Moniko täällä on uskossa?

palstakartoitus

Täälläpä on " sekalaista seurakuntaa". Kuinka moni teistä on uskossa Jeesukseen? Kertokaa tässä ketjussa. Minä aloitan: uskon Jeesukseen.

77

1010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskon Jeesukseen.

    • Uskon spaghettihirviöön.

      Ramen.

    • >> Kuinka moni teistä on uskossa Jeesukseen? <<

      Noin puolet eli 50%... kuten muuten meidän perheessäkin (vaimoni ja minä).

    • Uskon Jeesukseen.

      • Ja myös häneen isäänsä Jumalaan.


    • Keneen niistä ? Jeesuksia on monta.

      • Jeesukset

        Tarkoittanet varmaankin, että suksia on monta?


    • Uskossa Jeesukseen jo yli 20 vuotta ja joka päivä 10 kertaa edellistä siunatumpi Palestiina-mission myötä!

      HYVÄ!

      • sdfasdfasdfsdf

        milläs todistat KTS että joku Israel-vastaisuus on tuonut siunauksen elämääsi?


      • palstakartoitus

        Miksi KTS kirjoitat viestiesi loppuun aina "HYVÄ!" tms.?


      • ei.aina.mutta.melkein
        palstakartoitus kirjoitti:

        Miksi KTS kirjoitat viestiesi loppuun aina "HYVÄ!" tms.?

        Ei se aina tuota HYVÄ! kirjoita, mutta lyhyissä viesteissä suht usein. Miksi näin tekee, hyvä kysymys.
        Mä olen taas ihmetellyt miksi usko.vainen harvoin osaa kirjoittaa mitään ilman että pitää loppuu laittaa kasapäin hymiöitä.


    • Godisgood

      Uskon Raamatun ilmoitukseen. Jeesus on Herra!

    • dsfsdgsgsd

      Uskossa vuodesta 2005. Jeesus on Herra.

    • Herätyys

      Herra Jeesus sanoi / opetti, että "hedelmistään puun tunnistaa". Joko hyväsi, kaikilta osin Jumalan Sanan mukaiseksi, tai pahaksi, Jumalan Sanan vastaiseksi.

      Joita hedelmiä sanatkin / puheet on. On joko kaikilta osin Jumalan Sanan mukaisuuden puolesta puhuvia, tai sen, kaikilta osin Jumalan Sanan mukaisuuden, vastaisuuden puolesta puhuvia.

      Jeesus kiriosi sellaisenkin päälle päin hyvälä ja tuorella hedelmä puulta näyttävän, mutta josta ei löytänyt ollenkaan hedelmää!!

      Muistuttaen, vähäinen palvelijansa ja seuraajansa.

      • Herätyys

        Niin että, moniko teistä viestittelijoista, on siksi sanoillaan / puheillaan todistettavasti osoittatunut?


    • "Uskoa Jeesukseen" ei tarkoita yhtään mitään. Yrittäkää mieluummin uskoa Jeesus-ta ja seurata hänen esimerkkiään. Se on aika kova juttu.

      • Uskoa Jeesukseen tarkoittaa uskoa Jeesukseen. Jos uskoo Jeesukseen, niin todennäköisesti uskoo Jeesusta ja yrittää seurata hänen esimerkkiään.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Uskoa Jeesukseen tarkoittaa uskoa Jeesukseen. Jos uskoo Jeesukseen, niin todennäköisesti uskoo Jeesusta ja yrittää seurata hänen esimerkkiään.

        Minäkin olen monesti ihmetellyt mitä usko Jeesukseen oikein tarkoittaa. Onko se sitä, että uskoo että hän on ollut olemassa vai sitä, että uskoo häneen opetuksiinsa. Vai molempiin. Tai johonkin vielä muuhun? Tuostakaan ei oikein selvinnyt mitä se tarkoittaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Minäkin olen monesti ihmetellyt mitä usko Jeesukseen oikein tarkoittaa. Onko se sitä, että uskoo että hän on ollut olemassa vai sitä, että uskoo häneen opetuksiinsa. Vai molempiin. Tai johonkin vielä muuhun? Tuostakaan ei oikein selvinnyt mitä se tarkoittaa.

        Minulle se tarkoittaa sitä, että uskon Jeesuksen olleen olemassa ja olevan edelleen ja uskon Jeesuksen pelastustyöhön, Jumalaan ja Pyhään Henkeen. Siitä uskosta seuraa se, että uskon hänen opetuksiinsa ja haluan noudattaa niitä. Jeesuksen opetukset ovat kyllä sellaisia, että vaikka ei uskoisi itse Jeesukseen, niin ne opit voi silti uskoa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulle se tarkoittaa sitä, että uskon Jeesuksen olleen olemassa ja olevan edelleen ja uskon Jeesuksen pelastustyöhön, Jumalaan ja Pyhään Henkeen. Siitä uskosta seuraa se, että uskon hänen opetuksiinsa ja haluan noudattaa niitä. Jeesuksen opetukset ovat kyllä sellaisia, että vaikka ei uskoisi itse Jeesukseen, niin ne opit voi silti uskoa.

        " ne opit voi silti uskoa"

        Mitäpä tuo sitten tarkoittaa? Uskomallako ne Jeesuksen opetukset realisoituvat?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulle se tarkoittaa sitä, että uskon Jeesuksen olleen olemassa ja olevan edelleen ja uskon Jeesuksen pelastustyöhön, Jumalaan ja Pyhään Henkeen. Siitä uskosta seuraa se, että uskon hänen opetuksiinsa ja haluan noudattaa niitä. Jeesuksen opetukset ovat kyllä sellaisia, että vaikka ei uskoisi itse Jeesukseen, niin ne opit voi silti uskoa.

        Selvä, Jeesushan opetti myös humaania oppia, sitä, kuinka ihmisen pitää elää ihmisenä.


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        " ne opit voi silti uskoa"

        Mitäpä tuo sitten tarkoittaa? Uskomallako ne Jeesuksen opetukset realisoituvat?

        Eivät ne pelkästään uskomalla realisoidu. Mutta kun haluan elää niitä todeksi, niin ne realisoituvat minun elämässäni.


      • sage8 kirjoitti:

        Selvä, Jeesushan opetti myös humaania oppia, sitä, kuinka ihmisen pitää elää ihmisenä.

        Niitä ohjeita voi tosiaan noudattaa vaikka ei Jeesukseen uskoisikaan. Onhan lähimmäisen rakkaus hyvä asia olipa uskossa tai ei.


      • dfsdfgsdfgsdf

        mikäs tämä pilkkumies on? eiköhän se uskoa Jeesukseen ole nimenomaan suomen kieliopin mukaan parempi koska siinä uskotaan Jeesukseen eli siihen että Jeesus teki kaiken meidän puolesta eikä meidän tarvitse tehdä itse muuta kuin uskoa Jeesukseen siis.


      • dfsdfgsdfgsdf kirjoitti:

        mikäs tämä pilkkumies on? eiköhän se uskoa Jeesukseen ole nimenomaan suomen kieliopin mukaan parempi koska siinä uskotaan Jeesukseen eli siihen että Jeesus teki kaiken meidän puolesta eikä meidän tarvitse tehdä itse muuta kuin uskoa Jeesukseen siis.

        Tässä tarkoituksessa kyllä, parempi ilmaus se on tuolla asenteella, joka tietysti on yleensä "uskovien" asenne. Kumma juttju kun nämä "uskovat" todella kuvittelevat Jeesuksen tehneen kaiken valmiiksi, vaikka hän nimenomaan käski tekemään niin kuin hän opetti. Jeesus ei tehnyt kenenkään puolesta yhtään mitään!


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Niitä ohjeita voi tosiaan noudattaa vaikka ei Jeesukseen uskoisikaan. Onhan lähimmäisen rakkaus hyvä asia olipa uskossa tai ei.

        Kyllä, näin on, joskus kuitenkin tuntuu, että jotkut uskovatkaan eivät ajattele että niitä voisi noudattaa vaikka ainakin ikäisilleni se on kaikille opetettu asia jo kouluissakin.


      • dfsdfgsdfgsdf kirjoitti:

        mikäs tämä pilkkumies on? eiköhän se uskoa Jeesukseen ole nimenomaan suomen kieliopin mukaan parempi koska siinä uskotaan Jeesukseen eli siihen että Jeesus teki kaiken meidän puolesta eikä meidän tarvitse tehdä itse muuta kuin uskoa Jeesukseen siis.

        Siinäpä teille selvittäminen kuka tämä pilkumies on. Yrittäkääpäs saada kaveri kerrankin rehelliseksi.


      • dfahdafhsdfh
        pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Tässä tarkoituksessa kyllä, parempi ilmaus se on tuolla asenteella, joka tietysti on yleensä "uskovien" asenne. Kumma juttju kun nämä "uskovat" todella kuvittelevat Jeesuksen tehneen kaiken valmiiksi, vaikka hän nimenomaan käski tekemään niin kuin hän opetti. Jeesus ei tehnyt kenenkään puolesta yhtään mitään!

        pilkku hei, menes jäähylle jäähdyttelemään. "Jeesus ei tehnyt kenenkään puolesta yhtään mitään"???

        Ai väität että mun pitää omilla teoillani antaa uhri Jumalalle joka sovittaa mun syntini? Tolle tielle ei pidä lähteä kristityn.

        Onkos tämä nyt sitten luterilaisuuden nykyoppi? Paavali ja Lutter molemmat painottaa ettei me voida tehdä teoilla yhtään mitään oman pelastumisemme suhteen. Eikö?


      • dfahdafhsdfh kirjoitti:

        pilkku hei, menes jäähylle jäähdyttelemään. "Jeesus ei tehnyt kenenkään puolesta yhtään mitään"???

        Ai väität että mun pitää omilla teoillani antaa uhri Jumalalle joka sovittaa mun syntini? Tolle tielle ei pidä lähteä kristityn.

        Onkos tämä nyt sitten luterilaisuuden nykyoppi? Paavali ja Lutter molemmat painottaa ettei me voida tehdä teoilla yhtään mitään oman pelastumisemme suhteen. Eikö?

        "Ai väität että mun pitää omilla teoillani antaa uhri Jumalalle"

        Ei, vaan omilla teoillasi seurata Jeesuksen esimerkkiä. Teetpä niin tai näin, pelastusta ei kuitenkaan ole luvassa, sitä ei ole.


    • Minä uskon tietoon ja totuuteen, ja minä uskon Rauhaan, mutta en uskonrauhaan.

    • Kun kysyin siellä ylempänä, että keneen niistä... siis jeesuksista.

      Tarkoitin Flafius Josefuksen kirjaa, Juutalaissodan historia jossa on monta Jeesusta, monta Juudasta, monta Johannesta, monta Simonia, monta Filippusta, ja monta monta muuta tuttua nimeä, Mattatiasta ja Stefanusta. Yksi Mariakin on, hän oli perealainen, tuli Jerusalemiin sotaa pakoon.

    • Olen minä evankeliumin jeesukseenkin tutustunut tai seurannut häntä siellä sivuilla.

      Olen seurannut mitä tämä henkilö puhuu ja mitä hän tekee. Ja tullut siihen tulokseen että hän on huoleton hulttiopoika, joka puhuu toista ja tekee toista. Lisäksi hän kiroilee, loukkaa ihmisiä, huutelee kadulla, riehuu temppelissä, väittää että halvattu kävelee kun antaa synnit snteeksi, kerskailee olevansa enempi kuin Temppeli ja Salomo ja uhoaa, että hänellä on kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      Liikuttelee saatanaa leipäpalassa ja näkee riivajahenkiä sun muita paholaisia torvissa, joten, jos ei tee tuota ikäänkuin huvittaakseen ihmisä, niin sanoisin häntä mielenvikaiseksi.


      Ja näin äitinäkökulmasta olisin surullinen tällaistea pojasta.

    • Uskoa_Jeesukseen
    • Uskon Jeesukseen. Jeesus on Herra ja osa kolminaista Jumalaa. Toisaalta kaikkeen teologiaan en usko ja kaikkien ihmisten uskonnollisiin ajatusrakennelmiin. Sen sijaan voi olla rehellisesti vaikea vastata varmasti, että uskoo aivan sata prosenttisesti siihen uskontunnustukseen, jonka luterilainen kirkko tarjoaa, vaikka on sen uskova jäsen. Toivon mukaan olen Jeesusestakin hänen seurakuntansa jäsen. Siksi pyritään pikemminkin kuin kirjaimellisesti sädekehä kristityksi tai vastaavaksi!

    • Minä uskon Jeesukseen ja se tarkoittaa, että uskon, että ihminen pelastuu ja saa syntinsä anteeksi vain Jeesukseen uskomalla ja turvautumalla Hänen sovitustyöhönsä Kolgatan keskimmäisellä ristillä.

      • so.so.poju

        Älä jauha paskaa. Perkele on uskottavampi uskosi kohde, kun seuraa edesottamuksiasi täällä.


      • so.so.poju kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Perkele on uskottavampi uskosi kohde, kun seuraa edesottamuksiasi täällä.

        Sinä saat ihan vapaasti uksoa perkeleeseen, se on ilmeisesti saanut sinut minun kimppuuni :D


      • muutos.mahdollinen
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinä saat ihan vapaasti uksoa perkeleeseen, se on ilmeisesti saanut sinut minun kimppuuni :D

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Olet ollut palstan ilkimys ja typerys.


      • muutos.mahdollinen kirjoitti:

        Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Olet ollut palstan ilkimys ja typerys.

        Itse olet se kaikilla kymmenillä nikeilläsi 😂
        Ja vielä reppanakin olet.


    • eroarahasta.fi

      Mielenrauhaa tasoittaa toivo.

    • En ota uskonnokseni kristinuskoa, minua ei kukaan voi ostaa, en ole kauppatavaraa, minun sieluni on ylen kallis.

    • uskowainen

      Minä uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

      Joh. 14:1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
      2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
      3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.

      10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

      16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

    • Tässähän minä olen, totuuden henki Puolustaja. Päätin puolustaa juutalaisia, ettette enää tee heille helvettiä.

      • Eenokki12

        He ovat tehneet kuuman helvetin itseänsä varten, kiroamalla Jeesuksen ja oman kansansa.


    • JeesusOnHerrani

      Ensiksikin Herra on yhtäkuin Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala.
      2.Moos 3:15 Jumala sanoi vielä Moosekselle: ”Sano israelilaisille: ’Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne.’ Tämä on minun nimeni ikuisesti, ja tällä nimellä minut muistettakoon sukupolvesta sukupolveen.

      Ja sitten Paavali kirjoitta Room 10: 9-10 Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
      sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

      Eli usko Jeesukseen on uskoa siihen Jumalaan, joka loi koko maailamakaikkeuden, joka johti Israelin kansan Egyptin orjuudesta, joka syntyi 2000v sitten ihmiseksi juutalaisen kansan keskuuteen ja joka ristinkuolemallaan sovitti koko ihmiskunnan synnit ja nousi kolmantena päivänä kuolleista ja sitten nousi takaisin Isän luo taivaaseen. Ja tänäkin päivänä Hän hallitsee koko maailmankaikkeutta ja tulee vielä kerran takaisin tämän maan kamaralle tekemään lopun kaikesta pahuudesta.

      • Aika iso on tuo maailmankaikkeus jota Jumala hallitsee sillä kotigalaksimme on jo hyvin suuri ainkin kun katselee selkeinä pimeinä öinä linnunrataa joka mutkittelee taivaalla eikä siinä näe edes kuin pienen osan linnunradastamme. Ja kun näitä galakseja on miljardeja niin tulee mieleen, että joutaakohan Jumala huomioida yhtä pientä planeettaa ja sen yhtä pientä ihmistä minkään verran?


      • Minun näkökulmasta 2000-vuotta sitten oli roomalaisten ylivoimalla suorittama kansanmurha . Yksi jeesuksen kuolema ei sen rytynän rinnalla ole mitään.


      • JeesusOnHerrani
        sage8 kirjoitti:

        Aika iso on tuo maailmankaikkeus jota Jumala hallitsee sillä kotigalaksimme on jo hyvin suuri ainkin kun katselee selkeinä pimeinä öinä linnunrataa joka mutkittelee taivaalla eikä siinä näe edes kuin pienen osan linnunradastamme. Ja kun näitä galakseja on miljardeja niin tulee mieleen, että joutaakohan Jumala huomioida yhtä pientä planeettaa ja sen yhtä pientä ihmistä minkään verran?

        ".... joutaakohan Jumala huomioida yhtä pientä planeettaa ja sen yhtä pientä ihmistä minkään verran"

        Eikö ne 2000v sitten Israelin maalla tapahtuneet kerro, että Jumala huomioi yhdenkin pienen ihmisen ja haluaa pelastaa jokaisen!


      • Eenokki12

        Ei Jeesus tule maan kamaralle kävelemään kuten u-kastajat opettavat ja asumaan jossain hienossa hotellissa. Kyllä Herra tulee käskyn kuullessaan.


      • Jeesuksen kuolemaa voisi sanoa peitetarinaksi, ettei roomalaisten julmuus tulisi näkyviin. Onhan kristinusko Rooman valtionuskonto.


      • sage8.ei.kirj
        JeesusOnHerrani kirjoitti:

        ".... joutaakohan Jumala huomioida yhtä pientä planeettaa ja sen yhtä pientä ihmistä minkään verran"

        Eikö ne 2000v sitten Israelin maalla tapahtuneet kerro, että Jumala huomioi yhdenkin pienen ihmisen ja haluaa pelastaa jokaisen!

        Minä kuitenkin, kaukoputkeenkin monesti katsoneena, ihmettelen kotigalaksimme suuruutta ja tähtikirkkaan taivaan kauneutta ja epäilen Jumalan olemassaoloa ja sitä, missä hän on vai onko missään kun häntä ei kuulu eikä näy.


      • Sinä kunnioitat Luojan luomistyötä, kun näet sen kauniina ja suurena ja siinä hän juuri on. Juuri sinua varten hän sen siihen asetti, koska tiesi että sinä huomaat. Moni ei huomaa vaikka katsoo samaa näkymää.


      • fari.g kirjoitti:

        Sinä kunnioitat Luojan luomistyötä, kun näet sen kauniina ja suurena ja siinä hän juuri on. Juuri sinua varten hän sen siihen asetti, koska tiesi että sinä huomaat. Moni ei huomaa vaikka katsoo samaa näkymää.

        Jos tuo oli minulle niin kiitos noista, ehkäpä ansiottomista, sanoista. Jos ne oli jollekin toiselle, niin ne oli sitten hänelle.


      • Sinulle ne olivat, muista ne kun katselet seuraavan kerran taivaalle. Kannattaa myös huomata, että tähdet iskevät joskus silmää. :)


      • sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Minä kuitenkin, kaukoputkeenkin monesti katsoneena, ihmettelen kotigalaksimme suuruutta ja tähtikirkkaan taivaan kauneutta ja epäilen Jumalan olemassaoloa ja sitä, missä hän on vai onko missään kun häntä ei kuulu eikä näy.

        Jospa et vain osaa katsoa,,,,


      • pertsa2012 kirjoitti:

        Jospa et vain osaa katsoa,,,,

        Voi olla näinkin, Jumalaa ei kuitenkaan näkynyt...


      • Msmsmsms
        sage8 kirjoitti:

        Voi olla näinkin, Jumalaa ei kuitenkaan näkynyt...

        Jos olisit nähnyt Jumalan sinua ei enää ollsi.


    • Jostakin syystä suutuin raamattuun, Jeesukseen ja Jumalaan ja aloin moitiskella heitä tällä julkisesti. Mutta tänään vihdoin tajuisin, että kukaan ei minulle mitään uskontoa ole Suomessa edes tuputtanut ja että minulla ei itse asiassa ole mitään tekemistä raamatun tai Jeesuksen kanssa.

      Puhuin asioista, joiden kanssa minulla ei ole mitään tekemistä. Anteeksi siis , jos olen joidenkin uskoa loukannut. Kaikki mitä olen esittänyt on ollut pelkiä raflaavia mielipiteitä.

      Olen pyhäkoulusta lähtien törmännyt joitakin kertoja harvoja uskovaisiin. Ei ole tuputettu. Mutta kun olin yksinäinen, työtön ja sairastan paranoiaa skitsofreniaa niin aloin ajan kuluksi höpöttää mielipiteitä ja näkemyksiä asioista, joihin minulla ei ole syvällistä otetta.

      Mun mielipiteilläni ei ole juurikaan arvoa ja viisastelen paljon. Uskonto on jotakin aivan muuta kuin mitä minä koen sen olevan. Anteeksi siis!

      • Kenelläpä täällä on "syvällistä" otetta sanan täydessä merkityksessä. Rehellisyys jota sinussa on on kuitenkin arvokasta.


    • Muistetaan, ja isken silmää ainakin Betelgeuzelle, Orionin tähtikuvion tähdelle.

      • Tämä oli fari.geelle.


      • Eikö se ikuinen neitsytkin ole siellä taivaalla, siis tähtikuvio. Ja oliko yksi sen tähdistä Spica, josta ehkä sanat piika ja piikainen.


      • fari.g kirjoitti:

        Eikö se ikuinen neitsytkin ole siellä taivaalla, siis tähtikuvio. Ja oliko yksi sen tähdistä Spica, josta ehkä sanat piika ja piikainen.

        Ilmeisesti Spica on juuri piian alkulähde sanana. Tähtikuvio eli tähdistö neitsyt on, yksi horoskooppimerkeistäkin.


      • mitähh
        sage8 kirjoitti:

        Ilmeisesti Spica on juuri piian alkulähde sanana. Tähtikuvio eli tähdistö neitsyt on, yksi horoskooppimerkeistäkin.

        Uskotko horoskooppeihin? Silloin sinä vasta tosi uskova oletkin.


      • pilkkavilkkuvieköön

        Ja minä kun luulin tulleeni luterilaisuuspalstalle,
        mutta tämä näyttääkin olevan keskustele vilkkupiikapiiasta -palsta?


      • Mdmdmdm
        pilkkavilkkuvieköön kirjoitti:

        Ja minä kun luulin tulleeni luterilaisuuspalstalle,
        mutta tämä näyttääkin olevan keskustele vilkkupiikapiiasta -palsta?

        Tämä on evlut.kirkko palsta. Se on moniääninen ja ateistinen homottajakirkko.


      • Mdmdmdm kirjoitti:

        Tämä on evlut.kirkko palsta. Se on moniääninen ja ateistinen homottajakirkko.

        Ateistinen? Kieltääkö evankelis-luterilainen kirkko Jumalan olemassaolon?


      • Mdmdmdm
        jjeeves kirjoitti:

        Ateistinen? Kieltääkö evankelis-luterilainen kirkko Jumalan olemassaolon?

        Kyllä kieltää, Raamatun Jumalan.


      • Mdmdmdm kirjoitti:

        Kyllä kieltää, Raamatun Jumalan.

        Ymmärtääkseni kirkko käyttää kolme varhaisen kirkon uskontunnustusta.

        Eikö niistä siis löydy Raamatun Jumalaa? Uskontunnustuksien muotoilijat väänsivät aikanaan monissa kokouksissa täsmämuotoja kristinuskon perusteista.

        Tarkoitatko Raamatun Jumalalla Vanhan testamentin Jumalaa?


    • olenko.uskova

      En usko että täällä ketään ihan tosissaan uskoo. Jotkut uskovat uskovansa. Siinä on eroa. Jos joku on valmis menemään uskonsa vuoksi vaikka kuolemaan, silloin voin pitää häntä tosi uskovana. Olen lukenut että Jehovantodistajat menivät kaasukammioihin ennemmin kuin kielsivät uskonsa. Siinä on meille muillekin miettimistä.

      • Msmsmsl

        Minusta täällä kaikki uskovat. Ateisteja ei ole kerään.


      • q.v

        "Olen lukenut että Jehovantodistajat menivät kaasukammioihin ennemmin kuin kielsivät uskonsa."

        Tämän päivän Syyriassa ja Irakissa on tuhansia, jotka ovat räjäyttäneet itsensä ja muita siinä samalla. Uskonsa vuoksi.

        Heidän uskonsa on ollut niin vahva, että järjestön sisällä on ollut skismaa, kun tietyt etniset ryhmät ovat kiilanneet itsemurhajonossa eteen. He ovat uskonsa vuoksi kilvoitelleet marttyyriyttä, heidän uskossaan on suurin kunnia kuolla Jumalansa puolesta. He eivät kuole maansa tai perheensä puolesta. He kuolevat vain ja ainoastaan uskossaan.

        Heistä voisi käyttää nimitystä "tosi uskova".

        Vaikka joku uskoo mielessään todella paljon. Ja on omassa uskossaan, omasta mielestään erehtymätön niin onko hän kuitenkaan välttämättä oikeassa?


    • Eri uskonnoissa on aina ollut uskonsa takia henkensä tai yhteiskunnallisen asemansa menettäneitä. Näitä henkilöitä tai ryhmiä on vainottu joko heidän oman uskontonsa piirissä lahkolaisina tai kerettiläisinä, tai heitä ovat vainonneet muiden uskontojen edustajat.

      Se, miten ihminen tai ryhmä ottaa vainon vastaan ja miten omassa uskossa kestetään, on ihmettelyn ja ihailunkin aihe, oli kyse mistä uskonnosta hyvänsä.

    • En oikein voi sanoa uskovani Jeesukseen. Jumalan kaltaiseen yliluonnolliseen olentoon uskon ajottain, mutta en kykene uskomaan hänen olevan Raamatussa kuvaillun kaltainen. En tiedä, mihin oikeastaan uskon.

      • Oletko tutkinut muita uskontoja?

        Onko "uskominen" tärkeää?

        Lienee loppujen lopuksi luultua tavallisempaa, ettei tiedä, mihin oikeastaan uskoo. Sen huomaa, kun seuraa keskusteluja, joissa varmauskoiset puhuvat itsensä pikkuisen pussiin.


      • q.v
        jjeeves kirjoitti:

        Oletko tutkinut muita uskontoja?

        Onko "uskominen" tärkeää?

        Lienee loppujen lopuksi luultua tavallisempaa, ettei tiedä, mihin oikeastaan uskoo. Sen huomaa, kun seuraa keskusteluja, joissa varmauskoiset puhuvat itsensä pikkuisen pussiin.

        Kun keskustellaan uskomisesta niin siitä vasta saa mielenkiintoisia ajatustenvaihtoja.

        Olen kahden youtube kanavan tilaaja, jossa käydään 5 minuutin keskusteluja (jotka yleensä paisuvat välillä puoleentuntiinkin). Nämä keskustelut ovat rakentavia eikä kyse ole haastamisesta vaan näissä kysyjä yksinkertaisesti haluaa tietää mihin uskoo ja miksi?
        Kyse on tavallaan omien uskomuksien jäsentämisestä.

        Toinen on Cordial Curiosity ja toinen Anthony Magnabosco. En laita linkkejä kun robotti poistaa mutta näillä löytää. Haastateltuina on ateisteja, muslimeja, kristittyjä, mormoneja... aivan kaikkia.


      • jjeeves kirjoitti:

        Oletko tutkinut muita uskontoja?

        Onko "uskominen" tärkeää?

        Lienee loppujen lopuksi luultua tavallisempaa, ettei tiedä, mihin oikeastaan uskoo. Sen huomaa, kun seuraa keskusteluja, joissa varmauskoiset puhuvat itsensä pikkuisen pussiin.

        En pidä uskomista erityisen tärkeänä asiana. Mitä varmempi joku julistuksessaan on, sen tyypillisemmin hän puhuu täyttä lööperiä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      156
      3502
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3468
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      197
      2370
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      138
      1115
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      56
      988
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      961
    7. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      132
      875
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      870
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      46
      717
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      687
    Aihe