Traumat isäpuolesta...

imdone

Olen 12 vuotias tyttö... about kaksi vuotta sitten isäuoleni asui meillä, (hän ei ollut suomalainen). Isäuoleni hakkasi äitiäni, kukaan ulkopuolinen tästä ei tiennyt kuin minä... sitä helvettiä jatkui monia kuukausia kunnes hänen viisuminsa loppui ja hänen täytyi palata kotimaahansa. Menin jokayä itkien nukkumaan ja pelkäsin että joku kerta hän lyö niin kovaa että äitini kuolee. Entinen isäpuoleni ei koskaan tehnyt meille lasille mitään, hän kyllä tiesi että minä tiesin siitä että hän pahoinpiteli äitiäni. Minulla on traumat, hän joka kerta vannoi muuttuvansa mutta sitä ei koskaan tapahtunut. Olen alkanut syyttää itseäni, olin ainoa joka siitä tiesi joten miksi en kertonut kenellekkään, en uskaltanut, en pystynyt koska pelkäsin. Mutta jos olisin mennyt väliin ehkä kaikki olisi mennyt toisin. Minulla on niin syyllinen olo tästä, en kestä tätä enään, olen aivan lopussa. En tiedä mitä sanoa, en haluaisi uhua tästä äitini kanssa koska en halua että hän vajoaa uudestaan pohjalle. Nyt minulla on uusi isäpuoli joka tulee suomeen kesällä, mitä jos hän on samanlainen. olen loppu tähän kaikkeen...

14

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi sua :( !!

      Jos sama jatkuu niin sun pitää oikeasti ottaa lastensuojeluun yhteyttä: https://www.lastensuojelu.info/en/
      ja rikosuripäikkäriin:
      https://www.riku.fi/fi/etusivu/

      ei nuo lopeta maailmaa, ne aloittaa sen :)
      Ei sun tarvi kantaa tuota vastuuta, sun pitää saada olla lapsi vielä ja leikkiä :) Mä oon iso 100kg kaljupäinen mies ja osaan puollustaa itseäni ja muita mutta minäkin olin 11v pieni ihminen joka pelkäsi...näin pahaa enkä uskaltanut puuttua ja puollustaa, se vaivaa vieläkin mutta samalla se muutti minua; ketään ei koskaan enää ikinä kiusata kun minä olen paikalla.

      Olet uskomattoman rohkea! Ota yhteyttä noihin tahoihin, ei mikään mitä siitä seuraa ole huonompaa kuin mistä kerrot. Ei elämän tarvi olla selviytymistä.

      Mulleki saa laittaa viestiä.

      • imdone

        Kiitos valtavasti vastauksestasi! Mutten silti tiedä mitä tehdä :(


      • Mä nostan sinulle hattua ja olen hiljaa hetken....olisimpa ollut itse yhtä rohkea kauan aikaa sitten, ja yhtä fiksu. Ja olisimpa pelastanut erään toisen ihmisen....:( Olin pelkuri. Tänään puhuin hänen kanssaan. Afrikassa sain uuden tilaisuuden basaarissa kun hän joutui kohteeksi jälleen kerran....shakaalit iskee juomapaikalla heikkoihin. Olin the devil x 1000 ja vaikka mulle huudettiin tappouhkauksia niin kaikki huutajat teki sitä kaukaa, osa ei pystynyt huutamaan... :)


        Sinä olet ihana hieno ja tärkeä ihminen, eikä sinun tarvitse olla vastuussa tuosta paskasta, sinä et voi siihen vaikuttaa. Tärkein ja ainoa asia tässä tilanteessa olet sinä.

        Sinä olet rakastettava kallis arvokas ihminen jonka pitää saada olla turvassa ja elää elämää jossa haaveillaan kivoista jutuista. Muista ettei mikään ole lopullista...

        Soita: 116 006 päivystää ma-ti klo 13-21 ke-pe klo 17-21

        Älä rakas ihminen enää jatka ja odota, oikeasti. Sun väliinmeno tai muu olisi ehkä johtanut siihen että et olisi enää tänne kirjoittamassa. Ammattilaiset auttavat vaikka koskaan se ei ole ihanne tilanne, mutta pelko loppuu...ja ajan kanssa sitten ehkä tilanteet muuttuvat. Et saa enää jatkaa tuossa pelossa!

        Oispa supermiesviitta niin lentäisin apuun.

        Kirjoita jos tarvitset apua tai tukea.


      • kirittäjä

        Kiitos sinulle

        kaikkien meidän vaikeissa tilanteissa olevien ja olleiden puolesta. <3

        Maailma on onneksi hiljalleen päivittymässä oikeudenmukaisemmaksi näidenkin asioiden suhteen.


      • imdone
        ca.frigus kirjoitti:

        Mä nostan sinulle hattua ja olen hiljaa hetken....olisimpa ollut itse yhtä rohkea kauan aikaa sitten, ja yhtä fiksu. Ja olisimpa pelastanut erään toisen ihmisen....:( Olin pelkuri. Tänään puhuin hänen kanssaan. Afrikassa sain uuden tilaisuuden basaarissa kun hän joutui kohteeksi jälleen kerran....shakaalit iskee juomapaikalla heikkoihin. Olin the devil x 1000 ja vaikka mulle huudettiin tappouhkauksia niin kaikki huutajat teki sitä kaukaa, osa ei pystynyt huutamaan... :)


        Sinä olet ihana hieno ja tärkeä ihminen, eikä sinun tarvitse olla vastuussa tuosta paskasta, sinä et voi siihen vaikuttaa. Tärkein ja ainoa asia tässä tilanteessa olet sinä.

        Sinä olet rakastettava kallis arvokas ihminen jonka pitää saada olla turvassa ja elää elämää jossa haaveillaan kivoista jutuista. Muista ettei mikään ole lopullista...

        Soita: 116 006 päivystää ma-ti klo 13-21 ke-pe klo 17-21

        Älä rakas ihminen enää jatka ja odota, oikeasti. Sun väliinmeno tai muu olisi ehkä johtanut siihen että et olisi enää tänne kirjoittamassa. Ammattilaiset auttavat vaikka koskaan se ei ole ihanne tilanne, mutta pelko loppuu...ja ajan kanssa sitten ehkä tilanteet muuttuvat. Et saa enää jatkaa tuossa pelossa!

        Oispa supermiesviitta niin lentäisin apuun.

        Kirjoita jos tarvitset apua tai tukea.

        En tiedä mitä sanoa :Oo olet valtavan hieno ihminen!


      • Mä olen vain ihminen toiselle ihmiselle. Ehkä sitä mitä oisin toivonut joskus itsellenikin, Pochahontasin Viisasta puuta :) En ole välttämättä viisain mutta olen luovuttamattomin ja uskon hyvään :) Ja sinuun! Sä teet vielä ihmeitä :)


      • kirittäjä kirjoitti:

        Kiitos sinulle

        kaikkien meidän vaikeissa tilanteissa olevien ja olleiden puolesta. <3

        Maailma on onneksi hiljalleen päivittymässä oikeudenmukaisemmaksi näidenkin asioiden suhteen.

        Mä vain toivoisin ettei maailmassa tehtäisi kenellekään pahaa ja jokainen saisi olla oma rikas itsensä. Samaan aikaan en usko suvaitsevaisuuteen sillä merkityksellä mikä sille nykyään annetaan koska siitä seuraa uusi ja iso määrä erilaisia uhreja ja väkivallan tekoja mitä me ei olla tottu kokemaan ja näkemään(aika hirmu ajatus).

        Mutta aina sitä apua ja avun hakemista, tilanteissa taistelu/huuto/soitto ja kaikki itsepuollustus mitä löytyy. Se sisäisen turvassa olon löytyminen vaatii aikaa ja huomiota. Imdonen ei ois pitänyt ikinä joutua tuohon tilanteeseen ja kun joutui niin ihana upea ihminen että uskalsi sanoa ääneen! Meikä on ihan cheerleader tässä for Imdone vaikkei kaksoisakseli ehkä mee. Välill pitää palata Harry Potterin maailmaan että jaksaa katella tätä nykystä.


    • suojelkaalapsia

      Itseäsi et saa syyllistää tapahtuneista olet vielä lapsi ja äitisi on vastuussa hyvinvoinnistasi. Tapahtunutta ei voi muuttaa ja nyt sulla pelko tulevasta. Kannattaisi nyt kuitenkin puhua äitisi kanssa tästä koska asia sinua vaivaa kovasti. Lapsien ei kuulu murehtia aikuisten asioita, järkevä aikuinen suojelee lastansa. Sulla on oikeus turvalliseen elämään ilman pelkoa muista se. Tsemppiä!

    • terroristitpoiss

      Niin siinä käy kun otetaan pipipää terroristeja suomeen

    • kouluuntakaisin

      Mikä helvetin "about", jokos on suomenkieli unohtunut, yhden ENG.kielisen sanan takia.

      • werty

        Miks äidinkielen "opet" keskittyy tällaisilla palstoilla kieliasu kirjoittamisen pätemiseen. .. Lue asia ja vastaa siihen tai ole hiljaa..
        Etkö näe et lapsella on ihan oikeesti hätä ja sinä nipotat kielijutuista...
        En nimittele ihmisiä mut nyt tekis mieli käyttää viisaan vastakohtaa


      • werty

        Areenassa on dokumentti perheväkivallasta nuoren näkökulmasta.

        Jeesus, sinä näet tämän lapsen ja hänen äitinsä tilanteen.
        Herra auta, ja vapauta heidät väkivallankahleesta
        Iloon ja rauhaan
        Ja jos tämä uus mies on väkivaltainen,
        Laita este ja siirrä hänet pois ennenkuin mitään tapahtuu.
        Johdata tätä lasta
        Lohduta ja tue
        Auta häntä ymmärtämään kuinka todellinen sinä Jeesus olet
        Ja että sinä häntä ja hänen äitiään rakastat
        Auta tätä äitiä elämän valinnoissa oikeaan suuntaan
        Isä Jeesuksen nimessä tätä pyydän,aamen


    • voimiasinulle

      12- vuotiaan ei tarvitse kärsiä tuollaista.
      Voisitko kertoa opettajallesi tai koulun terveyssisarelle ja noihin ylläoleviin?

      Ihmettelen äitiäsi!
      Oletko puhunut hänelle?
      Miksi hän sietää tuollaista, - en tosiaan ymmärrä!
      Sinä et ole mitenkään syyllinen, mutta (sorry) äitisi on, kun suostuu tuollaiseen!

      Mikä ongelma hänellä oikein on?
      Puhu opettajasi kanssa, tai lastensuojelun kanssa!

      Olet TOSI ROHKEA 12-vuotias!
      Sinä puolustat terveesti itseäsi ja samalla myös muita lapsia!
      Äitisi pitää mennä hoitoon! Hänen pitää tervehtyä, kun sietää tuollaista!
      Sano suoraan äidillesi, että heittää kaikki "isäpuolet" ulos kämpästä ja kasvaa AIKUISEKSI ÄIDIKSI!

    • Hei imodone,

      Olet rohkeasti lähtenyt kertomaan ajatuksistasi. Ikävä kuulla, että olet joutunut seuraamaan läheltä äitiisi kohdistuvaa väkivaltaa. Väkivalta koskettaa aina kaikkia perheessä ja on luonnollista, että koet asiasta erilaisia tunteita ja ajatuksia. Perheessä tapahtuva väkivalta on aina tekijän vastuulla.

      On tärkeää, että et jäisi näiden asioiden kanssa yksin. Olisiko sinulle ketään luotettavaa aikuista kenen kanssa voisit puhua, esimerkiksi kouluterveydenhoitaja tai kuraattori? Keskusteluapua on mahdollista saada esimerkiksi Sekasin-chatista https://sekasin247.fi/ tai Lasten ja nuorten puhelimesta https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/.

      Hae rohkeasti itsellesi perheen ulkopuolista apua, jotta pääset puhumaan ajatuksistasi.

      Ystävällisesti Rikosuhripäivystys

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe