Onko siellä jossain paikka jossa saat syntisi anteeksi?
Rukoushuoneesi
14
612
Vastaukset
- VaapaaLaastinen
Ei. Rukoushuoneella ei saa uskoa syntejä anteeksi!
Synnit saa anteeksi ainoastaan yksinäisyydessä kannon nokassa, kun tuntee että pyhähenki menee sieraimista sisään ja pyllystä ulos. - kumpaakuuntelet
Raamatussa ei APostolit paljoa opeta syntien anteeksiuskomisista.
Veeällien teoissa ei juuri muusta puhutakkaan.
Jeesus sanoo itse, seuratkaa MINUA, minä teen teistä ihmisten kalastajia.
Veääl sanoo, seuratkaa meitä niin me annamme syntinne anteeksi. - epäilykset_suuret
SRK sekä Esikoislestadiolaiset ry, molemmat pitävät mahdollisena vain sen totuuden, että vain he itse voivat pelastua. Siis pitävät TOISIAANKIN ja ilman muuta kaikkia muita täydellä varmuudella helvetin iankaikkiseen loputtomaan tuleen menevinä.
Mistä moinen varmuus heille on tullut? Kertokaa joku jotain, mutta älkää hyvät ihmiset pilkatko ketään on toiveeni.
Synnit siis anteeksi EL- vai VL- rukoushuoneella, tai no jossakin muuallakin hätätilassa, MUTTA VAIN el- tai vl-henkilö voi ne minulle saarnata tai todistaa? Muuten uskoni Jeesukseen ja muuhun raamatun sanomaan on turha?- EiEiEiEiEiEi
Ei se noin ole, kuten kirjoitit!
- Ketkuilueijeesaa
Kyllä on, eikä sitä naulattu hautaan lasten ja vanhempian mukaan.
- Näinhan_se_on
Virallinen kanta on tuo kummassakin yhdistyksessä. Jäsenistön keskuudessa on epäilemättä tuosta poikkeavia kantoja.
- EpäonniEpävarma
Onhan se luettavissa historioissa heräyksen alusta asti, kun ev. lut papit ihmettelevät alkanutta heräystä ja kirjoittelevat toisilleen, että heränneet eivät luota kehenkään muuhun, kun toisiinsa.
Ihmiselle ainoa oikea totuus on oma kokemus. Kokemus yhdistää, sydämen tuntemiset yhdistää. Osa on varma, että joka ei ole kokenut samoin on kuolleessa uskossa. Osa ajattelee, että ei tiedä, pelastuuko jossain muuallakin, mutta on kokenut sydämessään, että tässä olen saanut kaikki syntini anteeksi, siksi luotan vain tähän seurakuntaan ja jos muuallakin on elävää uskoa se ei ole minulta pois ja tietenkin parhaani mukaan opastan muitakin samaan seurakuntaan siinä toivossa, että hekin saisivat armon uskoa kaikki syntinsä anteeksi. Joka ei ole näitä kokenut ei niitä myös ymmärrä.
Meillä on kuitenkin kaikkivaltias Jumala, joka tekee oikeudenmukaiset tuomiot ja armahtaa kenet armahtaa, niin kuin Hän itse moosekselle sanoo.
Katkeruus myrkyttää ihmisen ja tappaa Kristuksen armahtavaisen mielen, loppuu rakkaus ja kärsivällisyys lähimmäistä kohtaan. Omaa uskoaan voi tunnustaa kaikkialla, mutta jos alkaa käännyttämään ihmistä, jolla on jo usko, saa varautua siihen, että syttyy uskonsota ja väittely ja pian voi käydä, että missä kaksi tai kolme kokoontuu, siellä onkin sielunvihollinen heidän keskellänsä. EpäonniEpävarma kirjoitti:
Onhan se luettavissa historioissa heräyksen alusta asti, kun ev. lut papit ihmettelevät alkanutta heräystä ja kirjoittelevat toisilleen, että heränneet eivät luota kehenkään muuhun, kun toisiinsa.
Ihmiselle ainoa oikea totuus on oma kokemus. Kokemus yhdistää, sydämen tuntemiset yhdistää. Osa on varma, että joka ei ole kokenut samoin on kuolleessa uskossa. Osa ajattelee, että ei tiedä, pelastuuko jossain muuallakin, mutta on kokenut sydämessään, että tässä olen saanut kaikki syntini anteeksi, siksi luotan vain tähän seurakuntaan ja jos muuallakin on elävää uskoa se ei ole minulta pois ja tietenkin parhaani mukaan opastan muitakin samaan seurakuntaan siinä toivossa, että hekin saisivat armon uskoa kaikki syntinsä anteeksi. Joka ei ole näitä kokenut ei niitä myös ymmärrä.
Meillä on kuitenkin kaikkivaltias Jumala, joka tekee oikeudenmukaiset tuomiot ja armahtaa kenet armahtaa, niin kuin Hän itse moosekselle sanoo.
Katkeruus myrkyttää ihmisen ja tappaa Kristuksen armahtavaisen mielen, loppuu rakkaus ja kärsivällisyys lähimmäistä kohtaan. Omaa uskoaan voi tunnustaa kaikkialla, mutta jos alkaa käännyttämään ihmistä, jolla on jo usko, saa varautua siihen, että syttyy uskonsota ja väittely ja pian voi käydä, että missä kaksi tai kolme kokoontuu, siellä onkin sielunvihollinen heidän keskellänsä.Jos on kokoonnuttu Jeesuksen Kristuksen nimeen ,
ei siihen pahahenki voi tulla .
-- Ydobon
No, mihinkähän nimeen tänne kirjottelevat kokoontuu, kun kirjotukset on mitä on.?
Ydobon kirjoitti:
No, mihinkähän nimeen tänne kirjottelevat kokoontuu, kun kirjotukset on mitä on.?
Monet on silti tosi uskovia, ja kirjoittavat
tosi kauniisti Ydobon sanasta viis. . .
-
- pitkäänuskossa
En epäile lestadiolaisten uskoa etteikö heillä olisi pelastusta jos uskovat Jeesukseen Kristukseen. Kyllä se on niin että ne synnit saa anteeksi vaikka yövuoteella kun tunnustaa ne rukouksessa Jeesukselle Kristukselle. Ei tarvitse lähteä jonnekin kauemmas.
- ihmeellinenjoukko
Veeällät ei usko että kukaan voi saada yövuoteella anteksi mitään, paitsi jos nukkuu veeällän kanssa ja se vl antaa ne synnit anteeksi.
siinä on heidän tragediansa ja uskomisensa kapeus, josta heitä ei opeteta pois vaan joka seuroissa vahvistetaan tuota harhaoppia.
mutta se kostautuu heille ajan myötä, tulee sukupolvia joissa ei kukaan enää usko moisiin huuhaisiin koska tietoa saa nykyään liian monest apaiaksta joita ei paraskaan veeälpuhuja kerkiä tukkimaan.
- RakkausOnSuurin
Joille te annatte synnit anteeksi, niille ne on anteeksiannettu...!
- Oikotiehelvettiin
Loppu hyvin kaikki hyvin.
Uskovissa on vain se ikävä puoli että he alkavat rajaamaan ihmisiltä synninpäästön oikeutuksen.
Ovatko he lainkaan uskossa, mene ja tiedä.
He taitavat pikemminkin olla SAATANAN lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17810276Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523495Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493233- 642855
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2042207- 1162193
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252013Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671628Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221426Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121376