yms isohkon koiran hankintaa miettivä tai sellaisen omistava.
Isohkolla koiralla on melko raskas ruumis, lihasmassaa jne.
Koira sairastuu aikuisena, jos se ei pennusta astisaa tasaisesti monipuolista liikuntaa. Myös vapaana juoksemista ja temmeltämistä. Nuorelle pennulle riehumisen ja liikunnan kesto mitoitettava siihen asti, kun se jaksaa. Kasvava pentu ei saa tehdä ylitse väsymysrajan, mielummin hieman ennen.
Isot koirarodut, labradori, kultainennoutaja jne tarvitsevat pennusta asti TASAISESTI liikuntaa. vartin lenkit EIVÄT RIITÄ eikä pihalla kolmen minuutin pyrähdys vapaana.
SYY:
Niillä on aika massiivinen ruumis, ja liikunta- ja tukielimistön pitää saada vahvistua TASAISELLA liikunnalla koko koiran nuoruuden, jotta tukielimistö (lihakset, jänteet, luusto) rasittuu ja kehittyy tterveeksi ja voimakkaaksi ja kykenee kantamaan koiran painon .
Jos koiran ulkoilun saanti on laiskaa omistajien taholta, tukielimistö ei vahvistu ja koiralle tulee aikuisuudessa virheasentoja, rasitusasentoja, nivelet, luusto, jänteet pettävät. Seuraa liikunta- ja tukielinten sairauksia.
EI PIDÄ OTTAA ISOMPAA KOIRAA, JOS EI ITSE OLE JO TAPAA JA TOTTUMUSTA TEHDÄ KUNNOLLISIA LENKKELJÄ JA ULKOILLA.
Koira ei voi lähteä yksin ulos. Laiskan omistajan ( ei tykkää eikä ole tottunut eikä' halua opetella kävelylenkkeillyä ja koiralle ajan laittamista) pyrähdyslenkit ja kerran viikossa saa juosta jossain -aiheuttavat vakavat seuraukset koiran tukielimistön terveydelle.
Koskaan ei ole myöhäsitä tehdä muutos parempaan. Aikuisen koiran terveyttä voi parantaa ja edistää. lenkkeilyn tulee olla tasaisesti riittävää, ei silloin tällöin. isomman koiran omistaminen edellyttää halua laittaa koirallensa aikaa yhdessä ulkoiluun ja lenkkeilyyn.
Ei isoa koiraa kannata hankia itselleen seuralaiseksi, kun istuu sohvalla tai selaa somea. Sellainen elämä ei ole koiran elämää ja se sairastuu, sen elämä on kärsimystä.
Labradoriannoutajan, kultaisennoutajan omistaja
MI66
1
299
Vastaukset
- Tiedossa
Hyvin voi labradori olla yksin vapaana ulkona isolla tontilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait202988- 392577
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381443- 841340
- 631231
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40979Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124883- 32806
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27645Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan59611