Ruotsalainen WC-paperi voitti testin

Sitä_meilläkin_on

"Lidl löi suomalaiset: Rullissa isot erot2.

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/243990-halvin-vessapaperi-voitti-kuluttajan-testin-lidl-loi-suomalaiset-rullissa-isot-erot

Lidlin Floralys nousi Kuluttajan wc-paperitestin ykköseksi.

Kuluttajan testissä tutkittiin kolmikerroksisia vessapapereita. Verrokkina oli kaksikerroksinen X-tra, joka ei pärjännyt useimmille kolmikerroksisille papereille.

Floralys pärjäsi laboratoriotesteissä parhaiten: paperi on kestävää, mutta hajoaa putkistossa erinomaisesti. Käyttäjien suosikki oli kuitenkin Lambi, joka sai testikäyttäjiltä täydet pisteet lähes kaikista arvioiduista ominaisuuksista, muun muassa pehmeydestä, tuntumasta ja imukyvystä.

K-Menua lukuun ottamatta kaikki paperit saivat joko hyvän tai erittäin hyvän kokonaisarvosanan.

Paperin määrässä on suuria eroja. Floralys-rullassa on yli 8 metriä enemmän paperia kuin lyhimmässä rullassa, Lotus Soft Embossa. Testissä olleita pakkauksia kohti ero on 118 metriä.

16

1519

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_ruotsalaista

Floralys vahva 3 - kerroksinen WC - paperi 20 % kierrätyspaperi Valmistettu Suomessa.

Tätä meillä on kotona ja todella hyvää paskapaperi.

Hinta oli musitakseni 1.79 € 8 rullaa.

• Suosi_suomalaista

Se onkin vihreä paketti, kun tuo rutsalainen on sinisessä.

• 154

Milloinka painetaan kasvokuvin "poliittiset vessapaperit" Kenen kasvokuvilla ostat "kaavakkeet"?

• Anonyymi

Purra

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Purra

Stubb

• Oksettaa_olemus
      • 112112112

Onkohan tuosta Lidlin papein käytöstä kyselty keltään putkimieheltä??
        On melko paljon tukoksia johtuen juuri tuosta WC paperista.
        Onhan se selvää, että mitä vahvempaa paperia käytetään, sitä huonommin se myös liukenee viemäriputkistossa

• Onkohan_muna_kutistunut

Ostan yleensä sellaista paskapaperia tai talouspareria, jossa se pahvirulla keskellä on mahdollisimman pieni. Vittu kun nykyään myydään muhkeen tuntuisia rullia, mutta keskellä on 7cm halkaisijaltaan pahvitöttörö ja parikerrosta paperia sen ympärillä. Pari kertaa kun vetäsee paperia, niin pelkkä hyljy jää käteen.

• Möräkkä

Joo, tuollahan sitä hämätään usein, kun luodaan "runsauden tuntu". En tiedä, kuinka perinteinen vihertävä Serla pärjäsi, mutta sitä ostan Tokmannilta tai Osuuskaupasta.
        Yleensä jotain 40 rullaa /10 euroa. Siis 25 centtiä rulla. Miten pitkä se paperi on, ei "hajuakaan":).

• Sieltä_saa_laatua
      • Hyysi-satsi

Niinkös?.... " Testaajien arvioissa heikoimman arvosanan sai Lidlin Cien-vessapaperi. Se oli liian ohutta ja kovaa: yhden testaajan mukaan sormi meni läpi pyyhkiessä! Cienille annettiin pisteitä käyttömukavuudesta vain 1.3. "

• Poisti_kotimaisen

Tästä näemme, että Lidl on ottanut kopin ja parantanut tuoteidensa laatua.

• Anonyymi
        Hyysi-satsi kirjoitti:

Niinkös?.... " Testaajien arvioissa heikoimman arvosanan sai Lidlin Cien-vessapaperi. Se oli liian ohutta ja kovaa: yhden testaajan mukaan sormi meni läpi pyyhkiessä! Cienille annettiin pisteitä käyttömukavuudesta vain 1.3. "

Halvemmaksi tulee, kun vaihtaa kalsarit kerran viikossa saunalauantaina.

Säästö on noin 5 euroo viikossa.

Kädet kannattaa käyrä pesemässä jossain lätäkössä tai järvessä, jos kotona on vesimittari..

• Anonyymi

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009165617.html
      Helmikuu 2022: Lidlin vahva Floralys voitti määrässä. Se valmistetaan Mäntässä ja sillä on Joutsenmerkki. En muista paljonko siinä on kierrätyskuitua mutta metsätalousinsinöörinä olen sitä mieltä, että wc-paperi pitäisi valmistaa kokonaan kierrätyskuidusta. Markkinoilla on vain yksi sellainen tuote, Serlan keltainen wc-paperi.

• Anonyymi

Ei Ei ja Ei
        Ei keltasta, näin miehenä tiedän että siitä jää kuituja, jotka kääriytyy pimpikarvoihin, älkää naiset ostako keltaista vessapaperia tai ajelkaa.
        Valkoisissa ei ole samaa ongelmaa.

• Anonyymi

Serlaa saa ottaa kaksi paperia kerralla , muuten menee ittellä sormi läpi, hyh... sitä kumminkin ostan kun on kotimaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe