Kristitty.net toivottaa rauhaa vaikka hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa.
Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
-hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
-hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
-hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
-hän kuulu Kansanlähetyksen opiston seurakuntaan, jota hän pitää harhaoppisena!
-hän on nikotiinin orja
-viiniäkin saa naukkailla
-hän hyväksyy rokin ja tanssin
-hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
-Toora (viisi Mooseksen kirjaa) on hänen sydämessä
-hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto.
-ei saa viettää joulua eikä pääsiäistä
Näitä pitää noudattaa!
-pitää käyttää tupsuja
-ei saa turmella parran reunaa
-pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
-pitää viettää sapatti
Hänen oppinsa on antikristuksen oppi!
Kristitty.netin murhaava uskonto.
169
1703
Vastaukset
- pilkkaajalle
Olet lapsellinen pilkkaaja! Kohta niität kylvösi.
- niittoedessä
Galatalaiskirje 6
7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Tällä palstalla ei kohta enää saa lukea muuta kuin pilkkaamisia.
Milloin otetetaan kukakin ihminen pilkan alle ja tuomitaan ja syytellään.
Jumala ei salli tuollaista, sillä se on JUMALAN PILKKAA. - Paavalinohjejudaistille
niittoedessä kirjoitti:
Galatalaiskirje 6
7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Tällä palstalla ei kohta enää saa lukea muuta kuin pilkkaamisia.
Milloin otetetaan kukakin ihminen pilkan alle ja tuomitaan ja syytellään.
Jumala ei salli tuollaista, sillä se on JUMALAN PILKKAA.Gal. 5:12 Poijat nyt noudattamaan Paavalin ohjetta kuin olisi jo
- Raamatun_mukaan
Raamatun mukaan antikristus on sellainen, joka vastustaa Mooseksen lakia ja yrittää saada ihmiset rikkomaan lakia vastaan. Antikristus yrittää muuttaa Mooseksen lain ja siinä määrätyt Herran juhlat.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan,tuhoaa Korkeimman pyhiä
ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.
Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleenajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan,ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.
Jeesus sanoi, että se, joka poistaa Mooseksen laita yhdenkin kohdan voi joutua kadotukseen.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.- Paavalinohjejudaistille
Miksi Paavali kumoaa ympärileikkauksen käskyn? Gal. 5:2
- Raamatun_mukaan
Paavalinohjejudaistille kirjoitti:
Miksi Paavali kumoaa ympärileikkauksen käskyn? Gal. 5:2
Mooseksen laki ei edellytä Israelin ulkopuolella asuvien pakanoiden ottaa ympärileikkaus. Se on Abrahamin jälkeläisten liiton merkki, joka samalla osoittaa, että ympärileikatuilla on perintöoikeus Israelin maahan.
Galattalaiskirje on osoitettu sellaisille juutalaisille, jotka olivat luopumasta uskosta Jeesukseen Kristukseen. Galttalaiskirjeen sisältö ei sovellu jokaisessa asiassa pakanoiden nuhteluksi, koska kirje nuhtelee messiaanisia juutalaisia, jotka ovat olivat siirtymässä vanhan liiton juutalaisiksi. Olla lain alla tarkoittaa vanhan liiton juutalaisia. Olla armon alla tarkoittaa messiaanisia juutalaisia, jotka pitävät lain käskyt.
Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - hmmhmm
Raamatun_mukaan kirjoitti:
Mooseksen laki ei edellytä Israelin ulkopuolella asuvien pakanoiden ottaa ympärileikkaus. Se on Abrahamin jälkeläisten liiton merkki, joka samalla osoittaa, että ympärileikatuilla on perintöoikeus Israelin maahan.
Galattalaiskirje on osoitettu sellaisille juutalaisille, jotka olivat luopumasta uskosta Jeesukseen Kristukseen. Galttalaiskirjeen sisältö ei sovellu jokaisessa asiassa pakanoiden nuhteluksi, koska kirje nuhtelee messiaanisia juutalaisia, jotka ovat olivat siirtymässä vanhan liiton juutalaisiksi. Olla lain alla tarkoittaa vanhan liiton juutalaisia. Olla armon alla tarkoittaa messiaanisia juutalaisia, jotka pitävät lain käskyt.
Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.Juutalaisiako Paavali kieltää ympärileikkaamasta itseään?
- Laskuntulos
Sabatti-intoilijat pitäkäähän sapattia, jotta saadaan olla etes tämä päivä levossa!
- Paavalinohjejudaistille
Internetiä tai Suomi24:ää ei ole mainittu toorassa, eikä Ellen G. Whiten näyissä. Judaisti-intendentin mukaan kaikkea sellaista saa tehdä mitä ei ole heprealaisilla aakkosilla erikseen laissa kielletty.
- Raamatun_mukaan
Jeesus Kristus on Sapatin Herra. Sen tähden Jeesus Kristus kävi joka sapatti synagogassa opettamassa. Jeesus Kristus käski noudattaa sapattia.
- LuetaanSanaa
Jeesus Kristus on Sapatin Herra. Sen tähden Jeesus Kristus kävi joka sapatti synagogassa opettamassa. Jeesus Kristus käski noudattaa sapattia.
Sapatti on ihmistä varten, ei uusjudaisteja Mark. 2:27
- surullistaseurata
En ole samaa mieltä Kristyt.netin kanssa, mutta hän on lähempänä totuutta kuin on tämän ketjun aloittaja.
On mennyt surkeaksi Suomen kristikansan usko. Eipä löydy sellaisia, jotka eivät käyttäisi aikansa toisten tuomitsemiseen. Tai muutama löytyy. Todella harvassa ovat he, jotka kertovat Jeesuksen opetuksista eivätkä ihmisten teoista ja ihmisten uskosta.
Tämän ketjun aloittaja kuuluu Jumalan vastustajiin. Hän ei kuule mitä Jeesus opettaa ja vaikka kuulisikin niin ei ymmärrä. "Kuulemalla kulkaa, mutta älkää ymmärtäkö" on tämän ajan tuomio.- MilläsVanhurskaudun
Ympärileikkausta, sapattia, uusjudaismia
- Raamatun_mukaan
MilläsVanhurskaudun kirjoitti:
Ympärileikkausta, sapattia, uusjudaismia
Paavalin sanojen mukaan lakia rikkovat eivät ole vanhurskaita.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo. - oletsaatanansynagogasta
Paavalin sanojen mukaan lakia rikkovat eivät ole vanhurskaita.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.Lukemalla lukekaa, mutta ilman ymmärrystä kaikki on turhuutta. Room. 3:31 viittaa edeltäviin jakeisiin, mutta ei näytä ymmärrys riittävän. Tai sitten joku lukee kuin piru Raamattua.
- Laskuntulos
Jotta totuus ei unohtuisi.
- vcbx
Aloittaja täyttää kaikki antikristuksen tunnusmerkit. Hän opettaa laittomuutta ja kiroaa lakia. Hän on astunut seurakunnan keskelle ja yrittää kavaltaa uskovat.
2 Ts 2:3 Älkää antako kenenkään millään tavoin johtaa itseänne harhaan. Ennen tuota päivää näet tapahtuu uskosta luopuminen ja ilmaantuu itse laittomuus ihmishahmossa, kadotuksen ihminen. 4 Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. 5 Muistattehan, että puhuin teille tästä jo silloin kun olin luonanne. 6 Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa.
7 Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; 8 silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella. 9 Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. 10 Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. 11 Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, 12 ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.
Jeesus Kristus käski noudattamaan lakia. Jeesus ei koskaan moittinut lakia, vaan itse noudatti sitä.
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.- Jesajakuusviis20
Jeesus täytti Lain viimeistä jodia myöten. Miksi? Jotta minun ei tarvitse alistua lain kiroukseen, vaan saan alkaa elämään uutta elämää Kristuksessa.
- Laskuntulos
Oletko leikannut partaasi?
- sfds
Jesajakuusviis20 kirjoitti:
Jeesus täytti Lain viimeistä jodia myöten. Miksi? Jotta minun ei tarvitse alistua lain kiroukseen, vaan saan alkaa elämään uutta elämää Kristuksessa.
Jeesus ei kironnut lakia. Jeesus ei täyttänyt sinun velvollisuutta noudattaa lakia, vaan täytti laissa olevat Messias profetiat. Sinun uusi elämäsi laittomuudessa ei ole elämistä Kristuksessa vaan antikristuksessa.
- Mitäselität
sfds kirjoitti:
Jeesus ei kironnut lakia. Jeesus ei täyttänyt sinun velvollisuutta noudattaa lakia, vaan täytti laissa olevat Messias profetiat. Sinun uusi elämäsi laittomuudessa ei ole elämistä Kristuksessa vaan antikristuksessa.
Lakia tai profeettoja...
- Laskuntulos
Vanha liitto ei ole enää voimassa, joten Tooran 615 käskystä ei kannata keskustella!
- judaistinlogiikkaa
Vanhan tekstin kopiointi ja lähettäminen ei ole työtä, uuden tekstin kirjoittaminen ja ajatustyö rikkoisi sapatin.
- uusjudaisminvaara
Huomioitavaa on, että aivan samoin kuin Patrick Tiainen, niin myös uusjudaistit yrittävät saada kristityt takaisin lain alle, pois armosta. Ei ole sattumaa, että uusjudaistien kanssa Patrick Tiaisen kannattajiin kuuluivat israelkravattiset miehet ja horahoranaiset. Omalaatuiset sapattiateriat ja poikkeava ehtoollisymmärrys kuuluvat niin sekä uusapostolisuuteen kuin myös uusjudaismiin. Esimerkiksi Harri Krögerin veljeily Patrick Tiaisen kanssa on vain yksi esimerkki siitä kuinka pimeä israeljärjestöjen teologia on. Ei olekaan ihme, että moni näistä järjestöistä ei tee edes nimellistä lähetystyötä juutalaisten keskuudessa. Järjestöjen todellinen toimintakenttä onkin seurakunnissa, jonne salakuljetetaan turmiollisia tapoja ja Patrick Tiaisen kaltaisia vääriä apostoleja.
- KÄSKYT
Entä käskyt. Ovatko ne sinulle voimassa?
2. Mooseksen kirja 20
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa." - Laskuntulos
Kristitty.net ja Patrick Tiainen ovat samalla eksyttäjien puolella!
- vastaisitkonyt
Laskuntulos kirjoitti:
Kristitty.net ja Patrick Tiainen ovat samalla eksyttäjien puolella!
Onko sinulle 10 käskyä voimassa, vai poistetut?
- uusjudaisminvaara
KÄSKYT kirjoitti:
Entä käskyt. Ovatko ne sinulle voimassa?
2. Mooseksen kirja 20
1 Ja Jumala puhui kaikki nämä sanat ja sanoi:
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."Käskyt ovat Jumalan itsensä kirjoittamia, toisin kuin Lain kirja. Toinen on ikuinen Jumalan säädös, toinen vanheneva Hepr. 8:13.
- aloittajatekeepahaa
uusjudaisminvaara kirjoitti:
Käskyt ovat Jumalan itsensä kirjoittamia, toisin kuin Lain kirja. Toinen on ikuinen Jumalan säädös, toinen vanheneva Hepr. 8:13.
Aloittaja, joka on alati soimaamassa muita ihmisiä antikristukseksi vihaa kaikkea lakia ja soimaa joikaista, joka laista jotakin puhuu. Kymmenen käskyä ovat voimassa, mutta aloittaja yrittää piilottaa ne vihansa mustaan viittaan.
- Laskuntulos
vastaisitkonyt kirjoitti:
Onko sinulle 10 käskyä voimassa, vai poistetut?
Lue käskyt Uudesta Testamentista. Ne ovat 1000 kertaa tiukemmat kuin vanhan liiton käskyt.
Me olemme pyhiä Jumalan silmissä, kun Jumala katsoo meitä Jeesuksen ristin työn läpi. Vain pyhät pääsevät taivaaseen.
Oletko sinä pyhä? - pysyaiheessa
Laskuntulos kirjoitti:
Lue käskyt Uudesta Testamentista. Ne ovat 1000 kertaa tiukemmat kuin vanhan liiton käskyt.
Me olemme pyhiä Jumalan silmissä, kun Jumala katsoo meitä Jeesuksen ristin työn läpi. Vain pyhät pääsevät taivaaseen.
Oletko sinä pyhä?Miksi muutat keskustelun suuntaa? Kyse on siitä, että ovatko 10 käskyä sinulle voimassa, vai ovatko ne kohdaltasi kumotut?
- uusjudaisminvaara
aloittajatekeepahaa kirjoitti:
Aloittaja, joka on alati soimaamassa muita ihmisiä antikristukseksi vihaa kaikkea lakia ja soimaa joikaista, joka laista jotakin puhuu. Kymmenen käskyä ovat voimassa, mutta aloittaja yrittää piilottaa ne vihansa mustaan viittaan.
Kristitty.net ei erota Kymmenen käskyn sitovuutta Lain kirjan kontekstuaalisuudesta. Jos perusasiat ovat hukassa, Kristitty.net on Patrick Tiaisen tavoin vastustamassa Pyhää Henkeä.
- hyväkysymyson
pysyaiheessa kirjoitti:
Miksi muutat keskustelun suuntaa? Kyse on siitä, että ovatko 10 käskyä sinulle voimassa, vai ovatko ne kohdaltasi kumotut?
On niin yksinkeraisen selkeä kysymys, että tuohon pitäisi jokaisen kyetä vastaamaan.
- uusjudaisminvaara
pysyaiheessa kirjoitti:
Miksi muutat keskustelun suuntaa? Kyse on siitä, että ovatko 10 käskyä sinulle voimassa, vai ovatko ne kohdaltasi kumotut?
Kymmenen käskyn laki on kirjoitettu jokaisen kristityn sydämen lihatauluihin, elävän Jumalan Hengellä. Mutta tämä UUSI liitto Jeesuksen Veressä on tiukempi kuin uusjudaistien kuvitelma omavanhurskaudesta. Matt. 5:20.
Kristitty.net on kuin kalkittu hauta, joka soimaa Jumalan lapsia sapatilla. Joh. 9:16 - VOIteitä
Kymmenen käskyn laki on kirjoitettu jokaisen kristityn sydämen lihatauluihin, elävän Jumalan Hengellä. Mutta tämä UUSI liitto Jeesuksen Veressä on tiukempi kuin uusjudaistien kuvitelma omavanhurskaudesta. Matt. 5:20.
Kristitty.net on kuin kalkittu hauta, joka soimaa Jumalan lapsia sapatilla. Joh. 9:16Oletko siis syyttänyt ihmisiä jopa antikristuksen hengessä oleviksi, kun nuo ovat kertoneet kymmenestä käskystä ja Jeesuksen laista? Jos olet sinä joka niin on täällä tehnyt, niin ymmärrätkö vastuutasi ja sitä, että olet vetämässä tuomioita itseesi?
Oletko aloittaja, vai toinen hänen kanssaan samanmielinen henkilö?
Te, jotka pilkkaatte Jumalan kymmenen käskyn voimassa oloa jokaisen kristityn kohdalla, olette pahasti eksyneitä ja jos aiotte päästä ymmärrykseen tulee teidän saada oikeata opetusta, EIKÄ OLLA TÄÄLLÄ OPETTAMASSA. - uusjudaisminvaara
VOIteitä kirjoitti:
Oletko siis syyttänyt ihmisiä jopa antikristuksen hengessä oleviksi, kun nuo ovat kertoneet kymmenestä käskystä ja Jeesuksen laista? Jos olet sinä joka niin on täällä tehnyt, niin ymmärrätkö vastuutasi ja sitä, että olet vetämässä tuomioita itseesi?
Oletko aloittaja, vai toinen hänen kanssaan samanmielinen henkilö?
Te, jotka pilkkaatte Jumalan kymmenen käskyn voimassa oloa jokaisen kristityn kohdalla, olette pahasti eksyneitä ja jos aiotte päästä ymmärrykseen tulee teidän saada oikeata opetusta, EIKÄ OLLA TÄÄLLÄ OPETTAMASSA.Mutta minä sanon teille... Matt. 5:28
- Laskuntulos
Me helluntailaiset olemme Aabrahamin lupauksen lapsia. Silloin ei ollutTooraa!
Toraistit ovat Haagarin orjuudessa syntyneen lapsia. Orjuudessa syntynyt ei peri yhdessä lupausten lasten kanssa!
Vanhurskas on elävä uskosta (ei lai teoista)!
Synnin voima on laki.- samakys
Tarkoitatko, että käskyt eivät sinun opissasi ole voimassa?
- Sokeusoneste
Käsittämätöntä se, että ihmiset saattavat lukea päivittäin Jumalan Sanaa ja silti nuo samat ihmiset kieltävät kaiken tekemisen. Raamatun uusitestamentti on täynnnä tee-sanoja.
Ainostaa Sana kieltää lankeamasta vanhan liiton lain tekoihin, mutta ei koskaan opeta ketään olemasta tekemättä sitä mitä Jumala käskee TEHDÄ.
Tässä pieni otatanta tekojen vaatimuksista:
Matt. 3:10
Jo on kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen.
Matt. 5:27
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
Matt. 5:46
Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
Matt. 5:47
Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
Matt. 6:28
Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
Matt. 7:19
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
Matt. 7:26
Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
Matt. 8:9
Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
Matt. 19:18
Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
Matt. 20:13
Niin hän vastasi eräälle heistä ja sanoi: 'Ystäväni, en minä tee sinulle vääryyttä; etkö sopinut minun kanssani denarista?
Matt. 23:3
Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
Mark. 10:19
Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
Luuk. 3:9
Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
Luuk. 4:23
Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa'."
Luuk. 6:46
Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Luuk. 6:49
Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."
Luuk. 7:8
Sillä minä itsekin olen toisen vallan alaiseksi asetettu, ja minulla on sotamiehiä käskettävinäni, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
Luuk. 10:28
Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".
Luuk. 10:37
Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".- uusjudaisminvaara
Ihmisen omat teot ovat Jumalan silmissä likaisista likaisimpia Fil. 3:8
- Raamatun_mukaan
Ilman lain tekoja uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole pelastusta.
Mt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. - uusjudaisminvaara
Ilman lain tekoja uskossa Jeesukseen Kristukseen ei ole pelastusta.
Mt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. 25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. 26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.Teot eivät ole "lain tekoja", koska "lain teot" ovat ulkonaisia. Fariseukset olivat ulkokultaisia "lain tekoineen", siksi malja on puhdistettava ensin sisältä, sillä kaikki teot lähtevät ihmisen sisimmästä. Ihmiselle ei jää Armossa mitään kerskattavaa, sillä niin vanhurskaus kuin teotkin ovat lahjavanhurskautta niillä jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
- laiskat.uskovaiset
Monet ukovaiset ovatkin niin laiskoja, että eivät viitsi työtä tehdä, vaan tiettävät kaikki toisilla.
- Suurinteko
Teot eivät ole "lain tekoja", koska "lain teot" ovat ulkonaisia. Fariseukset olivat ulkokultaisia "lain tekoineen", siksi malja on puhdistettava ensin sisältä, sillä kaikki teot lähtevät ihmisen sisimmästä. Ihmiselle ei jää Armossa mitään kerskattavaa, sillä niin vanhurskaus kuin teotkin ovat lahjavanhurskautta niillä jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
Luuletko lahjavanhurskauteen päästävän ilman tekoja?
On parannuksen teko, on käskyjen noudattamisteko, on Jeesuksen tuntemiseksi sanankuulemis teko. Tekoja vaaditaan, jotta saadaan lahjavanhurskaus.
Lahjavanhurskaus ei ole saatainen vaate, eikä hapana pidettävä armo.
Kautta aikojen on esiintynyt opettajia, jotka pitävät kalliin armon halpana ja opettavat, että kunhan ihminen jotenkin uskoo Jeesuksen nimeen saa hän tuon vanhurskauden. Ei todella saa, vaan vanhurskauden saaminen edellyttää suurinta tekoa, eli kuolemista lain kautta laille.
Ei kukaan kuole lain kautta laille, jos käskyjenlaki hyljätään. - uusjudaisminvaara
Suurinteko kirjoitti:
Luuletko lahjavanhurskauteen päästävän ilman tekoja?
On parannuksen teko, on käskyjen noudattamisteko, on Jeesuksen tuntemiseksi sanankuulemis teko. Tekoja vaaditaan, jotta saadaan lahjavanhurskaus.
Lahjavanhurskaus ei ole saatainen vaate, eikä hapana pidettävä armo.
Kautta aikojen on esiintynyt opettajia, jotka pitävät kalliin armon halpana ja opettavat, että kunhan ihminen jotenkin uskoo Jeesuksen nimeen saa hän tuon vanhurskauden. Ei todella saa, vaan vanhurskauden saaminen edellyttää suurinta tekoa, eli kuolemista lain kautta laille.
Ei kukaan kuole lain kautta laille, jos käskyjenlaki hyljätään....kasteen kautta kuolemaan... Room. 6:4
Kastamaton kirjoittaa aina kastetta halveksivasti. Uusjudaistit pilkkaavat kastetta aivan samoin kuin Patrick Tiaisen kylpytynnyri. Sama valheen isä molemmilla. - kasteonkallis
...kasteen kautta kuolemaan... Room. 6:4
Kastamaton kirjoittaa aina kastetta halveksivasti. Uusjudaistit pilkkaavat kastetta aivan samoin kuin Patrick Tiaisen kylpytynnyri. Sama valheen isä molemmilla.Olisi mielenkiintoista kuunnella tai lukea Patrick Tiaisen kastenpilkkaa. Mistä sen löytäisi.
Ymmärrätkö muuten sitä mitä tarkoittaa kasteen hauta? Mistä ihmisen tulee tehdä, jotta pääsee tuon haudan kautta elämään?
On paljon väärä opetusta tuosta tärkeästi asiasta, mutta kerro sinä miten sinä sen olet käsittänyt. - uusjudaisminvaara
kasteonkallis kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuunnella tai lukea Patrick Tiaisen kastenpilkkaa. Mistä sen löytäisi.
Ymmärrätkö muuten sitä mitä tarkoittaa kasteen hauta? Mistä ihmisen tulee tehdä, jotta pääsee tuon haudan kautta elämään?
On paljon väärä opetusta tuosta tärkeästi asiasta, mutta kerro sinä miten sinä sen olet käsittänyt.Löytyi Uskon Sanan streaming-palvelusta, mahdollisesti YouTubesta vieläkin.
Mark. 16:16
Hepr. 11:6
Hepr. 11:29
Kaste on lopullinen ero Egyptistä, poistuminen faaraon valtapiiristä, astuminen kilvoitukseen uskon lupauksessa kohti Luvattua, Pyhä Henki oppaanamme öin ja päivin. - traaginenharha
Löytyi Uskon Sanan streaming-palvelusta, mahdollisesti YouTubesta vieläkin.
Mark. 16:16
Hepr. 11:6
Hepr. 11:29
Kaste on lopullinen ero Egyptistä, poistuminen faaraon valtapiiristä, astuminen kilvoitukseen uskon lupauksessa kohti Luvattua, Pyhä Henki oppaanamme öin ja päivin.Tarkoitatko, että kasteessa ihminen syntyy uudeksi. Täällähän on harhauttavasti tuollaistakin opetettu. Samoin on opetettu, että kasteessa tunnustaudutaan uskoon ja että kasteessa käydään hautaamassa vanhaihminen. Siis, ihminen päättää mennä kasteelle ja haudata vanhan ihmisen ja nousta kasteessa uutena ylös.
Ei se ole noin. Ihmiset on petetty uskomaan tuollaiseen ja siksi moni on menettänyt jopa toivonsa, kun on joutunut huomaan, että kaste ei muuttanut häntä uudeksi. Sama vanha ihminen jatkoi elämää syntisenä, tai ainakin syntiä vastaan taistelevana.
Olisi jopa huvittavaa se, että ihminen kuvitelee menevänsä itse hautaamaan vanhan ihmisensä, jos se ei olisi niin traagista.
Kasteessa ihminen liittyy Jeesuksen OPETUSLAPSEUTEEN ja siitä alkaa vasta tie uudestisyntymiseen. Jeesus käski kastaa ja opettaa kastetut tuntemaan Jumala, mutta nyt on tullut aika jolloin pilkotaan raamatusta sellaiset kohdat, jotka kumoavat ihmisen omat opit ja vastahengen ohjeet. Tuo Jeesuksen kastekäsky pyritään tekemään halvaksi ja on noussut joukko joka väittää, että tuo ei kuulu raamattuun. - uusjudaisminvaara
traaginenharha kirjoitti:
Tarkoitatko, että kasteessa ihminen syntyy uudeksi. Täällähän on harhauttavasti tuollaistakin opetettu. Samoin on opetettu, että kasteessa tunnustaudutaan uskoon ja että kasteessa käydään hautaamassa vanhaihminen. Siis, ihminen päättää mennä kasteelle ja haudata vanhan ihmisen ja nousta kasteessa uutena ylös.
Ei se ole noin. Ihmiset on petetty uskomaan tuollaiseen ja siksi moni on menettänyt jopa toivonsa, kun on joutunut huomaan, että kaste ei muuttanut häntä uudeksi. Sama vanha ihminen jatkoi elämää syntisenä, tai ainakin syntiä vastaan taistelevana.
Olisi jopa huvittavaa se, että ihminen kuvitelee menevänsä itse hautaamaan vanhan ihmisensä, jos se ei olisi niin traagista.
Kasteessa ihminen liittyy Jeesuksen OPETUSLAPSEUTEEN ja siitä alkaa vasta tie uudestisyntymiseen. Jeesus käski kastaa ja opettaa kastetut tuntemaan Jumala, mutta nyt on tullut aika jolloin pilkotaan raamatusta sellaiset kohdat, jotka kumoavat ihmisen omat opit ja vastahengen ohjeet. Tuo Jeesuksen kastekäsky pyritään tekemään halvaksi ja on noussut joukko joka väittää, että tuo ei kuulu raamattuun.Et sitten lukenut Raamattua, vaikka annoin kohdatkin.
- jakeista
Et sitten lukenut Raamattua, vaikka annoin kohdatkin.
Raamatun jakeita voi antaa loputtomasti ymmärrämättä mistä on puhe. Perustatko uskosi jakeisiin?
- kumpijumala
Ja siinäpä se taas oli:
Jeesus:
Paavali:
- saatanan_tollot
Vai on täällä jumalanpilkka otettu taas rikoslakiin. :D
- uusjudaisminvaara
Uuskarismaatikot, uusjudaistit ja muut Patrick Tiaisen hengenheimolaiset syyttävät jumalanpilkasta, jos eivät pysty argumentoimaan harhaoppinsa puolesta.
- bnnm
Vanhan liiton juutalaiset ovat lain alla. Uuden liiton messiaaniset juutalaiset noudattavat lakia ja ovat armon alla, kuten oli Paavali. Uuden liiton aikana Mooseksen lain rikkominen on kielletty.
1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Se kristitty, joka ei tee parannusta lain rikkomisesta tuomitaan kadotukseen.
----
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Teillä ei ole pelastusta, jos ette ala noudattamaan lakia, kuten Jeesus käski teidän noudattaa. Ne jotka pilkkaavat lakia Suomi24 foorumilla, te halveksutte Kristuksen sovintoverta. Joka pitää Kristuksen sovintoverta halpana, ei saa armoa.
Jh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta. 14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
Hepr 5:8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.- oletsaatanansynagogasta
Lukemalla lukekaa... Room. 3:31 liittyy edeltäviin jakeisiin. Luet kuin piru Raamattua ja kopioit samaa tekstiä jokaiseen keskusteluun
- bnnm
oletsaatanansynagogasta kirjoitti:
Lukemalla lukekaa... Room. 3:31 liittyy edeltäviin jakeisiin. Luet kuin piru Raamattua ja kopioit samaa tekstiä jokaiseen keskusteluun
Minä olen Jumalan seurakunnasta. Minä opetan oikein Raamattua. Sinä herjaat Kristuksen lakia.
Paavali ei koskaan opettanut rikkomaan lakia vastaan, vaan opetti, että laki kuuluu siihen evankeliumiin, minkä Jeesus hänelle antoi.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu. - oletsaatanansynagogasta
bnnm kirjoitti:
Minä olen Jumalan seurakunnasta. Minä opetan oikein Raamattua. Sinä herjaat Kristuksen lakia.
Paavali ei koskaan opettanut rikkomaan lakia vastaan, vaan opetti, että laki kuuluu siihen evankeliumiin, minkä Jeesus hänelle antoi.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu.Missä tämä jumalan seurakunta sapattina kokoontuu?
- sapatinrikkojat
Sapattisin ei pidä töitä tehdä
- uusjudaisminvaara
Patrick Tiaisen taivasmatkalla oli uhrieläimiä. Aivan samoin uusjudaistit tahtoisivat uhrata jumalalleen, koska sekä uusjudaistit että uuskarismaatikot kieltävät Ristin ja sovitustyön. Uhrialttari ja uhrieläimet edustavat sekä uuskarismaatikoille että uusjudaisteille temppeliprostituution aikakauden paluuta. Ei ollut sattumaa, että uusjudaistit liittoutuivat Patrick Tiaisen kanssa, sillä sama henki vaikuttaa molempien uuspakanuuteen tähtäävien oppien takana. Ette ole kuulleet Patrick Tiaisen kanssa maatakiertäneiden uusjudaistien tuominneen homoseksuaalisuuden harjoittamista. Yhdistävä ja homoseksuaalisuuden hyväksyvä tekijä on aiemmin mainittu temppeliprostituutio, jonka pakanallisten juurien tutkiminen avaa silmät ymmärtämään mistä lähteestä koko Kristitty.netin mainostama uhrikultti kumpuaa.
- miksionnäin
Paavali uhrasi eläinuhreja uuden liiton puolella. Miten on mahdollista, että Jeesus Kristus katsoi Paavalin sen jälkeen vanhurskaaksi ja antoi hänelle vanhurskauden seppeleen? Voitko selittää tämän?
Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, - uusjudaisminvaara
miksionnäin kirjoitti:
Paavali uhrasi eläinuhreja uuden liiton puolella. Miten on mahdollista, että Jeesus Kristus katsoi Paavalin sen jälkeen vanhurskaaksi ja antoi hänelle vanhurskauden seppeleen? Voitko selittää tämän?
Ap.t 21:26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".
2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,Etkö oikeasti ymmärrä? Oletko helluntailainen? En nimittäin usko, että olet uudestisyntynyt kristitty. Uusjudaistille Raamattu ei ole auktoriteetti, joten lähteminen keskusteluun ilmiselvistä asioista olisi kuin antaisi helmiä sikojen tallattavaksi.
- siksi.on.niin
miksionnäin kirjoitti:
2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,Lue Raamattua ja Paavalin omia sanoja, edes vähän enemmän, niin ehkäpä silmäsi avautuvat ?
20 ja olen ollut juutalaisille IKÄÄNKUIN juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille IKÄÄNKUIN lain alainen, VAIKKA ITSE EN OLE LAIN ALAINEN, voittaakseni lain alaiset;
22 kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
Siis IKÄÄNKUIN, eli Paavali noudatti vanhan liiton säädöksiä vain siksi, ettei evankeliumin sanoman levitys estyisi juutalaisten keskuuteen.
Siis Paavalilta olisivat synagoogien ja muiden juutalaisten kokoontumis paikkojen ovet sulkeutuneet, jos hän ei olisi noudattanut vanhan liiton säädöksiä IKÄÄNKUIN juutalainen.
Tämäkin asia on NIIIN selvästi sanottu, mutta kun judaisti ei tota edes Paavalin omaa todistusta vastaan, niin kuten jo eräs kirjoitti, on turhaa alkaa rautalangasta vääntämään sille, joka itse haluaa Totuutta vastustaa.
Nytkin itse kirjoitin tämän vain niiden vuoksi, joita te yritätte hämmentää ja eksyttää, sillä monella nuorella uskovalla ei ole vielä kyllin Raamatun tietämystä voidakseen kumota teidän judaistiset valheenne ! - miksionnäin
Etkö oikeasti ymmärrä? Oletko helluntailainen? En nimittäin usko, että olet uudestisyntynyt kristitty. Uusjudaistille Raamattu ei ole auktoriteetti, joten lähteminen keskusteluun ilmiselvistä asioista olisi kuin antaisi helmiä sikojen tallattavaksi.
Sinä et pystynyt selittämään, miksi Paavali uhrattuaan eläimiä katsottiin Jeesuksen Kristuksen edessä vanhurskaaksi ja pääsi taivaaseen.
Uskon, että tämä johtuu siitä, ettet sinä tunne Jumalaa etkä osaa Raamattua. Sinä olet jumalaton henkilö. - uusjudaisminvaara
miksionnäin kirjoitti:
Sinä et pystynyt selittämään, miksi Paavali uhrattuaan eläimiä katsottiin Jeesuksen Kristuksen edessä vanhurskaaksi ja pääsi taivaaseen.
Uskon, että tämä johtuu siitä, ettet sinä tunne Jumalaa etkä osaa Raamattua. Sinä olet jumalaton henkilö.Olkinukke. Riittääkö siksi.on.niin vastaus?
- kutensiltänäyttää
miksionnäin kirjoitti:
2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä,Jos ei se selviä kun luet jakeen edestä ja takaa ynnä viittaukset niin se kertoo vain yhdestä asiasta, olet pihalla koko asiasta.
- Laskuntulos
Kylläpä kristittyjen kivittäjät käy kuumana! Ettekai ole helluntailaisia? Mitä harhaoppia edustatte. Mainitkaapa se ennen kuin kirjoitatte tänne!
- uusjudaisminvaara
Pitäisi helluntailaisen tunnistaa kysymättäkin mikä henkivalta on kysymyksessä.
- judaisti.net
Voidaan kysyä ja miettiä sitä, että mikä on tämän judaistin kirjoittalun tarkoitus ja agenda ?
Siis "Kristitty.net" eli oikeammin siis Judaisti.net, on itse kirjoittanut täällä seuraavaa:
" Shabbat shalom! Sapatin rauhaa kaikille adventisteille, presbyteereille, helluntailaisille, katolisille, ortodokseille, luterilaisille, kalvinisteille, babtisteille ja mitä muita harhaoppisia teitä nyt onkaan. "
Eli miksi tämä judisti siis kirjoittelee ja postaa loputtomasti harhaopppejaan ???
Halu on tehdä käännynnäisiä eli judaisteja, uudestisyntyneistä uskovista !
Kenen asialla hän siis on ?
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Siis tämä judaisti on siis samalla asialla kuin tässä kerrotut luomoojat:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
4 Niin paljonko olette turhaan kärsineet? -jos se on turhaa ollut. - Antiekumenia
Miten saada kristityt dogmaattiseen riitelyyn keskenään? No se on helppoa! Ei tarvitse kuin odottaa, että mediassa ei satu olemaan päivänpolttamana aiheena mitään uskonto- tai uskonnottomuus- tai oikeisto-vasemmistopoliittista hässäkää, luonnontieteellisiä uutisia tai sukupuoli- ja seksuaalisuusasioita, niin he käyvät kyseiseen riitaan ihan automaattisesti!
Siis jos kristitty ei hyökkää ateismia, sekularismia, muslimeja, seksuaalivähemmistöjä, naisia tai tieteellisiä teorioita vastaan, niin kristitty hyökkää toista kristittyä vastaan. Välillä naurattaa kun jotkut kristityt dissaavat islamia naureskellen sille, että no siinäpä vasta rauhan uskonto, niin ihan samalla tavalla voisi kyllä naureskella kristityillekin. Ei siis sillä, että islamissa olisi mitään kehuttavaakaan, mutta katsokaa te kristityt nyt peiliin välillä ja miettikää syitä sille, että miksi tekin olette sotajalalla ihan kokoajan.
Mikä teitä oikein vaivaa kun ihan kokoajan on joku ongelma teillä joko muita kohtaan tai toisianne kohtaan? Palvotteko te jotain eripuraisuuden ja ristiriitojen jumalaa vai missä oikein mättää? - uusjudaisminvaara
Kristitty.netin ja Patrick Tiaisen takana on sama henkivalta.
Adventtikirkossa, joka yhdistää tämän sapattiuskon, uuskarismaattiset väärät profetiat ja naisprofeetan, voit kuulla esimerkiksi Orvo Miettisen julistamana samoja saarnoja kuin mitä Patrick Tiainen julisti.- zbnf
Jeesus, apostolit, Paavali ja pakana Timoteus olivat judaisteja. He noudattivat Tooraa. Sinä olet se, joka et kuulu tähän joukkoon.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan". - uusjudaisminvaara
zbnf kirjoitti:
Jeesus, apostolit, Paavali ja pakana Timoteus olivat judaisteja. He noudattivat Tooraa. Sinä olet se, joka et kuulu tähän joukkoon.
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".Matti Wendelinin opetuslapsi Miika Hukka siirtyi isän sylistä sykkivään sydämeen. Sananl. 26:11
Uuskarismaatikkojen jälkiä seuraamalla näemme kuinka uusjudaismi on saman valheen isän toista evankeliumia kuin uuskarismaatikoilla. Lain alle, pois pelastuksen tieltä - siinä on Patrick Tiaisen ja kumppanien laittomuus. - zbnf
Matti Wendelinin opetuslapsi Miika Hukka siirtyi isän sylistä sykkivään sydämeen. Sananl. 26:11
Uuskarismaatikkojen jälkiä seuraamalla näemme kuinka uusjudaismi on saman valheen isän toista evankeliumia kuin uuskarismaatikoilla. Lain alle, pois pelastuksen tieltä - siinä on Patrick Tiaisen ja kumppanien laittomuus.Jeesus käski noudattamaan Tooraa ja käski opettaa sen kaikille kansoille. Jokainen pakana voi liittyä Israelin kansaan uskossa Jeesukseen Kristukseen. Silloin noudatetaan juutalaisten Kuninkaan Jeesuksen Kristuksen käskyä noudattaa Tooraa. Jeesus armahtaa ne pakanat, jotka ryhtyvät noudattamaan Tooraa Jumalan tahdon mukaisesti.
Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.
Mk 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Paavali teki työtä käskettyä ja kreikkalaiselle Timoteukselle, että laki on hyvä ja se kuuluu Jeesuksen hänellä antamaan evankeliumiin.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu. - Moosestakehiin
zbnf kirjoitti:
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".zbnf, jaa miten selität, ettei Paavali noudattanut saastaisia eläimiä-käskyjä. eikä ylipäätään välttänyt saastaisia???
- kaksi_ropoa
Patrick Tiaisen työhuoneessa oli ennen muinoin stola, papin huivi, jonka koristeena oli Jerusalemin ristejä.
- kuinkamontakertaa
On monta kertaa selitetty mitäå tuo teksti Mt 5:17 tarkoittaa, mutta ei se ihmisten päähän mahdu!
”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut
Tämä on osittain väärin käännetty. Sana kumoaminen on kreikaksi ATHETEESIS, Hebr.7:18 "Täten kyllä entinen käsky kumotaan" Tässä käytetään sanaa "KATALUSAI", mikä tarkoittaa purkaa, höllentää, päästää irti.
Sana "kunnes" on myös hiukan väärin: EOS AN tarkoittaa "siihen mennessä kunnes"
"Tapahtunut" on sanasta GINETAI, mikä merkitsee sanatarkasti "tulee tapahtumaan"
Tarkasti käännettynä teksti on: " Älkää luulko että minä tulen purkamaan Tooran ja Profeetat (Vanhan testamentin). En minä ole tullut purkamaan vaan täyttämään.
Suillä totisesti minä sanon teille: Siihen mennessä kunnes taivas ja ja maa katoavat, ei Toorasta katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki tulee tapahtumaan"
Toora oli sama kuin viisi Mooseksen kirjaa. Siellä olivat vertauskuvalliset uhrit, sovintopäivä, lupaus toisesta profeetasta jota tuli totella, Aabrahamin esikuvallinen uhri, ym. Jeesus lupasi että kaikki nämä tulevat täyttymään ennenkuin taivas ja maa katoaa.
Sitten Jeesus puhuu siitä että Hän ei löysennä (LUSAI ei tarkoita purkaa vaan löysentää) vaan kiristää kymmentä käskyä samalla kun Hän osoittaa aikaisemman käytännön vääräksi. Enää ei ollut voimassa Tooran periaate: Silmä silmästä, hammas hampaasta. Nyt piti kääntää toinenkin poski, eikä tehdä vastarintaa pahalle.
Nyt ei myöskään saanut vihata, eikä himoita.
Jeesus toi uuden periaatteen, jota Toora ei tuntenut.
Lain purkajakin pääsi sisälle taivasten valtakuntaan, mutta saman tekstin mukaan kirjanoppineet ja fariseukset eivät päässeet( 5:20)- Raamatun_mukaan
Sinä puhut täyttä valhetta. Suomalaiseen Raamattuun on käännetty ihan oikein, ettei Jeesus tullut kumoamaan laista mitään, vaan noudattamaan lakia.
Jeesus sanoi Johanneksen evankeliumissa, ettei laista voi ottaa mitään pois.
Jh 10:38 eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi. - mot.-
Jeesus sanoi, että laki on voimassa uuden liiton aikana. Laista ei häviä piirtoakaan ennen kuin taivas ja maa ovat kadonneet. Jeesuksen sanat Matteuksen evankeliumin 5:17,18 jakeissa tarkoittavat, ettei hän tullut poistamaan lakia, vaan näyttämään esimerkkiä siitä, että kaikkien on noudatettava lakia.
Luuk. 16:17
Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa. - missänäkökyky
mot.- kirjoitti:
Jeesus sanoi, että laki on voimassa uuden liiton aikana. Laista ei häviä piirtoakaan ennen kuin taivas ja maa ovat kadonneet. Jeesuksen sanat Matteuksen evankeliumin 5:17,18 jakeissa tarkoittavat, ettei hän tullut poistamaan lakia, vaan näyttämään esimerkkiä siitä, että kaikkien on noudatettava lakia.
Luuk. 16:17
Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.Älä hyvä ihminen noin hassuja puhu !
Lain aika päättyi Jeesukseen, koita nyt edes se tajuta.
oletko koskaan uudestisyntynyt kun noin hassuja kyselet ! - Raamatun_mukaan
missänäkökyky kirjoitti:
Älä hyvä ihminen noin hassuja puhu !
Lain aika päättyi Jeesukseen, koita nyt edes se tajuta.
oletko koskaan uudestisyntynyt kun noin hassuja kyselet !Sinä eksytät, miten Jeesus puhui lain ajasta. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan kertoi, että lain Messias profetiat olivat ennustusta Johannekseen asti ja sen jälkeen profetiat olivat täyttyneet. Jeesus ei sanonut, että laki olisi päättynyt Johannekseen vaan sen, ettei laista häviä piirtoakaan Jeesuksen ajan jälkeenkään.
- saasiirtyäuuteen
Sinä eksytät, miten Jeesus puhui lain ajasta. Jeesus ei lopettanut lakia, vaan kertoi, että lain Messias profetiat olivat ennustusta Johannekseen asti ja sen jälkeen profetiat olivat täyttyneet. Jeesus ei sanonut, että laki olisi päättynyt Johannekseen vaan sen, ettei laista häviä piirtoakaan Jeesuksen ajan jälkeenkään.
Niin sanoi, mutta kun et ymmärrä ollenkaan mitä se sanominen tarkoittaa nyt ja silloin. siinä on ongelman ydin.
Kansaa pidettiin lain alla vartioituna kuin kaloja katiskassa siihen asti että aika täyttyi, eli Gal 4:4.
sitten alkoi uusi aika ja laki sai uuden muodon, eli sen varsinaisen hengen joka oli aina ollut Jumalan suunitelmassa, mutta kun kansa oli pimeää ja sokeaa, tarvittiin ne aitalangat joiden sisälläpysminen riitti sillä erää.
Jeesus asetti sen nyt vasta tullessaan sellaiseen muotoon joka oli siis iollut alun perin JUmalan suunnitelma.
Ja toisekseen ei laki ollut alunperin oikeassa muodossaan sellainen miksi fariseukset sen omissa tulkintahimossaan olivat saattaneet, että yli 600 pilkun viilausta piti muka olla ennekuin oli oikea laintäyttäjä.
Siitä on kyse uudessa liitossa, eikö sen nimikin jo kerro että jokin muuttui vanhaan nähden.
Nyt Jeesus opetti pakanoillekkin lakia jonka voi tiivistää kahteen jakeeseen jotka jokainen tiedämme. - kuinkamontakertaa
Jopa Kristitty.net on myöntänyt että Toora tarkoittaa opetusta, nimenomaan viiden Mooseksen kirjan opetusta.
Kun raamattu puhuu esimerkiksi Median ja persian laista, silloin ei toora-sanaa käytetä.
Ei myöskään Uusi Testamentti käytä sanaa toora, se vaikuttaa heille tuntemattomalta käsitteeltä.
Jos kristityt olisivat olleet jatkuvasti tooraa kuulemassa synagoogissa, miksi he eivät sitä sanaa käyttäneet, vaan käyttivät sanaa NOMOS. mikä saattoi yhtä hyvin viitata Kreikan tai Rooman lakeihin.
'
Kymmenestä käskystä taas käytetään yleensä' sanaa KÄSKYT.
Tämä niille jotka luulevat raamatun olleen alun perin kirjoitetun suomen kielellä, eivätkä halua tietää sen enempää. - xcvbm
kuinkamontakertaa kirjoitti:
Jopa Kristitty.net on myöntänyt että Toora tarkoittaa opetusta, nimenomaan viiden Mooseksen kirjan opetusta.
Kun raamattu puhuu esimerkiksi Median ja persian laista, silloin ei toora-sanaa käytetä.
Ei myöskään Uusi Testamentti käytä sanaa toora, se vaikuttaa heille tuntemattomalta käsitteeltä.
Jos kristityt olisivat olleet jatkuvasti tooraa kuulemassa synagoogissa, miksi he eivät sitä sanaa käyttäneet, vaan käyttivät sanaa NOMOS. mikä saattoi yhtä hyvin viitata Kreikan tai Rooman lakeihin.
'
Kymmenestä käskystä taas käytetään yleensä' sanaa KÄSKYT.
Tämä niille jotka luulevat raamatun olleen alun perin kirjoitetun suomen kielellä, eivätkä halua tietää sen enempää.Kysymys on siitä, mitä on alun perin tarkoitettu näillä sanoilla. Raamattu tarkoittaa käskyillä kaikkia Jumalan käskyjä, johon kuuluu mm. koko laki ja profeetat. Kyse ei ole ainoastaan kymmentä käskystä, koska niistä Raamattu käyttää alkukielellä nimeä kymmenen toteamusta, ei kymmenen käskyä. Kymmenen toteamusta kuuluu osaksi Mooseksen lakia ja ne velvoittavat jokaista. Jeesus nimenomaan sanoi, ettei Vanhasta testamentista kumota piirtoakaan ja velvoitti kaikkia noudattamaan sitä.
5 Ms 6:20 "Poikasi kysyy sinulta aikanaan: 'Mitä tarkoittavat nämä määräykset, käskyt ja säädökset, jotka Herra, meidän Jumalamme, on antanut teille?'
---
25 Kun me tarkoin noudatamme tätä lakia, jonka Herra, meidän Jumalamme, on antanut, niin Herra katsoo meidät vanhurskaiksi.'
Sinä käännät jokaisen kiven, jotta löytäisit edes jonkun verukkeen kumota lakia. Sellaista tekee antikristus, mutta Israelin Jumala lopulta tuhoaa pedon ja Jumala asettaa Israelin maailman hallitsijaksi, jonka Kuningas on silloin Jeesus Kristus.
Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan,tuhoaa Korkeimman pyhiä
ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.
Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleenajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan,ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.
- Eipelastusta
Sapatinrikkojat ovat avionrikkojia
- seonpahajuttu
Et suinkaan vaan ole ajanut autoa tänään!
- enmuistamillään
Kuka Apostoleista julistaa lakia jossain kohtaa kertokaa?
- bnmb
Pietari (Keefas) vaati pakanoita noudattamaan lakia, mutta teki sen virheen, ettei pystynyt aina heidän kanssa syömään, kun arkaili mitä muut juutalaiset sellaisesta sanoisivat Gal 2:14. Paavali sanoi, että pakanoiden tavat ovat syntiä Gal 2:15 ja vaati Efesolaisia pakanoita hylkäämään pakanalliset tavat Ef 4. Paavali vaati roomalaisia pakanoita noudattamaan lakia Room 2:13,14,27 ja ilmoitti itse noudattavansa Tooraa uuden liiton aikana Ap.t 25:8
- tiedetään
bnmb on todella onnistunut väärentämään joka tekstin:
Paavali moittio Pietaria siitä että Pietari eli toorasta välittämättä siloin kun ei ollut jerusalemilaisia näkemässä, mutta oli noudattavinaan tooraa kun tuli korkeita vieraita. Paavali sanoi Gal2:15 että vaikka hän oli juutalainen niin hänkin pelastuu uskon kautta niinkuin pakanat. Paavali vaati efesolaisia olemaann varastelematta, minkä ymmärtää kymmenen käskyn pohjalta. Paavali kehuu Roomalaikirjeessä joitakin pakanoita, jotka tunsivat Jumalan lain sydämessään tuntematta tooraa.
Paavali sanoo. ettei hän ollut rikkonut mitään lakeja. Hän ei ollut edes asunut Juudeassa moneen vuoteen, ja Taoora oli voimassa vain siellä. Paavali ei ollut rikkonut myöskään Rooman lakia, koska ei ollut tehnyt rikoksia.
Muutoin tooran rikkominen ja tooran pitäminen ovat aivan eri asia. Jos et tuo syntiuhria, et riko tooraa. Jos et noudata ruokasääntöjä, siitä ei toora rankaise. Jos taas rakastelet tyttäresi kanssa, rikot tooraa.
- Raamatunhenkieiolekirj
Nuo kaikki nousevat siitå epävarmuudesta kun oli kovaa kiistaa uskoontulleiden juutalaisten ja pakanoitten suhteissa.
ei kukaan oikein tiennyt mikä olisi se oikea ja hyvä. siinä tehtiin sitten inhimillisiä virheitä ja päätelmiä.
Uudenliiton perussanomassa ei ole mitään lainjulistusta riviäkään sen jälkeen kun nuo ongelmat saatiin jonkinlaiseen järjestykseen.- vbnv
Uuden liiton perusanomaan kuuluu myös laki, koska laki kuuluu evankeliumiin. Näin opetti Paavali.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. 9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, 10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia. 11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava EVANKELIUMI, joka on minulle uskottu.
- Kristusonlainloppu
Helluntaissa eikä misssään vapasuunnassa ole koskaan ollut mitään takkua lakiongelman kanssa, eli turhaa sitä tänne yritätte sekottaa kaiken muun sekotuksen päälle jota on koko kristikentässä näinä päivinä.
Lakitalous päättyi ja armotalouden aika alkoi, jossa on todellinen vapaus lain kirouksesta, Jeesus tuli lain kiroukseksi eikä sitä tarvitse kenenkään yrittää enää parsia omalla lainomaisella pilkunviilauksellaan tupsuilal ja kiharoilla ja muulla lain alaisuuden merkeillä.- vxcv
Logiikkasi pettää. Paavali noudatti lakia, eikä tullut kirotuksi sen takia. Paavali noudatti lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen ja Jeesus katsoi Paavalin vanhurskaaksi.
2 Tim 4:8 Minua odottaa nyt vanhurskauden seppele, jonka Herra, oikeudenmukainen tuomari, on antava minulle tulemisensa päivänä, - tiedetään
Paavaoli ei ollut tehnyt nasiirilupausta, eikä voinut puhdistautua tai uhrata nasiirilupauksensa päättymisen merkiksi! Vai tarkoitatteko että Paavali pilaili ! Nasiirilupaus yön yli?
Paavali luki entisen nuhteettoman vaelluksensa Tooran sääntöjen mukaan roskaksi voittaakseen vanhurskauden seppeleen!
Tooraa ei välttämättä rikota vaikka sitä ei noudatetakaan, Paavali ei ollut tehnyt mitään sellaista mistä toora on määrännyt rangaistuksen.
- Kuuletkokulkusensoivan
Sapatti loppui. Kohta saapuu Kristitty.net.
- sdfs
Aloittaja on hyödyntänyt tätä tietoa.
- lakiakehiin
vxcv, kaikessa lain hurmiossasi unohdit, ettei Paavali noudattunut saastaisia-eläimiä käskyjä.
- vxcv
Paavali ei koskaan syönyt sianlihaa, eikä syönyt Paavalikaan. Ei syönyt alkuseurakuntakaan, koska Ap.t 15 luku antaa määräyksiä pakanoille noudattaa kosher ruokasäädöksiä. Alkuseurakunnassa juutalaiset ja pakanat söivät yhdessä ja he eivät syöneet sianlihaa eikä äyriäisiä.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan". - vxcv
vxcv kirjoitti:
Paavali ei koskaan syönyt sianlihaa, eikä syönyt Paavalikaan. Ei syönyt alkuseurakuntakaan, koska Ap.t 15 luku antaa määräyksiä pakanoille noudattaa kosher ruokasäädöksiä. Alkuseurakunnassa juutalaiset ja pakanat söivät yhdessä ja he eivät syöneet sianlihaa eikä äyriäisiä.
Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".Tarkoitin ei syönyt sianlihaa Pietarikaan.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että Paavali ei noudattanut lakia puhtaista ja saastaisista eläimistä? Annas tulla luku ja jae.
Lisäksi hänestä on paljastunut seuraavia asioita:
-hän uhraisi eläimiä, jos olisi temppeli.
Paavalikin uhrasi temppelissä vielä Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeenkin. Tekikö Paavali syntiä?
"Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri." (Apt. 21:26)
-hän ei ole tehnyt parannusta eikä ole uudestisyntynyt.
Olen ja olen.
-hänet on kastettu luterilaisten vauvakasteella.
Entä sitten?
-hän kuulu Kansanlähetyksen opiston seurakuntaan, jota hän pitää harhaoppisena!
Entä sitten?
-hän on nikotiinin orja
En ole nikotiinin orja, vaan käytän kohtuullisia määriä nikotiinia.
-viiniäkin saa naukkailla
Missä kohtaa Raamattua kielletään nauttimasta alkoholia? Jeesus muunsi veden viiniksi ja joi itsekin viiniä. Viimeisellä aterialla hän jopa kohotti maljallisen viiniä ja sanoi, että tämä on uusi liitto minun veressäni.
-hän hyväksyy rokin ja tanssin
Missä kohtaa Raamattua kielletään rokki tai tanssi? Daavid tanssi herran edessä.
-hän voi elää synnittömästi Tooran avulla.
Missä kohtaa olen näin väittänyt?
-Toora (viisi Mooseksen kirjaa) on hänen sydämessä
Niin on. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme, tämä on Jumalan sana, ei minun omaa keksintöäni.
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." (Jer. 31:33)
-hänellä on Saulus Tarsolaisen murhaava uskonto.
Montako ihmistä minä olen murhannut?
-ei saa viettää joulua eikä pääsiäistä
Ei tietenkään saa. Missä kohtaa Raamattua käsketään viettää joulua, pitkääperjantaita tai pääsiäissunnuntaita?
Näitä pitää noudattaa!
-pitää käyttää tupsuja
-ei saa turmella parran reunaa
-pitää viettää vanhan liiton pyhiä ja juhlia
-pitää viettää sapatti
Todellakin pitää, koska tämä on Jumalan käsky!
Hänen oppinsa on antikristuksen oppi!
Opettaako antikristus meitä noudattamaan Jumalan pyhää lakia vai rikkomaan sitä?- Laskuntulos
Nyt olet lapsikasteen kannattaja muutama kuukausi sitten sanoit, että pitäisi mennä kasteelle! Eikö sydämessäsi oleva toora osaa neuvoa sinua??????
Synnyitköuudesti vauvakasteessa? - kirjoitukista
Ketään ei saa kastaa, ellei kastettava tunnusta Jeesus Kristusta Jumalan Pojaksi. Sitä ei yksikään vauva ole tehnyt. Sen tähden vauvana kastettu ei ole kastettu ollenkaan.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
Ainoa oikea kaste on uskovien upotuskaste Herramme Jeesukseen Kristuksen nimeen, mikä tulee ottaa, jos haluaa pelastua.
Mk 16:15,16: "Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo
ja saa kasteen, on pelastuva.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Ap.t 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Kol 3:17: Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme. kirjoitukista kirjoitti:
Ketään ei saa kastaa, ellei kastettava tunnusta Jeesus Kristusta Jumalan Pojaksi. Sitä ei yksikään vauva ole tehnyt. Sen tähden vauvana kastettu ei ole kastettu ollenkaan.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
Ainoa oikea kaste on uskovien upotuskaste Herramme Jeesukseen Kristuksen nimeen, mikä tulee ottaa, jos haluaa pelastua.
Mk 16:15,16: "Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
Joka sen uskoo
ja saa kasteen, on pelastuva.
Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Ap.t 2:38: Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
Kol 3:17: Mitä teettekin, sanoin tai teoin, tehkää kaikki Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen hänen kauttaan Jumalaa, Isäämme.Ympärileikattiinhan juutalaisetkin kahdeksan päivän vanhana, ilman että heiltä tarvitsi mitään uskontunnustuksia tentata. Joten tietenkin myös lapsen voi kastaa. Se on silkkaa Jumalan armoa, ei siinä kysytä sinulta yhtään mitään.
- kirjoitukista
Kristitty.net kirjoitti:
Ympärileikattiinhan juutalaisetkin kahdeksan päivän vanhana, ilman että heiltä tarvitsi mitään uskontunnustuksia tentata. Joten tietenkin myös lapsen voi kastaa. Se on silkkaa Jumalan armoa, ei siinä kysytä sinulta yhtään mitään.
Sinä näytät vastustavan kirjoituksia. Lasta ei saa kastaa ilman uskontunnustusta. Enkös minä senkin osittanut lainaamalla Ap.t 8.-lukua.
Ympärileikkauksella ei ole mitään tekemistä kastamisen kanssa. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa. kirjoitukista kirjoitti:
Sinä näytät vastustavan kirjoituksia. Lasta ei saa kastaa ilman uskontunnustusta. Enkös minä senkin osittanut lainaamalla Ap.t 8.-lukua.
Ympärileikkauksella ei ole mitään tekemistä kastamisen kanssa. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa.Ei mitään tekemistä? Ympärileikkauksella meidät liitetään Israeliin, Jumalan pyhään perheeseen. Ne ovat tismalleen sama asia. Vanhassa liitossa oli ympärileikkaus ja uudessa liitossa kaste. Kaste on silkkaa Jumalan armoa, eikä Jumala siinä kysy sinulta yhtään mitään.
- kirjoitukista
Kristitty.net kirjoitti:
Ei mitään tekemistä? Ympärileikkauksella meidät liitetään Israeliin, Jumalan pyhään perheeseen. Ne ovat tismalleen sama asia. Vanhassa liitossa oli ympärileikkaus ja uudessa liitossa kaste. Kaste on silkkaa Jumalan armoa, eikä Jumala siinä kysy sinulta yhtään mitään.
Ympärileikkaus tehdään vain poikavauvalla sen merkiksi, että hän kuuluu Abrahamin sukuun ja siten omistaa Israelin maata. Ympärileikkaus ei takaa syntien sovitusta. Jos ympärileikattu teki vakavia syntejä, hänet karkotettiin kansasta pois.
Kaste liittyy syntien sovittamiseen. Kun on kuullut evankeliumin, uskonut sen ja haluaa pestä synnit pois, tulee pyytää kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Naisia ei ympärileikattu, mutta heidän tulee ottaa uskovien upotuskaste samalla tavalla, kuin on miehillä velvollisuus. Tämänkin jälkeen voi menettää pelastuksensa, jos ei pysy uskollisena Jeesukselle.
Kasteopetuksestasi tiedän nyt, että olet todella harhaoppinen. Sinä et kuulu Jumalan seurakuntaan. kirjoitukista kirjoitti:
Ympärileikkaus tehdään vain poikavauvalla sen merkiksi, että hän kuuluu Abrahamin sukuun ja siten omistaa Israelin maata. Ympärileikkaus ei takaa syntien sovitusta. Jos ympärileikattu teki vakavia syntejä, hänet karkotettiin kansasta pois.
Kaste liittyy syntien sovittamiseen. Kun on kuullut evankeliumin, uskonut sen ja haluaa pestä synnit pois, tulee pyytää kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen. Naisia ei ympärileikattu, mutta heidän tulee ottaa uskovien upotuskaste samalla tavalla, kuin on miehillä velvollisuus. Tämänkin jälkeen voi menettää pelastuksensa, jos ei pysy uskollisena Jeesukselle.
Kasteopetuksestasi tiedän nyt, että olet todella harhaoppinen. Sinä et kuulu Jumalan seurakuntaan.Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kastettavaa on ensin kuulusteltava, hyväksyykö hän kaikki helluntailaisten opinkappaleet?
- eikös.näin
Kristitty.net kirjoitti:
Ei mitään tekemistä? Ympärileikkauksella meidät liitetään Israeliin, Jumalan pyhään perheeseen. Ne ovat tismalleen sama asia. Vanhassa liitossa oli ympärileikkaus ja uudessa liitossa kaste. Kaste on silkkaa Jumalan armoa, eikä Jumala siinä kysy sinulta yhtään mitään.
Sinun sanojesi mukaan uuden liiton kaste kumoaa Tooran käskyn ympärileikata juutalaiset poikalapset. Jeesusta ei jätetty ympärileikkaamatta sen takia, että hän oli uuden liiton lähettiläs. Uuden liiton aikana on voimassa edelleen juutalaisten ympärileikkaus ja kaste.
- kirjoitukista
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että kastettavaa on ensin kuulusteltava, hyväksyykö hän kaikki helluntailaisten opinkappaleet?
Apostolien tekojen 8.-luku antaa ohjeen. Kastettavan on tunnustettava Jeesus Kristus Jumalan Pojaksi, muuten uskontunnustuksen puute on este kastamiselle. Tämä on selvästi sanottu, mutta esim. Johannes Kastajan toiminta antaa saman suuntaista esimerkkiä. Hän ei kastanut, ellei ollut ensin tunnustanut syntejään. Kasteen tarkoitus on antaa hyvä omatunto siitä, että tunnustetut synnit on annettu anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä. Lapsen kastaminen ei vastaa Raamatun opetusta siitä, mikä on kastamisen tarkoitus.
Ap.t 8:36-38: Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?" Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika." Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet. eikös.näin kirjoitti:
Sinun sanojesi mukaan uuden liiton kaste kumoaa Tooran käskyn ympärileikata juutalaiset poikalapset. Jeesusta ei jätetty ympärileikkaamatta sen takia, että hän oli uuden liiton lähettiläs. Uuden liiton aikana on voimassa edelleen juutalaisten ympärileikkaus ja kaste.
Ja meidät pakanat kastetaan, meitä ei ympärileikata. Ympärileikkaus kuuluu edelleen juutalaisille. Mutta kasteessa meidät liitetään Jumalan pyhää perheeseen, aivan kuten juutalainen poikalapsi. Kysytäänkö juutalaiselta vauvalta, haluaako hän kuulua pyhään perheeseen? Ei kysytä. Miksi kastettavalta pitäisi kysyä yhtään mitään?
- kirjoitukista
Kristitty.net kirjoitti:
Ja meidät pakanat kastetaan, meitä ei ympärileikata. Ympärileikkaus kuuluu edelleen juutalaisille. Mutta kasteessa meidät liitetään Jumalan pyhää perheeseen, aivan kuten juutalainen poikalapsi. Kysytäänkö juutalaiselta vauvalta, haluaako hän kuulua pyhään perheeseen? Ei kysytä. Miksi kastettavalta pitäisi kysyä yhtään mitään?
Kasteen tarkoitus ei ole liittää uskovaa mihinkään kirkkokuntaan. Upotuskasteen tarkoitus on pestä synnit pois. Sillä ei ole mitään tekemistä ympärileikkauksen kanssa.
Uskovien upotuskaste on hyvin merkittävä Jeesuksen käsky. Sen laiminlyönti voi hyvinkin tarkoittaa tuomiota, koska Jeesus edellytti sitä pelastuakseen. Pietarikin opetti, että upotuskasteessa toteutuu uskon mukainen syntien anteeksianto.
Mark 16:15,16: Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Sinulle ei riitä edes Raamatun lainaaminen vaan pysyt tiukasti kiinni omassa harhakäsityksessä kasteesta. Juudas Iskariot oli messiaaninen juutalainen ja osasi hyvin lain ja Jeesuksen opetuksen. Pidän sinua myös kavaltajana. - eikös.näin
Kristitty.net kirjoitti:
Juutalainen poikalapsi siis liitetään ympärileikkauksessa pyhää perheeseen ja kasteessa toteutuu sama pakanan kohdalla? Miksi sitten juutalaiset lisäksi kastetaan? Sinun logiikkasi ei nyt pelitä.
kirjoitukista kirjoitti:
Kasteen tarkoitus ei ole liittää uskovaa mihinkään kirkkokuntaan. Upotuskasteen tarkoitus on pestä synnit pois. Sillä ei ole mitään tekemistä ympärileikkauksen kanssa.
Uskovien upotuskaste on hyvin merkittävä Jeesuksen käsky. Sen laiminlyönti voi hyvinkin tarkoittaa tuomiota, koska Jeesus edellytti sitä pelastuakseen. Pietarikin opetti, että upotuskasteessa toteutuu uskon mukainen syntien anteeksianto.
Mark 16:15,16: Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Sinulle ei riitä edes Raamatun lainaaminen vaan pysyt tiukasti kiinni omassa harhakäsityksessä kasteesta. Juudas Iskariot oli messiaaninen juutalainen ja osasi hyvin lain ja Jeesuksen opetuksen. Pidän sinua myös kavaltajana.Aika kova syytös verrata minua Juudas Iskariotiin. Sinulle tiedoksi, että kaikki opetuslapset olivat juutalaisia ja kaikki opetuslapset tunsivat hyvin lain. Sinulle tiedoksi, että Jeesus oli juutalainen rabbi, hän noudatti Tooraa ja opetti Tooraa. Juudas ei ollut ainoa juutalainen siinä porukassa, hänen juutalaisuutensa ei liity asiaan millään tavalla tai hänen lain noudattimisensa.
eikös.näin kirjoitti:
Juutalainen poikalapsi siis liitetään ympärileikkauksessa pyhää perheeseen ja kasteessa toteutuu sama pakanan kohdalla? Miksi sitten juutalaiset lisäksi kastetaan? Sinun logiikkasi ei nyt pelitä.
Heidät kastetaan, jos he uskovat Jeesukseen. Ympärileikkaus ei liity mitenkään siihen, uskooko Jeesukseen vai ei. Mutta aivan niin kuin ympärileikkauksessa juutalainen vauva liitetään Israeliin, samoin kasteessa meidät liitetään Jumalan perheeseen, eikä se vaadi sinulta itseltäsi mitään. Helluntailaiset ovat lakiuskonnon orjuudessa, pitää tehdä sitä ja tätä, sinun itse täytyy tehdä niin ja näin. He eivät ymmärrä, että pelastus on yksin armosta ilman mitään sinun omia tekojasi tai saavutuksia. Kaste on helluntailaisille kuuliaisuuden, eli ulkokultaisuuden mittari. Mitään sellaista Jumala ei meiltä vaadi.
- kirjoitukista
Kristitty.net kirjoitti:
Aika kova syytös verrata minua Juudas Iskariotiin. Sinulle tiedoksi, että kaikki opetuslapset olivat juutalaisia ja kaikki opetuslapset tunsivat hyvin lain. Sinulle tiedoksi, että Jeesus oli juutalainen rabbi, hän noudatti Tooraa ja opetti Tooraa. Juudas ei ollut ainoa juutalainen siinä porukassa, hänen juutalaisuutensa ei liity asiaan millään tavalla tai hänen lain noudattimisensa.
Raamatun kirjoituksetkaan eivät saaneet sinua kääntymään totuuteen. Sinusta tekee kavaltajan se, että eksytät uskovia kasteesta tämäkin jälkeen. Uskovien upotuskaste on erittäin tärkeä asia pelastumisen kannalta. Sinä olet Juudas Iskariot, kun johdatat harhaopillasi uskovia kadotuksen tielle.
kirjoitukista kirjoitti:
Raamatun kirjoituksetkaan eivät saaneet sinua kääntymään totuuteen. Sinusta tekee kavaltajan se, että eksytät uskovia kasteesta tämäkin jälkeen. Uskovien upotuskaste on erittäin tärkeä asia pelastumisen kannalta. Sinä olet Juudas Iskariot, kun johdatat harhaopillasi uskovia kadotuksen tielle.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lasta ei voi kastaa? Uskovien upotuskaste sopii lakihenkisille ja ulkokultaisille helluntailaisille, jotka kerskaavat omista teoistaan. Me "luterilaiset" ymmärrämme, että Jumalan armo ei vaadi meiltä yhtään mitään.
- eikös.näin
Kristitty.net kirjoitti:
Heidät kastetaan, jos he uskovat Jeesukseen. Ympärileikkaus ei liity mitenkään siihen, uskooko Jeesukseen vai ei. Mutta aivan niin kuin ympärileikkauksessa juutalainen vauva liitetään Israeliin, samoin kasteessa meidät liitetään Jumalan perheeseen, eikä se vaadi sinulta itseltäsi mitään. Helluntailaiset ovat lakiuskonnon orjuudessa, pitää tehdä sitä ja tätä, sinun itse täytyy tehdä niin ja näin. He eivät ymmärrä, että pelastus on yksin armosta ilman mitään sinun omia tekojasi tai saavutuksia. Kaste on helluntailaisille kuuliaisuuden, eli ulkokultaisuuden mittari. Mitään sellaista Jumala ei meiltä vaadi.
Jumala vaatii kastetta, jotta voit pelastua. Tämä ei ole jokin helluntailaisuuden doktriini, vaan se löytyy Raamatusta. Sinäpä kiivaasti vastusta uskovien kastetta.
eikös.näin kirjoitti:
Jumala vaatii kastetta, jotta voit pelastua. Tämä ei ole jokin helluntailaisuuden doktriini, vaan se löytyy Raamatusta. Sinäpä kiivaasti vastusta uskovien kastetta.
Ja missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lasta ei voi kastaa?
- kirjoitukista
Kristitty.net kirjoitti:
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että lasta ei voi kastaa? Uskovien upotuskaste sopii lakihenkisille ja ulkokultaisille helluntailaisille, jotka kerskaavat omista teoistaan. Me "luterilaiset" ymmärrämme, että Jumalan armo ei vaadi meiltä yhtään mitään.
Ilman uskovien upotuskastetta ei ole pelastusta. Jeesus sanoi ottaessaan itse upotuskasteen, että se on Jumalan vanhurskas tahto. Tämä viittaa suoraan Jeesuksen opetukseen, ettei kaikki ne, jotka sanovat Herra, Herra pelastu vaan ne, jotka tekevät Jumalan vanhurskaan tahdon.
Jos sinä tukeudut Lutherin armo-oppiin, niin Luther itsekin ymmärsi, ettei se ollut linjassa Jaakobin kirjeen kanssa. Luther ei ollut Jumalan lähettiläs vaan samanlainen kavaltaja, mitä sinä olet. - eikös.näin
Kristitty.net kirjoitti:
Nyt tämä keskustelu menee kanssasi ihan järjettömäksi. Toista samoja kysymyksiä, joihin sait monta kertaa pätevän vastauksen. Sinä olet kadotuksen lapsi. Olen samaa mieltä.
eikös.näin kirjoitti:
Nyt tämä keskustelu menee kanssasi ihan järjettömäksi. Toista samoja kysymyksiä, joihin sait monta kertaa pätevän vastauksen. Sinä olet kadotuksen lapsi. Olen samaa mieltä.
Te ette ymmärrä mitä tarkoittaa pelastus yksin armosta. Jumalan armo ei riitä teille. Uskovien helluntailaisten upotuskaste sopii kuin nyrkki silmään ulkokultaisille lakihenkisille fariseuksille.
- kghlghjk
Kristitty.net kirjoitti:
Te ette ymmärrä mitä tarkoittaa pelastus yksin armosta. Jumalan armo ei riitä teille. Uskovien helluntailaisten upotuskaste sopii kuin nyrkki silmään ulkokultaisille lakihenkisille fariseuksille.
Jumalan armo toteutuu kasteessa. Ilman kastetta ei tee Jumalan tahtoa ja taivasten portit pysyvät kiinni.
kghlghjk kirjoitti:
Jumalan armo toteutuu kasteessa. Ilman kastetta ei tee Jumalan tahtoa ja taivasten portit pysyvät kiinni.
Liikuttavaa kuinka hanakasti helluntailaiset pitävät kiinni oikeaoppisesta aikuisten uskovien upotuskasteesta, mutta kaikkia muita Jumalan käskyjä kyllä saa rikkoa.
- uusivoimallinenoppi
Kristitty.net kirjoitti:
Niin ! taikka veivata siirapissa eestaa kolmesti päivässä kuoron laulaessa kauniita lauluja !
ajatella todella . - mxbc
Kristitty.net kirjoitti:
Sinä herjaat Jeesusta.
- suuria.sanoja
Mitä sillä on merkitystä jos Suomessa on joku hairahtanut lainkiivailija!
Eivät he noudata tooraa täällä, puhuvat ainoastaan. Eivät he vietä sen parempaa pääsiäistä kuin muutkaan, eivät he tee tooran mukaan.
Antakaa lainkiivailijoiden olla! Ei suuret sanat suuta halkaise! Ette kai todella usko että kaikki suomalaiset syöksyy Jerusalemiin joskus uhraamaan ja syömään pääsiäislammasta niinkuin toora sanoo, siis ympärileikkauksen jälkeen!Sinä voit tietysti pilkata Jumalan sanaa minkä kerkiät, mutta Sakarjan mukaan lopun aikoina kaikki kansat tulevat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa. Tämä on Jumalan sana.
"Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta. Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa." (Sak. 14:16-19)- Kristitty.NJET
Onkohan Suomen armeija hyökkäämässä Israeliin? Ellei, niin teksti ei koske heitä.
Jos kaikki pakanakansat tulisivat Israeliin niin siellä ei mahtuisi liikkumaan koko maassa.
Seitsemän miljardia ihmistä tarvitsee koko Israelin maa-alan, jotta jokaiselle jäisi kolme neliömetriä nukkumatilaa!
Lopettakaa tuo vouhotus! Eihän siinä ole mitään järkeä!
Egyptissä ei sada juuri koskaan. Mikä ero nykyiseen tilaan nähden? - näinköehkä
Sakarja sanoo muutakin:
Sak.14:4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.
5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.
6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.
7. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.
8.SINÄ PÄIVÄN ELÄVÄT VEDET VIRTAAVAT JERUSALEMISTA,toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.
9. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.
10. KOKO MAA MUUTTUU TASAISEKSI kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.
11. He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.
Luultavasti tämä viittaa siihen aikaan kun taivainen Jerusalem laskeutuu maan päälle ja siunausten vedet tulevat Jerusalemista. Kristitty.NJET kirjoitti:
Onkohan Suomen armeija hyökkäämässä Israeliin? Ellei, niin teksti ei koske heitä.
Jos kaikki pakanakansat tulisivat Israeliin niin siellä ei mahtuisi liikkumaan koko maassa.
Seitsemän miljardia ihmistä tarvitsee koko Israelin maa-alan, jotta jokaiselle jäisi kolme neliömetriä nukkumatilaa!
Lopettakaa tuo vouhotus! Eihän siinä ole mitään järkeä!
Egyptissä ei sada juuri koskaan. Mikä ero nykyiseen tilaan nähden?Senkus pilkkaat Jumalan sanaa, Jumalan sana sanoo, että lopun aikoina kaikki kansat vaeltavat Jerusalemiin viettämään lehtimajanjuhlaa. Miksi, jos "juutalaiset" juhlat muka on kumottu?
- Kristitty.NJET
Lehtimajan juhla on paratiisin ja uudeksi luodun maan vertauskuva!
Siksi maalliseen Jerusalemiin ei koskaan tule kaikki kansat vaeltamaan, eikä heille ole tilaa.
Onko tuo niin vaikea käsittää! Lehtimajan juhla lienee ainut vertauskuva mikä vielä ei ole täyttynyt.
Pääsiäinen ja helluntai täyttyivät jo kaksi tuhatta vuotta sitten! Etkö usko sitä?
Jeesus ei tullut kumoamaan vaan täyttämään vertauskuvia, niinkuin itsekin olet monet kerrat toisille toitottanut mutta et ole itse vieläkään ymmärtänyt! - mot._
Kristitty.NJET kirjoitti:
Siksi maalliseen Jerusalemiin ei koskaan tule kaikki kansat vaeltamaan, eikä heille ole tilaa.
Onko tuo niin vaikea käsittää! Lehtimajan juhla lienee ainut vertauskuva mikä vielä ei ole täyttynyt.
Pääsiäinen ja helluntai täyttyivät jo kaksi tuhatta vuotta sitten! Etkö usko sitä?
Jeesus ei tullut kumoamaan vaan täyttämään vertauskuvia, niinkuin itsekin olet monet kerrat toisille toitottanut mutta et ole itse vieläkään ymmärtänyt!Lakia voi kumota väittämällä sen olevan vertauskuva. Laittomuus on tottelemattomuutta laille ja lain mitätöimistä tekemällä siitä vertauskuva.
Kristitty.NJET kirjoitti:
Jeesus ei tullut kumoamaan vaan täyttämään vertauskuvia, niinkuin itsekin olet monet kerrat toisille toitottanut mutta et ole itse vieläkään ymmärtänyt!Se että Jeesus on täyttänyt lain ja vertauskuvat ja profetiat, ei tarkoita, että nuo lait on kumottu, koska Jeesus sanoo suoraan, että ei ole tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19).
- meniköoikein
Kristitty.net kirjoitti:
Se että Jeesus on täyttänyt lain ja vertauskuvat ja profetiat, ei tarkoita, että nuo lait on kumottu, koska Jeesus sanoo suoraan, että ei ole tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19).
Eli Jumala lähetti Poikansa maailmaan selittämään pakanoille Tooraa, ja sitomaan heidät siihen niinkö?
meniköoikein kirjoitti:
Eli Jumala lähetti Poikansa maailmaan selittämään pakanoille Tooraa, ja sitomaan heidät siihen niinkö?
Jeesus oli juutalainen. Jeesus noudatti Tooraa ja opetti Tooraa. Joten kyllä, Jumala lähetti poikansa maailmaan opettamaan Tooraa, Jumalan pyhää lakia. Mutta Poika teki muutakin, hän pelasti meidät kaikista synneistämme.
Miten voidaan sitoa Tooraan? Missä kohtaa Raamattua Jumalan pyhää lakia kuvataan raskaaksi taakaksi tai orjuuden ikeeksi? Raamatun mukaan Jumalan pyhä laki on kevyt taakka, se ei sido ketään.- niinkuinsanotaan
Tietysti ympärileikkaus joka tehtiin lapsille, oli se kauhean raskas ies, vaikka se kevensi oloa ja helpotti hygieeniaa! Eihän se raskas ies mitenkään voinut olla kaikkien satojen tooran käskyjen noudattamista, kun toisuskoisten kivittäminen on vain kevyt huvitus toraisteille.
Raamattu kyllä kertoo toista:
Apt,15:5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat MUUTAMAT, jotka olivat tulleet uskoon, ja SANOIVAT: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
6. Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa.
10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
OPETUSLAPSET USKOIVAT PELASTUVANSA SAMALLA TAVOIN KUIN PAKANAT, siis ilman Mooseksen lakia ja ympärileikkausta! - xbmc
niinkuinsanotaan kirjoitti:
Tietysti ympärileikkaus joka tehtiin lapsille, oli se kauhean raskas ies, vaikka se kevensi oloa ja helpotti hygieeniaa! Eihän se raskas ies mitenkään voinut olla kaikkien satojen tooran käskyjen noudattamista, kun toisuskoisten kivittäminen on vain kevyt huvitus toraisteille.
Raamattu kyllä kertoo toista:
Apt,15:5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat MUUTAMAT, jotka olivat tulleet uskoon, ja SANOIVAT: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
10. Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?
11. Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."
OPETUSLAPSET USKOIVAT PELASTUVANSA SAMALLA TAVOIN KUIN PAKANAT, siis ilman Mooseksen lakia ja ympärileikkausta!Mooseksen laki ei velvoita kreikassa asuvia pakanoita ottamaan ympärileikkausta. Ap.t 15 käsitteli kysymystä, jossa eräät juutalaiset vaativat heiltä ympärileikkausta. Apostolien kokous vapautti kreikkalaiset ympärileikkauksesta, koska laki ei sitä heiltä vaadi.
- Laskuntulos
Kristitty.net sanoo, että Toora ei ole raskas taakka. Kuitenkin hän on ihan sekaisin ja hänen kirjoituksensa.
Jumalan sana sanoo, että Mooseksen laki ei ole raskas taakka. Tämä on Jumalan sana:
”Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana. Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?’ Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: ‘Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme? Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.’” (5. Moos. 30:11-14)
”Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat” (1. Joh. 5:3)
- mitkäperusteet
Kristitty.net, jos sinä todella elät vielä elävässä elämässäsi kiinni uhrilaeissa, niin sinä olet yhtä paatunut kuin Saulus oli ennen aikaa, kun Jeesus nimesi hänet Paavaliksi. Onko sinulla jokin yksittäinen erakko-oppi vai onko teitä montakin olemassa, jotka elävät esihistoriallista aikakautta uskomatta Jeesuksen lunastustyöhön?
Mietin näitä jo tuon toisen keskustelun takia, mutta kysyn nyt tässä tästä asiasta, että mitkä ovat uskosi perusteet?- cvxm
Uhrilait ovat voimassa edelleen. Niitä ei voi noudattaa, koska laki kieltää uhraamasta temppeliuhreja muualla, kuin Jerusalemin temppelissä. Juutalaisetkaan eivät uhraa tällä hetkellä. Ehtoollinen on uuden liiton uhriateria, jossa muistellaan Jeesuksen Kristuksen Golgatalla antamaa uhria. Tätä te ette ymmärrä, koska ette osaa Tooraa.
Tekikö Paavali syntiä, kun hän uhrasi vielä ylösnousemuksen jälkeenkin?
"Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri." (Apt. 21:26)
- niinkuinsanotaan
Apt,15:5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat MUUTAMAT, jotka olivat tulleet uskoon, ja SANOIVAT: "HEIDÄT ON YMPÄRILEIKATTAVA JA HEITÄ ON KÄSKETTÄVÄ NOUDATTAMAAN MOOSEKSEN LAKIA".
Mikä tässä on epäselvää?
Jerusalemin vanhinten vastaus ei vaatinut noudattamaan tooraa eikä ympärileikkaamaan.
ONKO SELVÄ!!- kirjoitusten_mukaan
Sinulle nämä asiat eivät ole selviä.
Kyse oli siitä, että eräät juutalaiset vaativat kreikkalaisilta kristityiltä ympärileikkausta Mooseksen lain käskyn takia. Apostolit totesivat, ettei sellaista ympärileikkausta tarvita, mikä perustuu siihen, ettei laissa ole käskyä ympärileikata Kreikassa asuvia pakanoita.
Apostolien kokous ei kumonnut lakia, vaan asetti uusille jäsenille vähimmäisvaatimuksen lain noudattamiseen, koska kreikkalaiset eivät osanneet lakia. Juutalaisilta vaadittiin koko lain noudattamista, koska he olivat joka sapatti käyneet synagogassa kuuntelemassa lain lukemista.
Jos sinun mielestä laki olisi pakanoilta kumottu, niin silloin saisi vapaasti valehdella, varastaa ja murhata. Tätä Raamattu ei opeta. Apostolit Pietari ja Jonannes vaativat pakanoita noudattamaan lakia ja saman teki myös Paavali esim. kirjeessään roomalaisille.
-----
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. - kirjoitusten_mukaan
Katsotaan yhtä kohtaa Ap.t 15.-luvusta.
Ap.t 15:21 Onhan Mooseksen laki jo ikimuistoisista ajoista tullut tunnetuksi joka kaupungissa, kun sitä luetaan synagogissa jokaisena sapattina."
Tässä on avain ymmärtää mistä luvussa on kyse. Pakanat eivät osanneet lakia, joten heille annettiin aikaa opiskella laki noudattaakseen sitä. Juutalaisilta vaadittiin HETI kaikkien säädösten noudattamista, koska he ne osasivat.
Apostolien kokous oli sitä varten, että alkuseurakunnassa tuli kiistoja siitä, miten pakanoita kohdellaan. Eräät juutalaiset vaativat heiltä enemmän, mitä laki vaatii, miksi voi laskea Mooseksen lain käskyn ympärileikkauksesta, mikä ei koska muita kuin Abrahamin jälkeläisiä ja niitä, jotka haluavat liittyä Israelin kansaan. Apostolien kokous palautti nämä juutalaiset ruotuun noudattamaan lakia.
Toinen syy oli se, ettei vastaliittyneet pakanat osanneet käyttäytyä lain mukaan, mikä aiheutti närää. Esim. Pietari ei uskaltanut välillä syödä pakanoiden kanssa, koska pelkäsi muita juutalaisia, mikä oli syntiä. Apostolit määräsivät heti neljä käskyä, miten tuli pakanoiden toimia sinä aikana, kun he alkoivat opiskelemaan lakia. Jos näitä ei noudattanut, heidät erotettiin seurakunnasta. He eivät saaneet syödä epäjumalille uhrattua lihaa, heidän tuli noudattaa kosher ruokasäädöksiä ja heidän tuli heti lopettaa haureus.
Sitten pakanat alkoivat käymään joka sapatti synagogassa kuuntelemassa lain lukemista. Kolossalaiset alkoivat noudattamaan sapattia ja uudenkuun päivää, jolloin Paavali puolusti heitä, ettei muut kolossalaiset saa heitä arvostella tämän takia. - Niinkuinsanotaan
Missä ihmeessä sanotaan että pakanat alkoivat käymään synagoogissa tooraa opiskelemassa! Toiveajattelu ei kuulu tänne!
Pakanoita ei vaadittu käymään synagoogissa eikä pitämään muita Mooseksen lain ohjeita kuin neljä. Rakkauden laki oli taas kaikille selvä, samoin he tunsivat kymmenen käskyä. Sensijaan jopa nimitys toora oli pakanoille tuntematon eikä sitä käytetä Uudessa Testamentissa!
Lopettakaa tuo valehteleminen!
Apt.5:5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
23. ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
25. niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
26. jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
27. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29. että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
30. Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
31. Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.
Gal.2:6. Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,
7. vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille -
8. sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa -
9. ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.
10. Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.
11. Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12. Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13. ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
Pietari eli kuin pakana. Miksi toraisteille ei se kelpaa! Ovatko he parempia? Vai vain ovat olevinaan jotain! - varokaa_kieroonvääntäjiä
kirjoitusten_mukaan kirjoitti:
Katsotaan yhtä kohtaa Ap.t 15.-luvusta.
Ap.t 15:21 Onhan Mooseksen laki jo ikimuistoisista ajoista tullut tunnetuksi joka kaupungissa, kun sitä luetaan synagogissa jokaisena sapattina."
Tässä on avain ymmärtää mistä luvussa on kyse. Pakanat eivät osanneet lakia, joten heille annettiin aikaa opiskella laki noudattaakseen sitä. Juutalaisilta vaadittiin HETI kaikkien säädösten noudattamista, koska he ne osasivat.
Apostolien kokous oli sitä varten, että alkuseurakunnassa tuli kiistoja siitä, miten pakanoita kohdellaan. Eräät juutalaiset vaativat heiltä enemmän, mitä laki vaatii, miksi voi laskea Mooseksen lain käskyn ympärileikkauksesta, mikä ei koska muita kuin Abrahamin jälkeläisiä ja niitä, jotka haluavat liittyä Israelin kansaan. Apostolien kokous palautti nämä juutalaiset ruotuun noudattamaan lakia.
Toinen syy oli se, ettei vastaliittyneet pakanat osanneet käyttäytyä lain mukaan, mikä aiheutti närää. Esim. Pietari ei uskaltanut välillä syödä pakanoiden kanssa, koska pelkäsi muita juutalaisia, mikä oli syntiä. Apostolit määräsivät heti neljä käskyä, miten tuli pakanoiden toimia sinä aikana, kun he alkoivat opiskelemaan lakia. Jos näitä ei noudattanut, heidät erotettiin seurakunnasta. He eivät saaneet syödä epäjumalille uhrattua lihaa, heidän tuli noudattaa kosher ruokasäädöksiä ja heidän tuli heti lopettaa haureus.
Sitten pakanat alkoivat käymään joka sapatti synagogassa kuuntelemassa lain lukemista. Kolossalaiset alkoivat noudattamaan sapattia ja uudenkuun päivää, jolloin Paavali puolusti heitä, ettei muut kolossalaiset saa heitä arvostella tämän takia.Nikki 'kirjoitusten mukaan', sinä taisit esittää aika monia kieroutuneita tulkintoja tuossa viestissäsi, tuontyyppiset kieroilevat tulkinnat ovat käsittäkseni yleisiä judaistien piireissä, olen tuontyyppisiä väitteitä ennenkin nähnyt. Älä väännä kirjoituksia kieroon.
Niinkuinsanotaan kirjoitti:
Missä ihmeessä sanotaan että pakanat alkoivat käymään synagoogissa tooraa opiskelemassa! Toiveajattelu ei kuulu tänne!
Pakanoita ei vaadittu käymään synagoogissa eikä pitämään muita Mooseksen lain ohjeita kuin neljä. Rakkauden laki oli taas kaikille selvä, samoin he tunsivat kymmenen käskyä. Sensijaan jopa nimitys toora oli pakanoille tuntematon eikä sitä käytetä Uudessa Testamentissa!
Lopettakaa tuo valehteleminen!
Apt.5:5. Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia".
23. ja kirjoittivat heidän mukaansa näin kuuluvan kirjeen: "Me apostolit ja vanhimmat, teidän veljenne, lähetämme teille, pakanuudesta kääntyneille veljille Antiokiassa ja Syyriassa ja Kilikiassa, tervehdyksen.
24. Koska olemme kuulleet, että muutamat meistä lähteneet, joille emme ole mitään käskyä antaneet, ovat puheillaan tehneet teidät levottomiksi ja saattaneet teidän sielunne hämmennyksiin,
25. niin me olemme yksimielisesti nähneet hyväksi valita miehiä ja lähettää heidät teidän tykönne rakkaiden veljiemme Barnabaan ja Paavalin kanssa,
26. jotka ovat panneet henkensä alttiiksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.
27. Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29. että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
30. Niin heidät lähetettiin matkalle, ja he tulivat Antiokiaan; siellä he kutsuivat koolle seurakunnan ja antoivat heille kirjeen.
31. Ja kun he olivat sen lukeneet, iloitsivat he tästä lohdutuksesta.
Gal.2:6. Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,
7. vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille -
8. sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa -
9. ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me pakanain keskuuteen ja he ympärileikattujen.
10. Meidän oli vain muistaminen köyhiä, ja juuri sitä minä olenkin ahkeroinut tehdä.
11. Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12. Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13. ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14. Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"
Pietari eli kuin pakana. Miksi toraisteille ei se kelpaa! Ovatko he parempia? Vai vain ovat olevinaan jotain!Voi sinua sokeaa, Pietari nimenomaan moitittiin siitä, että hän eli kuin pakana!
- kirjoitusten_mukaan
varokaa_kieroonvääntäjiä kirjoitti:
Nikki 'kirjoitusten mukaan', sinä taisit esittää aika monia kieroutuneita tulkintoja tuossa viestissäsi, tuontyyppiset kieroilevat tulkinnat ovat käsittäkseni yleisiä judaistien piireissä, olen tuontyyppisiä väitteitä ennenkin nähnyt. Älä väännä kirjoituksia kieroon.
Ei ne mitään ihmismielen mukaisia tulkintoja ole. Olen kirjoittanut sitä, mitä Raamattu tarkoittaa. Sinä olet nyt sokeutunut täysin. Paavali vaati roomalaisia pakanoita noudattamaan Mooseksen lakia sillä uhalla, että hänet tuomitaan kadotukseen.
-----
Alkuseurakunta kokoontui yhdessä mm. synagogissa ja temppelin alueella. Siellä oli niin pakanat kuin juutalaiset, kaikki yhdessä.
Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
-----
46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin. 47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat. - varokaa_kieroonvääntäjiä
Ei ne mitään ihmismielen mukaisia tulkintoja ole. Olen kirjoittanut sitä, mitä Raamattu tarkoittaa. Sinä olet nyt sokeutunut täysin. Paavali vaati roomalaisia pakanoita noudattamaan Mooseksen lakia sillä uhalla, että hänet tuomitaan kadotukseen.
-----
Alkuseurakunta kokoontui yhdessä mm. synagogissa ja temppelin alueella. Siellä oli niin pakanat kuin juutalaiset, kaikki yhdessä.
Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
-----
46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin. 47 He ylistivät Jumalaa ja olivat koko kansan suosiossa, ja päivä päivältä Herra liitti heidän joukkoonsa niitä jotka pelastuivat.Neuvon, lue muutkin jakeet tuosta room. 2 luvusta, ja lue Uudesta testamentista myös muut vanhurskauttamista koskevat lauseet. Yksi ennenkin nähty judaistien kieroilu on repiä tuo jae room 2:13 kontekstistaan. ja tehdä siitä kieroja opetuksia,
- niinkuinsanotaan
Voi sinua sokeaa! Pietaria moitittiin siitä että hän oli olevinaan Mooseksen lain noudattaja silloin kun Jerusalemista tuli vierailijoita! Muulloin kelpasi hyvin elää pakanoiden tavalla! Pietari ei ollut yksin teeskentelyssään, toiset, vieläpä Barnabaskin olivat olevinaan tooran noudattajia , vaikka elivätkin vailla tooran sääntöjä ollessaan omiensa parissa!
Alkuseurakunta oli todellakin Jerusalemin pyhäkössä julistamassa Kristuksen ylösnousemusta, mutta tätä ei jatkunut kauan. Pian heitä ruvettiin vainoamaan, eikä heillä ollut paljoakaan asiaa temppeliin eikä synagoogiin. Hehän menivät sinne julistamaan evankeliumia, eikä heitä siellä suvaittu!
He mursivat kodeissa leipää, ei synagoogissa.
Room.2:17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
Toraistien tähden pilkataan kaikkia jotka korostavat kymmentä käskyä, koska heidätkin luetaan toraisteihin! Sapatinpitäjästä on tullut pilkkasana, tarkoittaen legalistia ja ahdasmielistä lainkiivailijaa.
Ilman toraisteja voisi kenties saada jonkun ymmärtämään mitä kymmenen käskyn ikuinen laki on. Nyt kun siihen tyrkytetään kaikki uhraamissäännöt, puhdistussäännöt ja kostolait joita ei kukaan noudata, niin saadaan vain hajaannusta ja ärsytetään vilpittömiä uskovia!
Jeesus kuoli siksi että kymmentä käskyä on rikottu, ei siksi että tooraa olisi rikottu- Tooran rikkomisesta rangaistiin silmä silmästä! - kirjoitusten_mukaan
Neuvon, lue muutkin jakeet tuosta room. 2 luvusta, ja lue Uudesta testamentista myös muut vanhurskauttamista koskevat lauseet. Yksi ennenkin nähty judaistien kieroilu on repiä tuo jae room 2:13 kontekstistaan. ja tehdä siitä kieroja opetuksia,
Ei se ole kierron väännetty jae. Minä tiedän tarkalleen, mitä Roomalaiskirjeessä muutenkin lukee. Sinä et ymmärrä Paavali opetuksia, koska et kiinnitä huomiota siihen, milloin Paavali nuhtelee uskosta luopuneita juutalaisia tai milloin lakia tottelemattomia pakanoita jne. Jos yhdistät kaiken samaa tilanteeseen, et ymmärrä Paavalin opetusta, vaan lähdet itse rikkomaan lakia vastaan luullen sen olevan oikein. Jeesuksen sanat lopulta sinut tuomitsevat, koska uskoit käärmeen valheen oikeudesta elää laittomasti. Jeesus sanoi tuomitsevansa laittomuutta tekevät uskovat.
Mt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. niinkuinsanotaan kirjoitti:
Voi sinua sokeaa! Pietaria moitittiin siitä että hän oli olevinaan Mooseksen lain noudattaja silloin kun Jerusalemista tuli vierailijoita! Muulloin kelpasi hyvin elää pakanoiden tavalla! Pietari ei ollut yksin teeskentelyssään, toiset, vieläpä Barnabaskin olivat olevinaan tooran noudattajia , vaikka elivätkin vailla tooran sääntöjä ollessaan omiensa parissa!
Alkuseurakunta oli todellakin Jerusalemin pyhäkössä julistamassa Kristuksen ylösnousemusta, mutta tätä ei jatkunut kauan. Pian heitä ruvettiin vainoamaan, eikä heillä ollut paljoakaan asiaa temppeliin eikä synagoogiin. Hehän menivät sinne julistamaan evankeliumia, eikä heitä siellä suvaittu!
He mursivat kodeissa leipää, ei synagoogissa.
Room.2:17. Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi
18. ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,
19. ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,
20. ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:
21. niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;
22. joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;
23. joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?
24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.
Toraistien tähden pilkataan kaikkia jotka korostavat kymmentä käskyä, koska heidätkin luetaan toraisteihin! Sapatinpitäjästä on tullut pilkkasana, tarkoittaen legalistia ja ahdasmielistä lainkiivailijaa.
Ilman toraisteja voisi kenties saada jonkun ymmärtämään mitä kymmenen käskyn ikuinen laki on. Nyt kun siihen tyrkytetään kaikki uhraamissäännöt, puhdistussäännöt ja kostolait joita ei kukaan noudata, niin saadaan vain hajaannusta ja ärsytetään vilpittömiä uskovia!
Jeesus kuoli siksi että kymmentä käskyä on rikottu, ei siksi että tooraa olisi rikottu- Tooran rikkomisesta rangaistiin silmä silmästä!>> He mursivat kodeissa leipää, ei synagoogissa. <<
Juuri näin. Syödä tuli kotona, ei synagoogassa kuulunut eikä kuulu syödä yhtään mitään. Paavalikin kirjoittaa, että eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten. Ei seurakunnan kokouksessa kuulu syödä yhtään mitään! Sen takia he mursivat kodeissa leipää. Mutta miten tuo jae jatkuukaan? He olivat alati temppelissä. Alati. Ei heitä potkittu temppelistä pihalle. Eikä synagoogastakaan, vaan evankeliumia julistettiin aina ensin synagoogassa.
"Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta." (Apt. 5:42)
"Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä" (Apt. 2:46)
"Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika." (Apt. 9:20)
"Ja tultuaan Salamiiseen he julistivat Jumalan sanaa juutalaisten synagoogissa, ja heillä oli mukanaan myös Johannes, palvelijana." (Apt. 13:5)
"Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat." (Apt. 13:14)
"Kun Paavali ja Barnabas lähtivät synagogasta, heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina. Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kerääntyi kuulemaan Herran sanaa." (Apt. 13:42,44)
"Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi." (Apt. 14:1)
"Ja he matkustivat Amfipolin ja Apollonian kautta ja tulivat Tessalonikaan, jossa oli juutalaisten synagooga. Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista," (Apt. 17:1,2)
"Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet." (Apt. 17:10-12)
"Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan." (Apt. 18:4)
"Ja he saapuivat Efesoon; sinne hän jätti heidät. Ja hän meni synagoogaan ja keskusteli juutalaisten kanssa. Ja he pyysivät häntä viipymään kauemmin, mutta hän ei suostunut," (Apt. 18:19,20)
"Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta." (Apt. 19:8) - Kolmen kuukauden ajan, ei puhettakaan mistään porttikiellosta.- jaahasiismissä
Kristitty.net kirjoitti:
>> He mursivat kodeissa leipää, ei synagoogissa. <<
Juuri näin. Syödä tuli kotona, ei synagoogassa kuulunut eikä kuulu syödä yhtään mitään. Paavalikin kirjoittaa, että eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten. Ei seurakunnan kokouksessa kuulu syödä yhtään mitään! Sen takia he mursivat kodeissa leipää. Mutta miten tuo jae jatkuukaan? He olivat alati temppelissä. Alati. Ei heitä potkittu temppelistä pihalle. Eikä synagoogastakaan, vaan evankeliumia julistettiin aina ensin synagoogassa.
"Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta." (Apt. 5:42)
"Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä" (Apt. 2:46)
"Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika." (Apt. 9:20)
"Ja tultuaan Salamiiseen he julistivat Jumalan sanaa juutalaisten synagoogissa, ja heillä oli mukanaan myös Johannes, palvelijana." (Apt. 13:5)
"Mutta he vaelsivat Pergestä eteenpäin ja saapuivat Pisidian Antiokiaan; ja he menivät synagoogaan sapatinpäivänä ja istuutuivat." (Apt. 13:14)
"Kun Paavali ja Barnabas lähtivät synagogasta, heitä pyydettiin puhumaan näistä asioista seuraavanakin sapattina. Seuraavana sapattina melkein koko kaupunki kerääntyi kuulemaan Herran sanaa." (Apt. 13:42,44)
"Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi." (Apt. 14:1)
"Ja he matkustivat Amfipolin ja Apollonian kautta ja tulivat Tessalonikaan, jossa oli juutalaisten synagooga. Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista," (Apt. 17:1,2)
"Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan. Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin. Ja monet heistä uskoivat, niin myös useat ylhäiset kreikkalaiset naiset ja miehet." (Apt. 17:10-12)
"Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan." (Apt. 18:4)
"Ja he saapuivat Efesoon; sinne hän jätti heidät. Ja hän meni synagoogaan ja keskusteli juutalaisten kanssa. Ja he pyysivät häntä viipymään kauemmin, mutta hän ei suostunut," (Apt. 18:19,20)
"Ja hän meni synagoogaan, ja kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta." (Apt. 19:8) - Kolmen kuukauden ajan, ei puhettakaan mistään porttikiellosta.Paavalikin kirjoittaa, että eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten.
Missä näin sanotaan? jaahasiismissä kirjoitti:
Paavalikin kirjoittaa, että eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten.
Missä näin sanotaan?"Eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten?" (1. Kor. 11:22 Raamattu Kansalle)
Jos minä väitän että Raamatussa sanotaan tai että Paavali tai Jeesus sanoo, olen aina Raamatusta tarkistanut asian.- varokaa_kieroonvääntäjiä
Ei se ole kierron väännetty jae. Minä tiedän tarkalleen, mitä Roomalaiskirjeessä muutenkin lukee. Sinä et ymmärrä Paavali opetuksia, koska et kiinnitä huomiota siihen, milloin Paavali nuhtelee uskosta luopuneita juutalaisia tai milloin lakia tottelemattomia pakanoita jne. Jos yhdistät kaiken samaa tilanteeseen, et ymmärrä Paavalin opetusta, vaan lähdet itse rikkomaan lakia vastaan luullen sen olevan oikein. Jeesuksen sanat lopulta sinut tuomitsevat, koska uskoit käärmeen valheen oikeudesta elää laittomasti. Jeesus sanoi tuomitsevansa laittomuutta tekevät uskovat.
Mt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.Jae room. 2:13 ei ole kieroon väännetty jae, mutta mielestäni sinä esitit kieroutuneen tulkinnan siitä jakeesta. Lue koko room. 2. luku, ja muut vanhurskauttamista käsittelevät lauseet Uudesta testamentista.
- mot._
Kristitty.net kirjoitti:
"Eikö teillä ole kodit syömistä ja juomista varten?" (1. Kor. 11:22 Raamattu Kansalle)
Jos minä väitän että Raamatussa sanotaan tai että Paavali tai Jeesus sanoo, olen aina Raamatusta tarkistanut asian.Aina kun uskovat kokoontuvat yhteen, se on seurakunta kokoontui se synagogassa tai kotona. Ehtoollisen syöminen on asiallinen tapa kokoontua yhteen. Kirkkosalia ei ole tehty ruokailua varten, mutta synagogassa voi olla tila, jossa on ruokapöydät ja keittiö. Siellä voi seurakunta syödä yhdessä.
- varokaa_kieroonvääntäjiä
Jae room. 2:13 ei ole kieroon väännetty jae, mutta mielestäni sinä esitit kieroutuneen tulkinnan siitä jakeesta. Lue koko room. 2. luku, ja muut vanhurskauttamista käsittelevät lauseet Uudesta testamentista.
Ja eräs toinen lause joka judaisteilla on tapana irrottaa kontekstista ja tulkita kierosti, on jae apt. 15:.21
- bnmbn
Ja eräs toinen lause joka judaisteilla on tapana irrottaa kontekstista ja tulkita kierosti, on jae apt. 15:.21
Enpä ole sellaista huomannut. Siinä jakeessa kerrotaan syy, miksi juutalaisilta vaadittiin heti koko lain noudattaminen ja miksi pakanoille annettiin aikaa opiskella lakia rauhassa.
- Laskuntulos
Toraistit (kristittyjen kivittäjät) väittävät, että juutalaiset opettivat kristityille Tooraa. Alla on Jeesuksen kommentti asiasta!
1. "Tämän minä olen teille puhunut, ettette loukkaantuisi.
2. He erottavat teidät synagoogasta; ja tulee aika, jolloin jokainen, joka tappaa teitä, luulee tekevänsä uhripalveluksen Jumalalle.
3. Ja sen he tekevät teille, koska he eivät tunne Isää eivätkä minua.
4. Mutta tämän minä olen puhunut teille, että, kun se aika tulee, te muistaisitte minun sen teille sanoneen. Tätä minä en ole sanonut teille alusta, koska minä olin teidän kansanne
Ilmestyskirjassa Jeesus nimittää synagoogia "S----nan synagoogiksi" näihin synagoogiin tekin Toraistit kuulutte!Ai synagoogat olivat Saatanan synagoogia, miksi sitten Jeesus tapansa mukaan oli joka sapatti synagoogassa?
- niinkuinsanotaan
Apt.9:20. Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21. Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
22. Mutta Saulus sai yhä enemmän voimaa ja saattoi Damaskossa asuvat juutalaiset ymmälle näyttäen toteen, että Jeesus on Kristus.
23. Ja pitkän ajan kuluttua juutalaiset pitivät keskenään neuvoa tappaaksensa hänet.
Apt.13:42. Kun he lähtivät ulos, pyydettiin heitä puhumaan näitä asioita tulevanakin sapattina.
43. Kun synagoogasta hajaannuttiin, seurasivat monet juutalaiset ja jumalaapelkääväiset käännynnäiset Paavalia ja Barnabasta, jotka puhuivat heille ja kehoittivat heitä pysymään Jumalan armossa.
44. Seuraavana sapattina kokoontui lähes koko kaupunki kuulemaan Jumalan sanaa.
45. Mutta nähdessään kansanjoukot juutalaiset tulivat kiihkoa täyteen ja väittelivät Paavalin puheita vastaan ja herjasivat.
46. Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
2. Ja tapansa mukaan Paavali meni sisälle heidän luoksensa ja keskusteli kolmena sapattina heidän kanssansa, lähtien kirjoituksista,
3. selitti ne ja osoitti, että Kristuksen piti kärsimän ja nouseman kuolleista, ja sanoi: "Tämä Jeesus, jota minä teille julistan, on Kristus".
4. Ja muutamat heistä tulivat uskoon ja liittyivät Paavaliin ja Silaaseen, niin myös suuri joukko jumalaapelkääväisiä kreikkalaisia sekä useat ylhäiset naiset.
5. Mutta juutalaiset joutuivat kiihkoon ja ottivat avukseen muutamia pahanilkisiä miehiä joutoväestä, haalivat kansaa kokoon ja nostivat kaupungissa metelin. He asettuivat Jaasonin talon edustalle ja hakivat Paavalia ja Silasta viedäkseen heidät kansan eteen.
Apt.18:4. Ja hän keskusteli synagoogassa jokaisena sapattina ja sai sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskomaan.
5. Ja kun Silas ja Timoteus tulivat Makedoniasta, oli Paavali kokonaan antautunut sanan julistamiseen ja todisti juutalaisille, että Jeesus on Kristus.
6. Mutta kun he vastustivat ja herjasivat, pudisti hän vaatteitansa ja sanoi heille: "Tulkoon teidän verenne oman päänne päälle! Viaton olen minä; tästedes minä menen pakanain tykö."
7. Ja hän lähti sieltä ja meni erään Titius Justus nimisen jumalaapelkääväisen miehen tykö, jonka talo oli aivan synagoogan vieressä.
8. Mutta synagoogan esimies Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.
9. Ja Herra sanoi yöllä näyssä Paavalille: "Älä pelkää, vaan puhu, äläkä vaikene,
Olkoon nämä kohdat esimerkkinä siitä kuinka paljon kristityt saivat käydä synagoogissa.
Tosiasiassa heidät ajettiin hyvin pian ulos synagoogista. Tietenkään Kristitty.net ei jaksa lukea kuin sen lauseen missä sanotaan että he kävivät joskus synagoogassa kertomassa Jeesuksesta!- dogmatiks
Alkuseuraunta sai viettää paljon aikaa synagogissa, mikä oli oikea paikka, koska se noudatti Tooraa. Myöhemmin alkoi saada valtaa kristinuskon roomalaistuminen, jolloin juutalaisvainojen yhteydessä kristinuskosta kitkettiin pois juutalaiset tavat. Siltä osin, kun juutalaiset eivät halunneet uskoa Jeesukseen Kristukseen, heistä tuli oma ryhmänsä. On tietoa, että kristityt ja juutalaiset kokoontuivat yhdessä vielä 400-luvulle saakka, mikä kertoo siitä, että pakanakristityt noudattivat Tooraa. Rooman valtio laski kristityt juutalaisiksi. Katolinen kirkko vastusti väkivaltaisesti Tooraa, minkä takia kristinusko pikkuhiljaa kokonaan roomalaistui. Keskiajalla Martti Luther reformaatio johti siihen, että skandinaavinen kristinusko pysyi entistä visummin erossa juutalaisuudesta, koska Luther vihasi juutalaisuutta. Tämä sama henki on edelleen helluntailaisuudessa, mitä Raamattu kutsuu antikristuksen toiminnaksi.
- saviseutulainen
Jos kerta kaikkiaan tahdot tietää, kuka on kristitty, tahi minkä tähden meitä voidaan kristityiksi nimittää, niin älä katso Mooseksen lakiin tahi pyhimysten ja erakkojen elämää ja pyhyyttä, vaan tarkasta näitä Kristuksen sanoja: Minun lampaani tuntevat minut.
Kristityksi ei tee sinua se, että elät vakavimpain munkkien ja erakkojen tavoin ankarassa itsekurissa, niin saattavat juutalaiset ja turkkilaisetkin elää, jopa vielä ankaramminkin. Sanalla sanoen: kaikki, mikä meissä liikkuu ja mitä me teemme, ei tee ketään kristityksi. Mikä meidät siis kristityiksi tekee?
Ainoastaan se, että tunnemme ja rakastamme Hyvää Paimenta, joka pani henkensä lammasten edestä ja tuntee ne. Sellaista tuntemista sanotaan uskoksi, joka syntyy evankeliumin ylistyksen kautta.
( Martti Luther )
- copirait
Ja Loot nosti silmänsä ja näki koko Jordanin lakeuden olevan runsasvetistä seutua; ennenkuin Herra hävitti Sodoman ja Gomorran, oli se Sooariin saakka niinkuin Herran puutarha, niinkuin Egyptin maa. Niin Loot valitsi itselleen koko Jordanin lakeuden ja siirtyi itään päin, ja he erkanivat toisistaan. Abram asettui Kanaanin maahan, Loot asettui lakeuden kaupunkeihin ja siirtyi siirtymistään telttoineen Sodomaan asti.
- vapaanaollen
Minusta on käsittämätöntä että jatkuvasti jahdataan uskovia pois Kristuksesta ja armosta takaisin lain alaisuuteen.
Luulisin että kyseessä on sielunvihollisen pyrkimys halventaa Golgatan uhrinn merkitystä ja siirtää painopiste ihmisen omiin tekemisiin. Tietäähän paholainen, ettei orjattaren lapset saa periä vapaan vaimon pojan kanssa, Paavalin vertauksen mukaan.
Kun ihminen alkaa perustamaan uskoaan omiin tekoihinsa, paholainen pääsee voitolle ja ihmisestä tulee ulkokultainen fariseus ja levittää sitä hapatustaan myös nyt kun meidän tulisi olla uusi taikina, onhan meidän pääsiäislampaamme teurastettu!
Hyvää pääsiäistä, ja välttäkää fariseusten hapatusta!Se ei ole mitään lain alaisuudessa elämistä, että noudattaa Jumalan pyhää lakia. Sielunvihollisen tarkoitus on houkutella ihmiset tekemään syntiä, rikkomaan Jumalan pyhää lakia, ei suinkaan noudattamaan sitä.
Me pelastumme yksin armosta uskomalla Jeesukseen. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan käskyt (Joh. 14:15; 1. Joh. 5:3). Missään kohtaa Raamattua ei meille anneta lupaa tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia.- niinkuinsanotaan
Missä kohtaa on sanottu että Jumalan pyhä LAKI on toora? Toorahan tarkoittaa opetusta, eikä lakia!
Jos jokin on Jumalan pyhä laki, niin se on se laki jonka Hän omalla sormellaan kirjoitti kivitauluihin ja nyt rakkauden periaatteena kirjoitetaan muiden kuin toraistien sydämeen.
Toraistit kuulemma syöksyvät heti tappamaan ja varastamaan, jos heillä ei ole tooran opetusta, mikä on tarkoitettu " laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -" 1.Tim,1:8,9
Siellä missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan! Onko vaikeata käsittää? niinkuinsanotaan kirjoitti:
Missä kohtaa on sanottu että Jumalan pyhä LAKI on toora? Toorahan tarkoittaa opetusta, eikä lakia!
Jos jokin on Jumalan pyhä laki, niin se on se laki jonka Hän omalla sormellaan kirjoitti kivitauluihin ja nyt rakkauden periaatteena kirjoitetaan muiden kuin toraistien sydämeen.
Toraistit kuulemma syöksyvät heti tappamaan ja varastamaan, jos heillä ei ole tooran opetusta, mikä on tarkoitettu " laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan -" 1.Tim,1:8,9
Siellä missä lakia ei ole, siellä ei ole rikkomustakaan! Onko vaikeata käsittää?Toora tarkoittaa lakia, opetusta, viittä Mooseksen kirjaa tai koko Vanhaa testamenttia. Ja Paavali sanoo, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä. Täyttä saivartelua väittää, että Paavali muka puhuessaan Toorasta, kreikaksi nomos, tarkoittaisi jotakin muuta lakia kuin Tooraa.
Missä kohtaa Raamattua sanotaan, että joku muu laki kuin Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme? Annas tulla luku ja jae. Jeremian mukaan uudessa liitossa Toora kirjoitetaan meidän sydämiimme (Jer. 31:33) ei mitään muuta lakia.
Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että vanhurskaiden ei tarvitse noudattaa Tooraa. Ei missään kohtaa. Jeesus sanoo vuorisaarnassa, että hän ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto (Mt. 5:17-19).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202963Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371824- 161762
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3431725- 311267
- 301260
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671132- 641009
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.57941- 39884