Tehkää ihmiset budjetti!!!!

MarkkanenNeuvoo

Paperille vaan sarakkeita ja budjettia tekemään. Tulot miinus menot.
Ensin tulot ja sitten pakolliset laskut. Sit jaatte loput viikkorahoihin, eli jos jää laskujen jälkeen 400 e rahaa jaatte sen neljään viikkoon, ja että käytä enempää kuin budjeti sallii. Sillai selviitte ja osaatte hahmottaa menot.

20

329

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninni..Ninninen

      ni.

    • budjettitäti

      Mulla on ollut aina budjetti. Tiedän aina tarkalleen paljon rahaa on tilillä ja mitä olen maksanut, kaikki kirjaan ylös. Kun menen raha automaatille, niin merkkaan aina paljonnko nostan, näin pysyn kärryillä tilistäni. Kauppakuitit kaikki merkkaan oli se vaikka euron maksu, niin kaikki. Pyrin käyttämään 150 e kk ruokaan ja se on riittänyt hyvin.

    • ggggsaaa

      Ei se noin helppoo ole
      Valtiokin tekee budjettin mut sit tulee esimerkiks ruotsista pakolaisii ja eihän me voida niitä nälkään tappaa Joten jätetään osa laskuista maksamatta (leikataan) ja otetaan lisää velkaa?

      Yksityisen pienen ihmisen budjetti raamit pitää viellä vähemmän
      Jos budjetissa 400 e rahaa? ja veljen kummin kaiman käly tarvii heti 1400 e rahaa niin eihän sitä voi pulaan jättää? Samaanaikaan sairaus (alkoholismi) vaatii lääkitystä 170 e edesttä ja heti on butjetti persiillään. Heti kun valtiotasolla siis ammatti ihmiset saa budjetin pitämään niin ne voi alkaa opettaan kouluissa yksityisille ihmisille miten temppu tehdään.

    • köyhänbudjetti

      Kyllä tämä homma toimii, että pitää tiukan budjetin ja siihen riittävä pelivara yllättäviin menoihin.
      Isoisäni piti jo aikoinaan tuloista ja menoista kirjaa ihan nuoruusvuosiltaan 1920-luvulta aivan kuolemaansa saakka. Ei hän mikään talousnero tosin ollut, mutta mukava on kuitenkin lukea hänen kirjanpitojaan ja muistiinpanoja vuosien varrelta. Tietää mukavasti, että mitä milloinkin on mikin maksanut.
      Omassa elämässäni kirjaan kaikki tulot ja menot. Ei ole kovin vaikeaa, kun ottaa tavaksi. Raha riittää hyvin ja vielä jää rahaa vaikkapa matkusteluun koko perheen kanssa.

    • hjuytrt

      Joku saisi päivittää tuon nykyaikaan . netissä on ilmasiakin Exeleitä , jonka käyttö saattaa olla vaikeaa. YouTuben videon kun joku tekisi , niin olisi helpompaa.

    • Onthetarget

      Köyhyys on paperii.

    • hffgj

      Sen mukaan se on tehtävä miten saa rahhoo, ketää toista siinä on turha edes kuunnella. Tai sitten sitä on tyhmä.

    • Jäiski400

      Joskus laskujen jälkeen jää vaan 140 kuukaudeksi ja siitäkin menee puolet bensaan!!!!!

      • äläkä.valita

        Pistä auto pois. Taitaa siinä mennä vähän muutakin kuin vain bensat.


      • suoraviivanen

        Eikö parkkipaikoilla ole paljon hylättyjä autoja joiden omistajat on ilmeisestti kuolleet?
        Niistä voi ottaa bensat omaan käyttöön ja huristella etteenpäin.


      • viivasuorainen

        Kilvettömiä ainakin paljon. Joku vois hinata ne muualle vähitellen.


    • ihmeellisiäää

      Oppiiko kuntouttavassa työtoiminnassa Eskelin käyttöä? Siinä sosiaalisuuden paljoudessa löytää vielä rikkaan elättäjän ja sitten vasta voikin makailla kotona.

      • kdjfkdjfkdjdkf

        Ei, siellä ei opi muuta kun iltapäivälehtien lukemista, kahvin juomista ja istumista. Toiselta nimeltä se on aikuisten päiväkoti. Mitään ei tarvi tehdä kun he olettavat että et osaa mitään. Siellä saa vain olla. Itse en sinne koskaan joudu mutta sivusta seurannu kun meillä on heidänlaisiaan ollu.


      • trhdh

        Vankilassa voisi joutua tekemäänkin jotain.


    • ihmeellisiäää

      Menkää ihmiset kuntouttavaan työtoimintaan tekemään harjoitteita. Niin teistä tulee tyhjää puhuvia typeryksiä.

    • 9840132789516

      Avaaja on prikulleen oikeassa. Köyhän paras ystävä on Excel. Sinne kun mätkii tulot ja menot niin jo vain hyvä tulee. Olen ollut itse nuuka nuoruudesta lähtien, mutta tuo rahaliikenteen excelöinti muutama vuosi sitten antoi turbon säästämiseen.

    • köyhämies---

      Minulla omn ruoka budjetti ja valmistan usein lihamakaroonilaatikkoa. Se maksaa 3,5 euroa suunnilleen ja syön sitä noin 17 päivänä kuukaudessa. Halpaa ja rahaa säästyy muuhunkin elämiseen.

    • Torinoa.suuaukkoon

      Minä nautiskelen m a k a r o n i l i h a l a a t i k k o a .
      ruokajuomana niiden
      k e i t i n v e t t ä.

    • Huonotjäät

      Riittääkö kanootit.

    • Valmis.palvelu

      Minun pankissani näkyy tilini valmis tapahtumavirta ja samalla näkee jokaisen kuukauden tulot ja menot. Muuta budjettia ei tarvitse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe