Helsinkiläinen äidin kirjoitus Ähtärin matkasta

Ahkeruutta

Olen pääkaupunkiseutulainen äiti. Olemme mieheni kanssa akateemisia. Olen käynyt Ähtärissä noin 35 vuotta sitten. Tässä olivat taustatietoni. Olen pohtinut Ähtärin kunnan tilannetta ja pandoja. Olen pienestä kunnasta kotoisin ja ymmärrän kuntapäättäjien tarpeen löytää työpaikkoja ja taloudellista menestystä kotikuntaansa.

Voin omalta kohdaltamme esitellä, miksi emme tuo lapsiamme Ähtärin eläintarhaan. Olemme kiertäneet Eurooppaa 1-3 matkan vuosivauhdilla, eli matkailuun olemme tottuneet. Olemme kotoamme noin 2,5 tunnin korkeintaan 3 tunnin päässä Berliinin eläintarhasta, joka on eläinlajistoltaan Euroopan laajin eläintarha. Lisäksi se yliopistotasoista tutkimusta tekevä eläintarha. Meidän ei tarvise olla auton ratissa kuin korkeintaan puolituntia Berliiniin matkatessa.

Berliinin matkan kustannukset ovat vain murto-osan Ähtärin matkasta. Eläintarhan lippu, majoittuminen, ruokailut eläintarhassa ja kaupungilla ovat sellaiset, että matkaamme mieluummin sinne kuin kotimaassa. Emme varsinaisesti nauti pitkistä ajomatkoista. Korkeasaaressa toki käymme noin kerran vuodessa. Jos pandat olisivatkin Korkeasaaressa, toki uteliaisuutemme olisi virinnyt ja olisimme siellä jo piipahtaneet.

Perheemme on kielitaitoinen, joten meille ei ole lisäarvo päästä suomenkieliseen eläintarhaan. Matka tuntuu todella pitkältä, kun katsoimme välimatkataulukosta ajoaikaa. Kuinka usein te ähtäriläiset piipahdatte, vaikkapa Oulussa tai Outokummussa, jossa on ainutlaatuinen kaivosmuseo?

Hämmentävää on, että kukaan lastemme kavereiden vanhemmista ei suunnittele matkaa pandoja katsomaan. Kukaan ei ole edes maininnut pandoja! Pandat eivät ole nousseet edes keskusteluun. Sanoisin, että sosiaalinen verkostomme olisi todellista kohderyhmää, mutta hiljaista on. Eläintarha saatta olla aiheena eettisyytensä vuoksi hieman arveluttava. Silti olen yllättynyt, miten vähän kiinnostusta pandat ovat herättäneet. Olikohan pandoista ja niiden kiinnostavuudesta tehty etukäteen mitään markkinatutkimusta pääkaupunkiseudulla?

Toivon ähtäriläisille onnea tässä hankkeessa!

108

4775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joumäänvaan

      kiitos että olet vaivannut päätäsi piste

      • Kirjoitustaidotonkin

        Et sitten itse osaa sen paremmin isolla alkukirjaimella tapahtuvaa aloitusta kuin pisteeseen lopetustakaan!


    • köyhäsurkimus

      Minä olen kouluttamaton duunari. Asun noin 100 kilometrin päässä Ähtäristä. Perheemme ja muut minunlaiset juntit jotka emme ole koskaan käyneet ulkomailla olemme menossa Ähtäriin. Onneksi köyhälläkin on mahdollisuus nähdä pandoja.
      Menkööt nämä hienot koulutetut rikkaat ulkomaille. Me duunarit kannatamme kotimaan matkailua.

    • kaisaläski

      Kaikkia konsteja nämä pandojen vastustajat yrittävät.
      Ei helsingissä noin kusipäätä äitiä ole joka noin typeriä kirjoittelee.

      • trollaatitrollaalallalla

        Minä olen ähtäristä enkä ole käynyt katsomassa pandaa enkä mene ja näin tekee moni ähtäriläinen sen verran vittumaista touhua koko pandan hierominen...


      • ööhniinku

        Hauska vitsi tuo aloituskirjoitus. Oikeasti matka Berliinin eläintarhaan maksaa enemmän kuin Ähtäriin - jopa Helsingistä lähdettynä. Ähtäriin pääsee VR:n junalla Helsingistä noin 20 eurolla per suunta per henkilö, kun ostaa lipun yli kuukausi etukäteen. Berliinin lentokentälle tarjouslippu tällä hetkellä Helsingistä maksaa 70 euroa yhteen suuntaan. Normaalihintaiset liput ovat toki vielä kalliimpia, ja esim. Finnairin lento Berliiniin näyttää maksavan tällä hetkellä 188 euroa henkilöltä. Hieman halvemmalla pääsee, jos lentää Berliiniin suoran yhteyden sijaan vaihtolennoilla. Mutta sitten matka-aikakin pitenee, ja huomioiden sen, että lentokentälläkin kuluu aikaa, matka vie sitten äkkiä jo 6 tuntia Berliinin tapauksessa. Lentolipun lisäksi Berliinissä pitää vielä maksaa matka lentokentältä eläintarhaankin.

        Berliinissä voi poiketa eläintarhassa, jos haluaa. Mutta en ole kuullut vielä kenenkään tuntemani kertoneen käyneensä Berliinin eläintarhassa. Tosin eipä ihmiset juuri muutenkaan puhu siitä, mitä tekevät vapaa-ajallaan ja matkoillaan. Ei ole ainakaan täällä päin yleinen puheenaihe mainostaa tutuilleenkaan, missä tarkalleen ottaen on käynyt tai mihin aikoo mennä lastensa kanssa. Maa saatetaan mainita, jos ulkomaille menee, mutta ei päivittäisiä yksityiskohtia. Itse olen käynyt eläintarhoissa useita kertoja matkoilla, osana matkaa ja ohi mennen. Sillä tavalla on tullut poikettua eläintarhassa niin Ruotsissa, Espanjassa kuin Ähtärissä ja Korkeasaaressakin. Varta vasten en ole eläintarhassa käynyt missään. Mutta kun yöpyä jossain pitää matkojen yhteydessä, niin yöpaikkaa on tullut valittua eläintarhoja huomioiden.


      • tiedoksi_vaan

        Sinäpä et olekkaan Akateeminen.


      • kokokokokoo
        tiedoksi_vaan kirjoitti:

        Sinäpä et olekkaan Akateeminen.

        Yksikään akateeminen ei kirjoita sanaa olekaan kahdella koolla!


    • Huonopyydys

      Kyllä meitä on Jyväskylässäkin.
      Mukavuudesta maksamme,emmekä tule enää palelemaan oikeaan perhehotelliine.
      26 astetta oli ulkona sisällä hotellissa 12 astetta.
      Syyttömiä oli virkailija naiset kylmyyteen.
      Maineenne on levinnyt Keski-Suomessa

      • asteasteaste

        Aika lämmintä oli ulkona, kun oli 26 astetta, sisälläkin siis vain 12 astetta?


      • HotPappa

        Nyt olisi mukava olla Mesikämmenessä.


    • Hassutatmutmiksi

      "Olen pääkaupunkiseutulainen äiti. Olemme mieheni kanssa akateemisia." jne.

      Tosi vitsikästä.

    • callekiwes

      Uskottavalta tuntuva juttu. Heh heh heh.

    • mammayrittääkaikkensa

      Voi Äitee

      • Eikäollatrollia

        En,emme muuten ole mummoja.Sitä jota luulotautisi osoittaa, ei todellakaan toimi kuten luulet.
        Sehän tässä harmittaakin, älykyys sulla jää alle mensan.


      • mensasasas
        Eikäollatrollia kirjoitti:

        En,emme muuten ole mummoja.Sitä jota luulotautisi osoittaa, ei todellakaan toimi kuten luulet.
        Sehän tässä harmittaakin, älykyys sulla jää alle mensan.

        Kirjoitustaitosi osoittaa mensasi, et osaa sujuvasti edes kirjoittaa!


    • Outopandadiplomatia

      Minäkin olen matkailun asiantuntia ja riskialtis, lyhytkestoinen hanke jolle toibotaan hyvää.Mut realismia on pelätä pahinta.

      • Eiolejuuriopintoja

        ..asiantuntia, toibotaan, Mut, ei välilyöntiä pisteen jälkeen. Ihan kirjoitustaidoton ja siis oppimaton tapaus!


      • Hesastanaurua

        Hyvä kun Kaikki Pilkun Ja Pisteen Nussimiset Jätetään Niille Jotka Ei Muuta Osaa.
        Asiasi Ymmärretty Kiitos


    • Akateemikko2

      Niin - ja eihän Ähtärissä ole viimeiseen neljäänkymmeneen vuoteen käynyt juuri ketään ulkopuolisia. Eikä kukaan tiedä mitään Ähtäristä. Ja sama meno jatkuu....

    • Akateemikkokoko

      Aika paljon on kirjoitusvirheitä akateemisella äidillä. Onkohan gradu tai jopa väitöskirja samaa tasoa😉

      • a-ka-tee-minen

        Luetteleppa muutamia.


      • Yksipeeliikaa
        a-ka-tee-minen kirjoitti:

        Luetteleppa muutamia.

        Esim. sanaa luettelepa ei kirjoiteta kahdella peellä!


    • Tykittäjä

      Morjes mamma. Palautteesi on kuultu ja näkökantasi huomioidaan seuraavia hankkeita koskien.

      • Pienetympyränne

        Voi teitä märkäkorvan taustaiset poijat.
        Yritätte täälä mustamaalata suurta panda hankkeen puolestapuhujaa.
        Että saisitte typerät ihmiset kääntymään vastaan,voi kuinka typerää ja kateellisten depili tyyppien aivopieruu.
        Pitää tietää mikä on totta,mut kun olet satraappi musta on valkoista ja neliö on pyöreä.Velat on saavatii jne...


      • Tykittäjä
        Pienetympyränne kirjoitti:

        Voi teitä märkäkorvan taustaiset poijat.
        Yritätte täälä mustamaalata suurta panda hankkeen puolestapuhujaa.
        Että saisitte typerät ihmiset kääntymään vastaan,voi kuinka typerää ja kateellisten depili tyyppien aivopieruu.
        Pitää tietää mikä on totta,mut kun olet satraappi musta on valkoista ja neliö on pyöreä.Velat on saavatii jne...

        Jees itse en tunne ketään päättäjää ja tiedän vain nimeltä lähinnä ne joista täällä on keskusteltu. Olen myöskin poliittisesti sitoutumaton. Mielipiteeni 100% omiani, joten eipäs oletella.


      • Eioleopppinut
        Pienetympyränne kirjoitti:

        Voi teitä märkäkorvan taustaiset poijat.
        Yritätte täälä mustamaalata suurta panda hankkeen puolestapuhujaa.
        Että saisitte typerät ihmiset kääntymään vastaan,voi kuinka typerää ja kateellisten depili tyyppien aivopieruu.
        Pitää tietää mikä on totta,mut kun olet satraappi musta on valkoista ja neliö on pyöreä.Velat on saavatii jne...

        Opettele sinäkin jättämään alkeellisissa sönkkäyksissäsi välilyönti pisteen jälkeen, vaikka sitä ei ehkä koulusi alaluokilla joskus 40 vuotta sitten kenties opetettukaan! Jos sinulla olisi jatko- opintoja, osaisit kyllä tuon tehdä!


    • tiedoksi_vaan

      Olen Päihdeterapian tohtori.

      • 98765422

        Mutta miksi kirjoitat kesken lauseen sanan päihdeterapia isolla alkukirjaimella?


    • PysökääPoissa

      Ei sinne teitä helsinkiläisiä idiootteja kaivatakkaan. Pysykää pois. Kyllä meitä täällä junttisuomessa riittää, porukkaa ja rahhoo. Mee hesan raitsikka-asemalles laskemaan vaikka puliukkoja ja muita nistejä, se vois olla sulle sopivaa hommaa. BUAHAHAHAHA!!!

      • takkaantakkaan

        ..takkaan, takkaan...takkaan laitetaan puita...


    • Niih.on

      Minäkin olen akateeminen herra vaikka oikeasti olen eläkkellä oleva entinen turvetyötekijä joka eläkkeelle päästyäni tein rikosilmoituksen entistä työnantajaani vastaan turvesuon päästöistä.

    • Leijonapyörä

      Miks joku helvetin helsinkiläinen akateemikko kirjoittais tänne suomi palstalle.hahahaa hyvä trollaus.olen työtön kitaristi ja hieman alkoon päin kääntyvä mut silti käyn kesällä pandoja kattomas,kun vaan saan säästettyä lippuun ja isoon leijona pulloon.hyppään pyörän selkään ja polkaisen pulloni kans eläintarhaan.pyörän kans menee matkassa n.tunti.välillä pitää pysähtyä ja ottaa ryypyt ja vetää rööki.hyvää kesän odottelua.

      • Seuraammeaktiivisesti

        Teillä on työssä Korkeasaaren lahja ÄHTÄRILLE..😂😅😆😆😆se siitä buuaamisesta.
        Mutta sopinee loistavasti ähtärin tunnelmaan.
        Lahjan käärintä aloitettu jo 2014 v BUUUAA BUH HAH HAA
        Some mahdollistaa jopa ulkomaille kommentoinnin.
        Näyttää olevan maallisia,oikeita lande junttia jotka elää omassa fantasia maailmassaan..


      • Muistimmeonhyvä

        Kyl Jukka tietää ketkä sitä muistaa...
        Seuraamme tiiviisti panda hanketta,josta Korkeasaari luopui.😉😉😉sattuneesta syystä. Pitäisiköhän Jukan avautua. Jottei viattomia leimata...
        Silleen luottamuksella...luotolla 😆😆!,,,,,,


      • akakakakaka

        Nim. Leijonapyörältä kysyisin, että mistä hän päättelee aloittajan olevan akateemikko, se ei ainakaan kirjoituksestaan ilmene, hänhän kertoo vain akateemisesta koulutustaustastaan? selvitähän itsellesi, miten akateemikoksi "valmistutaan", mistä oppilaitoksesta niitä akateemikkoja oikein ulos putkahtelee?


    • VoiHyväSylvi

      Samanlainen tökerö trollaus kuin taannoinen järkyttynyt "ulkopaikkakuntalainen" mökkiläinen joka "luki Ilkasta pandoista". Näitä palstan juttuja työstetään käsittääkseni vahingoittamistarkoituksessa. Se ei ole ihan köykäinen juttu.

      • Oikeustajunpuutetta

        Mielipiteitä SAA pitää olla.
        On sitä joku leikkinyt ennenkin oikeusoppinutta,mutta ääniä ei vaan aikuiset antaneet.


      • saapitää
        Oikeustajunpuutetta kirjoitti:

        Mielipiteitä SAA pitää olla.
        On sitä joku leikkinyt ennenkin oikeusoppinutta,mutta ääniä ei vaan aikuiset antaneet.

        saa pitää?


    • Kuinkiinassa

      Pelottelu,uhkaus on Kiinassakin jos on omia mielipiteitä.

    • akateeminenanaali

      aloitus on hyvä provo.

    • Ulkomaisiaeituu

      On ihmisiä, jotka käyvät Ähtärin sijasta Berliinissä, enemmistö ei käy kummassakaan, mutta ei se mitään. Oleellista on, käykö vähintään joka kahdeskymmenes suomalainen eli 250...300 tuhatta suomalaista vuosittain Zoossa. Ei se mahdotonta ole, ihmisethän haluavat kesäisin reissata ja kohteet valitaan sen mukaan mitä matkan varrella on. Osa haluaa mummolaan ja käy samalla Zoossa, joku menee Kyläkaupalle ja poikkeaa Zoossa, joku suuntaa Zoohon ja poikkeaa samalla Kyläkaupalle.

      Pandat ovat turhan kallis tapa hankkia lisäkävijoitä, mutta meillä on niihin varaa. Eiväthän nuo Idän ihmeet muuten olisi täällä. Niiden hankkimista ei kyllä voi pitää kovin omaperäisenä toimena. Kohta on hankittava jotain uutta, toivottavasti ei yhtä kallista.

      • vähemmänkallista

        Omaperäisyydessä ja erikoisuudessa on vielä muutamia käyttämättömiä potentiaaleja, kun geeniteknologia hiukan kehittynee.

        Toistaiseksi vielä missään ei ole elokuvien ulkopuolella nähty mammutteja tai sapelihammastiikereitä, ehkö jokin kloonaus joskus toteutuu.

        Nykyisin lajien katoaminen on aika huolestuttavaa kun maatalous tehostaa saantiaan kasvinsuojeluaineilla. Ranskassa on havaittu näiden poistavan samalla muutakin eliöstöä joka näkynyt lintujen ja niiden elinalueiden kutistumisena.

        Kenties tulevaisuudessa katsellaan aika tavallisia nähtäviä jo erikoisuuksina.


    • Yksityisentoimijanasiaa

      Yksikään ihminen ei Ähtärissä vastusta pandojen hankintaa.
      Mutta verovaroin,konkurssin partaalla olevan kunnan ei saa tuhlata rahojaan siihen

      • Aehtaeri

        Yksi pohjalaiskunta päässee pian kivalle listalle eli kriisikunnaksi. Pandat ei sitä sordiinoa pelasta. Siinä sitä sitten lakkautetaan muutama kyläkoulu, laitetaan kunnan tarjoamat palvelut minimiin ja niistä vähistä asiakasmaksut tappiin. Eikö oltu melko lähellä jo AD 2015? Kyllä kannattaa pandailu. Kiinan lahja, josta miljoonia maksetaan. Ei ole hullu joka pyytää vaan...


    • trollaatitrollaalallalla

      Onkohan kaupunki palkannut väkeä kyttäämään näitä sivuja ja haukkumaa sahimäkee ja jokaista joka puhuu pahaa pandoista ja sen puuhamiehistä on touhu kuin venäjällä.mutta jokainen joka vastustaa tätä hanketta ei ole trolli.sahimäki pitää ähtäriläisten puolia on täällä kaikki päin vittua ei ole terveys palveluita, homeiset koulut, paskat tiet ym.paskaa koko kylä täynnä. mutta onhan meillä tappiota tuottavat pandat voi per---le mitä touhua

      • sairas_mummu

        Pihlajalinna on parasta mitä Ähtärille on koskaan tapahtunut.


      • trollaatitrollaalallall

        Heti nappas kaupungin tai pillulinnan trolli...


      • ei-niin-tervettä
        sairas_mummu kirjoitti:

        Pihlajalinna on parasta mitä Ähtärille on koskaan tapahtunut.

        No eipä taida olla, jos erikoislääkäreitä haluaisi nähdä on lährettävä jonnekin 100km päähän.
        Aikaisemmin olivat samojen seinien sisällä kuin nykyinen terveyskeskus.
        Toivottavasti ei tarvitse sairastella.


      • sairas_mummu

        En minä niitä nähdä halua, Hoitoa minä haluan ja Pihlajalinnassa sitä tuntuu saavan paremmin kuin aiemmassa.


    • Iltakoulunaiheettäältä

      Totta ennen ainakin johtoryhmä päivysti,nyt myös luottamushenkilöt....

    • Silläsiistilll

      Ähtäriin mennään kunhan aurinko alkaa vähän lämmittään.

      • trollaatitrollaalallall

        Ja taas trolli nappas mikset mennyt tänään aurinkopaisto ja oli lämmintä..


    • Lettutieteen.Vihtori

      Olen lettutieteen vihtori. Repikää siittä tyhymät.

    • Akateemikkoaalto

      Onko tää akateemisuus joku kasti ?

    • Pysykää_köyhät

      Kotona.

    • matikka5

      Panda talo ähtäriin 8 miljoonaa.
      730000€ 100000€ kulut per vuosi 15 vuotta yhteesä 12450 000€.
      Kulut 15milj 8milj 12450 000€yhteesä 35 450 023€.
      15vuodessa on noin 5000 näyttelypäivää joten joka päivä pitää KÄYDÄ 7000 KÄVIJÄÄ JOTTA HOMMA PEITTÄÄ KULUT.
      MTV kameraa kun katsoo niin taitaa jäädä paljon pienemmäksi.
      Jos olen väärääsä valistakaa minua.

    • Asdfghjklö

      Ollin provoja. Aloittaa keskustelut eri nikeillä ja sitten vastaa niihin. Ollin vastaukset on helppo tunnistaa. Niissä mainitaan sana euro. Ja aiheet liittyvät aina Ollin päivittäin kamerassa seuraaminsa pandoihin. Pandojen paskominen erityisesti kiinnostaa.

      • Big_Mama

        Tämä on kyllä Äiteen aloittama. Joku vaan oikolukenut.


      • Maaimaonbig

        Ei ole kun minun.
        Koita jo päästää irti menneen talven lumista.
        Tuo kirjoitus oli hesaris yleisön osastossakin,aikaa jo.
        Ne ystäväsi Jukan frendit muistaa korkeasaaren lahjaa.


      • Big_Mama

        Olet oikeassa. Eihän Ähtärin Äitee tosiaankaan osaa kirjoittaa hesariin.


    • Siinäero

      Olli osaa laskee,satraapit ei.
      Paitsi omaa palkkaa nostaa

    • Toisetosaa

      Paskat, Olli mitään osaa. Kunhan ruikuttaa

    • InSben

      Onko tämä Olli sellainen erikoinen hyypiö, joka röttelöi heti eläkkeelle päästyään entistä työnantajaansa vastaan.
      En tunne miestä mutta luonnevikaiaelta vaikuttaa.

    • trollaatitrollaalallalla

      Voi vittu kun on pöhinää panda talossa ei juuri ketään. ei olli suotta valittanut nyt ei välttämättä veron maksajat joudu tätä kusipäiden hanketta maksamaan!!!

    • Kautokuru

      777 katsojaa pitää käydä joka ikinen päivä jotta 280 000 kävijää toteutuu.
      Kello neljätoista oli väkeä katsomassa tasan 8.

    • kääkmään

      no nyt iski Hikka!

    • Kunhan_Kysyn

      Mitenkä me pärjättäisiinkään tässä maassa ilman Helsinkiläisiä äitejä...

      • Big_Mama

        Taitaa kylläkin olla Ähtärin Äitee.


      • Little_Girl
        Big_Mama kirjoitti:

        Taitaa kylläkin olla Ähtärin Äitee.

        Akateeminen pääkaupunkiseutulainen.


    • höpöhöpöhöpöhöp

      Höpöjuttuja, keksitty tarina...

    • East-West

      Kalliiksi kävisi se Berliinin reissu kun ei olekkaan pandat näytillä, kuten meidän siellä käydessämme.
      Jos taas eläintarhat kiinnostaa, niin niitä on kaksi isoa Berliinissä.

      Tosiasiassa Helsinkiläisen Berliinin eläintarhareissu vie enemmän aikaa kuin aloittaja esitti ja usein kustannuksetkin ovat suuremmat. Kentälläkin pitää olla tuntia ennen koneen lähtöä ja matkaan saa kentälle saa varata tunnin. Berliinin päässä busseilla menee ainakin tunti koneen laskeutumisajasta, että olet eläntarhalla. Eli pelkkä menomatka n. 5 h, kun Ähtäriin ajaa n. 4 h.
      Saman päivän meno-paluu lentoliputkin maksaa maltaita.

    • valitettavasti

      Asun 100km päässä Äetsästä,pandat on lähes yhtä turhia,kuin teidän lentomatkanne.

      • Eipakollista

        Kumpikin valintakysymys... mennäkkö ja katsoakko vai ei.


    • fksdhjghsd

      On se "hauskaa", että koulutus ja oma talous tuodaan meriittinä esiin joka asiassa,

      • Gunilla_von_Blingstein

        Tilaan shampanjaa ja kaviaaria kerran kuukaudessa kotiin. Maksaa sellaiset 1500€ mutta on se sen arvoista. Keväisin lennämme koko perheen kanssa Pariisiin syömään kevään ensimmäistä parsaa.


      • Pureparsaa
        Gunilla_von_Blingstein kirjoitti:

        Tilaan shampanjaa ja kaviaaria kerran kuukaudessa kotiin. Maksaa sellaiset 1500€ mutta on se sen arvoista. Keväisin lennämme koko perheen kanssa Pariisiin syömään kevään ensimmäistä parsaa.

        Kaikkihan pitää parsasta, kun jokin kokki on sitä hypettänyt, vaikka se onkin ihan skeidaa.


    • PappaTurusta

      Tsemppiä sinulle äiti Helsingistä. Monet äidit, isät, mummot, papat, nuoret ym. ovat kanssasi samaa mieltä. Älä välitä idioottien mollaavista kirjoituksista. Ähtärissä on tapana, että vainotaan ja mustamaalataan, jos joku on eri mieltä jostain asiasta päättäjien kanssa.

      • IsäLontoosta

        Joo, ja täällä meillä Lontoossa on porukka myös kanssasi samaa mieltä. Ollaan paljon seurattu tätä palstaa Google kääntäjän avulla. Uskallan väittää että 100% Lontoolaisista on puolellasi.


    • enpidäruukasta

      tänään on niin paljon katsojia että joko oloaikaa pandatalossa pitää rajoitaa.

    • trollaatitrollaalallalla

      Kuka taas puhuu pehmoisia hyvin mahtuu sitten alkaakin taas hiljais elo juhannukseen asti ja tappiota paukkuu..

    • kaikkivaanyhteenpötkyyn

      enotakantaatähänalkuperäiseenaiheeseenvaannäidenpilkunnussioidenpostauksiinonmahtaavaapäästähaukkumaanniitäjotkaeivätvälitäsiitäonkojokulausekorkeastioppineidenmielestäaitoasuomenkieltäkuitenkinymmärtävätmitätäälläsanotaanvalittiinhanaikoinaanhansselonopuskalevalaseuranparhaimmanpalkinnonsaajaksiteilletiedoksikoteoksessaeiollutyhtäänpilkkuaeikäpistettäisoistakirjaimistapuhumattakaanluulisvähänvituttavantyperyyttenneonkopakkomainitajosjokukirjoituseioleoikeinteidänkoulusivistyksenmukaankuitenkinpystyttearvostelemaantavanihmistenkirjoituksiaolishansehienoajosjokutulisjakatkossormetnäiltäjotkaluuleeolevansamuidenyläpuolellaoottetesairastasakkiaajatelkaamitäjärkeäontullapalstoillaoikomaantoistenkirjoituksiaeisuomessaolesellaisiamurteitajoitaeitoinensuomalainenymmärrätaiarvaajotenpainukaavittuunkirjoitustenoikeakielisyydenarvostelijat

    • Nytonpöhinää

      Kyllä on parkkipaikat vähissä eläinpuiston suunnalla. Jopa kauempana oleva paikka alkoi täyttyä. Jos pandatalon vetovoima on tätä jo pääsiäsien aikaan, mitä se on kesän alettua. Jotain liikenteenohjausta tarvitaan tai vastaavaa järjestelyä, etteivät vie hotellin ja kylpylän kävijöiden parkkipaikkoja, muuten nousee poru.

    • Saippa

      Kello 11 oli katsojia noin 30 kello neljätoista 8.

      • Vaihada.kanvaa

        Jotain pornosaittiako seuraat.


    • Kautokuru

      Tänään oli hiljainen päivä pandatalossa vaikka oli suuri juhlapyhä.Tuolla vauhdilla jos mennään 15 vuotta niin huhu huh !

      • KaruFakta

        Älä pelkää, ei mennä 15 vuotta.
        Kassakriisi on paljon lähempänä.


      • WeAreNotAmused

        Neiti Elisabeth heräsi taas aktiiviseen trolliviikonloppuun. Nyt lehtiö käteen ja toinen silmä pandakameraan ja toinen tielle. Näin syntyy tärkeää ja painavaa dokumentaatiota, jota voi sitten täällä itse kannustaa!


    • jostuliskäymään

      Onko pandatalossa niin kauhea ruuhka että käyntiaikaa pitää rajotaa mtv kamerassa ei ole kuin muutama ihminen.

      • TrolliSumuttaa

        Käypä pikaiseltaan katsomassa juuri nyt eläinpuistossa silleen aikuisten oikeasti. Tai sunnuntaina. Väkeä ja autoja mustanaan. Turha valehdella täällä, koska kaikki voivat omin silmin nähdä mikä kansansuosio pandoilla ja eläinpuistolla on!


    • trollaatitrollaalallalla

      Juuri nyt joku tanhu esitys ähtäri hallis jonne tullut ihmisiä katsomaan esitystä ei pandoja että trollaati trollaa vitun pelle!!!

      • Töllistelyä

        Öööööööö kuka Jonne sinne on tullut?
        En tunne ketään Jonnea.
        Miksi hän on tullut ihmisiä katsomaan? Näkeehän niitä muuallakin 😂


    • Rollaatirollaa

      Juu eihän siellä pandatalossa kukaan käy, varmaan valetta tuo 20 000 kävijän luku. Kyllä tämän palstan kamerakyylät tietävät paremmin.

      • karhullakuuhun

        Ja kukahan kyrvän syylä on keksinyt tuon 20 000 kävijän määrän hirveetä skeidaa johtaja vaihtui mutta paska puheet ei. lopettakaa nyt hyvät ihmiset nuo paska puheet todellinen luku kun lasketaan maksava asiakas joka on ostanut lipun pandataloon on jossain 6-7 tuhannen paikkella sillä saadaan 100 000 kävijää vuodessa vitun nice!!!


      • Keirkner

        Siis syytät kaupungin omistaman osakeyhtiön toimitusjohtajaa valehtelusta tällä julkisella mediafoorumilla? Vastaako tätä julkaiseva mediatalo lisäksesi seurauksista? Viesti on tallennettu eikä ylläpidon poisto poista vastuuta asiassa.


    • enkäyähtärissä

      Pandat ovat niin kallis lisäys että ne syövät paikan budjetin ja voitonmahdollisuuden.Parin vuoden sisällä eläintarha on valtion avun varassa .Toki diplomaattista mutta järjetöntä touhua nuilla kävijämäärillä.Jääkarhu olisi ollut parenpi ja halpa sijoitus.

      • Hohhoijjjaa

        Ikävä kyllä Ähtäri on niin syrjässä, että on ollut pakko keksiä jotain todella erikoista niiden kävijöiden saamiseksi. Mietipä nyt itsekin, kuka lähtisi Ähtäriin katsomaan jääkarhua kun voi lähteä Lappiin katsomaan jääkarhua ja nauttia kaikesta muusta pohjoisen tarjonnasta samalla.


    • kukamaksaa

      Teillä Ähtärissä on hyvin positiivisen ajatelun pillereitä syövä kaupunkin johto ja valtuusto.

    • Ahkerutta

      Kävimme sitten kuitenkin Ähtärissä. Reissu oli aivan upea. Perun kaikki aikaisemmat pahat puheeni Ähtäristä.

    • LAISKUUS

      Hyvin positiivisen ajatelun pillereitä syövänä kävimme sitten kuitenkin Ähtärissä. Reissu oli aivan upea. Perun kaikki aikaisemmat pahat puheeni Ähtäristä.

    • Anonyymi

      Tää on hauska......

    • Anonyymi

      Akateemiset herrat käyvät mieluummin Berliinissä kuin Ähtärissä. Sitten pää kolmantena jalkana kohti punaisten lyhtyjen aluetta tapaamaan niitä "punakynsi koppeloita".

      • Anonyymi

        Siitä jää muistot. Ähtärissä on aika hankala löytää punakynsikoppeloita, jos on yhtäänkään kranttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä jää muistot. Ähtärissä on aika hankala löytää punakynsikoppeloita, jos on yhtäänkään kranttu.

        Herrat ovat ranttuja koska rahalla ovat tottuneet saamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herrat ovat ranttuja koska rahalla ovat tottuneet saamaan .

        Piirakoita on eri hintaisia.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe