"Onnittelukortit kiellettävä vähemmistöiltä"

Nyt on kovaääninen "AA-journalisti" Tytti Salenius vetänyt herneen nenäänsä.

Saleniukselle on kantautunut tieto Britannian aateveljiltä ja -sisarilta, että siellä on kaupoissa myynissä onnittelukortteja myös sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluville.

Jopa sellainenkin äitienpäiväkortti on myynnissä, jolla lapsi voi onnitella kahta äitiään sanoilla "Ihanille äideilleni".
Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi"

Kyseiset onnittelukortit on kyllä täysin sallittuja Suomessakin ja voi vain kuvitella mikä älämölö muutamasta AA-laisesta lähtee, kun havaitsevat niitä kortteja Suomen kaupoissa.

AA-väki kyllä halusi aiemmin, että työnantajan on tiedettävä työntekijöidensä seksuaalinen suuntautuminen, jota vaatimusta he ei kyllä ikinä saa läpi.
Nyt ei AA-väen mielestä saisi onnittelukorteissa näkyä seksuaalinen suuntautuminen tai sukupuolivähemmistöön kuuluminen heidän kahdenkeskisessä viestinnässään.

Yhteenvetona voi todeta, että AA-väki ei sallisi, että ihmisten kahdenkeskisissä suhteissa ilmenee suuntautuneisuus partnerille tai läheisille, mutta heidän työnantajansa on se ehdottomasti tiedettävä.

253

2580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • vainen

        Salenius vääristänyt kantansa taakse myös tasa-arvovaltuutetun ??!!


      • missä.muka
        vainen kirjoitti:

        Salenius vääristänyt kantansa taakse myös tasa-arvovaltuutetun ??!!

        Missä?


      • vainen
        missä.muka kirjoitti:

        Missä?

        Kurttila kirjoittaa tuossa ihan eri asiasta, kuin Salenius väittää.

        Hän on aina ollut eriä mieltä Saleniuksen väittämän kanssa.

        Kurttila medialle:
        "Lapsiasiavaltuutettu: "Tasa-arvoisen avioliittolain hyväksyminen on lapsen etu"


      • vainen kirjoitti:

        Kurttila kirjoittaa tuossa ihan eri asiasta, kuin Salenius väittää.

        Hän on aina ollut eriä mieltä Saleniuksen väittämän kanssa.

        Kurttila medialle:
        "Lapsiasiavaltuutettu: "Tasa-arvoisen avioliittolain hyväksyminen on lapsen etu"

        Juu.
        AA-väki kai luuli, ettei kukaan järkevä ihminen lue heidän juttuaan ja oikaise valheita.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Juu.
        AA-väki kai luuli, ettei kukaan järkevä ihminen lue heidän juttuaan ja oikaise valheita.

        Melkein oikeinhan se olikin luultu. Mutta ei ihan. 😊


      • Jokos lettas-nimimerkkisi kaappauskohu on selvinnyt? Sinähän sanoit hälyttäneesi poliisit asialle. Paskaako puhuit vai oikeastiko olit niin tyhmä?


    • Suutaripysyylestissään

      Mitä ihmettä nyt sekoitetaan AA:ta johonkin yhteiskunnalliseen keskusteluun, jota hörhöt käyvät. AA ei ota kantaa mihinkään uskonnolliseen, poliittiseen, yhteiskunnalliseen eikä muuhunkaan ulkopuoliseen virtaukseen. Tietoa www.aa.fi

      • vainen

        Erehdyit
        Siinä on eri sivu ja pienet a-kirjaimetkin.


      • :D Eihän se muuta teekkään...


      • mummomuori kirjoitti:

        :D Eihän se muuta teekkään...

        Joko mummomuori kertoo mitä tarkoitti tällä kommentilaan?

        " mummomuori
        13.6.2016 9:49
        VAikka täälläkin mellakoi pieni porukka uskovia, jotka ovat valmiita vainomaan homoseksuaaleja? Erityisesti se Aa-kerho, jonka mielestä homot ova suorastaan demoneja.

        Olkaa varovaisia ettei tuo vihakirjoituksenne yllytä jotakuta kristittyäkin samanlaiseen tekoon. "


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joko mummomuori kertoo mitä tarkoitti tällä kommentilaan?

        " mummomuori
        13.6.2016 9:49
        VAikka täälläkin mellakoi pieni porukka uskovia, jotka ovat valmiita vainomaan homoseksuaaleja? Erityisesti se Aa-kerho, jonka mielestä homot ova suorastaan demoneja.

        Olkaa varovaisia ettei tuo vihakirjoituksenne yllytä jotakuta kristittyäkin samanlaiseen tekoon. "

        Miten edistyy lettas-tutkinta? Ovatko poliisit informoineet sinua, että joko on "hakkeri" saatu kiinni? Entä mitä sieltä "hakkerin" työpaikalta kerrottiin, kun sinne ilmoitit?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joko mummomuori kertoo mitä tarkoitti tällä kommentilaan?

        " mummomuori
        13.6.2016 9:49
        VAikka täälläkin mellakoi pieni porukka uskovia, jotka ovat valmiita vainomaan homoseksuaaleja? Erityisesti se Aa-kerho, jonka mielestä homot ova suorastaan demoneja.

        Olkaa varovaisia ettei tuo vihakirjoituksenne yllytä jotakuta kristittyäkin samanlaiseen tekoon. "

        Ihan sitä mitä siinä lukee. Milloin sinä lakkaat tuon tyhjänpäiväisen kiusaamisen?


      • mummomuori kirjoitti:

        Ihan sitä mitä siinä lukee. Milloin sinä lakkaat tuon tyhjänpäiväisen kiusaamisen?

        Ei minusta törkeä valehtelu ja syyttäminen todella törkeistä asioista ole tyhjänpäiväistä. Edellenin odotan, että todistat Aitoa avioliiton toimineen väittämälläsi tavalla 🤗


    • Ateisti86

      Miksi muuten työnantajan pitäisi saada tietään työntekijöidensä seksuaalinen suuntautuminen?

      • OIkeastaan ei pitäisikään. Mutta tuossa kai kyse oli, ettei tiettynlaisia painotuotteita saisi myydä, koska ne voivat "loukata" joitakin?


      • homottaako

        Miksi ei saisi tietää?


      • Hupikortti
        mummomuori kirjoitti:

        OIkeastaan ei pitäisikään. Mutta tuossa kai kyse oli, ettei tiettynlaisia painotuotteita saisi myydä, koska ne voivat "loukata" joitakin?

        Missä kohtaa sanottiin "ettei tiettynlaisia painotuotteita saisi myydä".


      • Hupikortti kirjoitti:

        Missä kohtaa sanottiin "ettei tiettynlaisia painotuotteita saisi myydä".

        :D Jos närkästyy moisista korteista, niin eikö se juuri tuota tarkoita?


      • Homokyselijälle
        homottaako kirjoitti:

        Miksi ei saisi tietää?

        Toki saakin tietää jos joku haluaa kertoa. Se on jokaisen oma asia haluaako asiansa kertoa muille. Mutta miksi kenenkään (esim. työnantajan) PITÄISI saada tietää tuollaisia asoita, jos asianomainen haluaa mielummin pitää ne omana tietonaan? Sitä kysyttiin, ja siihen sinä homoudesta kiinnostunut et osaa vastata.


      • homottajalle
        mummomuori kirjoitti:

        :D Jos närkästyy moisista korteista, niin eikö se juuri tuota tarkoita?

        Ei tarkoita. Vain te homottajat pyritte kieltämään kaiken mikä ei teitä miellytä


      • Homokyselijälle kirjoitti:

        Toki saakin tietää jos joku haluaa kertoa. Se on jokaisen oma asia haluaako asiansa kertoa muille. Mutta miksi kenenkään (esim. työnantajan) PITÄISI saada tietää tuollaisia asoita, jos asianomainen haluaa mielummin pitää ne omana tietonaan? Sitä kysyttiin, ja siihen sinä homoudesta kiinnostunut et osaa vastata.

        Työnanatajalle eivät yksityisasiat kuulu.


    • "Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi""

      Tuo jäi jotenkin vaivaamaan. Miten transsukupuolisen biologisen isän äitienpäiväkortti poikkeaa nykyisistä äitienpäiväkorteista? En muista, että äitienpäiväkorteissa olisi ollut mitään mainintoja sukupuolesta. Saa kai niitä yleisiä kortteja ostaa kenelle vaan.

      • Mfkfkdj

        Onko joku kieltänyt ostamasta?
        Mutta sinusta on varmaan normaalia antaa miehelle äitienpäiväkortti?


      • Mfkfkdj kirjoitti:

        Onko joku kieltänyt ostamasta?
        Mutta sinusta on varmaan normaalia antaa miehelle äitienpäiväkortti?

        Pohdiskelin vain että miten ne kortit eroavat toisistaan. Osaatko sinä vastata tuohon kysymykseen?

        Mikä tässä maailmassa on normaalia. Itse en antanut isälleni koskaan äitienpäiväkorttia. En tunne kaiken maailman asioita, mutta olettaisin, että äitienpäiväkortti annetaan sille, jonka tuntee äidikseen.


      • Mfmfmfm
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Pohdiskelin vain että miten ne kortit eroavat toisistaan. Osaatko sinä vastata tuohon kysymykseen?

        Mikä tässä maailmassa on normaalia. Itse en antanut isälleni koskaan äitienpäiväkorttia. En tunne kaiken maailman asioita, mutta olettaisin, että äitienpäiväkortti annetaan sille, jonka tuntee äidikseen.

        Jos et näe niissä mittään eroa niin osta toki isällesi äitienpäiväkorttinja äidillesi isänpäiväkortti.


      • Mfmfmfm kirjoitti:

        Jos et näe niissä mittään eroa niin osta toki isällesi äitienpäiväkorttinja äidillesi isänpäiväkortti.

        Kyllä minä sentään äitienpäiväkortin isänpäiväkortista erotan, siitähän tässä ei ollut kyse. Mutta voitko nyt vastata miten eroaa transsukupuoliselle äidille tarkoitettu kortti heteroseksuaaliäidille tarkoitetusta kortista? Onko niissä joku erilainen teksti vai kuva vai mikä ihme?


      • Mfmfmfmf
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyllä minä sentään äitienpäiväkortin isänpäiväkortista erotan, siitähän tässä ei ollut kyse. Mutta voitko nyt vastata miten eroaa transsukupuoliselle äidille tarkoitettu kortti heteroseksuaaliäidille tarkoitetusta kortista? Onko niissä joku erilainen teksti vai kuva vai mikä ihme?

        Onko tämä transu mies vai nainen, lapsen isä vai äiti?


      • Mfmfmfmf kirjoitti:

        Onko tämä transu mies vai nainen, lapsen isä vai äiti?

        En puhu kenestäkään oikeasta ihmisestä, vaan esimerkin omaisesti. Onko jokaiselle eri variaatiolle omat korttinsa vai? Kerro nyt vaikka joku niistä eroista.


      • Mdmffmfmfm
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        En puhu kenestäkään oikeasta ihmisestä, vaan esimerkin omaisesti. Onko jokaiselle eri variaatiolle omat korttinsa vai? Kerro nyt vaikka joku niistä eroista.

        Älä sitten puhu mitään jos et tiedä mitään.


      • Mdmffmfmfm kirjoitti:

        Älä sitten puhu mitään jos et tiedä mitään.

        Minähän kysyin juuri siksi, että en tiedä mikä se ero korteissa on. Miksi sinä et vastaa? Et taida itsekään tietää mikä ero niillä korteilla on. :D


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En puhu kenestäkään oikeasta ihmisestä, vaan esimerkin omaisesti. Onko jokaiselle eri variaatiolle omat korttinsa vai? Kerro nyt vaikka joku niistä eroista.

        Mitä sinä taas jankkaat 🤗❓
        Pitäisikö miehelle joka väittää olevansa äiti olla omat korttinsa vai 😳❓


      • "Tuo jäi jotenkin vaivaamaan. Miten transsukupuolisen biologisen isän äitienpäiväkortti poikkeaa nykyisistä äitienpäiväkorteista?"

        Minä ihmettelin samaa.
        Tuota sinun pitää kysyä itseltäsi.
        AA-väki on huomannut jonkin eron niissä ja vetänyt herneen nenäänsä.


      • Pe.ku kirjoitti:

        "Tuo jäi jotenkin vaivaamaan. Miten transsukupuolisen biologisen isän äitienpäiväkortti poikkeaa nykyisistä äitienpäiväkorteista?"

        Minä ihmettelin samaa.
        Tuota sinun pitää kysyä itseltäsi.
        AA-väki on huomannut jonkin eron niissä ja vetänyt herneen nenäänsä.

        Onko tämä transumies lapsen isä vai äiti 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä sinä taas jankkaat 🤗❓
        Pitäisikö miehelle joka väittää olevansa äiti olla omat korttinsa vai 😳❓

        Kannattaa lukea keskustelu ennen kuin lähtee kommentoimaan. Siten kirjoitellaan edes samasta asiasta. 😀 Olen tässä yrittänyt saada selville, miten ne väitetyt erilaiset kortit eroavat toisistaan, mutta huonolla menestyksellä. Nyt kysyn niin kuin sinä kysyisit: missä olen väittänyt, että miehelle joka väittää olevansa äiti pitäisi olla omat korttinsa? 😀


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kannattaa lukea keskustelu ennen kuin lähtee kommentoimaan. Siten kirjoitellaan edes samasta asiasta. 😀 Olen tässä yrittänyt saada selville, miten ne väitetyt erilaiset kortit eroavat toisistaan, mutta huonolla menestyksellä. Nyt kysyn niin kuin sinä kysyisit: missä olen väittänyt, että miehelle joka väittää olevansa äiti pitäisi olla omat korttinsa? 😀

        Lukemisesta ei ole hyötyä jos lukija ei kykene ymmärtämään lukemaansa.

        :-)


      • Pe.ku kirjoitti:

        "Tuo jäi jotenkin vaivaamaan. Miten transsukupuolisen biologisen isän äitienpäiväkortti poikkeaa nykyisistä äitienpäiväkorteista?"

        Minä ihmettelin samaa.
        Tuota sinun pitää kysyä itseltäsi.
        AA-väki on huomannut jonkin eron niissä ja vetänyt herneen nenäänsä.

        Minulla ei ole siihen vastausta. Jollain tähän ketjuun kirjoittavista näyttäisi olevan vastaus kysymykseen, mutta ei halua jakaa sitä tietoaan eteenpäin. Minun käsittääkseni äitienpäiväkorteissa toivotetaan hyvää äitienpäivää eikä juuri paljon muuta.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kannattaa lukea keskustelu ennen kuin lähtee kommentoimaan. Siten kirjoitellaan edes samasta asiasta. 😀 Olen tässä yrittänyt saada selville, miten ne väitetyt erilaiset kortit eroavat toisistaan, mutta huonolla menestyksellä. Nyt kysyn niin kuin sinä kysyisit: missä olen väittänyt, että miehelle joka väittää olevansa äiti pitäisi olla omat korttinsa? 😀

        Niin, yritä nyt kertoa kenelle korttia ollaan ostamasa 🤗


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Lukemisesta ei ole hyötyä jos lukija ei kykene ymmärtämään lukemaansa.

        :-)

        Totta tuokin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulla ei ole siihen vastausta. Jollain tähän ketjuun kirjoittavista näyttäisi olevan vastaus kysymykseen, mutta ei halua jakaa sitä tietoaan eteenpäin. Minun käsittääkseni äitienpäiväkorteissa toivotetaan hyvää äitienpäivää eikä juuri paljon muuta.

        Tarkoitatko, että äitienpäiväkortti ostetaan miehelle joka on lapsen isä vaikka on synnyttänyt lapsen 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tarkoitatko, että äitienpäiväkortti ostetaan miehelle joka on lapsen isä vaikka on synnyttänyt lapsen 😳❓

        Ei kai mikään laki tai asetus kiellä kortin ostamista ihan kenelle sen haluaa ostaa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tarkoitatko, että äitienpäiväkortti ostetaan miehelle joka on lapsen isä vaikka on synnyttänyt lapsen 😳❓

        Tuolla aloituksessa kirjoitetaan näin: "Jopa sellainenkin äitienpäiväkortti on myynnissä, jolla lapsi voi onnitella kahta äitiään sanoilla "Ihanille äideilleni".
        Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi""

        Tuota kävin kyselemään, että mitenkä ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis heteroseksuaalille äidille tai transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetulla kortilla. Nyt tuli kyllä aika monimutkainen lause.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuolla aloituksessa kirjoitetaan näin: "Jopa sellainenkin äitienpäiväkortti on myynnissä, jolla lapsi voi onnitella kahta äitiään sanoilla "Ihanille äideilleni".
        Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi""

        Tuota kävin kyselemään, että mitenkä ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis heteroseksuaalille äidille tai transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetulla kortilla. Nyt tuli kyllä aika monimutkainen lause.

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Lapsi voi antaa sellaisen kortin mikä hänestä tuntuu oikealta. Ei siihen sinun tai muidenkaan kertomisia tarvita.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Se ei nyt taida olla tämän keskustelun aihe. Minä vain ihmettelin tuota korttien eroavaisuutta, mutta siihen ei kukaan vastaa. Nyt katosi tästä ketjusta tuo Mdmffmfmfm:kin, jolla tuntui olevan tietoa asiasta, mutta ei vaan halunnut sitä muille jakaa. Osaatko sinä kuvitella, mikä se korttien ero olisi tai onko sinulla ehkä jopa tietoa siitä?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Se ei nyt taida olla tämän keskustelun aihe. Minä vain ihmettelin tuota korttien eroavaisuutta, mutta siihen ei kukaan vastaa. Nyt katosi tästä ketjusta tuo Mdmffmfmfm:kin, jolla tuntui olevan tietoa asiasta, mutta ei vaan halunnut sitä muille jakaa. Osaatko sinä kuvitella, mikä se korttien ero olisi tai onko sinulla ehkä jopa tietoa siitä?

        Minä kuitenikn kysyin sitä sinulta. Ja jos siihen osaisit vastata et kyselisi täällä muuta 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Muuten ihan käsittämätöntä mitä se sinulle tai muillekaan kuuluu millaisen kortin joku lapsi tai aikuinen antaa jollekkin toiselle.

        Ihan oma asia millainen se kortti on jos se nyt ei satu olemaan oikeasti lain vastainen, enkä ihan heti keksi mikä sellainen kortti voisi olla.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Se ei nyt taida olla tämän keskustelun aihe. Minä vain ihmettelin tuota korttien eroavaisuutta, mutta siihen ei kukaan vastaa. Nyt katosi tästä ketjusta tuo Mdmffmfmfm:kin, jolla tuntui olevan tietoa asiasta, mutta ei vaan halunnut sitä muille jakaa. Osaatko sinä kuvitella, mikä se korttien ero olisi tai onko sinulla ehkä jopa tietoa siitä?

        Ylempänä jo sanoinkin, että sinun pitää kysyä sitä itseltäsi.

        Te AA-väkeen kuuluvat olette huomanneet jonkin eron, mutta ette kerro mikä se on.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä kuitenikn kysyin sitä sinulta. Ja jos siihen osaisit vastata et kyselisi täällä muuta 🤗

        No, minäpä vastaan kysymykseesi. Katsotaan, vastaatko sinä minun, vai väisteletkö edelleen.

        Lapsi antaisi todennäköisesti sellaisen kortin, joka hänen mielestään sopii vastaanottajalle. Siinä on varmaan joku kiva kuva ja onnitteluteksti. Lapsi voisi jopa tehdä sen itse.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Ylempänä jo sanoinkin, että sinun pitää kysyä sitä itseltäsi.

        Te AA-väkeen kuuluvat olette huomanneet jonkin eron, mutta ette kerro mikä se on.

        Tuota... minä en kuulu mihinkään aa-väkeen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        No, minäpä vastaan kysymykseesi. Katsotaan, vastaatko sinä minun, vai väisteletkö edelleen.

        Lapsi antaisi todennäköisesti sellaisen kortin, joka hänen mielestään sopii vastaanottajalle. Siinä on varmaan joku kiva kuva ja onnitteluteksti. Lapsi voisi jopa tehdä sen itse.

        Jaa, että lapsi saa päättä onko hän isä vai äiti 🤗❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, että lapsi saa päättä onko hän isä vai äiti 🤗❓

        Lapsi päättää millaisen kortin antaa eikös vain?

        :-)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, että lapsi saa päättä onko hän isä vai äiti 🤗❓

        Valitsit siis väistelyn. Eipä yllätä. 😀

        Lapsi saa päättää, minkälaisen kortin antaa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Valitsit siis väistelyn. Eipä yllätä. 😀

        Lapsi saa päättää, minkälaisen kortin antaa.

        En vaan totesin, että lapsi päättää kumpi hän on. Etkös sinä niin sanonut 🤗


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuota... minä en kuulu mihinkään aa-väkeen.

        Vaikka et kuuluisikaan AA-väkeen, niin sinun on kysyttävä asiaa heiltä, eikä minulta.

        AA-väellä on jostain eroavaisuudesta vetänyt käämi kenttään kiinni, mutta eivät osaa kertoa miten ne eroaa toisistaan.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En vaan totesin, että lapsi päättää kumpi hän on. Etkös sinä niin sanonut 🤗

        Enpä ole noin sanonut. Voitko sinä nyt välillä vastata puolestasi?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Enpä ole noin sanonut. Voitko sinä nyt välillä vastata puolestasi?

        Jaa, että lapsi ei sitten pidä häntä kumpanakaan 😳❓


      • Pe.ku kirjoitti:

        Vaikka et kuuluisikaan AA-väkeen, niin sinun on kysyttävä asiaa heiltä, eikä minulta.

        AA-väellä on jostain eroavaisuudesta vetänyt käämi kenttään kiinni, mutta eivät osaa kertoa miten ne eroaa toisistaan.

        Taitaa jäädä mysteeriksi.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Vaikka et kuuluisikaan AA-väkeen, niin sinun on kysyttävä asiaa heiltä, eikä minulta.

        AA-väellä on jostain eroavaisuudesta vetänyt käämi kenttään kiinni, mutta eivät osaa kertoa miten ne eroaa toisistaan.

        Kerro toki onko transumies isä vai äiti entä transunainen 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Taitaa jäädä mysteeriksi.

        Mysteeriksi jää.
        AA-väellä on vilkas mielikuvitus ja vetelevät hatusta oman mielikuvituksensa tuotteita muka tosina juttuina.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, että lapsi ei sitten pidä häntä kumpanakaan 😳❓

        Minä sitten aina hämmästelen tuota sinun päättelylogiikkaasi. 😀 Miten ihmeessä päädyt siitä, että lapsi saa antaa sellaisen kortin kuin haluaa, siihen että lapsi ei pidä häntä kumpanakaan? Joko sinä puolestasi vastaat?


      • Pe.ku kirjoitti:

        Mysteeriksi jää.
        AA-väellä on vilkas mielikuvitus ja vetelevät hatusta oman mielikuvituksensa tuotteita muka tosina juttuina.

        Kun sinulla on mielikuvitusta niin kerrotko onko transumies isä vai äiti entä transunainen 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minä sitten aina hämmästelen tuota sinun päättelylogiikkaasi. 😀 Miten ihmeessä päädyt siitä, että lapsi saa antaa sellaisen kortin kuin haluaa, siihen että lapsi ei pidä häntä kumpanakaan? Joko sinä puolestasi vastaat?

        Mitäpä jos sitten vastaat siihen alkuperäiseen kysymykseeni ja lopetat venkoilusi 😂❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minä sitten aina hämmästelen tuota sinun päättelylogiikkaasi. 😀 Miten ihmeessä päädyt siitä, että lapsi saa antaa sellaisen kortin kuin haluaa, siihen että lapsi ei pidä häntä kumpanakaan? Joko sinä puolestasi vastaat?

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitäpä jos sitten vastaat siihen alkuperäiseen kysymykseeni ja lopetat venkoilusi 😂❓

        Ja mikäs se mahtoi olla? Olen vastaillut aika moneen kysymykseesi, sinä sen sijaan väistelet, etkä vastaa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ja mikäs se mahtoi olla? Olen vastaillut aika moneen kysymykseesi, sinä sen sijaan väistelet, etkä vastaa.

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla.

        Mistä minä sen voisin tietää? Kai hän antaa oman käsityksensä mukaisen kortin, jolla olettaa olevan ilahduttava vaikutus vastaanottajaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Mistä minä sen voisin tietää? Kai hän antaa oman käsityksensä mukaisen kortin, jolla olettaa olevan ilahduttava vaikutus vastaanottajaan.

        No jos et tuotakaan tiedä niin mitä sitten kyselet yhtään mitään 😂❓Sinullehan kaikki on ihan sama.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minähän kysyin juuri siksi, että en tiedä mikä se ero korteissa on. Miksi sinä et vastaa? Et taida itsekään tietää mikä ero niillä korteilla on. :D

        Räyhiksen kanssa jankkaaminen on kuin hakkaisi päätään seinään, mutta seinä on toki häntä fiksumpi.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla.

        "Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla. "

        Lapsi antaa sellaisen kortin kun lapsi haluaa antaa. Joku lapsi antaa itse piirtämänsä tai askartelemansa, joku toinen käy viikkorahalla ostamassa kortin kaupasta.

        "Lapsi" ei ole massa joka toimii vain yhdellä tavalla vaan jokainen lapsi on yksilö ja toimii omalla tavallaan.

        Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?


      • usko.vainen kirjoitti:

        No jos et tuotakaan tiedä niin mitä sitten kyselet yhtään mitään 😂❓Sinullehan kaikki on ihan sama.

        Tarkoitatko, että ihmiset kyselevät vain asioita, jotka he jo tietävät? Mikäs järki siinä on? Minä olen aina luullut, että silloin kun ei tiedä, kysytään. Minulle ei kaikki ole ihan sama, ikävää, että taas vääristelet minua. Ja edelleen väistelet.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Räyhiksen kanssa jankkaaminen on kuin hakkaisi päätään seinään, mutta seinä on toki häntä fiksumpi.

        Vähän tulee välillä epätoivoinen olo. 😀😀😀


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tarkoitatko, että ihmiset kyselevät vain asioita, jotka he jo tietävät? Mikäs järki siinä on? Minä olen aina luullut, että silloin kun ei tiedä, kysytään. Minulle ei kaikki ole ihan sama, ikävää, että taas vääristelet minua. Ja edelleen väistelet.

        Vastaa nyt hyvä ihminen mitä sinulta kysyin.
        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Räyhiksen kanssa jankkaaminen on kuin hakkaisi päätään seinään, mutta seinä on toki häntä fiksumpi.

        Juu, kyllä se varmaan koville ottaa jos ei pysty vastaaman, Repeliini 😂


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Vähän tulee välillä epätoivoinen olo. 😀😀😀

        Onneksi voi aina valita, lähteekö sen kaa jankkauskilpailuun. Ammattilaiselle on paha pärjätä sen paraatilajissa. Räyhis on tasan kuin se shakkia pelaava pulu: kaataa nappulat, paskoo laudalle ja julistaa itsensä voittajaksi. Viime kohdassa tosin näytellen naakkaa, jonka mielestä pulu siis ehdottomasti voitti ja on shakinpelaajista muutenkin ylivoimaisesti paras.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vastaa nyt hyvä ihminen mitä sinulta kysyin.
        Kerro sinä minkälaisen kortin lapsi antaisi naiselle joka on lapsen synnyttönyt mutta onkin mies😳❓

        Kai sentään lapsella joku käsitys tarvitsee olla.

        Hyvä ihminen, olen sinulle vastannut jo tuohon. Mutta menköön nyt näin lauantai-illan iloksi vielä kerta kiellon päälle.

        Lapsi antaisi sellaisen kortin, josta hän pitäisi. Siinä olisi todennäköisesti joku kuva ja jotain tekstiä. Mitä pienempi lapsi, sitä todennäköisemmin se olisi itse tehty. Lapsella varmasti on joku käsitys henkilöstä, jolle hän korttia antaa ja varmaan sen mukainen sitten se korttikin olisi. Voihan olla, että lapsi ei antaisi mitään korttia. Minä luulen, että tämä asia on sille lapselle paljon selkeämpi juttu kuin sinulle.

        Mitä mieltä muuten olet siitä, että lapsi, joka on menettänyt äitinsä, antaa askartelemansa äitienpäiväkortin isälleen?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Onneksi voi aina valita, lähteekö sen kaa jankkauskilpailuun. Ammattilaiselle on paha pärjätä sen paraatilajissa. Räyhis on tasan kuin se shakkia pelaava pulu: kaataa nappulat, paskoo laudalle ja julistaa itsensä voittajaksi. Viime kohdassa tosin näytellen naakkaa, jonka mielestä pulu siis ehdottomasti voitti ja on shakinpelaajista muutenkin ylivoimaisesti paras.

        Voi pikku Repeliiniä kun et keksi mitään uutta 😏
        Alat toistaa itseäsi kuin dementikko 🤗


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hyvä ihminen, olen sinulle vastannut jo tuohon. Mutta menköön nyt näin lauantai-illan iloksi vielä kerta kiellon päälle.

        Lapsi antaisi sellaisen kortin, josta hän pitäisi. Siinä olisi todennäköisesti joku kuva ja jotain tekstiä. Mitä pienempi lapsi, sitä todennäköisemmin se olisi itse tehty. Lapsella varmasti on joku käsitys henkilöstä, jolle hän korttia antaa ja varmaan sen mukainen sitten se korttikin olisi. Voihan olla, että lapsi ei antaisi mitään korttia. Minä luulen, että tämä asia on sille lapselle paljon selkeämpi juttu kuin sinulle.

        Mitä mieltä muuten olet siitä, että lapsi, joka on menettänyt äitinsä, antaa askartelemansa äitienpäiväkortin isälleen?

        No jos sinusta jokainen voi antaa sellaisen kortin kuin miltä tuntuu niin mitä sitten kyselet 🤗❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        No jos sinusta jokainen voi antaa sellaisen kortin kuin miltä tuntuu niin mitä sitten kyselet 🤗❓

        Oletko siis sitä mieltä, että korttien annossa on joku pakottava säännöstö, jota kaikkien tulee noudattaa? Kamalaa, olen aina antanut ihmisille sellaisia kortteja, jotka ovat minusta tuntuneet vastaanottajalle sopivalta.

        Et ole näemmä vieläkään ymmärtänyt, mitä olen lähtenyt kyselemään. Etkä ole vastannut minun kysymyksiini. 😀


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Oletko siis sitä mieltä, että korttien annossa on joku pakottava säännöstö, jota kaikkien tulee noudattaa? Kamalaa, olen aina antanut ihmisille sellaisia kortteja, jotka ovat minusta tuntuneet vastaanottajalle sopivalta.

        Et ole näemmä vieläkään ymmärtänyt, mitä olen lähtenyt kyselemään. Etkä ole vastannut minun kysymyksiini. 😀

        Oletko antanut äidillesi isänpäiväkortin isällesi äitienpäiväkortin 😳❓

        Jos korteisa on teema se annetaan sille joka teeman täyttää. Eikö se ole itsestän selvää 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Oletko antanut äidillesi isänpäiväkortin isällesi äitienpäiväkortin 😳❓

        Jos korteisa on teema se annetaan sille joka teeman täyttää. Eikö se ole itsestän selvää 😳❓

        En tietenkään ole, miksi olisin? Pienenä olen kyllä saattanut antaa kortteja, joista ei oikein selviä, mitä ne ovat. Onkohan vanhemmilleni jäänyt niistä jotain traumaa?

        Jos kortin teema on pääsiäinen, niin sekö annetaan pääsiäiselle? Minä lähettelen pääsiäis- ja muitakin kortteja vähän mielialan mukaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tietenkään ole, miksi olisin? Pienenä olen kyllä saattanut antaa kortteja, joista ei oikein selviä, mitä ne ovat. Onkohan vanhemmilleni jäänyt niistä jotain traumaa?

        Jos kortin teema on pääsiäinen, niin sekö annetaan pääsiäiselle? Minä lähettelen pääsiäis- ja muitakin kortteja vähän mielialan mukaan.

        Niin, mikä sitten on se ongelmasi 😏❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, mikä sitten on se ongelmasi 😏❓

        Se, että et ymmärrä, mitä olen kysynyt. Ja se, että et vastaa. No, ei ne nyt mitään ongelmia ole, mutta kiva olisi ollut saada vastaus siihen alunperin esittämääni kysymykseen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Se, että et ymmärrä, mitä olen kysynyt. Ja se, että et vastaa. No, ei ne nyt mitään ongelmia ole, mutta kiva olisi ollut saada vastaus siihen alunperin esittämääni kysymykseen.

        Jos sinulla vielä tämän jälkeen on jotain kysyttävää kysy toki mutta muista mitä jo olemme keskustelleet 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinulla vielä tämän jälkeen on jotain kysyttävää kysy toki mutta muista mitä jo olemme keskustelleet 🤗

        Minäpä kysyn, katsotaan mihin suohon nyt joudumme.

        Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minäpä kysyn, katsotaan mihin suohon nyt joudumme.

        Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?

        Isää ei onnitella äitienpäiväkortilla eikä äitienpäivänä. Isää onnitellaan isänpäivänä 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Isää ei onnitella äitienpäiväkortilla eikä äitienpäivänä. Isää onnitellaan isänpäivänä 🤗

        Tuohan ei ole vastaus kysymykseen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Tuohan ei ole vastaus kysymykseen.

        Se on vastaus. Äidillä ja isällä on eri päivät 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Se on vastaus. Äidillä ja isällä on eri päivät 🤗

        Ehkä se on vastaus, mutta ei minun esittämääni kysymykseen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ehkä se on vastaus, mutta ei minun esittämääni kysymykseen.

        Miksi Jouluna pitäisi lähettää Pääsiäiskortti tai äitienpäivänä onnitella isää😳


      • Lapsi valitsee kortin todennäköisesti sen mukaan, miten hän puhuttelee vanhempiaan ja kuinka häntä on opetettu näistä isä ja äitiasioista.
        Eroavatko äitienpäiväkortit toisistaan, jos niitä ojennetaan erilaisille äideille...en ole huomannut sellaista, kun olen äitienpäiväkortteja selaillut. Niissä on lukenut äidille ja jokin kuva ja värssy. En ole koskaan nänyt korttia, jossa lukisi transäidille tai transisälle, saattaa niitä silti jossakin mahdollisesti olla, vaikka ei ole minun silmääni ottanut.
        Perheissä on erilaisia käytäntöjä näiden isänpäivä- ja äitienpäiväasioiden kohdalla ja lapsi aika tosennäköisesti tekee siten kuin on oppinut. Jos hänellä on kaksi äitiä, hänellä on kaksi äitiä vaikka se on jonkun vaikea ymmärtää. Jos hänellä on kaksi isää, hänellä on ne riippumatta siitä, hyväksyykö joku perheen ulkopuolella sitä. Hänellä voi myös olla vanhemmat, joita lapsi kutsuu etunimillä...käytäntöjä on monia ja lapsonen ostaa tai tekee kortteja siten kuin haluaa. Korteissa en ole nähnyt kieltomerkintöjä, tai ohjeistusta, että vain sille tai tälle osoitettu, muissa yhteyksissä käyttö kielletty.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi Jouluna pitäisi lähettää Pääsiäiskortti tai äitienpäivänä onnitella isää😳

        Ei ole mikään pakko, mutta niin saa tehdä halutessaan. Tai antaa vaikka nimipäiväkortin pääsiäiskorttina. Usko tai älä!


      • biologiaa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Lapsi valitsee kortin todennäköisesti sen mukaan, miten hän puhuttelee vanhempiaan ja kuinka häntä on opetettu näistä isä ja äitiasioista.
        Eroavatko äitienpäiväkortit toisistaan, jos niitä ojennetaan erilaisille äideille...en ole huomannut sellaista, kun olen äitienpäiväkortteja selaillut. Niissä on lukenut äidille ja jokin kuva ja värssy. En ole koskaan nänyt korttia, jossa lukisi transäidille tai transisälle, saattaa niitä silti jossakin mahdollisesti olla, vaikka ei ole minun silmääni ottanut.
        Perheissä on erilaisia käytäntöjä näiden isänpäivä- ja äitienpäiväasioiden kohdalla ja lapsi aika tosennäköisesti tekee siten kuin on oppinut. Jos hänellä on kaksi äitiä, hänellä on kaksi äitiä vaikka se on jonkun vaikea ymmärtää. Jos hänellä on kaksi isää, hänellä on ne riippumatta siitä, hyväksyykö joku perheen ulkopuolella sitä. Hänellä voi myös olla vanhemmat, joita lapsi kutsuu etunimillä...käytäntöjä on monia ja lapsonen ostaa tai tekee kortteja siten kuin haluaa. Korteissa en ole nähnyt kieltomerkintöjä, tai ohjeistusta, että vain sille tai tälle osoitettu, muissa yhteyksissä käyttö kielletty.

        Onko oikein opettaa lapselle, että äidillä on munat tai isällä pimppi?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei ole mikään pakko, mutta niin saa tehdä halutessaan. Tai antaa vaikka nimipäiväkortin pääsiäiskorttina. Usko tai älä!

        Toki sinä voit tehdä ihna mitä haluat mutta mitään järkeä ei siinä ole 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Toki sinä voit tehdä ihna mitä haluat mutta mitään järkeä ei siinä ole 😂

        Niin se menee, ihmiset tekevät asioita, jotka eivät ole sinun mielestäsi järkeviä ja sinä teet asioita, jotka eivät jonkun mielestä ole järkeviä


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin se menee, ihmiset tekevät asioita, jotka eivät ole sinun mielestäsi järkeviä ja sinä teet asioita, jotka eivät jonkun mielestä ole järkeviä

        Olen sinusta sen huomannut 🤗


      • kerros.homottaja
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin se menee, ihmiset tekevät asioita, jotka eivät ole sinun mielestäsi järkeviä ja sinä teet asioita, jotka eivät jonkun mielestä ole järkeviä

        Mikä tarve jollakin olisi sotkea sovitut juhlapäivät?


      • biologiaa kirjoitti:

        Onko oikein opettaa lapselle, että äidillä on munat tai isällä pimppi?

        Lapselle yleensä opetetaan sellaisia asioita, jotka ovat siinä perheessä relevantteja ( tulikohan oikea sana? ). Jos perheen vanhemmat ovat "normista" poikkeavia, lapselle yleensä selitetään sekin asia luulisin. Eiköhän erilaiset perheet, erilaisilla kokoonpanoilla opeta lapsilleen suurin piirtein sen millainen lapsen perhe on, jos siitä tulee kysymys.


      • kerros.homottaja kirjoitti:

        Mikä tarve jollakin olisi sotkea sovitut juhlapäivät?

        Miksi sinä sitä minulta kysyt?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olen sinusta sen huomannut 🤗

        Nämä sinun heittosi ovat kyllä välillä mainioita :)


      • biologiaa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Lapselle yleensä opetetaan sellaisia asioita, jotka ovat siinä perheessä relevantteja ( tulikohan oikea sana? ). Jos perheen vanhemmat ovat "normista" poikkeavia, lapselle yleensä selitetään sekin asia luulisin. Eiköhän erilaiset perheet, erilaisilla kokoonpanoilla opeta lapsilleen suurin piirtein sen millainen lapsen perhe on, jos siitä tulee kysymys.

        Perheelle on relevanttia se, että miehellä on pippeli ja naisella pimppi. Miehet siittävät ja naiset synnyttävät.
        Eikä se siitä muuksi muutu.


      • kerros.homottaja
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Miksi sinä sitä minulta kysyt?

        Kysyn sitä sinulta koska esität, että niitä voisi ihan vapaasti sotkea jos haluaa.
        Miksi joku tekisi niin?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nämä sinun heittosi ovat kyllä välillä mainioita :)

        Sinä olet niin pelle, että kiitos sinulle 🤗


      • kerros.homottaja kirjoitti:

        Kysyn sitä sinulta koska esität, että niitä voisi ihan vapaasti sotkea jos haluaa.
        Miksi joku tekisi niin?

        En esitä.


      • kerros.homottaja
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En esitä.

        Esitäthän.

        "Ei ole mikään pakko, mutta niin saa tehdä halutessaan. Tai antaa vaikka nimipäiväkortin pääsiäiskorttina"


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi Jouluna pitäisi lähettää Pääsiäiskortti tai äitienpäivänä onnitella isää😳

        En tiedä, en ole sellaista kysellyt. Lueppa se kysymykseni ja vastaa siihen,


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En tiedä, en ole sellaista kysellyt. Lueppa se kysymykseni ja vastaa siihen,

        Minä vastasin jo joten vot lopettaa jankutuksesk 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minä vastasin jo joten vot lopettaa jankutuksesk 🤗

        Et vastannut esittämääni kysymykseen, mutta väliäkös hällä. En uskonutkaan, että osaisit siihen vastata.


      • kerros.homottaja kirjoitti:

        Esitäthän.

        "Ei ole mikään pakko, mutta niin saa tehdä halutessaan. Tai antaa vaikka nimipäiväkortin pääsiäiskorttina"

        Kuules nyt kerroshomottaja, pitäisiköhän sinun hiukan paneutua lukemaasi, lähinnä siihen luetunymmärtämiseen.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Et vastannut esittämääni kysymykseen, mutta väliäkös hällä. En uskonutkaan, että osaisit siihen vastata.

        Toki vastasin. Äitienpäivänä ei jaella kortteja isille 🤗


      • kerros.homottaja
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kuules nyt kerroshomottaja, pitäisiköhän sinun hiukan paneutua lukemaasi, lähinnä siihen luetunymmärtämiseen.

        Eikö omat sanasi miellytä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Toki vastasin. Äitienpäivänä ei jaella kortteja isille 🤗

        Jos olisin kysynyt, että jaetaanko äitienpäivänä kortteja isille, niin tuo olisi vastaus kysymykseen. Mutta kun en kysynyt, niin et vastannut kysymykseeni.


      • kerros.homottaja kirjoitti:

        Eikö omat sanasi miellytä?

        No eivät ne erikoisia intohimoja herätä, ihan tavallisia sanoja, joita sinun on vaikea ymmärtää. Kiitos kuitenkin mielenkiinnosta ajatuksiani kohtaan.


      • kerros.homottaja kirjoitti:

        Eikö omat sanasi miellytä?

        Monennenko kerroksen homottaja olet?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos olisin kysynyt, että jaetaanko äitienpäivänä kortteja isille, niin tuo olisi vastaus kysymykseen. Mutta kun en kysynyt, niin et vastannut kysymykseeni.

        Mikä sitten on ongelmasi siinä, että äiti saa äitienpäiväkortin 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mikä sitten on ongelmasi siinä, että äiti saa äitienpäiväkortin 😳❓

        Ei vieläkään mikään. Et todellakaan taida ymmärtää kysymystäni?


      • Minulla ei ole mitään ongelmaa. Sinä et taida ihan oikeasti ymmärtää kysymystäni.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään ongelmaa. Sinä et taida ihan oikeasti ymmärtää kysymystäni.

        Selitä toki mitä yrität kysyä 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Selitä toki mitä yrität kysyä 🤗

        Ei taida selitykset auttaa. En usko, ettetkö ymmärtäisi kysymystäni, mutta jostain syystä siihen vastaaminen on sinulle ylivoimaista. Olkoon niin.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida selitykset auttaa. En usko, ettetkö ymmärtäisi kysymystäni, mutta jostain syystä siihen vastaaminen on sinulle ylivoimaista. Olkoon niin.

        Selitä toki kenelle muulle pitäisi äitoenpäiväkortti lapsen antaa kuin omalla äidillen ja miksi 🤗❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida selitykset auttaa. En usko, ettetkö ymmärtäisi kysymystäni, mutta jostain syystä siihen vastaaminen on sinulle ylivoimaista. Olkoon niin.

        "Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?"

        Miksi joku onnittelisi isäänsä äitinä 😳❓
        Isänpäivä on marraskuussa.


      • Ta-daa
        usko.vainen kirjoitti:

        "Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?"

        Miksi joku onnittelisi isäänsä äitinä 😳❓
        Isänpäivä on marraskuussa.

        Aloituksessa puhutaan Isosta-Britanniasta ja siellä myytävistä korteista.


      • Ta-daa kirjoitti:

        Aloituksessa puhutaan Isosta-Britanniasta ja siellä myytävistä korteista.

        Jaa, keskustele sinä sitten niistä 🤗


      • Ta-daa
        usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, keskustele sinä sitten niistä 🤗

        Isossa-Britanniassa isänpäivä on kesäkuussa. :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        "Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?"

        Miksi joku onnittelisi isäänsä äitinä 😳❓
        Isänpäivä on marraskuussa.

        Kyse ei nyt ole siitä miksi joku tekisi jotain tai jättäisi tekemättä. Kyse on niiden kahden kortin erosta.


      • Ta-daa

        Olen jo.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyse ei nyt ole siitä miksi joku tekisi jotain tai jättäisi tekemättä. Kyse on niiden kahden kortin erosta.

        Kai sinä sentään tiedät isän- ja äitienpäiväkortin eron 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyse ei nyt ole siitä miksi joku tekisi jotain tai jättäisi tekemättä. Kyse on niiden kahden kortin erosta.

        Voit katsella netistä ja vertailla mikä ero niissä on.
        Voin sanoa, jos et itse keksi, että aiheet ja ainakin tekstit poikkeavat toisistaan ja avain sanat ISÄ ja ÄITI ovat erit 🤗


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyse ei nyt ole siitä miksi joku tekisi jotain tai jättäisi tekemättä. Kyse on niiden kahden kortin erosta.

        Hyvä Kuusenjuuret, seuraavan kerran kun tämä usko.vainen tai joku hänen puskanikkinsä kysyy sinulta jotain, niin älä vastaa itse kysymykseen vaan heitä jotain asian vierestä. Tiedän, että siitä seuraa jankkaussessio, mutta onhan sitä kiva seurata, kun se tapahtuu toisin päin. :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kai sinä sentään tiedät isän- ja äitienpäiväkortin eron 😳❓

        Jep, ja nyt puhutaan niistä äitienpäiväkorteista.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jep, ja nyt puhutaan niistä äitienpäiväkorteista.

        Niin, miksi niitä pitäisi antaa isälle 😳❓


      • Ta-daa kirjoitti:

        Hyvä Kuusenjuuret, seuraavan kerran kun tämä usko.vainen tai joku hänen puskanikkinsä kysyy sinulta jotain, niin älä vastaa itse kysymykseen vaan heitä jotain asian vierestä. Tiedän, että siitä seuraa jankkaussessio, mutta onhan sitä kiva seurata, kun se tapahtuu toisin päin. :D

        Hyvä neuvo. :)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, miksi niitä pitäisi antaa isälle 😳❓

        Kyse ei vieläkään ole siitä, kenelle niitä pitäisi antaa vai pitäisikö antaa kenellekään. Kyse on siitä, mikä ero niillä kahdella äitienpäiväkortilla on. Kyllä tästä hyvä tulee, kohti mennään kuitenkin.


      • Onhan tämä aika hyvää komiikkaa :D
        Kuusenjuuret, mikä se kysymys olikaan :D


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hyvä neuvo. :)

        Niin, miksi isälle pitäisi antaa äitienpäiväkortti 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyse ei vieläkään ole siitä, kenelle niitä pitäisi antaa vai pitäisikö antaa kenellekään. Kyse on siitä, mikä ero niillä kahdella äitienpäiväkortilla on. Kyllä tästä hyvä tulee, kohti mennään kuitenkin.

        Kyllä tulee... :D aikaa se voi viedä, mutta....


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kyse ei vieläkään ole siitä, kenelle niitä pitäisi antaa vai pitäisikö antaa kenellekään. Kyse on siitä, mikä ero niillä kahdella äitienpäiväkortilla on. Kyllä tästä hyvä tulee, kohti mennään kuitenkin.

        Äitienpälväkortit ovat äitienpäiväkortteja ja niitä annetaan äideille.
        Transuisälle annetaan isänpäiväkortti koska hän ei ole äiti 🤗


      • -Päivää
        -Kuka on sanonut , että on päivä?
        - Ei kukaan, halusin vain tervehtiä.
        -Kuka on sanonut, että pitää tervehtiä?
        -Ei kukaan, halusin olla ystävällinen ja tervehtiä sanomalla päivää.
        -Miksi sitten jankutat?
        -En jankuta, yritän tervehtiä.
        -Kuka on käskenyt tervehtimään?
        ---


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kyllä tulee... :D aikaa se voi viedä, mutta....

        Ei taida meikäläisellä olla niin paljon enää aikaa jäljellä. :D


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida meikäläisellä olla niin paljon enää aikaa jäljellä. :D

        Kerro toki miksi miehelle, lapsen isälle pitäsi antaa äitienpäiväkortti 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, miksi isälle pitäisi antaa äitienpäiväkortti 😳❓

        Ei tarvi jos ei haluu.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei tarvi jos ei haluu.

        Miksi joku haluisi 😳❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida meikäläisellä olla niin paljon enää aikaa jäljellä. :D

        Voi se olla, ettei kenelläkään ole...


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida meikäläisellä olla niin paljon enää aikaa jäljellä. :D

        Tuskin sinä usko.vaiselta vastausta kysymykseesi saat, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että hän ei tiedä vastausta siihen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Äitienpälväkortit ovat äitienpäiväkortteja ja niitä annetaan äideille.
        Transuisälle annetaan isänpäiväkortti koska hän ei ole äiti 🤗

        Edelleenkään ei vastaus kysymykseen. Jos lapsi sattuisi antamaan väärän kortin äidilleen, niin olisiko seurauksena kivitys vai jalkapuu?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        -Päivää
        -Kuka on sanonut , että on päivä?
        - Ei kukaan, halusin vain tervehtiä.
        -Kuka on sanonut, että pitää tervehtiä?
        -Ei kukaan, halusin olla ystävällinen ja tervehtiä sanomalla päivää.
        -Miksi sitten jankutat?
        -En jankuta, yritän tervehtiä.
        -Kuka on käskenyt tervehtimään?
        ---

        Toi on hyvä!


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Edelleenkään ei vastaus kysymykseen. Jos lapsi sattuisi antamaan väärän kortin äidilleen, niin olisiko seurauksena kivitys vai jalkapuu?

        Juu, ei voi vastata koska isille ei anneta äitienpäiväkortteja 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki miksi miehelle, lapsen isälle pitäsi antaa äitienpäiväkortti 🤗

        Onko joku väittänyt, että pitäisi?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi joku haluisi 😳❓

        Miksi joku haluaa mennä naimisiin Eiffel-tornin kanssa? Ei voi kaikkien haluja tietää.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Onko joku väittänyt, että pitäisi?

        Miski sitten jankutat minkälainen sen pitäisi olla 😂❓


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Miksi joku haluaa mennä naimisiin Eiffel-tornin kanssa? Ei voi kaikkien haluja tietää.

        Älä sitten jankuta 😂


      • Ta-daa kirjoitti:

        Tuskin sinä usko.vaiselta vastausta kysymykseesi saat, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että hän ei tiedä vastausta siihen.

        Taidan kallistua samalle kannalle. Kun ei tiedä, kannattaa väistellä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, ei voi vastata koska isille ei anneta äitienpäiväkortteja 🤗

        Miksi haluaisit antaa isällesi äitienpäiväkortin?


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Miksi haluaisit antaa isällesi äitienpäiväkortin?

        Missä niin olen sanonut 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miski sitten jankutat minkälainen sen pitäisi olla 😂❓

        Jaa minkä?


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Taidan kallistua samalle kannalle. Kun ei tiedä, kannattaa väistellä.

        Nyt se yrittää kääntää koko homman niin, että sinä muka jankutat minkälainen äitienpäiväkortin pitäisi olla, vaikka et mitään sellaista ole edes sanonut.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jaa minkä?

        Etkö edes enää tiedä mitä tässä jankutat 😂😂😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Etkö edes enää tiedä mitä tässä jankutat 😂😂😂

        En jankuta mistään. Minä kyselen niiden kahden kortin perään, mutta sinä haluat lähettää isällesi äitienpäiväkortin, jota pidän todella outona käytöksenä. Mutta kukin tyylillään.


      • Ta-daa kirjoitti:

        Nyt se yrittää kääntää koko homman niin, että sinä muka jankutat minkälainen äitienpäiväkortin pitäisi olla, vaikka et mitään sellaista ole edes sanonut.

        Alkaa mennä sekavaksi koko keskustelu. 😂


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Alkaa mennä sekavaksi koko keskustelu. 😂

        Niinkuin kaikki "keskustelut" mihin usko.vainen osallistuu.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En jankuta mistään. Minä kyselen niiden kahden kortin perään, mutta sinä haluat lähettää isällesi äitienpäiväkortin, jota pidän todella outona käytöksenä. Mutta kukin tyylillään.

        Jos sinä puhut äidille annettavasta äitienpäiväkortista niin miten ihmessä siihen litty sitten lapsen biologinen transisä 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinä puhut äidille annettavasta äitienpäiväkortista niin miten ihmessä siihen litty sitten lapsen biologinen transisä 😳❓

        Lue aloitus ja jatketaan sitten.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Lue aloitus ja jatketaan sitten.

        En minä lue Pe.kun valheellista aloitusta vaan oikean linkin tuohon artikkeliin.
        Mutta yritä nyt sinä hyvä ihminen yrittää saada selitettyä miten liittyy lapsen äidilleen antamaan äitienpäiväkortiin hänen transuksia alkanut isänsä 🤗


      • tervejärkiselle
        usko.vainen kirjoitti:

        En minä lue Pe.kun valheellista aloitusta vaan oikean linkin tuohon artikkeliin.
        Mutta yritä nyt sinä hyvä ihminen yrittää saada selitettyä miten liittyy lapsen äidilleen antamaan äitienpäiväkortiin hänen transuksia alkanut isänsä 🤗

        Kuusenjuuret alkoi jankuttaa heti kun huomasi miten älyttömästä asiasta on kysymys. Nyt ei luonto anna periksi sanoa suoraan mitä hän yrittää kysyä.


      • tervejärkiselle kirjoitti:

        Kuusenjuuret alkoi jankuttaa heti kun huomasi miten älyttömästä asiasta on kysymys. Nyt ei luonto anna periksi sanoa suoraan mitä hän yrittää kysyä.

        Joo, katsotaan nyt meneekö kokonaan solmuun ennen kuin saa kakaistua asiansa🤗


      • Jankaajalle
        usko.vainen kirjoitti:

        En minä lue Pe.kun valheellista aloitusta vaan oikean linkin tuohon artikkeliin.
        Mutta yritä nyt sinä hyvä ihminen yrittää saada selitettyä miten liittyy lapsen äidilleen antamaan äitienpäiväkortiin hänen transuksia alkanut isänsä 🤗

        "transuksia "
        Minkälainen suksi tämä on?
        Luin läpi tämän ketjuosion, et ole vieläkään vastannut nimimerkki Kuusenjuuret kysymykseen "Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?"
        Et osaa vastata siihen vaan jankutat vastaukseksi ihan muuta.


      • Jankaajalle kirjoitti:

        "transuksia "
        Minkälainen suksi tämä on?
        Luin läpi tämän ketjuosion, et ole vieläkään vastannut nimimerkki Kuusenjuuret kysymykseen "Miten transsukupuoliselle biologiselle isälle, jota onnitellaan äitienpäiväkortilla, tarkoitetut kortit eroavat niistä korteista joita nykyisin on myynnissä äitienpäiväkortteina?"
        Et osaa vastata siihen vaan jankutat vastaukseksi ihan muuta.

        Minkä takia isää pitää onnitella äitienpälvänä kun isänpäiväkin on😳❓❓❓❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        En minä lue Pe.kun valheellista aloitusta vaan oikean linkin tuohon artikkeliin.
        Mutta yritä nyt sinä hyvä ihminen yrittää saada selitettyä miten liittyy lapsen äidilleen antamaan äitienpäiväkortiin hänen transuksia alkanut isänsä 🤗

        Jos et lue aloitusta niin asia jää sinulle ikuiseksi mysteeriksi.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Jos et lue aloitusta niin asia jää sinulle ikuiseksi mysteeriksi.

        Miksi minun pitäsi ajatella Pe.kun valheiden mukaan 🤗❓. Sinulta se näyttää käyvän täysin vaivattomasti.
        Mutta sanon tamän, vielä kerran, että äitienpäiväkortit on äideille ja isänpäiväkortit isille, korttien aiheet voi jokainen itse valita tai piirtää 🤗

        Yritä nyt jo palata maan pinnalle sinäkin 🤗


      • tervejärkiselle kirjoitti:

        Kuusenjuuret alkoi jankuttaa heti kun huomasi miten älyttömästä asiasta on kysymys. Nyt ei luonto anna periksi sanoa suoraan mitä hän yrittää kysyä.

        Olen huomannut alusta lähtien, että kyse on ihan älyttömästä asiasta tuossa korttiasiassa. Siksipä juuri kyselen mitä kyselen. MIksi pitäisi olla erilaiset kortit äidille riippuen siitä, mikä äidin tausta on?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Joo, katsotaan nyt meneekö kokonaan solmuun ennen kuin saa kakaistua asiansa🤗

        En mene solmuun. Mutta mielenkiintoista lukea, mikä sinun motiivisi tässä keskustelussa on. ;)


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En mene solmuun. Mutta mielenkiintoista lukea, mikä sinun motiivisi tässä keskustelussa on. ;)

        Minun motiivini on oikaista Pe.kun ja sinun valheet siitä, että mieskin vois olla äiti🤗

        Mikä sinun motiivisi on😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Miksi minun pitäsi ajatella Pe.kun valheiden mukaan 🤗❓. Sinulta se näyttää käyvän täysin vaivattomasti.
        Mutta sanon tamän, vielä kerran, että äitienpäiväkortit on äideille ja isänpäiväkortit isille, korttien aiheet voi jokainen itse valita tai piirtää 🤗

        Yritä nyt jo palata maan pinnalle sinäkin 🤗

        Se, että suljet silmäsi ja korvasi faktoilta, ei muuta todellisuutta miksikään. Kysehän ei ole siitä, että sinun pitäisi muuttaa ajatustapaasi, kyse on olemassa olevasta (?) asiasta, joka ei poistu vain sillä, että sinä et halua sen olevan olemassa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Minun motiivini on oikaista Pe.kun ja sinun valheet siitä, että mieskin vois olla äiti🤗

        Mikä sinun motiivisi on😳❓

        Olenko kenties jossain sanonut, että isä voisi olla äiti? Minä olen keskustellut niistä korteista.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olenko kenties jossain sanonut, että isä voisi olla äiti? Minä olen keskustellut niistä korteista.

        Kerro toki miksi sitten isälle pitäisi antaa äitienpäivänä kortti 🤗
        Jos keroisit yhtä paljon kuin kyselet tämä ketju olisi jo loppu mutta haluat näköjään taas jankuttaa....


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olenko kenties jossain sanonut, että isä voisi olla äiti? Minä olen keskustellut niistä korteista.

        Huomaan, että usko.vainen ei ole vieläkään osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseesi.:D


      • vastaa.sinä.malliksi
        Ta-daa kirjoitti:

        Huomaan, että usko.vainen ei ole vieläkään osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseesi.:D

        Vastaa sinä siihen ja näytä mallia usko.vaiselle!


      • Ta-daa
        vastaa.sinä.malliksi kirjoitti:

        Vastaa sinä siihen ja näytä mallia usko.vaiselle!

        Voin yksinkertaisesti vastata, että en tiedä. Usko.vaiselle on ylivoimaista myöntää ettei hän tiedä vastausta kysyttyyn kysymykseen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki miksi sitten isälle pitäisi antaa äitienpäivänä kortti 🤗
        Jos keroisit yhtä paljon kuin kyselet tämä ketju olisi jo loppu mutta haluat näköjään taas jankuttaa....

        Pitäisikö isälle antaa äitienpäiväkortti? Eikös tämä jo tullut selväksi, että jos haluat antaa isällesi äitienpäiväkortin niin siitä vaan. Edellenkään minä en ole keskustellut siitä aiheesta.


      • Ta-daa kirjoitti:

        Huomaan, että usko.vainen ei ole vieläkään osannut vastata yksinkertaiseen kysymykseesi.:D

        Hän ei taida ymmärtää sitä varsinaista kysymystä vaan on jäänyt jumiin tuohon toistelemaansa asiaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Pitäisikö isälle antaa äitienpäiväkortti? Eikös tämä jo tullut selväksi, että jos haluat antaa isällesi äitienpäiväkortin niin siitä vaan. Edellenkään minä en ole keskustellut siitä aiheesta.

        Yritä nyt hyvä ihminen vihdoinkin sitten sanoa mistä sinä yrität keskustella äläkä jankuta ja kysele.
        Vastaa toki itse kysymykseesi koska minun vastaukseni ei sinulle kelpaa 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Yritä nyt hyvä ihminen vihdoinkin sitten sanoa mistä sinä yrität keskustella äläkä jankuta ja kysele.
        Vastaa toki itse kysymykseesi koska minun vastaukseni ei sinulle kelpaa 🤗

        Olen kirjoittanut sen jo useampaan kertaan, sinä et vaan tunnu ymmärtävän kysymystäni vaan lähdet jonnekin sivupoluille vaeltamaan. Jos tietäisin vastauksen kysymykseeni, ei minun tarvitsisi sitä kysyä lainkaan. Sinun antamasi vastaukset eivät vastaa kysymykseeni vaan johonkin isänpäivän viettoon.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olen kirjoittanut sen jo useampaan kertaan, sinä et vaan tunnu ymmärtävän kysymystäni vaan lähdet jonnekin sivupoluille vaeltamaan. Jos tietäisin vastauksen kysymykseeni, ei minun tarvitsisi sitä kysyä lainkaan. Sinun antamasi vastaukset eivät vastaa kysymykseeni vaan johonkin isänpäivän viettoon.

        Niin, miehille ei ostella äitienpäiväkortteja vaikka kuinka naista leikkisivätkin🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Niin, miehille ei ostella äitienpäiväkortteja vaikka kuinka naista leikkisivätkin🤗

        Siitäpä ei edelleenkään ole kyse.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Siitäpä ei edelleenkään ole kyse.

        Kenelle sitten pitäisi ostaa kortti ja miksi😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kenelle sitten pitäisi ostaa kortti ja miksi😳❓

        Ei varmaan kenellekään pidä ostaa korttia, mutta jotkut haluavat ilahduttaa toisiaan ja siksi lähettelevät kortteja. Tosin korttien lähettäminen on vähentynyt nykyisin. Postilla on muuten kätevä palvelu, kortin voi lähettää netin kautta ja niissä voi käyttää omia kuviaankin jos haluaa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei varmaan kenellekään pidä ostaa korttia, mutta jotkut haluavat ilahduttaa toisiaan ja siksi lähettelevät kortteja. Tosin korttien lähettäminen on vähentynyt nykyisin. Postilla on muuten kätevä palvelu, kortin voi lähettää netin kautta ja niissä voi käyttää omia kuviaankin jos haluaa.

        Kerro toki nyt tässä tapauksess mitä jankutat:

        Mikä on juhlan aihe ta muu syy miksi kortti valitaan ja annetaan?
        Kuka se valitsee/antaa
        Kenelle se valitaan/annetaan?
        Mikä antajan/allekirjoittajan ja saajan suhde toisiinsa on

        Nyt saadaan tehtyä näistä selkeä prosessikuvaus 🤗


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Hän ei taida ymmärtää sitä varsinaista kysymystä vaan on jäänyt jumiin tuohon toistelemaansa asiaan.

        Joko hän ei ymmärrä sitä varsinaista kysymystä, joka on todella yksinkertainen. Mikäli hän ei ymmärrä kysymystä, niin miksi ei sitten sano ettei ymmärrä sitä. Minusta hän on vain liian ylpeä myöntämään, kun ei tiedä jotain, siksi yrittää kokoajan viedä keskustelua sivuraiteille.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki nyt tässä tapauksess mitä jankutat:

        Mikä on juhlan aihe ta muu syy miksi kortti valitaan ja annetaan?
        Kuka se valitsee/antaa
        Kenelle se valitaan/annetaan?
        Mikä antajan/allekirjoittajan ja saajan suhde toisiinsa on

        Nyt saadaan tehtyä näistä selkeä prosessikuvaus 🤗

        Minä en ole jankuttanut noista asioista, en ole edes keskustellut niistä, mutta voin vastata, jos korttimaailma on sinulle noin outo.

        Kortti voidaan antaa ihan milloin vaan, ei siihen erityistä syytä anneta. Nyt kun pääsiäinen on tulossa, niin voi lähettää haluamilleen vastaanottajille. Pääsiäisenä siis valitaan pääsiäiskortti, jouluna joulukortti jne. Näin yleensä, mutta mikään ei tietenkään estä lähettämästä jouluna pääsiäiskorttia. Yleisin kortti nykyisin ehkä syntymäpäiväkortti?

        Useimmiten sen varmaan valitsee se joka sen antaakin, se joka haluaa toiselle kortin antaa. Valinnan voi toki tehdä joku muukin kuin antaja. Antaja viime kädessä toki päättää, haluaako käyttää valittua korttia.

        Se annetaan sille jolle se halutaan antaa. Syntymäpäivänä yleisesti syntymäpäiväsankarille. Toki tässäkin tapauksessa sen voi antaa vaikka syntymäpäiväsankarin naapurille, mutta se lienee harvinaista.

        Suhde voi olla ihan mikä vaan, ei ole rajoitteita. Sinä voisit vaikkapa lähettää minulle kortin, jos tietäisit osoitteeni ja haluaisit ilahduttaa minua. Tietenkin kortilla voi myös yrittää pahottaa toisen mieltä, mutta se on aika ikävää eikä ainakaan kristillistä.

        Millaisen prosessikaavion tuosta nyt teet?


      • Ta-daa kirjoitti:

        Joko hän ei ymmärrä sitä varsinaista kysymystä, joka on todella yksinkertainen. Mikäli hän ei ymmärrä kysymystä, niin miksi ei sitten sano ettei ymmärrä sitä. Minusta hän on vain liian ylpeä myöntämään, kun ei tiedä jotain, siksi yrittää kokoajan viedä keskustelua sivuraiteille.

        Mitä tämä asia nyt sinulle kuuluu 🤗❓

        Vastaa joutessasi näihin kysmyksiin niin valitse sinullekin
        sopivan kortin jos et itse pysy:

        Mikä on juhlan aihe ta muu syy miksi kortti valitaan ja annetaan?
        Kuka se valitsee/antaa?
        Kenelle se valitaan/annetaan?
        Mikä antajan/allekirjoittajan ja saajan suhde toisiinsa on?


      • Ta-daa kirjoitti:

        Joko hän ei ymmärrä sitä varsinaista kysymystä, joka on todella yksinkertainen. Mikäli hän ei ymmärrä kysymystä, niin miksi ei sitten sano ettei ymmärrä sitä. Minusta hän on vain liian ylpeä myöntämään, kun ei tiedä jotain, siksi yrittää kokoajan viedä keskustelua sivuraiteille.

        Luulen, että hän kyllä ymmärtää, mutta ei halua myöntää olemassa olevia faktoja ja siksi vie keskustelua koko ajan toiseen suuntaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minä en ole jankuttanut noista asioista, en ole edes keskustellut niistä, mutta voin vastata, jos korttimaailma on sinulle noin outo.

        Kortti voidaan antaa ihan milloin vaan, ei siihen erityistä syytä anneta. Nyt kun pääsiäinen on tulossa, niin voi lähettää haluamilleen vastaanottajille. Pääsiäisenä siis valitaan pääsiäiskortti, jouluna joulukortti jne. Näin yleensä, mutta mikään ei tietenkään estä lähettämästä jouluna pääsiäiskorttia. Yleisin kortti nykyisin ehkä syntymäpäiväkortti?

        Useimmiten sen varmaan valitsee se joka sen antaakin, se joka haluaa toiselle kortin antaa. Valinnan voi toki tehdä joku muukin kuin antaja. Antaja viime kädessä toki päättää, haluaako käyttää valittua korttia.

        Se annetaan sille jolle se halutaan antaa. Syntymäpäivänä yleisesti syntymäpäiväsankarille. Toki tässäkin tapauksessa sen voi antaa vaikka syntymäpäiväsankarin naapurille, mutta se lienee harvinaista.

        Suhde voi olla ihan mikä vaan, ei ole rajoitteita. Sinä voisit vaikkapa lähettää minulle kortin, jos tietäisit osoitteeni ja haluaisit ilahduttaa minua. Tietenkin kortilla voi myös yrittää pahottaa toisen mieltä, mutta se on aika ikävää eikä ainakaan kristillistä.

        Millaisen prosessikaavion tuosta nyt teet?

        Koska et edes ymmärrä kysymykiäni en pysty tekemään minkäänlaista mutta kuten huomaat et enää puhu transuisästä äitienpäivänä yhtään mitään niin oletan, että ongelmasi on ratkennut 😂😂😂


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Luulen, että hän kyllä ymmärtää, mutta ei halua myöntää olemassa olevia faktoja ja siksi vie keskustelua koko ajan toiseen suuntaan.

        Sano nyt suoraan ne olemassa olevat faktat jotka sinulle aiheuttavat nyt ongelmaa🤗


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Luulen, että hän kyllä ymmärtää, mutta ei halua myöntää olemassa olevia faktoja ja siksi vie keskustelua koko ajan toiseen suuntaan.

        Tälle kannalle myös minä kallistun. Ylpeyttään ei halua myöntää olemassa olevia faktoja, joista selkein on ettei tiedä vastausta kysymykseesi. Eikö se ole niin, että tuollainen ylpeys estää taivaaseen pääsemisen? Tosin, en usko.vaista minään uskovana pidä, joten tuskin hän välittää mihin joutuu kuoltuaan tästä maallisesta elämästään.


      • Ta-daa kirjoitti:

        Tälle kannalle myös minä kallistun. Ylpeyttään ei halua myöntää olemassa olevia faktoja, joista selkein on ettei tiedä vastausta kysymykseesi. Eikö se ole niin, että tuollainen ylpeys estää taivaaseen pääsemisen? Tosin, en usko.vaista minään uskovana pidä, joten tuskin hän välittää mihin joutuu kuoltuaan tästä maallisesta elämästään.

        Kerro toki sinä nyt ne factat joita minä en tajua 🤗
        Ei taida onnistua sinulta muu kuin trollaus 😂❓


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minä en ole jankuttanut noista asioista, en ole edes keskustellut niistä, mutta voin vastata, jos korttimaailma on sinulle noin outo.

        Kortti voidaan antaa ihan milloin vaan, ei siihen erityistä syytä anneta. Nyt kun pääsiäinen on tulossa, niin voi lähettää haluamilleen vastaanottajille. Pääsiäisenä siis valitaan pääsiäiskortti, jouluna joulukortti jne. Näin yleensä, mutta mikään ei tietenkään estä lähettämästä jouluna pääsiäiskorttia. Yleisin kortti nykyisin ehkä syntymäpäiväkortti?

        Useimmiten sen varmaan valitsee se joka sen antaakin, se joka haluaa toiselle kortin antaa. Valinnan voi toki tehdä joku muukin kuin antaja. Antaja viime kädessä toki päättää, haluaako käyttää valittua korttia.

        Se annetaan sille jolle se halutaan antaa. Syntymäpäivänä yleisesti syntymäpäiväsankarille. Toki tässäkin tapauksessa sen voi antaa vaikka syntymäpäiväsankarin naapurille, mutta se lienee harvinaista.

        Suhde voi olla ihan mikä vaan, ei ole rajoitteita. Sinä voisit vaikkapa lähettää minulle kortin, jos tietäisit osoitteeni ja haluaisit ilahduttaa minua. Tietenkin kortilla voi myös yrittää pahottaa toisen mieltä, mutta se on aika ikävää eikä ainakaan kristillistä.

        Millaisen prosessikaavion tuosta nyt teet?

        Hyvä vastaus. Jää nähtäväksi ymmärtääkö usko.vainen lukemaansa, että voisi tehdä prosessikaavion. :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sano nyt suoraan ne olemassa olevat faktat jotka sinulle aiheuttavat nyt ongelmaa🤗

        Fakta 1: minulla ei ole mitään ongelmaa.
        Fakta 2: aloituksessa mainitaan, että "Jopa sellainenkin äitienpäiväkortti on myynnissä, jne.. Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi"". Näin siitä riippumatta voiko mies olla äiti vai ei, siihen en ota kantaa.
        Kysymys siis kuuluu, että miten ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis nykyisin tarjolla olevat ja nuo aloituksessa mainitut. Lisättäköön vielä lisäselvitykseksi, että nykyiset kortit mielestäni sopivat vaikkapa murmeliäidille.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Fakta 1: minulla ei ole mitään ongelmaa.
        Fakta 2: aloituksessa mainitaan, että "Jopa sellainenkin äitienpäiväkortti on myynnissä, jne.. Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi"". Näin siitä riippumatta voiko mies olla äiti vai ei, siihen en ota kantaa.
        Kysymys siis kuuluu, että miten ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis nykyisin tarjolla olevat ja nuo aloituksessa mainitut. Lisättäköön vielä lisäselvitykseksi, että nykyiset kortit mielestäni sopivat vaikkapa murmeliäidille.

        Mutta äitienpäiväkortti ei sinustakaan sovi isälle vaikka isä leikkiskin olevansa nainen❓

        Onko murmeli joku sukupuolivähemmistö❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Koska et edes ymmärrä kysymykiäni en pysty tekemään minkäänlaista mutta kuten huomaat et enää puhu transuisästä äitienpäivänä yhtään mitään niin oletan, että ongelmasi on ratkennut 😂😂😂

        Kuten voisit huomata, olen kirjoittanut korteista.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Kuten voisit huomata, olen kirjoittanut korteista.

        No niin, ihan turhaan sitten minulta kyselit 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mutta äitienpäiväkortti ei sinustakaan sovi isälle vaikka isä leikkiskin olevansa nainen❓

        Onko murmeli joku sukupuolivähemmistö❓

        En edelleenkään keskustele sukupuolivähemmistöistä tai -enemmistöistä, tai mitä kortteja saa käyttää missäkin tilanteessa. Murmeli on eläin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        No niin, ihan turhaan sitten minulta kyselit 🤗

        No tuo on kyllä totta. 🤣
        Luulin vain että olisit asiasta jotain tiennyt kun aloit minua tentata.


      • Ta-daa kirjoitti:

        Hyvä vastaus. Jää nähtäväksi ymmärtääkö usko.vainen lukemaansa, että voisi tehdä prosessikaavion. :D

        Ei taida prosessikaavioita olla luvassa.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        En edelleenkään keskustele sukupuolivähemmistöistä tai -enemmistöistä, tai mitä kortteja saa käyttää missäkin tilanteessa. Murmeli on eläin.

        Sinä pyydät minua lukemaan aloituksen mutta et kuitenkaan keskustele siitä🤗
        Onkohan sinlla nyt kaikki ohan kohdallaan 🤔❓

        Jankutus jatkuu....


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida prosessikaavioita olla luvassa.

        Ei ole koska et pystynyt edes vastaamaan kysymyksiini 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Sinä pyydät minua lukemaan aloituksen mutta et kuitenkaan keskustele siitä🤗
        Onkohan sinlla nyt kaikki ohan kohdallaan 🤔❓

        Jankutus jatkuu....

        Minulla on kaikki ihan kohdallaan, kiitos huolenpidostasi. Minä olen yrittänyt keskustella yhdestä aloituksessa mainitusta asiasta, mutta aika huonolla menestyksellä. 🤣


      • Ta-daa
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Ei taida prosessikaavioita olla luvassa.

        Ei taida ei, mutta jankkausta hänen puoleltaan sitäkin enemmän.
        Tsemppiä sinulle. :D


      • Ta-daa kirjoitti:

        Ei taida ei, mutta jankkausta hänen puoleltaan sitäkin enemmän.
        Tsemppiä sinulle. :D

        Kiitos.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei ole koska et pystynyt edes vastaamaan kysymyksiini 😂

        Et siis lukenut vastaustani. Mutta prosessikaavion teko ei ole helppoa aina ammattilaisellekaan.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Minulla on kaikki ihan kohdallaan, kiitos huolenpidostasi. Minä olen yrittänyt keskustella yhdestä aloituksessa mainitusta asiasta, mutta aika huonolla menestyksellä. 🤣

        Olisi varmaan helpompi keskustella siitä jos sanosit mitä se asia on 😂


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Et siis lukenut vastaustani. Mutta prosessikaavion teko ei ole helppoa aina ammattilaisellekaan.

        Toki luin sepustuksesi mutta et vastannut kysmyksiini joten ei onnitu ammattilaiseltakaan 🤗


      • usko.vainen kirjoitti:

        Olisi varmaan helpompi keskustella siitä jos sanosit mitä se asia on 😂

        Rakas ystävä, tämä oli aikansa viihdyttävää, mutta nyt alamme pyöriä noissa samoissa jo läpikäydyissä asioissa, joten tämä alkaa puuduttaa. Mukavaa pyhäpäivää sinulle. Jos haluat ilahduttaa jotain ystävääsi tai muuta läheistäsi pääsiäiskortilla, niin nyt kannattaa jo varustautua.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Rakas ystävä, tämä oli aikansa viihdyttävää, mutta nyt alamme pyöriä noissa samoissa jo läpikäydyissä asioissa, joten tämä alkaa puuduttaa. Mukavaa pyhäpäivää sinulle. Jos haluat ilahduttaa jotain ystävääsi tai muuta läheistäsi pääsiäiskortilla, niin nyt kannattaa jo varustautua.

        Juu, pääsi omn varmaan ihan sekain kun pyörit kuin korkki¨ruuvit, etkä enää itsekään tajua mitä puhut.
        Yritä oppia ilmaisemaan itseäsi jos jatkossakin kirjoitat minulle.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, pääsi omn varmaan ihan sekain kun pyörit kuin korkki¨ruuvit, etkä enää itsekään tajua mitä puhut.
        Yritä oppia ilmaisemaan itseäsi jos jatkossakin kirjoitat minulle.

        Olipa ikävä ja loukkaava kommentti. Jatkossa kun kyselet muilta kirjoittajilta niitä todisteita toisia kirjoittajia loukkaavista teksteistäsi, niin muista tämä.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Olipa ikävä ja loukkaava kommentti. Jatkossa kun kyselet muilta kirjoittajilta niitä todisteita toisia kirjoittajia loukkaavista teksteistäsi, niin muista tämä.

        Älä loukkaannu tosiasioista, ethän pystynyt edes kertomaan mitä kysyit.


      • Kuusenjuuret kirjoitti:

        Fakta 1: minulla ei ole mitään ongelmaa.
        Fakta 2: aloituksessa mainitaan, että "Jopa sellainenkin äitienpäiväkortti on myynnissä, jne.. Tai transsukupuolista biologista isää voi onnitella "äidiksi"". Näin siitä riippumatta voiko mies olla äiti vai ei, siihen en ota kantaa.
        Kysymys siis kuuluu, että miten ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis nykyisin tarjolla olevat ja nuo aloituksessa mainitut. Lisättäköön vielä lisäselvitykseksi, että nykyiset kortit mielestäni sopivat vaikkapa murmeliäidille.

        "Kysymys siis kuuluu, että miten ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis nykyisin tarjolla olevat ja nuo aloituksessa mainitut. "

        Markkinatalouteen kuuluu että tuotetaan sellaisia tuotteita, joita ostetaan. Koska erilaisille korteille on kysyntää, totta kai niitä voi ja saa olla. Ja todellakin, voihan sen äitien tai isänpäivän kortin ostaa ja antaa sen juuri sille, jota äitinä tai isänä pitää- olkoon vaikka murmeli :D


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        "Kysymys siis kuuluu, että miten ne äitienpäiväkortit eroavat toisistaan, siis nykyisin tarjolla olevat ja nuo aloituksessa mainitut. "

        Markkinatalouteen kuuluu että tuotetaan sellaisia tuotteita, joita ostetaan. Koska erilaisille korteille on kysyntää, totta kai niitä voi ja saa olla. Ja todellakin, voihan sen äitien tai isänpäivän kortin ostaa ja antaa sen juuri sille, jota äitinä tai isänä pitää- olkoon vaikka murmeli :D

        Onko sinusta tervettä pitää isäänsä äitinään?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        -Päivää
        -Kuka on sanonut , että on päivä?
        - Ei kukaan, halusin vain tervehtiä.
        -Kuka on sanonut, että pitää tervehtiä?
        -Ei kukaan, halusin olla ystävällinen ja tervehtiä sanomalla päivää.
        -Miksi sitten jankutat?
        -En jankuta, yritän tervehtiä.
        -Kuka on käskenyt tervehtimään?
        ---

        Tuossa on kyllä verraton analogia tämän palstan tilasta ja varsinkin Räyhiksen tavasta keskustella.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Mitä sinä taas jankkaat 🤗❓
        Pitäisikö miehelle joka väittää olevansa äiti olla omat korttinsa vai 😳❓

        Pitääkö lettakselle olla eri kortti kuin usko.vaiselle? Entä Daavidintähdelle?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Juu, pääsi omn varmaan ihan sekain kun pyörit kuin korkki¨ruuvit, etkä enää itsekään tajua mitä puhut.
        Yritä oppia ilmaisemaan itseäsi jos jatkossakin kirjoitat minulle.

        Yritäpä oppia ilmaisemaan, että oikeastiko hälytit poliisit tutkimaan nimimerkkikaappausta vai paskaako vain jauhoit.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä loukkaannu tosiasioista, ethän pystynyt edes kertomaan mitä kysyit.

        Entäs pystytkö sinä kertomaan miten poliisitutkinta etenee? Vai pystytkö myöntämään, että taisitkin valehdella asiasta?


    • Joo, onhan tuo nyt ihan pahimmasta päästä yhteiskunnan ongelmia. No jospa nuokkin sitten saadaan sinne "piilomyyntiin" kuten tupakat aikoinaan, onhan se sitten hienoa molempia myydään piilosta ja samaa aikaa alkoholia täysin julkisesti....

      • Juu, kyllä.

        Jos AA-väen toive äitienpäiväkorttien kieltämisestä toteutuisi, niin sitten ne alkaisivat kyttäämään pieniä lapsia, ettei ne piirtelisi omia korttejaan äideilleen.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Juu, kyllä.

        Jos AA-väen toive äitienpäiväkorttien kieltämisestä toteutuisi, niin sitten ne alkaisivat kyttäämään pieniä lapsia, ettei ne piirtelisi omia korttejaan äideilleen.

        Aivan, monet lapsethan askartelevat ja piirtävät erilaisia kortteja eri tilanteisiin aika useinkin.


      • >Joo, onhan tuo nyt ihan pahimmasta päästä yhteiskunnan ongelmia.

        Jos ihmisen mielestä suurinta pahuutta on olla uskomatta Jeesukseen, kyllähän silloin kaikki on hänen päässään vinksin vonksin. Tai ainakin heikun keikun.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Joo, onhan tuo nyt ihan pahimmasta päästä yhteiskunnan ongelmia.

        Jos ihmisen mielestä suurinta pahuutta on olla uskomatta Jeesukseen, kyllähän silloin kaikki on hänen päässään vinksin vonksin. Tai ainakin heikun keikun.

        Niin tai vaihtoehtoisesti ei ole vielä koskaan ihan sellaista kunnon pahuutta nähnytkään.


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin tai vaihtoehtoisesti ei ole vielä koskaan ihan sellaista kunnon pahuutta nähnytkään.

        Sekin johtuu siitä ettei uskota Jeesukseen.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sekin johtuu siitä ettei uskota Jeesukseen.

        Niin palstan valossa kyllä näyttäisikin siltä, että tiukinta tuntuu olevan "tosi uskovilla" seurata todellakin Jeesuksen opetuksia. Jos asiaa ajattelee noin ahtaasti niin todellakin, ennemmin taitaa moni umpi ateistikin sinne taivaaseen vilahtaa kuin nämä kaikenkarvaiset vääräsääriset tuomiopasuunat.


      • nähty.on kirjoitti:

        Niin palstan valossa kyllä näyttäisikin siltä, että tiukinta tuntuu olevan "tosi uskovilla" seurata todellakin Jeesuksen opetuksia. Jos asiaa ajattelee noin ahtaasti niin todellakin, ennemmin taitaa moni umpi ateistikin sinne taivaaseen vilahtaa kuin nämä kaikenkarvaiset vääräsääriset tuomiopasuunat.

        Se menee kai jotenkin niin että uskotaan kyllä kovasti Jeesukseen ja "seurataan" häntä, mutta siihen näköetäisyyteen se jääkin, ja oppi rakennetaan Paavalilta sekä Vanhasta testamentista.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Se menee kai jotenkin niin että uskotaan kyllä kovasti Jeesukseen ja "seurataan" häntä, mutta siihen näköetäisyyteen se jääkin, ja oppi rakennetaan Paavalilta sekä Vanhasta testamentista.

        Niin mikä ei sitten kuitenkaan ole voimassa, koska uusi liitto, paitsi tietty tietyilta osin :)


      • "...saadaan sinne "piilomyyntiin" kuten tupakat aikoinaan, onhan se sitten hienoa molempia myydään piilosta ja samaa aikaa alkoholia täysin julkisesti.... "

        :D Varsinaisia kaksoinmoraalin kukkasia!


      • mummomuori kirjoitti:

        "...saadaan sinne "piilomyyntiin" kuten tupakat aikoinaan, onhan se sitten hienoa molempia myydään piilosta ja samaa aikaa alkoholia täysin julkisesti.... "

        :D Varsinaisia kaksoinmoraalin kukkasia!

        Yhteenvetona voitaneen todeta, että AA-yhdistys haluaa kieltää kaikki äitienpäiväkortit ja muutkin onnittelukortit, koska niitä voi joku lähettää myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville.

        Kiinassa kaavailtiin joskus leipäveitsien ja vastaavien teräaseiden kieltämistä, koska niillä voi lyödä toista, mutta tulivat kuitenkin ennen päätöstään järkiinsä.
        Keittiötyöt ei olisi onnistuneet alkuunkaan ilman veitsiä ja murhaajat olisivat siirtyneet vasaroihin ja muihin astaloihin.


      • olet.sairas
        Pe.ku kirjoitti:

        Yhteenvetona voitaneen todeta, että AA-yhdistys haluaa kieltää kaikki äitienpäiväkortit ja muutkin onnittelukortit, koska niitä voi joku lähettää myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville.

        Kiinassa kaavailtiin joskus leipäveitsien ja vastaavien teräaseiden kieltämistä, koska niillä voi lyödä toista, mutta tulivat kuitenkin ennen päätöstään järkiinsä.
        Keittiötyöt ei olisi onnistuneet alkuunkaan ilman veitsiä ja murhaajat olisivat siirtyneet vasaroihin ja muihin astaloihin.

        Valehtelusi on päivä päivältä aina vain sairaanpaa. Mene tarkistuttamaan pääsi psykiatsille koska juttusi eivät ole olleet enää pitkään aikaan terveitä.


      • olet.sairas kirjoitti:

        Valehtelusi on päivä päivältä aina vain sairaanpaa. Mene tarkistuttamaan pääsi psykiatsille koska juttusi eivät ole olleet enää pitkään aikaan terveitä.

        Miten suloista onkaan että tällä(kin) rekkaamattomalla "olet.sairas" nimimerkillä on aivan samanlaisia kirjoitusvirheitä mitä tekee rekisteröity nimimerkki "usko.vainen".

        Sattumaako? Vai Jumalasi johdatusta?



        :-)


      • Pe.ku kirjoitti:

        Yhteenvetona voitaneen todeta, että AA-yhdistys haluaa kieltää kaikki äitienpäiväkortit ja muutkin onnittelukortit, koska niitä voi joku lähettää myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville.

        Kiinassa kaavailtiin joskus leipäveitsien ja vastaavien teräaseiden kieltämistä, koska niillä voi lyödä toista, mutta tulivat kuitenkin ennen päätöstään järkiinsä.
        Keittiötyöt ei olisi onnistuneet alkuunkaan ilman veitsiä ja murhaajat olisivat siirtyneet vasaroihin ja muihin astaloihin.

        "...koska niitä voi joku lähettää myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluville."

        Toisaalta on aika erikoista ylipäätään kiinnittää huomiota siihen, miten eri tuotteita käytetään. Tällainen kontrollointi on outoa.


    • Tytti Saleniuksen kirjoitus on pelkkä lainausmerkeillä sotkettu heikkotasoinen vinoilu.

      Salenius yrittää kyseenalaistaa nuo uudet onnittelukortit ja keinoksi hän valitsi sen, että joka lauseessa muutama "kyseenalainen" sana on pistetty lainausmerkkeihin.

      Ei toimi, koska tuntematta Saleniuksen ajattelutapaa tuo vihjailu ei olisi ymmärrettävää. Ihmettelisi vain, että tarvitseeko sitä joka toista sanaa pistää lainausmerkkeihin.

      Tässä mallia Saleniuksen "lainausmerkkimetodista":

      >> Sukupuolineutraaleilla "äitienpäiväkorteilla" juhlinnasta "transsukupuolisempaa"

      Perinteiset kortit eivät ole sopivia "uudenlaisiin" perherakenteisiin

      kortteja, jotka varmuuden vuoksi ovat "sukupuolineutraaleja"

      useita "äiti" -vaihtoehtoja niin sanotuille "uudenlaisille" perheille.

      ihmisille, jotka ovat "äidin kaltaisia" ​​muita henkilöitä

      lähtivät mukaan "päivittämään onnittelukorttejaan" samanlaisilla ​​homo- ja transseksuaalivanhemmille tarkoitetuilla korteilla.

      kaikenlaisia äitejä kuvaavia" äitienpäivä​kortteja"

      "kulttuurisena ilmiönä" transsukupuolisuus ei ole..

      Perinteiset kortit eivät sovi "uudenlaisiin" perherakenteisiin

      useat koulut ovat muuttaneet äitienpäivän "vanhempainpäiväksi" tai "erityishenkilön päiväksi" välttääkseen sukupuolineutraaliutta ajavan aktivistivähemmistön mielten pahoittumisen.

      Taustalla vaikutti genderideologinen ajatus perheiden "moninaisuudesta".

      Isänpäivän nimen vaihtamisen väitettiin olevan vain "kokeilu" ja sitä perusteltiin muun muassa "uusilla perhemuodoilla" << (T. Salenius, OM)

      Saleniukselle vinkiksi, että ihan hyvä yritys, mutta ei toimi. Sarkasmi kun ei helpolla aukea, varsinkaan OM:n aktiivilukijoille. Koko kirjoitus vaikuttaakin vain lainausmerkkinapin löytäneen "kirjailijanalun" innostuneelta kokeilulta ja miettii, että milloinhan se löytää CAPSLOCKIN.

      • Tuo on ihan hyvä analyysi.

        Salenius tuli ensimmäisen kerran otsikoihin 2016 kun hän kirjoitti törkykirjoituksen kristillisen Laajasalon opiston Kaupunkikanava-verkkolehteen, joka lopulta taipui painostuksen edessä poistamaan sen vihakirjoituksen.
        Aiemmin se kirjoitus oli jo poistettu US-blogista.


      • "Koko kirjoitus vaikuttaakin vain lainausmerkkinapin löytäneen "kirjailijanalun" innostuneelta kokeilulta ja miettii, että milloinhan se löytää CAPSLOCKIN. "

        No, sarkasmi on vaikea laji. :D


    • setänasse

      Ajatelkaapa jos päiväkodissa ei saisi pikkutyttö äitienpäivänä värkätä onnittelukorttia kahdelle isille kotiinsa. Kyllähän siitä nousisi melkoinen meteli vihervasurien keskuudessa. Tytti saa vapaasti vaikka kapallisen herneitä vetää kärsäänsä.

      • nasse.setä

        Niin ja jos hihhulin au-mukula ei saisi tehdä isänpäivänkorttia itse Jeesukselle, niin siitä se vasta helvetinmoinen mekkala nousisikin.


      • Miksi olet noin ilkeä? Antaa lasten tehdä juuri niille kortteja, keille he haluvat.

        Nyt oli kyse siitä, että jotkut haluvat sensuroida teollista kortin tuotantoa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Miksi olet noin ilkeä? Antaa lasten tehdä juuri niille kortteja, keille he haluvat.

        Nyt oli kyse siitä, että jotkut haluvat sensuroida teollista kortin tuotantoa.

        T. Salenius ei suoraan kiellä painamasta mitä tahansa kortteja, kun tietää, ettei kykene, mutta hän yrittää kovasti kyseenalaistaa nuo erilaiset kortit ja niiden myynnin.
        Kaiken kaikkiaan heikko esitys Saleniukselta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        T. Salenius ei suoraan kiellä painamasta mitä tahansa kortteja, kun tietää, ettei kykene, mutta hän yrittää kovasti kyseenalaistaa nuo erilaiset kortit ja niiden myynnin.
        Kaiken kaikkiaan heikko esitys Saleniukselta.

        No, ainahan näitä löytyy, jotka eivät haluaisi jotain tuotteita myytävän. Välillä ihan asiaa ja välillä asian vierestä. Maailmaa kun ei voi mieleisekseen muuttaa.


    • Saunatontunkieltäjä

      Tytti Saleniuksesta voisin kertoa erään hupaisan anekdootin. Erään joulun tienoilla FB:ssä hän lausui kutakuinkin näin, että on aivan naurettavaa kun lapsille opetetaan, että tontut kurkkivat ikkunan takana jne... että Jumalakin nauraa. Siinä oli pokassa pitelemistä.

      • Tytin mielestä moinen tonttu-usko on lapsellisen naurettavaa. Tässä asiassa olen Tytin kanssa aivan samaa mieltä.
        Mutta... Tytti tiesi jopa Jumalankin nauravan moiselle uskolle ja minustakin tuo on naurettavaa.


      • Saunatontunkieltäjä
        qwertyilija kirjoitti:

        Tytin mielestä moinen tonttu-usko on lapsellisen naurettavaa. Tässä asiassa olen Tytin kanssa aivan samaa mieltä.
        Mutta... Tytti tiesi jopa Jumalankin nauravan moiselle uskolle ja minustakin tuo on naurettavaa.

        Niin. Kyllä siinä ollaan asian ytimessä, kun uskomusoliot kilpailevat keskenään uskottavuudesta jonkun uskojan mielessä.


      • Saunatontunkieltäjä kirjoitti:

        Niin. Kyllä siinä ollaan asian ytimessä, kun uskomusoliot kilpailevat keskenään uskottavuudesta jonkun uskojan mielessä.

        Ennen huvitti se pikkuisen ylimielinen huumori, jolla jotkut peruskristinuskoiset naureskeli kehitysmaiden taikauskoisille pakanoille. Siinä oli samaa tahatonta huumoria.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Ennen huvitti se pikkuisen ylimielinen huumori, jolla jotkut peruskristinuskoiset naureskeli kehitysmaiden taikauskoisille pakanoille. Siinä oli samaa tahatonta huumoria.

        En tiedä huvittiko minua, mutta hämmentävää siinä joku oli.


    • Paljon tuo mukanaan murhetta elämään tuo aa-puuhakerho...

      • Ylivoimaisesti suurimman murheen he tuottavat itselleen.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Ylivoimaisesti suurimman murheen he tuottavat itselleen.

        Niinpä.


      • Pe.ku kirjoitti:

        Ylivoimaisesti suurimman murheen he tuottavat itselleen.

        No, suomessa on yhdistymisen vapaus ja kukin taaplaa tyylillään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      34
      3406
    2. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      134
      3172
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      248
      2500
    4. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      170
      1997
    5. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      135
      1054
    6. Palauta kaivinkone varastamasi Kari Mannelin.

      Milloin aiot palauttaa sen lainaan ottamasi kaivinkoneen ,josta et ole maksanut mitään , myöskään , siten kuinka kävit s
      Kajaani
      29
      935
    7. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      7
      918
    8. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      45
      863
    9. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      52
      814
    10. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      131
      801
    Aihe