Jos Jumala tai luoja olisi olemassa oikeasti niin mihinkä sitten uskontoja tarvitaan ? :)
Siis Jumalako olisi olemassa oikeasti ?
23
367
Vastaukset
- nää_on_näitä
Uskonnot työllistävät Suomessakin tuhansia. Työllisyys on tärkeimpiä tavoitteita hyvinvointivaltiossa
On helppo luetella monia aatteellisia asioita joiden merkitys on turha hänen joka turhuden määrittelee.- Maastatehty
Hmm, totta :), saahan moni leipäpappikin elannon uskonnosta vaikka ei edes usko oikeasti mihinkään Jumalaolentoon.
Ja toisaalta onko tehokkaampaa asetta manipuloida ja hallita ihmisiä ja kansoja kuin uskonto, näin on ollut jo muinoin ja on edelleen. - nää_on_näitä
Maastatehty kirjoitti:
Hmm, totta :), saahan moni leipäpappikin elannon uskonnosta vaikka ei edes usko oikeasti mihinkään Jumalaolentoon.
Ja toisaalta onko tehokkaampaa asetta manipuloida ja hallita ihmisiä ja kansoja kuin uskonto, näin on ollut jo muinoin ja on edelleen.Ja millaiset ihmismäärät viettävät päivätolkulla aikaa arvostellakseen ja vastustakseen.....
Uskonnot sitouttavat arvostelijansa vallanpitoon ja sen menettämisen pelkoon. Ei voi olla toista ilman toista (ensimmäistä?) - Maastatehty
Niimpä, oon täysin samaa mieltä, jos joku tulee niinsanotusti uskoon niin sen voisi sanoa paremmin, että tulee aivopestyksi ja loogiseen ajatteluun kykenemättömäksi lampaaksi. :)
- vai-mitä
Maastatehty kirjoitti:
Niimpä, oon täysin samaa mieltä, jos joku tulee niinsanotusti uskoon niin sen voisi sanoa paremmin, että tulee aivopestyksi ja loogiseen ajatteluun kykenemättömäksi lampaaksi. :)
Uskoon uskontojen merkityksettömydestä
Uskoon uskonnon merkityksellisyydestä
Eihän idioottikaan kieltäisi ellei olisi usko kyvyttömästä lampaasta - Maastatehty
Idiootti=Idiotismi=Rasismin ydin. Kyvyttömyys ymmärtää maailmaa ja sen mekanismeja oman kotipihansa ulkopuolella. Korreloi useimmiten alhaisen älykkyysosamäärän ja olemattoman koulutuksen kanssa, kts. "elämänkoulu".
Uskontoja tarvitaan ja siksi niitä onkin maailma täynnä, jokaiselle tallaajalle löytyy varmasti omanlaisensa yhteisö. - minunrahanisinunrahasi
Maastatehty kirjoitti:
Idiootti=Idiotismi=Rasismin ydin. Kyvyttömyys ymmärtää maailmaa ja sen mekanismeja oman kotipihansa ulkopuolella. Korreloi useimmiten alhaisen älykkyysosamäärän ja olemattoman koulutuksen kanssa, kts. "elämänkoulu".
Uskontoja tarvitaan ja siksi niitä onkin maailma täynnä, jokaiselle tallaajalle löytyy varmasti omanlaisensa yhteisö.Kuuluvatko poliittiset puolueet uskontoihin.
- Sekotinne
Kakkara alkaa olla kasassaan.
- Brina
Uskonnot tulevatkin häviämään sitä mukaa kuin ihmisten tietoisuus kasvaa, koska emme enää tarvitse niitä selittelemään ja sakoittamaan ihmisten mieliä niiden dogmeilla ja uskomuksilla.
- Varmaa_totuutta
Jos Jumala tosiaan on ilmoittanut oikean uskonnon, kaikki muut uskonnot ovat ihmisten tekemiä huijauksia. Kun uskontoja on kymmenittäin, eivät vain useimmat vaan melkein kaikki niistä ovat siis varmasti huijausta.
Ja kun kerran useimmat uskonnot ovat huijausta, miksipä ei juuri sekin olisi, josta kulloinkin puhutaan?- kysynpävaa
Kaikissa uskon suunnissa on Jumalan lapsia.
Kun Estonia upposi silloin kirkot täyttyivät ihmisistä jotka eivät muuten sielä käy. - Maastatehty
Niin ja moni elämänsä ilman sen kummempaa uskoa eläneet panikoi kuolinvuoteellaan ja huutaa Jumalaa apuun.....outo on ihminen ajatuksineen.
- yksinkertaistavaltaa
kysynpävaa kirjoitti:
Kaikissa uskon suunnissa on Jumalan lapsia.
Kun Estonia upposi silloin kirkot täyttyivät ihmisistä jotka eivät muuten sielä käy.Jos minulla on pistooli ja minä sanon, niin sinä teet mitä minä käsken.
- vai-mitä
yksinkertaistavaltaa kirjoitti:
Jos minulla on pistooli ja minä sanon, niin sinä teet mitä minä käsken.
ja sitten väität ettei usko merkitse mitään?? Tai ettei kenenkään usko ole totta?
Etkö siis usko siihen mitä väität? - marionetit
vai-mitä kirjoitti:
ja sitten väität ettei usko merkitse mitään?? Tai ettei kenenkään usko ole totta?
Etkö siis usko siihen mitä väität?Ihminen tekee valintansa "pienen" ohjailun kautta. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka
katsovat kuolemaa silmiin. Sillä heitä ei voi ohjailla. - sätkynukke
Hyvä pointti!, olkoon ihmisellä vaikka kuinka vapaa tahto, mutta jos sitä valinnan vapautta kuitenkin 'ohjaillaan' ja sitä kautta vaikutetaan ihmisen valintoihin niin kenen on sitten lopullinen vastuu.
- nää_on_näitä
sätkynukke kirjoitti:
Hyvä pointti!, olkoon ihmisellä vaikka kuinka vapaa tahto, mutta jos sitä valinnan vapautta kuitenkin 'ohjaillaan' ja sitä kautta vaikutetaan ihmisen valintoihin niin kenen on sitten lopullinen vastuu.
Ohjaillaan kunnes tiedetään mistä ajatukset tulevat, silloin tiedetään myös vastuu. Ne jotka tietävät sattuman kaiken vaikutuksen eli ajatusten lähteeksi pääsevät helpolla
- jumalaeiolekuollut
Uskonnoilla pyritään erottamaan ihmiset toisistaan. Hyvän teko hautautuu sen kaiken pahan alle. Ei Jumala sellaisia tarvitse.
- sohvafilosooffi
Lyhyesti.. oma käsitykseni. Uskonnot ihmisten juttuja, usko hyvä. SE kantaa. Jumala eli universaali järki joka joko on syntynyt ns alkuräjähdyksen jälkeen kuin muukin maailma tai maailmankaikkeus ja Jumala aina ollut. Jumala ei ole persoonallinen.
Jeesus oli historiallinen hahmo. Kuolemanrajakokemuksia on, ihminen on muutakin kuin materiaa. Henki. Aivot sydän sielu. Tosin luulen että sielu sijaitsee sydämessä. Kts sydämensiirtopotilaat, tavat tulleet henkilöille joille sydän siirretty. Näistä on puhuttu muttei Suomessa. Suomihan no on tämmönen takapajula vaikka muuta luullaankin. Asiat on mielestäni ihan loogisia, ihmiset vain vaikeita, käytetään näitä vanhoja termejä..syntisiä. Sinä olet olemassa, minä olen olemassa. Miksei joku muukin? Kun universumi on järjetön ja ihminen järjettömän pieni tässä kokonaisuudessa.- Maastatehty
Mikä räjähti alkuräjähdyksessä jos sitä ennen ei ollut yhtään mitään ? tai jos Jumala on vain aina ollut ilman alkua niin sekin tuntuu aika epäloogiselta, toisaalta ihminen ei ymmärrä käsitteitä ikuinen, ajaton, loputon... että pohtia voi, mutta kovin syvällistä mietintää ihminen ei vain voi tehdä, siksipä ihminen on keksinyt lääkkeeksi kaikenmaailman uskonnot että olis edes jotain oljenkortta mihinkä voisi tarrautua.
- TyhjästäNyhjästy
Ai mikäkö räjähti ?, no tietysti olemattomuushan se siinä poksahti ja paukahti ja tuli olemassa oloon tyhjyydestä...simppeliä ja selvää kuin heinän teko!! :D
- ilmanuskoa
Moniko ihminen on räjähdyksen jälkeen elänyt ja kuollut.
- TyhjästäNyhjästy
Hmm, aika moni ihminen on syntynyt ja sitten kuollut, mutta kun suhteutetaan ihmiskunnan olemassaolon aika universumin ikään niin voidaan sanoa että yhtä moni on kuollut kuin syntynytkin, ihminen syntyy, elää lyhyen hetken ja sitten kuolee pois, maapallokaan ei määräänsä enempää ihmisiä elätä....näin se tyly fakta menee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778