Kysymyksiä ateisteille ja liberaaleille

fundis.kysyy

Miltä se tuntuu kun ette pysty vaikuttamaan siihen, että ihmiset uskovat Jumalaan ja Raamattuun Jumalan sanana?
Entä, miltä se tuntuu kun kaikista solvauksistanne huolimatta ihmiset uskoat myös, että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen liitto, eikä homoliitot ole avioliittoja?

Miltä tuntuu solvata, nimitellä ja rääpiä ihmisiä sen takia, että he ajattelevat eri tavalla kuin te ja heillä on erilaiset arvot kuin teillä?

173

1309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä en pyrikään vaikuttamaan ihmisten jumaluskoon vaan esitän kysymyksiä Raamatusta joihin monet uskovat eivät vastaa mitenkään. Esimerkkinä kysymys VT:sta jossa puhutaan jumalten kokouksesta.

      • älä.narraa

        Sinun kaikkiin kysmykisii on vastattu mutta ei se ole uskovien vika, että sinä et ymmärrä vaan päkität aina vastaväitteitä.


      • Genesiksessä Jumalaksi suomennettu sana on monikossa (Elohim).


      • älä.narraa
        jjeeves kirjoitti:

        Genesiksessä Jumalaksi suomennettu sana on monikossa (Elohim).

        Mitä sitten? Jumalalla on monta nimeä myös Genesiksessä.


      • älä.narraa kirjoitti:

        Mitä sitten? Jumalalla on monta nimeä myös Genesiksessä.

        On on. Mutta ovatko kaikki monikossa?


      • älä.narraa
        jjeeves kirjoitti:

        On on. Mutta ovatko kaikki monikossa?

        Miten se liittyy aloitukseen?
        Mene "Jumala-palstalle" kyselemään tota.


      • älä.narraa kirjoitti:

        Miten se liittyy aloitukseen?
        Mene "Jumala-palstalle" kyselemään tota.

        En mene, koska tiedän vastauksen.


      • älä.narraa kirjoitti:

        Sinun kaikkiin kysmykisii on vastattu mutta ei se ole uskovien vika, että sinä et ymmärrä vaan päkität aina vastaväitteitä.

        Heh heh, valehtelet tapasi mukaan, usko.vainen. Ei järjettömät vastaukset ole mitään vastauksia, sinullakin ne ovat etupäässä kysymyksen esittäjän leimaaminen veemäisesti tyhmäksi.


      • älä.narraa kirjoitti:

        Mitä sitten? Jumalalla on monta nimeä myös Genesiksessä.

        Tai liittyykö monet nimet siihen, kun Raamatussa kerrotaan pidetyn jumalien kokouksia, jonka johtaja oli Israelin Jumala.


      • älä.narraa
        sage8 kirjoitti:

        Heh heh, valehtelet tapasi mukaan, usko.vainen. Ei järjettömät vastaukset ole mitään vastauksia, sinullakin ne ovat etupäässä kysymyksen esittäjän leimaaminen veemäisesti tyhmäksi.

        Sinä olet vainoharhainen. Minä en ole uskovainen. Halutko jatkaa keskustelua vai jäätkö harhoihisi?


      • Ja sinä luikeroit minä tahansa.


      • Mihinkäs sinä olet kadonnut 😸❓


    • Haluaisivatko uskovatkaan elää epävapaassa yhteiskunnassa?

      "Liberaali" on kirosana niillä, jotka ovat ikänsä kaiken saaneet elää vapaassa ja vapaamielisessä (liberaalissa) yhteiskunnassa.

    • "Miltä se tuntuu kun ette pysty vaikuttamaan siihen, että ihmiset uskovat Jumalaan ja Raamattuun Jumalan sanana? "

      Katselet tilannetta omasta pienestä nurkastasi käsin. Usko jumalaan on todella vähäistä maassamme ja ylipäätään sivistysvaltioissa, ja yhä vähenee. Sudetta Raamattuun ja käsityksiin senluonteesta tarkastelet samasta perspektiivistä, eli tietämättömyydestä käsin. Raamatun jumalallisuuteen kun uskovat lähinnä ne, jotka sitä vähiten tuntevat. Kuten tietokin vähentää ja useimmiten jotpa poistaa uskon jumalaan, Raamatun tuntemus kyllä karistaa luulot sen jumalallisuudesta. Eri asia siellä nurkassa, jossa Raamatun tuntemus on pelkkiä oman agendan mukaisten jakeiden toistoa.

      Mutta kysyit miltä tuntuu että en voi vaikuttaa harhaisen vähemmistön käsityksiin. Ei miltään. Teidänlaisianne kun ei ainakaan meikäläinen "kohtaa" kuin tällä palstalla. Teitä on oikeassa maailmassa niiiiiiin vähän.

      "ihmiset uskoat myös, että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen liitto, eikä homoliitot ole avioliittoja"

      Avaa silmäsi ja korvasi ja ennen kaikkea aivojesi solmut! Eivät ihmiset näin usko. Sinä ehkä ja joku sinut aivopessyt guru. Mutta sinullakin on lupa ajatella omilla aivoillasi. Kokeile joskus. Se on ihan kivaa...

      • nupparille

        Sinua vituttaa oikein tosisaan. Taidat olla siitä nuppieläkkeellä?


      • nupparille kirjoitti:

        Sinua vituttaa oikein tosisaan. Taidat olla siitä nuppieläkkeellä?

        Lievää voimakkaampi harmitus huokuu ennemminkin sinun ansiokkaasta kommentistasi.


      • myöhäistä-rypistää
        pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Lievää voimakkaampi harmitus huokuu ennemminkin sinun ansiokkaasta kommentistasi.

        Pelasit pelisi jo.


      • myöhäistä-rypistää kirjoitti:

        Pelasit pelisi jo.

        Kommenttisi huokuu pelkää tyhjyyttä.


      • myöhäistä-rypistää kirjoitti:

        Pelasit pelisi jo.

        No voi V****U! Aina käy näin, että uskovan aukoton argumentointi lannistaa ateistiparan sanattomaksi....däääääääämmmmm...


    • Voisi myös kysyä, miltä tuntuu, jos uskonasioista puhuessaan ei saa vastakaikua, eikä saa toisia keskustelijoita vakuuttumaan oman uskon oikeellisuudesta?

      Taitavat aika harvassa olla ne, jotka keskustelujen perusteella muuttavat kantaansa, siis joko tulevat uskoon tai sitten muuttuvat ateisteiksi.

      Sana "mielipiteenvaihto" on aika absurdi. Eipä mielipiteitä juuri vaihdeta päittäin!

      • Taitaa lähtökohta keskustelulle olla aika huono, jos tarkoitus on "käännyttää".


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Taitaa lähtökohta keskustelulle olla aika huono, jos tarkoitus on "käännyttää".

        Näin on. Ihmisen sielu lentelee ja kaartelee kuin pikkulintu joka pesäpaikkaansa etsii ja löytääkin. Ei lintu seinää päin lennä.


      • jjeeves kirjoitti:

        Näin on. Ihmisen sielu lentelee ja kaartelee kuin pikkulintu joka pesäpaikkaansa etsii ja löytääkin. Ei lintu seinää päin lennä.

        Taisitpa kirjoittaa viisauden :)
        Vaikka joskus lintu lentää päin lasia ja vahingoittuu tai kuolee.


      • anna.kaikki.kestää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Taisitpa kirjoittaa viisauden :)
        Vaikka joskus lintu lentää päin lasia ja vahingoittuu tai kuolee.

        Sinulla ei ole mitään tajua mikä sielu on. Suosittelen, että otat Raamatun käteesi ja luet sitä pari päivää sen sijaan, että läyryät typeryyksiäsi täällä.


      • anna.kaikki.kestää kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään tajua mikä sielu on. Suosittelen, että otat Raamatun käteesi ja luet sitä pari päivää sen sijaan, että läyryät typeryyksiäsi täällä.

        Raamattua voi kyllä lukea ja sitä samaa suosittelen sinullekin-. Kommenttisi on melko epäasiallinen, joten ehkä sinunkin on hyvä ajatuksen kanssa lukea vaikka sitä Vuorisaarnaa, jos tarkoituksesi on elää Raamatun sanan mukaan.


      • anna.kaikki.kestää
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Raamattua voi kyllä lukea ja sitä samaa suosittelen sinullekin-. Kommenttisi on melko epäasiallinen, joten ehkä sinunkin on hyvä ajatuksen kanssa lukea vaikka sitä Vuorisaarnaa, jos tarkoituksesi on elää Raamatun sanan mukaan.

        Tee se ja lopeta typerä läyryämisesi. Olet häpeäksi uskoville.


      • Hikkapeliitta
        anna.kaikki.kestää kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään tajua mikä sielu on. Suosittelen, että otat Raamatun käteesi ja luet sitä pari päivää sen sijaan, että läyryät typeryyksiäsi täällä.

        Onko siitä tuntunut olleen apua?


      • menikö.paljon.vikaan
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Taitaa lähtökohta keskustelulle olla aika huono, jos tarkoitus on "käännyttää".

        Olen seurannut tätä palstaa vuoden verran ja olen tehnyt havainnon, että nukut n. 6 tuntia yössä ja kaiken aikasi jonka olet valveilla sinä vietät tällä palstalla.


      • menikö.paljon.vikaan kirjoitti:

        Olen seurannut tätä palstaa vuoden verran ja olen tehnyt havainnon, että nukut n. 6 tuntia yössä ja kaiken aikasi jonka olet valveilla sinä vietät tällä palstalla.

        Kiitos mielenkiinnosta minua kohtaan


      • menikö.paljon.vikaan
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos mielenkiinnosta minua kohtaan

        Niin, minusta on huolestuttavaa, että sinulla ei ole muuta elämää kuin tyhjän jauhaminen tällä palstalla. Olet jokaisessa ketjussa, joten ei se vaatinut mielenkiintoa vaan ihan pakosti tulet silmille.


      • menikö.paljon.vikaan kirjoitti:

        Niin, minusta on huolestuttavaa, että sinulla ei ole muuta elämää kuin tyhjän jauhaminen tällä palstalla. Olet jokaisessa ketjussa, joten ei se vaatinut mielenkiintoa vaan ihan pakosti tulet silmille.

        Kiitos huolenpidostasi. Se lämmittää mieltäni. Mukavaa päivän jatkoa sinulle :)


      • menikö.paljon.vikaan
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos huolenpidostasi. Se lämmittää mieltäni. Mukavaa päivän jatkoa sinulle :)

        Toivon, että otat asian vakavasti koska kohta et enää pysty hallitsemaan käytöstäsi enää koskaan. Olet jo nyt pahasti addiktoitunut.


      • syö.puuroo
        menikö.paljon.vikaan kirjoitti:

        Toivon, että otat asian vakavasti koska kohta et enää pysty hallitsemaan käytöstäsi enää koskaan. Olet jo nyt pahasti addiktoitunut.

        Vaikeaa kuvitella Eerikan taantuvan sinun tasollesi. Erika on kommenttiensakin perusteella minusta aidosti uskova ja jokainen esittämäsi halpamaisuus todistaa hänen hyvyydestään.


      • onkohannäinn
        syö.puuroo kirjoitti:

        Vaikeaa kuvitella Eerikan taantuvan sinun tasollesi. Erika on kommenttiensakin perusteella minusta aidosti uskova ja jokainen esittämäsi halpamaisuus todistaa hänen hyvyydestään.

        Sinä olet varmaan joko ateisti tai liberaali viestisi aggressiivisesta sävystä päätellen?


      • ota.lisää
        onkohannäinn kirjoitti:

        Sinä olet varmaan joko ateisti tai liberaali viestisi aggressiivisesta sävystä päätellen?

        Voi ei! Anteeksi moukkamaisuuteni jalojen ja lähimmäisiäsi rakastavien sanojesi kohtaamista väkivalloin, suurten tunteidesi hekumointia aggression helmien kaltaisten tuntemustesi koskettamisella.
        btw. syö puuroo, se lisää vastustamatonta vetovoimaasi.


    • Niin tai näin, toista mollaava keskustelu ei koskaan ole erityisen hedelmällistä.

      • dsjdtk

        Mikset sitten koskaan puutu noihin mollauksiin. Mikset ojenna ateisteja?


      • dsjdtk kirjoitti:

        Mikset sitten koskaan puutu noihin mollauksiin. Mikset ojenna ateisteja?

        Puutun kyllä. Nytkin puutuin, et ehkä huomaa sitä?


      • dsjdtk
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Puutun kyllä. Nytkin puutuin, et ehkä huomaa sitä?

        En huomaa. Laita joku esimerkki kun olet puuttunut ateistien suunsoittoon.


      • dsjdtk kirjoitti:

        En huomaa. Laita joku esimerkki kun olet puuttunut ateistien suunsoittoon.

        Olen pahoillani, en nyt kuitenkaan lähde perkaamaan keskusteluja ja kopioimaan tähän kommenttejani. Eikä tämän aloituksen aihe muutenkaan ole minun kommenttini tai puuttumiseni johonkin.


      • valehtelet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olen pahoillani, en nyt kuitenkaan lähde perkaamaan keskusteluja ja kopioimaan tähän kommenttejani. Eikä tämän aloituksen aihe muutenkaan ole minun kommenttini tai puuttumiseni johonkin.

        Perkaa nyt vain tai vapauta profiilisi niin minä perkaan.


      • valehtelet kirjoitti:

        Perkaa nyt vain tai vapauta profiilisi niin minä perkaan.

        Kiitos avusta, mutta se on sitten ihan toisen ketjun asia. Tämä aloitus käsittelee ihan muita juttuja kuin minun kommenttini. Mukavaa päivän jatkoa, ja törmäillään keskusteluissa :)


      • valehtelet
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos avusta, mutta se on sitten ihan toisen ketjun asia. Tämä aloitus käsittelee ihan muita juttuja kuin minun kommenttini. Mukavaa päivän jatkoa, ja törmäillään keskusteluissa :)

        Ei siinä ketjua tarvita. täppä vain ruuttun vai etkö halua, että todistana sinut valehtelijaksi....


      • valehtelet kirjoitti:

        Ei siinä ketjua tarvita. täppä vain ruuttun vai etkö halua, että todistana sinut valehtelijaksi....

        Et ymmärtänyt ajatusta, mutta ei se mitään. Varmasti sinulla on aikaa ja tarmoa kahlailla läpi kommenttejani ja löydät ne eri keskusteluista. Antoisaa päivää tutkimustesi parissa :) lopetan osaltani nyt tähän.


      • addiktille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Et ymmärtänyt ajatusta, mutta ei se mitään. Varmasti sinulla on aikaa ja tarmoa kahlailla läpi kommenttejani ja löydät ne eri keskusteluista. Antoisaa päivää tutkimustesi parissa :) lopetan osaltani nyt tähän.

        Pidä parin viikon paasto tältä palstalta niin ehkä taas ymmärrät edes jotain.


      • totisesti_
        addiktille kirjoitti:

        Pidä parin viikon paasto tältä palstalta niin ehkä taas ymmärrät edes jotain.

        aamen


      • addiktille kirjoitti:

        Pidä parin viikon paasto tältä palstalta niin ehkä taas ymmärrät edes jotain.

        Oletko sinä addiktoitunut Eerikatässämoi:hin? Siltä se ainakin täältä katsoen näyttää.


      • Hän_on_sekahäirikkö
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Oletko sinä addiktoitunut Eerikatässämoi:hin? Siltä se ainakin täältä katsoen näyttää.

        Ei hän nimenomaan juuri häneen ole addiktoitunut. Hän on addiktoitunut patoumiensa purkamiseen muita häiriköimällä. Hän on siis sekakäyttäjä mitä tulee palstan kirjoittelijoiden häiriköintiin.

        Kohteeksi siis kelpaa kuka tahansa, jonka hän tulkitsee ateistiksi, liberaaliksi, "vihervassariksi", homoksi tms. ja hän usein hyökkää kaikkien kimppuun samanaikaisesti useammassa ketjussa, tai samassa ketjussa useammassa kohtaa. Sitten oma osa-alueensa tuossa on vielä se, että hän räyhämasturboidessaan tekee eri kirjoittajista räyhäketjuja.

        Olen huomannut, että tuota on jokunen vuosi jatkunut. Räyhis siis ottaa kohteekseen samojen vanhojen nimimerkkien lisäksi uusia sitä mukaa kun niitä ilmaantuu. Jos hän on hetken vaiti, niin sen ajan hän käyttää käyden läpi kaikki eri profiiliensa kommentit, joita hän peukuttaa kaikilla eri profiileillaan. Ja sitten meno taas jatkuu.

        Ja koska hän on itse multinikki, ja siitä kiinni jäänyt ja sellaiseksi tunnistettava, nii hän myös usein projisoi, että ne hänen kiusansa kohteena olevat monet eri nimimerkit niin ikään edustaisivat jotain samaa kirjoittajaa. Ikään kuin täällä olisi menossa joku kahden taisto. Joko hän on siis oikeasti nii hemmetin tyhmä, ettei hän tunnista selviä tyyli-, asenne- ja näkemyseroja tai sitten se on vain pelkästään hänen projisoiva tapansa käsitellä sitä, että hänet itsensä tunnistetaan multinikkihäiriköksi.


      • AA-auttaa.myös
        Kuusenjuuret kirjoitti:

        Oletko sinä addiktoitunut Eerikatässämoi:hin? Siltä se ainakin täältä katsoen näyttää.

        Älä vähättele Eerikan ongelmaa vaan kannusta häntä parantumaan siitä.


      • AA-auttaa.myös kirjoitti:

        Älä vähättele Eerikan ongelmaa vaan kannusta häntä parantumaan siitä.

        Ongelma taitaa olla jollain ihan muulla kuin Eerikalla.


      • vain.sinulle
        addiktille kirjoitti:

        Pidä parin viikon paasto tältä palstalta niin ehkä taas ymmärrät edes jotain.

        Voisit itse noudattaa antamaasi ohjetta. Olet varmasti täydellinen ihmisenä, kaikki rakastavat sinua yli kaiken ja odotamme innolla täydellisyytesi palaamista intoa ja älyllistä ylivertaisuutta uhkuvia kannanottojasi.
        Surku tulee läheisiäsi, joilta riistämme itsekkäästi herkkyytesi lämmön anastamalla sinut valoksi keskellemme.


      • neuvorakkaudesta
        AA-auttaa.myös kirjoitti:

        Älä vähättele Eerikan ongelmaa vaan kannusta häntä parantumaan siitä.

        Hyvä neuvo. Lähimmäisen tulee tukea toista, ei vähättelyn keinoin pyrkiä poistamaan henkilökohtaisia ongelmia.


      • neuvorakkaudesta kirjoitti:

        Hyvä neuvo. Lähimmäisen tulee tukea toista, ei vähättelyn keinoin pyrkiä poistamaan henkilökohtaisia ongelmia.

        "Hyvä neuvo. Lähimmäisen tulee tukea toista, ei vähättelyn keinoin pyrkiä poistamaan henkilökohtaisia ongelmia."

        Olet ihan oikeassa. Kyllä meidän tulee tukea toisiamme ja olla keksimättä toiselle ongelmia, joita hänellä ei ole. Sehän on vähän niin kuin valehtelisi, kun kertoo aivan oudon ihmisen ongelmista, jotka on itse hänelle kuvitellut, eikö?


    • ateisti.vastaa

      "Miltä se tuntuu kun ette pysty vaikuttamaan siihen, että ihmiset uskovat Jumalaan ja Raamattuun Jumalan sanana?"

      Ei varmaan yhtään erilaiselta kuin teistä fundiksista kun ette pysty vaikuttamaan siihen, että ateistit eivät ylipäätänsä usko jumalaan ja raamattuun.

    • spiritus_sanctus

      Onpa ristiriitaista, että otsikoit aloituksesi sanoilla ”kysymyksiä Xlle”, vaikka aikomuksesi ei ole kysyä mitään, vaan solvata, nimitellä ja rääpiä mainitsemiasi ateisteja ja liberaaleja.

      • esimerkkejä

        Miten?


    • Aika vähissä ovat Suomen fundamentalistikristityt. Minua heidän puuhansa eivät haittaa niin kauan kuin ne eivät minun elämääni vaikuta.

      • Haluaisivat_vaikuttaa

        Joskus minusta tuntuu siltä, että heitä haittaa se, ettei heidän puuhansa haittaa. He halausivat vaikuttaa enemmän asioihin, vaikka vain sitten ärsyttämällä ihmisiä älyttömyyksillään. Ajattele miten mitättömiksi heidän täytyy kokea itsensä, kun useimmat eivät heistä piittaa pätkääkään.


      • valitut

        Suomessa on aitoja uskovia maailmaan verrattuna suunnilleen sama määrä eli noin 7-10% ihmisistä! Uskon, että uskovien suhteellinen osuus on suunnilleen sama ollut kautta historian aina Jeesuksen ajoista saakka. Välillä meidät on vaan lähes tapettu sukupuuttoon, mutta aina on Jumala nostanut uusia jäseniä seurakuntaansa.


      • valitut kirjoitti:

        Suomessa on aitoja uskovia maailmaan verrattuna suunnilleen sama määrä eli noin 7-10% ihmisistä! Uskon, että uskovien suhteellinen osuus on suunnilleen sama ollut kautta historian aina Jeesuksen ajoista saakka. Välillä meidät on vaan lähes tapettu sukupuuttoon, mutta aina on Jumala nostanut uusia jäseniä seurakuntaansa.

        Näyttää että sinä elät jossain maailmassa, jota ei ole missään. Kuvittelet vaikka mitä


      • Valituille_monoa
        valitut kirjoitti:

        Suomessa on aitoja uskovia maailmaan verrattuna suunnilleen sama määrä eli noin 7-10% ihmisistä! Uskon, että uskovien suhteellinen osuus on suunnilleen sama ollut kautta historian aina Jeesuksen ajoista saakka. Välillä meidät on vaan lähes tapettu sukupuuttoon, mutta aina on Jumala nostanut uusia jäseniä seurakuntaansa.

        Jaaha. No sitten varmaan loppuu vihdoin se lässytys, että "Suomi on kristitty maa!" ja että täällä Suomessa on valtion tehtävä opettaa kristinuskoa jne. Pyörittääkööt ne 7-10 itse niitä omia kerhojaan ja jättäköön muut rauhaan! Ja olkoot loisimatta valtion varoilla!


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Jaaha. No sitten varmaan loppuu vihdoin se lässytys, että "Suomi on kristitty maa!" ja että täällä Suomessa on valtion tehtävä opettaa kristinuskoa jne. Pyörittääkööt ne 7-10 itse niitä omia kerhojaan ja jättäköön muut rauhaan! Ja olkoot loisimatta valtion varoilla!

        Miksi sitten yli 4miljoonaa Suomalaista kuuluu kirkkoon jos Suomi ei ole kristillnen maa 😳❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sitten yli 4miljoonaa Suomalaista kuuluu kirkkoon jos Suomi ei ole kristillnen maa 😳❓

        Varmaan laiskuuttaan. Kun siihen voi vain kuulua tekemättä mitään eikä se eroaminen itsestään tapahdu. Onhan kuitenkin selvä asia, että mikäli se 7-10 tosiuskovaisprosentti pitää paikkansa, niin Suomi ei ole kristillinen maa. Enemmän Suomi olisi esim. ateistinen maa. Ateisteja on se parisenkymmentä prosenttia - ainakin sen verran ymmärtää olevansa ateisti. Jotkuthan eivät tiedä olevansa ateisteja, vaan möläyttävät jotain niinkin typerää, että "en mä mihkään jumaliin usko, mut en mä mikään ateisti ole".


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sitten yli 4miljoonaa Suomalaista kuuluu kirkkoon jos Suomi ei ole kristillnen maa 😳❓

        Muistelen nähneeni, että olisit maininnut itse eronneesi kirkosta. Jos muistan oikein, niin mitenkäs tuo sitten suhtautuu tuohon edelliseen ihmettelyysi? Jos kirkkoon kuuluminen on kristillisyyden osoitus, niin mites sinä usko.vaisena olet siitä eronnut?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Muistelen nähneeni, että olisit maininnut itse eronneesi kirkosta. Jos muistan oikein, niin mitenkäs tuo sitten suhtautuu tuohon edelliseen ihmettelyysi? Jos kirkkoon kuuluminen on kristillisyyden osoitus, niin mites sinä usko.vaisena olet siitä eronnut?

        Usko.vaisen "nokkeluus" on harhaluulo. Sekopää hän pikemminkin on


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Varmaan laiskuuttaan. Kun siihen voi vain kuulua tekemättä mitään eikä se eroaminen itsestään tapahdu. Onhan kuitenkin selvä asia, että mikäli se 7-10 tosiuskovaisprosentti pitää paikkansa, niin Suomi ei ole kristillinen maa. Enemmän Suomi olisi esim. ateistinen maa. Ateisteja on se parisenkymmentä prosenttia - ainakin sen verran ymmärtää olevansa ateisti. Jotkuthan eivät tiedä olevansa ateisteja, vaan möläyttävät jotain niinkin typerää, että "en mä mihkään jumaliin usko, mut en mä mikään ateisti ole".

        Aha, että suomalainen maksaa laiskuuttaan kirkollisveroja.

        Olet sinä järjen jättiläinen😂


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Aha, että suomalainen maksaa laiskuuttaan kirkollisveroja.

        Olet sinä järjen jättiläinen😂

        Suomalainen uskonnoton maksaa kirkollisveroja tyhmyyttään, koska kuuluu laiskuuttaan kirkkoon tai tavan vuoksi, koska kuvittelee kirkon tekevän jotain niin hyvää, että se muka kannattaa. Äläkä sinä koominen hihhulihahmo tule minulle viisastelemaan. Minä voin paistaa sinut noissa sinun omissa ulosteissasi ja syöttää sinut itsellesi. Vastaa nyt siihen, että mitä sinä tästä edes jauhat kun kuulus niihin patmoslahkolaisiin etkä ole edes mikään tavallinen ev.lut.


      • Valituille_monoa
        torre12 kirjoitti:

        Usko.vaisen "nokkeluus" on harhaluulo. Sekopää hän pikemminkin on

        Hän on yhtä tyhmä kuin profetiapalstan Palstakeisari, joka luulee, että maan tai kansan kristillisyys mitataan kirkkoon kuulumisesta, vaikka samaan aikaan kuitenkin kehdataan hehkuttaa miten se pieni osa kuitenkin on niitä "oikeita uskovaisia". On surkuhupaisaa, että nuo ovat noinkin pihalla, etteivät tuollaista epäkohtaa siinä kuvittelemassaan nokkeluudessa tajua. Olen muuten pitänyt noita kahta tyhmyytensä perusteella samana henkilönä, mutta Palstakeisari on kuitenkin seniilimpi, siinä missä tuo toinen sentään esittää nuorekasta edes jollain tavoin.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Muistelen nähneeni, että olisit maininnut itse eronneesi kirkosta. Jos muistan oikein, niin mitenkäs tuo sitten suhtautuu tuohon edelliseen ihmettelyysi? Jos kirkkoon kuuluminen on kristillisyyden osoitus, niin mites sinä usko.vaisena olet siitä eronnut?

        Kyllä, minä olen eronnut kirkosta mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että suurinosa suomalaisista kuuluu kirkkoon ja siksi Suomi on kristillinen maa. Toki kristittyjä on myös kirkon uskopuolella muissa seurakunnissa ja yhteisöissäkin 🤗


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Suomalainen uskonnoton maksaa kirkollisveroja tyhmyyttään, koska kuuluu laiskuuttaan kirkkoon tai tavan vuoksi, koska kuvittelee kirkon tekevän jotain niin hyvää, että se muka kannattaa. Äläkä sinä koominen hihhulihahmo tule minulle viisastelemaan. Minä voin paistaa sinut noissa sinun omissa ulosteissasi ja syöttää sinut itsellesi. Vastaa nyt siihen, että mitä sinä tästä edes jauhat kun kuulus niihin patmoslahkolaisiin etkä ole edes mikään tavallinen ev.lut.

        Älä sinä aliarvioi suomalaisi tyhmiksi 🤗


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Hän on yhtä tyhmä kuin profetiapalstan Palstakeisari, joka luulee, että maan tai kansan kristillisyys mitataan kirkkoon kuulumisesta, vaikka samaan aikaan kuitenkin kehdataan hehkuttaa miten se pieni osa kuitenkin on niitä "oikeita uskovaisia". On surkuhupaisaa, että nuo ovat noinkin pihalla, etteivät tuollaista epäkohtaa siinä kuvittelemassaan nokkeluudessa tajua. Olen muuten pitänyt noita kahta tyhmyytensä perusteella samana henkilönä, mutta Palstakeisari on kuitenkin seniilimpi, siinä missä tuo toinen sentään esittää nuorekasta edes jollain tavoin.

        Huomaatko miten typerästi sinä taas käyttäydyt tälläkin nikilläsi🤗
        Olet aikuinen ihminen ja purat vihaasi minuun täysin tuntemattomaan ihmiseen. Yritä nyt hyvä ihminen opetalla käyttätymään 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Kyllä, minä olen eronnut kirkosta mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että suurinosa suomalaisista kuuluu kirkkoon ja siksi Suomi on kristillinen maa. Toki kristittyjä on myös kirkon uskopuolella muissa seurakunnissa ja yhteisöissäkin 🤗

        Ei siinä ole mitään kristillistä, että kuulutaan kirkkoon vaikka ei uskota sen juttuihin. Tai no okei, käy se minulle, että kristillisyys määritellään noin, mutta se sitten tarkoittaa sitä, että kristillisyys on feikkiä. Ja on lisäksi naurettavaa kaksilla korteilla pelaamista, että tarvittaessa mahtaillaan kirkkoon kuuluvien uskonnottomien määrillä, että näin kristillistä tässä nyt ollaan, mutta sitten toisaalta voidaan ruikuttaa "vainottuna" vähemmistönä (ja kyllä, tälläkin palstalla on paskaa jauhettu, että kristittyjä muka vainotaan Suomessa), kun se sattuu kuulostamaan sopivammalta "argumentilta". Noh, pääasia on, että molemmat numerot pienenevät. Kirkkoon kuuluminen vähenee, ja teidän hihhulien määräkin laskee. Enempää ei voisi pyytää!


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Ei siinä ole mitään kristillistä, että kuulutaan kirkkoon vaikka ei uskota sen juttuihin. Tai no okei, käy se minulle, että kristillisyys määritellään noin, mutta se sitten tarkoittaa sitä, että kristillisyys on feikkiä. Ja on lisäksi naurettavaa kaksilla korteilla pelaamista, että tarvittaessa mahtaillaan kirkkoon kuuluvien uskonnottomien määrillä, että näin kristillistä tässä nyt ollaan, mutta sitten toisaalta voidaan ruikuttaa "vainottuna" vähemmistönä (ja kyllä, tälläkin palstalla on paskaa jauhettu, että kristittyjä muka vainotaan Suomessa), kun se sattuu kuulostamaan sopivammalta "argumentilta". Noh, pääasia on, että molemmat numerot pienenevät. Kirkkoon kuuluminen vähenee, ja teidän hihhulien määräkin laskee. Enempää ei voisi pyytää!

        Älä minulle sarnaa, saarnaa niille jotka kuuluvat kirkkon ja niille jotka ovat määritelleet Suomen kristilliseksi maaksi 😂


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Huomaatko miten typerästi sinä taas käyttäydyt tälläkin nikilläsi🤗
        Olet aikuinen ihminen ja purat vihaasi minuun täysin tuntemattomaan ihmiseen. Yritä nyt hyvä ihminen opetalla käyttätymään 🤗

        Ihan kuin sinä Räyhis olisit yhtään kukaan tai mikään selittämään tuollaista hevonpaskaa minulle. Olet räyhännyt ja häiriköinnyt tätä palstaa vuosikausia, ja olet nimenomaan purkanut kiukkuasi täysin tuntemattomiin ihmisiin... minuunkin monta kertaa. Ja olen samalla myös seurannut sivusta miten purat sitä muihin. Älä ämmä ala minulle latomaan tuommoista projisoivaa sontaa enää kertaakaan. Kyllä minä sinun temppusi tiedän.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Ihan kuin sinä Räyhis olisit yhtään kukaan tai mikään selittämään tuollaista hevonpaskaa minulle. Olet räyhännyt ja häiriköinnyt tätä palstaa vuosikausia, ja olet nimenomaan purkanut kiukkuasi täysin tuntemattomiin ihmisiin... minuunkin monta kertaa. Ja olen samalla myös seurannut sivusta miten purat sitä muihin. Älä ämmä ala minulle latomaan tuommoista projisoivaa sontaa enää kertaakaan. Kyllä minä sinun temppusi tiedän.

        Sinähän siinä räyhäät 😂😂😂


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Älä minulle sarnaa, saarnaa niille jotka kuuluvat kirkkon ja niille jotka ovat määritelleet Suomen kristilliseksi maaksi 😂

        En minä saarnaakaan vaan kerron faktoja. Saarnaaminen on kaukana faktoista.


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinähän siinä räyhäät 😂😂😂

        Älä projisoi.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Älä projisoi.

        Joko sait räyhäämiesi räyhättyä vai tuleeko vielä lisää 😂❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Joko sait räyhäämiesi räyhättyä vai tuleeko vielä lisää 😂❓

        Muista Räyhis aina se, että kun latelet tuollaisia typeryyksiä, että sinä se olet joka asuu tällä palstalla tehtävänäsi vain vittuilla muille. Joko olet ollut tarpeeksi Eerikan kimpussa? Entä mummomuorin? Onko tullut tehtyä tarpeeksi tyhjänpäiväisiä aloituksia liberaaleista tai ateismista? Oletko saanut suoritettua eri rekisteröidyillä profiileillasi peukutusrumban? Mieti näitä asioita kun sössötät tuommoista teennäistä skeidaa.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Muista Räyhis aina se, että kun latelet tuollaisia typeryyksiä, että sinä se olet joka asuu tällä palstalla tehtävänäsi vain vittuilla muille. Joko olet ollut tarpeeksi Eerikan kimpussa? Entä mummomuorin? Onko tullut tehtyä tarpeeksi tyhjänpäiväisiä aloituksia liberaaleista tai ateismista? Oletko saanut suoritettua eri rekisteröidyillä profiileillasi peukutusrumban? Mieti näitä asioita kun sössötät tuommoista teennäistä skeidaa.

        Anna tulla nyt kaikki mitä sinulla on niin ei tarvi sitten taas jokaisessa ketjussa räyhätä.
        Eikös sinulla ollut copypastenakin niitä solvauksiasi minulle 😂❓
        Liitä muutama sellainen vielä tähän niin näytät oikein kaikki temppusi 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Anna tulla nyt kaikki mitä sinulla on niin ei tarvi sitten taas jokaisessa ketjussa räyhätä.
        Eikös sinulla ollut copypastenakin niitä solvauksiasi minulle 😂❓
        Liitä muutama sellainen vielä tähän niin näytät oikein kaikki temppusi 🤗

        Jokaisessa ketjussa räyhääminen on kyllä sinun heiniäsi. Sinähän teet sitä, että kun tunnistat jonkun tyypin "viholliseksesi", niin olet sen kimpussa joka ketjussa joko inttäen tuolla profiilillasi, tai herjaten sivunikeilläsi. Ja kun typeryytesi takia itse päädyt löylytetyksi, niin ainoa keinosi on tehdä herjaketjuja "vihollisistasi".

        Ja on muuten aika röykeä heitto, että meikäläinen alentuisi copypasteen. Minä kyllä reippaasti teen joka kommentin erikseen. Sen sijaan olen nähnyt sinun copypasteevan jotain typeryyksiäsi, koska sinä laiskana retaleena et viitsi edes uniikkia kommenttia kirjoittaa. Kaltaisesi luuserit luottavatkin spammaukseen, mikä on tietysti raukkamaista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Älä minulle sarnaa, saarnaa niille jotka kuuluvat kirkkon ja niille jotka ovat määritelleet Suomen kristilliseksi maaksi 😂

        Suomi on pian enemmänkin uskonnoton maa. Se kun valtaa alaa.

        Minä ja sinä emme kuulu kirkkoon, joten kirkkoon kuuluminen ei osoita mitään sen kummempaa.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Jokaisessa ketjussa räyhääminen on kyllä sinun heiniäsi. Sinähän teet sitä, että kun tunnistat jonkun tyypin "viholliseksesi", niin olet sen kimpussa joka ketjussa joko inttäen tuolla profiilillasi, tai herjaten sivunikeilläsi. Ja kun typeryytesi takia itse päädyt löylytetyksi, niin ainoa keinosi on tehdä herjaketjuja "vihollisistasi".

        Ja on muuten aika röykeä heitto, että meikäläinen alentuisi copypasteen. Minä kyllä reippaasti teen joka kommentin erikseen. Sen sijaan olen nähnyt sinun copypasteevan jotain typeryyksiäsi, koska sinä laiskana retaleena et viitsi edes uniikkia kommenttia kirjoittaa. Kaltaisesi luuserit luottavatkin spammaukseen, mikä on tietysti raukkamaista.

        Joko alkaa räyhäämisesi tällä kertaa riittää 😂❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Joko alkaa räyhäämisesi tällä kertaa riittää 😂❓

        Joko olet lopettanut kissasi kiduttamisen?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Joko olet lopettanut kissasi kiduttamisen?

        No niin, noin sinä taas rauhoituit. Nyt vain laitat päätä tyynyyn , ennen kuin räyhä taas iskee 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        No niin, noin sinä taas rauhoituit. Nyt vain laitat päätä tyynyyn , ennen kuin räyhä taas iskee 🤗

        OIen ollut ihan rauhallinen kokoajan. No mutta, mihis meinaat räyhäsi iskeä sillä välin kun nukun? Laitatko vähän uutta peukutuskierrosta, vai otatko kynsiisi jonkun palstalaisen? Onkohan kenties Eerikalle tai mummomuorille vittuiltu vielä tarpeeksi tänään? Vai olisiko torren vuoro? Repeä et ole maininnut vähään aikaan! Etkä YEV:tä! Pitäisiköhän sinun pyöräyttää pari ketjua heistä? Entäs KTS? Oletko häntä ehtinyt herjaamaan ollenkaan viime aikoina? Sinulla sitä työnsarkaa tuossa paskanheitossa riittää.. varo ettet venäytä jäseniäsi kun nakkelet menemään!

        PS. Vai olisiko sinulla Räyhis viimein aika paneutua perusteellisesti siihen lettaksen mysteeriin? Mitä tiesivät poliisit, jotka hälytit asialle, kertoa? Miten kävi "hakkerin"? Lähtikö siltä työpaikka? Näihin odottelemme edelleen vastauksia, jotka vain sinä voinet tietää.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        OIen ollut ihan rauhallinen kokoajan. No mutta, mihis meinaat räyhäsi iskeä sillä välin kun nukun? Laitatko vähän uutta peukutuskierrosta, vai otatko kynsiisi jonkun palstalaisen? Onkohan kenties Eerikalle tai mummomuorille vittuiltu vielä tarpeeksi tänään? Vai olisiko torren vuoro? Repeä et ole maininnut vähään aikaan! Etkä YEV:tä! Pitäisiköhän sinun pyöräyttää pari ketjua heistä? Entäs KTS? Oletko häntä ehtinyt herjaamaan ollenkaan viime aikoina? Sinulla sitä työnsarkaa tuossa paskanheitossa riittää.. varo ettet venäytä jäseniäsi kun nakkelet menemään!

        PS. Vai olisiko sinulla Räyhis viimein aika paneutua perusteellisesti siihen lettaksen mysteeriin? Mitä tiesivät poliisit, jotka hälytit asialle, kertoa? Miten kävi "hakkerin"? Lähtikö siltä työpaikka? Näihin odottelemme edelleen vastauksia, jotka vain sinä voinet tietää.

        Kovin olet rauhallinen joo 🤗
        Mutta tiedätkö, että olisit paljon uskottavampi jos et itse olisi multinikki, etkä itse räyhäsi ja vittuilisi 😂❓


      • Valituille_monoa

        Tästä lettaksen kaappaustapauksesta tuli mieleen pari juttua. Niin siis jos paltalaiset eivät tiedä mistä on kyse niin kyse on tämmöisestä, että Räyhiksen tuota usko.vaista edeltänyt "asiallinen nimimerkki" oli lettas. Sitten se "kaapattiin". Räyhis panikoi palstalla ja kertoi hälyttäneensä poliisit asialle. Siis miettikää nyt. Hälytti poliisit?

        No joo... ehkä hän ei oikeasti tehnyt sitä. Niin siis, että ehkä hän ei ollut niin helvetin tyhmä, että oikeasti olisi hälyttänyt poliisit moiselle asialle. Että nimimerkki kaapattiin? "112! Kuinka voimme auttaa? Kaapattu nimimerkki!? Otan heti yhteyttä Supoon..."

        Elikkkä tuota vaihtoehdoiksi jää, että Räyhis joko oli niin absoluuttisen idiootti, että oikeasti vaivasi poliisia jollain paskafoorumin nimimerkkisekoilulla, missä tosiaan ei oikeasti ollut edes kaappauksesta (LOL) kyse, tai sitten hän VALEHTELI. Niin. Kumpikaan juttu ei ole hyvä, mutta tuo vähemmän paha versio on, että hän on valehtelija.

        Tämä siis kannattaa pitää mielessä kun hänen kanssaan täällä asioi. Eipä tuosta tapauksesta muuta tällä kertaa.


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Kovin olet rauhallinen joo 🤗
        Mutta tiedätkö, että olisit paljon uskottavampi jos et itse olisi multinikki, etkä itse räyhäsi ja vittuilisi 😂❓

        Katsopas Räyhis "hyvä", kun minun ei tarvitse nauttia mitään uskottavuutta. Minä mainitsen tosiasioita sinun tekemisistäsi, mitä muutkin palstalaiset ovat havainneet. Kun minä huomautan siitä, että sinä olet multinikki, niin en minä motkota siitä, että käytät useita nimimerkkejä! Olen kertonut jo monta kertaa sinulle, että paskat minä niistä nimimerkkien määristä piittaan. Kyse on siitä, että sinä teet sitä systemaattisesti häiriköidäksesi muita.

        Siitä on kyse siinä kaavassa, että kun sinä joudut tuolla "asiallisella nimimerkilläsi", oli se mikä lettas tai Daavidintähti tai odotan.analyysiasi tai älyn.väläys, tai KotiKisu tai vappunaamari tai naurunpaikka tai f*ucking Tanhupallo nyt hyvänsä, niin sinä peukutat noilla rekatuilla nikeillä omat juttusi, ja räyhäät sitten vielä puskista päälle. KAIKKI TÄÄLLÄ TIETÄVÄT TÄMÄN. Älä siis lässytä kun itsekin tiedät, että minä en ole tällä manipuloimassa ketään tuommoisella tavalla kuin mitä sinä olet.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Tästä lettaksen kaappaustapauksesta tuli mieleen pari juttua. Niin siis jos paltalaiset eivät tiedä mistä on kyse niin kyse on tämmöisestä, että Räyhiksen tuota usko.vaista edeltänyt "asiallinen nimimerkki" oli lettas. Sitten se "kaapattiin". Räyhis panikoi palstalla ja kertoi hälyttäneensä poliisit asialle. Siis miettikää nyt. Hälytti poliisit?

        No joo... ehkä hän ei oikeasti tehnyt sitä. Niin siis, että ehkä hän ei ollut niin helvetin tyhmä, että oikeasti olisi hälyttänyt poliisit moiselle asialle. Että nimimerkki kaapattiin? "112! Kuinka voimme auttaa? Kaapattu nimimerkki!? Otan heti yhteyttä Supoon..."

        Elikkkä tuota vaihtoehdoiksi jää, että Räyhis joko oli niin absoluuttisen idiootti, että oikeasti vaivasi poliisia jollain paskafoorumin nimimerkkisekoilulla, missä tosiaan ei oikeasti ollut edes kaappauksesta (LOL) kyse, tai sitten hän VALEHTELI. Niin. Kumpikaan juttu ei ole hyvä, mutta tuo vähemmän paha versio on, että hän on valehtelija.

        Tämä siis kannattaa pitää mielessä kun hänen kanssaan täällä asioi. Eipä tuosta tapauksesta muuta tällä kertaa.

        Voi voi, sinulla ontodella syvät traumat kun jaksat noita samoja jankutuksi jankuttaa🤗
        Mitäs me nyt keksittäis, että vapautuisit noista traumoistasi ja pääsisit eteenpäin elämässäsi, onko sinula ehdotuksi🤓❓


      • iloinen.yllätys
        Valituille_monoa kirjoitti:

        Jokaisessa ketjussa räyhääminen on kyllä sinun heiniäsi. Sinähän teet sitä, että kun tunnistat jonkun tyypin "viholliseksesi", niin olet sen kimpussa joka ketjussa joko inttäen tuolla profiilillasi, tai herjaten sivunikeilläsi. Ja kun typeryytesi takia itse päädyt löylytetyksi, niin ainoa keinosi on tehdä herjaketjuja "vihollisistasi".

        Ja on muuten aika röykeä heitto, että meikäläinen alentuisi copypasteen. Minä kyllä reippaasti teen joka kommentin erikseen. Sen sijaan olen nähnyt sinun copypasteevan jotain typeryyksiäsi, koska sinä laiskana retaleena et viitsi edes uniikkia kommenttia kirjoittaa. Kaltaisesi luuserit luottavatkin spammaukseen, mikä on tietysti raukkamaista.

        "Jokaisessa ketjussa räyhääminen on kyllä sinun heiniäsi."
        Ilokseni sain huomata, että on yksi ketju, mitä usko.vainen ei onnistunut pilaamaan , vaikka alussa yritti. Siinä ketjussa keskustellaan, muutamaa typerää trollikomenttia lukuunottamatta, asiallisesti ja mielenkiintoisesti.


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Voi voi, sinulla ontodella syvät traumat kun jaksat noita samoja jankutuksi jankuttaa🤗
        Mitäs me nyt keksittäis, että vapautuisit noista traumoistasi ja pääsisit eteenpäin elämässäsi, onko sinula ehdotuksi🤓❓

        Sinäkö et ole jankuttanut täällä samoja juttuja vai? Vähän väliä täällä saa nähdä jotain ilmiselvästi sinun kommenttejasi, joissa kyselet samoja typeriä juttuja, esität samoja typeriä herjoja tai syytöksiä muista palstalaisista. Siis sitä "olet siis homo, olet siis narkkari, olet siis alkkis, olet siis muslimi" -skeidaa. Tuohon päälle se sama vanha paska, että "vihervassarille" jne. Olen nähnyt tuota touhuasi kauan ennen kuin sanallakaan puutuin siihen itse. Kyllä tässä kyse on sinun traumoistasi eikä kenenkään muun. Jotain sinulla on tosi pielessä, kun häiriköit tätä palstaa.


      • Valituille_monoa
        iloinen.yllätys kirjoitti:

        "Jokaisessa ketjussa räyhääminen on kyllä sinun heiniäsi."
        Ilokseni sain huomata, että on yksi ketju, mitä usko.vainen ei onnistunut pilaamaan , vaikka alussa yritti. Siinä ketjussa keskustellaan, muutamaa typerää trollikomenttia lukuunottamatta, asiallisesti ja mielenkiintoisesti.

        Älä mainitse sitä ketjua nyt sitten, niin se saattaa jäädäkin rauhaan ;D


      • iloinen.yllätys kirjoitti:

        "Jokaisessa ketjussa räyhääminen on kyllä sinun heiniäsi."
        Ilokseni sain huomata, että on yksi ketju, mitä usko.vainen ei onnistunut pilaamaan , vaikka alussa yritti. Siinä ketjussa keskustellaan, muutamaa typerää trollikomenttia lukuunottamatta, asiallisesti ja mielenkiintoisesti.

        Aha, ja nyt jatkat toisella multinikillä 😂


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Älä mainitse sitä ketjua nyt sitten, niin se saattaa jäädäkin rauhaan ;D

        Onko joku ketju missä sinä et vielä ole ollut räyhäämässä kymmenilä nikeilläsi 😳❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Onko joku ketju missä sinä et vielä ole ollut räyhäämässä kymmenilä nikeilläsi 😳❓

        On toki. Kaikki ovat. Minä en räyhää, katsos. Räyhäämisellähän ei tietenkään tarkoiteta kommentointia eri nimimerkeillä eri ketjuissa, vaan räyhäämisellä tarkoitetaan tuota sinun käytöstäsi, että kyselet typeriä ja vittuilet puskista huudellen silloin kun et pärjää normaalissa keskustelussa, ja se on valitettavan usein se.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Sinäkö et ole jankuttanut täällä samoja juttuja vai? Vähän väliä täällä saa nähdä jotain ilmiselvästi sinun kommenttejasi, joissa kyselet samoja typeriä juttuja, esität samoja typeriä herjoja tai syytöksiä muista palstalaisista. Siis sitä "olet siis homo, olet siis narkkari, olet siis alkkis, olet siis muslimi" -skeidaa. Tuohon päälle se sama vanha paska, että "vihervassarille" jne. Olen nähnyt tuota touhuasi kauan ennen kuin sanallakaan puutuin siihen itse. Kyllä tässä kyse on sinun traumoistasi eikä kenenkään muun. Jotain sinulla on tosi pielessä, kun häiriköit tätä palstaa.

        Niin, minä kerron mielipiteeni ihan rekatulla nikilläni vaikka ne eivät sinua miellytäkään🤗
        Sinulla on muuten tosi hyvä kotikasvatus. Vanhempasi ovat varmaan ylpeitä sinusta 😉❓


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        On toki. Kaikki ovat. Minä en räyhää, katsos. Räyhäämisellähän ei tietenkään tarkoiteta kommentointia eri nimimerkeillä eri ketjuissa, vaan räyhäämisellä tarkoitetaan tuota sinun käytöstäsi, että kyselet typeriä ja vittuilet puskista huudellen silloin kun et pärjää normaalissa keskustelussa, ja se on valitettavan usein se.

        Eikö sinusta ole koomista, että sinä puhut räyhäämisestä ja multinikeistä🤗❓


      • iloinen.yllätys
        Valituille_monoa kirjoitti:

        Älä mainitse sitä ketjua nyt sitten, niin se saattaa jäädäkin rauhaan ;D

        En tietenkään. Hyvä kun edes yksi ketju pysyy asiallisena.


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, minä kerron mielipiteeni ihan rekatulla nikilläni vaikka ne eivät sinua miellytäkään🤗
        Sinulla on muuten tosi hyvä kotikasvatus. Vanhempasi ovat varmaan ylpeitä sinusta 😉❓

        Ja miten olikaan niiden samojen juttujen jankuttamisen kanssa? Oikeasti ketään ei kiinnosta täällä se, että voi kun jonkun jutut miellyttävät tai eivät miellytä. Tämä on keskustelupalsta ja on selvää, että tällä on erimielisyyksiä. Nyt on kuitenkin kyse siitä, että sinulla ei ole yleensä edes mitään mieltä mitä olla, vaan kaikki antisi täällä on sellaista tyhjänpäiväistä töksäyttelyä, missä et esitä mitään kykyä ajatella itse yhtään mitään, vaan komppaat jotain Patmosta.

        Ja kun sinun sellaisiin typeriin kommentteihisi esitetään joku kiusallinen kysymys tai muu huomio, niin sinä yleensä alat räyhäämään. Silloin siis kuvioihin astuvat multinikkiesi spektri, siis tiedäthän nämä kaikki omat nekalanbaari- ja niuvanniemijuttusi jne. Ja muistathan aina sanoa vähän väliä, että "olet siis muslimi" jne. Ei sinulla ole juttuja millä miellyttää, vaan olet paskanjauhaja vailla mitään oikeaa juttua.


      • iloinen.yllätys kirjoitti:

        En tietenkään. Hyvä kun edes yksi ketju pysyy asiallisena.

        Etkö ole vielä käynyt siellä räyhäämässä kymmenillä nikeilläsi 😳❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Eikö sinusta ole koomista, että sinä puhut räyhäämisestä ja multinikeistä🤗❓

        Minusta esim. se lettas-pelleilysi ja muu naurettava ja lapsellinen, ämmämäinen ja typerä lässytyksesi tällä palstalla on jotain tosi koomista.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Ja miten olikaan niiden samojen juttujen jankuttamisen kanssa? Oikeasti ketään ei kiinnosta täällä se, että voi kun jonkun jutut miellyttävät tai eivät miellytä. Tämä on keskustelupalsta ja on selvää, että tällä on erimielisyyksiä. Nyt on kuitenkin kyse siitä, että sinulla ei ole yleensä edes mitään mieltä mitä olla, vaan kaikki antisi täällä on sellaista tyhjänpäiväistä töksäyttelyä, missä et esitä mitään kykyä ajatella itse yhtään mitään, vaan komppaat jotain Patmosta.

        Ja kun sinun sellaisiin typeriin kommentteihisi esitetään joku kiusallinen kysymys tai muu huomio, niin sinä yleensä alat räyhäämään. Silloin siis kuvioihin astuvat multinikkiesi spektri, siis tiedäthän nämä kaikki omat nekalanbaari- ja niuvanniemijuttusi jne. Ja muistathan aina sanoa vähän väliä, että "olet siis muslimi" jne. Ei sinulla ole juttuja millä miellyttää, vaan olet paskanjauhaja vailla mitään oikeaa juttua.

        Jaahas, aloitit taas alusta. Mutta yritä nyt hyvä ihminen, että SINÄ olet se räyhääjä ja multinikki 😂😂😂


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Minusta esim. se lettas-pelleilysi ja muu naurettava ja lapsellinen, ämmämäinen ja typerä lässytyksesi tällä palstalla on jotain tosi koomista.

        Kerro toki miten itse määrittelit sinun multinikkisi ja kirjotuksesi 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Jaahas, aloitit taas alusta. Mutta yritä nyt hyvä ihminen, että SINÄ olet se räyhääjä ja multinikki 😂😂😂

        Miten niin alusta? Perustele.


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki miten itse määrittelit sinun multinikkisi ja kirjotuksesi 🤗

        Onko tuo olevinaan joku kysymys? En minä ole määritellyt mitään tuollaista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kerro toki miten itse määrittelit sinun multinikkisi ja kirjotuksesi 🤗

        Samaa räyhäämistähän tuo on kuin aikaisemminkin🤗
        Mutta uutena asiana kerro toki miten itse määrittelit sinun oman multinikkeilysi ja kirjotuksesi 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Samaa räyhäämistähän tuo on kuin aikaisemminkin🤗
        Mutta uutena asiana kerro toki miten itse määrittelit sinun oman multinikkeilysi ja kirjotuksesi 🤗

        Mitä lässytät? Juurihan vastasin sinulle, että en ole määritellyt mitään tuollaista. Miksi kysyt uudestaan?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Mitä lässytät? Juurihan vastasin sinulle, että en ole määritellyt mitään tuollaista. Miksi kysyt uudestaan?

        Juu et ole määritellyt omaa käytöstäsi, siksi sitä sinulta sitä pyydänkin nyt 🤗
        Laita sama lataus kun kerrot omista multinikeistäsi ja kirjoituksitasi


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Juu et ole määritellyt omaa käytöstäsi, siksi sitä sinulta sitä pyydänkin nyt 🤗
        Laita sama lataus kun kerrot omista multinikeistäsi ja kirjoituksitasi

        En tiedä mitä olet vetänyt, mutta en saa höpinästäsi selvää. Puhe oli alun perin siitä, ettei Suomi ole kristillinen maa, eikä epäoikeauskovaisen enemmistön kuuluminen kirkkoon siitä sellaista tee. Puhehan sitä ennen oli siitä, että niitä "tosiuskovaisia" on se 7-10 prosenttia. Tästä lähdit vetämään lässyttäen asiaa sivuraiteille. Se on sitä sinun räyhäämistäsi. Miksi tässä pitäisi puhua kenenkään muun touhuista kun sinä lähdit sotkemaan tätä säikeen aihetta pelleilyilläsi? Niin, varmaan siksi, että sinä et juuri ajattele mitään, etkä enää osannut kommentoida itse asiaan mitään.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        En tiedä mitä olet vetänyt, mutta en saa höpinästäsi selvää. Puhe oli alun perin siitä, ettei Suomi ole kristillinen maa, eikä epäoikeauskovaisen enemmistön kuuluminen kirkkoon siitä sellaista tee. Puhehan sitä ennen oli siitä, että niitä "tosiuskovaisia" on se 7-10 prosenttia. Tästä lähdit vetämään lässyttäen asiaa sivuraiteille. Se on sitä sinun räyhäämistäsi. Miksi tässä pitäisi puhua kenenkään muun touhuista kun sinä lähdit sotkemaan tätä säikeen aihetta pelleilyilläsi? Niin, varmaan siksi, että sinä et juuri ajattele mitään, etkä enää osannut kommentoida itse asiaan mitään.

        Sinä vaihdoit aihetta kun aloit räyhätä ja solvata minua samoila vanhoilla räyhäämisilläsi.
        Ole nyt hyvä ja analysoi myös itsesi koska ilmeisti pidät multinikkelyäsi ja räyhäämistäsi fiksuna toimintana 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinä vaihdoit aihetta kun aloit räyhätä ja solvata minua samoila vanhoilla räyhäämisilläsi.
        Ole nyt hyvä ja analysoi myös itsesi koska ilmeisti pidät multinikkelyäsi ja räyhäämistäsi fiksuna toimintana 🤗

        Älä jauha paskaa. Sinä vaihdoit aihetta sen "älä minulle saarnaa" -bullshittisi myötä. Näimme taas, ettei sinusta ollut keskustelemaan aiheesta, mistä sinä kuitenkin itse aloitit.


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Sinä vaihdoit aihetta sen "älä minulle saarnaa" -bullshittisi myötä. Näimme taas, ettei sinusta ollut keskustelemaan aiheesta, mistä sinä kuitenkin itse aloitit.

        Onko sinusta sinun käytöksesi asiallista 😳❓


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Sinä vaihdoit aihetta sen "älä minulle saarnaa" -bullshittisi myötä. Näimme taas, ettei sinusta ollut keskustelemaan aiheesta, mistä sinä kuitenkin itse aloitit.

        Ole nyt hyvä ja analysoi myös itsesi koska ilmeisti pidät multinikkelyäsi ja räyhäämistäsi fiksuna toimintana 🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Onko sinusta sinun käytöksesi asiallista 😳❓

        Älä yritä uudelleen vaihtaa puheenaihetta. Olemme jo kerran päätyneet siihen, että sinä luisutat tätä juttua sivuun aiheesta koska et osaa keskustella. Ja kaikki myös tietävät, että kysymyksesi on vilpillinen, koska et ole itse asiallinen. Ei ainakaan se miten häiriköit täällä toisia kirjoittajia, edusta asiallisuutta.


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Ole nyt hyvä ja analysoi myös itsesi koska ilmeisti pidät multinikkelyäsi ja räyhäämistäsi fiksuna toimintana 🤗

        Ole nyt hyvä ja analysoi valehtelitko lettas-nimimerkkikohussasi vai olitko oikeasti niin vitun tyhmä, että otit yhteyttä poliisiin?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Älä yritä uudelleen vaihtaa puheenaihetta. Olemme jo kerran päätyneet siihen, että sinä luisutat tätä juttua sivuun aiheesta koska et osaa keskustella. Ja kaikki myös tietävät, että kysymyksesi on vilpillinen, koska et ole itse asiallinen. Ei ainakaan se miten häiriköit täällä toisia kirjoittajia, edusta asiallisuutta.

        Etkö kestä sitä, että sinusta keskustelaan mutta sinulla on oikeus räyhätä ja solvata minua 😂❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Etkö kestä sitä, että sinusta keskustelaan mutta sinulla on oikeus räyhätä ja solvata minua 😂❓

        Etkö kestä sitä, että lettas-nimimerkkisi kaappauskohusta keskustellaan?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Ole nyt hyvä ja analysoi valehtelitko lettas-nimimerkkikohussasi vai olitko oikeasti niin vitun tyhmä, että otit yhteyttä poliisiin?

        Vieläkö jaksat vanhaa nikkiäni jauhaa 🤗 Minähän ilmoitin muutoksesta reiilusti. Ilmeisesti sinä teit sen leIIas feikkinikin, eiks niin 😂❓



      • iloinen.yllätys
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinä vaihdoit aihetta kun aloit räyhätä ja solvata minua samoila vanhoilla räyhäämisilläsi.
        Ole nyt hyvä ja analysoi myös itsesi koska ilmeisti pidät multinikkelyäsi ja räyhäämistäsi fiksuna toimintana 🤗

        Luin tätä ketjunpätkää taaksepäin. Sinä teit siinä ensimmäisen solvaavan kommentin tuolle "Valitulle_monoa", kirjoittamalla loppuun "Olet sinä järjen jättiläinen😂"

        usko.vainen
        19.3.2018 21:00
        Valituille_monoa kirjoitti:
        Varmaan laiskuuttaan. Kun siihen voi vain kuulua tekemättä mitään eikä se eroaminen itsestään tapahdu. Onhan kuitenkin selvä asia, että mikäli se 7-10 tosiuskovaisprosentti pitää paikkansa, niin Suomi ei ole kristillinen maa. Enemmän Suomi olisi esim. ateistinen maa. Ateisteja on se parisenkymmentä prosenttia - ainakin sen verran ymmärtää olevansa ateisti. Jotkuthan eivät tiedä olevansa ateisteja, vaan möläyttävät jotain niinkin typerää, että "en mä mihkään jumaliin usko, mut en mä mikään ateisti ole".
        Näytä lisää
        Aha, että suomalainen maksaa laiskuuttaan kirkollisveroja.

        Olet sinä järjen jättiläinen😂


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Vieläkö jaksat vanhaa nikkiäni jauhaa 🤗 Minähän ilmoitin muutoksesta reiilusti. Ilmeisesti sinä teit sen leIIas feikkinikin, eiks niin 😂❓

        Ei tässä puhuta siitä nimimerkkisi vaihdoksesta, sehän tiedetään, että sinulla niitä rekisteröityjä "asiallisia nimimerkkejä" on riittänyt. Puhe on siitä, että väitit silloin ilmoittaneesi poliisille siitä "nimimerkkikaappauksesta". Kysymys kuuluu: ilmoititko poliisille, vai VALEHTELITKO vain tehneesi niin?

        Miten et pysty tuohon vastaamaan? Ajattele nyt hetki taktisesti. Vastaa tuohon jotain järkevää - siis kerrankin vastaa johonkin jotain järkevää, ja se on heti PR-voitto sinulle jos onnistut. Me tiedämme tämän tilanteen, että voit myös myöntää valehdelleesi. Se on tiukka paikka. Voit myös myöntää olleesi idiootti ja vaivanneesi poliisia turhaan. Miten on?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Ei tässä puhuta siitä nimimerkkisi vaihdoksesta, sehän tiedetään, että sinulla niitä rekisteröityjä "asiallisia nimimerkkejä" on riittänyt. Puhe on siitä, että väitit silloin ilmoittaneesi poliisille siitä "nimimerkkikaappauksesta". Kysymys kuuluu: ilmoititko poliisille, vai VALEHTELITKO vain tehneesi niin?

        Miten et pysty tuohon vastaamaan? Ajattele nyt hetki taktisesti. Vastaa tuohon jotain järkevää - siis kerrankin vastaa johonkin jotain järkevää, ja se on heti PR-voitto sinulle jos onnistut. Me tiedämme tämän tilanteen, että voit myös myöntää valehdelleesi. Se on tiukka paikka. Voit myös myöntää olleesi idiootti ja vaivanneesi poliisia turhaan. Miten on?

        Sinulla ei olekaan muita kuin rekkaamattomia nikkejä, mitäs nyt tehdään 😂❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Toki kestän, minähän tein siitä aloituksenkin 🤗
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14717874/mina-lettas-olen-nyt-usko-vainen

        Jooh, mutta nyt on kyse siitä, että ilmoititko sinä epäilemästäsi nimimerkkikaappauksesta poliisille vai etkö ilmoittanut? Eli siis tuhlasitko poliisin aikaa typeryyttäsi, vai valehtelitko sellaisesta hätäpäissäisi? Entäs se väite, että kaappaajan työnantajaan on otettu yhteyttä? Mites se? Kerro nyt vaan! Vai ovatko uskovat noin kieroja paskoja ja tuppisuita kuin tosipaikka tulee?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Jooh, mutta nyt on kyse siitä, että ilmoititko sinä epäilemästäsi nimimerkkikaappauksesta poliisille vai etkö ilmoittanut? Eli siis tuhlasitko poliisin aikaa typeryyttäsi, vai valehtelitko sellaisesta hätäpäissäisi? Entäs se väite, että kaappaajan työnantajaan on otettu yhteyttä? Mites se? Kerro nyt vaan! Vai ovatko uskovat noin kieroja paskoja ja tuppisuita kuin tosipaikka tulee?

        En ilmoittanut sinusta poliisislle 😂 Joko nyt helpottaa 😂😂😂
        Mihin muuten perustuu käsityksi siitä, että sinä olisit jotenkin viisaampi kuin minä😳❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Sinulla ei olekaan muita kuin rekkaamattomia nikkejä, mitäs nyt tehdään 😂❓

        No mitäs pitäisi voida tehdä? En minä ainakaan, helkkari soikoon, poliisille ilmoittaisi jos "kaappaisit" nimimerkkini, enkä olisi myöskään niin naurettava lälläri, että väittäisin ilmoittaneeni. Mites kävi lettaksen kanssa? Ilmoititko oikeasti vai VALEHTELITKO?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        No mitäs pitäisi voida tehdä? En minä ainakaan, helkkari soikoon, poliisille ilmoittaisi jos "kaappaisit" nimimerkkini, enkä olisi myöskään niin naurettava lälläri, että väittäisin ilmoittaneeni. Mites kävi lettaksen kanssa? Ilmoititko oikeasti vai VALEHTELITKO?

        Mikä ahistaa 😂❓


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        En ilmoittanut sinusta poliisislle 😂 Joko nyt helpottaa 😂😂😂
        Mihin muuten perustuu käsityksi siitä, että sinä olisit jotenkin viisaampi kuin minä😳❓

        Miten niin minusta? Kenestä sitten ilmoitit? Sinähän sanoit ilmoittaneesi. Kysymys kuului, että ilmoititko siitä uskomastasi "nimimerkkikaappauksesta" oikeasti poliisille vai VALEHTELITKO asiasta. Puhuit myös, että kaappaajan työnantajalle olisi ilmoitettu. Ilmoititko?


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Mikä ahistaa 😂❓

        Ei mikään. Ahdistiko sinua silloin kun puhuit, että ilmoitit poliisille "nimimerkkikaappauksesta"? Kai sinua on ahdistanut, koska eihän kukaan nyt turhaan poliisiin ottaisi yhteyttä... eihän? Tai eikai kukaan toisaalta valehtelisi sellaisesta myöskään? Eihän?


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Miten niin minusta? Kenestä sitten ilmoitit? Sinähän sanoit ilmoittaneesi. Kysymys kuului, että ilmoititko siitä uskomastasi "nimimerkkikaappauksesta" oikeasti poliisille vai VALEHTELITKO asiasta. Puhuit myös, että kaappaajan työnantajalle olisi ilmoitettu. Ilmoititko?

        Nyt kuule tunnen syyllistyväni maanikon yllyttämiseen, joten lopetan tähän 😂
        Yritä päästä eteenpäin noista jankutuksistasi olet jankuttanut niitä kohta kaksi vuotta🤗


      • Valituille_monoa
        usko.vainen kirjoitti:

        Nyt kuule tunnen syyllistyväni maanikon yllyttämiseen, joten lopetan tähän 😂
        Yritä päästä eteenpäin noista jankutuksistasi olet jankuttanut niitä kohta kaksi vuotta🤗

        Aijaa. Eli jää siis edelleen kysymykseksi, että olitko sinä Räyhis pölvästi, joka otti yhteyttä poliisiin kuvittelemasi "nimimerkkikaappauksen" (LOL) takia, vai olitko niin säälittävä paska, että valehtelit niin tehneesi. Samoin jää selvittämättä, että otitko, tai ottiko joku muu yhteyttä "kaappaajan" työnantajaan, kuten väitit, vai oliko sekin vain naurettavan luuserin hätäpaskaista valehtelua.


      • Valituille_monoa

        No mutta, tulipa niitä Räyhiksen herjaviestejä tai ketjuja lisää tai ei, niin mikä on illan opetus sitten? No se, että älä Räyhis käy itteäs fiksummille hillumaan. Sinä hemmetin häiriintynyt prinsessa luulet omistavasi tämän palstan. Vittuilet täällä ihmisille, koetat kiusata niitä joista et tykkää. Ei tämä maailma pelaa noin. Kun touhuusi kyllästytään, niin SINUT uuvutetaan ja SINÄ LUOVUTAT.

        Tämä palsta on keskustelua varten. Maailma on tarpeeksi hankala paikka muutenkin, ja meidän kaikenlaisten keskenämme eri tavoin ajattelevien on tultava keskenämme toimeen. Olisi kiva, jos voisimme vaihtaa ajatuksiamme täällä rauhassa. Se onnistuu oikeasti niin uskovien kuin ei-uskovienkin kesken. Siihen ei vain tarvita mitään sotkua väliin lässyttäjiltä. Katso Räyhis kotona vaikka piirrettyjä äläkä sekaannu asioihin, joihin järkesi ei riitä ja anna muiden keskustella rauhassa.

        Äläkä kuvittele kuittaavasi tätä jollain klassikkoscheissellasi kuten "miksi kirjoitat itsellesi", koska kyllä kaikki tietävät, että sinulle, usko.vainen, minä tämän kirjoitin.


      • Valituille_monoa

        Hahaa, en kukaan, Räyhis "hyvä". Minä olen kostaja kyberavaruudesta, ja lorottelen niskaasi samaan aikaan kun sinä yrität viihdyttää itseäsi vittuilemalla noille vakkareille. Ja sinä säälittävä pelle luulet, että kaikki eivät tiedä, että nuo naurettavat kuittailusi ovat omiasi, vaikka väititkin juuri loikkineesi tästä keskustelusta haneen!


      • Valituille_monoa kirjoitti:

        Hahaa, en kukaan, Räyhis "hyvä". Minä olen kostaja kyberavaruudesta, ja lorottelen niskaasi samaan aikaan kun sinä yrität viihdyttää itseäsi vittuilemalla noille vakkareille. Ja sinä säälittävä pelle luulet, että kaikki eivät tiedä, että nuo naurettavat kuittailusi ovat omiasi, vaikka väititkin juuri loikkineesi tästä keskustelusta haneen!

        Räyhis on tyhmä kuin strutsi. Kun se pistää päänsä hiekkaan, niin se kuvittelee, ettei sitä nähdä. Ei nähdä, vaikka sen pyylevä ego on niin turvonnut, että se haittaa jo muiden näkyvyyttä.

        ps ihan hyvin väänsit räyhikseltä niskat nurin ja annoit sähköpiiskaa läskipeffaleen, kun ei se yleensä luiki tuolla tavoin karkuun. Parasta oli, kun sen oma aloitus kaatui sen omaan niskaan.


      • Räysk-räysk
        qwertyilija kirjoitti:

        Räyhis on tyhmä kuin strutsi. Kun se pistää päänsä hiekkaan, niin se kuvittelee, ettei sitä nähdä. Ei nähdä, vaikka sen pyylevä ego on niin turvonnut, että se haittaa jo muiden näkyvyyttä.

        ps ihan hyvin väänsit räyhikseltä niskat nurin ja annoit sähköpiiskaa läskipeffaleen, kun ei se yleensä luiki tuolla tavoin karkuun. Parasta oli, kun sen oma aloitus kaatui sen omaan niskaan.

        Löytääkö pikkukoirasi sinut sieltä hiekasta?


      • HyväAnalyysi
        qwertyilija kirjoitti:

        Räyhis on tyhmä kuin strutsi. Kun se pistää päänsä hiekkaan, niin se kuvittelee, ettei sitä nähdä. Ei nähdä, vaikka sen pyylevä ego on niin turvonnut, että se haittaa jo muiden näkyvyyttä.

        ps ihan hyvin väänsit räyhikseltä niskat nurin ja annoit sähköpiiskaa läskipeffaleen, kun ei se yleensä luiki tuolla tavoin karkuun. Parasta oli, kun sen oma aloitus kaatui sen omaan niskaan.

        "Tää on muuten totta!" sanoi Pekka Reinikainenkin :)


      • usko.vainen kirjoitti:

        Nyt kuule tunnen syyllistyväni maanikon yllyttämiseen, joten lopetan tähän 😂
        Yritä päästä eteenpäin noista jankutuksistasi olet jankuttanut niitä kohta kaksi vuotta🤗

        Mielenkiintoista että sinä uskovana saat sitten nimitellä toista maanikoksi.

        Aloittajan kysymys sinulle on siis: Miltä tuntuu solvata, nimitellä ja rääpiä ihmisiä sen takia, että he ajattelevat eri tavalla kuin te ja heillä on erilaiset arvot kuin teillä?


    • Hyshyshiljaa

      Arvothan ovat ihmisten omia laatimia muka moraali asioita esteitä ilman estoja vapauteen. Jos totta puhutaan ihminen on vain vapaa yöllä untaan nähdessään vaikka vain naapurin rouvvastaan.

    • "Miltä se tuntuu kun ette pysty vaikuttamaan siihen, että ihmiset uskovat Jumalaan ja Raamattuun Jumalan sanana?"

      Minun puolestani sinä tai kuka muu tahansa saa uskoa mihin Jumalaan tahansa ja mihin kirjaseen tahansa niin kauan kun se usko ei ole vaaraksi ympäristölle tai sitä uskoa ei käytetä muiden ihmisten, jotka eivät usko samoin, oikeuksien raajamiseen.

      "Entä, miltä se tuntuu kun kaikista solvauksistanne huolimatta ihmiset uskoat myös, että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen liitto, eikä homoliitot ole avioliittoja?"

      Minun puolestani saatte uskoa noin ihan vapaasti.

      "Miltä tuntuu solvata, nimitellä ja rääpiä ihmisiä sen takia, että he ajattelevat eri tavalla kuin te ja heillä on erilaiset arvot kuin teillä?"

      Eri mieltä oleminen ei ole solvaus. Puututko sinä muuten siihen että tälläkin palstalla erinäiset "uskovat" nimittelevät niitä ketkä ovat eri mieltä asioista heidän kanssaan?

    • Anonyymi

      Hyvä alotus!

      • Juu.

        On aivan selvää, että kun ihminen alkaa uskoa mitä suuri saarnaaja sanoo, niin sen jälkeen ei järkipuhe mene päähän.


    • Anonyymi

      Se ketuttaa aivan sairaasti

      • Anonyymi

        Tuntuu todella pahalta. Amen


    • En tiedä kuka on onnistunut tai epäonnistunut, mutta uskovien osuus Suomessa laskee nopeasti.

      "Kristinuskon Jumalaan uskovien määrä on lähes puolittunut 2000-luvulla. Kun vuonna 1999 47 prosenttia suomalaisista kertoi uskovansa kristinuskon Jumalaan, vuonna 2019 prosentti oli 25. Muilla tavoin Jumalaan uskovien osuus laski 27 prosentista 18 prosenttiin."

      https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tutkijan-mukaan-2010-luku-oli-kaannekohta-usko-jumalaan-romahti-ja-kristinusko-alkoi-nayttaa-nuorten-silmissa-vieraalta-osa-tyontekijoista-on-henkis-1#de3c0457

      Tutkimuksen mukaan siis Jumalaan uskoo 25% 18% = 43%. Ateistit/agnostikot/ignostikot ovat enemmistö.

    • Anonyymi

      Kurjaltahan se tuntuu, etteivät sellaisetkaan ihmiset jotka kertovat uskovansa Jumalaan, vaivaudu elämään Raamatun opetusten mukaan tuhoamatta luontoa. Ahneus vie kalat järvestä, juomaveden janoisilta, ruuan nälkäisiltä, muuttaa terweet sairaiksi.
      ... ja palstalla ratkaisu ihmiskunnan olemassaolon edellytyksiin näkyy kytkeytyvän aina vaan yhden seksuaalisen suuntautumisen kritisoimiseen.

      Voitko kertoa mitä todellista merkitystä samaa sukupuolta olevien avioliitoilla on humanitäärisen katastrofin jatkumiselle niin afrikassa kuin persianlahdella, aasiassa ja etelä-amerikassa?

      Itselläni kokemuksia ainoastaan avioliitosta vastakkaisen sukupuolen kanssa, voitko siis kertoa miten samaa sukupuolta olevien välisestä avioliitosta on tullut sinulle Raamatullinen ongelma, kun Raamattu ei vaikuta ongelmaasi tunnistavan?

    • Anonyymi

      Eivät osaa vastata.

    • Anonyymi

      En ole havainnut ateistien harjoittavan kovinkaan paljon suoraa yksilöihin kohdistuvaa käännytystä. Kuitenkin avoimella uskomusten kyseenalaistamisella (sekä suvaitsevaisempien uskonnollisten näkemysten esintuonnilla) voi olla paljonkin vaikutusta uskontojen vaikuttavuuden vähentymiseen. Saattaisin itsekin vielä olla jollakin tasolla jumaluskovainen, jos en olisi nuorempana opiskeluaikoina istunut kymmeniä iltoja seurassa, jossa näistä asioista käytiin debattia.

      -liitonarkki

    • Anonyymi

      Kyllä uskonnosta luovutaan enenevissä määrin ja kirkosta erotaan. Säälittää kirkon tulevaisuus kun seurakuntalaiset loppuvat vaikka ateisti olenkin.

    • Anonyymi

      utgy hihututtu

    • Anonyymi

      Pahalta tuntuu.

      a.teisti

      • Anonyymi

        Selvä!


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe