKELIUMIA !"

        Jeesus Kristus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä" (Luukas 9:35)

        Apostoli Paavali: "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan." (Room 1:2-3)

        Helluntailainen todistaa Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja apostoleja vastaan.

        Jumalan evankeliumi ei riitä vaan siitä mennään yli varoituksesta huolimatta ( 2 Joh 1:9)


      • miksi.jankkaat
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Mutta sokeat ja ymmärtämättömät siis kiistävät Jeesuksen olevan Jumala, ja siten he siis julistavat TOISTA KRISTUSTA ja TOISTA EVANKELIUMIA !"

        Jeesus Kristus: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani, minun valittuni, kuulkaa häntä" (Luukas 9:35)

        Apostoli Paavali: "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan." (Room 1:2-3)

        Helluntailainen todistaa Jumalaa, Jeesusta Kristusta ja apostoleja vastaan.

        Jumalan evankeliumi ei riitä vaan siitä mennään yli varoituksesta huolimatta ( 2 Joh 1:9)

        Luitko ollenkaan sitä, mitä edellä JO kirjoitin ?

        Jeesus ON Jumalan Poika !!!

        Jeesus ON ihmisen poika !!!

        Jeesus ON Jumala !

        Miksi yhä vänkäät sitä, että en muka uskoisi Jeesuksen olevan Jumalan Poika ???

        Lue nyt kunnolla ja ajatuksella edes se, mitä sinulle kirjoitetaan, että ei kaikkea taritse kirjoittaa uudestaan ja uudestaan !!!


      • totuus_voittaa
        miksi.jankkaat kirjoitti:

        Luitko ollenkaan sitä, mitä edellä JO kirjoitin ?

        Jeesus ON Jumalan Poika !!!

        Jeesus ON ihmisen poika !!!

        Jeesus ON Jumala !

        Miksi yhä vänkäät sitä, että en muka uskoisi Jeesuksen olevan Jumalan Poika ???

        Lue nyt kunnolla ja ajatuksella edes se, mitä sinulle kirjoitetaan, että ei kaikkea taritse kirjoittaa uudestaan ja uudestaan !!!

        Eiväthän kristityt mitään kiellä Raamatusta, he vaan lisäävät siihen jonkun selityksen millä kielletään Raamatun ilmoitus.

        Kaikki sanovat uskovansa että Jumala on yksi, mutta siihen lisätään että yksi on yhtä kuin "kolmiyhteinen" mitä yksi ja ainoa ei ikinä ole.

        Kaikki sanovat uskovansa että Jeesus on Jumalan Poika mutta siihen lisätään että hän on samalla Jumala itse, eli että Poika on oma Isänsä. Näin kielletään sekä Isä että Poika ilman että sitä edes itse huomataan.

        Kukaan ei kiellä etteikö Jeesus olisi ihminen, siihen vaan lisätään että hän on samalla Jumala itse.

        Näistä Raamattu sanoo: "Jokainen, joka ei pysy Kristuksen opetuksessa vaan tuo siihen jotakin lisää, on vailla Jumalaa. Jokaisella, joka tässä opetuksessa pysyy, on sekä Isä että Poika.2 ( 2 Joh 1:9)


      • samaa.mieltä
        miksi.jankkaat kirjoitti:

        Luitko ollenkaan sitä, mitä edellä JO kirjoitin ?

        Jeesus ON Jumalan Poika !!!

        Jeesus ON ihmisen poika !!!

        Jeesus ON Jumala !

        Miksi yhä vänkäät sitä, että en muka uskoisi Jeesuksen olevan Jumalan Poika ???

        Lue nyt kunnolla ja ajatuksella edes se, mitä sinulle kirjoitetaan, että ei kaikkea taritse kirjoittaa uudestaan ja uudestaan !!!

        Nikki miksi.jankkaat, tuo kirjoituksesi on hyvä , uskon samoin kuin kirjoitit tuossa viestissäsi.


    • hyödytöntäjankutusta

      Jeesus pelastaa edelleen yksilöitä kunhan vain evankeliumia julistetaan totisella sydämellä, siihen ei vaikuta mitään onjko Hän Jumala vai eikö ole ja millä mittarilla sitä maanpäällä vajavaiset ihmsie tmittaavat

      ja vaika meillä olisi paikka Isän ja pojan välissä ja kaikki tieto, yhtään enemmin ei ihmiset tulisi uskolle kuulaiiseksi mutat me tulisimme kyllä täyteen omahyväisyyttä kuten muutamien jutuista meinaa näkyä!

      siis Annetaan Jeesuksen olla se mikä Hän on, Hän kyllä pärjää sen kanssa ilman meidän apuammekin, keskitytään me olennaiseen jota EI tämäkään ketju vähimmässäkään määrin.

      • tosirakkauttako

        Jos Jumalalla on poika, niin Hän on samaa olemusta kuin Isänsäkin.
        Jos Jeesus on luotu ja adoptoitu, silloin Jeesuksen ei tarvitse olla samaa olemusta kuin Isä.

        Uhrasiko Jumala poikansa vai jonkun luodun olennon? Valehteliko Jeesus kun hän sanoi : "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainoan poikansa..."

        Oliko puhe Jumalan rakkaudesta vain turhaa sanojen helinää?


      • totuus_voittaa
        tosirakkauttako kirjoitti:

        Jos Jumalalla on poika, niin Hän on samaa olemusta kuin Isänsäkin.
        Jos Jeesus on luotu ja adoptoitu, silloin Jeesuksen ei tarvitse olla samaa olemusta kuin Isä.

        Uhrasiko Jumala poikansa vai jonkun luodun olennon? Valehteliko Jeesus kun hän sanoi : "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainoan poikansa..."

        Oliko puhe Jumalan rakkaudesta vain turhaa sanojen helinää?

        "Jos Jumalalla on poika, niin Hän on samaa olemusta kuin Isänsäkin."

        Tuo on tyypillinen järjen päätelmä jolla yritetään todistaa Jumalan väitetty "kolmiyhteisyys", eli että on yksi "olemus" jolla on kolme "olomuotoa".

        Tätä yhä vaan jankataan vaikka tuossa ylempänä viittasin moneen sanaan Raamatussa joiden mukaan Jumala on yksi ja ainoa.

        Raamattu ei sano "samaa olemusta", Raamattu sanoo että: "Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. " (Hepr 1:3)

        "hänen olemuksensa kuva" eikä "samaa olemusta"

        "Jumalan kuva" (Kol 1:15, 2 Kor 4:4) eikä "Jumala".

        Nämä vaan eivät usko, ei nyt eikä tämän jälkeen.


      • totuus_voittaa
        tosirakkauttako kirjoitti:

        Jos Jumalalla on poika, niin Hän on samaa olemusta kuin Isänsäkin.
        Jos Jeesus on luotu ja adoptoitu, silloin Jeesuksen ei tarvitse olla samaa olemusta kuin Isä.

        Uhrasiko Jumala poikansa vai jonkun luodun olennon? Valehteliko Jeesus kun hän sanoi : "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut että Hän antoi ainoan poikansa..."

        Oliko puhe Jumalan rakkaudesta vain turhaa sanojen helinää?

        "Oliko puhe Jumalan rakkaudesta vain turhaa sanojen helinää?"

        Rakkaus ei sodi totuutta vastaan.

        "Jeesus vastasi: "Jos joku rakastaa minua, hän noudattaa minun sanaani." (Joh 14:23)

        Teille ei Jeesuksen sana kelpaa eikä riitä.

        Jeesus sanoo: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36)

        Te sanotte Jeesukselle: "etkä ole, vaan olet Jumala itse toisessa persoonassa."

        Uskovaisiksi teistä ei ole.

        Kukaan uskovainen ei mene väittämään Jeesusta Kristusta vastaan!


      • miksi.jankkaat
        totuus_voittaa kirjoitti:

        "Jos Jumalalla on poika, niin Hän on samaa olemusta kuin Isänsäkin."

        Tuo on tyypillinen järjen päätelmä jolla yritetään todistaa Jumalan väitetty "kolmiyhteisyys", eli että on yksi "olemus" jolla on kolme "olomuotoa".

        Tätä yhä vaan jankataan vaikka tuossa ylempänä viittasin moneen sanaan Raamatussa joiden mukaan Jumala on yksi ja ainoa.

        Raamattu ei sano "samaa olemusta", Raamattu sanoo että: "Poika on Jumalan sädehtivä kirkkaus, hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea olemassa olevaa sanansa voimalla. " (Hepr 1:3)

        "hänen olemuksensa kuva" eikä "samaa olemusta"

        "Jumalan kuva" (Kol 1:15, 2 Kor 4:4) eikä "Jumala".

        Nämä vaan eivät usko, ei nyt eikä tämän jälkeen.

        Voi voi, kun on vaikeaa ymmärtää !

        Ihminen koostuu kolemesta osasta eli ruumis sielu ja henki.

        Ruumis on meidän "kuvamme" eli näkyvä osa meitä siis !

        Jeesus on samoin se näkyvä osa Jumalasta !

        Siis Jeesuksen olemus ja Sanat ja Teot kertovat ulkoisesti sen, mitä Jumala On, ihan kuten meidän ruumiimme ja toimintamme ja sanamme ja tekomme kertovat meistä sen, mitä me olemme !

        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne
        minua, Filippus!
        !!!
        Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        !!!
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.


      • totuus_voittaa
        miksi.jankkaat kirjoitti:

        Voi voi, kun on vaikeaa ymmärtää !

        Ihminen koostuu kolemesta osasta eli ruumis sielu ja henki.

        Ruumis on meidän "kuvamme" eli näkyvä osa meitä siis !

        Jeesus on samoin se näkyvä osa Jumalasta !

        Siis Jeesuksen olemus ja Sanat ja Teot kertovat ulkoisesti sen, mitä Jumala On, ihan kuten meidän ruumiimme ja toimintamme ja sanamme ja tekomme kertovat meistä sen, mitä me olemme !

        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä."

        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne
        minua, Filippus!
        !!!
        Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        !!!
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.

        en jankkaa enää tämän aivokuolleen helluntailaisen kanssa.
        saattaa olla että sama jankkaaja on jo nähty aiemmin muilla nimimerkeillä.


      • totuus_voittaa
        totuus_voittaa kirjoitti:

        en jankkaa enää tämän aivokuolleen helluntailaisen kanssa.
        saattaa olla että sama jankkaaja on jo nähty aiemmin muilla nimimerkeillä.

        tuolle jankkaajalle jos näyttäisi Pekan kuvan niin se inttäisi että tuo on Pekka itse, jos sanoisi että ei ole Pekka itse vaan Pekan kuva niin se inttäisi yhä että Pekan kuva on Pekka itse eikä Pekan kuva.


      • tosirakkauttako

        "KHARAKTER TES HYPOSTASEOS AUTOU". Hepr.1:3
        "Totuus voittaa" sanoo että tämä tarkoittaa "hänen olemuksensa kuva". Kharakter tarkoittaa jähinnä luonnetta.
        Seuraavat jakeet kertovat millainen Jeesus on.

        Hebr,1:8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

        Hebr.2:9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Mitä näistä jakeista ei saisi uskoa?


      • miksi.jankkaat
        totuus_voittaa kirjoitti:

        en jankkaa enää tämän aivokuolleen helluntailaisen kanssa.
        saattaa olla että sama jankkaaja on jo nähty aiemmin muilla nimimerkeillä.

        Älä anna vääriä todistuksia lähimmäisistäsi !

        Se on syntiä !

        En ole hellari siis !

        On se vaikeaa näköjään ymmärtää, että vaikka ihmisessäkin on siis toisistaan erotettavat osat, eli se henki ja sielu ja ruumis, niin on vain YKSI ihminen !

        1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        Siis vaikka Jumalassa samoin on siis nuo samat kolme eli Pyhä Henki ja Isä ja Poika, niin silti siis on YKSI Jumala !

        Ihminen ei ole olemassa jos yksikin osa puuttuu, eli kaikki 3 tarvitaan !

        Huomaa muuten tuossa tuo "tehkääMME" ja kuvakseMME!

        Siis vaikka on Yksi Jumala, niin tuossa kohtaa sanotaan kuitenkin TEHKÄÄMME, ja KUVAKSEMME, eikä Minä teen kuvakseni !

        Ja kuitenkin siis on YKSI Jumala !

        Huomaatko, minä en kiistä sitäkään, että on YKSI Jumala !!!


      • totuus_voittaa
        tosirakkauttako kirjoitti:

        "KHARAKTER TES HYPOSTASEOS AUTOU". Hepr.1:3
        "Totuus voittaa" sanoo että tämä tarkoittaa "hänen olemuksensa kuva". Kharakter tarkoittaa jähinnä luonnetta.
        Seuraavat jakeet kertovat millainen Jeesus on.

        Hebr,1:8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.

        10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;

        Hebr.2:9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.

        Mitä näistä jakeista ei saisi uskoa?

        "Mitä näistä jakeista ei saisi uskoa?"

        Sinä yrität Raamatulla kumota Jeesuksen sanat: "Minä olen Jumalan Poika" (Joh 10:36) ja sanoa hänelle että et sinä ole Jumalan Poika vaan Jumala itse.

        Samoin yrität kumota apostoli Paavalin kirjoittamat sanat Jumalan seurakunnalle: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)

        Perkelekin osasi lukea Raamattua Jeesukselle kiusatessaan häntä.


      • totuus_voittaa
        miksi.jankkaat kirjoitti:

        Älä anna vääriä todistuksia lähimmäisistäsi !

        Se on syntiä !

        En ole hellari siis !

        On se vaikeaa näköjään ymmärtää, että vaikka ihmisessäkin on siis toisistaan erotettavat osat, eli se henki ja sielu ja ruumis, niin on vain YKSI ihminen !

        1. Moos. 1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        Siis vaikka Jumalassa samoin on siis nuo samat kolme eli Pyhä Henki ja Isä ja Poika, niin silti siis on YKSI Jumala !

        Ihminen ei ole olemassa jos yksikin osa puuttuu, eli kaikki 3 tarvitaan !

        Huomaa muuten tuossa tuo "tehkääMME" ja kuvakseMME!

        Siis vaikka on Yksi Jumala, niin tuossa kohtaa sanotaan kuitenkin TEHKÄÄMME, ja KUVAKSEMME, eikä Minä teen kuvakseni !

        Ja kuitenkin siis on YKSI Jumala !

        Huomaatko, minä en kiistä sitäkään, että on YKSI Jumala !!!

        Älä anna vääriä todistuksia lähimmäisistäsi !

        Se on syntiä !

        En ole hellari siis !

        Anteeksi vaan se hellari sitten, jäljelle jää se toinen todistusta jota et siis itsekään kiellä.


    • Eikiitosjeesus

      Hän totisesti totisesti tarkoittaa:
      "Että olettepa yksinkertaisia kun teitä voi vedättää näin heppoisilla tarinoilla." Neitsyt-Mariakin oli kylän kollien panopuulle antama käänteinen nimitys, sisäpiirivitsi ja siitä se juttu sitten karkasi käsistä. Ei tainnut Mariakaan edes tietää siementäjää mutta totesi että jumalaiselta se aina tuntui.

      • totuus_voittaa

        aina kun totuus vähääkin tulee julki niin kaikenlaiset lepakot lentävät paikalle.


      • niinkuinsanotaan

        Miksi on niin tärkeää jankuttaa raamattua vastaan? Jeesus ilmaisi Jumalan luonteen meille. Se oli myös Hänen luonteensa, sanoihan hän että Isä ja minä olemme yhtä! Jeesus oli luomassa maailmaa raamatun mukaan. Hän ilmestyi Jesajalle (Joh.12:41) Uskotaan mitä sanotaan!

        Ei Isä siitä suutu että me kunnioitamme Poikaa, päinvastoin, Hän antoi Pojalle sellaisen aseman että kerran nkaikkien npilvet tulevat notkistumaan Hänenn edessään. Ei taivaassa ole kilpailua Isän ja Pojan välillä!

        Olemmekop me sokeampia kuin mies jonka Jeesus paransi;
        Joh.9:35 " Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
        36. Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
        37. Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
        38. Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä. "

        Mekin voimme kumartaen rukoilla Jeesusta!


      • niinkuinsanotaan

        Piti olla "kaikkien polvet tulevat notkistumaan Hänen edessään"


      • totuus_voittaa
        niinkuinsanotaan kirjoitti:

        Miksi on niin tärkeää jankuttaa raamattua vastaan? Jeesus ilmaisi Jumalan luonteen meille. Se oli myös Hänen luonteensa, sanoihan hän että Isä ja minä olemme yhtä! Jeesus oli luomassa maailmaa raamatun mukaan. Hän ilmestyi Jesajalle (Joh.12:41) Uskotaan mitä sanotaan!

        Ei Isä siitä suutu että me kunnioitamme Poikaa, päinvastoin, Hän antoi Pojalle sellaisen aseman että kerran nkaikkien npilvet tulevat notkistumaan Hänenn edessään. Ei taivaassa ole kilpailua Isän ja Pojan välillä!

        Olemmekop me sokeampia kuin mies jonka Jeesus paransi;
        Joh.9:35 " Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
        36. Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
        37. Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
        38. Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä. "

        Mekin voimme kumartaen rukoilla Jeesusta!

        Miksi on niin tärkeää jankuttaa raamattua vastaan?
        Uskotaan mitä sanotaan!

        "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)


    • totuus_voittaa

      Tämä saa nyt loppua tähän ennen kuin tulee taas joku joka tietää että Tuomas teki Jeesuksesta Jumalan.

      Jeesus sanoi: "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun" (Joh 14:1)

      Jeesus ei sanonut että uskokaa minun olevan Jumala.

      Yksi oli minun lisäkseni joka uskoi Jeesuksen sanan (Joh 10:36) ja Jumala todistuksen Jeesuksesta (Luukas 9:35), muut eivät uskoneet.

      • miksi.jankkaat

        Kuten olen sanonut JO monasti aiemmin !

        Jeesus puhui tuossa ollessaan IHMISEN KALTAISENA ja IHMISEN ASEMASSA !

        Jeesus oli tuossa kohtaa kun Hän puhui tehty enkeleitä halvemmaksi, MUTTA VAIN HETKEKSI AIKAA, eli siksi aikaa kun Hän vaelsi maan päällä IHMISEN KALTAISENA.

        Miksi painotan IHMISEN KALTAISENA ?

        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli IHMISEN KALTAISEKSI, ja Hänet havaittiin OLENNALTAAN SELLAISEKSI KUIN IHMINEN ;

        Siis kukaan muu ihminen ei ole Jumala, joka tuli lihaksi, siis kuin Immanuel, eli Jumala kanssamme/keskellämme !

        Siis Jumala oli kanssamme ja keskellämme, ja siksi siis vain KALTAINEN ja OLENNALTAAN KUIN IHMINEN !

        On siis suuri ero meidän ihmisten välillä, ja Jeesuksen välillä, joka siis On Jumala, joka tuli IHMISEN KALTAISEKSI !

        Kukaan muu ihminen ei ole tullut ALAS taivaasta, kuin vain Jeesus eli Sana eli Jumala !

        Joh. 6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee ALAS TAIVAASTA ja antaa maailmalle elämän."

        Kukaan muu ei ole noussut ylös taivaaseen takaisin, kuin Jeesus, minun Herrani ja Jumalani !

        Joh. 3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi Hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

        Tässä ei ole mitään epäselvää !


      • niinkuinsanotaan

        En tiedä miksi joidenkin pitää poistaa kaikki Jeesuksen jumaluudesta puhuvat kohdat! Eikö olisi parempi olla aukaisematta raamattuaan, jos ei sitä ota todesta!

        Tuomas sanoi: "minun Herrani ja minun Jumalani!" Miksi protestoimme sitä vastaan!

        Raamattu opettaa että meille annetaan Puolustaja, joka opettaa meitä ja johtaa totuuteen. Minä ainakin tarvitsen apua jotta oppisin totuuden. En kuitenkaan usko totuuden tulevan niiden kautta jotka halveksivat Totuuden Henkeä.
        En tiedä millainen tämä Henki on, raamattu vertaa tätä tuuleen. Miksi kiistelisin jostain mitä en tiedä! Miksi antaisin toisten sanella varmuudella jotain, mistä ei ole enempää sanottu raamatussa! Heidän raamatussaan lienee sama teksti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe