Erkki Hurtig
16/03/2018 10:32
Tästä tekstistä en ole koskaan kullut saarnattavan seuroissa:
Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen. Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle (Gal 1:11-12).
Teen teille selväksi, veljet...
8
303
Vastaukset
Tuo on Paavalin sanoma omasta parannuksestaan.
Hän tuo tuon julki kahteen kertaan, että Hän sai opin VAIN JEESUKSELTA.
Sitä kai hurtig tarkoitti." aloittajan kysymykseen"
-
On Lutherin selitys :
jos osaisin sen vähän lyhentää, sillä se on 7 sivua pitkä
Galattalais kirjeen selitys...
-
Tämä on käsiteltävänä olevan kohdan pääajatus, siitä antaikse aina toisen luvun
loppuun saakka ulottuva kumoaminen ja puolustus. Se, mitä Paavali tässä esittää,
on niin sanakseni yhtäjaksoita kertomusta.
-
Pyhän Raamatun kertomukset ovat usein hajanaisia ; niistä ei ole helppo saada sopusointuun toistensa kanssa; Kyseiseen kohdan evankeliumi ei ole ihmisten mukaista, enkä minä ole
sitä saanut ihmisiltä, vaan Jeesauksen Kristuksen ilmestyksen kautta. Samalla Paavali
vannottaa galattalaisia sitä uskomaan.
-
jäi paljon vielä kirjoittamatta.!padasjoenukko kirjoitti:
" aloittajan kysymykseen"
-
On Lutherin selitys :
-
loppuun saakka ulottuva kumoaminen ja puolustus. Se, mitä Paavali tässä esittää,
-
Pyhän Raamatun kertomukset ovat usein hajanaisia ; niistä ei ole helppo saada sopusointuun toistensa kanssa; Kyseiseen kohdan evankeliumi ei ole ihmisten mukaista, enkä minä ole
sitä saanut ihmisiltä, vaan Jeesauksen Kristuksen ilmestyksen kautta. Samalla Paavali
-
jäi paljon vielä kirjoittamatta.!>>On Lutherin selitys :
Galattalais kirjeen selitys...** Mikä pitkä se on. Minulla on sellainen 370 Sivuinen, se kertoo jo asian selkeästi.
Raamattua ei lueta, sitä tutkitaan rukouksen jälkeen, jotta Pyhä Henki sen avaisi.
Sen jälkeen se on pelkkää viivaa.- hengettömänjorinoita
Kesitas kirjoitti:
>>On Lutherin selitys :
Galattalais kirjeen selitys...** Mikä pitkä se on. Minulla on sellainen 370 Sivuinen, se kertoo jo asian selkeästi.
Raamattua ei lueta, sitä tutkitaan rukouksen jälkeen, jotta Pyhä Henki sen avaisi.
Sen jälkeen se on pelkkää viivaa.Kiitos tunnuksesta. On ollut tosi selvää, että kirjoituksesi ovat viivaa, merkityksettömiä.
- teuta011
padasjoenukko kirjoitti:
" aloittajan kysymykseen"
-
On Lutherin selitys :
-
-
-
jäi paljon vielä kirjoittamatta.!esimerkiksi :
-
Kristus ei ollut ainoastaan ihminen, vaan samalla sekä tosi Jumala ,
että tosi ihminen .
Evankeliuminsa Paavali taas sai ollessaan matkalla tiellä jo lähellä Damaskoa
siellä Kristus ilmestyi hänelle ja puhui hänen kanssaan.
Hän on puhunut myöhemminkin hänen kanssaan Jerusalemin pyhäkössä,
Apt . 22. 17. mutta evankeliumoin Paavali sai tiellä ollessaan niin kuin
Luuk. 9:6 kertoo.
-
Luther sanoo: Minä totisesti en olisi ikinä tuollaista jaksanut uskoa, elleivät nämä
Galatian , Korinton , Aasian ynnä muiden seurakuntien tarjoamat esimerkit olisi
sitä minulle opettaneet ; jopa nekin, jotka alussa olivat ottaneet sanan ilolla vastaan -
ja heidän joukossan on ollut monta huomattavaa henkilöä - niin äkkiä ovat
ovat saattaneet hämmentyä.
-
helposti siis valeapostolit asian noin värittäen pettivät galattalaiset , jotka eivät
vielä olleet vakaantuneita, ja joiden juuret olivat heikot, vaan jotka oli heikot uskossa.
-
2 Moos 19.16.
Room . 7 23.
Jaak. , ,1 :23 .
- Kesitas kirjoitti:
>>On Lutherin selitys :
Sen jälkeen se on pelkkää viivaa.Minun galattalais selitys kirja on 716 sivua, kokonaisena.
teuta011 kirjoitti:
esimerkiksi :
-
Kristus ei ollut ainoastaan ihminen, vaan samalla sekä tosi Jumala ,
että tosi ihminen .
Evankeliuminsa Paavali taas sai ollessaan matkalla tiellä jo lähellä Damaskoa
siellä Kristus ilmestyi hänelle ja puhui hänen kanssaan.
Hän on puhunut myöhemminkin hänen kanssaan Jerusalemin pyhäkössä,
Apt . 22. 17. mutta evankeliumoin Paavali sai tiellä ollessaan niin kuin
Luuk. 9:6 kertoo.
-
Luther sanoo: Minä totisesti en olisi ikinä tuollaista jaksanut uskoa, elleivät nämä
Galatian , Korinton , Aasian ynnä muiden seurakuntien tarjoamat esimerkit olisi
sitä minulle opettaneet ; jopa nekin, jotka alussa olivat ottaneet sanan ilolla vastaan -
ja heidän joukossan on ollut monta huomattavaa henkilöä - niin äkkiä ovat
ovat saattaneet hämmentyä.
-
helposti siis valeapostolit asian noin värittäen pettivät galattalaiset , jotka eivät
vielä olleet vakaantuneita, ja joiden juuret olivat heikot, vaan jotka oli heikot uskossa.
-
2 Moos 19.16.
Room . 7 23.
Jaak. , ,1 :23 .
-Jeesus oli tosi Jumala, myös tosi ihminen, eläen rikkeettömänä lain alla.
siinä syy, ettei Hänen tarvinnut uhrata Temppelissä.
Paavali (Saul) Opiskeli yhteensä 18 vuotta, ennen kuin aloitti työn pakanoiden keskuudessa, josta viimeiset 8v Jeeuksen suorassa opissa.padasjoenukko kirjoitti:
Minun galattalais selitys kirja on 716 sivua, kokonaisena.
Se kyllä avaa solmut.
Onko siinä Galatia kerrottu minkälaiseksi kohteeksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619484Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492990Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja412759- 572601
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1982018- 1001916
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251863Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501409Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101254- 281231