Väkivaltainen isäpuoli

apuatarvitseva_

Hei, olen kohta 14-vuotias poika, ja vanhempani erosivat kun olin vielä nuori. Sitten molemmat vanhempani saivat uudet kumppanit, ja tämänhetkinen isäpuoleni uhkailee/on käyttänyt väkivaltaa suuttuessaan monta kertaa.
Hän suuttuu hyvin herkästi, ja sitten se vain menee yli.
Huonekaluja hakataan ja tavaroita rikotaan sekä viskotaan. Isäpuoleni on ennen minua tukistanut, mutta se on loppunut. Nykyään hän ottaa leuastani kiinni, ja puristaa kovaa. Jos sitten itseään puolustaa, hän tekee tämän uudestaan tai alkaa tönimään voimalla.
Monessa tilanteessa äitini ei ole paikalla, ja kun kerron hänelle, ei hän sitten usko tapahtumia, tai vähättelee niitä. Ja jos äitini on paikalla, hän vain katsoo vierestä.
Isäni kanssa minulla on aina mennyt paljon paremmin ja olen aina onnellinen kun olen hänen luonaan, ja olen halunnutkin muuttaa hänelle asumaan jo monta vuotta, mutta koulun vaihtaminen on ollut ongelmana. Nyt olen saanut tarpeeksi tästä toistuvasta huudosta ja väkivallasta/väkivallalla uhkailista, ja haluasin muuttaa isälleni asumaan.
Mitä minun pitäisi tässä tilanteessa tehdä?

11

2747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet rohkea kun kerrot tilanteesta. Ikinä koskaan sinua ei saa koskea väkivaltaisesti.
      Ota yhteyttä:
      https://www.riku.fi/fi/etusivu/

      Älä enää yritä jaksaa tuota! Toki voit ottaa videokuvaa mutta silti heti hae apua tuolta!
      Saat laittaa mullekin viestiä ja autan mitä voin.

      Sun kuuluu saada olla huoleton hölmö teini. Mahtava että isän kanssa on hyvin asiat.

    • kirkkis

      Jos äitisi haluaa elää ja asua tuon miehen kanssa, niin sille et voi tehdä mitään. Mutta itsesi puolesta voit tehdä. Haluat muuttaa isäsi luokse asumaan. Olet sen ikäinen, että sinulla on oikeus jo itse päättää siitä asiasta.
      Ihan ensiksi kerro tästä kaikesta isällesi. Jos isäsi mielestä ei muuttamiselle ole esteitä, niin sitten vain muutat hänen luokseen. Isäsi kyllä hoitaa käytännön järjestelyt. Äitisi ei voi muuttoasi estää, kun olet jo tuon ikäinen. Ja kaikkein vähiten siihen voi puuttua isäpuolesi.
      Jos joku lastenvalvoja tms haluaa puhua kanssasi, kerro asiat niin kuin ne ovat, kuten tännekin kirjoitit.

    • hgdrhgir

      Pakkaat kassis ja muutat heti isälles, jos ei esteitä sillä puolen ole. Pelko salpauttaa kehitystäsi ja mahdollisuuksiasi niin, että mite pikemmin tilanteesi paranee sitä parempi. Koeta purkaa kokemuksesi jonkin tajuisen olennon kanssa. Kerro myös isällesi mitä olet kokenut. Väkivalta sinua khtaan on rikollista. Muista että Sinun tehtäväsi ei ole pitää huolta äidistäsi vaan äitisi Sinusta. Hän ei nyt näytä kykenevän tehtäväänsä.

    • Hei,
      Hyvä, että olet lähtenyt hakemaan apua tilanteeseesi. Ikävä kuulla, että isäpuolesi on käyttäytynyt väkivaltaisesti suuttuessaan. On harmillista ettei äitisi ole suhtautunut tilanteeseen niin vakavasti ja koet, ettei hän usko tapahtumia. On tärkeää, että et jää tämän asian kanssa yksin. Meillä jokaisella on oikeus turvalliseen kotiin ja fyysiseen koskemattomuuteen.

      Onko sinulla ketään luotettavaa aikuista kenelle voisit kertoa asiasta, esimerkiksi isällesi, koulussa terveydenhoitajalle tai kuraattorille? Voisitko näyttää tämän kysymyksesi isällesi, jotta hän saisi hyvän käsityksen tilanteestasi?

      Voit halutessasi tulla juttelemaan asiasta myös Rikosuhripäivystyksen chattiin. RIKUchat on auki arkisin klo 9-15 ja maanantai-iltaisin klo 17-19. Hae rohkeasti apua itsellesi.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    • asiantuntijamukamas

      heh,hee

    • tunnetkosinä
    • rohkeastivaan

      Ota yhteyttä Rikosuhripäivystykseen!

      Sinun ainutta nuoruusikää ei kukaan saa pilata!
      Muuta ehdottomasti isäsi luo, voit helposti vaihtaa koulua, ihan uusi kokemus ja saat uusia ystäviä!

      Kerro lastensuojeluviranomaisille että isäpuolesi on väkivaltainen ja kohtelee sinua huonosti, ja että äitisi ei välitä tilanteesta.

      Tuollainen tilanne ei ole normaali nuorelle pojalle, sinun pitää saada kasvaa rauhallisessa ympäristössä!
      Isäsi auttaa sinua!

      Voit muuten tehdä poliisi-ilmoituksen isäpuolestasi!

      Miksi äitisi on tuollaisen kanssa?

      • kuutamo7

        Kävele poliisilaitokselle ja ilmianna isäpuolesi. Rukoile enkeleitä avuksi. Älä kuitenkaan kerro ilmiannosta kotona tai kenellekään joka kertoo asiasta isäpuolelle ihan oman turvallisuutesi takia.


    • witunvahapäivitys

      uusia päivityksiä tulossa

      Synaptics - Input - Synaptics PS/2 Port TouchPad

    • Uskon että itse provosoit tilannettasi kotonasi vain pahemmaksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe