Ryttylän Saulus Tarsolainen.

Armonvarassa

Olemme saaneet häneltä nuhteita kristittynä olemisesta. Meidän pitäisi siirtyä enemmän noudattamaan Tooraa ja tehdä enemmän pelastuksemme eteen.

57

947

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armonvarassa

Ryttylän Saulus Tarsolainen toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa.

Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
      -hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
      -hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
      -hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
      -hän kuulu Kansanlähetyksen opiston seurakuntaan, jota hän pitää harhaoppisena!
      -hän on nikotiinin orja
      -viiniäkin saa naukkailla
      -hän hyväksyy rokin ja tanssin
      -hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
      -Toora (viisi Mooseksen kirjaa) on hänen sydämessä
      -hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto.

Näitä pitää noudattaa!

-pitää käyttää tupsuja
      -ei saa turmella parran reunaa
      -pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
      -pitää viettää sapatti

• Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
        -hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
        Paavalikin uhrasi temppelissä, tekikö Paavali syntiä?

-hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
        Olen ja olen.

-hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
        Entä sitten?

-hän kuulu Kansanlähetyksen opiston seurakuntaan, jota hän pitää harhaoppisena!
        Entä sitten?

-hän on nikotiinin orja
        En ole, vaan käytän nikotiinia kohtuullisesti.

-viiniäkin saa naukkailla
        Tietysti saa. Häissä Jeesus muunsi veden viiniksi. Viimeisellä ateriallaankin hän kohotti maljallisen viiniä ja jopa sanoi, että tämä on uusi liitto minun veressäni. Paavali kehoitti Timoteusta nauttimaan myös vähän viiniä usein toistuvien vaivojen vuoksi. Missä kohtaa Raamattua kielletään nauttimasta alkoholia?

-hän hyväksyy rokin ja tanssin
        Todellakin. Rock on. Missä kohtaa Raamattua kielletään rokki tai tanssi? Daavid tanssi Herran edessä.

-hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
        Missä ja koska olen väittänyt tällaista?

-Toora (viisi Mooseksen kirjaa) on hänen sydämessä
        Niin on. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33). Tämä on Jumalan sana. Sinä pilkkaat Jumalan sanaa.

-hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto.
        Montako kristittyä minä olen murhannut?

Näitä pitää noudattaa!

-pitää käyttää tupsuja
        -ei saa turmella parran reunaa
        -pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
        -pitää viettää sapatti

Todellakin näitä kaikkia pitää noudattaa, koska ne ovat Jumalan käskyjä.

• Laskuntulos

Et kumoa sitä että kivittäisit kristityt!

No nythän olet tullut kaapista ulos ja tunnustat olevasi luterilainen.

• Laskuntulos kirjoitti:

Et kumoa sitä että kivittäisit kristityt!

No nythän olet tullut kaapista ulos ja tunnustat olevasi luterilainen.

Missä kohtaa Raamattua käsketään kivittää kristityt, siis Jeesukseen uskovat?

Olen entinen luterilainen. Pidän luterilaisuudesta sen mikä siinä on hyvää, esim. yksin armosta ja sola scriptura.

• Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

Missä kohtaa Raamattua käsketään kivittää kristityt, siis Jeesukseen uskovat?

Olen entinen luterilainen. Pidän luterilaisuudesta sen mikä siinä on hyvää, esim. yksin armosta ja sola scriptura.

Mitä tämä kirjoituksesi tarkoittaa? Valehtelitko taas?

"Jos kaikki noudattaisivat Mooseksen lakia, ketään ei tarvitsisi kivittää, sillä kaikki rakastaisivat toisiaan."

• Laskuntulos kirjoitti:

Mitä tämä kirjoituksesi tarkoittaa? Valehtelitko taas?

"Jos kaikki noudattaisivat Mooseksen lakia, ketään ei tarvitsisi kivittää, sillä kaikki rakastaisivat toisiaan."

Mooseksen laki on rakkauden laki. Mooseksen laki käskee meidän rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä (3. Moos. 19:18). Rakkauden kaksoiskäsky ei ollut mikään uusi innovaatio Jeesukselta, vaan hän siteerasi suoraan Tooraa. Jos kaikki noudattaisivat Mooseksen lakia, ketään ei tarvitsisi kivittää, sillä kaikki rakastaisivat toisiaan.

• Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

Mooseksen laki on rakkauden laki. Mooseksen laki käskee meidän rakastaa lähimmäistä niin kuin itseä (3. Moos. 19:18). Rakkauden kaksoiskäsky ei ollut mikään uusi innovaatio Jeesukselta, vaan hän siteerasi suoraan Tooraa. Jos kaikki noudattaisivat Mooseksen lakia, ketään ei tarvitsisi kivittää, sillä kaikki rakastaisivat toisiaan.

Jos ja jos. On utopiaa sanoa, että kaikki noudattaisivat Mooseksen lakia. Jotta tähän päästään on kivitettävä suurin osa ihmisistä! Sinä elät vanhassa liitossa. Sinulla on murhaava uskonto!
        Nyt on armotalouskausi.

• Laskuntulos kirjoitti:

Jos ja jos. On utopiaa sanoa, että kaikki noudattaisivat Mooseksen lakia. Jotta tähän päästään on kivitettävä suurin osa ihmisistä! Sinä elät vanhassa liitossa. Sinulla on murhaava uskonto!
        Nyt on armotalouskausi.

En elä vanhassa liitossa vaan uudessa liitossa. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33) kuten hyvin tiedät, joten uudessa liitossa laki on edelleen voimassa. Missä kohtaa Raamattua meille annetaan profetia, jonka mukaan uudessa liitossa laki on kumottu? Jos Jumala kumosi uudessa liitossa lakinsa, miksi hänen profeetat eivät osaa sanallakaan kertoa tästä?

• Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

En elä vanhassa liitossa vaan uudessa liitossa. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33) kuten hyvin tiedät, joten uudessa liitossa laki on edelleen voimassa. Missä kohtaa Raamattua meille annetaan profetia, jonka mukaan uudessa liitossa laki on kumottu? Jos Jumala kumosi uudessa liitossa lakinsa, miksi hänen profeetat eivät osaa sanallakaan kertoa tästä?

Ymmärrät Jeremian väärin, koska et ole uudestisyntynyt! Lueppa Uudesta Testamentista kuka meitä opettaa, puolustaa jopa murehtii. Meidän uudestisyntyneiden sydämeen ei Toora (viisi Mooseksen kirjaa) mahdu. Sinusta on huonoja kokemuksia olet sekaisin vaikka Toora on sydämessä.

• Laskuntulos kirjoitti:

Ymmärrät Jeremian väärin, koska et ole uudestisyntynyt! Lueppa Uudesta Testamentista kuka meitä opettaa, puolustaa jopa murehtii. Meidän uudestisyntyneiden sydämeen ei Toora (viisi Mooseksen kirjaa) mahdu. Sinusta on huonoja kokemuksia olet sekaisin vaikka Toora on sydämessä.

Raamatun mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.

• Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

Raamatun mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.

Tästä vastauksesta näkee, että olet jumalaton harhaopettaja!

• Laskuntulos kirjoitti:

Tästä vastauksesta näkee, että olet jumalaton harhaopettaja!

Olen Jumalaton harhaopettaja, koska siteeraan suoraan Raamattua?

• Laskuntulos

Minun sydämessä on Pyhä Henki. Hän on elävä persoona. Hän opettaa minulle kaiken! Huom! Kaiken!

"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.”

• Laskuntulos kirjoitti:

Minun sydämessä on Pyhä Henki. Hän on elävä persoona. Hän opettaa minulle kaiken! Huom! Kaiken!

"Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.”

Ja uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana. Jumalattomat eivät tunne Tooraa.

• Laskuntulos

Toora eli viisi Mooseksen kirjaa ovat vain kirjoja ne eivät ole eläviä. Ne ei tee eläväksi. Jokaisella, jolla on Raamattu on ne kirjat.

Sinulla kr.net on muka Toora sydämessäsi, mutta et osaa yhtään lukua ulkoa. Tämän Toora-oppisi näkee sinun elämästä, joka on sekaisin sekä opistasi, joka on sekavaa harhaoppia!

• Laskuntulos kirjoitti:

Toora eli viisi Mooseksen kirjaa ovat vain kirjoja ne eivät ole eläviä. Ne ei tee eläväksi. Jokaisella, jolla on Raamattu on ne kirjat.

Sinulla kr.net on muka Toora sydämessäsi, mutta et osaa yhtään lukua ulkoa. Tämän Toora-oppisi näkee sinun elämästä, joka on sekaisin sekä opistasi, joka on sekavaa harhaoppia!

Sanotaanko Raamatussa, että osaamme Tooran ulkoa, kun se on meidän sydämessämme? Ei sanota, mutta sanotaan, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.

• En tunne tapausta. Tunnen sen sijaan Tuksu Tikkurilalaisen, joskaan en henkilökohtaisesti.

• Tuk-Tuk

Niin, ja Tikkurilan Tuksun.

• Armonvarassa

Ryttylän Saulus Tarsolainen on nimimerkki kristitty.net. Onneksi hän on jättänyt tämän keskustelupalstan rauhaan!

• Vietän luterilaisten palstalla vähemmän aikaa, koska tämä palsta on täynnä pelkkää homopropagandaa. Siksi viihdyn helluntailaisten puolella paremmin. Mutta aika ajoin kirjoittelen tännekin.

• Olenko opettanut ja missä muka, että meidän tulee enemmän tehdä oman pelastuksemme eteen? Olen aina opettanut, että me pelastumme yksin armosta, ilman mitään omia tekoja.

Mutta Jeesus sanoi mene, äläkä enää tee syntiä. Paavalin mukaan emme saa armon alla tehdä syntiä, vaan meidän on noudatettava lakia (Room. 6:15). Jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt (Joh. 14:15; 1. Joh. 5:3). Se on niin yksinkertaista. Vai missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia?

Jeesus sanoi, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19). Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Toora on kumottu?

• vai.mitä

Kuolleista nouseminen on sittenkin totta.

• vai.mitä kirjoitti:

Kuolleista nouseminen on sittenkin totta.

Jos kuolleet eivät nouse, uskomme on turhaa.

• Näin poistetun viestin, ja voin sanoa, että minä en ole ulkokultainen, en tee tupsuistani suuria enkä raamatunlausekoteloistani leveitä, en käyskentele pitkässä viitassa enkä halaja ensimmäisiä istuimia synagoogassa. En ole lakihenkinen, koska turvaan yksin Kristuksen armoon. En ole judaisti tai fariseus, koska en noudata mitään fariseusten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä. Se että noudatan Tooraa, Jumalan pyhää, vanhurskasta ja hyvää lakia (Room. 7:12) ei tee minusta juutalaista. En ole juutalainen enkä ole koskaan esiintynyt juutalaisena. Se ei tee kenestäkään juutalaista, että noudattaa Jumalan pyhää lakia.

On se kiva kun minusta tehdään aloituksia. Mutta sitä en ymmärrä, miksi nämä aloitukset ovat luterilaisten palstalla, vaikka minä meuhkaan eniten hellareiden palstalla.

• sapatti123

Onhan se lakihenkistä että opetetaan että muka täytyy noudattaa lakia!

• Muka noudattaa lakia? Jeesus sanoi, että jos me häntä rakastamme, pidämme käskyt (Joh. 14:15). Johanneksen mukaan rakkaus Jumalaan on sitä, että pidämme Jumalan käskyt (1. Joh. 5:3). Missä kohtaa Raamattua meille annetaan lupa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia? Ja mitä lakihenkistä muka on siinä, että noudattaa Jumalan käskyjä? Pitäisikö tahallaan rikkoa Jumalan pyhää lakia, jotta varmasti olisi armon alla? Paavali sanoo että ei tasan pidä (Room. 6:15).

• sapatti123

Lakihenkinen toraisti judaisti !!!

• Ylempänä jo vastasin tähän syytökseen. Toistan vain lyhyesti, että en ole lakihenkinen, koska turvaan yksin Kristuksen armoon. En ole judaisti, koska en seuraa mitään fariseusten perinnäissääntöjä. Kaipa minua voi kutsua toraistiksi, koska noudatan Tooraa.

• kierrosvalvoja

Mitäs kummallista tässä Ryttylän leikkomunassa sitten on??

• Olen entisessä elämässäni harrastanut kabbalaa. Entä sitten?

• Paljastus6
        Kristitty.net kirjoitti:

Olen entisessä elämässäni harrastanut kabbalaa. Entä sitten?

Olet edelleen kabbalan siteissä!

• Paljastus6 kirjoitti:

Olet edelleen kabbalan siteissä!

En todellakaan ole.

• Paljastus7

Kristitty.net on edelleen kabba-uskovainen. Hän yrittää eksyttää kristittyjä pois Jeesuksen armosta!

• Olen monta miljoonaa kertaa sanonut, että me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen. En harrasta mitään kabbalaa.

• Paljastus8

Et ole tehnyt parannusta! Pyörität samaa kabbaoppia!

• Paljastus8 kirjoitti:

Et ole tehnyt parannusta! Pyörität samaa kabbaoppia!

Missä kohtaa täällä foorumilla minä olen opettanut sanaakaan kabbalaa?

• Paljastus9

Kristitty.net sanoo, että hänen sydämessään on toora. Miksi toora ei varoita kabbala-uskonnon s____nan palvonnasta. Tästä näkee, että toora-sydämessä on hänen harhaoppinsa, koska se joustaa kr.netin himojen ja halujen mukaan!
      Ymmärrät kai mikä seuraa, kun tuo "väärää tulta" alttarille!

• Minä en sano, vaan Raamattu sanoo, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme. Tämä on Jumalan sana.

Se että Toora on meidän sydämissämme, ei tarkoita, että olisimme erehtymättömiä, että emme voisi eksyä, että emme koskaan lankeaisi, että osaisimme Tooran ulkoa.

• Paljastus10

Kristitty.net olet s____nan palvelija! Kuka sinulle on antanut luvan opettaa??

• Kysymys01

Kristitty.net kuka sinulle on antanut luvan tehdä huomenna syntiä??

• Ei kukaan.

• Kysymys02

Kr.net onko syntiä, jos ajan huomenna partani?

• "Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa." (3. Moos. 19:27)

Mitä Pyhä Raamattu sanoo? Selvästi on syntiä turmella parran reuna. Kukaan pyhä ei turmele partansa reunaa.

• Kristitty.net kirjoitti:

"Älkää keritkö tukkaanne päälaen ympäriltä, äläkä leikkaamalla turmele partasi reunaa." (3. Moos. 19:27)

Mitä Pyhä Raamattu sanoo? Selvästi on syntiä turmella parran reuna. Kukaan pyhä ei turmele partansa reunaa.

Mitenkä sitten tämä: älköönkä kahdenlaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi (3 Moos. 19:19)

Teetkö itse vaatteesi vai mistä saat puhtaasti yhdestä langasta kudottuja vaatteita?

• Kuusenjuuret kirjoitti:

Mitenkä sitten tämä: älköönkä kahdenlaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi (3 Moos. 19:19)

Teetkö itse vaatteesi vai mistä saat puhtaasti yhdestä langasta kudottuja vaatteita?

"Noudattakaa minun käskyjäni. Älä anna karjassasi kahden erilaisen eläimen pariutua, älä kylvä peltoosi kahdenlaista siementä, älköönkä kahdenlaisista langoista kudottua vaatetta tulko yllesi." (3. Moos. 19:19)

"Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin." (5. Moos. 22:11)

Juutalaiset viisaat sanovat, että viidennen Mooseksen kirjan jae täsmentää kolmannen käskyä. Jumala ei siis käske kansaa välttämään kaikkia kangassekoituksia, ainoastaan villan ja pellavan sekoitus on kielletty. Ylipapin puku tuli kutoa kullan ja pellavan sekoituksesta:

"Kultalevyt taottiin ohuiksi ja leikattiin säikeiksi, taidokkaasti kudottaviksi punasinisten, purppuranpunaisten ja helakanpunaisten lankojen ja valkoisten pellavalankojen sekaan." (2. Moos. 39:3)

Koska kullan ja pellavan sekoitus oli sallittu, on selvää, että kaikki sekoitukset eivät ole kiellettyjä, ainoastaan villan ja pellavan sekoitus.

Minulla ei ole ainuttakaan vaatetta, joka on tehty villan ja pellavan sekoituksesta. Juutalaiset oppineet eivät ole kaikessa oikeassa, mutta tässä asiassa uskon heitä.

• Kysymys03

Kr.net miksi sinun nimeäsi ei saa mainita keskusteluissa. Toimit opettajana, mutta nimeäsi häpeät.

• Missä kohtaa minä olen sanonut, että nimeäni ei saa mainita? Nimeni lukee nettisivuillani kissankokoisilla kirjaimilla, joten en minä sitä häpeä. Olen Lauri Rantala Ryttylästä ja ylpeä hienosta nimestäni.

• Ihminne ei voi tehdä pelastukensa eteen tehdä yhtää mitään,jos Jeesuksen armo ei riitä ei ole pelastustakaan muussa missään.

• Aamen, me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Tämä asia on usein kadoksissa lakihenkisiltä luterilaisilta.

• voihyvänenaika

Kukaan ei pelastu ilman omaa tekemistä, eli harvoin kuulee enää noin hassua näkemystä että yksilö pelastuu sikiunessa ainoastaan.

Koko uudenliiton ilmoitus huutaa vasten tullaista oppia!

• voihyvänenaika kirjoitti:

Kukaan ei pelastu ilman omaa tekemistä, eli harvoin kuulee enää noin hassua näkemystä että yksilö pelastuu sikiunessa ainoastaan.

Ei ole opista kiini se Raamatun sana,taivaan alla ei ole muuta nimeä ihmiselle annettu jossa on pelasta kuin Jeesuksessa kristuksessa.

Aamen, me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Tämä asia on usein kadoksissa lakihenkisiltä luterilaisilta.

Joillakin voi olla kadotksissa luterilaisessa seurakunnassa,ei kaikilta,ihmisen osuus on se että hyväksyy Jeesusken tarjoaman armon omalle kohdalleen,veren voima joka pesee synnitpois. Sitten tulee lahja vanhurskaustettu,Jeesuksessa se kelpaa Jumalalle.

• voihyvänenaika kirjoitti:

Raamatun mukaan me pelastumme yksin armosta ilman mitään omia tekoja.

Raamatun mukaan me pelastumme yksin armosta ilman mitään omia tekoja.

Armo on riittä jotka sen uskvat. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

• KERTTKKL

EIPÄ TUOLLA OLE AIDON SAULUS TARSOLAISEN KANSSA MITÄÄN YHTEITÄ! LUE VAIKKA APOSTOLI PAAVALIN KIRJEITÄ UUDESTA TESTAMENTISTA!

• Ja minähän en itse ole koskaan väittänyt olevani Saulus Tarsolainen.

• Hän kaatui maahan ja kuuli äänen sanovan: "Saul, Saul, miksi vainoat minua?"

Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene, minä olen valinnut hänet aseekseni, tunnustamaan nimeäni maailman kansojen ja kuninkaiden ja myös Israelin kansan edessä. Apt.9:15

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin

Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000
      Maailman menoa
      533
      8566
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3678
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      2203
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      160
      1184
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      826
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      754
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      742
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      716
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      705
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      647
    Aihe